De Twee Provinciën in Haren

ruime parkeerplaats naast de deur

• OV

buslijn 2 vanaf groningen station, stopt op 5 minuten loopafstand. Halte 'Noordwijk'.

zelfde lijn bus 2 vanaf yde / de punt.

Lunch Diner

1651993741 61
1681194676 54
1700661967 51

1. S Nieuwkoop

We hadden een social dealtje. Paddestoelkroketjes met een zoete sausgarnering? Soep met vreemde bouillonsmaak en ook de balletjes. De curry is waterig en te heet. Hoe te eten met patat? Te veel harde babymaïs erin. Personeel supersnel en ongeïnteresseerd in de klacht.

2,4
  2. Ik kreeg verrotte munt voor in de thee. Toen ik vroeg waarom ik daarvoor toch moest afrekenen werd ik volledig genegeerd. Na nog een keer vragen werd ik heel onbeleefd afgesnauwd. Ook lis daarvan was de bediening slecht en de sfeer ongezellig.

1,7
  3. Gisteren hadden wij met ons gezin voor de eerste maal een Paasbrunch bij de Twee Provinciën in Haren.
    De Paasbrunch vonden wij helaas tegenvallen.
    Er waren van die afbakbroodjes, wit en klein. Zo’n pakket, die je in de supermarkt tegenkomt. Droge krentenbollen. Geen bruine broodjes. Wel tarwebrood en wit brood. Brood waar wij niets aan vinden. Een mandje met - witte - broodpaashazen. Aan de kaas zat kraak noch smaak, behoudens de bieslook- en komijnekaas. De variatie aan vis was redelijk goed. Lekkere zalm, garnaaltjes, forel en gerookte forel met peper (?) erop. Voldoende vleeswaren. De warme schotels vonden wij tegenvallen: kwartels (een klein vogeltje zonder kop), wat wij niet fijn vonden om te zien, konijn en beenham. Zalm in bladerdeeg was lekker, maar droog. Aardappelkroketjes en gekookte krieltjes. De gekookte worteltjes vonden wij saai. Sla was er helaas minimaal. Wij durfden er bijna nauwelijks iets van te nemen. De toetjes waren helemaal een misser: 1 grote bak met slagroom, tartelettes met citroen cheesecake was echt afschuwelijk. Brownies waren taai. Tot slot was er een vruchtencocktail met hompen meloen, stukjes ananas, sinaasappel en druiven. Ook veel teveel weinig. Wij durfden er amper van te nemen…
    Grote teleurstelling!
    Wij en alle andere gasten zaten in een tochtige en koud zaaltje, omdat de buitendeur werd opengezet. Niet veel gasten en totaal geen Paassfeer (zoals takken, versieringen). De beleefde en vlotte bediening verdient een compliment!

4. We hadden voor een week geleden daar gegeten. Jeetje wat een tegenvaller!

Het was daar behoorlijk koud… kachel stond gewoon uit! Die avond was het rond het vriespunt… had bijna de jas weer aangetrokken.

Als voorgerecht kregen we mosterdsoep, dat was gewoon lauw!

Een plankje met verschillende soorten vlees en vis.
    Vlees was droog, biefstuk en varkenshaas was droog. Garnalenspies zat een vreemde smaak aan. Stukje vis waar geen smaak aan zat.
    Enige wat lekker was, was de frietjes en het stoofpotje.

We hebben het doorgegeven aan de bediening maar er is helemaal niks mee gedaan…
    Normaal geen zeikers maar dit kan en mag je niet serveren…

5. Harrie Muthert

Lekker gegeten, vriendelijke mensen.
    Reservering naar een andere dag verplaatsen werd zeer vriendelijk geregeld.

6. Jan Willem

Heerlijk gegeten. Lekker mals stukje vlees en heerlijke groeten. Toetje was ook heerlijk.
    Er word een hele goede witte wijn geschonken.
    Gezellige personeel leden met leuke humor.

7. Een vegetarisch gerecht dat bestaat uit een half met prut gevulde paprika.
    En een beetje groente voor €21, -!
    Een schnitzel, een zwaar gepaneerde schoenzool, voor €19-
    Een paar grote bakken patat plus een klein schaaltje groente als bijlagen.
    Broodbestek, waarmee je vlees moet eten. Andere bestek hadden ze niet.
    Etc. Kortom. Cafetariavoedsel voor de prijs van een sterrenrestaurant.
    Alleen de locatie is natuurlijk heel mooi. Dus dat zal het wel wezen. Jammer.

1,6
  8. Eenvoudige maar goede lunch genoten, helaas humorloos personeel dat meer bezig was met kennelijk in aantocht zijnd evenement.
    Prachtig uitzicht over het meer, prijs/kwaliteit in orde.

9. J.M. de Vries

10. Erg lekker eten voor uitstekende prijs! Enorm genoten en goede, vriendelijke service en geduld voor onze kids. Hele fijne avond gehad!

11. Hier loopt duidelijk iets mis. Zeer lang wachten op simpele gerechten, die dan nog ondermaats zijn. Geen enkele compensatie aangeboden, integendeel. Onze gastvrouw vroeg een halve portie soep maar betaalde toch de volle prijs. Hier moeten ze het echt van hun ligging hebben. Niet aan te bevelen.

3,2
  12. Terras is mooi plekje aan het water. Met een borrel en bitterbal is het prima vertoeven. Eten is onder de maat, bediening wordt niet aangestuurd. Lijken wel bang voor klanten. Vreemde sfeer.

13. Erg lang wachten op het drinken en het bestellen en het brengen van de lunch.
    1 serveerster niet vriendelijk maar de anderen juist weer wel. We kregen een drankje ter compensatie dat niet duidelijk werd gebracht door de onaardige serveerster.
    Blij met het drankje, mooie locatie en lekkere lunch.

14. Marga v Leeuwenstijn

Op 18 april 2018 hier gegeten. Het broodje met sausjes als vooraf besteld. De tapenade die erbij zat, leek wel iets van spinazie. Het was niet lekker.
    Daarna twee aspergemaaltijden besteld, een met zalm en een met ham. Het waren geen A-asperges, dun en draderig, niet beetgaar gekookt. De zalm was van slechte kwaliteit. Gelet op de prijs (€ 23,75) hadden we betere kwaliteit verwacht. Aan de ober doorgegeven. Hij zou nog overleggen met de chef. Hij kwam niet meer terug. Het terras aan het meer en het lekkere weer maakten veel goed.

1,5
  15. Pluspunten: mooie locatie met uitzicht op het meer, ruim opgezet. De kaart is niet heel uitgebreid of verrassend, maar biedt op zich voldoende keuze. De kwaliteit van de gerechten was in orde. Wel liet het eten erg lang op zich wachten, ondanks dat het erg rustig was in het restaurant.
    Grootste minpunt is de bediening. Deze loopt de kantjes ervan af. Ondanks dat er voldoende personeel was, is er niemand komen kijken om drankjes bij te vullen. Toen eindelijk het eten kwam en we drankjes wilden bijbestellen hoorden we eerst twee keer 'ja, ik kom zo terug' voordat er iemand daadwerkelijk bestellingen kwam opnemen. De borden werden niet afgeruimd terwijl de kinderen ondertussen al wel ijs hadden gekregen. Het personeel is verder vriendelijk en lijkt van goede wil, maar heeft ofwel weinig ervaring, ofwel last van gebrek aan leiding.

16. Teleurstellend, het etentje bij de Twee Provinciën. Sfeerloos restaurant. Lang wachten, slechte bediening. Meermalen naar personeel toe moeten lopen om bediend te worden. Er waren maar 3 tafels bezet, dus niet druk. Eten was wel lekker, maar erg weinig.

4,5
  17. Ondanks de negatieve ervaringen die hier te lezen zijn toch maar eens zelf gaan kijken. We hebben heerlijk gegeten! Op een terras in de zon zitten aan het Paterswoldse meer is sowieso al een feestje, gezellig bijkletsen terwijl je wacht op je eten. Nee, niet te lang, gewoon naar behoren. Het enige vervelende waren de wespen, maar daar kunnen we de bediening natuurlijk niet op aanspreken. Die zorgden keurig voor een extra viltje om op de glazen te leggen.

19. l.schaapveld

Jammer genoeg slecht. Locatie prachtig, eten redelijk, maar de bediening was erg slecht; onvriendelijk en kortaf. De serveerster nam bij de naast ons gelegen tafel de bestelling op met een emmer en dweil in de handen......
    De toiletruimte was erg vies, veel rommel op de grond en vuile wastafel.
    Ik kom niet weer.

3,2
  20. Vanmiddag dachten we even gezellig te lunchen aan het meer. Eten was prima, alleen een tosti besteld van normaal brood en dit was geen probleem de prijs zou ook aangepast worden werd gezegd omdat er een luxere variant op de kaart stond. Echter bij afrekenen bleek dit niet te kunnen en werd gezegd dat dit simpelweg de prijs was. Niet slim. Een kindertosti voor bijna zes Euro is namelijk flink aan de prijs. Het was netter geweest dit van te voren te melden en niet achteraf. Toch weer een gemiste kans. We vonden de prijs kwaliteit van de overige gerechten ook niet in verhouding. Alleen is het altijd beter de klant met een goed gevoel naar huis te laten gaan. Wij komen hier niet meer terug.

3,1
  21. Anoniem

22. Gisteren, met teamuitje, hier gebarbecued. Een heerlijk terras!! We waren allemaal onder de indruk van de locatie. De kwaliteit en zorgzaamheid van het personeel was ook nog eens een verademing en het eten heerlijk!! Een aanrader.

23. In 1 woord; wat een drama. Slechte bediening, een slechte kaart met weinig keuze en nog ook niet lekker. Zelfs de locatie kan dit niet goed maken. Prijs/kwaliteit een dikke 1.

24. Hier afgelopen weekend wezen lunchen. Interieur: kindercrèche sfeer voor bejaarden; bediening: zeer onvriendelijk personeel wat je niet aankijkt, je lijkt als gast haast tot overlast; prijs kwaliteit is ver te zoeken, de lunch laten staan... Zonde op deze locatie, je kan en moet hier echt meer van kunnen maken! Brasserie, Grand Cafe, toegankelijk, van deze tijd, met goed prijs/kwaliteit verhouding, vriendelijke bediening en een interieur wat past bij de locatie en de huidige tijd!

25. gerard

Het eten is perfect, complimenten. Je zit niet een half uur op je eten te wachten! En de sfeer is heel gezellig! Het is zeker het geld waard.

26. Nieuwe kaart. Goed eten, redelijke prijs.

27. Fam. Schutte

Gezellig aan het water gegeten en gedronken. Vriendelijke en snelle bediening. Mooi terras laat de zomer beginnen. Komen graag weer terug.

28. Fantastische locatie, gelounched, redelijke prijs voor lekker eten.

29. Wat een teleurstelling. We moesten lang wachten op ons eten, terwijl de zaak nagenoeg helemaal leeg was (op de zaterdagavond!).
    Prijs/kwaliteit niet in verhouding. Personeel was met van alles bezig, maar niet met de gasten.
    Jammer want op zo'n prachtige plek, zouden ze er een geweldig restaurant van kunnen maken.

30. Het was een tegenvaller en high tea was een teleurstelling. Niet alleen waren ze onvriendelijk, maar we hebben echt heel lang moeten wachten, zelfs op een menukaart, ik heb het zelf maar opgehaald. En eindelijk was het zover, maar ik moest steeds achteraan om bestek en daarna borden te regelen. Vreselijk! We hadden voor 2 personen high tea, maar kregen high tea voor 1 persoon. Het is echt geen 18,50 waard en dan 2x 18,50 betaald. Sandwiches waren te groot, heel dik en niet vers. Er stond ook quiche op de site, maar die kregen we niet. We kregen eindelijk uitleg dat high tea meer voor grotere groepen is bedoeld en voor 2 personen is het dus niet uitgebreider dan bij grotere groepen. Maar ik zei de prijs is wel dezelfde, dus ik verwacht ook wat op de site staat. Het kon sowieso vanaf 2 personen. Uiteindelijk kregen we wel quich, maar ik moest er steeds achteraan en een ander vriendin had iets anders besteld. En heel duidleijk gezegd dat ze brocolli wou en gekookte aardappels ipv gebakken, maar ze kreeg wel gebakken aardappels en wortels. Het ging echt heel moeizaam. Wij gaan daar niet meer heen, maar de omgeving is wel mooi, maar heel klein.

31. Afgelopen zaterdag weer een keer bij dit mooie bedrijf gegeten, ik had een trio van lam echt uitmuntend, mijn vrouw had schelvis met een kruidige sinaasappelsaus ook perfect en mijn schoonouders hadden mosselen. Echt aan te raden. Daarna nog een dessert wat ook vrij snel aan tafel was en nog even lekker uitbuiken op dat mooie terras met een prachtig uitzicht over het hele meer. Wat een dag!

32. De meest ontgoochelende eetervaring ooit. Wat slecht. Een te kleine tafel toebedeeld voor 7 pers. 1.5 uur wachten voor er uitgeserveerd werd. Na drie keer reclameren! waren ze de bestelling vergeten. Als het ons niet zinde mocht ik ook wel gaan, dan verviel de bestelling. Inplaats van dat je excusses maakt en snel bediend alsnog. Ook andere bezoekers erg lang wachten. Als je vervolgens dan nog iets goed op tafel zet!! mist er van alles bij (zeekraal, saus, brood). Reden het was op. Hoe armoedig. Moet er niet aan denken hier een bruiloft of bedrijfsfeest te houden. Niet voor herhaling vatbaar.

2,4
  33. Verse mosselen gegeten, was super in combinatie met spinazie en chorizo en knoflook.
    Verder was het mooi vertoeffen op het teras, mooi weer en een lekker biertje erbij.

Groetjes koning te bolsward.

34. e kooistra

vooar hadden wij soep van de dag dit was een franse vissoep die was uitstekend daarna hadde wij schelvis met een kruidige sianaasappelsaus. die combinatie hadden wij nog nooit gehad maar was wederom uitstekend. de 2 jonge dames in de bediening compliment heel spontaan en vrolijk

35. Onmenselijk personeel.

Vanmiddag geschaatst bij het Paterswoldsemeer. Vooraf aan het schaatsen zakten er echter, midden op het meer, twee vrouwen op leeftijd door het ijs. Schrikken natuurlijk! De vrouwen werden geholpen en ik ben naar binnen gerend om de persoon die daar op dat moment dienst deed (de eigenaar?) van de Twee Provinciën te vragen om een kop warme thee voor de twee wellicht onderkoelde vrouwen. Het personeel stond al (passief) voor de ramen te kijken naar het gebeuren. Nadat ik het 3 x heb moeten vragen wordt de thee geregeld en de vrouwen komen nat en rillend binnengelopen. Eigenaar: "Hier niet lopen, dan kan ik straks de nattigheid weer opruimen, ga maar in het gangetje staan". En daarna brommig tegen mij: "Wie betaald straks de thee??". Ik heb er geen woorden voor.

36. 12-07-2011 hebben wij een fietstocht om het Paterswoldemeer gereden, het was een fantastische tocht maar op een gegeven moment wilden we wel even wat eten en drinken. We kwamen uit bij de Twee Provinciën, het zag er erg mooi uit van de buitenkant dus wij dachten, hier gaan we voor.

Het was een mooie lokatie maar het eten is er beneden alle peil. Wij bestelden een Italiaanse bol met Beenham (€ 6,75), wat we kregen was een zeer harde bol en er zaten drie schamele dunne plakjes ham bij die dan als beenham door moesten gaan. Het was echt een aanfluiting. Nadat wij dit bij de serveerster hadden gemeld was het enige wat ze zei: " Ik zal het aan de kok doorgeven". Daar moesten we het maar mee doen. Wij zullen dit restaurant wat toch een beetje naar voren laat komen een zeer net restaurant te zijn dan ook niet aanraden aan anderen en wij zullen er zelf ook geen gebruik meer van maken.

Peter en Yvonne uit Tiel (Gelderland)

2,6
  37. Wij waren dit weekend toevallig in het noorden, we reden bij dit restaurant langs, vanaf de weg slecht te zien, maar aangekomen op het terras, helemaal top, de bediening heet de gasten ondanks de drukte nog zoals het hoort welkom, er was een feestje(bruidspaar dachten we)gaande en toch dit erbij doen, eten is goed, bediening allert, prijs kwaliteit klopt.

We kregen zelfs van de bruid een drankje, erg leuke avond gehad, en wat een uitzicht.

38. Wat een aanfluiting! We kwamen voor een drankje op het terras en wilden eventueel nog blijven eten, maar nadat we tot twee keer toe ruim een half uur(!) op ons drankje hadden gewacht hebben we dat maar gelaten. Om ons heen vertrokken mensen die niet langer meer wilden wachten. Het terras ligt op een prachtlocatie, maar is slecht onderhouden. De stoelen zitten onder de vogelpoep, de tafels zijn smerig, onkruid tussen de tegels. Dit was absoluut de laatste keer dat ik daar geweest ben.

1,7
  39. Leuke locatie aan het water, maar het was er erg vies! De vloer lag bezaaid met etensresten van de avond ervoor, de vleesbotten, stukken vlees en chips kruimels en zo meer, lagen nog op de grond. Ook in de vensterbanken lag het vol met vliegjes. De ruimte was echt niet toonbaar. Mijn man vroeg aan een personeelslid, terwijl hij de ruimte rond keek, of ze soms een feestje hadden gehad. Het antwoord was 'jaja een bruiloft', maar de hint werd niet begrepen, er werd niet schoongemaakt.

Een paar uur later toen de -ik denk- bedrijfsleider arriveerde, werden de vleesstukken door hem van de grond geraapt.

Verder was de kinderstoel erg vies, die hebben we zelf moeten schoonmaken voor gebruik.

Ook hadden we gereserveerd als groep, maar waren de tafels bij aankomst nog niet als dusdanig gepositioneerd. Het personeel kwam ook niet zelf met het initiatief om de tafels te schuiven, hier moesten we specifiek om vragen.

Het eten ( duur ) van mijn tafelgenoten zag er op zich prima uit, al heb ik zelf geen broodje durven bestellen... zo'n vieze vloer ...

40. Eerste keer gegeten hier en teleurstelling. Men wist niet wat men serveerde! Zelfs de kok kon dit niet vertellen bij navraag. Personeel vriendelijk maar niet kundig.

Locatie is mooi. Inrichting leuk.

Jammer dat het eten tegenvalt. Wij hadden het idee dat het veel kant en klaar eten was.

41. Ik vond het eten beneden peil.

Geen voorverwarmde borden, zodat met een groep het eten haast koud was. Aardappeltjes werden zo'n beetje na de maaltijd aangevuld. Groentes beneden peil. Kaart niet opwindend. Als desserts praktisch alles gigantische coupes ijs. Daar zitten mensen volgens mij als toetje echt niet op te wachten. Maak eens een uitdagende kaart. De lokatie is verder prima. Inrichting, moet je van houden.

4,5
  42. Erg fijn gegeten, verse vis van de markt smaakte heerlijk!

Goede prijs kwaliteit verhouding en de bediening was erg vriendelijk.

Perfecte avond!

43. Een restaurant met een lange traditie dat door de nieuwe -enthousiaste- uitbater nieuw leven is ingeblazen. Vooral 's zomers buiten eten op het terras onder de vuurtoren met uitzicht op het Paterswoldsemeer is hier een feestje. De kaart is sober en tamelijk eenvoudig maar biedt voldoende keus. De sfeer is ontspannen. Minpuntje is het feit dat het restaurant regelmatig geheel of gedeeltelijk is gereserveerd door grote groepen.

44. Sfeervol restaurant met vrolijke en betrokken bediening.

Prachtig uitzicht over het Paterswoldse meer.

Leuke gevarieerde en uitgebreide menukaart.

45. Recentieman

Wow,,, wat een leuke avond, mooie locatie aan het Paterswoldse meer bij de vuurtoren.
    Goede bediening, lekker eten en toch betaalbaar.

Een AANRADER
    ik vond het via
    www.detweeprovincien.nl
    mooie site met meer info.