• Lid sinds 29 november 2008
  • Man
  • Leeftijd: 33

Ik ben samen met Gerard en Jeroen eigenaar van eet.nu. Tevens ben ik de lead-developer van de eet.nu website.

Heb je vragen of ideeën die eet.nu kunnen verbeteren, schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

Lijsten

3. Thai Garden

Activiteiten

1. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor De Nederlanden leuk

Ruim op tijd afgereisd naar het pittoreske Vreeland zodat we nog even een fijne wandeling konden maken.
    Het restaurant is makkelijk te bereiken en heeft een royale eigen parkeerplaats. Keurig op tijd liepen we binnen en namen we plaats langs de open haard in het loungegedeelte rechts van de ingang. Als aperitief een witte wijn, eentje gemaakt van Grecanico, die goed beviel. Erbij een kaartje met assortiment van oesters, een specialiteit van het huis. De amuse ronde was een drieluik. Een hoorntje gevuld met gerookte makreel en afgewerkt met rode biet, lekker. Krokantje van nori met sesam yoghurt en gekonfijte watermeloen, ook goed. De derde kon ik niet eten vanwege het gebruik van bloed, jammer.
    Een oester wilde we wel proberen. Voor mij die met kalfstartaar en toefjes mayonaise, heerlijk.
    De laatste amuse werd gepresenteerd in een speciaal cocktailglas. Onderin wat stukken amandel waarop humus, afgewerkt met structuren van komkommer. Dit lepelde prima weg.

We werden begeleid naar het behoorlijk grote restaurant, modern ingericht met veel leuke hoekjes en keurig ingedekte tafels. We kregen een plaatsje aan het raam met uitzicht op de Vecht in de royale erker. Veel licht binnen omdat het dak grotendeels van glas is gemaakt, prima.
    De eerste begeleider werd samen met het gerecht gepresenteerd. Sauvignon 2015 uit de Touraine van La Renaudie, mooi stuivend aroma en lekker fris. Uit de keuken een glazen bord waarop flinke stukken hamachi, cilinder tartaar van hamachi, voor de bite nog plakken komkommer waarop crème van avocado. Verder stukjes ijs van passievrucht en druppels hartige ponzu. De hamachi was delicaat, de smaken combinatie was top. De wijn sloot naadloos aan. (9,6)

verder met een a typische Duitse Weissburgunder 2015 van het huis Vitus, die een behoorlijke houttoets had. Uit de keuken een in champagne gesmoorde heilbotfilet gekruid met zwarte truffel en een vleugje parmezaan. Ernaast een groenten garnituur waarbij wat bundelzwammen en trompet de la mort. De filet werd aan tafel aangevuld met extra kookvocht. Een heerlijke bereiding waarbij de wat vollere wijn goed aansloot. (9)

voor bij het pièce een Australische Riesling 2016 van Pikes uit de Clare Valley, frisse zuren, complex met subtiele petrol toets, heerlijk. Op het bord bruingebakken scholfilets met structuren van bloemkool, takjes broccoli en toefjes piccalilly, aan tafel afgewerkt met een schuimige Thaise currysaus op basis van kokos. Lekker sappige schol, frisse piccalilly toetsen (mooi hoog op smaak) en de schuimige licht pikante saus waar ik wel van houd (die we tegenwoordig steeds vaker tegenkomen). De wijn was een voltreffer, toppie.

Een speciale dessertwijn, Visner di pergola van Corrado Tonelli uit de Marche in Italië. Een wijn van voornamelijk Sangiovese waaraan gefermenteerde kersen zijn toegevoegd. Mooie diepe kleur, in het aroma tonen van amarena en zwart fruit, verrassend fris in de mond met een lange complexe afdronk. Uit de keuken een strakke presentatie. Een grote kers gevuld met room en centraal een kersenjam, ernaast een quenelle kersensorbetijs en wat gemarineerde kersen. Goede smaken met de kers in de hoofdrol, ik miste wel de toets van het aangekondigde gemberbier. De wijn combineerde goed. (9)

als toegift een vanille soufflée met hierop nog een quenelle bananenroomijs. Een goed uitgevoerde, wel erg zoete, klassieker.

Als afsluiter een hele krachtige espresso met ernaast leuk gepresenteerd, in een klomp met een zeiltje, de friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed, begeleidende wijnen (hoewel royaal geschonken) waren redelijk pittig geprijsd.

Kortom een hele fijne kennismaking met een goed restaurant op een mooie locatie.

2. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Thai to Pasta

Hier afgelopen dinsdag eten besteld samen met enkele collega's. Ik ben gegaan voor de Pad Krapou (extra pittig) met Mu Ping erbij.

De Krapau vond ik qua smaak een beetje flauw, maar ik ben de echte Thaise versie gewend waarbij je ogen beginnen te tranen zodra het gemaakt wordt, en ik snap dat dat in Nederland niet zo geschikt is.

De Mu Ping was helaas een beetje zuur en absoluut niet zoet. Ik ben een grote fan van deze snack, maar dit was de eerste keer dat ik er teleurgesteld in was.

Mijn collega's hebben het eten opgehaald, dus over de sfeer en de service kan ik helaas niks zeggen. De prijs is gemiddeld, maar voor dezelfde prijs kan je bij andere Thaise restaurants beter eten.

3. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Thaiphoon leuk

4. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Thai Garden leuk

5. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor Cachet de Cire leuk

Ditmaal uitgenodigd voor een perslunch onder het motto 'Make Port Great Again'
    (die was doorgeschoven naar het diner). Isabel Monteiro van Graham’ s port had samen met chef Greet Verbeeck een menu samengesteld waarin de porto's konden blinken.

We startten met een cocktail. Als basis een grote ijskogel waarover Mandarine Napoleon likeur, een scheut Tawny port, wat zeste van limoen en een takje gebrande rozemarijn, ruikt aangenaam fris, smaakt speciaal met een ziltige toets. Als amuse het met hoisin gelakt kwartelpootje, lekker kluiven.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met veel achtergrond informatie. Een teruggekoelde Graham’ s Extra Dry White (die overigens nog in de categorie zoet valt) lekker zacht met fris aroma. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis dikke plakjes gepekelde knolselderie, erop brandade van stokvis, partjes zwarte bes en takjes dille. De afwerking was met een licht gekruide komkommerbouillon. Milde smaken met een sappige textuur, lekker. De port sloot keurig aan en werd lekkerder door de dille en komkommer. Een klein minpuntje voor mij was de licht branderige afdronk. (8,5)

Verder met een teruggekoelde 20 jaar oude Tawny geschonken uit een 4,5 liter fles, amber kleur, complex en rond met een vleugje sinaasappel, heerlijk. In de kom gemarineerde pruimen in hun eigen sap op smaak gebracht met wat gembersiroop, erop een keurig gebakken stuk ganzenlever afgewerkt met Marokkaans gekruide granola. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de complexe port naadloos aansloot. De topper van de avond. (9,4)

Voor bij het pièce de reserve Tawny (ca. 8 jaar), Iets krachtiger en ronder dan de 20 jaar oude. Op het bord twee bereidingen van hert, een keurig gegaarde medaillon van de rug en een stukje gestoofde wang waarover de eigen jus met jeneverbessen. Ernaast toefjes crème van pompoen en stukjes gegrilde pompoen, aardappelkroket en gedroogde boerenkool. Keurige bereidingen en een goede smaken combinatie, de port maakte het geheel duidelijk wat zoeter. Ik miste wat frisse tonen. (8,8)

Isabel Monteiro verwende ons nog even met een glaasje 20 jaar oude Tawny om puur van te genieten, heerlijk.

Verder met de Graham's 1983 Vintage die wat te warm in het glas kwam. Dit werd snel opgelost door een gekoelde fles open te maken, donkere kleur, zacht en verfijnd met subtiele frisse tonen. Chef Greet presenteerde het kaasgerecht. Op een wit bord een punt rauwmelkse Belgische kaas, de “Pas De Bleu” met ernaast een stuk in gember gemarineerde rode biet in een heerlijke frisse crème van framboos en krokantjes van chiochia biet. Een verrassend mooie smakencombinatie, de framboos zorgde ervoor dat de delicate port nog beter tot zijn recht kwam. (9,3)

De dessertwijn was de licht teruggekoelde Six Grapes Ruby Reserve, rond en fruitig met tonen van pruimen- en kersenconfiture. In een hout schaaltje een brownie met erop een kogel vanille-ijs ernaast gemarineerde kersen, toefje kersencrème en een chocolade poeder. Chocolade met kers is een klassieke combinatie, erg lekker, de port sloot keurig aan. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Samengevat een hele geslaagde avond, met een fijn gezelschap lekker eten begeleid door mooie porto’s, die vanavond de hoofdrol opeisten. Het is duidelijk geworden dat de Porto’ s prima inzetbaar zijn als begeleiding van gerechten, wel uitserveren op de juiste temperatuur.
    We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd, super bedankt voor de uitnodiging!

6. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor Restaurant O&O leuk

Het restaurant bestaat inmiddels 35 jaar, daar hoort een mooi Jubileum menu bij. Vorig jaar waren we aardig onder de indruk van de verfijnde Aziatische smaken dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
    De verkeerssituatie voor de deur is gewijzigd (een richtings-verkeer) maar de parkeerplaats is nog van beide zijden te bereiken, fijn. We werden begeleid naar een ronde tafel aan het raam, prima. Monica Tsang kwam met de rijk gevulde aperitief wagen, ze wist onze voorkeur nog, het werd de Spaanse Godello van Lagar da Xestosa die erg goed beviel. Het menu werd nog even doorgenomen deze was op enkele puntjes aan onze voorkeuren aangepast, prima. Leuk dat Helena Tsang de gasten nog even persoonlijk kwam verwelkomen.

De amuse met Thaise invloeden opgebouwd uit vier delen kwam op tafel. Als eerste een blokje mousse van tom kha kai met gelei van rode peper in een crumble van pinda, verrassend sappig in de mond met verfijnde smaken en licht pikant, heerlijk.
    Een kopje met pompoensoep. Krokantje van zoete aardappel, verrassend. Als laatste een viskoekje van de gril met een zoet zure dip, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de voor ons nieuwe Sommelière Lisa Snepvangers. Viognier uit de Pays d’Oc Clementine van een Belgische wijnmaker in een elegante stijl. Een tweetraps voorgerecht. Op een mooi zwart bord met reliëf, tartaar van Schotse zalm aangemaakt met een dressing van yuzu en soja, erop schuimpjes van bonito, zoetzure daikon en komkommer, plakjes radijs en kletskopjes van sesam. Delicaat met mooie texturen en frisse toetsen. Apart uitgeserveerd sushi met erop Japanse ebi garnaal op een toef wasabi crème afgewerkt met haringkuit. De sushi was licht knapperig en plakte wat aan de tanden, de smakencombinatie was uitgekiend en verrassend lekker. (9,3)

De viognier werd doorgezet voor bij het inmiddels bekende signature gerecht van de chef. Een keurig bruin gebakken coquille op een bedje van gestoomde glasnoedels met ertussen takjes zeekraal, ringen van bosui en groene sojaboontjes, erop een plakje krokant gebakken lotuswortel en takje Shiso Purple cresse. Ditmaal overgoten met een hele lekkere licht pikante dashi soja saus. Het XO gedeelte van de saus vonden we terug op de coquille. Nog steeds een delicatesse, genieten! (9,5)

Uit de Pfalz een droge Grauer Burgunder Muschelkalk 2016 van Wilhelmshof, lekker sappig en romig. Uit de keuken een proeverij van zeefruit. Siu Mai gevuld met Koningskrab en afgewerkt met forelkuit, heerlijk. Een dim-sum op basis rettich met pikante dip. In een stoommandje Bapao gevuld met Singapore chili kreeft. Het klapstuk was de grote geroosterde garnaal met heerlijke rooktoets waarbij een saus van cashewnoot en nog lekkerder chutney van mango en ananas. Om af te wisselen een schaaltje tapioca kroepoek. De wijn was hierbij keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Squinzano gemaakt van Negroamaro van het huis Due Palme, zeer zacht en rond met tonen van rijp zwart fruit. Op het bord Nieuw Zeelands lamsrack gegaard in de green egg besprenkeld met Balinese saus waarbij een Spaanse padron peper en krokantje van lotuswortel. Apart uitgeserveerd gebakken trompet de la mort op een bedje van beetgare kailan. Het lam was perfect gegaard, normaal houd ik niet zo van de smaak van vet (dit was grotendeels verdwenen) maar dit combineerde ditmaal uitstekend met de heerlijke Balinese saus. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur. De zachte wijn sloot naadloos aan en was een schot in de roos. (9,8)

De dessertwijn kwam uit India, een laat geplukte Chenin Blanc 2014 van het huis Sula, net even complexer en rijker dan de Loire wijnen die ik ken, met tonen van rijp exotisch fruit. Op een mooi groot wit bord een mooie presentatie van verschillende bereidingen van mango, passiefruit, ananas en yuzu erop een flinke quenelle heerlijk lychee-ijs en afgewerkt met een schijf Valrhona Ivoire chocolade. Een dessert waar je blij van wordt mijn lievelings-smaken in verschillende texturen. De wijn sloot hierbij naadloos aan, genieten. (9,7)

Als afsluiter nog een lekkere Nespresso met een drietal keurig gepresenteerde, lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het weer een mooie culinaire middag met verfijnde oriëntaalse smaken in een ontspannen ambiance met gezellige bediening. We voegen ze graag toe aan onze favorieten, bedankt!

7. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door Udo Dehner voor The Duchess leuk

Udo Dehner

Dit Restaurant staat al sinds enkele jaren bovenaan op onze lijst van geprefereerde restaurants. Dat heeft te maken met de verrassende en uitzonderlijke smaak combinaties die Ben altijd weer weet te creëren. Gecombineerd met de lokale verse producten die hij gebruikt, de vriendelijke en goede service van Claar en de overige medewerkers evenals het ambiente in het historische pand waarin het restaurant us gevestigd, is het altijd weer een genot om er te gaan lunchen of dineren.

8. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Alina gaan volgen.
  9. Tom-Eric's profielfoto

17. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door An voor De Molen leuk
    Grill Genk

An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

18. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Wijziging

En de recensie is verwijderd :-).

19. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Wijziging

Beste Bram,

Ik zie dat het account dat je nu gebruikt hebt een ander e-mailadres gebruikt, anders had ik het al voor je verwijderd, maar als je met het e-mailadres waarmee je die recensie hebt geschreven contact opneemt via ons contactformulier of door ons te mailen op info@eet.nu, dan kunnen we de recensie voor je verwijderen.

20. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft Petossi toegevoegd als favoriet restaurant

Petossi

Tom-Eric heeft een bericht geschreven voor johan
  22. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een bericht geschreven voor johan
  23. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

@Priscilla we hebben al restaurants in België. Wellicht dat er in de toekomst nog meer landen bijkomen waar we alle restaurants van toevoegen, maar als er nu een restaurant is in een ander land waar je graag een recensie over wilt schrijven, dan kunnen we die altijd handmatig toevoegen.

24. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: APP voor de telefoon?

Hoi Frans,

Fijn dat je onze site waardevol vindt!

Een app voor Android staat niet in de planning. Helaas kost het ontwikkelen van een mobiele app erg veel tijd en geld, en wij stoppen dat liever in het verbeteren van de website die helemaal responsive is en dus prima werkt op mobiele telefoons. Je kan deze trouwens gewoon aan je homescreen toevoegen als je een icoontje wilt hebben.

Als wij weten dat een restaurant gesloten is, dan wordt dit ook gesynchroniseerd met de reserveerkalender. Het is voor ons niet moeilijk om de data aan te passen, maar we moeten de data wel hebben. Als je ons kan vertellen welk restaurant niet de juiste data toont passen we dat graag aan voor je. Er werken continu mensen aan het vinden van up-to-date data, maar met een ~37000 vermeldingen in Nederland en België die we moeten bijhouden is alle hulp welkom!

25. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Kevin gaan volgen.
  26. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door Rit Vangeel voor The Duchess leuk

Ik kreeg een super initiatie in veganistisch uit eten gaan. De kok spaarde tijd noch moeite om culinaire hoogstandjes te serveren waarbij mijn smaakpapillen van de ene verrassing in de andere tuimelden. Ik had werkelijk geen idee dat er ondanks de "beperking" in ingrediënten zo'n uitgebreid palet aan smaken, zo'n scala aan verschillende texturen mogelijk was... Met passie voor zijn vak beluistert hij graag de wensen van zijn gasten en vertaalt ze bijzonder creatief... Zalig! De liefde van een vrouw gaat beslist ook door de maag!
    Het kader combineert stijl met gemoedelijkheid. De bediening is heel correct, vriendelijk en past zich aan aan jouw tempo... De kok komt bij je aan tafel, geeft tekst en uitleg, beluistert feedback... En afrekenen gebeurt met de glimlach, naast de gebruikelijke valuta uiteraard! ;)
    Niet gauw spreek ik enkel in superlatieven, maar hier moet ik wel... Absolute aanrader!

27. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: De Horeca gaat nu over "ons" klagen...

Ik kan je niet vertellen wat de meningen van andere Eet.nu-leden zijn hierover, maar wij komen regelmatig recensies tegen van mensen die om de één of andere reden niet hebben kunnen eten bij een restaurant omdat er bijvoorbeeld iets misgaat met de reservering. We keuren die gewoon goed en persoonlijk ben ik ook van mening dat je er gewoon een recensie over zou moeten schrijven.

Aangezien het eindcijfer van een restaurant bestaat uit alle deelcijfers van de recensies, niet de eindcijfers van de recensies, heeft een recensie met alleen een cijfer voor service automatisch minder invloed op het eindcijfer van een restaurant dan een recensie waarbij alle deelcijfers zijn ingevuld. Het is dus ook gewoon 'eerlijk' voor het restaurant.

28. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door Balthasar Wartaal voor 't Kaaigat leuk

Eenzaamheid.

Aan het einde van de aarde in Zeeuwen staat een enkel gebouw dapper tussen land en water. De zoutige aanslag op de muren vertelt over het oneindige gevecht van het gebouw met de meedogenloze kolkende zee. Sommigen zeggen dat het gebouw en zijn eigenaar samen een wachter zijn die al sinds mensenheugenis als muur dient die orde scheidt van chaos. Licht van duisternis. Toch delen brasserie 't Kaaigat en de zee enkele kenmerken.

De kille ogen van de eigenaar zijn even troosteloos als het grijze koude water buiten. Wanneer de ziltige, klamme lucht op je huid slaat bij binnenkomst, doen het gebrek aan interesse van het personeel en de vijandige blik van de eigenaar je direct voelen als een drenkeling. Alleen, verdwaald en hulpeloos in een donkere, apathische oceaan. Tevergeefs hopend dat iemand je zal vinden en helpen.

De organisatie van het 't Kaaigat is wild en chaotisch. Net als de zee. Dit is vreemd genoeg ook de schoonheid van het 't Kaaigat. Zij is woest en puur. Een wild dier. Ondoorgrondelijk en onvoorspelbaar zoals het stromende donkerblauwe lichaam ernaast. Het 't Kaaigat laat zich namelijk niet leiden door regels en afspraken. Zij is vloeibaar en eigenzinnig. In een wereld die geregeerd wordt door orde, blijft het 't Kaaigat een romantische, maar verloren strijd leveren om niet te conformeren aan de regels van de maatschappij. Zij leeft volgens de regels van het universum en de natuur. De regels van het water om precies te zijn. Het vloeit vrij wanneer het vloeit, en stopt wanneer het stopt. Soms is de keuken wel open, soms niet.

Legendes uit de omgeving zeggen dat de bodemloze ogen van de eigenaar recht in je ziel kijken en zien of je waardig genoeg bent om te bestellen, dit is overigens niet het geval wanneer er nog even zaken op de ipad geregeld moeten worden terwijl jij zijn oordeel afwacht. Wanneer je waardig bent bevonden mag je bestellen. Dit kan als de keuken dan toevallig open is natuurlijk. De onwaardige blijven voor straf altijd verdrinken in het oneindige koude grijs van zijn ogen. Verdoemd om eeuwig hulpeloos weg te zakken in een oneindige koude massa waar men geen lunch kan bestellen ook al geeft de website aan dat dit zou moeten kunnen.

Misschien is het bestellen van eten bij 't Kaaigat wel een van de eeuwenoude geheimen van dit stille universum waar de mensheid simpelweg nog niet aan toe is. Of is dit exact onze realiteit? Twee woorden: eenzaamheid en afwezigheid. Is dit ons ultieme antwoord?

Toch stelt 't Kaaigat ook gerust, het leert ons bijvoorbeeld dat er op sommige vragen simpelweg geen antwoord is. Waarom bestaan we, waar gaan we naar toe? Waarom krijgt de tafel naast ons wel appeltaart en was het voor ons niet beschikbaar? Om 't Kaaigat te begrijpen, of om verantwoording te vragen zou hetzelfde zijn als een roodborstje doden. Of het eerste kiemende zaadje in de lente te vertrappelen. Het is tegen het leven. Tegen de natuur. Wij moeten als stervelingen niet proberen om een horecazaak te dwingen om te werken conform de afspraken die zij zelf gesteld hebben. Want 't Kaaigat is als de zee. En de zee moet stromen.

Meer activiteiten