Kreta in IJmuiden

GRIEKENLAND IS DICHTERBIJ DAN U DENKT!

Bij restaurant Kreta waant u zich in de zeer gezellige sfeer en gastvrijheid van Griekenland. U kunt ook thuis van al onze gerechten genieten door af te halen of gebruik te maken van onze catering service. Een diner bij Kreta cadeau doen is mogelijk met onze cadeaubonnen. Wij zien u graag tegemoet!

2. Betalen pin Visa Master Card

1319466775 73
1338819384 83
1358171993 85
1387200908 84
1392039060 84
1440420583 88

1. Van de week bij Kreta IJmuiden gegeten, ik heb hier geen woorden voor! Dit was de 3e keer voor ons en het was perfect! Vriendelijke bediening, vlot en er hing een gezellig sfeertje. De eigenaar is supervriendelijk en zeer professioneel! Het eten is verrukkelijk, we hebben nog nooit zo lekker Grieks gegeten!
    En we hebben er genoeg geprobeerd maar deze is niet te evenaren!
    Ga zo door!

2. Het is altijd gezellig, prima bediening en lekker eten.

3. We hebben er heerlijk gegeten en vonden het super gezellig!
    Voor herhaling vatbaar 👍👍

4. Wat een leuke tent! Er heerst een echte Griekse sfeer. We hebben heerlijk gegeten met ons gezin. Ook voor de kinderen was er genoeg keus en ze hebben het met hun kleurplaten heerlijk naar hun zin gehad. Neem vooral het varkenshaaspannetje! Hmm!
    Dit was niet ons laatste bezoek :)

5. Heerlijk gegeten met mijn teamgenoten, op het laatste moment binnen gekomen, het was erg druk toch wisten ze nog een tafel voor ons klaar te maken. Snelle service en vriendelijke bediening een goede sfeer en erg lekker gegeten.. Prijs kwaliteitsverhouding erg goed! Een gratis ouzo. De avond was ronduit top.

6. monique

Ik ben hier samen met mijn vader wezen eten op Vaderdag en heb het super naar mijn zin gehad. Een super goede service ondanks dat het onwijs druk was en er hing een hartstikke leuke sfeer! Heerlijk gegeten!!

7. Vroeg een zoete witte wijn, maar alles behalve zoet. Kreeg een nieuw glas zoete witte wijn, maar weer niet zoet. Toen maar een biertje genomen.
    De tzaziki beetje zuur, weinig komkommer in en volgens mij niet met verse knoflook gemaakt maar met knoflookpoeder, wat de smaak niet beter maakt. De keftedes was best lekker, maar de smaak was echt minder lekker dan een paar jaar geleden en de balletjes een stuk kleiner. Het vlees was prima, lekker van smaak. Alleen de moussaka viel tegen, weinig smaak en droog.

8. Geweldig restaurant. Jamal heeft het perfect in de hand. Prima keuken, zeer prettig personeel, leuk ingericht. Ook voedsel allergieën zijn hier geen probleem.

9. Kreta; Voor herhaling vatbaar!

Vanavond zouden we eerst om 18.30 gaan uit eten met zijn 2-tjes, maar besloten het toch rond 10 voor 6 te doen. Dat was geen probleem. We werden zeer vriendelijk geholpen!

We hadden allebei een voorgerecht genomen, ik de Garides salata (cocktail van Noorse garnaaltjes en stukjes appel in zachte whiskysaus). Voor mij als vooraf net iets te machtig maar wel lekker, ik wou nog zeker ruimte overhouden voor het hoofdgerecht. Nils had als vooraf genomen de Kapnisto solomos; Gerookte zalm gevuld met gekruide roomkaas en kappertjes
    pijnboompitten en dressing. Hij had de kappertjes en de pijnboompitten er niet bij genomen, dit kon zonder problemen. En vond het lekker. Als hoofdgerecht beetje cliché bij ons (kiezen we meestal), was voor ons allebei;
    Specialiteit van de kok. Ossenhaas, varkenshaas, lamshaas, giros, musaka, frites en tzaziki. We hadden alleen de musaka er niet bij genomen, ook dit was geen enkel probleem om door te geven / aan te passen. De reden daarvan, bij vorige keren uit ten in al die jaren heen bij 1 van de Griekse Restaurants, bleek dit altijd te machtig te zijn. Bovendien vinden we de andere soorten vlees echt zo lekker.

Goede keuze! Het eten was heerlijk zo, we zaten zelfs zo vol, dat we het dessert voor dit keer zo lieten. De gastvrijheid van binnenkomen (en naar buiten gaan)
    maar ook het serveren van de drankjes, de bestelling doorgeven en aanpassen, was echt goed. De snelheid van serveren was ook gewoon goed. Sommige zouden ervaren dat het misschien wat snel kan gaan, maar ik denk zelfs als je vraagt of het even kan wachten met het
    serveren van het hoofdgerecht na de voorgerecht, of wat je zou willen, dat ze zelfs daar niet moeilijk over doen. Het eten zelf was ook gewoon niets anders dan goed! Ik kan daarom ook niets anders geven dan overal een 10 voor!

Ik heb zelfs nu mijn favoriete plek gevonden in deze Griekse Restaurant Kreta, waar het voor mij niet te druk was, dat vind ik fijn, aangezien ik moeite soms kan hebben met druktes. Veel lof dus, we waren allebei erg tevreden!

Bedankt, Monique & Nils

10. We hebben hier met ons drieën gegeten. Bijzonder vriendelijk personeel, met vrij weinig aandacht voor de klanten. Het kostte moeite om iets te kunnen bestellen of om af te kunnen rekenen.

De salades waren redelijk. Het vlees van de Souvlaki was prima. De vegetarische Moussaka had wat weinig smaak, maar was met extra zout en peper goed. De aubergine van de Diafora was papperig. De toetjes waren erg goed.

11. Mijn verjaardagsdiner viel helaas tegen. Kreeg het verkeerde voorgerecht. Mijn man was al klaar toen ik eindelijk het goede voorgerecht kreeg. Mijn hoofdgerecht was koud, terug naar de keuken maar helaas weer koud. De 3e keer was het wel goed warm maar toen was mijn man al klaar met eten en mijn vis helaas taai na al die keren opwarmen. Voor mij dus geen succes. De meisjes van de bediening kunnen hier niets aan doen, zijn heel vriendelijk. Maar de avond was voor mij absoluut geen succes.

12. Arjen van Dongen

13. Gezellig gemoedelijk Grieks restaurant net buiten centrum van IJmuiden. Gratis parkeren voor de deur. Gerechten snel op tafel en zeer smakelijk. Vriendelijk personeel. Prijzen gemiddeld.

14. Erg lekker gegeten en een gezellig restaurantje. Vrolijke en vriendelijke bediening!

15. Maxim Gelkopf

Kreta is gewoon een toptent. Uitgebreide en gevarieerde kaart. Wij kozen voor nr. 64 (een griekse vleesschotel met prachtige verse producten) Goede ambiance en prijs/kwaliteit dik in orde!

16. Heerlijk gegeten, gezellig sfeer. Vriendelijk personeel. We voelden ons erg welkom. We komen zeker terug.

17. Ik heb heerlijk gegeten, de gebakke mosselen waren weer ontzettend lekker! en vooral de bediening waren goed ondanks het heel erg druk was. En de wijn was weer heerlijk.

Tot snel!

18. Zeer gezellig restaurant. Kwaliteit van prijs en eten is uistekend. En de bediening is erg vriendelijk.

19. Ik wilde al jaren Kreta bezoeken in mijn eigen woonplaats en eindelijk kwam t er gisteren van.

* Entourage: mooi
    * Bediening: attenter, aardiger en warmer kan bijna niet & snel (wij rekenen maximaal 1.5 uur voor 2 of 3 gangen, langer zitten vinden we niet leuk. En jawel, 1 uur en een kwartier)
    * Eten: goed en vooral royaal. Ik zou Kreta bijna willen aanraden de porties minder royaal te maken, want na voorgerecht (caciki en auberginesalade) zaten ik en mijn vrouw al behoorlijk vol (van 1 bord van beiden kunnen minimaal 2 mensen eten en wellicht zelfs meer).
    Mijn lamsovengerecht was heerlijk, lamsvlees was als boter in de mond, smolt lekker weg.
    T-bone steak van mijn vrouw was een echte T-bone steak, goed doorbakken zoals gevraagd maar vlees was beetje taai. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat t vlees niet slecht was, maar van een relatief oud rund (dat kan overal gebeuren, ook bij de Argentijn; er zit altijd wel een oud rund tussen t slachtvee; hopelijk volgend keer meer geluk).
    Eten was gelukkig niet te zout (Grieken en ook Turken kunnen iha nogal eens royaal zijn met de zoutstrooier).

Sorry, hadden geen plaats meer voor toetje :-)

De prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal goed.
    We komen zeker snel weer terug; als van origine Turkse mensen voelden we ons hier helemaal thuis bij onze Griekse vrienden/buren.

AANRADER

20. Laatst voor het eerst in dit restaurant gegeten, en beviel erg goed! Het eten was erg lekker, ik had de giros speciaal, die zeker goed vulde en heel lekker was, en mijn man de mixed grill, die hij ook erg lekker vond! De bediening is vlot en spontaan en de sfeer was er gezellig! Een echte aanrader als je een leuke avond wilt met goed eten!

21. Al heel veel jaren een vaste klant en dat zegt genoeg denk ik. Ik ben geen grote eter en heb soms trek in iets dat niet op de kaart staat. Geen probleem, wordt zo naar je wensen aangepast. Sfeer altijd gezellig.

22. Altijd gezellig. Personeel neemt echt de tijd voor je. Eten is goed en lekker. Er wordt heel goed met allergieën rekening gehouden.(wel even van te voren aangeven)

23. We hebben heerlijk genoten van een overheerlijke schotel
    Gezellig voor met zijn tweetjes, aanrader om met meerdere te gaan.
    Er hing een leuke sfeer met gezellige bediening
    En ik ga zeker vaker hier eten.

24. annemarie brouwer

Afgelopen weekend weer gegeten bij Kreta.
    Het was zoals altijd weer erg lekker en erg gezellig. De bediening is hier vlot en erg spontaan.
    Wat betreft het eten was het ook weer top. Het vlees was erg lekker en de tzaziki blijft toch mijn favoriete sausje.
    Kortom een aanrader, want wij zullen hier ook zeker nog vaker terugkomen.

25. Kort geleden eens een bezoekje gebracht aan Kreta, met 2 personen. De goede recensies waren veelbelovend. We werden hartelijk welkom geheten door het vriendelijke personeel. Op zich een gezellige binnenkomer!

We werden goed en vlot geserveerd, verschillende leuk uitziende dames kwamen om beurten aan onze tafel en waren oprecht vriendelijk. Ik bestelde een mixed-grill en mijn gezelschap een portie schnitzels, zeer eenvoudige gerechten dus met frites. Eerst kwam de ouzo, vervolgens een schoteltje met een paar blaadjes sla en een schijfje tomaat erop. Er zat iets zurigs overheen, maar het was geen azijn. Het had geen enkele functie, was niet decoratief... smaakte ook vreselijk!

Toen kwam het hoofdgerecht, en moet zeggen: dat was zéér vlot, denk dat het binnen een kwartier werd geserveerd!
    Het vlees zag er echter bleekjes en niet erg apetijtelijk uit, was te wit van kleur met opvallend nette zwarte grill streepjes erop. Ik begon met een soort hamburger, wat op zich geen slecht stukje vlees was... het had als enige stuk vlees precies de goede garing. Er zaten echter geen kruiden op! Dat gold eigenlijk voor al het vlees, behalve de gyros. Die was, eerlijk is eerlijk, super van smaak.

De rest van het vlees was gewoon helemaal niet gekruid, terwijl ik juist gehoopt had allerlei typisch Griekse smaakjes te gaan proeven! De souvlaki was kurkdroog, totaal smakeloos, De schnitzels waren iets minder droog, maar nog steeds veel te lang gegaard en ook hier ontbrak elke vorm van kruiding. Tevens zat er nog een flauw lamskoteletje bij, maar dit had totaal geen smaak terwijl lamsvlees juist een heel mooi produkt is wat er kwa smaak zou moeten uitspringen.

Écht superslecht was het nou ook weer niet, met veel zout en peper alsmede enkele glazen drinken kon ik het nog wel wegkrijgen. De frites waren overigens goed. Maar met zulk leuk personeel en zo'n mooi pand is het toch jammer als de meest eenvoudige grill-gerechten al door de mand vallen! Niet voor herhaling vatbaar.

gr Martijn

26. Ik vond er niks aan. De tomatensaus was zurig, alsof het zo uit het blik kwam, twee van de 4 soorten vlees hebben we laten staan. De boontjes kwamen zéker uit blik. Ze waren slap en smaakten niet lekker vers. De rijst was niet gaar.
    Ik vond het zeker niet voor herhaling vatbaar!

27. Eten bij Kreta is altijd weer lekker.

We kunnen meestal geen gemakkelijke keus maken uit de menukaart.

Dit restaurant is zeer gewild in Ijmuiden en het zit er bijna altijd vol.

Het aller lekkerste blijft toch de giros.

De schotels zijn allemaal geweldig.

Wij gaan er ook een paar keer per jaar eten.

De sfeer is er erg leuk, vlotte bediening, de eigenaar en zijn vrouw hebben dan ook een grote schare fans, die hun gewoon gevolgd zijn naar deze nieuwe plek.

28. Maggie rijst

29. Zaterdag hebben we bij jullie gegeten, en het was weer eens super lekker! We komen weer heel snel terug.

30. Ik heb vandaag bij jullie gegeten en het was weer onwijs goed. De bediening was super, ik kom heel gauw bij jullie terug.

31. Petra 440 punten

Keer op keer weer heerlijk om daar te eten tegen een goede prijs.

Jammer dat de porties zo groot zijn het doet me iedere keer weer pijn dat er veel terug gaat naar de keuken. Omdat mijn buik vol zit.

Zeer zeker een aanrader voor grote eters.