Op dit adres zit nu: De IJswinckel

Restaurant AMUZ in Goes

Naast onze eigen parkeervakken zijn wij gelegen aan een groot parkeerterein; de Westwal. Op 100 meter afstand zit parkeergarage De Stadspoort en op 200 meter de nieuwe parkeergarage in Goes, de Kolveniershof.

• OV

Op 300 meter afstand is Station Goes. Hier zijn treinverbindingen, is een busstation met verschillende routes en zijn taxistandplaatsen. Ook pal voor ons restaurant stoppen onder meer de buslijnen 22, 24, 54, 56 (halte Westwal Centrum, Goes).

• Biologisch

1391519316 81
1441939825 77
1593201351 78
1652025277 78

1. Eerste keer gegeten, de verwachting was hoog gespannen, maar viel tegen. Zeker niet terug voor een tweede keer.

2. hannewijk

* Geen uitleg gekregen hoe dit concept werkt.
    * Broodplankje van EUR 7,50 is erg duur.
    * Het vlees was nauwelijks gebakken.
    * Drinken wordt niet bijgevuld.
    * Heeel lang wachten voor weinig eten.
    * Kortom: GEEN aanrader.

2,5
  3. Marianne Witkamp

Voor de verjaardag van mijn echtgenoot gisteravond naar Amuz geweest.
    Was heel erg gezellig, leuke locatie en het eten was geweldig.
    Prachtig opgemaakte bordjes en heerlijke wijn. Leuk concept.
    Echt een aanrader. We komen zeker nog eens terug.

4. Ontvangst hartelijk en correct, keuze menu van kleine gerechten zeer geslaagd en van prima kwaliteit.

Prijs van glas wijn 4,50 aan de hoge kant. Een bezoek zeker de moeite waard!

5. Het eten was heel lekker.
    We moesten wel erg lang op ons eten wachten. Gedoe om een karafje water (na 5 glazen wijn) was een domper. Ik kom niet meer terug.

6. Bij Amuz mooie en lekkere gerechten gegeten en daarbij heel vriendelijk ontvangen. het concept van meerdere kleine gerechten is heel lekker en aanbevelenswaardig

7. Marlies

Heerlijk gegeten, een sensatie voor je zintuigen; voor je ogen, neus, en mond. Een kok die niet alleen lekker kan koken, maar ook nog eens kunstwerkjes van de gerechten maakt. En vriendelijk personeel.

8. Kees Scheurwater

Een geweldige ervaring! Prachtige gerechten, qua smaak en opmaak. Vriendelijke bediening. Knusse sfeer. Een aanrader. De prijzen zijn laag en staan in geen verhouding met de creaties van de keuken. Mijn complimenten.

9. Tineke Takken

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij Amuz. Veel keuze, vlotte bediening en de bordjes waren erg leuk opgemaakt.

10. Wij hebben heerlijk gegeten!! Mooie en lekkere gerechten voor een goede prijs. Ondanks het vrij rustig was in het restaurant werden wij van harte welkom geheten en konden we genieten van al het lekkers. Voor herhaling vatbaar!!

11. We hebben heerlijk genoten, het is fijn dat je je eigen gerechten kunt samenstellen. De sfeer is gezellig.

12. Floor Kohlen

Heerlijk gegeten op tweede kerstdag! Stuk voor stuk lekkere kunstwerkjes op je bord!
    Bediening mag wel wat alerter zijn op lege glazen en vaker langs lopen.

13. Ontzettend enthousiast over Amuz! Wij hebben hier vaker gegeten en elke keer erg genoten van het eten en de fijne service. Wij hebben hier op onze bruiloft gegeten met de daggasten en ook dat was geweldig! De wisselende kaart is elke keer weer verrassend en de gastvrouw Saskia is heel warm en vriendelijke. Aanrader!

14. Heerlijk gegeten en echt alles was een foto waard, zo prachtig waren de gerechtjes opgemaakt. Wel vind ik de prijs voor een broodplankje en de nagerechten erg aan de hoge kant voor het minimale wat je ervoor op je bord krijgt ook al was dat zeer smakelijk.

Vriendelijk en gastvrije ontvangst en goede sfeer, wij komen hier zeker nog eens terug.

15. Fam. Rensma
    Vertaal van English naar Nederlands

All dishes were decoratively served and well cooked. However, the quantity of food was not enough to satisfy the appetite, making it necessary to order extra food in order to compensate for one’s hunger pangs, especially for a larger person. Well, they were appetizers, which should explain the lack of quantity.

16. Goed eten voor een goede prijs. Mooie inrichting. 4 gerechtjes is vaak voldoende. Tempo waarin ze komen is ook goed.

17. Uitstekende keuze voor de fijnproever. Kies je eigen aantal gerechtjes voor de 'maat' eter die je bent. Nadruk ligt op kwaliteit, originaliteit en presentatie. De hertenhaasmedaillon met chocola en koffie was een absolute topper!
    Bediening was zeer vriendelijk en attent. Niet nadrukkelijk aanwezig, wel makkelijk aanroepbaar.
    Zeer zeker voor herhaling vatbaar!

18. Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel. Ik zal zeker nog een keer terugkomen

19. Alle gerechten voor € 7.50! Dan denk je als je dat leest dat je met voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en 2 tot 3 drankjes met € 30,= p.p. een eind komt. Dat is zeker niet het geval. Als gemiddelde eter heb je minsten 5 gerechtjes nodig voor een voldaan gevoel. De genoemde kleine gerechtjes zijn echt klein. Het gezegde "Zeeuwen zijn zunig" gaat hier zeker op! De smaak is wel bovengemiddeld en de bediening zeer vriendelijk en correct.

20. Heel erg lekker gegeten bij Amuz met dito bediening in een mooie ambiance. Hoogstaande gerechten, geweldige smaak en fantastisch opgemaakt. Kortom een uitstekend adres met zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader en zeker geen tapas restaurant, moet je geweest zijn!

21. Eric Plugge

Prima eten in een sfeervolle omgeving. Bediening uitermate vriendelijk en behulpzaam en met een goede prijs kwaliteit verhouding. Absoluut een aanrader.

22. Astrud 10 punten

Kleine verrassende gerechten, heerlijk. Leuk om meerdere gerechten te eten. Komen zeker terug.

24. Ongezellige sfeer, met een dito bediening. Zeer klant onvriendelijk. Eten was matig en bijzonder duur. Nooit meer. Weggegooid geld en nog steeds trek

1,5
  25. Heerlijk gegeten, maar doe aub iets aan de afzuiginstallatie. Flessen water op tafel ook prijzig, bied bijvoorbeeld ook kraanwater aan. We komen nog eens terug.

26. Vanavond heerlijk gegeten bij Amuz. Elk gerecht was een feestje, wat een fantastische smaken allemaal. Zeer vriendelijke bediening. We komen zeker terug.

27. Misschien in potentie wel het beste van Goes: uitgebreide kaart met veelsoortige gerechtjes en vele bereidingen. De keuken is top. Maar zitjes zijn krap, voor mij kil in aankleding in restaurant en bediening kil koud afstandelijk. Geen goede gastvrije grondhouding zal ik maar zeggen. Gooi interieur op de schop, maak het keukenteam zichtbaar, haal kwaliteit in huis met de bediening en een toptent is geboren!

28. Met collega's wezen eten, was hier nog nooit geweest, dus het werd een verassing wat we zouden krijgen.

Ik moet zeggen: het viel niet tegen. Amuse viel een beetje tegen, papadum met komkommersalade. Als je restaurant Amuz heet verwacht je wat anders. Voorgerecht was makreel filet, wat vreemd genoeg op een steenkoud bord werd uitgeserveerd. Het soepje (gerookte uiensoep) smaakte mijns inziens ietwat naar verbrande ui. Gelukkig was mijn hoofdgerecht (diamanthaas) helemaal super, alleen had er wel wat meer tortellini bij gemogen. Helaas waren de hazen van sommige tafelgenoten wat minder mals.
    Het dessert was ook lekker (brownie met pinda's en pistache ijs).

Kortom: een gezellige avond met leuke bediening

29. De kleine gerechtjes-formule is blijkens ook in Zeeland neergedaald, zo ook bij Amuz, de naam zegt het al. Een keuze dient gemaakt uit een hele lijst, die bol staat van de smaken en bereidingswijzen. So far so good. Ik vind het wellustig in te schatten hoe veel te bestellen, maar 'gewoon doorgaan' is het advies. Ik ga niet over de calculatie maar als brood hetzelfde kost als een gerecht (7,50) voelt dat vreemd. Bovendien...serveer in een restaurant toch gewoon altijd brood en ( kraan)water bij de maaltijd. Zoals het hoort. Ik vond het dus zeker leuk een keer te doen en hapjes smaakten. Bediening afstandelijk, erg onervaren, geen horecamensen die ' goed voelen hoe het zit bij de gast' , maar das ook een kwestie van smaak. Ik zal er nog wel eens komen, maar eet liever ' gewoon' en dat kan in Goes eo gelukkig pok heel goed.

30. Goed gegeten hier. Wel meerdere gerechten doen. Super presentatie.

31. Blommaert

Alle gerechten goed van smaak, zeker 4 gerechten nodig, geen grote wijnkaart, drank prijzig, vriendelijke bediening.

32. Heerlijk gegeten! De gerechten zijn heerlijk van smaak en de bediening is zeer vriendelijk kortom een leuke ervaring voor wie wel eens wat anders wilt en houdt van lekker eten.

33. Het eten is heerlijk, de smaken zijn perfect op elkaar afgestemd. De gerechtjes zien er fantastisch uit. Leuke formule. Charmante en vriendelijke gastvrouw. Kortom een echte aanrader! Wij komen zeker terug, jammer alleen dat we zo ver er vandaan wonen.

34. We hebben 13 juli bij jullie gegeten nadat we een flyer in het centrum van Goes hadden gekregen. De nieuwe formule van 7.50 euro per gerecht is echt geweldig.
    Wat wij erg jammer vonden was de entourage, het voelt niet warm en gezellig aan. Misschien is daar nog wat mee te doen.... Tip 'n paar tafels eruit en 'n knalkeur erbij, kortom wat meer gezelligheid. Ons heb je dan hoor. P.s goed bestek is ook 'n aanrader... Verder heerlijk gegeten.

35. Tijdens 2e kerstdag zijn we uit eten geweest bij Amuz, het was een mooi 5gangen menu, bijna elke week gaan wij uit eten en Amuz heeft ons nog nooit teleleurgesteld, wij komen er 2x per jaar, deze keer was het zoals de andere keren , vlotte bediening, snelle gerechten (ondanks dat er een 12je naast ons zat die wisselende gerechten kozen) en goed bereid eten, voor ons een goede afsluiter van de kerst, hier komen we zeker nog een keer terug. Bedankt!

36. C.F. Hout

Een bijzonder geslaagd familiedinertje dankzij een zeer vriendelijke bediening en uitstekend eten. Een echte aanrader met een beperkte kaart maar heel mooie menu's en zeer goede kwaliteit. Een (heel) klein puntje van aandacht: zorg dat je site up-to-date is. Er staat een oud menu op en de reservering online werkt niet (althans niet bij ons). Voor het overige: nogmaals dank voor een prima avond!

37. Hopend op groei zijn we na lange tijd voor een tweede keer wezen eten bij Amuz. Dat we die avond de enige waren (en bleven..op een vrijdagavond) gaf me een onderbuik gevoel. Dit in combinatie met de geruchten dat Amuz wat achteruit was gegaan betreffende het eten. Echter doe ik persoonlijk weinig met geruchten. En bovendien is smaak lastig te definiëren.

Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de gastvrouw. Ze is geen "pro" in de bediening maar dat maakt het juist prettig in de omgang. Niet te stijf en afstandelijk maar gewoon gezellig.

De wijnkaart vond ik persoonlijk prima. Qua prijs ook lang niet slecht. Prima wijn voor een prima prijs. Cheers..niks mis mee. Gezien mijn allergie voor mossels kon ik helaas niet deelnemen aan de Amuze. Deze bestond uit een soort kroketje van mossels. Maar volgens het tafelgezelschap was deze prima.

De gepocheerde oesters (waar ik dan weer niet allergisch voor ben) waren lekker. Niet meer en niet minder. Het hoofdgerecht van vis vond ik persoonlijk minder. Vrij droog en niet echt rijk van smaak. Echter had mijn partner vlees. En deze was zaligmakend, zeker in de combi met de wijn. De opmaak van de borden ziet er prima uit, maar mag in mijn optiek wat minder druk. Bij het kijken naar je bord wordt je nogal overvallen met kleurtjes en streepjes. Het is maar net wat je voorkeur is.

Als zoete snoet de boel afgeblust met een Irish Coffee.

Voor mij is een Irish Coffee een meetpunt van de professionaliteit van de eetgelegenheid. De juiste coffee in combinatie met de juiste whisky....een goede traditionele Irish Coffee is een uitdagende klus. Een goede Irish Coffee staat voor mij persoonlijk gelijk aan kennis en kwaliteit.

Slotsom: Prima gegeten, leuke bediening en qua interieur een stijlvolle tent. Echter vind ik de prijs/kwaliteit verhouding discutabel. Het is lekker eten, niet uitmuntend of zaligmakend. En gezien de prijs mag dit niveau best wel wat omhoog. Het is zeer zeker de moeite waard om er eens een keer te gaan eten. Maar helaas heeft Amuz niet de groei die ik gehoopt had.

Regards,

Elements

38. Prima keuken en bediening.
    Aparte en zeer smaakvolle gerechten
    Geen lange wachttijden; kortom voor iedere liefhebber aan te bevelen.
    Sjaak.

39. Ik ben al een aantal keer bij dit restaurant geweest. Gezellige inrichting en zeer goede kwaliteit van het eten, zeker in verhouding met de prijs.

40. Ons eerste bezoek begin 2011 was ons zeer aangenaam, wat alleen erg spijtig is, is dat nu in 2012 de prijs/kwaliteit verhouding sterk achteruit gaat. Dus mijn advies, ga terug naar t oude concept: Lekker eten voor ne plezierige prijs.

41. Geachte heer Charles Bernard,

Dank voor uw recensie. Wij betreuren de verloop van uw lunch in ons restaurant. U geeft aan dat de verwachtingen niet waargemaakt zijn en laat ook weten uit beleefdheid hier niet op in te zijn gegaan. Onze ervaring leert dat gasten het inspelen van onze medewerkers absoluut op prijs stellen en wij vinden het jammer dat u uw ongenoegen niet kenbaar heeft gemaakt tijdens het consumeren van de gerechten. Hopelijk geeft u ons het voordeel van de twijfel en mogen wij u opnieuw verwelkomen.

Met vriendelijke groet,
    AMUZ eten & drinken

42. Na positieve ervaringen te hebben gehoord, voor ons reden om dit zelf te ervaren. Helaas, de prijs/kwaliteitverhouding viel ons tegen.
    -De gegrilde maiskip in de caesersalade was veel te droog.
    -De gerookte zeebaars was klein en verschrompeld. Hij leek meer "te" gebakken dan gerookt.
    -Het broodje warm vlees was wel lekker en hier heb je als lunch genoeg aan.

De porties zijn over het algemeen "te" klein en je moet zelf om extra brood vragen. Zo werd er door de serveerster niet ingespeeld op wat wij hebben laten liggen op ons bord.
    De Chileense witte huiswijn was overigens goed.

Omdat de lunch werd aangeboden heb ik (uit beleefheid) mijn ongenoegen niet ter plaatse doorgegeven.

43. Onlangs heb ik bij Amuz gegeten, we hebben er geluncht.
    Zelf had ik de salade Mer, met gebakken zeebaars en een gamba. De saus was een kreeftensaus. De zeebaars was perfect gebakken, crispy skin maar nog wel zacht visvlees. De gamba was perfect gekruid. De saus was lekker pittig, maar niet te overheersend. Het brood erbij.... Waar hebben ze dat vandaan? Dat wil ik ook. Daarna hadden we thee, en als afsluiter nog een kop koffie. Bij de koffie kregen we een chocolaatje, witte chocola met limoen en vanille. Goeie keus. Ik kom hier zeker terug

44. Zaterdagavond jl een aangename ontdekking gedaan door bij Amuz te gaan eten. Perfecte bediening en genoten van de proeverijen van de chef. Ook de dessert proeverij die ons spontaan aangeboden werd was prima. Men heeft geen echt wijn arrangement maar op ons verzoek werd toch bij ieder gerecht een passend glas wijn geschonken. Niet echt goedkoop maar wel een prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanwinst voor Goes en omgeving en de stoelen zaten heerlijk. Komen beslist terug!

45. Tijdens dit weekend in Zeeland een bezoek gebracht bij Amuz. Erg vriendelijke ontvangst. De inrichting was prachtig en de sfeer en muziek perfect. Gekozen voor de proeverij van 5 met 3 heerlijke voorgerechten en 2 hoofdgerechten. De presentatie op de borden was erg mooi en de ingrediënten super vers. Heerlijk gegeten, ik vond de prijs erg scherp voor de kwaliteit van het eten, daarnaast ben ik een vrij grote eter en had ik ruim voldoende.

46. Heerlijk avondje genieten van eten en goede service. Zeer klantvriendelijk, niet gemaakt nep. Eten vers en goed bereid. Ook met dieet wordt je niet afgedaan met een bordje smakeloos, maar wordt met verse kruiden alles aangepast op wat wel gegeten kan worden. Top!

47. Jeannine

Laatst weer heerlijk gegeten bij Amuz. Hier serveert men originele heerlijke gerechten en ook als vegetariër kan je hier goed terecht. De bediening is zeer vriendelijk en alert, en het moderne interieur spreekt mij ontzettend aan. Stoelen zitten heerlijk en dat is maar goed ook want eten bij Amuz is een bijzonder prettig avondvullend programma. Een vegetarische aanrader is de Marokkaanse couscous die in bijzondere vorm geserveerd wordt. Ook de desserts zijn overheerlijk en zien er prachtig uit. Vergeet niet als afsluiter een Chai Latte te drinken! Dit is een soort cappuccino op thee-basis met Indiase specerijen: zalig en verslavend! Amuz is een enorme aanwinst voor Goes, sterker nog: voor Zeeland!

48. Wij konden nog net het laatste tafeltje krijgen op een drukke zaterdag avond. Ondanks de drukte was de service uitermate persoonlijk en de gerechten een waar kunstwerk. De keuze op de kaart was zeer divers met exclusieve ingredienten. We moesten wel wat lang wachten tussen de gangen door maar we waren een avondje uit en dan is dat ok. Wijn was lekker en goede porties. Amuz is een echte aanrader als je gezellig en niet al te 'stijfjes' in retro stijl jezelf eens wilt laten verrassen voor een aangename prijs. Super leuke aanwinst voor Goes.

49. We hebben met familie ( 6 p.) gebruik gemaakt van de introductieaanbieding. Het was geweldig. Mooi interieur en dito servies. De bediening was top. Amuse natuurlijk ook.

Heerlijk gegeten met goede huiswijn.

50. De website, de inrichting, de beschrijving van de gerechten: uit alles blijkt de pretentie een modern, trendy eetgelegenheid te willen zijn.

Wij waren dan ook erg benieuwd of dat waargemaakt zou worden tijdens onze lunch. Nee, helaas, één en ander kwam niet uit de verf.

Bij binnenkomst geen enkele knabbel op tafel. Mensen, ook al is het middag, zorg dat je gasten wat te eten hebben. Stukje brood, goede olijfolie, lekker zeezout.

Later bleek het vispotje een soort soep te zijn, waarin weliswaar superverse en smaakvolle schelpdieren zwommen, maar o, wat was het weinig. En als er dan om wat brood gevraagd wordt en er blijkt even geen brood voorhanden te zijn omdat het nog "in de oven zit"? Op lunchtijd? Terwijl er gereserveerd is? Dat geeft ten minste te denken over zorgvuldig plannen en organiseren.

Kennelijk kan men ook niet kiezen uit verschillende soorten broodjes. Mijn broodje gerookte zalm werd standaard wit geserveerd. De op de kaart vermelde avocado bleek na lang puzzelen, verstopt te zitten in een balletje koude roomkaas.

Het is het allemaal nét niet. Jammer, want Goes zit te springen om een moderne lunchgelegenheid waar het goed toeven is.

Prijs-kwaliteit is ook nog ver te zoeken.

6,1
  51. Afgelopen zondag voor de eerste keer gegeten bij Amuz! Prima ervaring! Eten was lekker, bediening uitstekend en de aanbieding met 2e hoofdgerecht gratis is natuurlijk ook super!

52. Restaurant heeft een erg leuke uitstraling en mooi modern interieur.

Eten was erg lekker en presentatie was erg leuk gedaan!

Wel vond ik prijs / kwaliteit niet helemaal in verhouding en waren de porties niet echt groot. Ook moesten we erg lang wachten tussen de verschillende gangen..

Al met al hebben we die avond toch erg lekker gegeten!

53. Deze week voor het eerst gegeten bij AMUZ. Mijn complimenten; werkelijk een aanwinst voor Goes/Zeeland. Prachtig interieur; prijs/kwaliteit is prima: prachtige gerechten (zowel qua smaak als de presentatie) voor een zeer aangename prijs. Werkelijk een topavond gehad. De opgebroken weg nemen we dan maar voor lief (dat is tenslotte maar tijdelijk).

54. Heerlijk gegeten,

De dame die ons die avond bediende kwam een beetje stijfjes over. Mag veel gastvrijer.

Porties inderdaad veel te klein. Vind in die zin de prijs/kwaliteit verhouding nog niet helemaal kloppen. Wel qua kwaliteit van het eten en de presentatie. Wat ik overigens wel heel netjes vond is dat de extra frites die we bestelden niet verrekend zijn die avond. En het feit dat je een kaartje kreeg bij de rekening met de vraag om je op of aanmerkingen te noteren vond ik netjes.

Wat ook prettig is, je hebt geen last van je buren. Het klinkt niet hol zoals in sommige restaurants.

Huiswijn heel erg lekker, zowel wit als rood. Ja, zeker voor herhaling vatbaar.

55. Job 5 punten

Ziet er supermooi uit en de kwaliteit van het eten is werkelijk fantastisch. De bediening is kil en de porties zijn veel te klein.