Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leidschendam verdeeld zijn.

1. Mevrouw Brik

Geachte heer/ mevrouw,

Helaas is het nu de 2e keer dat ik niet te spreken ben over dit restaurant, en ga dit keer toch een review achterlaten in de hoop dat de EIGENAAR de bedrijfsleider haarfijn uitleggen wat voor functie hij bekleedt en hem een cursus klantvriendelijkheid kan aanbieden om dit in de praktijk dit naar behoren uit te kunnen voeren. Want ik kan u in ieder geval vertellen dat u uw trouwe gasten verliest!

Het uitzicht is absoluut een aanrader en de inrichting van het restaurant is absoluut niet slecht. Maar het personeel, de service, de bediening is echt diep teleurstellend.

Het eerste conflict met deze bedrijfsleider ging omtrent een koffie wat koud gereserveerd werd aan 1 van mijn gasten. Nadat ik vroeg om een warme kop koffie, vertelde meneer mij haarfijn uit dat hij/zij haar koffie eerder had moeten drinken dan was hij wellicht warm geweest. Nou ik stond werkelijk versteld van het antwoord wat ik kreeg. Gezien het feit dat ik gasten bij mij had, en ik niet een discussie wilde voeren waar zij bij waren heb ik het op dat moment gelaten voor wat het was…

Echter was ik vandaag van plan om een hapje te gaan eten met een vriendin wederom bij Gina’s. We dachten beiden ”Laten we het een keer proberen”. Een jongeman kwam netjes onze drankjes opnemen en deze werden ook op tijd en zoals je mag verwachten naar ons tafel geserveerd. We hebben beide vervolgens een hoofdgerecht besteld. We hebben een salade gamba besteld en een pasta zalm (spaghetti). Dit heeft niet lang geduurd en werd ons in pracht en praal geserveerd. Echter nadat ik mijn salade op had, viel mij op dat de persoon waarmee ik was maar een paar happen op had en niet meer… “Is de pasta oké? Ik heb zelf een hap genomen om te ondervinden wat er mis was.
    Nou de pasta smaakte naar 1 en al zout. Ik wilde de bediening roepen om hem terug te laten nemen, maar mijn vriendin vraagt mij om dit niet te doen. De reden hiervan is dat zij in het verleden met de bedrijfsleider een discussie kreeg over een drankje wat zei niet besteld had en de bedrijfsleider hier niks van geloofde en haar vertelde dat zij hem WEL had besteld waar andere gasten bij waren. Nou dit kan gewoon echt niet. Mensen mogen dus hier dus geen feedback geven of je krijgt iemand die je on-klantvriendelijk te woord staat en feitelijk zegt “ Jij heb lekker pech. Wij leveren geen goede service, maar de rekening is voor jou… ”

Heb toch de pasta laten terug nemen, en ja hoor de zelfde bedrijfsleider komt vol enthousiasme naar onze tafel lopen en zonder te horen wat wij te zeggen hebben, direct vertellen dat de pasta naar behoren is geserveerd en dat de desbetreffende persoon wellicht nog nooit een pasta zalm heeft gegeten en hier in de toekomst rekening mee moet houden. Ik heb meneer de bedrijfsleider uitgelegd dat wij echter wel bekend zijn met deze pasta, en hij gewoon niet naar behoren is voorbereid. Helaas wilde meneer de bedrijfsleider hier wederom beginnen met een verhaal waarin hij het probleem in onze schoenen wilde schuiven, maar ik echter het gesprek heb beëindig door dwars door zijn verhaal heen geroepen dat ik niet verder met hem in gesprek wil en ik alleen nog de rekening wil betalen meer niet.
    De bedrijfsleider vraagt waarom ik zo reageer en heb hem helaas moeten uitleggen dat hij onze klacht niet serieus neemt en dit zeer on-professioneel vind voor een bedrijfsleider. U heeft geen goed goed eten geleverd en wilt hier niks aan doen zoals je mag verwachten. De bedrijfsleider zag niet in wat hij verkeerd deed en bleef dan ook bij zijn standpunt dat de pasta naar behoren is geserveerd. “ Dan betalen we de pasta gewoon onlangs mijn beklaag, riep ik.

De bedrijfsleider is weggelopen maar na 15 minuten toch terug gelopen naar mijn tafel. De bedrijfsleider vond dat ik agressief overkwam en dit met mij willen uitpraten. Ik meneer heel duidelijk uitgelegd dat ik moet betalen voor iets wat niet goed is gegaan en niet van is gegeten. Op het moment iemand een klacht (wat overigens menselijk is)bij jullie dan zou je deze serieus moeten nemen en je oplossende vermogen moeten gebruiken. U heeft niet van mijn pasta gegeten om te kunnen oordelen of deze correct is voorbereidt of niet!

De bedrijfsleider vroeg zich echter af waarom de persoon niet zelf kon vertellen wat er mis is met het eten. Nou meneer de bedrijfsleider, u heeft een enige tijd geleden deze mevrouw op een zeer klant-onvriendelijk behandeld waardoor deze persoon niet het gesprek met u durfde aan te gaan en mij bij voorbaat kon vertellen dat ik toch niet serieus word genomen. Nou, meneer de bedrijfsleider ze zit er niet naast helaas. Ik ga in ieder geval mij geld hier niet meer uitgeven. Er is geen enkele reden om zo behandeld te worden en laat dat een wijze les voor u zijn voor uw toekomstige gasten.

Met vriendelijk groet,
    Mevrouw Brik.

2. Frank van Wissen

Weer een prima avondje bij Fratelli. Gezellig geborreld, lekker voorafje op het terras en de Tagliolini aglio, olio e peperoncino was weer overheerlijk!!! Prima bediening!! Tot snel weer.

3. West-Europees Leidschendam

Wat een leuke locatie is de Bles! Heerlijk gegeten, leuke foto op de tafel van de jarige, leuke speelhoek voor de kinderen en een taartje met sterretjes voor de jarige als afsluiter!
    De Bles maakt het met deze extra's echt persoonlijk!!!

4. West-Europees Leidschendam

Patrick

Heerlijk ontspannen gegeten en gedronken in ongedwongen sfeer. Hartelijke en gemoedelijke bediening.

5. C vercouteren

1ePizza zat dubbelgevouwen met de bodem vast geplakt aan de doos.. zo weggegooid! 2e pizza zonder saus en salade.. sorry door drukte alles op?? Kan gebeuren maar bel even.. misschien was er dan een andere pizza gekozen. 3e pizza in de kip allemaal harde stukjes... Dit alles gebeurd vaker maar voor ons was dit de laatste keer!!

6. West-Europees Leidschendam

Joyce Breedijk

Super gegeten.
    Goed geholpen.

7. West-Europees Leidschendam

Els Lindhout

Gezellige sfeer, heerlijk gegeten!

8. West-Europees Leidschendam

Cees Donker

Heerlijk restaurant! Prettige bediening, goed eten en schappelijk geprijsd. Ze maken de lange historie van het pand als horeca-uitspanning meer dan waar! Ik zou het veel drukker verwachten, afgaande op wat ik in de verdere horeca in de steek tegenkom! En dat zou ik ze ook gunnen!

Cees

9. j.van der pot

Lekker gegeten en gezellig gezeten.

10. West-Europees Leidschendam

Perry de Bles

De Blesjes hebben heerlijk gegeten. De bediening was zeer vriendelijk Kleine kaart maar genoeg keuze voor een ieder. Hier komen we zeker terug.

11. Bizzybruschi

Vanavond pizza afgehaald. Ondanks drukte vlotte en plezierige bediening. Een veganist thuis dus aub geen kaas op de pizza vegetariana.
    Mijn gratis aangeboden biertje nog net niet op en daar is de pizza. Van de kwaliteit waren wij overtuigd, maar hulde voor de rijkbelegde vegetariana. Oa aubergine courgette artichokenhart paprika olijven… goed gedaan fratelli leidschendam…

12. Kwaliteit en klantvriendelijkheid 10/10. Altijd lekker eten voor een goede prijs. Ben erg tevreden!

13. West-Europees Leidschendam

Prima avond, prima eten. Aanrader!

14. A

15. Ronald van ommeren

We hebben afgelopen donderdag een heerlijk ontbijtje gegeten viel ons totaal niet tegen.

16. West-Europees Leidschendam

G. van Dijk

Voor het eerst bezocht en er gegeten.
    Zoals al aangegeven m.b.v. de 4 beoordelingspunten is het een prima restaurant voor eten en drinken. Zeker voor herhaling vatbaar.
    G. van Dijk

17. Keijzer aa

Zonde van de 1e kerstavond, taai rauw vlees smakeloze risotto bakje patat en vreselijke kabaal vannen groep zigeuners die niet echt aan de andere mensen dachten in het restaurant, ook de bediening of iemand anders greep hier in zodat wij 2 uur vroeger thuis waren dan andere jaren, weggegooid geld en tijd helaas.

3,2
  18. West-Europees Leidschendam

Carladeswart

Het was een ontzettend gezellige avond.
    Je kon lekker op je gemak eten.
    Goede service en vriendelijk personeel.
    Dit gaan we zeker nog eens doen.
    En ook aan andere aanbevelen.

19. West-Europees Leidschendam

j.c hilgersom

Super lekker gegeten met 10 personen, super mals vlees en meer dan genoeg, achteraf vond ik de rekening best mee vallen voor 10 personen, had meer verwacht.

20. West-Europees Leidschendam

Jokelollie

Blijft een genot om hier een hapje te eten.

21. West-Europees Leidschendam

Door toeval hier terecht gekomen. Wij kenden het nog als een oud dorpscafé. Maar onze verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. Fantastische service, lekker eten voor een goede prijs.

22. Top zaak ..heerlijk gegeten, lekker menu. Super vriendelijke personeel.
    Tot snel weer kapitijn haak!

23. Vorige week met 6 personen heerlijk gegeten (op woensdag 26 sept.) Bij het afrekenen kregen we sauna bonnen mee. Ik als een fanatieke sauna liefhebber was er dolblij mee, ware het niet dat ik gisteren erachter kwam dat ze tot zondag geldig waren. Dat is echt iemand blij maken met een dooie mus.....

24. West-Europees Leidschendam

Heerlijk gegeten, aardige bediening, wij komen zeker nog eens!

25. West-Europees Leidschendam

Goed eten vriendelijke bediening.

26. Lekker eten, gezellige sfeer.
    Kortom top restaurant, voor zowel met als zonder kinderen.

27. R. van der Heiden

28. West-Europees Leidschendam

Het is tweeledig. Een: fantastisch geregeld dat er echt rekening gehouden was met het feit dat ik mijn verjaardag met de kinderen en kleinkinderen wilde vieren. Had ik niet eens om verzocht, maar was een super gevoel bij binnenkomst. De enthourage is leuk en heerlijk als familie om te zijn. Ook aan de kindjes is gedacht. De bediening was matig te noemen. De serveersters erg jong en onervaren. De fles wijn die wij bestelden werd niet uitgeserveerd bij het eerste glas. Zij waren uiterst aardig, maar voor de prijs/kwaliteit mag je ook wel ervaren personeel verwachten.
    Mijn toetje daarentegen werd met een gezellig vuurwerkfestival geserveerd, ook weer zonder dat we het hadden gevraagd. Dat noem ik wel Aandacht! Dus dat was weer heel attent.
    Al met al, lekker gegeten en vooral feestelijke avond gehad. Maar er zijn wel wat verbeterpuntjes en ik hoop dat "De Bles" daar aandacht aan gaat besteden. Wij komen zeker een keer terug om die aandachtspunten te checken ;).
    Dank jullie wel voor de feestelijkheden rondom mijn verjaardagsdinertje.
    Debby.

29. West-Europees Leidschendam

K van Rijn

Wij kunnen alleen maar positief zijn. Het eten was overheerlijk en leuk gepresenteerd. Het was verrassend. Complimenten ook voor de bediening, erg vriendelijk. De gelegenheid was zeer sfeervol. Hartelijk dank en we komen zeker terug!

30. West-Europees Leidschendam

Porties zijn aan de kleine kant (hoofdgerecht). Wel goede verse produkten en goed vlees. Beetgaar is prima maar de groente waren echt te hard. Het geheel is echt een aanrader.