'tisboven! in Oostburg

Restaurant 'tisboven! is en blijft verrassend anders.

Gratis parkeren in de nabije omgeving

Welkom bij ‘t is boven! hèt restaurant in Zeeuws-Vlaanderen met de verrassende nieuwe Spaanse keuken!

Restaurant ‘t is boven! onderscheidt zich van andere restaurants door een fantastische Spaanse keuken te combineren met echte Zeeuwse gezelligheid. Houdt u van verrassende gerechten, dan moet u bij bij ‘t is boven! zijn. Onze menukaart biedt u een ruime keuze uit verschillende koude en warme gerechten.
Stel zelf uw maaltijd samen door een combinatie te kiezen van heerlijke dagverse gerechtjes (raciones) van vlees, vis en groenten, alle gebaseerd op de nieuwe Spaanse keuken.

Restaurant ‘t is boven! biedt u door haar sfeervolle interieur, de unieke Spaanse keuken en het gastvrije verblijf een bijzondere belevenis. Je komt binnen, eet een paar raciones, proeft van elkaars gerechten en geniet in een ongedwongen sfeer.

Kijk op onze website voor meer details: https://tisboven.nl

• Veganistisch

1431978422 92
1439519329 92
1462142049 92

1. Snellen

Leuk restaurant, jammer dat de riolering stuk was geweest, er hing een minder frisse lucht. Voor en nagerecht waren prima, maar het hoofdgerecht, fajitas, was fantasieloos en weinig gekruid.

2. Van Smoorenburg

Heerlijk gegeten, zowel de voorgerechten (de quesedillas zijn een aanrader!) als de hoofdgerechten waren super! Vriendelijke bediening en een erg sfeervol ingericht restaurant. Wij komen zeker terug!

3. Erg vriendelijke mensen. We hebben het kennismakingsmenu genomen. Echt aan te bevelen. Het was allemaal even lekker, alleen veel te veel. Zeer geslaagde avond gehad.

4. Om 17.00 gereserveerd , maar we waren iets vroeger . Dit was geen enkel probleem. Vrij snel onze keuzes gemaakt waaronder nacho's. Bleek dat je deze sowieso vooraf kreeg , maar die van de kaart waren nog iets beter klaar gemaakt. Personeel kwam geregeld vragen of alles naar wens was, en het hoofdgerecht smaakte super. Ambiance is gezellig, en muziek staat niet te hard. Volgende keer weer.

5. Dick Knook

Zeer gastvrij, duidelijke uitleg bij kiezen van gerechten op grond van vragen, ook bij het opdienen. Voelde ons thuis. Mogelijkheid mee te nemen wat overbleef, gesorteerd in een bakje. Echt tevreden. Komen er zeker terug.

6. frank selder

Super lekker gegeten, vlees was goed gekruid en de portie was meer dan voldoende.

7. Henk de vries

Goed eten in een leuk restaurant met zeer vriendelijk en goed personeel . Hebben enorm van ons etentje genoten.

8. Vriendelijke bediening en een hele goede Mexicaanse keuken. Een echte aanrader in Roermond en omstreken.

9. We waren (achteraf gelukkig maar) erg vroeg in de avond aangekomen (nadat we hadden gereserveerd). Het was bij binnenkomst al 'gezellig druk' (ik vond dat alles erg dicht op elkaar zat) en of we bij de deur plaats wilden nemen. Ik gaf aan dat ik daar niet wil zitten en gelukkig had men de beschikking over een kelder. Mooi, dacht ik toen nog, dat is geluk hebben...

Dat mensen deze plek helemaal te gek vinden, is hun keuze en dat kan. Wij vonden de kelder niet echt te gek. Donkere galm kelder, waar je door de enorme tafels elkaar bijna niet kunt verstaan. Gelukkig hebben we beide mobieltjes en proberen we elkaar te berichten, oh... geen bereik hier beneden... handgebaren dan maar?

We werden een paar keer vergeten en heb zelf om drank gevraagd, dat kan en is het minste wat me stoorde. Personeel leek een beetje de draad kwijt te zijn, een komen en gaan en niemand die overzicht had. We werden zelfs gevraagd of een bord eten voor ons was, toen bleek het voor iemand anders te zijn en vervolgde ze hun weg.

Het begon helaas wat drukker te worden en het roezemoes, werd een gegalm en dat werd steeds luider. Op zich logisch, want iedereen wenste met elkaar te kunnen spreken. Zeker als er een groep van 6 personen bij elkaar zitten, werd het steeds luider.

Ook bij het opdienen werden dingen vergeten, bestek en zelfs de gerechten waren niet compleet. Menukaarten die werden opgehaald (waren schijnbaar niet genoeg). Werden toen 'vergeten' om onze bestelling op te nemen. Toch maar zelf even gevraagd.
    Gelukkig kwam een keuken medewerker met een schaal maischips en saus, die ging gelijk op. Hadden al behoorlijk honger gekregen.

Niet gelijktijdig kregen we langzaam aan onze bestelling.
    Het was dat een medewerker nog even checken en zei, "ik ben zo terug" en kwam daarna met een schaaltje tortilla's. Mijn eten koelde verder af... en zo waren er nog een paar kleinigheden...

Aan een andere tafel werd een vaste klant meteen herkend en kreeg 'toevallig' eerder zijn eten. (die later was binnengekomen) Zo te zien een vaste klant, want hij zat naast zijn partner aan tafel, in plaats van tegen over elkaar. Dat bleek achter af een slimme zet. Ze konden elkaar daardoor wel verstaan.

Het eten was oké en niet meer dan dat. Ik heb niets bijzonders kunnen proeven en ik had vooraf het idee dat het ruime porties waren. Nou dat waren ze niet. Dessert zat er niet in, vanwege allerlei kleine tegen teleurstellingen.
    We wensten af te rekenen en te gaan en zijn zelfs daarvoor vrij snel na het eten naar boven gelopen om te gaan betalen.

Of alles naar wens was? Nee gaven we aan en daar scheen men een beetje moeite mee te hebben (vraag het dan niet, als je geen feedback wil!). Werd eerst wat verdedigend gereageerd, maar we gaven aan dat sommige dingen er niet bij zaten, of het euveltje van hergebakken frietjes (kan toch echt niet meer!). Mevrouw in kwestie wilde wel iets van de rekening af doen en daar voelde ik me opgelaten bij en ik gaf aan dat niet te willen. Alsof dat het opeens goed maakt. Of gooi te veel gebakken friet weg, of leer de hoeveelheid te doseren. Maar geef de klanten svp niet opnieuw gebakken friet, dat moet je niet meer willen (tenzij een klant er om zou vragen, ander verhaal).

Voor de duidelijkheid, de hergebakken frietjes was maar een van de kleine dingen die minder goed zijn gegaan voor ons. Als dat alles was, had ik zeker een hogere beoordeling gegeven (zou anders flauw zijn).

Al met al, jammer. Ik kan me voorstellen dat dit negatief over komt, we hebben wel eerlijk ONZE ervaring gedeeld. Laten we positief af sluiten, door te zeggen dat men wellicht hun dag niet had...

10. Super lekker gegeten vriendelijk personeel... zeker de moeite waard!!

1 minpunt, de buitendeur, komt erg veel kou en tocht binnen door mensen die in en uitlopen.. dit voel je tot halverwege de ruimte...

11. Prima en gezellig restaurant met leuke sfeer. Eten was super, alleen redelijk snel koud, maar vind dat persoonlijk niet zo erg. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam bij de keuze.

12. Rick Poolstra

Ik heb hier vaker gegeten en zal zeker vaker terug gaan. Het eten is erg goed en het personeel erg vriendelijk en behulpzaam.

13. Leentje

Samen met mijn zoon mijn verjaardag gevierd in dit gezellige restaurantje. Lekker gegeten met als klap op vuurpijl een verrassing van de kok voor mijn verjaardag. Lekkerste chocolade brownie toetje ever!

14. Zaterdag 11-06 ben ik hier met mijn vader gaan eten. Het personeel was erg vriendelijk, restaurant was stijlvol ingericht en er hing een fijne sfeer. We hadden het kennismakingsmenu genomen, echt een aanrader. We kregen alemaal verschillende overheerlijke Mexicaanse gerechtjes (voor-, hoofd-, en nagerecht). Al met al een super avond gehad in een top restaurant!

15. Na een dagje shoppen met mijn dochter bij deze Mexicaan gaan eten en daar hebben we geen spijt van! Prima bediening in sfeervol restaurant. Het eten was royaal en smaakte voortreffelijk, wij hadden bij de reservering het kennismakingsmenu besteld, een aanrader. Wij zullen hier vaker reserveren!

16. Great food & friendly staff make visiting a great experience.
    Its bigger than you think, room for 30 diners as you go in & 30 more in the 400 year old celler with vaulted ceilings & stone borrowed from the city walls :-)

I will definately return again.

17. Vandaag bezocht ik El Sotano.
    Het eten was erg lekker (als voorgerecht Nacho's en als hoofdgerecht de spareribs). Goed klaargemaakt.
    De mensen die er werken zijn erg vriendelijk. Het is duidelijk te zien dat iedereen weet waar ze over praten. Heerlijk, alles is vers en met zorg klaargemaakt.
    De sfeer is erg gezellig. Zachte Mexicaanse muziek op de achtergrond en het kleurgebruik en de lichtintensiteit zijn zeer prettig voor de ogen.

Zeker voor herhaling vatbaar, tot de volgende keer!

18. Onlangs hier gegeten met mijn vrouw, gevraagd om romantisch tafeltje gezien onze trouwdag. Plek viel tegen, langs de bar achter het koffiezetapparaat. Bediening was ok, maar weinig aandacht voor je drankje. Voorgerecht was Mexicaans te noemen, tortilla met kaas, maar de rest van het diner absoluut niet. Het eten was goed, maar zeker niet bijzonder en al helemaal niet Mexicaans te noemen. Ook misten we de Mexicaanse sfeer in het restaurant, onder andere een leuk Mexicaans muziekje, waarvoor je toch echt hier naar toe komt. Dan hebben we vaker meer waard voor ons geld gehad, voor ons niet voor herhaling vatbaar.

19. Margo 51 punten

Zeer lekker gegeten en voor mij aangepast zonder lactose en tarwe. Zelfs speciaal nagerecht wat altijd erg lastig is met mijn voedsel intolerantie.Dank je wel kok van El Sotano. We hebben het super gezellig gehad en fantastisch gegeten. De bediening is er heel vriendelijk en je voelt je er snel thuis.We komen zeker terug.

20. Romy peskens

Wij zijn al een aantal keer bij El Sotano gaan eten. Iedere keer is het eten hemels! Overheerlijk! Het personeel is super gastvrij.

Wij komen hier echt voor terug!

21. Rob ,Maril uit Vlissingen en Petra uit Weert

Als starter de gehaktballetjes, handgemaakt en voorzien van een heerlijk sausje... De zalm, de kip/vlees spies en kalkoenfilet, maar dan helemaal Mexicaans, en tot slot huisgemaakte choco-mousse met, ja hoor echte slagroom. Vriendelijke bediening, goede ambiance.

Maarten en Judith we hebben genoten. We komen terug!

22. Kim Evers

Heerlijk gegeten hier gisteravond. Nog nergens zo'n lekkere spare ribs gehad!! Super vriendelijke bediening en ondanks drukte niet lang hoeven wachten op ons eten! Wij komen zeker nog eens terug!

23. In de afgelopen 2 jaar heb ik een aantal keer bij El Sótano gegeten. De bediening is altijd vriendelijk en alert. Pluspunten zijn het voorafje (gratis) en de grote porties, ook van de frites en de salades die je erbij krijgt. Er staan diverse Mexicaanse bieren op de kaart. Gisteren bestond de zaak twee jaar en kregen alle klanten een gratis dessert. Erg leuk!

24. berry de Mos

Geweldig leuk restaurant, perfecte bediening met aandacht voor de gast ,zelfs van de chef kok heerlijk en eerlijk eten voor een prima prijs. Na wat vragen aan de chef kok over bepaalde gerechten kreeg ik zelfs een zakje Mexicaanse kruiden mee, helemaal top.

25. Ontzettend goed gegeten, zeker voor herhaling vatbaar!

26. Paul Roermond

Verrassend goed gegeten. Geen standaard werk maar echt smakelijk Mexicaans eten. We komen hier zeker nog eens terug !

27. De Graauw

Heerlijk gegeten! We komen zeker nog eens terug.

28. In het verleden boven het restaurant El Sotano gewoond, op de bovenste verdieping. Wanneer er in de eigen keuken niet gekookt werd, dan was El Sotano een perfecte vervanging! Kortom; heerlijk eten, super sfeer en super vriendelijk personeel! In de toekomst kom ik er zeker weer eten!

29. Erg lekker gegeten en gedronken. Verse producten en een erg lekkere black angus steak. Een aanrader!

30. Ontzettend lekker gegeten in een zeer sfeervol restaurant! Bediening was echt goed.

31. Heerlijk eten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Royale porties van zowel voor-, hoofd-, als nagerecht. Heel gastvrij ontvangen. Lekkere droge witte wijn!

32. geloof je het zelf?

33. Bediening was super, het eten verrukkelijk (fajitas zeer aan te bevelen) incl. voorafjes.. meer dan voldoende. Vers, smaakvol en authentiek.

34. Jolanda

De salsa bij de nachos is altijd heerlijk! Producten zijn kraakvers, sausjes, burrito's alles echt zelfgemaakt. We blijven terugkomen...

35. Heerlijk gegeten. Vriendelijke mensen. Mooie zaak.

36. Al diverse keren bij jullie mogen genieten van overheerlijk eten, gastvrijheid, en een paar gezellige uurtjes. Vanavond was dus wederom een succes! Hartelijk dank hiervoor en tot de volgende keer.

37. Heerlijk gegeten, sfeer is ontzettend gezellig en hun authentiek Mexicaanse eten is erg lekker en heel origineel!

38. bart segers

Voortreffelijke keuken, in een sfeervol restaurant. Voorafgaand pittige gehaktballetjes in een heerlijk dikke saus gehad, met als hoofdgerecht de lekkerste spareribs van roermond en omstreken! Alles tot in de puntjes verzorgd.

39. Per toeval eens geprobeerd en blij toe. Goede keuken, verse producten, fijne, correcte bediening. Alles zeer professioneel en prettig. Wij komen zeker terug.

40. Waren hier nu voor de tweede keer, hebben wederom heerlijk gegeten. Voorgerecht avocado-garnalencocktail was superlekker, hoofdgerecht Black Angus steak heerlijk mals met lekker sausje. De bediening is heel attent en de sfeer in het restaurant is relaxed en gezellig. Een "minpuntje": als je een voorgerecht en hoofdgerecht hebt gehad moet je een hele goed eter zijn om nog een dessert te kunnen nemen... en dat is jammer want ook daar is de keuze ruim en het zag er lekker uit. Volgende keer ga ik het voorgerecht delen.

41. Extreem lekker gegeten hier! Daarbij ook nog eens enorm vriendelijk personeel. Een aanwinst voor Roermond!!

42. Tante Annie

Judith en Maarten: we hebben heerlijk gegeten en vonden het heel gezellig. Het is echt de moeite waard om vanuit Venray naar jullie toe te reizen.

Voor herhaling vatbaar.

43. Was erg benieuwd, voor de eerste keer mexicaans eten. Nog nooit zo een goede keuze gemaakt! Ontvangst erg gastvrij, restaurant gezellig ingericht. Menu keuze ruim voldoende. Bediening was zeer vriendelijk, en vakkundig bij de uitleg van de gerechten. Tomatensoep en red snapper nog nooit zo lekker gegeten!! Tournedos en de salade waren ook heerlijk. Als nagerecht een kennismaking met de chefkok. De passie en liefde voor goed eten straalde hij als geen ander uit! Daarna een kijkje in de gewelven kelder. Dat was pure nostalgie voor ons (was 40 jaar geleden een disco). Gezellige en intieme sfeervolle ruimte!
    Kortom: lekker gegeten, zeer goede bediening, prijs/kwaliteit dik in orde. Kom volgende week met collega's eten, ik verheug me er nu al op!

44. Heerlijke tournedos gegeten met een meesterlijke saus... we zijn snel weer terug. En service... toppie !!

45. Veel uitleg bij de gerechten, niets was teveel gevraagd. Smaakte heerlijk. Probeer de Red Snapper! Jammie!

46. Heerlijk gegeten bij dit Mexicaanse restaurant.

Black Angus steak met lichte paprikasaus. Fijn van structuur, vol, wat zoetig van smaak en botermals. Salades waren super vers. Nagerecht: Chocolade brownie met chocolade-ijs, choco-saus en slagroom met aardbeien. Heerlijk.

47. Hebben hier met 6 personen lekker gegeten. Superlekkere tomatensoep, maissoep en garnalencocktail. Hoofdgerechten ook heerlijk, verrukkelijke sausjes. Ondanks dat het behoorlijk druk was, was de service goed en attent. Zeker een aanrader. Wij komen terug!

48. Black angus een aanrader. Service super. Klantvriendelijkheid top. Het enige wat ik jammer vind is dat je geen keuze kunt maken qua grammage.

49. Heerlijk gegeten. Goede professionele bediening en hoge kwaliteit gerechten. Een aanrader!

50. Vanavond gegeten ter gelegenheid van moeders' verjaardag (ook daar werd aan gedacht!)
    Wat een heerlijke avond. Persoonlijk veel ervaring met mexicaans eten, maar zelden het zo lekker getroffen. Vers, verrassend, veelzijdig, perfecte combinaties van smaken en een goede presentatie.
    Het plaatje was compleet met de sfeer/inrichting en de beidiening.
    Een absolute aanrader voor een ieder die eens iets anders wilt dan een doorgaans uit-etentje.
    Maarten, hartstikke bedankt! Wij komen zeker terug en zullen het voort zeggen!

51. Gisteren gegeten voor het eerst en zeker niet de laatste keer.
    Alles supervers en heerlijke grote porties, een ware sensatie van verschillende smaken.
    Ook hele aardige bediening die je alles uitlegt over de gerechten.
    In 1 woord geweldig!

52. Met familie een dagje Roermond gedaan met als hoogtepunt van de dag uiteten bij El Sótano, als liefhebbers van de Mexicaanse keuken, waren wij aangenaam verrast over de heerlijke verse gerechten die ons geserveerd werden. Fijne sfeer, goede bediening en geweldige kok. Prijs/kwaliteit een dikke 10! Bedankt El Sótano.

53. Jan Geurts

Vorige week hebben we met het gezin gegeten bij El Sótano, het was echt heerlijk! De service was goed, het eten was heel lekker en de sfeer was super! Wij vinden dit restaurant zeker een aanrader en zullen er sowieso nog een paar keer gaan eten.

Groet Jan

54. Saskia Meershoek

We werden heel leuk ontvangen, kregen een uitgebreide uitleg en advies bij de kaart en hebben uiteindelijk heerlijk gegeten. De sfeer was erg gezellig en we komen zeer zeker nog eens terug. Echt een aanrader!!

55. Lekker (glutenvrij) gegeten! Zowel voor hoofd als nagerecht met zorg bereid.
    Personeel en chef waren zeer behulpzaam ivm gluten allergie.

56. Mike Davies

Wonderful restaurant in Roermond. The best food I have tasted in years. Hope to return soon.

57. Een heel sfeervol restaurant. Gezellige en een warme uitstraling. Het eten was super en heel smaakvol voor een eerste beleving van een Mexicaanse keuken. De bediening was zeer goed, de kok die aan tafel komt voelde prettig. Wat een zeer geslaagde avond met onze familie. Heel erg bedankt el sotano.

58. David Limpens

Een culinaire rondreis door Mexico. Vergeet alles wat je al weet over mexicaanse restaurantjes in Nederland. El Sotano is wat mij betreft de nieuwe standaard. Alles is dagvers en wordt door de kok op meesterlijke wijze bereid.
    Niets maar dan ook niets komt hier uit fabriekspotjes.
    Wij hebben op 7 juni met 5 personen ons buikje heerlijk rond gegeten. Vergeet de overdreven hoeveelheden (kidney)bonen en mais die je bij andere Mexicaanse restaurantjes krijgt.

Geniet bij El Sotano van heerlijke gepanneerde cactus bladen, angus steak, salade, fajitas, tacos en noem maar op. Om nog maar te zwijgen over de geweldige kip!! Kortom de echte mexicaanse keuken!

Kok Maarten is, voordat hij het restaurant opende, op reis geweest naar Mexico. Daar heeft hij de lekkerste recepten geleerd en meegenomen naar Nederland. De service is uitstekend! Op vriendelijke wijze werden wij naar onze tafel begeleid. De inrichting op de begane grond is zeer sfeervol en brengt je gelijk in de juiste stemming.

Maar dan, een verdieping lager, de kelder.. helemaal te gek! En lekker koel in de zomer! De authentieke inrichting met openhaard maakt het helemaal af.

Kortom een toprestaurant op alle gebieden!!!!

59. Zondag (Moederdag) gegeten in dit favoriete restaurant van onze mam. Ik was hier nog niet eerder geweest, maar ik snap nu heel goed dat ze hier vaker komt. Zeker voor herhaling vatbaar. Goede porties, alles op smaak. Duidelijk geen potjes of blikjes, maar echt lekker vers.

El Sotano bedankt voor de gezellige en smaakvolle avond (en de leuke attentie voor mam).

Zeker tot een volgende keer.
    Groetje Antoine.

60. Vanavond gaan eten bij El Sotano, viel helaas erg tegen. Het voorgerecht (nachos) was wel oke, niet speciaal. Het hoofdgerecht de spare-ribs waren niet lekker. Leek op een mexicano van de frituur qua uitzien, smaakte ook zo. De bediening was aardig, maar zag niet wanneer het drinken op was of wanneer er afgeruimd moest worden. Helaas niet voor herhaling vatbaar.

61. Op de valreep gegeten! Nog een tafeltje vrij! Een fantastische Angus Steak en een overheerlijke zalmfilet met een Mexicaanse twist! In een gezellige ongedwongen sfeer! Super!

62. Heerlijk gegeten, te veel om op te kunnen. Gezellige ambiance en zeer gastvrij. Hier kom ik zeker vaker! Judith en het team: veel succes!

63. Björn van Buggenum

Met vrienden zijn we gaan eten bij El Sótano. Het werd een heerlijke avond. We werden uiterst vriendelijk ontvangen in het sfeervol en gezellig ingerichte restaurant. Zowel de voorgerechten, de hoofdgerechten als de desserts waren een lust voor het oog en belangrijker nog, het smaakte fantastisch. Het gebruik van verse producten in combinatie met de passie voor koken van de kok maakt het dat je absoluut waar voor je geld krijgt. Voeg daarbij nog de heerlijk bijpassende wijnen en je avond is helemaal compleet. Wij vinden het een echte aanrader.

64. Lekker eten voor een goede prijs! Erg gezellig.

65. Een prachtig mooi restaurant met hele mooie kleuren. Gastvrij onthaal. Hele aardige mensen in de bediening en keuken. Prima maaltijd gehad.

66. Voor de tweede keer gegeten bij El Sotano. Eerst in een klein gezelschap, later met een groep collega's. Het was twee keer genieten. Het eten is voortreffelijk, gevarieerde royale voorgerechten, heerlijke hoofdgerechten. De bediening is professioneel, de ambiance is sfeervol en karakteristiek. Het wijntje was lekker. Het was top. We komen zeker weer terug.

67. Rick Poolstra

Ik ben met 17 collega's hier gaan eten in de zeer gezellige kelder bij de haard. De ontvangst was zeer warm en hartelijk.

We hadden al van te voren doorgegeven wat we wilden gaan eten en iedereen kreeg tegelijk het eten geserveerd.

Ga hier zeker eten en proef de zeer gezellige sfeer en heerlijke gerechten.

Gr. Rick

68. Voor het eerst eten bij El Sótano. Met 8 personen gereserveerd voor een gezellig etentje in Roermond. Het restaurant ziet er uitnodigend en kleurrijk uit. We werden hartelijk ontvangen en mochten in de sfeervolle kelder (met open haard) zitten. Het was moeilijk kiezen uit de ruim gevarieerde kaart. Voor iedereen wat wils. De gekozen zalm, steak en burrito's waren smaakvol en de garnalensaus bij de zalm was hemels. Hierbij kregen we rijkelijk rijst, frites, salade. De service was snel en vriendelijk. We konden bijna niet kiezen uit de vele nagerechten; zoals fruit met ijs, het schuimtaartje, de chocolademousse, cheesecake en brownies. Iedereen proefde bij een ander en deelde de grote porties. Ze waren zalig. Een geweldige avond en zeker niet voor het laatst.
    Tot gauw.

69. Wim en Marion

Maarten en Judith we hebben superlekker gegeten. De tomatensoep was overheerlijk. De steak was mals en de zalm ook. Het stokbrood met de kruidenboter was ook heel smaakvol. Jullie zijn een aanwinst voor Roermond.

70. rob en geertje.

Gisteren lekker gegeten bij el sotano. Vriendelijke, snelle, correcte bediening. Een aanwinst voor de stad. Succes voor de toekomst.

71. Ik ben voor de tweede keer geweest en wederom heerlijk gegeten. De ambiance is prettig en geeft een huiskamer gevoel. Het personeel is vriendelijk en de chef-kok maakt ook kennis met de gasten. Voor iedereen een aanrader!

72. Met de familie lekker gegeten. Gezellige sfeer, leuk personeel. Het eten is heerlijk en we hebben genoten. De huiswijn is zeer goed en niet duur.

73. Buggenum

Enkele weken geleden samen met mijn vrouw bij het zoeken naar een Italiaan hier terecht gekomen. Goed gegeten, super vriendelijke bediening in een gezellige sfeer. Ook de prijs kwaliteitsverhouding was erg goed. Aanrader om met zijn tweeen het voorgerecht en nagerecht te delen was helemaal top.
    Ga zo door!

74. Leo en Truus Dijcks

Eind maart 2014: Verwachtingsvol naar het eerste Mexicaanse restaurant van booming city Roermond. In een uitnodigende, gedurfde kleurstelling boven en een zeer sfeervolle 15e-eeuwse gewelfde kelder beneden wordt door het prima personeel lekker en betaalbaar eten geserveerd. Geen overbodige toeters en bellen, gewoon prima uitgebalanceerde recepten voor een acceptabele prijs. De tortillas's mocht ik zelf vullen met een keur aan zeer goed bij elkaar passende vullingen. Normaal een goede eter, liet ik toch nog een beetje van al dat lekkers over.
    Kortom, een geslaagde ontmoeting met Mexico en met de "gewone" prettige bediening. Een aanrader.

75. In het weekend gegeten bij El Sotano, erg gezellig knus restaurant. Leuk Mexicaans ingericht. Bediening was zeer vriendelijk. Heerlijk gegeten, leuk aan de fajita's was dat je alle benodigdheden kreeg om zelf een burrito te maken. Onze hele tafel stond vol met lekker eten. Niets te kort gekomen.

Uiteindelijk nog een toetje gekozen, dit was zeker de moeite waard.

Wanneer ik nog eens Mexicaans wil eten, zal ik hier zeker weer heen gaan. Aanrader mensen!

76. Marjolein

Gisteren met een groep vriendinnen gegeten bij El Sotano! Heel gezellig sfeertje, het is er erg kleurrijk en Mexicaans ingericht. We hadden bijna allemaal de Fajita's besteld: lekker! Er kwamen allerlei sausjes en kleine gerechtjes zoals gekruide rijst, frietjes en groenten op tafel. De service was prima, heel vriendelijk.

77. Heerlijk gegeten met 7 personen. Wij zaten in de prachtige kelder waar de open haard brandde. Vooraf kregen we een schaaltje met nachos met een dipsausje van het huis. De carpaccio was heerlijk en mooi opgediend. De tournedos was verrukkelijk. Lekker voldoende salade en frietjes. De chefkok kwam zelf ook even aan tafel. Vonden we erg leuk. Als toetje had ik ijs met verse vruchten en slagroom. Het gezelschap waar ik mee was vond het ook erg geslaagd. Al met al een fijne avond in een gezellig restaurant. Leuke bediening. De rekening was ook een verrassing. Prijs kwaliteit prima in orde!!

78. Bij binnenkomst voel je de warme sfeer en de gezelligheid. Voor het eerst Mexicaans gegeten. Wist niet wat ik bestellen moest maar met de hulp van de kok zijn we er uit gekomen. Eerst maïs soep beetje scherp maar super lekker. Toen een soort grilplaat met frieten of rijst en gratis mayonaise en een heerlijke kom sla. Daarna ik had al genoeg maar kregen we een geweldig ijs dessert met echte slagroom en vers fruit. De bediening was zeer attent. Na afloop werden wij uitgenodigd om een kop koffie onder in de kelder te gebruiken (bij het haardvuur) dit was pas een afsluiting geweldig.

Wij wonen in Heerlen maar hier kom ik zeker voor terug, zodat ik weer iets anders kan proeven.

79. jacquelien en marcel pinxten

Wij hebben afgelopen zaterdag gezellig en heerlijk gegeten bij dit restaurant.
    Het is aan te raden, we zaten beneden in de kelder. De open haard brandde. Goede sfeer, leuke bediening en heerlijk eten. We misten wel de Mexicaanse muziek.
    Maar verder zeker geen klagen, Prijs/kwaliteit SUPER.

80. Vrijdag voor 2e maal bij El Sotano gaan eten, eerste keer samen met m'n vrouw, nu met vriendengroep!

We hebben wederom heerlijk gegeten en de vrienden van ons gaan hier zekers ook terugkomen. Eten top en de drank ook. Ook de extra drankjes op het eind en de professioneel geserveerde cognac.. mjammie!

Spiezen waren top, sparibs heerlijk gemarineerd en ook de Burrito's een zekere aanrader. We zaten in de kelder en was supergezellig, incl. brandende open haard.

Tot snel!

81. Op maandagavond weer heerlijk gegeten bij El Sotano. We kenden de gezellige sfeervolle inrichting al, en voelden ons weer op ons gemak.

Het gerechten waren heerlijk: de rode snapper was prima klaargemaakt, mooi opgediend; de salade was fris, de Mexicaanse rijst pittig genoeg, de frietjes knapperig.
    De nagerechten, de chocolademousse en de cheesecake Mexicana een heerlijk dessert.

De bediening was rustig en attent.

De koffie werd ons in de kelder, voor het haardvuur geserveerd. Het was áf!

82. Op een doordeweekse dag gegeten bij El Sotano. Het was er gezellig druk! De aankleding is sfeervol Mexicaans! Het eten was heerlijk; we mochten van de chef 'van-alles-wat' van de kaart bestellen en konden hierdoor 3 verschillende gerechten proeven. Het eten was erg lekker, veel en vooral vers, dat proef je wel! Vriendelijke bediening en heerlijke Margarita's! Wij komen zeker terug!

83. Waren met een groep, kregen alleen groepskaart aangeboden waarop maar erg weinig keus. Uiteindelijk voor de burritos en spies gegaan. De burritos waren wel te doen maar de kip van de spies was droog en varkensvlees te lang op het vuur waardoor taai. De bijgerechten waren klein en niet op smaak.

Sfeer was niet aanwezig en lichten ontbraken aan licht. Bediening was wel goed. (we zaten in de kelder)

Dit was de eerste en laatse keer bij El Sotano wat een Mexicaans restaurant hoort te zijn. Alleen de chips en dip dat je aan het begin krijgt was Mexicaans, meer niet.

84. Wij hadden gereserveerd voor 8 personen, helaas werden we verwezen naar de kelder terwijl het niet eens druk was. Daarbij kregen we een "groeps menu kaart" waarbij heel weinig keuze was waarbij werd verteld dat de keuken het anders niet aan kon.

Grotendeels van onze groep had de 2 spiesen waarbij zeer weinig friet werd geserveerd. Vooral de varkenshaas was aan de zeer taaie kant. De sfeer was matig aangezien het zeer donker was in de kelder en er stond boven de open haard een Maria beeldje.

De service was super, er werd voldoende gevraagd voor als iemand wat wou drinken en was zeer vriendelijk. De prijsverhouding van €18,25 was aan de zeer hoge kant voor het gerecht.

85. We hadden voor een verjaardag met acht man gereserveerd. Bij aankomst werden we in een lege kelder geplaatst op een zaterdag avond. We kregen enkel de groepskaart en deze had slechts vijf hoofdgerechten. Dit was jammer want iedereen had op de website al gekeken en veel hadden al een keuze. Uitzondering kon niet vanwege een "te grote griep". Bediening was vriendelijk en net. Vroegen regelmatig voor drinken. Ook wilde iemand de cactus proeven en dat kon nog wel.

Het eten zelf was hooguit matig. Zes personen gingen voor de vleesspiezen en twee voor de burito. De burito was vrij goedkoop en voor zijn prijs wel lekker. De spiezen waren dit niet. Het vlees was droog en niet lekker zonder flink wat saus. Ook de porties zijgerechten waren slechts twee kleine bakjes friet en salade voor acht man. Dit was veel te weinig. We hadden hoge verwachtingen maar ze hebben het niet waar kunnen maken.

86. Gisteren mogen genieten bij El Sótano. We mochten kiezen of we boven of beneden in de gewelfde kelder wilden eten. Wij hebben voor het laatste gekozen, gezellig bij de open haard.
    Hele vriendelijke, vlotte bediening en super gegeten. Leuke menukaart en goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ik zeg doen!

87. Trudy Waajen

88. Heeerlijk gegeten! De sfeer was top en ook de inrichting zag er gezellig uit door de mexicaanse tintjes. Het personeel is super vriendelijk en we werden snel en goed bediend. Een echte aanrader!

89. S. Osanto

Het was de eerste keer dat ik Mexicaans ging eten en het is zeker voor herhaling vatbaar. De spareribs waren heerlijk! Ook het dessert was top! Het bord was schitterend opgemaakt en de churro's smaakten in combinatie met de caramelsaus perfect.

Bedankt voor de fijne avond en tot snel!

90. Ewald de Jong

We hebben super lekker gegeten. Goede bediening, je voelt je er thuis.

91. Boudewijn Hermans

92. Dit was mijn eerste keer bij een mexicaans restaurant en wat voor een eerste keer! Het eten was buitengewoon lekker en er hing een gezellige sfeer. Alle ingrediënten voor een top avond!

93. Mick Krijgers

Ik heb hier afgelopen donderdag gegeten met mijn hele familie. Er was ontzettend veel keus. De borden zijn zeer goed gevuld en de prijzen van de drankjes zijn erg gunstig. Bediening was aardig en zo nu en dan kwam zelfs de chef even langs om te vragen of alles naar wens was. Super vriendelijk!
    Ik kom hier snel weer eten!

94. Roeland Evers

Ik vond het zeer sfeervol ingericht. Het eten was erg lekker en de bediening was zeer vriendelijk.
    Ik had nog nooit Mexicaans gegeten, het beviel erg goed!
    Het dessert was ook erg lekker.
    Wij komen zeker terug!

95. Een absolute top avond gehad bij El Sótano!

Als groot fan van de Mexicaanse keuken kon ik niet wachten om bij Maarten een hapje te gaan eten en na een heel aantal positieve geluiden waren de verwachtingen hooggespannen; zonder enige twijfel kan ik zeggen dat deze royaal werden ingelost...wow!

Hartelijk ontvangen, meteen in de sfeer door de leuke aankleding en snel voorzien van een ijskoud Mexicaans biertje; top!

Complimenten voor de kaart; een ruime en gevarieerde keuze! Voor zowel de kenner van de Mexicaanse keuken als diegene die al dit lekkers nog moet ontdekken, is er genoeg te kiezen.

Ik start met de maïssoep; een heerlijk pittig soepje met jalapeñopepers en een beetje kaas, een mooie combinatie. Aan de rest van de tafel zag ik ondertussen de borden met Buffalowings snel slinken; een goed teken lijkt me!

We waren in de luxe positie dat we een selectie van de hoofdgerechten voorgeschoteld kregen om samen te delen en te proeven. Enchiladas met heerlijk mals stoofvlees, rijkelijk gevulde burrito's, speciaal voor El Sótano gemarineerde spareribs en een fantastische spies van varkenshaas, kip en verse chorizo. Dit alles begeleid met huisgemaakte guacamole, salsa, Mexicaanse rijst, kidneybonen uit de oven en een frisse salade; helemaal af!

Door de royale porties was er bijna "geen ruimte" voor een dessert maar de nieuwsgierigheid won het toch...
    Vervolgens genoten van een heerlijke Mexicaanse chocolade mousse met een hint van peper; super!

De Tequila proeverij en Mexicaanse koffie maakte dit diner compleet.

Wat vooral opvalt aan de gerechten bij El Sótano is het oog voor detail, de liefde voor de Mexciaanse keuken en het gebruik van authentieke en verse ingrediënten. Waar de bekende Mexicaanse ketens vervallen in vlakke smaken, knalt de smaak hier van het bord af.

Grote complimenten voor Maarten, Judith en de rest van het team!
    Aan absolute aanrader!

Ik zou zeggen; tot snel :)!

96. BurningHorizons

97. Met de familie een gezellig etentje gehad. Alles was perfect en met zorg bereid!
    Sfeervolle inrichting. Gemoedelijk contact met de kok na afloop van ons etentje. Veel passie voor z'n pas geopende zaak.
    We wensen de hele crew veel succes en komen zeker nog een keer terug.

98. In de prachtig gewelfde kelder met een brandend haardvuur en goed gezelschap een heerlijke avond gehad. Heerlijk gegeten; goed bereid, vers en mooi gepresenteerd. De bediening werkte keihard om alles keurig en op tijd geserveerd te krijgen en had desondanks nog ruimte voor een vriendelijk woordje en persoonlijke aandacht. Complimenten voor de kok en de hele crew! Wij komen zeker terug!

99. Ernst en Helene

Afgelopen zondag vanuit Veldhoven "afgereisd" naar Roermond. El Sotano heeft haar deuren geopend, dus..

We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. Alles was rijkelijk en goed verzorgd. De chefkok kwam aan tafel even een praatje maken en informeren of alles naar wens was. Goede personal touch!!

Voor herhaling vatbaar!

100. We werden zeer hartelijk ontvangen (zeer vriendelijke gastheer). Heerlijke cocktails op de kaart om mee te beginnen. Het eten was werkelijk heerlijk, vlees super mals, lekker huisgemaakte sauzen. Het was een zeer geslaagde avond met lekker eten. Komen zeker terug, bedankt Maarten en Judith.

101. Heel erg lekker (de aguacate camarones, een 11 op een schaal van 1 op 10), goed gezelschap, vriendelijke service en prima prijs. Helemaal top.

102. Lekker naar de Mexicaan! Bij binnenkomst verrast door een leuk en kleurrijk aangekleed restaurant. Overal leuke, Mexicaanse accessoires die met stijl het restaurant aankleden. Authentieke Mexicaanse muziek op de achtergrond, hetgeen in ieder geval bijdraagt aan de warme en gezellige sfeer.

Eten was goed. Voorgerecht (kip) was goed gekruid en maakte voor mij de additionele saus overbodig. Het hoofdgerecht (Angus steak) was waanzinnig mals. Als echte vleesliefhebber durf ik te zeggen dat ik hem nergens beter heb gehad en dat wil wat zeggen! Salade was fris en de frites waren prima. Maïskolf en andere bijgerechten goed verzorgd. De hoeveelheden waren meer dan ruim voldoende. Aanrader: de rode huiswijn.

De bediening was door de nieuwigheid nog wat charmant onhandig, maar dat gaat wel helemaal goed komen want de basiswaarden vriendelijk en behulpzaam zijn er. Kortom: heerlijk gegeten, een aanwinst voor Roermond en we gaan zeker nog meerdere malen terug. Complimenten!

103. Yeah! Een Mexicaan in Roermond. Verheugd gingen we met 8 personen eten bij El Sotano. Wat hebben we heerlijk gegeten! Het was meer dan voldoende, kregen het niet allemaal op. Heel vriendelijke bediening! En ja, je merkte een beetje dat alles nieuw was, maar dat hinderde helemaal niet! Wij komen zeker terug!

104. Eindelijk een Mexicaan in de buurt. Het is een erg sfeervol restaurant, helemaal in Mexicaanse sfeer. De fajita's werden mooi geserveerd met drie losse sausjes/dips en wraps in een leuk doosje. Daarbij los geserveerd gekruide aardappeltjes, rijst en een salade. Wij konden het allemaal helaas niet op. Het toetje met de chocolade brownie was ook heerlijk. Alles werd mooi gedecoreerd, mijn tafelgenoten en ik hebben genoten. Een gezellig, sfeervol restaurant voor een goede prijs!

105. Eindelijk een Mexicaans restaurant in Roermond, maar wat viel het tegen. Enorm jammer! Het voorgerecht met diverse Mexicaanse hapjes was onherkenbaar: alles gepaneerd en vervolgens gefrituurd. Als hoofdgerecht een spies met taaie, smaakloze kip en varkenshaas. Voor mij de eerste en laatste keer El Sotano.

106. Hadden ons erg verheugd om bij El Sotano te eten; eindelijk eens een andere keuken in Roermond! Maar helaas viel het erg tegen. Van tevoren een cocktail genomen, mojito. Ik had er geen ijs in, was veeel te zoet en de munt was klein gesneden waardoor je steeds stukjes in je mond kreeg. Zonde, een mojito is niet zo lastig om te maken.
    Het gemixte voorgerecht genomen, maar alles was gefrituurd en leek kant en klaar uit een doosje te komen. Jammer!!
    Hoofdgerecht erg papperig en vlak van smaak wat je niet zou verwachten bij een Mexicaans restaurant. Salade had een overkill aan dressing. Rijst wederom weinig smaak.
    Koffie was wel lekker. De muntthee die mijn tafelgenote had genomen was ook met de kleingesneden munt gemaakt waardoor je weer allemaal kleine stukjes in je mond kreeg, onplezierig.
    Bediening leek moeite te hebben met de "drukte", maar dit is logisch wanneer je net een week open bent. Nieuwe gasten stonden lang met jas aan te wachten zonder dat er aandacht aan werd besteed.
    Voor ons geen aanrader, erg jammer, we hadden er veel van gehoopt.
    Locatie is wel leuk, al mag het licht iets minder fel.

107. Sef en Tilla

Het was geweldig, eten heerlijk en een rode wijn gehad " lek vinger, lek doem", ofwel in gewoon ABN...fantastisch. Gastvrije en heel vriendelijke bediening. En een goede collectie tequila (zie foto). Schitterende locatie....wat wil je nog meer.

108. Goede sfeer en top kwaliteit eten. O.a. de kip was zo heerlijk mals, echt de beste die ik ooit gegeten heb en dat terwijl ik geen kipliefhebber ben. Qua locatie is het zeer bijzonder. Hieronder zie je een foto van de sfeervolle kelder.