• Lid sinds 29 november 2008
  • Leeftijd: 34

Ik ben samen met Gerard en Jeroen eigenaar van eet.nu. Tevens ben ik de lead-developer van de eet.nu website.

Heb je vragen of ideeën die eet.nu kunnen verbeteren, schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

Lijsten

Maastricht
  3. Happy Pasta

Valkenburg

Activiteiten

1. Inmiddels is er contact geweest met het restaurant en blijkt inderdaad dat het restaurant permanent gesloten is. We hebben de vermelding daarom ook op gesloten gezet en zijn bezig de rest van de gasten in te lichten hierover.

2. Beste Erik, heel vervelend dat dit gebeurt is.

Restaurant Corfu is één van de restaurants die zelf hun reserveringen beheert. Ik zie op hun site staan dat ze t/m 4 november gesloten zijn, maar ik denk dat jullie na die datum daar geweest zijn en ze toen nog steeds gesloten waren? Het restaurant is vergeten om die dagen te blokkeren in het reserveersysteem en helaas wisten wij ook niet dat ze nu nog steeds gesloten waren anders hadden we jullie kunnen inlichten hiervan.

Ik zal ervoor zorgen dat onze Butler contact opneemt met het restaurant en andere mensen die daar gereserveerd hebben om ervoor te zorgen dat jullie situatie niet nog meer voorkomt en om erachter te komen wat er nou precies aan de hand is.

3. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

@ADK: Ik heb een mail terug van stadindex.nl dat ze hun data vernieuwd hebben en het in de toekomst sneller zullen updaten. In ieder geval is je oude naam daar nu vervangen door 'ADK'.

4. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

De VVV is geen klant van ons, ze gebruiken onze API en vermelden daarom dat de data van ons afkomt, maar wij hebben verder helaas geen manier om wijzigingen af te dwingen.

Wat betreft stadindex; In onze API (en database) is je naam aangepast, dus het gaat hier inderdaad om oude data die stadsindex zelf gecached heeft. Ik zal ze een mailtje sturen met de vraag het aan te passen, maar misschien werkt een GDPR verzoek van jou bij hun sneller.

5. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: API van eet.nu

Ik heb de bug fix zojuist live gezet dus nu geeft die link weer alleen de restaurants in Zoetermeer terug. Bedankt voor het melden van de bug!

6. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: API van eet.nu

Dit lijkt een bug in onze implementatie te zijn. Ik zal zorgen dat hij zo snel mogelijk gefixed wordt, waarschijnlijk gaat dit morgen worden.

7. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Om-nomnom

We hebben hier nu al meerdere malen eten besteld voor op kantoor en het heeft nog nooit tegengevallen. Grote porties, goede kwaliteit en een redelijke prijs. Een aanrader omdat de meeste bezorgrestaurants in de buurt focussen op fastfood.

8. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Bijzonder
    Vegetarisch Maastricht

Na een bezoek aan de grotten van Maastricht en de ENCI groeve had mijn vader honger. Hij is vegetarisch en terwijl we vertrokken zag ik dat een paar honderd meter verderop een vegetarisch restaurant lag; Bijzonder.

We waren even bang dat het restaurant geen airco zou hebben omdat de deur open stond, maar gelukkig was dat niet het geval en was er nog plaats in de hoek onder de airco. Na een korte uitleg kozen we ervoor om voor het verassingsmenu te gaan. Mijn zus ging voor de vleesoptie terwijl de rest allemaal voor vegetarisch ging.

Het begon goed met crackers met een heerlikke hummus dip opgevolgd door een frisse gazpacho. Hierna kwam een salade met tempeh en nootjes die lekker was en een lasagna van zoete aardappel. Wat mij betreft het hoogtepunt van het dinner.

Mijn zus kreeg als hoofdgerecht gehaktbrood met ui. Ik heb een hapje mogen proeven en het was heel lekker. De rest kreeg een gevulde tomaat met een knoflook puree. Ik vond vooral de mint een goede toevoeging hier omdat het gerecht zelf een beetje saai was.

Bij het toetje kwamen we erachter dat ze ECHT geen suiker gebruiken. Bij de chocolade cake was dat niet zo erg, maar de carrot cake en het bananenbrood waren niet zo heel lekker. Jammer, het toetje zou een mooie afsluiter moeten zijn maar door het perse gezond proberen te houden vond ik het een beetje een flater.

De bediening was prima. Kwam ons meerdere keren vragen of alles naar wens was en heeft diverse speciale verassingssapjes gemaakt voor mijn zus. Het restaurant heeft een relaxte sfeer waardoor je ook makkelijk naar binnen stapt in korte broek en sandalen en je toch op je gemak voelt.

De prijs is vergelijkbaar met andere restaurants die in dezelfde niche zitten. Iets duurder dan gemiddeld, maar als je met een vegatariër of veganist ergens wilt eten is dit wel beter dan een gemiddeld restaurant.

9. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het artikel: Zonder ingrediënten geen gerecht
  10. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Rozemarijn Hiensch gaan volgen.
  11. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Reservering via eet.nu niet binnengekomen

Ik zie trouwens dat het net 22:00 geweest is, dus een antwoord van onze butler dienst zal waarschijnlijk pas morgen komen omdat ze om 22u naar huis gaan.

12. Tom-Eric's profielfoto

Hallo Frans,

Ik vind het heel vervelend dat de reservering al 2x misgegaan is. Ik zie dat het hier gaat om reserveringen via de Eet.nu butler, waarbij wij telefonisch contact opnemen met restaurants die nog geen gebruik maken van ons systeem om je reservering op die manier door te geven. Vergelijk het met een secretaresse die een reservering maakt voor een lunch van haar bazin.

Ik zal aan de butler die deze reserveringen heeft doorgebeld vragen om te kijken wat er precies gedaan is bij deze reserveringen om wat meer toelichting te geven over wat wij gedaan hebben. Ik weet niet of we nog kunnen achterhalen wat er in 2017 misgegaan is, maar voor recente reserveringen weten ze vaak wel wanneer er gebeld is en wie er gesproken is bij het restaurant.

Vanuit de product kant zullen we in ieder geval gaan kijken naar hoe we dit soort problemen kunnen beperken. Helaas zal 100% vermijden nooit lukken, omdat we ook afhankelijk zijn van het restaurant die de reservering moet noteren, maar we hebben wel een aantal ideeën om in het geval van een butler reservering dit soort misverstanden te voorkomen.

Nogmaals mijn excuses voor de vervelende ervaring.

13. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Happy Pasta leuk

Tom-Eric

14. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Groenten van Roos leuk

Tom-Eric

15. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Ik ga er van uit dat Hanneke Westerbrink het nieuwe account is van Nieuwenhuis die we inderdaad vanmorgen geblokkeerd hebben, omdat ondanks mijn verzoek om te stoppen, er random recensenten op Eet.nu lastig gevallen werden met ongepaste reacties en duimpjes omlaag.

16. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

@jeanette - Ik heb de reactie voor jullie verplaatst.

17. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Ik heb de privegegevens die je noemde uit bovenstaande reacties gehaald. Mensen neem je niet in bescherming tegen hunzelf door hun gegevens zo maar op het internet te gooien.

Deze recensie is trouwens niet op onze site gepost en zou ook niet toegelaten zijn met die tekst, dus ik snap niet wat de reden is dat deze hier nu geplaatst wordt, behalve uit rancune.

Je hebt nu werknemers van Eet.nu lastig gevallen via het contactformulier (ze ranzig noemen), onze Facebook bezoekers proberen lastig te vallen, enkele van onze werknemers buiten de site om proberen te contacteren (door ze op Facebook persoonlijk berichten te sturen of vriendschapsverzoeken te versturen) en nu blijf je doorgaan op het forum hier. Wil je er alsjeblieft mee stoppen?

18. Tom-Eric's profielfoto

Een voorbeeld van een smakeloze recensie die onlangs afgekeurd is:
    > gare kanker zaak. ik neuk ze allemaal de moeder

Deze en meer afgekeurde recensies kan je vinden in ons recensie logboek, inclusief de reden waarom een recensie afgekeurd is.

Ik wil best meer toelichting geven over de afgekeurde recensies bij jullie restaurant, maar tot nu toe heb ik vermeden om een schuldige aan te wijzen en alleen gepraat over de aanwezigheid van frauduleuze recensies. Een groot deel van de frauduleuze recensies op Eet.nu komt ook niet af van de eigenaar van een restaurant, maar bijv. van concurrenten, internettrollen of passionele fans.

19. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Onze redactie, en ikzelf, vinden het niet een recensie die smakeloze taal gebruikt. De recensie is inmiddels een paar keer besproken, maar telkens wordt (door ons) dezelfde conclusie getrokken. Uiteindelijk heeft de redactie het laatste woord, en dat woord is uitgesproken.

De afgekeurde recensies van het afgelopen weekend waren overduidelijk frauduleus, dit is waarom ze nu niet zichtbaar zijn. Wij doen niet aan restaurantje pesten en behandelen elke recensie op zich, ook wanneer restaurants meerdere pogingen doen om vals te spelen, maar in dit geval is er gewoon geen twijfel over de echtheid / oprechtheid van die recensies.

20. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Bij deze de oude reactie, een collega zal binnenkort reageren. We hoopten dat de telefonische uitleg genoeg was, maar helaas lijkt dat nog niet het geval:

> Beste Lara en consorten. Ik heb al diverse keren gevraagd om de recensie van ████ over De Appelsche Hof te verwijderen van eetnu.nl.
    > ████ gebruikt zeer onsmakelijke woorden in zijn recensie. Omdat jullie dit al weken weigeren willen wij dat jullie onze account verwijderen per direct. Elke dag dat jullie dat weigeren eisen wij een schadevergoeding van 50 euro.
    > Eetnu.nl is gewoon een ranzige recensiesite! Om maar in jullie termen te blijven.

21. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

De schrijver heeft een hele nette recensie geschreven waarin niemand beledigd wordt. Dat is heel wat anders dan mensen voor "strontwijf" uitmaken en schrijven dat ze "eens flink in je sterretje genomen wordt".

22. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Beste "Ik Ergermekapot", ik heb de reacties verwijderd omdat ze volstonden met beledigingen naar de schrijver van de recensie en de andere mensen die daar reageerden. Dit is niet toegestaan volgens onze regels. Als je een reactie schrijft zonder beledigingen keuren we die gewoon goed.

23. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

@Desiree de foutieve recensie is verwijderd!

24. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

@Lynn: Eet.nu heeft regelmatig te maken met restaurateurs die dreigen met juridische stappen, maar het is gelukkig nog nooit verder gegaan dan dreigingen. We hebben ons uiteraard wel juridisch laten inlichten en zolang dat je jouw oprechte mening geeft en je recensie geen feitelijke onwaarheden bevat sta je volledig in het recht om deze te plaatsen.

25. Tom-Eric's profielfoto

26. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

@jeanette - Ik heb de reactie voor jullie verplaatst.

27. Tom-Eric's profielfoto

28. Tom-Eric's profielfoto