De Rousch in Heerlen

Goed bereikbaar met openbaar vervoer vanaf NS Station Heerlen. Veolia lijnen 21, 22, of 41. Uitstappen bij ziekenhuis Atrium MC. Op 5 minuten loopafstand vindt u Auberge de Rousch.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1219883698 62
1319246947 78
1339119597 74
1411985979 82

1. Erg mooi en chique restaurant. Goed verzorgd allemaal. Eten smaakt erg goed. Vriendelijk personeel. Iets wat aan de dure kant voor wat je krijgt. Maar verder positieve ervaring.

2. Slecht:
    - plaatsnemen aan de bar die vol met vuile glazen staat
    - boter op tafel maar geen brood
    - geen wijnkoeler
    - ober communiceert vluchtig in het voorbij rennen
    - tournedos bevat pezen
    - fooi kan men niet 'bij-pinion'
    - met 85 eur pp flink aan de prijs voor de ervaring.
    Vroeger goed, nu niet meer naar toe gaan.

3. Met een gezelschap van 4 personen hebben we hier een high tea gehad. Omdat we met minder dan 10 personen waren moest hier extra voor bijbetaald worden. Geen probleem, maar je verwacht dan wel wat.

Bij een high tea verwacht je lekkere soorten thee, We moesten het doen met pickwick. Niets bijzonders. Wanneer de theepot leeg was, hebben we steeds zelf om nieuw heet water moeten vragen. De service was ver te zoeken. Alle hapjes werden op de tafel geplaatst zonder enige toelichting. Heel vers was het allemaal niet, We vroegen ons ook af waarom we hier extra voor hadden betaald.

Het begin was goed. Onze jassen werden netjes aangenomen en opgehangen, maar toen we het restaurant wilde verlaten moesten we zelf op zoek naar de jassen. De locatie is wel mooi en je kunt er gezellig zitten. De service en het eten waren beide teleurstellend. Geen aanrader!

4. Gisteravond met collega's gaan eten hier in Heerlen bij de Rousch, erg mooi ingericht, gezellige nette professionele sfeer. Ik was hier nog nooit geweest. Ontvangst was zeer vriendelijk en gastvrij. De bediening mogen de meeste restaurants in Nederland eens stage gaan lopen. Top bediening (sorry weet de namen niet meer 2 kale mannen) die brachten het op een nette informele wijze waar we nog lang over na gepraat hebben en erg moeten lachen. Toppers!! Verdorsten doe je daar niet, het eten was dik in orde, alles was netjes op smaak en goed heet. De sfeer was dik in orde. Klein minpuntje vond ik de prijs, die is stevig voor dat wat je krijgt, maar dit is dan ook geen dagelijks restaurant waar ik zou gaan eten. Als ik daar dagelijks zou gaan eten verlies ik wel een aantal kilo's ;). Oh ja ik hoop dat wij niet al te luidruchtig waren voor de andere tafeltjes...

Samenvattend een prima restaurant, prima bediening ondanks de drukte, en misschien tot...

5. Met 4 personen gekozen voor het zgn jubileummenu. Het Jubileummenu voldeed helaas geenzins aan de standaard wat we v.d Auberge de Rousch gewend zijn en mede rekening houdend met de scherpe aanbieding ook niet aan onze verwachtingen. Erg jammer, hier kijken we met weinig genoegen op terug en doet m.i. echt afbreuk aan de goeie reputatie! Met deze ervaring twijfelen we zelfs of we de reeds eerder gereserveerde boeking voor ergens in juni, met een groter gezelschap, wel moeten laten doorgaan!?

6. Afgelopen zaterdag (3 januari 2015) ben ik op mijn moeders verjaardag gaan eten bij Auberge de Rousch. De vorige keer dat ik hier was (4 oktober 2014) ter gelegenheid van een bedrijfsfeest in het bakhuis is mij niet zo goed bevallen. Toch wilde ik dit keer een kijkje nemen in het restaurant zelf. Ook namens mijn moeder die hierop aandrong.

Het eten werd veel te laat gebracht en toen wij dat wilde aangeven, werd ons verteld dat het in de andere zaal vrij druk was. Dit lijkt mij geen goed excuus. Omdat er feest is in een andere zaal worden wij met een lagere prioriteit behandeld? De tijd dat wij daar zaten was het personeel bijna nergens te bekennen. Hierdoor konden wij dus ook niet om drank vragen.

Wij moesten zelfs bij het afrekenen wachten totdat er iemand kwam. Lijkt mij geen manier van doen. Als het zo moet loop ik de volgende keer gewoon weg. ALs ik ook een cijfer moet geven over de prijs/kwaliteit verhouding vindt ik het te duur om hier nog eens terug te keren.

MVG John Boesh

7. Mooie zaak! Heerlijk gegeten, complimenten aan de keuken brigade. Alleen de keuze aan menu's en gerechten zijn in onze ogen te veel! Nogmaals, zeer goed gegeten, top!!

8. We zijn nu voor de 4e keer bij De Rouch geweest en het is steeds weer een hele verrassing, in positieve zin. Het enige min puntje vinden wij dat de witte wijnen niet koud genoeg geserveerd worden.

Maar het eten, de sfeer en de bediening zijn geweldig, en daar doe je het toch voor.

9. Frits Peters

Onze herfstbrunch was een een fijne smaakverrassing. Heerlijke gerechten, fijne ambiance.
    Een aanrader!

10. Familie Brugman

Mede door Auberge de Rousch was onze feestavond met walking diner een enorm succes!
    Prachtige locatie, prima service, zeer attent personeel en heerlijk eten!
    Iedereen heeft genoten!

11. Leuke en mooie omgeving! En vooral na een stukje wandelen kun je hier goed terecht!

12. Top restaurant in een mooie ambiance, uitstekende keuken, perfect personeel met horeca-ogen! Zeldzaam. Vorige week gegeten met mijn jarige vrouw, onze 1e keer hier. Voorgerechten (wild) en hoofdgerecht ree-rugfilet waren hemels en voortreffelijk bereid! Het door mij verzonnen dessert Spoom, wat niet op de kaart stond, werd zonder tegensputteren geproduceerd en was ook zalig. Absolute aanrader. Bediening is uitstekend, Ron en zijn charmante blonde collega hebben ons het gevoel van koninklijke gasten gegeven; ook eigenaar Henri was tijdens her reserveren heel behulpzaam. Wij komen hier zeker snel terug! Neem wel geld mee, prijzen zijn bovengemiddeld maar dan heb je ook wat.

13. Jan ten Damme

Wij zijn gistermiddag naar de Herfstbrunch geweest op aanraden van vrienden, het heeft ons echt ontzettend goed gesmaakt. Er was een moeilijke eter bij ons, maar omdat er genoeg keus was heeft ook zij van de brunch genoten. De sfeer is uitstekend: ontspannen en ongedwongen en het binnenhof was mooi verlicht. Als je kijkt naar de prijs en kwaliteit van deze brunch kan ik niets anders zeggen dat deze verhouding erg goed is. Wij zijn erg enthousiast geworden en gaan zeker nog een keer terug naar Auberge de Rousch.

14. Afgelopen zaterdag zijn we met het bedrijf bij Auberge de Rousch geweest. Dit ter gelegenheid van het afscheid van een van onze collega’s. Het leek ons leuk om voor de laatste keer nog wat leuks voor hem te organiseren. Bij het maken van een afspraak kregen we een rondleiding door de nieuwe zalen. Ons oog viel al gelijk op het Bakhuis vanwege de perfecte grootte, sfeer en inrichting.

Bij aankomst konden we niet direct de ingang vinden. Er is namelijk nergens een welkomsbord te bekennen! Naar heel wat speurwerk kwamen we iemand van de bediening tegen die ons uiteindelijk de weg heeft gewezen naar de juiste zaal! Na verloop van tijd viel het op dat de bediening niet vaak in de zaal te bekennen was. Veel collega’s hadden dorst en konden daardoor niet direct wat drinken vragen. Daarnaast werden de lege borden veel te laat van de tafels gehaald. Dit zelfs tot ergeren toe! We hebben de borden maar zelf opgestapeld!

Verder was het erg warm in de zaal. De kachel aan de barzijde stond zelfs aan. Daar is 2x een melding van gemaakt, maar het leek alsof het personeel hier niet echt op reageerde. Ze zeiden dat ze er iets aan zouden doen maar vervolgens gebeurde er niks! We wilde het personeel hierop opnieuw aanspreken maar dit kon dus niet omdat ze nogmaals niet vaak in de zaal te bekennen waren! Een van de collega’s heeft zelf de deuren moeten opengooien! Als klap op de vuurpijl werden de schouders van de bediening opgehaald toen we ze op het einde aanspraken. Alsof ze er niks aan konden doen, terwijl dit wel daadwerkelijk het geval was…Een ding weet ik zeker… ik kom hier niet meer!

15. Hier met de restaurantweek gegeten. Het was lastig voor ons om de ingang van het restaurant te vinden, toen we door de grote witte poort waar "Welkom" op stond liepen keken we naar een net getrouwd stel. We dachten dus dat we ergens anders moeten zijn en zijn uiteindelijk via een zijdeur van het restaurant naar binnen geholpen. Achteraf bleek dit wel de goede ingang te zijn.

We zaten in een sèrre met grote ramen die, wanneer het wat warmer is, omhoog kunnen zodat je het gevoel hebt dat je buiten zit. We hadden een prachtig uitzicht op een vijver en het restaurant zelf zag er heel chique uit.

De bediening was wel goed, maar het voelde allemaal een beetje chaotisch aan. We hebben wel 4 verschillende mensen aan onze tafel gehad over de hele avond heen en eigenlijk zag je de bediening alleen wanneer ze eten kwamen brengen of wanneer de lege borden (eindelijk) werden opgehaald. In een ander restaurant zou ik dit niet erg vinden, maar onze verwachtingen lagen iets hoger.

Eigenlijk is hetzelfde ook te zeggen over het eten. Het was allemaal lekker, maar de presentatie was een beetje slordig en het voelde allemaal niet helemaal 'af'. We waren niet ontevreden, maar wederom lagen onze verwachtingen iets hoger. Het dessert maakte gelukkig veel goed en was erg lekker.

Wellicht dat het dankzij het trouwfeest allemaal wat drukker was dan normaal en dat we daarom een iets mindere ervaring hadden dan verwacht. Ik hoop hier in de toekomst nogmaals te komen om ze een 2de kans te geven.

16. Rob en Els

17. Diverse keren per jaar gaan we hier dineren of nemen we met vrienden deel aan de zondagbrunches. Elke keer is het smakelijk en is de bediening vriendelijk en correct. De eigenaar heeft altijd een vriendelijk woordje voor je over en (her)kent je als "vaste" gast. De omgeving, locatie is tevens charmant.

18. Dit jaar wederom deel genomen aan het kerstdiner met de familie, het was wederom heerlijk en heel gezellig op een klein misverstand dat beruste op de locatie waar wij zouden plaats nemen die was in de kersentuin zoals wij dat al jaren doen. Bij binnenkomst werd ons medegedeeld dat wij in de melkkamer diende plaats te nemen daar was ik het niet mee eens en de persoon die mij dit meedeelde ging hierop met mij in discussie en op een toon wat ik niet gewend ben en zeker niet accepteer. Gelukkig kwam de gastheer en hij heeft dit misverstand op zeer professionele wijze opgelost waar ik zeer dankbaar voor ben. Of wij in de toekomst nog gaan deelnemen aan het kerstdiner weten wij nog niet. Ik denk als de persoon in kwestie dat bij meerdere gasten doet deze gasten niet zullen terug komen naar dit restaurant.

19. Afgelopen dinsdag met twee collega's gegeten bij De Rousch. Was zeer verrast door de prachtige ambiance. Het eten was ronduit heerlijk! We hebben genoten van de verschillende voor- en hoofdgerechten. De bediening is professioneel, attent en zeer vriendelijk. Zeker een herhaling waard.

20. Vorige week op een zonnige avond op het terras gegeten. Als voorgerecht een duo van carpaccio en vitello tonnato. De kwaliteit kan beter. Carpaccio was van supermarkt kwaliteit, jammer. Als hoofdgerecht tournedos met pepersaus. De pepersaus kwam helaas ook van de groothandel. De prijzen zijn aan de hoge kant voor de geboden kwaliteit.

21. toon donkers

Wij hebben op 30 juni hier ons 40 jarig huwelijk gevierd.
    Afspraken werden gemaakt op heel prettige manier en zijn ook goed uitgevoerd.
    Locatie zeer goed, bediening perfect, buffetten zeer goed verzorgd.
    Van onze gasten hebben wij alleen maar positieve reacties gekregen .
    Voor ons alleen maar reden om andere attent te maken op de locatie, de prettige bediening en het zeer goed en heerlijk buffet.
    Dank aan familie Beckers en het personeel.

22. 30 jarig huwelijksfeest

Op 2e Pinksterdag samen met familie deelgenomen aan de zondagsbrunch.
    Het was prima!
    Er was een ruim aanbod van gerechten . En omdat het niet zo druk was werden de drankjes aan tafel geserveerd en voor de oudere gasten een bordje naar wens gevuld en keurig naar de tafel gebracht.
    Na de brunch hebben we nog een poosje op het terras gezeten .
    We hebben een erg fijne middag gehad!

23. Na een lange tijd nog eens geprobeerd bij dit restaurant te lunchen. Nou ik moet zeggen,wederom een teleurstelling.
    Ik had dit restaurant aan collega's aanbevolen.
    Dit gaat nooit meer gebeuren kan ik u zeggen. Het overleg voor een bedrijfsfeest in deze horecagelegenheid is dan ook bij deze van de baan. De reden: vuile kleding personeel, onvakkundig.
    De aanbevelingen van wijn was een flop. Een tijd geleden was dit wel anders (de sommelier die wij voorheen gehad hadden wist er wel raad mee). Kortom, wij komen nooit meer terug helaas.

24. Wij hebben met een aantal personen vorige week deelgenomen aan het wildfestijn. Het eten werd in buffetvorm opgediend,maar dan wel zo dat er bij elk gerecht iemand stond om het je vers op te scheppen.
    Het eten was zoals ook andere jaren weer geweldig en zeker niks op aan te merken. Keus genoeg en alles was van uitstekende kwaliteit.
    Beetje jammer was dat het weer eens erg koud was in de zaal. Vorig jaar het zelfde probleem. We zaten aan een zijkant en je voelde de hele tijd koude wind. Zodra we naar het midden van de zaal liepen had je hier geen last van.
    Het personeel gaf als antwoord dat hij het wist,maar dat er helaas niets aan te doen was. Het zat volgens hem in het luchtsysteem.
    Lijkt me echt tijd dat er hier eens naar gekeken wordt,want lekker eten maar het de hele avond koud hebben is echt geen pretje.

25. Frans Vermeulen

26. Komen hier ruim 40 jaar, is gezellig en prima kwaliteit. De bediening is uitstekend, een aanbeveling.

27. In begin september het zomer menu gehad. Zoals vanouds weer mooie borden met heerlijk geurende en vooral smaakvolle gerechten. Alles werd weer mooi met wijnen gecompleteerd. Wil je ook eens in de Vijvertuin verwend worden, meldt u dan aan op de nieuwsbrief en vergelijk de aanbiedingen maar eens met een ander in de regio.

28. Gisteren met 3 personen heerlijk gedineerd. Voor ons was dit de eerste keer in restaurant de "Rousch".

Super bediening, geweldige atmosfeer en eten wat aan al onze verwachtingen voldeed.

Een bezoek aan dit restaurant is zeker de moeite waard.

In de toekomst zullen wij vaker de "Rousch"met een bezoek vereren.

29. Geweldige locatie, menukaarts zeer uitgebreid, eten was voortreffelijk en service was zeer goed ondanks dat het druk was in het restaurant, een geweldige avond!

We komen snel weer terug.

30. Mooie locatie, prettige bediening en lekker eten. Wij hebben hier door de jaren heen zowel privé als zakelijk gegeten, iedere keer was/is het een feestje. Ook de brunches zijn een absolute aanrader!

31. Gisteren 12 augustus 2011 hebben wij ons huwelijksfeest mogen vieren in de Rousch.

Wij vonden het van begin tot eind helemaal in orde. Het was toppie.

De ontvangst in het begin was prima. Ze lieten meteen weten dat zij voor alles zouden zorgen. En dat deden ze ook. Hij had maar een half woord nodig. We zijn hem zeer dankbaar voor zijn getoonde diensten. Maar hij niet alleen. Ook het andere personeel was top. We kunnen niets aanmerken. Ze deden zich allen even veel moeite om ons te behagen in de goede zin van het woord.

De lunch was prima en genoeg. Het verblijf in de zaal daarna tot het wachten op de andere gasten was relaxed. Het buffet was uitstekend. We hebben zeer veel positief commentaar gekregen. De drank vloeide volgens mij rijkelijk. Niemand hoefde lang te wachten De door ons uitgezochte DJ heeft het helemaal perfect gedaan. Hij heeft de juiste stemming erin weten te brengen. Het personeel heeft volgens mij ook wel genoten van hem. Wat een goede gek.

De Rousch verdient heel veel lof. We zijn blij dat we voor jullie locatie gekozen hebben en zullen dit zeker door vertellen. Dat zal ook al gebeuren door de gasten die aanwezig waren.

32. Gisteren hier met 6 volwassenen en 2 kinderen gegeten. Wij zijn nu nog sprakeloos! Super bediening, heerlijk gegeten, volle aandacht voor de tafel, meer dan meedenken voor de kinderen, kortom, een topper. Goede kwaliteit prijsverhouding, en wij komen zéker nog eens terug. Kids nog nooooit zo'n een lekkere zalm gegeten......! Jammer dat je het cijfer elf niet kunt geven, dit had de bediening zeker verdiend.

33. Hier reeds twee keer (op uitnodiging) gegeten en beide keren was het gewoon matig tot slecht. Gerechten zijn standaard bereid en amper op smaak. Dit restaurant is duidelijk een voorbeeld van 'ik wil wel, maar kan niet'.

34. Peter M.

We waren uitgenodigd door vrienden in deze prachtige serre. We hebben genoten van een heerlijke avond, eerst een glaasje op het geweldige terras (wat een ligging), daarna 5 lekkernijen met bijpassende wijnen. Het kon gewoon niet op...

Attente bediening mag ik ook wel zeggen, een en ander werd gewoon voor me aangepast... met plezier!

Zeker voor herhaling vatbaar, zelfs een aanrader.

35. Hebben dit weekend geweldig gegeten in de Vijvertuin van Auberge de Rousch. De service was uitstekend! Wij mochten toch gebruik maken van een menu dat eigenlijk gereserveerd moest worden.

De sfeer was perfect, geweldig restaurant met een nog mooier uitzicht op de vijver.

We komen zeker nog eens terug!

36. Het restaurant heeft een mooie uitstraling, met mooi uitzicht in de serre.

Maar zoals al eerder genoemd, het bedienend personeel is waardeloos.

Het lijkt wel of deze totaal geen horecaopleiding hebben genoten. En maar gewoon iets doen.

De kwalitei van het geserveerde eten laat ook te wensen over, ik ben hier (niet op eigen initiatief) 2 keer wezen eten, echt nooit meer.

Jammer van zo'n mooi pand en lokatie.

37. Wat was dit 'restaurant' een aanfluiting. De service was schrikbarend slecht; geen enkele zelfrespecterende restaurant manager laat zijn personeel met vieze kleren en schoenen serveren. Maar dan moet er wel geserveerd worden; bijna een uur gewacht op ons eten wat rond uit schandalig is. 20 minuten max zou je moeten wachten erop, tenzij het gerecht nou eenmaal meer tijd nodig heeft (maar dan hoort het personeel dat aan te geven!). En dan zeg je er wat van en krijg je ook nog eens geen excuses. Geen korting en nog niet eens een gratis drankje ofzo. Sterker nog; ze negeren je, of ze doen nog minder vriendelijk tegen je. Een restaurant behoort correct gekleed en volgens etiquette gedragend personeel hebben. Dit is geen restaurant en het feit dat ze dit beweren is een schande voor de horca!

Het eten was wel degelijk, maar een beetje prijzig. Kwaliteit is niet consistent en ik heb soms het gevoel dat ze een beetje uitschieten met het zout. Overall, uiterlijk van de gerechten redelijk, doch wederom niet uitmuntend. Oog voor detail is een beetje vervaagd geloof ik. Nogmaals; het is geen slecht eten, maar voor dat geld hoopte ik toch op een beetje meer aantoonbare liefde voor de ambacht.

Over het algemeen oogt het restaurant leuk; goede locatie, mooie faciliteiten. Maar het vraagt naar meer. Zoveel potentie en er wordt zo weinig mee gedaan. Het top punt is echt het bedienings personeel. Gruwelijk slechte communicatie en timing naar de klanten toe is op lange termijn een nekslag voor ieder restaurant.

38. Bas Voorns

Matige ervaring in dit op het oog leuke restaurant.

Hoewel de sfeer je laat geloven in een top restaurant te verkeren, laat de bediening en de kwaliteit enigszins te wensen over.

Het eten is toch een voldoende. Hoewel je er meer van zou verwachten.

39. V. Schyns

Ik heb nu vele malen in De Rousch gegeten met ook vele keren dezelfde ervaring. Dit keer - op de dag van de Jaardienst van mijn vader - moet het me toch echt van het hart: de bediening is een aanfluiting. Ik was er al eerder niet meer teruggegaan als het restaurant niet naast het ziekenhuis had gelegen waar ik regelmatig moet zijn. De bediening is nooit 'snel' geweest (en nu druk ik me voorzichtig uit0. Na de ervaring van afgelopen zondag is echter de maat vol en kom ik er niet meer terug. En mijn mening wordt door famillieleden gedeeld.

Wat is er gebeurd? De bediening ruimt geen vieze spullen af, neemt pas een bestelling op na tig keer bedelen, ja zelfs nalopen, en het duurt vervolgens anderhalf uur voordat ze met een klein deel van een grotere bestelling komen. Ze brengen dan een pilsje en een kopje koffie! De rest, 2 x soep en 2x dessert, moet dan nog steeds wachten. De bestelling was absoluut eenvoudig en de bediening loopt tig keer langs onze tafel om geen acht op ons te slaan en er niet achter te komen dat wij al zo lang op onze bestelling moeten wachten. Sterker nog, we hebben aan drie verschillende mensen van de bediening binnen het anderhalf uur zelf moeten vragen waar onze bestelling bleef en na alle drie een opmerking gemaakt te hebben dat ze net binnen waren, kwamen ze alle drie nooit meer bij onze tafel terug. Alsof dit net binnen a) een excuus is en b) een reden is om niet meer met je te communiceren.

Je vraagt je af hoe de bediening van Rousch dit voor elkaar krijgt. De zaak zat niet eens vol en ook deze avond hebben ze wederom goed aan ons verdiend. Het ergste was nog dat er ook na anderhalf uur nog steeds geen excuses kwamen. Ze hadden heel duidelijk onze bestelling vergeten, maar toegeven ho maar. De bestelling zou 'zo' komen was het enige dat we te horen kregen na anderhalf uur. Toen wij vroegen "hoelang is 'zo', we wachten al anderhalf uur", kregen we geen antwoord. We hadden in de tussentijd ook de rekening al gevraagd, die ook niet gebracht werd. Sommigen aan onze tafel moesten er vandoor. Toen de rekening (nog steeds zonder onze bestelling) gebracht werd, waar wel onze laatste bestelling opstond die we dus nog niet gehad hadden, wezen we daar even op en kregen we van de bediening te horen dat dat duidelijk was. "Ik wil daarover niet ook nog ruzie met jullie". Zeer onbeschoft gedrag van deze meneer, ik heb er geen andere woorden voor. Toen er wederom na een kwartier geen bestelling in het zicht was, zijn we, nu wel met de rekening, opgestaan en hebben geprobeerd dezelfde meneer uit te leggen dat dit echt niet acceptabel is. Hij bood nog steeds geen excuses aan, deed niets van de rekening af en leek erg bang dat we het er niet bij zouden laten zitten. Terecht zou ik zeggen.

40. Zaterdag 8 mei het lentemenu gereserveerd. Ook deze keer weer een bravo voor de keukenbrigade en Roger om er mooie wijnen bij te schenken. Het voorgerecht van Lam had een fantastische saus en de rosé was er heerlijk bij. Het stukje kabeljauw bij het tussengerecht was af en ook hier was een mooie saus bij. De kalfsoester na de verfrissende sorbet was zalig. En het nagerecht was smullen. Menu € 36,- , wijnarrangement 4-gangen € 22,50, bubbels vooraf € 6,50. Verder nog koffie met koekjes en bonbons.

41. Ik heb er al heel lang een keer willen eten. Het leek zo mooi, maar wat viel het tegen.

Slechte bediening. Nog voor we ons diner besteld hadden kregen we de amuse, tijdens het nuttigen hiervan werd ons gevraagd wat we wilden eten. Praat een beetje moeilijk met je mond vol.

Het voorgerecht ging nog, maar het hoofdgerecht was veel te zout.

Er werd niet gevraagd of we nog wat wilden drinken en ons water moesten we zelf maar bijvullen.

Er liep voldoende bediening maar men had het blijkbaar te druk met andere zaken ipv. het de gasten naar de zin te maken.

Wij komen hier dus nooit meer terug.

42. In het kader van 45 jaar de Rousch, zijn we op aanraden/uitnodiging van Pascale en Henri afgelopen vrijdagavond de Kreeftenspecial wezen eten. We dronken een Kir Royal met daarbij een heerlijke amuse van reefilet op tomaten mousseline. We namen vooraf een duet van kalf en carpaccio van runderhaas met een saus op basis van tonijn, en de kalfszwezerik. Als hoofd de hele kreeft uit de oven met een knoflook-kruidensaus met pijnboompitjes en tomaten concassee, spaghetti aioli met haricots verts en een groene salade. Bart schonk bij voor- en hoofdgerecht 2 heerlijke wijnen. De siciliaan was perfect bij de voorgerechten.

Na afloop nog aan de bar wat gezellig nagetafeld. Het was wederom een drukke maar gezellige sfeer. De meeste zalen waren gereserveerd en in de Vijvertuin (onze voorkeur) was het weer leuk aangekleed richting pasen. De bediening was goed gemutst en alle mensen hadden het dan ook heerlijk naar hun zin. Horeca zoals het hoort! Top.

43. Woensdag ± 17:00 even lekker aan de bar wat bubbels gedronken op het 45 jarig bestaan van de Rousch. Om 18:00 toch ook maar lekker in de Vijvertuin plaats genomen en het heerlijke februari menuutje laten serveren. Goed dat we per e-mail gereserveerd hadden, want anders hadden we geen plaatsje meer gehad. De Vijvertuin was volledig vol geboekt, en er hing een gezellige ongedwongen sfeer vanwege diverse leuke en gezellige gezelschappen. Als amuse hadden we een véloute van paddestoel. Als voorgerecht de compote van ossehaas op frisee. Als hoofd scampi op een heerlijke kerrie ananas spiegel met daarbij wilde rijst. Na kregen we een kaasplankje met stroop en nootjes en druifjes.
    Roger, Dennis, Ron en Bart en de rest maakten er weer een gezellige avond van. Er werden weer goede wijntjes ge(sch)(dr)onken en de testwijn 18º (uit de Cognac) bij het nagerecht beviel ons goed. Na afloop weer lekker aan de bar wat verteld en wat nageborreld. Doen we volgende week weer en dan met kreeft.

44. Zaterdag namiddag gereserveerd voor het Rouschmenu november december. Ontvangst met een Prosecco met Mandarine Napoleon verrijkt en een amuse met makreel mousse en hollandse garnalen.

Het menu bestond uit, vooraf een quenelle van tartaar van tonijn en stokvis met witte balsamico-stroopstrepenspiegel van garnalenfond met saffraancrème, een kleine salade van veldsla, en schorseneren. Begeleid met de wijn: Les Bories Chardonnay Frankrijk.

Als tussengerecht gebakken eendenborst op zuurkool met appel en gewelde krenten, aardappelpuree met bieslook, een jus van rode wijn met gepureerde knolselderij begeleid met wijn: Manna Sicana Catarrato Sicilia Italia.

Hoofdgerecht een wildzwijnhaasje met fijne fettucine en bospaddestoelen, een julienne van Serranoham, begeleid door een saus van wildfond verrijkt met room en truffelolie plus verse spinazie begeleidt met een wijn uit de Ventoux.

Als smaakmakertje vijgenbrood met Tête de Moine, een gekonfijt peertje en een perensaus verrijkt met Poire Williams en nog een slokje Cotes de Ventoux.

Als nagerecht walnotenijs met een glaasje met mandarijnenbavarois, een chocoladesaus met stukjes banaan en stukjes peperkoek.

Als afsluiting (aan de bar) een mooie cappuccino met een bonbonniere met lekkers van Beckers.

We hadden wederom een fijne namiddag/avond en werden lekker in de watten gelegd door de bediening. De Vijvertuin zat zo'n beetje nokvol met allemaal gezellige mensen. De aankleding binnen en de winterse sfeer buiten maakten het vertoeven inclusief het eten tot een heerlijke beleving. En dat was aan iedereen te merken.

Aan de keuken een compliment voor de mooie opgemaakte borden. Het bordje waarin het vijgenbrood werd geserveerd was zeker beter.

45. Zaterdagavond genoten van het Wildfestijn (niet in de Manegezaal) maar in de Vijvertuin vanaf 18:00 uur. We lieten ons, op ons eigen verzoek en uiteraard in samenspraak met de keuken en de bediening, verwennen met een verrassingsmenu samengesteld uit het complete aanbod dat in de Manegezaal vanaf 20:00 uur werd gepresenteerd. Ik hoop dat we het goed hebben onthouden.

2 verrassende wildamuses om mee te beginnen. Dit waren een velouté van bospaddestoelen en een amuse van fijngesneden wildzwijn. Hierbij werd een Prosecco met een vleugje vlierbessenlikeur geschonken. Daarna als vooraf een torentje van tomaat, buffelmozzarella, serranoham, wilde duivenborst, een crème van aubergines met tartufata en dadels. Als tussen een knolselderij-velouté met shiï-take en spekjes met een eiland van roggebrood met rozemarijncrème, rosé gebakken fazantenborst met een roos van koud gerookte wildzwijnrug omgeven door room van wortel en ui. Een verfrissende sorbet van cassis met gekonfijte sinaasappelpartjes en een vleugje Grappa. Als hoofdgerechten kregen we (1) eendenborst op een zuurkoolstamppot met saffraan, gewelde rozijnen en gebakken groene asperges, begeleid door een calvadossaus gemonteerd met roomboter met kalfsfond en stukjes kaneelappel. (2) Hazenrugfilet op een quenelle van bospaddestoelen-tapenade met en Muscatelsaus met rozemarijn en roze pepers. Het dessert bestond uit een flensje gevuld met bruine chocolademousse en pistachenoten, vanille-ijs en een klein glaasje milkshake met Baileys en gebakken kokosbanaan. We kregen diverse “wild” wijnen te proeven die sommelier Roger met dhr. Klein-Velderman van Oud Reuchlin en Boelen met smaak hadden uitgezocht. Ron, Dennis en de rest (ik vergeet al die namen) van de bediening maakten er een hele fijne avond van. Henri en Pascale genoten van de complimentjes die ze kregen van de diverse gasten. Het was wederom gezellig druk, en de herfst aankleding was prachtig verzorgd.

46. Afgelopen zondagmiddag zin in iets?, iets?, iets lekkers in ieder geval. Tevens wilden we lekker knus en gezellig zitten, dus met z'n 2 naar de Vijvertuin. Wow! Lekker druk en leuke en gezellige gezelschappen. We namen een Kir Royal en daarbij werd een lekkere amuse, 'n velouté van vis geserveerd. Als vooraf namen we de scampi/coquilles en voor mij de zwezerik (keel) die eigenlijk een tussengerecht was. Alles super lekker. Een spaanse witte dronk er goed bij weg. Als hoofdgerecht de hazeboutfilet, waarbij de keuze van 1 filet of 2 mogelijk was, en zelf nam ik (doe ik nooit) de zwezerik (hart) nog een keer maar nu als hoofdgerecht, en wederom zalig. Bij de hazeboutfilets een mooie rode spanjaard en zelf dronk ik de witte verder. Nagerecht kwam er niet van, maar we hebben wel leuk aan de bar nog iets nageborreld en alvast voor het Wildfestijn gereserveerd op 21-11-2009. Moeten jullie ook doen. Kijk maar eens op hun website. Dan weet ik zeker dat jullie meteen bellen om te reserveren.

47. Auberge de Rousch is een zeer gezellig en goed verzorgd restaurant waar het goed toeven is.

In de zomermaanden zijn op de diverse terrassen die er zijn prima lunches te verkrijgen en als het weer niet meewerkt is in de verandazaal een prima diner te bestellen.

De tong is een aanrader tegen een acceptabele prijs.

48. Hier heb ik al een paar keer gegeten.
    Zowel koffietafel alsook het diner.
    Tuinkamer c.q. serre voor gezelschappen is een aanrader.
    Geen klachten en ze kunnen zelfs als je dat vraagt rekening houden met vanalles.
    Ze hebben klantenservice hoog in het vaandel staan.

49. Afgelopen vrijdag het Rouschmenu Juli Augustus gegeten. Hoe krijgen ze het toch steeds weer voor elkaar? De creativiteit bij het de Rousch team is zeker een pluimpje waard. Ik som geen details op deze keer, aangezien jullie kunnen doorlinken naar de site van Auberge de Rousch (bovenaan de pagina) en aldaar de smakelijke details kunnen inzien. De gerechten met de wijnen in dit Rouschmenu waren zeer goed in balans. We hebben genoten. De bediening was wederom plezierig correct, en de prijs kwaliteit verhouding is eigenlijk uniek. Het zomermenu is momenteel ook te verkrijgen, en zullen we snel gaan proberen. Ik hoop dat we de wijnen in het momentele Rouschmenu erbij mogen nuttigen.

50. Afgelopen vrijdag het aangepaste Rouschmenu genomen van Maart-April. Er is momenteel een tweede tussengerecht gekomen i.p.v. het spoom en bijbehorende hapje. Voor ons was deze aanpassing een succes.

We houden van die heerlijke kleine gerechtjes. Als aperatief peach met bubbels. We hadden vooraf lauwwarme wildzwijnhaas op een carpaccio van biet. Daarna Dorade met citrus mousseline op korstdeeg. Bij beide gerechten schonk Marlou een Sauvignon Blanc uit de Rueda.

Dan parelhoen met rosevalaardappeltjes en mosterdsaus.

Daarna de Tournedos met madeirasaus begeleidt door Chileen Carmenere Syrah.

Als afsluiter proeverijtje van desserts met PX sherry. De koffie hoorde er ook nog bij maar die hebben we overgeslagen.

Dit festijn kostte € 44,- per persoon incl. Alle drankjes. Daar kun je toch zelf niet voor koken!? (geintje)

Rouschteam TOP!

51. Afgelopen weekeinde stond de Rousch in het teken van Vis. Zaterdag was er het Visfestijn met wijnarrangement respectievelijk € 43, - en € 22,50 p. p. en Zondag de Visbrunch € 45, - incl. wijn en/of bier en fris en koffie. Heerlijke visgerechten in buffetvorm.

Wij kozen op advies van Sandra 3 gangen Vis à la Carte in de Serre de zogenaamde Vijvertuin. Als start een halve Kreeft die met wat fijne prei en wat andere groentjes nog even heerlijk in de oven lichtelijk gegratineerd werd geserveerd. Als tussengerecht een stukje kabeljauw vergezeld met wat coquilles st. Jaques en als hoofgerecht de zeeduivel. E.e.a. rijkelijk begeleidt van een heerlijke witte huiswijn. Het nagerecht werd een kopje cappucino met een Mandarine Napoleon. We waren immers ook gestart met een aperatief bubbels met Mandarine Napoleon. Prijs kwaliteit was top en we hadden een geweldige avond. De bediening was welgemeend hartelijk.

Dank jullie voor de fijne verwennerij.

52. Je kan ook deelnemen aan een brunch, zoals bijvoorbeeld de sinterklaasbrunch op 23 december jl. Deze brunch is in buffetvorm, wat echter niet was vermeld op de "flyers"die her en der in de verschillende ruimtes lagen.
    Het was 1 grote "sporthal"met tafels en De Rousch onwaardig! Buffetvorm is niets mis mee, echter vermeld dit wel overal en pas de prijs erop aan. Het personeel was niet kundig en je merkt duidelijk verschil tussen het personeel tijdens de brunch of tijdens een diner in het restaurant. Advies om dus niet te gaan brunchen in de Rousch, maar gewoon gezellig in het goede restaurant te gaan eten.

53. Hoge prijs/kwaliteit/product verhouding. Goede en uiterst vriendelijke bediening van een jong en enthousiast team. Veel afwisseling in de toch al zeer uitgebreide à la carte kaart. Daarnaast keuze uit mix mogelijkheid van een aantal voor- hoofd- en nagerechten, oftewel Vijvermenu. Ook een dagvers 3 gangen menu is mogelijk. Naast deze uitgebreide kaart ook nog aparte menu's die afgestemd zijn op, enerzijds de seizoenen, dus 3 maandelijks, en anderzijds op creativiteit, 2 maandelijks, het zogenaamde Rouschmenu, waarin het concept steeds inclusief een aperitief of huiscocktail, plus wijnarrangement en koffie compleet wordt aangeboden. Prijzen van de 5-gangen seizoenenmenu's bewegen zich om de € 35,- per persoon. De 5-gangen Rouschmenu's inclusief drank zoals hierboven vermeldt bewegen zich om de € 44,- per persoon. Pascale en Henri komen altijd even verifiëren of alles naar wens is, en hebben altijd ruimte voor een ontspannen gesprekje. Je merkt dat er bij deze zaak veel energie in de afwisseling wordt gestoken. Top !

54. Ook wij hadden een dinerbon gekregen t.g.v. ons 1 jarig huwelijk, nadat we onze bruiloft hier gevierd hadden. Onze ervaringen waren geheel tegengesteld aan d de lyon. We werden heel vriendelijk ontvangen, konden alles bestellen wat we maar wilden en van verschil in bediening hebben we niks gemerkt. De eigenaar kwam zelfs nog even langs om ons te feliciteren. Kortom: prima service, lekker eten en drinken en als je dan zonder af te rekenen weg kan gaan is dat natuurlijk helemaal geweldig! Wij gaan er zeker nog wel eens terug, maar dan wel als betalende klanten..

55. H. Buis

Na oveleg met een gatsheer hebben wij een een verassing menu geeten. Die was samen gesteld door de chef-kok. Begin t/m het einde SUPER. Bedank keukenbrigade Aubergse de rousch.

56. d de lyon

Wij hebben afgelopen najaar als bedankje voor een aantal grote feesten die we hadden gegeven, een dinerbon voor 2 gekregen. We hebben hier gebruik van gemaakt en nooit weer! Er werden bij binnenkomst schampere opmerkingen gemaakt door het personeel over de gratis eters, dit deden we af met een grapje, maar dat bleek het dus niet te zijn!!
    Nadat we een tafel met vlekken op het kleed, toegewezen kregen, moesten we drie kwartier wachten voordat we de kaart kregen. Nadat we een keuze hebben gemaakt, moesten we nogmaals drie kwartier wachten voordat we het voorgerecht kregen. De overige tafels kregen de wijnkaart, nou, wij dus niet! We moesten er zelf naar vragen.Na twee keer vragen kregen we de kaart pas, ondertussen vergaat je de zin om nog verder te eten. Het verschil in bediening tussen de "betalende"eters en onze tafel was wel behoorlijk in ons nadeel. Als een dinerbon deze service geeft, bied de klanten voortaan een fles wijn aan als dank voor de royale feesten die ""DE KLANT" bij Auberge de Rousch organiseert. Maar een dinerbon is voor dit restaurant toch echt te hoog gegrepen!!

57. De kwaliteit van de keuken is prima maar de randvoorwaarden zijn dramatisch slecht. Zelf je jas ophangen in de gardarobe, vuil tafelkleed en bestek, slecht geklede obers met kapotte en vuile broeken, amuses worden op tafel gezet zonder erbij te vertellen wat het is, frietjes die bij het uitserveren op tafel vallen worden met de handen teruggelegd in het bakje, koffiegarnituur fantasieloos op een schaaltje geprakt en zo nog heel veel meer kleine dingen die met een beetje aandacht makkelijk op te lossen zijn en de gasten meer plezier zullen bieden. Deze zaken passen absoluut niet bij de uitstraling die met pretendeert te hebben.

58. De rousch in het korte Gezellig grappig Mooi de obers zijn Gek maar goed ze zetten mensen in de malling opn een leuke manier het is de moeite waard om daar te gaan eten

59. Hoge prijs/kwaliteit verhouding. Goede en uiterst vriendelijke bediening. Veel afwisseling in de al zeer uitgebreide kaart. Naast deze kaart ook nog aparte menu's die afgestemd zijn op enerzijds het seizoen dus 3- maandelijks en anderzijds op creativiteit 2-maandelijks waarin het concept steeds incl. aperitief cq cocktail, wijnarrangement en koffie wordt aangeboden.

60. Heel goed gegeten. Goede prijs/kwalitietsverhouding.