• Lid sinds 29 november 2008
  • Leeftijd: 33

Ik ben samen met Gerard en Jeroen eigenaar van eet.nu. Tevens ben ik de lead-developer van de eet.nu website.

Heb je vragen of ideeën die eet.nu kunnen verbeteren, schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

Van restaurant:

Rhodos

Geleen

Activiteiten

1. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

@ADK dat je naam hier niet aangepast is is een bug. Ik zal er maandag naar kijken, maar heb het alvast handmatig aangepast in de database.

2. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

We zullen morgen eens contact met ze opnemen. De VVV gebruikt onze API en daar geven we onze punten op een 100-puntschaal (dus een 1 wordt teruggegeven als een 10), wellicht dat het daar ergens misgaat, alhoewel de andere recensies wel het juiste punt tonen.

3. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door ADK voor VANE leuk
    Internationaal Eindhoven

ADK

Vane zit op de 13e verdieping van het NH hotel, hartje Eindhoven. Omdat er veel glas gebruikt is, heb je een prima uitzicht over de stad. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plaatsen geleid.
    Eerst kregen we wat amuses voorgesteld. Niet echt enorme smaakexplosies, maar ook zeker niet verkeerd. De smaakexplosie was wel op het volgende bord te vinden. Als voorgerecht kregen we gepekelde groenten. Deze hadden een heerlijke byte en de frisse smaken knalde er van af.
    Het hoofdgerecht bestond uit diverse paddenstoelen en als ik het mij goed herinner rib-eye. Ook een zeer smakelijk gerecht. Ook het dessert met banaan & dulce de leche was zeer aangenaam.
    Bij de koffie ging het helaas mis. De geserveerde melk (ook gebruikt in de cappuccino) was zuur. Dit werd op zich allemaal netjes opgelost en vervangen, maar kan eigenlijk natuurlijk niet. Ter compensatie kregen wel allemaal nog wat lekkere friandises.
    Wel nog een ander klein puntje: De portiers hadden wellicht wel iets groter gemogen... Maar dat doet aan de smaken niets af, want dat hebben ze hier wel prima begrepen. Verder een zeer vriendelijke & correcte bediening!

4. Tom-Eric's profielfoto

Tom-Eric heeft een foto toegevoegd van De Hofkaemer
  7. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt De Hofkaemer leuk

8. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Rhodos
    Internationaal Geleen

Hier gisteren samen met collega's besteld. Ik was positief verrast door de goede smaak van het vlees en de grote hoeveelheid.

9. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

@Desiree de foutieve recensie is verwijderd!

10. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Up to date zijn van websites, belangrijk ??

Hallo Youp,

De problemen in dit topic hebben voornamelijk te maken met restaurants die hun website niet updaten, of restaurants die hun profiel op eet.nu niet up-to-date houden met hun website. Als oplossing daarvoor hebben we ons eigen website beheer systeem gemaakt die de data op beide plekken up-to-date houden.

Daarnaast hebben we nu meer content beheerders in dienst dan 3 jaar geleden en gebruiken we meer automatisering om gegevens up-to-date te houden. Als restaurateur heb je zelf volledig de controle over de informatie op je profiel, dus als je dit bijhoudt zal er voor jou geen probleem zijn.

11. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Jay's Streetfood

Vandaag op kantoor besteld bij dit restaurant. Ze stonden op gesloten op Thuisbezorgd, maar nadat een collega belde hebben ze het speciaal even opengezet zodat we konden bestellen en online betalen.

De broodjes die we besteld hebben waren lekker en het is fijn dat ze wat specialere broodjes hebben om uit te proberen. Ik kan niet wachten tot volgende week zodat we weer kunnen bestellen bij dit restaurant!

12. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Lunchroom Zuiver niet leuk

13. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Tommy Vader gaan volgen.
  14. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor De Nederlanden leuk

Ruim op tijd afgereisd naar het pittoreske Vreeland zodat we nog even een fijne wandeling konden maken.
    Het restaurant is makkelijk te bereiken en heeft een royale eigen parkeerplaats. Keurig op tijd liepen we binnen en namen we plaats langs de open haard in het loungegedeelte rechts van de ingang. Als aperitief een witte wijn, eentje gemaakt van Grecanico, die goed beviel. Erbij een kaartje met assortiment van oesters, een specialiteit van het huis. De amuse ronde was een drieluik. Een hoorntje gevuld met gerookte makreel en afgewerkt met rode biet, lekker. Krokantje van nori met sesam yoghurt en gekonfijte watermeloen, ook goed. De derde kon ik niet eten vanwege het gebruik van bloed, jammer.
    Een oester wilde we wel proberen. Voor mij die met kalfstartaar en toefjes mayonaise, heerlijk.
    De laatste amuse werd gepresenteerd in een speciaal cocktailglas. Onderin wat stukken amandel waarop humus, afgewerkt met structuren van komkommer. Dit lepelde prima weg.

We werden begeleid naar het behoorlijk grote restaurant, modern ingericht met veel leuke hoekjes en keurig ingedekte tafels. We kregen een plaatsje aan het raam met uitzicht op de Vecht in de royale erker. Veel licht binnen omdat het dak grotendeels van glas is gemaakt, prima.
    De eerste begeleider werd samen met het gerecht gepresenteerd. Sauvignon 2015 uit de Touraine van La Renaudie, mooi stuivend aroma en lekker fris. Uit de keuken een glazen bord waarop flinke stukken hamachi, cilinder tartaar van hamachi, voor de bite nog plakken komkommer waarop crème van avocado. Verder stukjes ijs van passievrucht en druppels hartige ponzu. De hamachi was delicaat, de smaken combinatie was top. De wijn sloot naadloos aan. (9,6)

verder met een a typische Duitse Weissburgunder 2015 van het huis Vitus, die een behoorlijke houttoets had. Uit de keuken een in champagne gesmoorde heilbotfilet gekruid met zwarte truffel en een vleugje parmezaan. Ernaast een groenten garnituur waarbij wat bundelzwammen en trompet de la mort. De filet werd aan tafel aangevuld met extra kookvocht. Een heerlijke bereiding waarbij de wat vollere wijn goed aansloot. (9)

voor bij het pièce een Australische Riesling 2016 van Pikes uit de Clare Valley, frisse zuren, complex met subtiele petrol toets, heerlijk. Op het bord bruingebakken scholfilets met structuren van bloemkool, takjes broccoli en toefjes piccalilly, aan tafel afgewerkt met een schuimige Thaise currysaus op basis van kokos. Lekker sappige schol, frisse piccalilly toetsen (mooi hoog op smaak) en de schuimige licht pikante saus waar ik wel van houd (die we tegenwoordig steeds vaker tegenkomen). De wijn was een voltreffer, toppie.

Een speciale dessertwijn, Visner di pergola van Corrado Tonelli uit de Marche in Italië. Een wijn van voornamelijk Sangiovese waaraan gefermenteerde kersen zijn toegevoegd. Mooie diepe kleur, in het aroma tonen van amarena en zwart fruit, verrassend fris in de mond met een lange complexe afdronk. Uit de keuken een strakke presentatie. Een grote kers gevuld met room en centraal een kersenjam, ernaast een quenelle kersensorbetijs en wat gemarineerde kersen. Goede smaken met de kers in de hoofdrol, ik miste wel de toets van het aangekondigde gemberbier. De wijn combineerde goed. (9)

als toegift een vanille soufflée met hierop nog een quenelle bananenroomijs. Een goed uitgevoerde, wel erg zoete, klassieker.

Als afsluiter een hele krachtige espresso met ernaast leuk gepresenteerd, in een klomp met een zeiltje, de friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed, begeleidende wijnen (hoewel royaal geschonken) waren redelijk pittig geprijsd.

Kortom een hele fijne kennismaking met een goed restaurant op een mooie locatie.

15. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Thai to Pasta

Hier afgelopen dinsdag eten besteld samen met enkele collega's. Ik ben gegaan voor de Pad Krapou (extra pittig) met Mu Ping erbij.

De Krapau vond ik qua smaak een beetje flauw, maar ik ben de echte Thaise versie gewend waarbij je ogen beginnen te tranen zodra het gemaakt wordt, en ik snap dat dat in Nederland niet zo geschikt is.

De Mu Ping was helaas een beetje zuur en absoluut niet zoet. Ik ben een grote fan van deze snack, maar dit was de eerste keer dat ik er teleurgesteld in was.

Mijn collega's hebben het eten opgehaald, dus over de sfeer en de service kan ik helaas niks zeggen. De prijs is gemiddeld, maar voor dezelfde prijs kan je bij andere Thaise restaurants beter eten.

16. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Thaiphoon leuk

17. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Thai Garden leuk

18. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor Cachet de Cire leuk

Ditmaal uitgenodigd voor een perslunch onder het motto 'Make Port Great Again'
    (die was doorgeschoven naar het diner). Isabel Monteiro van Graham’ s port had samen met chef Greet Verbeeck een menu samengesteld waarin de porto's konden blinken.

We startten met een cocktail. Als basis een grote ijskogel waarover Mandarine Napoleon likeur, een scheut Tawny port, wat zeste van limoen en een takje gebrande rozemarijn, ruikt aangenaam fris, smaakt speciaal met een ziltige toets. Als amuse het met hoisin gelakt kwartelpootje, lekker kluiven.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met veel achtergrond informatie. Een teruggekoelde Graham’ s Extra Dry White (die overigens nog in de categorie zoet valt) lekker zacht met fris aroma. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis dikke plakjes gepekelde knolselderie, erop brandade van stokvis, partjes zwarte bes en takjes dille. De afwerking was met een licht gekruide komkommerbouillon. Milde smaken met een sappige textuur, lekker. De port sloot keurig aan en werd lekkerder door de dille en komkommer. Een klein minpuntje voor mij was de licht branderige afdronk. (8,5)

Verder met een teruggekoelde 20 jaar oude Tawny geschonken uit een 4,5 liter fles, amber kleur, complex en rond met een vleugje sinaasappel, heerlijk. In de kom gemarineerde pruimen in hun eigen sap op smaak gebracht met wat gembersiroop, erop een keurig gebakken stuk ganzenlever afgewerkt met Marokkaans gekruide granola. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de complexe port naadloos aansloot. De topper van de avond. (9,4)

Voor bij het pièce de reserve Tawny (ca. 8 jaar), Iets krachtiger en ronder dan de 20 jaar oude. Op het bord twee bereidingen van hert, een keurig gegaarde medaillon van de rug en een stukje gestoofde wang waarover de eigen jus met jeneverbessen. Ernaast toefjes crème van pompoen en stukjes gegrilde pompoen, aardappelkroket en gedroogde boerenkool. Keurige bereidingen en een goede smaken combinatie, de port maakte het geheel duidelijk wat zoeter. Ik miste wat frisse tonen. (8,8)

Isabel Monteiro verwende ons nog even met een glaasje 20 jaar oude Tawny om puur van te genieten, heerlijk.

Verder met de Graham's 1983 Vintage die wat te warm in het glas kwam. Dit werd snel opgelost door een gekoelde fles open te maken, donkere kleur, zacht en verfijnd met subtiele frisse tonen. Chef Greet presenteerde het kaasgerecht. Op een wit bord een punt rauwmelkse Belgische kaas, de “Pas De Bleu” met ernaast een stuk in gember gemarineerde rode biet in een heerlijke frisse crème van framboos en krokantjes van chiochia biet. Een verrassend mooie smakencombinatie, de framboos zorgde ervoor dat de delicate port nog beter tot zijn recht kwam. (9,3)

De dessertwijn was de licht teruggekoelde Six Grapes Ruby Reserve, rond en fruitig met tonen van pruimen- en kersenconfiture. In een hout schaaltje een brownie met erop een kogel vanille-ijs ernaast gemarineerde kersen, toefje kersencrème en een chocolade poeder. Chocolade met kers is een klassieke combinatie, erg lekker, de port sloot keurig aan. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Samengevat een hele geslaagde avond, met een fijn gezelschap lekker eten begeleid door mooie porto’s, die vanavond de hoofdrol opeisten. Het is duidelijk geworden dat de Porto’ s prima inzetbaar zijn als begeleiding van gerechten, wel uitserveren op de juiste temperatuur.
    We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd, super bedankt voor de uitnodiging!

19. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor Restaurant O&O leuk

Het restaurant bestaat inmiddels 35 jaar, daar hoort een mooi Jubileum menu bij. Vorig jaar waren we aardig onder de indruk van de verfijnde Aziatische smaken dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
    De verkeerssituatie voor de deur is gewijzigd (een richtings-verkeer) maar de parkeerplaats is nog van beide zijden te bereiken, fijn. We werden begeleid naar een ronde tafel aan het raam, prima. Monica Tsang kwam met de rijk gevulde aperitief wagen, ze wist onze voorkeur nog, het werd de Spaanse Godello van Lagar da Xestosa die erg goed beviel. Het menu werd nog even doorgenomen deze was op enkele puntjes aan onze voorkeuren aangepast, prima. Leuk dat Helena Tsang de gasten nog even persoonlijk kwam verwelkomen.

De amuse met Thaise invloeden opgebouwd uit vier delen kwam op tafel. Als eerste een blokje mousse van tom kha kai met gelei van rode peper in een crumble van pinda, verrassend sappig in de mond met verfijnde smaken en licht pikant, heerlijk.
    Een kopje met pompoensoep. Krokantje van zoete aardappel, verrassend. Als laatste een viskoekje van de gril met een zoet zure dip, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de voor ons nieuwe Sommelière Lisa Snepvangers. Viognier uit de Pays d’Oc Clementine van een Belgische wijnmaker in een elegante stijl. Een tweetraps voorgerecht. Op een mooi zwart bord met reliëf, tartaar van Schotse zalm aangemaakt met een dressing van yuzu en soja, erop schuimpjes van bonito, zoetzure daikon en komkommer, plakjes radijs en kletskopjes van sesam. Delicaat met mooie texturen en frisse toetsen. Apart uitgeserveerd sushi met erop Japanse ebi garnaal op een toef wasabi crème afgewerkt met haringkuit. De sushi was licht knapperig en plakte wat aan de tanden, de smakencombinatie was uitgekiend en verrassend lekker. (9,3)

De viognier werd doorgezet voor bij het inmiddels bekende signature gerecht van de chef. Een keurig bruin gebakken coquille op een bedje van gestoomde glasnoedels met ertussen takjes zeekraal, ringen van bosui en groene sojaboontjes, erop een plakje krokant gebakken lotuswortel en takje Shiso Purple cresse. Ditmaal overgoten met een hele lekkere licht pikante dashi soja saus. Het XO gedeelte van de saus vonden we terug op de coquille. Nog steeds een delicatesse, genieten! (9,5)

Uit de Pfalz een droge Grauer Burgunder Muschelkalk 2016 van Wilhelmshof, lekker sappig en romig. Uit de keuken een proeverij van zeefruit. Siu Mai gevuld met Koningskrab en afgewerkt met forelkuit, heerlijk. Een dim-sum op basis rettich met pikante dip. In een stoommandje Bapao gevuld met Singapore chili kreeft. Het klapstuk was de grote geroosterde garnaal met heerlijke rooktoets waarbij een saus van cashewnoot en nog lekkerder chutney van mango en ananas. Om af te wisselen een schaaltje tapioca kroepoek. De wijn was hierbij keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Squinzano gemaakt van Negroamaro van het huis Due Palme, zeer zacht en rond met tonen van rijp zwart fruit. Op het bord Nieuw Zeelands lamsrack gegaard in de green egg besprenkeld met Balinese saus waarbij een Spaanse padron peper en krokantje van lotuswortel. Apart uitgeserveerd gebakken trompet de la mort op een bedje van beetgare kailan. Het lam was perfect gegaard, normaal houd ik niet zo van de smaak van vet (dit was grotendeels verdwenen) maar dit combineerde ditmaal uitstekend met de heerlijke Balinese saus. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur. De zachte wijn sloot naadloos aan en was een schot in de roos. (9,8)

De dessertwijn kwam uit India, een laat geplukte Chenin Blanc 2014 van het huis Sula, net even complexer en rijker dan de Loire wijnen die ik ken, met tonen van rijp exotisch fruit. Op een mooi groot wit bord een mooie presentatie van verschillende bereidingen van mango, passiefruit, ananas en yuzu erop een flinke quenelle heerlijk lychee-ijs en afgewerkt met een schijf Valrhona Ivoire chocolade. Een dessert waar je blij van wordt mijn lievelings-smaken in verschillende texturen. De wijn sloot hierbij naadloos aan, genieten. (9,7)

Als afsluiter nog een lekkere Nespresso met een drietal keurig gepresenteerde, lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het weer een mooie culinaire middag met verfijnde oriëntaalse smaken in een ontspannen ambiance met gezellige bediening. We voegen ze graag toe aan onze favorieten, bedankt!

20. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door Udo Dehner voor The Duchess leuk

Udo Dehner

Dit Restaurant staat al sinds enkele jaren bovenaan op onze lijst van geprefereerde restaurants. Dat heeft te maken met de verrassende en uitzonderlijke smaak combinaties die Ben altijd weer weet te creëren. Gecombineerd met de lokale verse producten die hij gebruikt, de vriendelijke en goede service van Claar en de overige medewerkers evenals het ambiente in het historische pand waarin het restaurant us gevestigd, is het altijd weer een genot om er te gaan lunchen of dineren.

21. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric is Alina gaan volgen.
  22. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Herfstblad niet leuk