• Lid sinds 16 maart 2011

Brasserie Bracke

Heerlen

De Rousch

Heerlen

Albert heeft nog geen foto toegevoegd

1. Albert's profielfoto
    Albert heeft een recensie geschreven voor Brasserie Bracke

Een Brasserie om trots op te zijn. Ik ken restaurants waabij de service en kwaliteit nog niet kunnen tippen aan Bracke's onmiskenbare oog voor detail.

Kwaliteit is consistent met een enkele uitschieter zo nu en dan (acceptabel). De kaart is no nonsense en de prijs/kwaliteits verhouding is degelijk. Maar wat het maakt voor mij is de sfeer. De vriendelijkheid en timing van de bediening draagt bij aan de ambiance van deze knusse intieme brasserie.

2. Albert's profielfoto
    Albert heeft een recensie geschreven voor De Rousch

Wat was dit 'restaurant' een aanfluiting. De service was schrikbarend slecht; geen enkele zelfrespecterende restaurant manager laat zijn personeel met vieze kleren en schoenen serveren. Maar dan moet er wel geserveerd worden; bijna een uur gewacht op ons eten wat rond uit schandalig is. 20 minuten max zou je moeten wachten erop, tenzij het gerecht nou eenmaal meer tijd nodig heeft (maar dan hoort het personeel dat aan te geven!). En dan zeg je er wat van en krijg je ook nog eens geen excuses. Geen korting en nog niet eens een gratis drankje ofzo. Sterker nog; ze negeren je, of ze doen nog minder vriendelijk tegen je. Een restaurant behoort correct gekleed en volgens etiquette gedragend personeel hebben. Dit is geen restaurant en het feit dat ze dit beweren is een schande voor de horca!

Het eten was wel degelijk, maar een beetje prijzig. Kwaliteit is niet consistent en ik heb soms het gevoel dat ze een beetje uitschieten met het zout. Overall, uiterlijk van de gerechten redelijk, doch wederom niet uitmuntend. Oog voor detail is een beetje vervaagd geloof ik. Nogmaals; het is geen slecht eten, maar voor dat geld hoopte ik toch op een beetje meer aantoonbare liefde voor de ambacht.

Over het algemeen oogt het restaurant leuk; goede locatie, mooie faciliteiten. Maar het vraagt naar meer. Zoveel potentie en er wordt zo weinig mee gedaan. Het top punt is echt het bedienings personeel. Gruwelijk slechte communicatie en timing naar de klanten toe is op lange termijn een nekslag voor ieder restaurant.

5,7