Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Haren verdeeld zijn.

1. KIR

We hadden graag een feestje willen geven bij Kaap Hoorn. Toen we dit aangaven gaf de dame aan dat ze 'even moest kijken of de man die over de feestjes ging wel tijd had'. Uiteindelijk kwam ze terug met een kaartje dat we die en die persoon maar eens moesten bellen want de feestjesmanager kon ze niet vinden. Uiteindelijk toch de betreffende man gesproken, maar die raadde notabene zelf af een feestje bij Kaap Hoorn te geven op de door ons aangegeven datum. De dag ervoor zou er een groot feest zijn en alles zou op de dag dat wij een feestje willen geven nog niet opgeruimd zijn. Al met al voelden we ons zeker niet welkom. Jammer want de locatie is erg mooi en de lunch die we er gehad hebben was zeer lekker.

2. Leuke lokatie, eten lekker, vers brood, tapenade goed, en ook de vega varianten lekker, al had de cannelonni iets minder lang in de oven gemogen gezien de zwarte randen, echt een minpunt bij reservering was niet aangegeven dat we bij aankomst alweer binnen een ruim uur van de tafel af moesten omdat er in de tuin 200 man stond. Tja een besloten feest is leuk maar om daar je gasten die net binnenkomen voor weg te sturen, heel ongastvrij. Misschien een gedeelte afsluiten? Personeel werd er zenuwachtig van. Kom graag nog ene keer terug om te zien of dit goed gemaakt kan worden...

3. Ik was hier met een gast uit Italie en had hoge verwachting van Kaap Hoorn. Helaas was het een groot fiasco. Bediening was erg slecht en traag. Daarnaast was het eten koud.

Aan het vlees zaten veel vette randen die niet weggesneden waren.

Ik heb mij verontschuldigd tegenover mijn gast en beloofd dat de volgende keer beter zou zijn. Maar wel ergens anders!

De locatie is super!

2,6
  4. Kiki Scheiber

We hebben er in het weekeinde met gasten uit Zwitserland gegeten. Het was één grote teleurstelling, vergeleken met andere keren. Druk, slechte akoustiek, bediening ongeïnteresseerd. Het eten was ook maar redelijk. Eendeborst helemaal doorbakken en de gemberjam voor de eendeborst zat helemaal in de platgekookte groente, zodat het één zoete smurrie werd. Daarmee nog niet genoeg, aan lekkere wijn was niet te denken. Te beginnen was er helemaal geen kaart met dranken. Noch fris, bier, wijn of digestieven. Dat wat er wel was, was de slechtste kwaliteit supermarktwijn. Uiteindelijk was de teleurstelling zo groot dat we geen toetje meer wilden nemen. We zullen niet zo gauw terugkomen.

4,9
  5. Chinees-Indisch Haren

GJ

Vlotte en prettige bediening.

Heerlijke gerechten.

6. Wij waren dit weekend toevallig in het noorden, we reden bij dit restaurant langs, vanaf de weg slecht te zien, maar aangekomen op het terras, helemaal top, de bediening heet de gasten ondanks de drukte nog zoals het hoort welkom, er was een feestje(bruidspaar dachten we)gaande en toch dit erbij doen, eten is goed, bediening allert, prijs kwaliteit klopt.

We kregen zelfs van de bruid een drankje, erg leuke avond gehad, en wat een uitzicht.

7. espressoman....

Hier even een korte uiteenzetting van mijn avonturen bij kaap hoorn.

Koffie is fantastisch.

De kalkoensate is helemaal geweldig.

Ook wel eens een omelet met zalm gehad, met vers brood en boter, helemaal geweldig.

En de bediening en de service niks op aan te merken.

Dat is mijn ervaring.

Bedankt en groetjes de espressoman.

8. Fam. Hafkamp

Met een groep van 12 personen en een kind van 3 jaar hebben we uitstekend gegeten op het terras. We vierden de verjaardagen van onze ouders. De sfeer is relaxed en lekker ongedwongen. Eten is goed en prijskwaliteits verhouding ook zeer goed. Alles was mogelijk bij deze mensen. Het waaide deze dag en we konden indien mogelijk het hoofdgerecht binnen eten. Gelukkig hebben we de hele avond buiten kunnen zitten. We komen hier zekere nog eens terug! Topper!

9. Wat een aanfluiting! We kwamen voor een drankje op het terras en wilden eventueel nog blijven eten, maar nadat we tot twee keer toe ruim een half uur(!) op ons drankje hadden gewacht hebben we dat maar gelaten. Om ons heen vertrokken mensen die niet langer meer wilden wachten. Het terras ligt op een prachtlocatie, maar is slecht onderhouden. De stoelen zitten onder de vogelpoep, de tafels zijn smerig, onkruid tussen de tegels. Dit was absoluut de laatste keer dat ik daar geweest ben.

1,7
  10. Hemelvaartsdag 2011. Prachtig weer. Het terras lokte ons van het water. Het duurde een half uur voor we voor de kinderen iets te drinken konden bestellen. Wij wilden de wijnkaart zien. Pas na een uur zitten kwam de wijn op tafel; fles was al open, dat werd niet aan tafel gedaan. Lunchkaart was mager. Weinig keus en alles met asperges. Niets voor de kinderen. Bediening was traag en weet niet wat serveren is. Loopt teveel met lege handen, laat de gasten héél lang wachten, houdt de gasten niet in de gaten (het duurt 15 minuten voor je erin slaagt de aandacht van een serveerster of ober te trekken) en komt niet controleren of alles in orde is. Gasten worden er aan hun lot overgelaten. Voorgerecht was eigenlijk te koud. Hoofdgerecht vooral erg weinig. Rekening was verkeerd opgemaakt (te hoog). Wees wijs, leg hier niet aan, stop hier niet, maar vaar of rij door naar een ander restaurant. Deze luchtige lunch duurde bijna 3 uur!

11. Deze vishandel is erg goed. Ze hebben heerlijke vis, zowel gebakken vis als haring. Het personeel is ook zeker vriendelijk. Menig vishandel kan hier een voorbeeld aannemen. Nooit zal ik ergens anders mijn vis halen.

12. Chinees-Indisch Haren

jos wessel

Veel van verwacht maar het viel tegen!

Het is een eenvoudig buffet, niets bijzonders. Wel lekker trouwens.

Vriendelijke bediening dat wel.

13. josje

Zo, dit was vandaag de laatste keer dat wij voorlopig bij Kaap Hoorn hebben gegeten! Je komt vrolijk binnen, want er was wat te vieren.

Op zich vriendelijk ontvangst. Vervolgens komt er een hautaine muts die wil weten wat we willen drinken: Geen glimlachje, ze liet ons niet uitspreken, groette niet, niks! Vervolgens 15 min zitten wachten. Dit wachten was kenmerkend voor de hele avond. Zelfs op de menukaart, die waren namelijk op, want iedereen wilde tegelijk de menukaart. 20 min op de kaart zitten wachten om een desert uit te "mogen"kiezen. Vervolgens opnieuw 20 min gewacht op het desert.

Te weinig vriendelijk(!) personeel en het eten was te doen. Maar wat een vreselijke tent is dit geworden! Dat is wel eens beter geweest.

4,7
  14. Leuke locatie aan het water, maar het was er erg vies! De vloer lag bezaaid met etensresten van de avond ervoor, de vleesbotten, stukken vlees en chips kruimels en zo meer, lagen nog op de grond. Ook in de vensterbanken lag het vol met vliegjes. De ruimte was echt niet toonbaar. Mijn man vroeg aan een personeelslid, terwijl hij de ruimte rond keek, of ze soms een feestje hadden gehad. Het antwoord was 'jaja een bruiloft', maar de hint werd niet begrepen, er werd niet schoongemaakt.

Een paar uur later toen de -ik denk- bedrijfsleider arriveerde, werden de vleesstukken door hem van de grond geraapt.

Verder was de kinderstoel erg vies, die hebben we zelf moeten schoonmaken voor gebruik.

Ook hadden we gereserveerd als groep, maar waren de tafels bij aankomst nog niet als dusdanig gepositioneerd. Het personeel kwam ook niet zelf met het initiatief om de tafels te schuiven, hier moesten we specifiek om vragen.

Het eten ( duur ) van mijn tafelgenoten zag er op zich prima uit, al heb ik zelf geen broodje durven bestellen... zo'n vieze vloer ...

15. Na de recensies gelezen te hebben dacht ik, dit weet ik niet! Maar na bij jullie te hebben gegeten... het was heerlijk! De bediening prima! Gezellige lokatie en prettige sfeer! Dus toppie!

16. Het eten is altijd vers. Heel lekker. Leuk om heen te gaan om even wat te halen.

17. Wat een heerlijk dagje!. Eten was uitstekend en de bediening was erg gastvrij. Al met al een geslaagde dag.

18. Mooie locatie, op mooie dagen zoals afgelopen zondag kunnen ze de drukte niet aan. Bitterballen waren niet goed gebakken, teruggestuurd, nieuwe gekregen, was weer niks.

Toen kreeg ik te horen dat de frituur al de hele dag aan staat, dat hoeft er niets mee te maken te hebben, maar goed uiteindelijk niet voor betaald. Dit is al zo lang ze open zijn, voor het eten hoef je er niet heen te gaan, het is er relaxed, dat is het pluspunt.

Altijd lang wachten, omdat er geen systeem bij de bar is.

Maar goed als je gaat met mooi weer is het altijd druk, dus de omzet is er wel, dan is er waarschijnlijk weinig tot geen reden om iets te veranderen aan de situatie.

19. Bij Kaaphoorn kan je goed lunchen, maar voor het avondeten kan je beter ergens anders naartoe gaan.

Na veelvuldig te hebben geluncht bij Kaaphoorn toch ook eens gegeten bij Kaaphoorn. Lunchen is goed, avondeten is een drama.

De gamba's waren kurkdroog / niet meer te eten. De koppen lagen los op het bord wat al aangeeft dat het geen verse producten zijn waar ze mee werken.

Lamsrack was helemaal om te huilen. Is ook teruggestuurd en uiteindelijk gecrediteerd. De lamsrack was zo slecht dat het vlees niet van het bot af te halen was.

Wel een mooie locatie.

1,8
  20. Shoarma Haren

Heerlijke pizza`s, super personeel en een open keuken die er zeer netjes en schoon uitziet. Je krijgt er waar voor je geld.
    Kortom een aanrader.

21. Jeanette van koningsbrugge

Afgelopen zaterdag ben ik hier wezen lunchen.

Ik vond de sfeer en bediening goed en het eten was uitmuntend. Ik heb gekozen voor de Italiaanse bol L'Estelle, deze was a la minute vers gebakken en belegd met de beste Italiaanse producten! En dat was zeker te proeven! Heeerlijk.. Zeker een aanrader!

Ook hebben wij de verse huisgemaakte lasagne meegenomen voor thuis. Heerlijk in combinatie met de aanbevolen buffel mozzarella uit Grootegast en de huisgemaakte pesto! Hierbij dronken we een aanbevolen fles wijn uit Sardinië! Geweldig, ons weekend kon niet meer stuk!

22. Heb hier heerlijk gegeten samen met mijn vriend! Ik sluit me aan bij alle positieve verhalen.

Zeker een aanrader!

23. Ronald Munneke

24. Wij hebben afgelopen zondag een high tea gehad bij dit restaurant.

Hoewel ik het idee had, dat men niet op ons had gerekend (tafel was nog niet helemaal klaar) werden we erg gastvrij ontvangen.

Het duurde enige tijd voordat er iemand bij ons kwam aan de tafel met de thee, maar toen we voorzien waren, werd het een feest.

Wij hadden trek en waren al begonnen, toen er nog iemand kwam vertellen wat er allemaal op de schalen lag.

Hoewel de kwaliteit van alles erg goed was, vond ik toch dat de zoete smaak overheersend was. Persoonlijk had ik het niet erg gevonden als er wat meer hartige items geserveerd zouden worden.

Desondanks hebben wij een ontzettend leuke middag gehad en zullen we zeker een herhaald bezoekje overwegen!

25. We komen toch al jaren bij Sa Capanna ( Ernesto ) eten en het is ons nog nooit tegengevallen. Altijd goed eten. Nog nooit een droog stukje vlees op ons bord gehad of onfrisse sla..... Waar ik het wel mee eens ben is dat nu de zaak verbouwd is, er minder tijd wordt besteed aan persoonlijk contact daar ze het nu te druk hebben.

Voor ons is Sa Capanna het beste Italiaanse restaurant van Groningen...... En we hebben toch al bij vele gegeten.

26. Beste cafetaria van Haren, wij komen er best vaak. Krijgt een beste portie patat en ze zijn lekker knapperig! Aanrader is het broodje hamburger "Restoria". Personeel is ook zeer vriendelijk en aardig.

27. Nederlands Haren

Nu ongeveer 3x gegeten. Kan er leuk zitten, een gezellige sfeer en vlotte service. Eten is er prima. Een aanrader als je wat minder te besteden hebt maar toch even buiten de deur wilt eten.

28. Fred Hokkelman

29. High tea is erg lekker, helaas wordt tijdens de high tea niet verteld wat wat is, maar verder lekker!

Bediening slecht, kwam niet informeren of alles oke is, als we wouden bijbestellen dan werd dit als lastig ervaren en de mw. was niet vriendelijk. De jongeman overigens wel, deze was vriendenlijk en behulpzaam! Om 17.00 uur waren wij de enigen die er nog waren. Ze begonnen al met schoonmaken, vegen en het licht aan 1 kant van de ruimte werd uit gedaan, zeer ongastvrij. Ons waren de openingstijden niet bekend en staat ook niet op de website. Idee om aan te geven dat je bijvoorbeeld zo gaat sluiten, dan kunnen we afronden, ga niet gewoon alles schoon maken en vervolgens op een kruk zitten wachten totdat wij weggaan!
    Locatie daarentegen is wel top!

30. Chinees-Indisch Haren

Beste, meest vet arme en smakelijkste Chinees in de buurt van Groningen. Kan geen ander Chinees restaurant tegenop!

Goedkoop en kwaliteit van het eten is onovertroffen.