Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Steijl verdeeld zijn.

Aad en Jeannette van den Bos

Wij hebben gemerkt dat de medewerkers van deze Brasserie bij calamiteiten zeer klantgericht zijn.
    Tijdens onze aankomst bij de Brasserie had mijn vrouw een diepe stevig bloedende snijwond in haar vinger. Meteen werd hier door een aantal personeelsleden adequaat op gereageerd en voordat wij het wisten zaten we in een auto van een personeelslid richting het ziekenhuis in Venlo.
    Blij om te merken dat er nog Horeca ondernemingen zijn waar het hart op de juiste plaats zit.

Aad en Jeannette van den Bos

Wil Peters

Toilet was smerig. Ook na melding werd er niets aan gedaan. Jammer want je kunt er lekker eten

Vrijdag 9 december lekker gegeten bij brasserie 't Vaerhoes. Heel gezellige en gemoedelijke sfeer. Prima bediening. De zalm en saté gaan we volgende keer zeker weer bestellen.

Met zijn vieren hier een avond gegeten: uitstekende wijnarrangementen, prima sommelier "Andrea", overheerlijke gerechten, creatieve opmaak van alle gerechten, verscheidene smaaksensaties, persoonlijke wensen kunnen worden ingewilligd. Een echte aanrader, maar de ontvangst was allesbehalve en moet/kan verbeterd worden! Dit was het restaurant absoluut onwaardig! Prijs/kwaliteit was dik in orde!!
    Keurig ingedekte tafel met mooi damasten tafellinnen prachtig bestek. De afsluitende koffie en thee met zelfgemaakte friandises vervolmaakte het geheel.

Ellen

Mevrouw Ling is superaardig. Helaas kan ze geen friet bakken.

Ellen

Tijdens het wandelen hier alleen koffie gedronken, het duurde 15 minuten voordat er iemand naar het terras kwam, we wilde meteen af rekenen maar dat moest dan weer iemand anders doen dus weer 15 minuten gewacht. Zit liever elders, waar de bediening wel oog heeft voor de gasten.

Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening! Ik ben blij dat ik een restaurant gevonden heb waar je héérlijke gebakken lever kunt eten!

Gezellig voor een verjaardag gaan uiteten liep helaas anders af. Ten eerste was de bediening slecht. Eén uur in het restaurant gezeten en maar één maal voor drinken gevraagd. Daarna geen serveerster meer gezien. Het leek erop dat ze in dit restaurant niets extra's wilden verdienen.

We hadden verse friet van de kaart besteld, deze was alles behalve vers. Er was geen aardappel in de binnenkant te zien en dreef in zijn eigen vet, bah!!! Het leek er erg op dat deze al meerdere malen gebakken was. Ook klopte de bestelling niet.

We zouden nieuwe friet krijgen. Nadat we ons vlees op hadden kwamen ze alsnog friet brengen, 8 min later... Toen hoefden we deze natuurlijk niet meer.

Erg jammer dat wat een zo gezellige avond had kunnen worden zo in het water viel.

Gisteren hebben wij dit restaurant bezocht en na een zeer vriendelijke ontvangst werden wij naar een mooi ingeklede ronde tafel gebracht voor de open gashaard.. Wij kregen een heerlijk 6 gangen diner met een prima wijn arrangement. De bediening was goed en kundig. De verschillende culinaire hoogstandjes blonken uit door creativiteit en smaaksensaties. Bij de koffie na afloop werden wij verrast met allerlei snoeperijtjes waaronder caramel met zout. Het geheel was voor eens ware topbeleving en wij keren hier beslist nog eens terug.

Ik heb hier afgelopen zomer samen met mijn vriend gegeten. Dit was mijn eerste ervaring met het restaurant. De uitleg bij elk gerecht en wijn, tot de sfeer en service zijn super. & het is zeker voor herhaling vatbaar!!

Hier afgelopen week een hapje gaan eten met mijn vriendin en nog een metgezel. Van binnen een erg gezellige tent. Het antieke interieur bevalt mij prima! Dit in tegenstelling tot de moderne, strakke settings die je op vandaag vaak ziet.
    Ik heb de huisspecialiteit besteld, de spareribs. Nergens malser te verkrijgen, valt zo van het bot af. Het gerotzooi met je vingers is dus ook niet nodig. De smaak daarentegen vond ik dan wel gewoontjes. Volgens ons metgezel was de saté voortreffelijk.
    De bediening was verder professioneel en vriendelijk. Niets op aan te merken.
    Prijzen zijn lichtelijk aan de hoge kant, maar te veel vond ik het niet.
    Al met al vind ik dit restaurant een aanrader. Ik zal absoluut nog eens terug komen.

Edwin Koster

Heerlijke spareribs, rustige sfeer, bediening af en toe ff aansporen.

Via een WOW deal kwamen we op het idee voor een avondje uit naar restaurant Aubergine in Steyl. De recensies waren nogal wisselend en onze verwachtingen waren dan ook niet al te hoog. Maar we werden zeer positief verrast. Het 7-gangen menu was heerlijk, de bediening was prima, de ambiance was gezellig en we kregen ruimschoots de tijd om te genieten van de avond. Wat ons betreft zeker een herhaling waard!

Eerste ervaring en geen beste. De "ster" is nergens terug te vinden. Het eten heeft een goede kwaliteit, maar de passie ontbreekt volledig. De opmaak is matig en de snelheid waarmee opgediend wordt geeft je al snel het idee dat ze je liever kwijt dan rijk zijn. Bij elk gerecht krijg je wel informatie, maar waarschijnlijk alleen omdat het verwacht wordt. Wellicht toeval, maar meerdere gasten hadden klachten en bij het kenbaar maken van die klachten geeft de gastvrouw niet thuis. De prijs/kwaliteit is zeer matig. Je krijgt een "gepeperde" rekening en dat voor een "opgejaagde" bediening. Binnen 2u sta je weer buiten! En durf geen kritiek te geven, want zelfs de deur wordt niet meer voor je opengemaakt en de gastvrouw (!) gunt je geen blik waardig. De befaamde "ster" is slechts met enige fantasie en goodwill van de bezoeker op te merken. Althans de schaduw daarvan! Teleurstellend.

mieke burhenne

Gisteren voor de eerste keer gegeten. Alles wat super. Gepresenteerd. Zeer betrokken gastvrouw. Ontspannen sfeer echt een aanrader. Dus zeer zeker niet de laatste keer.

Hans

Een weinig hartelijk welkom. Zelf de jassen opgehangen. Een van onze gasten had een allergie en dat was maar lastig, lastig. Ze waren zeer zuinig met de wijn. De bediening zet het eten voor je neer. Zonder glimlach. Het eten was lekker, maar van een restaurant met een ster had ik meer verwacht. Borden waren vrij sober opgemaakt, smaakvolle, maar simpele gerechten. Ben je een echte wijnliefhebber, dan heb je betere wijn thuis.

Kortom het viel enorm tegen, vooral het gastheerschap was ver onder de maat. Bij het weggaan heb ik twee keer 'dag mevrouw en tot ziens' geroepen, maar er kwam geen reactie terug. Toen heb ik zelf de deur naar buiten maar opengedaan en ben naar huis gegaan.

Kortom, dit restaurant is zeker niet sterwaardig. Wij gaan er niet meer heen.

Met enige regelmaat bezoeken wij Aubergine. Gisteren ter ere van onze huwelijksdag die om een culinaire omlijsting vroeg. We genoten dit keer van het zeer verrassende 'Lazy Sunday arrangement. De amuses waren al de moeite waard: je kon goed merken dat hier weer veel zorg aan was besteed. Ook leuk dat een amuse op een soort mini BBQ werd gepresenteerd. De amuses lieten wij vergezeld gaan van een glaasje heerlijke champagne. Ik ben de naam van het champagnehuis vergeten, maar wij vonden deze champagne nog lekkerder dan Moet et Chandon, die je meestal in een sterrenzaak krijgt. We raakten in het arrangement haast de tel kwijt bij het aantal gangen die stuk voor stuk de moeite waard waren. Bovendien werd uitstekend rekening gehouden met onze dieetwensen. Iedere gang was een miniatuurschilderij, of het nu om een vlees- of visgerecht ging, alles was niet alleen een lust voor het oog, maar ook fantastisch van smaak. Het mondgevoel was telkens dik voor elkaar: mals en niet te droog. Ook schuim, cremes, saus of jus vonden wij heerlijk. Wat wij ontzettend waarderen dat er ook altijd iets met groente wordt gedaan, geheel in overeenstemming met het niveau van het gebodene (waarbij je dus geen schalen groenten, frites en appelmoes moet verwachten....) De wijn die bij iedere gang rijkelijk, op tijd, op goede temperatuur en met goede uitleg werd geserveerd paste telkens voortreffelijk. Aubergine is haar Michelinster dubbel en dwars waard. De bediening hebben wij als heel gezellig (geen 'hignose gehalte') en deskundig ervaren. Wij kregen in Aubergine, zoals wij dat altijd eerder hebben ervaren, het gevoel dat zowel de keukenbrigade als de bediening ons wilde verwennen en dat hebben ze ook gedaan! Wij komen op korte termijn na de feestdagen weer genieten.

Zeer goed restaurant. Kundige bediening en de gastvrouw stelt je echt op je gemak. De smaaksensaties van de gerechten zijn echt top. Een ware belevenis! Ook de mogelijkheid om te blijven slapen is geweldig!

Afgelopen week op zaterdagavond uit eten geweest in het, met 1-ster bekroonde, restaurant Aubergine. We hadden een wow-deal arrangement met 8 verrassingsgerechten en we waren er met 8 personen, waarvan 1 persoon glutenvrij moet eten (vanwege coeliakie).

Bij aankomst viel ons op dat de ruimte waarin wij zaten te koud was; dit bleef de hele avond zo. De eerste amuse viel ons ook wat tegen; weinig smaak en het kwam wat 'vettig' over. Er werd meteen een eerste fout gemaakt bij de amuse: er werd een marshmallow van bockbier geserveerd, die dus NIET glutenvrij is. De bediening, lees ook: gastvrouw, was van mening dat "een klein beetje gluten niet uit maakt". Toen was het kwaad al geschied. Dit is natuurlijk ongehoord.

Al met al vervolgde de avond met nog een 'gluten fout', die niet hersteld werd. Maar de gerechten voor de overige gasten waren over het algemeen wel goed. Er zaten wel echt wat prachtige gerechten tussen, waaronder de kabeljauw met rijstschuim en groenten en de wilde haas met eekhoorntjesbroodsaus.

Dus op enkele grote en kleinere fouten na, was deze ervaring redelijk. We waren als gezelschap wel van mening dat onze volledige ervaring niet 'ster' waardig was. Treurig, zeker gezien het feit dat je er heen gaat om een uniek ervaring te beleven.

Prima gastvrouw die weet wat ze doet. Erg vriendelijk tegen de klanten en prijs/kwaliteit is dik in orde!

Tom

Geen idee qua eten, bij gastvrijheid haken wij af. We werden opgebeld door een medewerkster dat ons gereserveerde tafeltje (een reservering een maand geleden gemaakt) ter ere van onze trouwdag plaats moest maken voor een grotere groep, probleem bij de gast neerleggen is niet netjes...

Met vier personen gegeten. We wilden een keuzenmenu nemen maar moesten alle vier precies hetzelfde nemen, uiteindelijk maar voor een voor- en hoofdgerecht gekozen a la carte en met koffie afgesloten. De kwaliteit van het eten was prima, wel was het weinig verrassend. De hoeveelheden weinig en de groente zeer beperkt, ondanks dat iedereen iets anders had bijna overal hetzelfde. De bediening liep zeer vaak langs, wat we als storend hebben ervaren. Over de wijn werd geen achtergrond gegeven, wat ik meestal wel gewend ben in een ster restaurant. We waren bijna €100 pp kwijt, veel te duur voor wat we gekregen hebben. Ik heb vaker in diverse sterrestaurants gegeten, maar ik vond het in totaal niet ster waardig. Zal er niet snel meer terug gaan.

Huis mayo? Yeah right. Tenzij men aandelen heeft in Remia. Niet bijster lekker dus, terwijl de kok schijnbaar 'echte' mayo maakt en zelf gemaakte Vlaamse frieten. Not! Zelf gebakken ja, dat dan weer wel.

Helaas heeft men een of andere frut over het bijgerecht gemikt. Damn! Niet nodig. Was zonder veel lekkerder. Schnitzel was goed, geen gedoe en zo hoort het. Beetje jammer van de friet, ook hier weer hergebakken stukjes oude en harde stukjes erbij. Lijkt alsof Nederland dat erbij vindt horen, dat je van overgebleven dubbelgebakken patat gewoon erbij krijgt.

Bediening leek in de war, moesten echt vaak vragen voor service. Menukaart en tafel wat plakkerig. Zonde! Toch een leuke plek, maar service (lees eigenaaresse) mist 'feeling' met de zaak. Klagen heeft geen zin, staat ze niet voor open. Grote groepen hebben wel aandacht.

In juni via een wow-deal een 8-gangendiner gegeten bij restaurant Aubergine in Steijl. De meeste tafels waren bezet en de sfeer was prima.
    Het eten viel ons tegen. Technisch goede gerechten, maar met bijzonder weinig smaak (vooral de amuses). In dit restaurant met ster verwacht je toch gerechten met een smaakexplosie, maar deze was vaak ver te zoeken.
    We vonden de tijd tussen de gerechten vaak lang. Ook was het personeel niet alert op de gasten en ik moest tweemaal vragen om water en wijn bij te schenken, terwijl ik al meer dan 20 minuten niets meer te drinken had.
    De grootste afknapper was de rekening. Er werd een fles wijn in rekening gebracht die we niet hadden gedronken en deze was bijna dubbel zo duur. Toen ik de medewerker hierop aansprak, gaf hij aan dat hij de rekening zou aanpassen maar bood hierover geen excuus aan. Ondanks dat we het eten al via de wow-deal betaald had, was de rekening nog gepeperd. De volgende keer kies ik iets anders.

Sonja Gubbels

Afgelopen woensdag bij jullie lekker gegeten.
    Wat een beetje vreemd was, was dat we aan een tafeltje zaten midden tussen een gezelschap wat hun bruiloft aan het vieren was! Ik denk dat dit gezelschap zich hier ook niet erg prettig bij voelde.

C. van Spijk-van den Eeden

L.S

Afgelopen woensdag hebben wij bij u gelunched. Bediening vriendelijk en kaart prima.

Minpunt: Wij constateerden dat de bediening, na het pakken van de vlapunten, steeds zijn vingers aflekte. Bij het afrekenen stond de keukendeur open en zagen we de kok, bij het opscheppen van het ijs, ook zijn vingers aflikken. Érg onhygiënisch!

Wellicht kan iemand met een goede horeca-opleiding iedereen goed voorlichten.

Gaarne uw reactie.
    C. van Spijk.