• Lid sinds 29 november 2008
  • Leeftijd: 36

Ik ben samen met Gerard en Jeroen eigenaar van eet.nu. Tevens ben ik de lead-developer van de eet.nu website.

Heb je vragen of ideeën die eet.nu kunnen verbeteren, schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

Van restaurant:

Sittard
Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Verdwenen Recensie(s)?

Hey Arnaud, thanks voor the headsup. Het is inmiddels gefixed.

Ik weet niet precies wat er mis was gegaan, maar in onze database was de connectie die een recensie toont op een restaurantprofiel niet aangemaakt. Er waren 164 andere recensies (van honderdduizenden) waarbij dit ook het geval is en daar heb ik deze nu ook aangemaakt. Zeker iets waar we nog even verder naar gaan kijken om de oorzaak te achterhalen.

2. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Budget food
  3. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Intessante eet filmpjes

Leuk idee voor een topic! Ik ben persoonlijk erg fan van de filmpjes van Guga Foods en zijn zuster-kanaal Sous Vide Everything.

Hij is echt een meester van de BBQ, wat hij bijvoorbeeld laat zien in deze video.

Ook het kanaal van Alex, de "French Guy Cooking" vind ik altijd heel erg vermakelijk om naar te kijken en gaat volgens mij ook altijd heel erg veel werk in zitten. Hij doet echt veel research voor zijn videos en reist de wereld rond, en herschrijft soms zelfs de geschiedenis zoals in zijn laatste video over Franse sauzen!

En als laatste kijk ik altijd wat filmpjes van Mark Wiens als we op vakantie zijn in Azië en we hebben al op een aantal hele goede plaatsen gegeten voor weinig geld dankzij zijn tips! Ik ben echt fan geworden van het Thaise gerecht Khao Soi dat waar hij in Chiang Mai 5 verschillende restaurants voor is afgegaan.

4. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Crispy Chicken

Vandaag hier besteld omdat mijn vriendin zin had in fried chicken. Bezorging duurde iets langer dan verwacht, maar was verder prima.

De Korean Fried Chicken van dit restaurant is erg lekker, met een unieke crunch die ik niet eerder ervaren heb. Zeker een aanrader als je zin hebt in KFC, maar niet van de KFC.

5. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Verkeerde resraurant

Hey Arnaud, tussen kerst en nieuwjaar werkt onze redactie maar 2 uurtjes per dag omdat er niet zoveel te doen is, maar worden alleen de belangrijke taken gedaan zoals recensies controleren en mails beantwoorden. Ik heb ze gewezen op je reactie zodat het zo snel mogelijk opgepakt wordt.

6. Tom-Eric's profielfoto

Hey Arnaud,

Helaas heeft Corona veel van onze plannen voor dit jaar verstoord en moesten we snel schakelen om onze klanten te kunnen helpen deze tijd door te komen. Daarom is vanaf maart eigenlijk alle focus gegaan naar ons bestelsysteem en andere corona-related features (denk bijv. aan een tool om alle reserveringen in een bepaalde periode te annuleren met een persoonlijke boodschap).

Ik hoop dat we in 2021 tijd hebben om hier naar te kunnen kijken.

7. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Gerard gaan volgen.
  8. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Pannenkoekenhuis 't Hof leuk

9. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Recensies bij De Admiraal in Harderwijk

Naast wat Chris hierboven zegt hebben we ook in een grote boodschap een link naar dit topic geplaatst waar het iedereen vrij staat om hun mening over de situatie te delen. Als we de recensies weer toestaan bij het restaurant zullen we een link naar dit topic plaatsen bij de recensies zodat mensen de context kunnen vinden van de vele negatieve meningen.

10. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Duimpjes weging/regels/etc...

Ik denk ook dat het zoiets gaat worden, waarbij we het gemiddelde cijfer van een restaurant over de gehele site gebruiken als er nog niet genoeg recensies zijn voor een eindcijfer.

11. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Duimpjes weging/regels/etc...

Hey Arnaud. Intern loopt de discussie ook over de duimpjes en zijn we aan het overwegen wat we er allemaal mee gaan doen.

In ieder geval zijn we al begonnen met een herdesign van de duimpjes zodat ze straks niet allemaal individueel zichtbaar zijn op de restaurantpagina, maar los van elkaar. Als je dan 20 negatieve duimpjes krijgt zoals bij De Admiraal, dan overheerst dit niet heel het recensie overzicht.

Daarnaast zijn we aan het kijken of we de weging van de duimpjes moeten verlagen en ze nog minder meetellen in vergelijking met recensies. Op dit moment tellen ze voor 20% mee, maar we moeten dit wellicht verlagen naar 10%.

Ook zijn we aan het kijken of we lichte moderatie moeten gaan toevoegen op de duimpjes. Het is natuurlijk niet mogelijk om de intentie en het verhaal achter een duimpje te lezen zoals bij een recensie, en dit willen we ook niet, maar we zouden wel meerdere duimpjes van eenzelfde IP-adres kunnen verwijderen.

Het laatste wat we aan het onderzoeken zijn is hoe we een duimpje meetellen. Op dit moment telt een 👍 mee als een 10 en een 👎 mee als een 1. We zijn aan het kijken of we deze score dynamisch kunnen maken en een 👍 bijvoorbeeld meetelt als het eindcijfer van het restaurant + 2 en een 👎 -2. Dit is echter wat lastiger omdat de duimpjes zelf meetellen voor het eindcijfer en we geen feedback loop willen waarbij een duimpje het eindcijfer verhoogt waardoor de duimpjes meer waard worden en het eindcijfer nog hoger wordt.

12. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op een recensie van De Nieuwe Bentepol

Vervelend dat jullie deze ervaring hebben gehad. Toen de reservering werd gemaakt was het restaurant wel nog aangesloten, maar een paar dagen later hebben ze dit gestopt. Het is inmiddels niet meer mogelijk om via Google te reserveren bij dit restaurant.

13. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: 2 Shifts reserveren

Hallo!

Ik zal zorgen dat er morgen iemand met jullie contact opneemt om jullie te helpen met het instellen van shifts.

14. Tom-Eric's profielfoto

Hoi Adriaan,

Ik ben bang dat dat aan Facebook ligt. Als ik nu een recente recensie van jou kopieer en plak naar Facebook, dan krijg ik wel de foto's te zien. Ik denk dat Facebook misschien een tijdje nodig heeft voordat ze de foto's tonen.

15. Tom-Eric's profielfoto

Hoi Rob,

De snackbar die bovenaan stond in Limburg was gewoon een foutje. We hadden de mogelijkheid om handmatig restaurants uit te kiezen om uit te lichten, maar hebben lang geleden besloten dat dat teveel werk is en dit nooit gedaan. Deze snackpoint stond toevallig nog aan omdat die toen als testrestaurant gebruikt werd, maar dit is nu verholpen.

Als een restaurant een oranje kleur heeft in de lijsten, dan is het (meestal) een klant van ons. Deze worden in hun thuisplaats bovenin gezet in een apart lijstje. Met behulp van de filters en zoekopdrachten is er genoeg onderscheid te creeëren tussen de restaurants zodat je ze onderling kan vergelijken.

16. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Etienne van Delden-de la Haije gaan volgen.
  17. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor i76
    Huiskamerrestaurant Sittard

Dit is nog een test.

14 vorige recensies
  18. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor i76
    Huiskamerrestaurant Sittard

Dit is een test recensie.

De nieuwste recensie
  19. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Luna
    Nederlands Sittard

Dankzij een recensie werden we gewezen op de nieuwe vegan opties voor gasten en daarom besloten we dat de eerste werkwoensdag van 2020 een goede dag was om de oude traditie van lunchen in een lokaal restaurant weer op te pakken.

Woensdagmorgen is er via hun website gereserveerd voor 10 personen. Daarvoor zaten velen van ons voor te smullen door de menukaart online te bekijken. Toen we aankwamen stond er een tafel voor ons klaar, maar al snel kwamen de meesten van ons erachter dat de gerechten waar we ons op verheugd hadden niet op het groepsmenu waar je van moet bestellen als je met 10 gasten komt stonden. De reserveerder was daar wel op gewezen, maar had het niet aan de rest van ons verteld.

Gelukkig stonden er nog steeds lekkere gerechten op het groepsmenu. Ik ben voor het broodje Biefstuk Deluxe gegaan en deze was lekker. De Crunchy Chicken wraps die sommige collegas hadden zagen er ook lekker uit. Ik vond zelf dat de lunch net niet vulde en een kleine rondvraag leerde me dat ik niet alleen was. Een klein bijgerechtje zoals wat frietjes of een salade had dat probleem opgelost.

Het restaurant zelf was erg gezellig en ondanks dat ik de Spicy Veggieburger waar ik me op verheugd had niet heb kunnen proberen zijn we niet teleurgesteld weggegaan. Waarschijnlijk is dit niet de enige keer dat we langskomen voor een werklunch dit jaar!

4 vorige recensies
  20. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Bie de Tantes

Op 2de kerstdag hier gegeten met mijn familie. Het was erg lekker en gezellig.

21. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Café Thembi

Op eerste kerstdag hier samen met mijn vader en familie genoten van een 4-gangen menu. Alles was heel erg lekker en de bediening was erg vriendelijk.

Een aanrader.

22. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Ik wil geen reserveerbutler!

Wat betreft het uitschakelen van de butler-dienst, dit is op dit moment niet mogelijk, maar we kunnen wel een waarschuwingsboodschap boven het systeem zetten dat gasten beter direct met u contact op kunnen nemen als ze willen reserveren. Ook kunnen we een notitie in de backend van het systeem zetten zodat onze butlers aanvragen direct weigeren en daarbij vermelden dat u liever heeft dat er via uw website of telefoonnummer gereserveerd wordt.

23. Tom-Eric's profielfoto

Beste Martien,

Allereerst vind ik het vervelend als u 6 keer dezelfde mail hebt ontvangen. In ons helpdesk systeem vind ik helaas maar 1 bericht terug (met een ander e-mailadres), dus ik weet niet wat hier aan de hand is. Kan het zijn dat u met meerdere e-mailadressen heeft gemaild? Ons helpdesk-systeem koppelt die dan niet aan elkaar en dan zien we niet dat we al eerder geantwoord hebben.

Butler is een gratis dienst die wij aanbieden aan onze bezoekers, zodat iedereen makkelijk een reservering kan plaatsen op elk tijdstip en niet afhankelijk is van de openingstijden van een restaurant, een goed gehoor, dezelfde taal, etc. Wij vermelden netjes tijdens het reserveerproces dat het om een butler-reservering gaat zodat onze bezoekers zich daar ook van bewust zijn.

Natuurlijk is het onze bedoeling om onze bezoekers zo goed mogelijk te helpen. We proberen elke reservering zo snel mogelijk te behandelen en bevestigen en uit onze cijfers blijkt dat dit ook lukt. We bevestigen bijna net zoveel reserveringsaanvragen (90%) als dat onze klanten zonder realtime reserveersysteem doen. Ik vind het daarom ook erg vervelend dat uw test-reservering niet gelukt is. Ik zal navraag doen bij de butler die deze reservering heeft afgehandeld om te kijken wat daar aan de hand is geweest en hoe we dit in de toekomst beter kunnen doen.

24. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Ik wil geen reserveerbutler!

Ik zal ook even uw vorige post hierheen verplaatsen zodat alles op 1 plek staat:

> Beste redactie,
    > Ik begrijp dat u graag een website biedt waarop alle restaurant staan. Prima. Dat u jullie bezoekers de mogelijkheid bieden te reserveren via die site vind ik een ander verhaal. Dat is mij, eigenaar van mijn zaak, niet gevraagd.
    > Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft dat jullie die mogelijkheid bieden zonder dat wij daar toestemming voor gegeven hebben want het zijn tenslotte mijn reserveringen en niet die van jullie.
    > Als het nog zou werken.. ik heb zelf een reservering bij jullie gemaakt bij mijn eigen restaurant en kreeg vrijwel direct een (geautomatiseerd?) mailtje terug met de mededeling dat jullie geprobeerd hadden te reserveren maar dat de telefoon niet werd opgenomen. Ik zat naast de telefoon en er is niet gebeld. Dat was niet de enige keer..
    > Dat betekent dus dat jullie je niet alleen ongevraagd met mijn zaken bemoeien maar ook in mijn portemonnee zitten te friemelen én dat ook nog met een website die niet deugt.
    > Ik heb nu 6 x exact hetzelfde mailtje van jullie ontvangen op mijn klachten. Ik zou het fijn vinden, al was het maar om jullie te motiveren daadwerkelijk iets goeds te doen met de talenten op computergebied die jullie ongetwijfeld hebben, als er oprecht en serieus op mijn klachten gereageerd wordt.
    > Groet,
    > Martien

25. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Grafiek komt niet overeen met cijfers

Hoi Arnaud,

De grafiek toont de gemiddelde rating over een periode van tijd, maar het eindcijfer is een gewogen gemiddelde. Daarom komen deze twee niet overeen met elkaar. Helaas is de berekening voor het gewogen gemiddelde te zwaar om deze in die grafiek te gebruiken.

26. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Friterie aon de kirk

Omdat we sinds kort even bij mijn moeder wonen tot we in ons nieuwe koophuis kunnen heb ik al een paar keer kunnen genieten van de heerlijke friet van deze friture. Vergeleken met andere fritures in de buurt maakt deze gewoon lekkerdere frietjes en ook de snacks zijn uitstekend. Het is wel wat krap als je op een drukke avond je bestelling komt ophalen, maar dat neem je graag voor lief.

27. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Friterie aon de kirk leuk

28. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Herfstblad niet leuk

29. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Zarzo had een verkeerde geolocatie in Simpelveld waardoor deze in de lijst voorkwam. Ik heb deze locatie gefixed.

Ik vermoed dat Perron 4 zelf een bevestiging stuurt, wij doen dat niet.

Meer updates