R&C's profielfoto

Corsica!

Corsica!

3. Corsica!

1. R&C's profielfoto
    R&C heeft gereageerd op een recensie van Mykonos

probeer Akropolis in Roermond maar eens. Aanrader.
    Zelfs all you can Griek is veel beter dan dit.

2. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Mykonos

Erg matig.
    19.10. 2017 Gegeten.
    Gehorig, maar wel leuke uitstraling bij binnen komst.

Iets besteld en kregen al vrij gauw een bordje met sla. 1 Olijfje (wel lekker), 1 schijfje tomaat en een of andere coctail saus eroverheen. (Altijd zonde). Geproefd (mes puntje) en maar gelijk van af gebleven. Bordje bleek later wel van pas te komen.

Toen het hoofdgerecht.
    Kleine teleurstelling, maar hopelijk maakt het kwa smaak beter. Helaas niet.
    De souvlaki, met tijm en zout. Was gebonden met een beetje gehakt. Althans daar ga ik maar even van uit. Mocht je na veel drinken kunnen verder proeven, zonder overheersend tijmsmaak. Dan heb je geluk.

De gyros was ok, zeker niet meer (wel karige porties). Tzaziki was ook matig (ook weinig) en miste smaak (olijfje, komkommer, peper, olijfolie). Een sate prikker met droog taai vlees, ook niet echt super.

Nu komt het bordje van pas. Je mikt er schijnbaar alles op, wat niet lekker is. (Bleek onder de sla, koolsla te zitten verstopt, maarja alles was doordrenkt met roze smeurie. Niet echt Grieks. Of ja, echt niet.)

Bediening vroeg nog, of alles naar wens was. Nee, was ons antwoord. Veel te sterke tijmsmaak (houden van Mediteraanse kruiden hoor). Geen reactie, kwam ook niet meer terug.

Na een paar minuten te hebben gewacht, zelf maar opgestaan en naar de bar gelopen, om te kunnen betalen. (Normaal nemen we nagerecht en koffie).
    Of alles naar wens was? Nee, antwoorde ik. Wederom niets, geen reactie (was een andere medewerker). Bleef voor zich uit staren en gebaarde dat ik kon pinnen. (Ik was weer verbaasd en wilde weg)

Kortom, nare ervaring. Jammer, want ik las zo veel goede recensies over deze zaak.
    Maar gelukkig zijn er nog veel betere zaken. Wensten eens iets anders te proberen…

3. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Cuba Libre
    Zuid-Amerikaans Vijlen

Paar keer gegeten over de jaren heen (in totaal keer of 4). Gaan wel extra voor de tapas hapjes.

Vreemd genoeg 'vergeten' onze ervaring te delen.

Gewoon heel erg lekker! Of ja, gewoon? Nee heerlijk! Kleine voorafje met aparte smaken en van allerlei heerlijke dingen mogen proeven. We zeggen dan ook "verras ons maar weer" en dat gebeurt ook.

Eigenaresse is een kei leuk en spontaan type (andere trouwens ook hoor).

Geen opmerkingen (of ja, de cocktails zijn ook lekker!).

Soms is gewoon goed, GOED!

4. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor El Sótano

We waren (achteraf gelukkig maar) erg vroeg in de avond aangekomen (nadat we hadden gereserveerd). Het was bij binnenkomst al 'gezellig druk' (ik vond dat alles erg dicht op elkaar zat) en of we bij de deur plaats wilden nemen. Ik gaf aan dat ik daar niet wil zitten en gelukkig had men de beschikking over een kelder. Mooi, dacht ik toen nog, dat is geluk hebben...

Dat mensen deze plek helemaal te gek vinden, is hun keuze en dat kan. Wij vonden de kelder niet echt te gek. Donkere galm kelder, waar je door de enorme tafels elkaar bijna niet kunt verstaan. Gelukkig hebben we beide mobieltjes en proberen we elkaar te berichten, oh... geen bereik hier beneden... handgebaren dan maar?

We werden een paar keer vergeten en heb zelf om drank gevraagd, dat kan en is het minste wat me stoorde. Personeel leek een beetje de draad kwijt te zijn, een komen en gaan en niemand die overzicht had. We werden zelfs gevraagd of een bord eten voor ons was, toen bleek het voor iemand anders te zijn en vervolgde ze hun weg.

Het begon helaas wat drukker te worden en het roezemoes, werd een gegalm en dat werd steeds luider. Op zich logisch, want iedereen wenste met elkaar te kunnen spreken. Zeker als er een groep van 6 personen bij elkaar zitten, werd het steeds luider.

Ook bij het opdienen werden dingen vergeten, bestek en zelfs de gerechten waren niet compleet. Menukaarten die werden opgehaald (waren schijnbaar niet genoeg). Werden toen 'vergeten' om onze bestelling op te nemen. Toch maar zelf even gevraagd.
    Gelukkig kwam een keuken medewerker met een schaal maischips en saus, die ging gelijk op. Hadden al behoorlijk honger gekregen.

Niet gelijktijdig kregen we langzaam aan onze bestelling.
    Het was dat een medewerker nog even checken en zei, "ik ben zo terug" en kwam daarna met een schaaltje tortilla's. Mijn eten koelde verder af... en zo waren er nog een paar kleinigheden...

Aan een andere tafel werd een vaste klant meteen herkend en kreeg 'toevallig' eerder zijn eten. (die later was binnengekomen) Zo te zien een vaste klant, want hij zat naast zijn partner aan tafel, in plaats van tegen over elkaar. Dat bleek achter af een slimme zet. Ze konden elkaar daardoor wel verstaan.

Het eten was oké en niet meer dan dat. Ik heb niets bijzonders kunnen proeven en ik had vooraf het idee dat het ruime porties waren. Nou dat waren ze niet. Dessert zat er niet in, vanwege allerlei kleine tegen teleurstellingen.
    We wensten af te rekenen en te gaan en zijn zelfs daarvoor vrij snel na het eten naar boven gelopen om te gaan betalen.

Of alles naar wens was? Nee gaven we aan en daar scheen men een beetje moeite mee te hebben (vraag het dan niet, als je geen feedback wil!). Werd eerst wat verdedigend gereageerd, maar we gaven aan dat sommige dingen er niet bij zaten, of het euveltje van hergebakken frietjes (kan toch echt niet meer!). Mevrouw in kwestie wilde wel iets van de rekening af doen en daar voelde ik me opgelaten bij en ik gaf aan dat niet te willen. Alsof dat het opeens goed maakt. Of gooi te veel gebakken friet weg, of leer de hoeveelheid te doseren. Maar geef de klanten svp niet opnieuw gebakken friet, dat moet je niet meer willen (tenzij een klant er om zou vragen, ander verhaal).

Voor de duidelijkheid, de hergebakken frietjes was maar een van de kleine dingen die minder goed zijn gegaan voor ons. Als dat alles was, had ik zeker een hogere beoordeling gegeven (zou anders flauw zijn).

Al met al, jammer. Ik kan me voorstellen dat dit negatief over komt, we hebben wel eerlijk ONZE ervaring gedeeld. Laten we positief af sluiten, door te zeggen dat men wellicht hun dag niet had...

5. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De Liefhebber

19-02-2017 vriendelijk via telefoon te woord gestaan en we hebben toen voor dezelfde middag gereserveerd.

Eerst bij de lounge iets gedronken en we vonden het een leuk idee en een leuke inrichting. Niet geheel duidelijk waarom we eerst bij het lounge gedeelte moeten wachten, waarschijnlijk zodat de keuken tijd heeft om de gewenste voorbereidingen te treffen (zelf ben ik dat vergeten te vragen en is dus mijn eigen schuld). We werden gevraagd welk soort menu we wensten en zouden zo worden opgehaald.

Eenmaal bij onze tafel, kwam vrij snel een draaibaar bord met kleine hapjes.
    Heerlijk! Dit belooft wat...

Na wat drankjes en de vraag of we nog meer wensten, kregen we een tweede bord, wederom met heerlijke gerechtjes.

Ook dit ging met smaak op en we kregen de vraag of we nog plek hadden voor nog een paar hapjes, of dat we reeds geproefde hapjes opnieuw wensten te krijgen. Ja en Ja! De gevulde dadels deden het namelijk erg goed...

Zat er wat bij dat we niet lekker vonden? Nee. We hebben zelf aangegeven dat we alles lusten, feit dat men daar rekening mee houd, is erg prettig. Het was weer eens iets anders, ja de typische tapas gerechtjes zitten er bij maar ook weer niet. Dus eens andere dingen kunnen proeven, dat was wel zo fijn.

TIP: Dit is niet het soort zaak waar je in een zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk naar kunt schuiven. Dus als je voor een all you can eat en het liefst zo snel mogelijk, gaat hem dat hier niet worden. (Want stel dat men dat zou denken, is dat bij deze beantwoord. En wat ons betreft, is dat maar goed ook!) Dit is een plek waar je kunt genieten van lekkere hapjes en daar de tijd voor kunt nemen.

Helaas moesten we deze avond nog ergens naartoe, anders waren we graag nog gebleven. Daarmee ook niet het dessert kunnen proberen (grrr...).

Maakt dat we de volgende keer meer tijd voor gaan uittrekken. Want terug gaan, dat willen we zeker!!

Kortom, we kijken uit naar de volgende keer...

6. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Corsica!
    Mediterraans Kessel lb

Inmiddels 3x geweest, blijft top! Steeds (h)eerlijk, puur en vers.

7. R&C's profielfoto
    R&C heeft Corsica! toegevoegd als favoriet restaurant

Corsica! eetgelegenheid gesloten

• Mediterraans
    • Spaans
    • Tapas
    Markt 31 Kessel
  8. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Corsica!
    Mediterraans Kessel lb

R&C

Leuke verassing! Eigenlijk gewoon top! Persoonlijk zou ik alles willen proeven op de kaart en dat betekent regelmatig terug gaan. Of heeel veel eten. Versheid en goede producten, heerlijk! Kan niet wachten weer te gaan. Decor is (denk ik nog) niet warm en af, galmd een beetje. Maar dat is ook het enige minpunt!

9. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Il Forno

R&C

Kom hier al jaren, welliswaar niet iedere maand maar ik ben er klaar mee! Wijn, hoeveelheid en smaak? Top! Koffie en liqeur ook. Eten? Woorden schieten me te kort! Voorgerecht was slecht, veel te veel sausjes die niet nodig zijn mits alles vers was.... Hoofdgerecht was een ramp. Grote garnalen kapot gegrild, alle pasta ver overkookt (met slechte kaas over alles heen) vlees was zo overgaar dat het taai was. Natuurlijk heb ik van alles aangegeven, maar het schijnt de oude kok niets meer uit te maken. Jammer! Daar ik hier voorheen wel goed heb kunnen eten, maakt dat ik moeite heb om de zaak een negatieve recentie te geven. Al was er maar 1 ding slecht, maar nee van meet af aan gewoon slecht. Brood mandje had kruidenboter er in vast gekoekt (was zwart!) Terwijl we geen eens kruidenboter hadden etc. etc. Echt jammer! Nooit weer.

10. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Porto Maurizio

R&C

Paar keer geweest, diverse tijden en andere gerechten gehad. Allemaal heel erg goed! Soms jammer dat de glazen niet helemaal schoon waren, maar werd steeds goed opgepakt. We zijn blij met deze plek!

11. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Rebotex

Bizar.... Te laat voor een overtocht naar Texel (zelf schuld hoor) en moesten even wachten. Toch trek gekregen in een hapje (lees: gewoon ouderwetse vette bek) OMG.. lekkere koffie, betaalbaar en stonk niet naar oude frituurlucht. Gewoon een simpele snack zoals het eigenlijk gewoon zou moeten zijn. Geen harde stukjes, geen hergebakken frietjes en niet te zuinig. Snacks niet druipend in (oude) olie.

Stom eigenlijk dat te veel snackbars dit niet meer willen en of kunnen, maar ik vind het wel een eerlijke vermelding waard.

Goed bezig! Mag ook eens gezegd worden...

12. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Fish & Chips

FISH & CHIPS. Dat staat er op dit adres.

Superslechte service, eerst betalen dan komt men het eten brengen. Veel te vette vis, veel te droge calemaris. Friet net zo slecht. Te gaar, of niet gaar genoeg. Ik ben gaan klagen en niet eens een soort van: "Pardon, zullen we iets anders maken?" of "Wenst u uw geld terug?"

Waardeloos! Los van de jongeman die niet met klanten kan omgaan, is het eten bijzonder slecht en ook nog eens slecht klaargemaakt. Voor €40,-(3 types menu met drinken) wil ik toch betere kwaliteit dan dit.

Mensen, doe jezelf een lol en ga naar een betere zaak. Helaas zal ik niet gauw meer naar Volendam gaan, dus wees gewaarschuwd. Wellicht iets voor de smaakpolitie, of iets anders..

Meeste nasmaak heb ik van het eten dat ik enkele uren later nog 'proef' is de lompheid waarmee men reageert. Niet normaal! Bah!

13. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Brasserie 't Vaerhóes

Huis mayo? Yeah right. Tenzij men aandelen heeft in Remia. Niet bijster lekker dus, terwijl de kok schijnbaar 'echte' mayo maakt en zelf gemaakte Vlaamse frieten. Not! Zelf gebakken ja, dat dan weer wel.

Helaas heeft men een of andere frut over het bijgerecht gemikt. Damn! Niet nodig. Was zonder veel lekkerder. Schnitzel was goed, geen gedoe en zo hoort het. Beetje jammer van de friet, ook hier weer hergebakken stukjes oude en harde stukjes erbij. Lijkt alsof Nederland dat erbij vindt horen, dat je van overgebleven dubbelgebakken patat gewoon erbij krijgt.

Bediening leek in de war, moesten echt vaak vragen voor service. Menukaart en tafel wat plakkerig. Zonde! Toch een leuke plek, maar service (lees eigenaaresse) mist 'feeling' met de zaak. Klagen heeft geen zin, staat ze niet voor open. Grote groepen hebben wel aandacht.

14. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Restaurant Buitenhof

Helaas veel her gebakken friet. Is gewoon niet nodig. Wil je laten geloven dat je culinair hoogstandje krijgt, voor niet te duur. Helaas, pakt dit minder gunstig uit. Sla was bruin, scherven uit veel servies. Wc niet echt fris. Eet cafe kwaliteit, hooguit....

Al met al jammer.

5,1
  15. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor St. Anny Food

R&C

Oei oei... Wat begon als een leuke zoektocht naar een typische authentieke Aziatisch eethuisje, is het geworden ook. De wens was, daar we in China town waren, om in een "echte" toko iets te gaan eten. Daar vonden we Anny food vermomd als bakkerij. Tegen het raam hing een aanbieding van een dagschotel met nasi, rijst etc. Het totale gebrek aan service was op het moment van binnenkomst niet duidelijk. Redelijk onbeholpen vroeg ik aan de dame achter de vitrine of ik kon bestellen, echter mijn eerste zin niet afgemaakt of ik kreeg "Meenemen, of hier eten?" Ik: "uhh, hier.." "Ga maar zitten" werd er duidelijk terug weerkaatst naar me. Enfin, al met al wel grappig om dit mee te maken zo. Al was het even wennen om aan de plakkerige tafel te zitten. Voordeel was wel dat de menu kaarten ook zo plakkerig waren dat je alleen je hand er op hoefden te leggen om de pagina`s om te draaien (uiteraard wat overdreven, maar alles was wel vies en plakkerig. Dat gold voor alle andere tafels ook).
    Nou goed, ik had besteld (1x dag schotel,1x kip curry en 1x krokante garnalen en moest gelijk gaan afrekenen (apart, als ik koffie of iets anders bij wil bestellen dan maar weer opstaan en gelijk afrekenen?). Toen mocht ik de dagschotel gaan 'uitkiezen', wat betekend; daar een schepje van en daar een schepje van etc. (leek allemaal erg op elkaar en stond niets van Westers tekens op). Niets mis mee, echter dat alles koud was en heel even dacht ik dat ik een koud gerecht kreeg. Niets bleek minder waar. Ik kreeg de vraag of ik samen wenste te eten met mijn vrouw. Ietwat verbaasd gaf ik aan dat het wel de bedoeling is ja. Vervolgens pakte de medewerker een bord op en zette die in de magnetron. Een dikke 20 minuten later (dan heb je meestal best wel iets warm in een magnetron lijkt mij, gelukkig eet ik niet veel uit die dingen en heb een beperkte ervaring) kregen we een bord op tafel met drie kleine garnaaltjes verhuld in een vettig olie korstje, met een dotje rode saus (ik durfde die niet aan te doen en heb geen idee wat het was). Ik was oprecht verbaasd hoe men zo iets simpels als een mini garnaal kan verklooien... (en ja op de foto waren ze echt veel groter, net zoals de rest van de dimsum). Na het gebrek aan "PING" van een van de twee functioneerde magnetrons te hebben gehoord (dat was jammer, dan konden we wellicht nog eens lachen) kwam mijn dagschotel. Het vlees dat ik had uitgezocht, bleek iets van eend te zijn. Althans dat hoop ik te hebben herkend aan de huidstructuur. Botjes en verbrijzelde botjes met huid en kwebbelige stukjes pees (of zoiets) was alles wat ik had en gelijk overhield. Ik heb er een sport van gemaakt om iets eetbaars in de zin van vlees te ontdekken, helaas. Los van onsmakelijk, vond ik het gevaarlijk ook. Allemaal kleine stukjes versplinterde bot tussen de bami. Bah.. De rest was gewoontjes en niets bijzonders, wellicht door het ontbreken van de oh zo bekende smaakversterker Veh Sin (E621). De koffie daarentegen was wel goed! Sfeer was apart, totdat je gaat eten...
    Over het bakkerij gedeelte... Geen flauw idee! En dat wens ik zo te houden...

2,3
  16. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor El Barrio

R&C

Wat een snoepje! Heerlijk hoe dit team met passie en mediterraanse temperament, je meenemen op culinaire reis!!! Tip: reserveer, want wij hebben geluk gehad, dankzij Chris die even een plekje wist te maken...
    Ik had gevraagd om los van de kaart te brengen wat ze zelf inschatten, eten was heel erg puur van smaak (zoals een Spaanse keuken hoort). Snel, lekker en verrassend. Het hele team was opgewekt en lekker losjes en informeel met elkaar. Dit kwam zonder de marketing trucjes, oprecht over.
    Na het tafelen nog even aan de bar gaan zitten en werd een stukje Iberico ham aangeboden, daar ik aandachtig aan het kijken was en meende dat het om serrano ham ging. Gewoon zomaar effe proeven. Daar hou ik van, spontaniteit.

Ik heb niets aan of op te merken, meer dan gewoon goed.

Mocht je een beetje van het toeristische centrum af willen lopen en (h)eerlijk willen eten, dan moet je hier zijn. Kom je van buiten Den Haag, bel even of men plaats heeft.....

17. R&C's profielfoto
    R&C vindt de recensie door G W voor Pom Lai leuk
    Chinees-Indisch Horn

Tot mijn grote verbazing wordt er in de meeste recensies vol lof gesproken over dit restaurant. De hierin genoemde ervaringen stroken geenszins met de onze... Na ons bezoek van vorige week vind ik een kritisch oordeel wel op zijn plaats:
    Het begon bij de entree: Bij binnenkomst in het desolate restaurant viel het ons op dat de ramen zo erg beslagen waren dat je van binnenuit amper kon zien of het nu dag of nacht was. De koks en het bedienend personeel hadden het voortdurend over koetjes en kalfjes en vonden dit ogenschijnlijk belangrijker dan hun klanten tevreden te stellen of hun eten te wokken...
    Het tafellaken was smerig, de borden half afgewassen en als je per ongeluk met je hand langs de muur streek bleef je plakken van de viezigheid. Het is een wonder dat ik toen überhaupt nog honger had...
    We begonnen met de tomatensoep. De authentieke zoete smaak ontbrak COMPLEET, het was een zurig, stroperig mengsel waar geen tomaat aan te pas was gekomen. Toen ik mijn mening subtiel aan een ober doorgaf, wuifde deze mijn kritiek weg alsof hij oost-Indisch doof was.
    Het wokbuffet was werkelijk om te huilen. Alle kleur was aan de groenten en het vlees onttrokken, waardoor je amper onderscheid kon maken tussen een stuk zalm, rundvlees of kip. Ook met het warme buffet slaat dit restaurant compleet de plank mis. Een centimeterdik vel lag als een dekbed over de lauwe gerechten die eronder verstopt zaten.
    We besloten direct om over te gaan op het ijs, in de hoop toch nog met een ietwat gevulde maag dit pand te verlaten. Het ijs lag in een diepvries, waar de uitbater schijnbaar ook dozen aardappelkroketten en hamburgers opsloeg voor privaat gebruik. Het ijs lag uitgestald in kapotte plasic bakken en was faliekant bevroren. Na verwoed gepulk (waar ik een dag later nog spierpijn van in mijn onderarm had!), wenste ik liever hamer en beitel in plaats van een ijslepel. Als topping kon je kiezen uit lychees, lychees of lychees, die droevig en klef ronddobberde in een bak water...
    Conclusie; nooit of te nimmer zullen ze mij hier nog zien, ik krijg al buikpijn als ik Horn binnen rijd...
    Groet G W

1,1
  18. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor de Auw Pastorie

17 augustus 2013 gegeten.

Verrassend en lekker, niet verwacht. Producten waren dik in orde en op elkaar afgestemd. We hebben het 3 gangen verrassingsmenu gekozen.

Geen verder opmerkingen over het eten, is niet nodig.
    Het menu had voor mij ietsje ruimer mogen zijn, bijvoorbeeld; een paar extra producten te proeven. Op die manier zou je bij een eventuele vervolg bezoek je favoriete menu kunnen bestellen of een combinatie van. Wellicht ook, mensen de keuze geven het nagerecht niet te pakken en op die manier o.a. de calamaris te proeven (die we niet hebben gehad en wel nieuwsgierig naar zijn).

Bediening was ook in orde, wellicht een beetje toelichting mogen geven over de gerechten. Maar verder efficiënt en vriendelijk!

(Ter zijde: la Shouffe bier van de tap kom je niet vaak tegen en was ook een verassing als je van dit bier houd. Uiteraard hebben we dit niet laten mee tellen in onze recensie)

Wie weet, komen we hier nog eens terug. En dat zou zeker geen straf zijn!

19. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De DorpsKamer

Op 8 Augustus 2013 hier gegeten.
    Wat er uitziet als een knusse zaak met een leuke uitstraling, heeft helaas alleen de uitstraling.

Ik heb het schnitzel gang besteld en kreeg ook 2 kleine porties friet en krieltjes. Een deel van de frietjes waren opnieuw gebakken en dat zie je, proef je en zou in geen enkele horeca pand mogen plaats vinden. Of de kok (of snackbar uitbater) moet de teveel ingeschatte portie aan de klant geven, of weg gooien. Niet een bord vullen en de rest weer bij de volgende klant opnieuw mee bakken. Zo krijg je donkere harde olie frietjes, dat is zonde en nergens voor nodig. Erg jammer dat het hier ook gebeurt.

Meeste krieltjes waren aan de buitenkant gaar en sommige van binnen niet, dus niet lekker.
    De schnitzel zag er op zich prima uit en keek er na uit om deze met smaak op te eten, daar de rest enigszins tegen viel (het personeel stond onderling aan de bar, te joviaal en niet zakelijk met elkaar aan het delen. Leuk voor teambuilding, niet leuk als klant hoe ik moet horen wat een medewerker van de andere denkt!)
    Eerste stukken van mijn lap waren verrassend, tot ik bij het dikkere deel uitkwam en een rauwe gedeelte tegenkwam. Ik was gelijk klaar, weg eetlust.

Bij het afruimen werd me gevraagd of ik had genoten. "Nee, dank je" zei ik en de medewerker was niet verbaasd, (ik des te meer) en melde mijn bevindingen. Of ik een nieuwe schnitzel wilde, werd me gevraagd en aangezien mijn tafelgenoten ook klaar waren had dat niet echt veel zin.

Ter compensatie zou ik dan maar de helft van mijn menu hoeven betalen en een gratis kopje koffie (ik had alleen een paar frietjes, krieltjes met de schnitzel saus gegeten...). Ik wilde gewoon weg, beetje een naar gevoel aan overgehouden en vroeg om de rekening.

Helaas een minder prettige herinnering aan deze mooi uitziende zaak.

4,5
  20. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Momoya

Een 7.

Erg druk en dicht op elkaar, plakkerige menu kaarten. Je moet bij de tafel naast je (je zit zowat op elkaar) vragen naar de soja saus.

Ik merkte wel dat een tafel met een bekende van de eigenaar niets te klagen had, werd zeer vlot en vriendelijk behandeld. Werd door personeel vaker dan de rest van ons gevraagd of alles goed was. Kaart had hij net ingevuld, of deze werd gelijk opgehaald (in mijn ogen kun je dat niet maken, maar goed)

Al met al voldoende gegeten. Minder is het bij de toiletten, daar mogen de dames en heren 1 was kraan delen. Zeker met plakkerige handen, niet prettig.

21. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De Huiskamer van het Leudal

R&C

De eerste keer dat we daar hebben gegeten(december 2012) was alles een dikke 8! We hebben de WOW deal gebruikt die overigens gewoon buiten ophing. Niks mis mee, het was een 7 gangen menu aanbieding. Vlot, lekker en verrassend! We waren verbaasd dat zoiets dichtbij lag.

Bij het afrekenen, heeft de kok ons medegedeeld dat zijn zaak niet onder doet voor een zaak in Herkenbosch. (zal geen reclame voor hun maken) Tevens dat niemand minder dan een 9 als eind cijfer heeft gegeven voor zijn eten.
    Ik dacht bij mezelf: laat ik nu eens lief zijn en onze recensie niet plaatsen, want dan zouden we het gemiddelde omlaag halen....... (tja...)

Afgelopen zaterdag (13-april-2013) hadden we zin in een traktatie en hebben gereserveerd. Vol goede moed bestelden we weer de 7 gangen menu, we hadden een immers positieve indruk van de vorige keer.

Asperges waren volgens mij het thema, want op ieder gerecht zaten deze erin verwerkt. Ik vind asperges lekker, maar had er nu geen trek in. Het was best even zoeken naar de juiste combinatie, en heb toch iets van asperges gekregen. Jammer (ik grapte nog, je zou maar geen asperges lusten dan heb je dus pech..)

Een gang was vis op een slap jasje en te veel zoute roze saus. De salade was een warme en een koude gerecht door elkaar. Volgens mijn mening een gemiste kans, daar het wat zompig werd. Niet lullig bedoeld, het is wel mijn eigen mening.

Stevige bouillon, was erg vlak en geen brood of iets erbij.

Personeel vroeg of alles naar wens was en we hebben beide meer dan eens aan gegeven dat we het de vorige keer beter vonden. Reactie: "tja, kan gebeuren" Om vervolgens verder te gaan. Wij hadden zoiets van:"uhhhh.... okai..."

Men wist niet om te gaan met opbouwende kritiek. Vraag het dan niet, als je geen negatieve reacties wenst. Zelfs de kok liep voorbij en zei alleen: "hoi" keek verder niet en liep door.

Tot zo ver de min punten.
    Rest was prima in orde, maar niet meer dan dat.

Dessert was voor mij; tiramisu en chocolade moes, rest heb ik niet gegeten. Niet dat het niet lekker uitzag, maar ik geef zelf niets om aardbeien en ijs.

Tot slot waren we klaar met eten en de kok schijnbaar ook, want hij ging bij een groter gezelschap aan tafel zitten. Leuk, al was het niet dat hij ietsje te hard zei dat niemand te klagen had over zijn eten. Ook weer dat niemand een onvoldoende gaf. Het grappige was, dat wij net bezig waren het evaluatie kaartje in te vullen en hierop heb ik gemeld dat ik niet geheel tevreden was. Naam, tel en email op vermeld. Tevens ook dat we niet meer van plan waren om terug te komen. (was een vraag die op het kaartje stond)

Niets van mogen vernemen, ik ga er dan ook van uit dat het kaartje per ongeluk is kwijt geraakt...

Op basis van laatst, een zes! Echter door de prettige eerdere ervaring, een 8. Bij elkaar gevoegd, kom ik op een 7 en dat vind ik net ietsje te veel (puur dat men niet kan en of wil omgaan met kritiek). Vandaar 6 half.

En dat vind ik oprecht jammer!

22. R&C's profielfoto
    R&C schreef:

Profiel foto is "COLD TURKEY"

23. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Caribé
    Internationaal Weert

Ach....
    At today`s uit Heel is helemaal in Weert terecht gekomen! YES!! En dat de inrichting ook meeverhuisd is. Wellicht om oude bekende weer direct thuis te laten voelen?...

Archie heeft gelukkig zijn passie en talent weten voort te zetten. Het zag er even naar uit dat we het zonder zijn culinaire kunsten moesten doen na berichten dat At Today`s weg was uit Heel. (dat was zeker balen)

09 juni 2012 zijn we gaan eten.
    Zie eerdere recentie over At Today`s, ik zou het zo weer over typen. Met de melding dat we wederom geen gebruik hebben gemaakt van de kaart en gevraagd hebben:"doe maar iets."

Na de punch(drankje) en amuse, kregen we van alles wat. Lekkere voorgerechtjes en een hoofdgerecht van een combinatie van: kip piri piri,stoofpotje en een kunstwerk met o.a. goed bereide tonijn! En van diverse groenten. Alles in een typische balans van smaak. Op een of andere manier past alles bij elkaar.

Wijn tip van Archie: Penrose Rosé wijn, is lekker en fris hierbij. En ja ook dat was zo!

Beste lezers; als je puur en (h)eerlijk wenst en openstaat voor een beetje anders, dan is Caribe inderdaad een feestje.... Doet me denken aan:"een beetje vreemd, maar wel lekker"
    Daar bedoel ik mee, dit is geen dertien in een dozijn franchise formule en dat is LEKKER!

Leuk detail:

Archie gaat waarschijnlijk zijn klanten de kans geven om mee te doen met een soort van kookles. Op een dinsdag avond zelf koken en opeten! Kan haast niet wachten..

Bedankt!

R & C

24. R&C's profielfoto
    R&C heeft Caribé toegevoegd als favoriet restaurant

Caribé eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    Maaspoort 47 Weert
  25. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Irodion

R&C

Zondag 12 mei 2012 gegeten.
    Voor mij de eerste keer dat ik hier heb gegeten. Veel positieve dingen over gehoord, vandaar dat ik het hier eens wilde uitproberen.
    Het is mijn mening; maar ik was niet super blij met de muurtjes en zo dicht op elkaar zitten en redelijk dicht bij het toilet. (eerlijk is eerlijk, door de ligging van het pand kan men hier niets anders van maken) Wellicht als je fan/vaste klant bent is dat gewoon.
    Personeel was netjes en zeker vriendelijk.
    Het eten was lekker.

26. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De Meerpaal

5 februari 2011

Nachtje aan zee en op zoek naar een restaurant. Wat te doen? Even googlen en naar eet.nu om te lezen dat de ‘Meerpaal’ goed stond aan geschreven. We wensten iets met vis, daar we bij de zee waren. Ach, hoort er toch bij.

Na een wandeling naar de Meerpaal, moet ik zeggen dat we het nooit per ongeluk hadden gevonden. Niet dat Zandvoort zo groot is, nee, het ligt een tikkie achteraf.

Wel een sfeervol en kneuterig ogende zaak. Dat was ook zo. Super vriendelijke bediening, vlot en niet gemaakt. De eigenaar was eveneens net zo vrolijk.

Het is geen trendy tentje, maar heeft een authentieke uitstraling. Het paste met het geheel.

Het eten is niets mis mee, al is het jammer van de super verse garnituur dat er iets van een zuur bij zat. (potje?) Is eigenlijk wel het enige waar ik niets mee had.

Ik had zalm met meloen vooraf, was een vrij dik stuk. Jammer, een paar bolletjes was ook voldoende geweest. De zalm is zo lekker, dat het niet veel extra nodig heeft!

Toetje van mijn vriendin zag er ook super uit, men verzekerde ons dat het zelfgemaakt was. Hoe dan ook, het was lekker. De koffie trouwens ook en dat was geen losse kreet van de eigenaar, daar moet ik hem gelijk in geven.

Een 10? Nee, maar dat is niet voor de kwaliteit. Daar was niets mis mee. Voor wat de zaak te bieden heeft, zeg ik gewoon goed! Tussen een 8 en een 9.

Dus mocht je een ‘visje’ willen prikken (natuurlijk anders dan langs het strand, is ook gewoon iets wat je moet doen!) en lekker willen zitten in een gezellig tentje. Ik zeg doen!

27. R&C's profielfoto
    R&C heeft Akropolis toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Grieks
    Sint Christoffelstraat 30 Roermond
  28. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Akropolis

R&C

Jaren en jaren fan van….

Kom hier al jaren voor het lekkere eten en heerlijke sfeer. Niets mis mee. Een understatement…

Buiten het feit dat ik hier smoorverliefd ben geworden (en nog ben…) is het door de jaren heen lekker! In het zuiden des lands heeft men het over DE beste Griek van het land…. Ergens in Meersen (ik ben de naam vergeten van die zaak) maar nee, deze en vele andere kunnen niet tippen aan “onze Griek”. Klinkt net zo chauvinistisch, ik weet het. Maar…. Ik heb in diverse plekken in Nederland, Giekenland en Cyprus ook een vorkje mogen prikken. Tja, Akropolis is nu éénmaal ‘het!’

Vers en lekker, bijna altijd vol. Het belangrijkste…… het blijft onveranderd en vertrouwd.

Houden zo!

29. R&C's profielfoto
    R&C heeft Today's toegevoegd als favoriet restaurant

Today's eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    Wilhelminaplein 3 Heel
  30. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Pom Lai
    Chinees-Indisch Horn

R&C

Vanaf het begin tot november 2010.

Diverse keren ben ik toch weer gaan proberen. Steeds weer vallen ze op door of na tig keren de verkeerde bestelling mee te geven. Of de bekende Ve Tsin er toch in te hoeken, nadat ik telefonisch heb gevraagd dat niet te doen. Zelfs daar gaan eten, in plaats van afhalen.

Te veel smaakt naar hetzelfde (goh, hoe zou dat toch komen?.......)

Wel vriendelijk en altijd behulpzaam, mij zullen ze daar niet meer zo snel zien. Er zijn veel alternatieven waar ik voor het zelfde geld, beter krijg.

4,3

Meer updates