Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leidschendam verdeeld zijn.

1. West-Europees Leidschendam

Porties zijn aan de kleine kant (hoofdgerecht). Wel goede verse produkten en goed vlees. Beetgaar is prima maar de groente waren echt te hard. Het geheel is echt een aanrader.

2. Robert Onderwater

Vanmiddag lekker een colaatje gedronken op het terras bij de sluis. De sfeer was heel gezellig en de bediening heel vlot.

3. Sabine Tollenaar

Afgelopen weekend met de familie gegeten. Altijd gezellig en goed eten voor een nette prijs. Zeer kindvriendelijk dus voor gezinnen een echte aanrader. Kom hier meerdere keren per jaar.

4. Dick Groen

Alles ging goed bij de "Oude Griek" in Leidschendam, totdat ik gebruik wilde maken van een van de waardebonnen. Gevraagd werd welke ik wilde benutten, dat werd de bonusaanbieding. Vervolgens komt er een collega bij om te melden dat dit niet kan omdat we 4 menu's hadden genomen en dan gelden de waardebonnen niet. Staat op de waardebonnen nergens aangegeven. Bleek op de menukaart te staan. Kortom voor 15,00 euro waardebonnen gekocht en vervolgens de korting van 50,00 niet mogen gebruiken, zou volgens de Hollandse regels zijn. Dus de bon maar achtergelaten, kom er toch niet meer. Zijn drie maanden in Griekenland geweest, zonder de zogenaamde Hollandse regels. Heerlijk land, komen er al 23 jaar!

5. Peter L

Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Kapitein Haak. Het was even wennen om in een themarestaurant te dineren. Ik had echt het gevoel dat ik in een piratenschip zat en de bediening was er zeker op gekleed. Ik heb erg genoten.

6. Chinees-Indisch Leidschendam

Ronald van der Geest

Uitstekend gegeten met een uitstekende en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.

7. Heerlijk gegeten, kinderen hebben zich goed vermaakt in de speelkamer. Bediening was erg vriendelijk en oplettend.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

8. Astrid

9. Wederom gegeten wegens mijn goede ervaring de vorige keer dat ik hier was. Ik heb een zeer streng dieet betreffende zout, kalium en eiwitten, dat heb ik van te voren doorgegeven (vorige keer ook). Het was geen enkel probleem om aan mijn wens te voldoen. Een zeer gezellige avond met de familie gehad!

10. West-Europees Leidschendam

Jay

Leuke tent. Mooi, uitgebreide kaart en vriendelijk personeel. Een aanrader.

11. West-Europees Leidschendam

Jay

12. Lucas Steenbergen

Top restaurant. Heerlijke warme sfeer binnen en uitstekend kwaliteitsvoedsel. De bediening was spontaan en behandelde ons meerdere keren beduidend vriendelijk. Ik ga hier zeker vaker heen en raad dit restaurant echt aan!

13. Heerlijk gegeten op het terras aan het water. Het restaurant heeft ook erg gezellige bediening en veel keuzes uit verschillende pizza’s! Ik kom er zeker nog een keertje graag terug!

14. ThijmenvdSteen

Lekker eten en niet voor een normale prijs. Bediening is goed en vriendelijk. Echt een aanrader!!

15. Bert de jong

Ik kreeg een heftige diarree aanval, de man binnen wees mij snel de weg. Opgelucht van de w.c. lekker wat gegeten en gedronken en als toetje een overheerlijke softijs. Dank je wel, Bert de man op de fiets uit Alphen aan den Rijn.

16. Brent

17. Nog nooit slecht gegeten bij Fratelli in Leidschendam. Vriendelijke bediening. Knap, vooral omdat het heel vaak druk is.

18. Soesy Bee

Bij binnenkomst werden we hartelijk verwelkomd door Leander. We mochten deze avond zelf een tafel uitzoeken omdat er geen grote drukte verwacht werd. Zodoende ons favoriete plekje weer uitgezocht.

Eenmaal te gaan zitten kwam de eerste serveerster ons pas na 25 min opzoeken. Haar eerste vraag voordat ze ons verwelkomd had was of wij wel hadden gereserveerd. "Ja." Ze zou wel even gaan terug lopen om te kijken of dit wel ons goede plekje was omdat we aan een tafel van 4 zaten met 2 pers... Na aan gegeven te hebben dat ons vrije keuze verteld is konden we toch blijven zitten. Het drinken en de broodjes kwamen respectievelijk pas na 10 en 20 min...

Vanuit de loop in het midden van het restaurant werd naar ons geschreeuwd door de jongen van de bediening: "Jullie willen een menu toch?" Deze werden na nog eens 10 min wachten eindelijk eens bij ons gebracht. Van zowel de menu's als de drankenkaart was maar de vraag wanneer deze voor het laatst waren schoon gemaakt... Ja zeg het vuil zitten en de plakten aan alle kanten.

De broodjes waren heerlijk warm. De `kruidenboter` was boter met een paar groene puntjes. De aioli zat vol met mosterdzaadjes!!!!!
    Na een hap geproefd te hebben waren we het er roerend over eens, het smaakte totaal niet (meer, tot in tegenstelling tot het verleden). Dit aangegeven bij de jongen van de bediening. Citaat: "Nee hoor dit is gewoon aioli. Hier zitten de kruiden in de boter". Wij werden volledig door deze jongen afgewezen in onze bevindingen, Alles werd tegen gesproken en hij wist precies hoe het zat....

Terwijl ik aan gaf dat mijn wijn oud was en een wrange nasmaak had liep hij midden in mijn zin weg... zonder pardon of wat dan ook... Hij loopt gewoon weg!!

Schijnt dus dat deze jongen over ons als gasten is gaan klagen hierna...

Toen kwam Leander bij ons aan tafel. Wat een echte horeca-man is dat! Hij heeft onze hele avond gered! Na te vertellen wat er zojuist allemaal gebeurd was heeft hij ons nieuwe drankjes aangeboden en zijn excuus gemaakt. Dit excuus had van zijn collega moeten komen in onze mening,

Want het eten van het voorgerecht was namelijk enkel dramatisch te noemen. We hadden gekozen voor 'Volle Maan Etagiére' De zalm was bruin. De paling was oud. Tomatensoep was smakeloos. De garnaal was bijna rauw. De uienring was van binnen kapot gebakken. De meloen was bruin/groen. De ham had een lichtgevende gloed.

Gelukkig was het vlees van het hoofdgerecht goed te noemen. Ik had een 'rare' biefstuk besteld maar kreeg deze medium.

De keuken en de bediening is totaal niet meer wat het geweest is...
    Het enige lichtpuntje van de avond voor ons was de uitstekende service van Leander en de wijn uit een nieuw geopende fles welke duidelijk beter smaakte!

Ik weet niet wat er afgelopen half jaar gebeurd is sinds ons bezoek in september, maar wat viel dit tegen vanavond. We hebben zelf op het punt gestaan om op te staan en weg te lopen...

Er moet duidelijk iets veranderen voordat wij ooit nog terug komen hier. Ik ben van mening (ex-horeca werknemer) dat iedereen die de huidige 'volle Maan' omschrijft als "goed" genoegen neemt met minder...

1,6
  19. Joey Koevermans

20. Lang moeten wachten op onze lunch.
    De gerechten waren niet echt warm, de tosti kwam uit de magnetron (daardoor taai) excuus werd wel gemaakt maar moesten de volle mep betalen.
    Wij komen hier niet meer.

21. Bestelling niet in orde: Bij aflevering lag alles open en bloot. Ik bel hierover en word gebrekkig te woord gestaan. Ik word teruggebeld over enkele minuten. Een uur later bel ik terug om een lul verhaal aan te horen dat ze mij een paar keer hebben gebeld. Heel kinderachtig dat ze mij niet verder kunnen helpen. Slechte service.

22. Fabrieks eten, tegen veel te hoge prijs.
    Bediening probeert leuk te doen tegen kinderen, maar hebben moeite met het spel.

2,5
  23. mandy

24. Heerlijk gegeten en je zit goed vol.

25. Christine

Vriendelijke ontvangst door kok. Hautaine eigenaar, die ons de rest van de avond niet het gevoel gaf dat we welkom waren. Verfijnde creaties, maar porties zijn zo miniem dat het verschil tussen amuses en gerechten amper waarneembaar is. Zeer weinig groente en het geheel was ook niet verzadigend.

1,9
  26. Anneke Jonkman

Het 3 gangen diner was in orde. Erg veel saus. De bediening was erg traag. We moesten heel lang wachten op elke gang, hoewel het vrij rustig was (maandagavond). Ook nadat we hadden gezegd dat we nog een afspraak hadden duurde het, zo mogelijk, nog langer. Zeker niet naar toe gaan als je haast hebt.

27. Gisterenavond een etentje bij Volle Maan. Eten echt lekker. Maar verder zeer ontevreden. Van 17 tot 19 daar gezeten met welgeteld 1 drankje, niemand van het onvriendelijke personeel neemt de moeite om te vragen of je nog iets wilt drinken. 45 minuten op het nagerecht moeten wachten met als excuus dat er een grote groep was. Alleen die grote groep ging weg toen wij binnen kwamen, zeg gewoon eerlijk dat je de bestelling bent vergeten. Verder honden in de zaak die worden aangehaald door het personeel, en die zetten dan met diezelfde handen je eten op tafel brrr.

28. Chinees-Indisch Leidschendam

Het is niet meer wat het geweest is. Voor de overname door de nieuwe eigenaar (circa 2 jaar geleden) zat het restaurant bijna altijd goed vol en verdiende het een 9. Tegenwoordig zijn gemiddeld maar een paar tafeltjes bezet. Het restaurant lijkt te overleven door de afhaalservice. De kwaliteit daarvan is een 7 waard.
    Minpunt is al langere tijd de kwaliteit van het draadjesvlees: vaak taai en met heel veel vette randen. Hopelijk besluit Ming Yeg om een andere slager in de arm te nemen. Misschien ook wat advies inwinnen bij de vorige kok en eigenaren zou ook geen kwaad kunnen, want vroeger was alles beduidend beter.

29. Dramatisch!
    Vandaag lunchen bij Gina’s..
    Cappucino, kopje thee, pizza en broodje old Amsterdam (George Clooney).
    De kaas op dit broodje was beschimmeld! Heel vervelend als je reeds de helft hebt opgegeten. Uiteraard lieten wij direct weten dat wij uitgegeten waren en het zou op zijn minst logisch zijn om excuses te krijgen en weg te kunnen. Dit laatste werd onmogelijk gemaakt. De manager vond het namelijk een goede oplossing om het broodje van de rekening te halen en ons het (niet genuttigde restant) te laten betalen. Wat een fantastische oplossing van deze manager, zeer servicegericht. Wij hebben de 15,50 euro betaald en komen hier NOOIT meer. Zou het iedereen willen adviseren.

30. Gewoon ToP, lekker eten zeer goede service en leuke sfeer.