Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Exloo verdeeld zijn.

Frank Kuijpers

Waar zal ik beginnen. Suite was super! Buikspek was super! Toen hield het op..Ik weet dat een pottags een gebonden soep is, maar op onze vraag of de soep gebonden was, kregen wij als antwoord "licht gebonden" de daarop geserveerde knolselderij smurrie, was echt smakeloos waterig en zonder enige structuur. Terug naar de keuken dus.

Hoofdgerecht van "knapperig gebakken krab" was een derrie van in de frituur bereide blauwe krabbetjes die dreven in de olie en alle garnering die eronder lag ook. Ook terug naar de keuken dus. Mij tournedos werd ook meegenomen, zodat we straks toch samen een ander gerecht konden eten. Na 20 minuten kwam het hoofdgerecht weer op tafel. Gebakken groenten waren prima, maar mijn tournedos had 20 minuten onder de salamander gelegen. Droog en taai dus.

Nagerecht kaasplankje prima kaaskar, maar op mijn vraag of ik brood bij mijn kaas kreeg, was het antwoord " er is geen brood voorradig "

Nooit meer eten bij Hunzebergen, een "chef" zonder passie moet niet koken, zo laat je de gerechten niet je keuken uit gaan! Ga je schamen....

Erg gastvrij ontvangen! En heerlijk gegeten.
    We komen zeker nog eens terug.

Fijn toeven als het buiten koud is, met binnen een huiselijke sfeer, en een leuke openhaard.
    We hebben beide de mixed-grill besteld, en het biefstukje wat er ook bij zat, was perfect klaargemaakt.

c.van.dreumei

Zijn deze week van 14-15 november bij jullie geweest. Mooi hotel mooie 2 kamers. En lekker drinken Om 18 uur tafel besproken, duurde lang voordat er een serveerster kwam, en 19.20 Kwam pas het eten. De 2 keer snitsel met uitjes, spekjes en champignonswaren niet te eten. De snitsels waren van gemalen vlees heel dun en veel paneermeel! De spekjes en de rest waren met een vergrootglas te zoeken! Na het eten 2 maal koffie besteld en eenmaal een dameblanche. Eerst kwam de koffie. En na 30 minuten het ijs. Die was ook niet te eten want dat waren 3 bolletjes waterijs met wat chocolade saus. Dus die ook niet opgegeten. Al mel al waren er niet blij mee en gaan nooit meer in een van jullie hotels eten. Wij hadden er echt meer van verwacht.

4. Nederlands Exloo

Gegeten met 4 personen bij de Bussemaker. De bediening was vriendelijk. Het hoofdgerecht van wildzwijn was ronduit droog en totaal niet mals. De andere gerechten en het ijs waren wel goed.

Carla Kik

Gezellig ingericht restaurant. Ruim opgezet en toch knus.
    Bediening is gewoon perfect. Netjes, beleeft en ondanks dat het vol zat werd ook even rustig de tijd genomen voor onze bestelling.
    Het eten was in één woord geweldig. De porties, van zowel voor-, hoofd- en nagerecht zijn ruim bemeten. Kortom, een restaurant waar je graag nog eens komt.

Fijne avond gehad met heerlijke vis en vlees gerechten.
    Warme aankleding en heerlijk gezeten voor de openhaard, een eigenaar met humor!
    Een aanrader voor mensen die lekker willen eten, tot snel!

J. Wigchers

Een kil, sfeerloos restaurant. Tafels en stoelen in een onaantrekkelijke opstelling.
    Erg onaangename bediening. Verre van klantvriendelijk.
    Jammer.

W. van Egdpm

Met klein vriendengroepje(4) gegeten. Bij binnenkomst werden we vriendelijke te woord gestaan, door wat later bleek de eigenaar en gevraagd of hij onze jassen mocht aannemen. Nadat we plaats hadden genomen, viel ons de persoonlijke aandacht op en we voelden ons gelijk op ons gemak. Heerlijk gegeten. Ook het "broodmandje" vooraf met vier verschillende "smeerbaarheden" haha... was allemaal vers bereid. Dat gold trouwens voor alles wat wij die avond geserveerd kregen. Top! Vier verschillende hoofdgerechten en niemand had er wat op aan te merken. Al met al een zeer geslaagde avond. Komen zeker een keer terug, maar dan in het weekend

Hier 2 keer gegeten, de eerste keer prima in orde snel geholpen, en lekker gegeten de tweede keer dramatisch lang gewacht op het eten en dat was erg slecht. Wij waren niet de enigste andere gasten zaten ook lang te wachten. Op het bedienend personeel niets aan te merken werkte hard om de gasten te helpen maar de keuken was niet berekend op andere activiteiten in het restaurant zoals een buffet in een andere zaal. Hier komen wij nooit meer.

Tja, meer kunnen we er niet van maken. Alles was triest: pand, aankleding, pizza. De bodem was te dik, de smaak belabberd. Waar was de tomatensaus? Uiteindelijk was het een droge, smakeloze hap.
    Jammer voor het meisje in de bediening, zij deed haar best.

We hebben er gisteren gegeten met z'n vieren. Het was heerlijk.
    Het was er niet druk.
    De prijs was zeer aangenaam, goede bediening. Wij vonden het top.

12. Nederlands Exloo

Risotto van snelkookrijst en spareribs met kruidenboter besmeerd. Smakeloos eten. Keuken warmt alleen kant en klaar maaltijden op. Afrader!

AdG

Boekhuis

Hier gister gegeten, echt uitmuntend! Eten mooi gepresenteerd, vooraf tomaat met gerookte buffelmozzarella, alsmhoofdgerecht de diamanthaas, super mals en goed van smaak. Als nagerecht de red velvet. De zoete en zuurdere smaken waren goed in balans. Ook de huiswijn is van goede kwaliteit.

Ik zal dit restaurant zeker aanbevelen!

15. Nederlands Exloo

Wij hebben hier 17 maart heerlijk gegeten. Gezellig en niet te duur.

16. Nederlands Exloo

Slechte bediening en prijs/kwaliteit niet in evenwicht.

L. Kerkdijk

We hadden vrijdagavond afgesproken bij het Wapen van Exloo. Samen met vrienden werden wij hartelijk ontvangen en hebben wij eerst gezellig bij de open haard gezeten. We hadden een 4-gangenmenu. Toen onze maaltijd geserveerd werd, konden we aan tafel plaatsnemen. Van het voorgerecht tot de koffie was het een heerlijke verwennerij.
    Ik ga daar niet verder over uitweiden omdat de smaken te fijn zijn om weer te geven. Dus ons advies is; kom zelf eens proeven in het Wapen van Exloo!

Ineke

Een aantal keer gegeten daar. Leuke en gezellige nette snackbar. Alles ziet er keurig netjes uit. Vriendelijk personeel.
    En het eten was erg lekker. Keus genoeg.. We gaan er zeker weer een keer eten als we in de buurt zijn.

Grote porties, konden het niet op. Bezorging goed. Nadeel dat het eten niet warm genoeg was daardoor smaakte het minder. Het was anders goed geweest dus we proberen het nog een keer weer opnieuw in de hoop dat het warmer is.

Grote porties, konden het niet op. Nadeel dat het niet warm genoeg was, we hadden het laten bezorgen. Anders was het 5 sterren waard geweest, nu maar 3.

22. Nederlands Exloo

Zondag 11 september jl. zaten we zoals we wel vaker doen, lekker op het terras van Bussemaker in Exloo. We vonden het altijd een mooie invulling van bv. een zondagmiddag, een lekkere kop cappuccino met een gebakje, een glaasje drinken of even lekker iets eten. Fijn restaurant, goede keuken, kortom, gezellig. We vonden het ook vooral fijn omdat honden welkom zijn bij Bussemaker. Dus zoals altijd hadden we onze lieve hond mee.
    Ik had even zijn riem afgedaan omdat hij lekker buiten op het terras, bij ons onder de tafel lag.
    Toen ik wilde afrekenen ben ik naar de kassa gelopen. Toen ik eenmaal binnen stond, was mijn hond ongemerkt achter mij aangelopen. Omdat het normaal geen probleem is dat een hond binnenkomt, (we kwamen altijd met de hond binnen) was ik me van geen kwaad bewust.

Ik stond geduldig naast de kassa te wachten tot het personeel met mij wilde afrekenen terwijl mijn hond rustig naast mij stond.
    Opeens kwam een mevrouw van het personeel naar mij toe met een boos gezicht, en zei, “Wil je die hond daar weg doen”, ik schrok en dacht dat ze misschien bang was voor honden dus ik zei, “dat meent u niet”, “Ja”, (zei ze boos) “Dat meen ik wel, ik moet bij de kassa!”
    Geschrokken zette ik mijn hond een eindje achteruit, waarop die mevrouw, nogmaals geïrriteerd zei, “Het is hier een restaurant!” Hierop reageerde ik, “maar hij mag hier anders toch ook naar binnen?”, “JA” (zei ze met een oprecht boze stem, en een boos gezicht) “Maar niet los!” dat terwijl mijn hond, strak naast mij stond. Ik stond perplex. Wij kwamen daar al heel wat jaren en deze mevrouw werkt er ook al heel wat jaren, in een restaurant kun je gezichten herkennen en dan wist deze mevrouw dat wij vaak kwamen, nette mensen zijn, en normaal onze hond nooit los zouden laten lopen in het restaurant. Als deze mevrouw mij met een normale toon had aangesproken en normaal had behandeld, dan had ik alle begrip kunnen opbrengen en had ik haar zelfs gelijk gegeven. Maar ik had niet gezien dat mijn hond achter mij aangelopen was.
    Door deze denigrerende toon kom ik niet meer terug bij Bussemaker, zo ga je niet met je (vaste) gasten om! Omgaan met gasten kun je niet leren, die gave moet je bezitten. Als je die gave niet bezit, moet je niet in een restaurant gaan werken.

Zeer lekker mogen eten! Vriendelijke bediening en ruime porties. Gewoon goed!

Afgelopen tijd een al een aantal keer gegeten en het was keer op keer uitstekend! Lof voor de mannen uit de keuken en het overige personeel. Prachtige gerechten met mooie smaken, zowel rechtstreeks uit de keuken als bij tafel opgediend. Geeft toch extra ambiance. Vrijwel alles uit eigen keuken en/of uit eigen tuin, wat ons vol passie door de kok, genaamd Erik, werd uitgelegd. Personeel heeft kennis van zaken, is professioneel en toch vriendelijk. Zeker een aanrader en wij komen hier sowieso vaker terug!

Toen ik hier binnen kwam om wat te gaan eten, dacht ik direct... volgens mij kan ik nu beter weggaan. Wat is dit een armoedige zaak om te zien en wat een belabberde afwerking in het geheel. Afplaktape bij schilderen is ook niet echt bekend bij deze pizzabakker. Het is geen geheel en ziet er alles behalve uitnodigend uit om te gaan eten.

Toch het voordeel van de twijfel gegeven en wat besteld. Lams shoarma en iets met pasta. De saus bij de shoarma was zo pittig dat ik bijna de bloemenvaas wou leegdrinken. Het vlees was gebakken in een pannetje met heel veel vet en was niet gegrild. Erg weinig eten ook en niet smaakvol. Pasta was iets beter maar ook matig en basic.

Chagrijnige bediening en kwam teleurgesteld van tafel

26. Nederlands Exloo

Jolanda Bakker

27. Nederlands Exloo

Wij hebben vandaag onze lunch genoten in diner-café Bussemaker. Genieten hebben we zeker gedaan! Er hangt een prettige sfeer, bediening is adequaat en professioneel.
    Ons gezelschap bestond uit 2 volwassenen en 1 kind (3 jaar), kindvriendelijk is het bedrijf ook zeer zeker te noemen. Goede hygiëne, ook op het toilet, wat bij mij hoog in het vaandel staat.
    Door de open keuken oogt het fris en uitnodigend, het eten is dan ook een ware traktatie!
    Voor de koffieliefhebbers onder ons, de koffie wordt op de goede manier bereid, namelijk met een piston-/espresso-machine. Heerlijk!

Aanrader !

28. Nederlands Exloo

Els Nijhof

Mijn zus en ik gingen op aanraden van familie eten bij Bussemaker op 30 juli 2016.

Het eten was voortreffelijk maar de service was ronduit slecht. 4x moeten vragen of we iets te drinken kregen. De mixed grill was al koud toen we eindelijk de bijbehorende friet en sausjes kregen.T oen we klaar waren en om de rekening vroegen hebben we 25 minuten moeten wachten. Toen zijn we zelf maar naar binnen gelopen om te vragen of we a.u.b.mochten afrekenen. Naderhand hoorden we van verschillende mensen dat het vaker gebeurde als de baas niet aanwezig was.

Jammer van zo'n mooi sfeervol restaurant met voortreffelijk eten.

Met mijn dochter hier gegeten incl een beautyarrangement genoten.

Na ons eerste drankje hebben we een half uur moeten wachten op de kaart.

Het voorgerecht kwam na het bestellen erg vlot. De kerriesoep en de gepekelde zalm. Kerriesoep was pittig van smaak, maar niet overmatig. Werd aan tafel opgediend, wat mijn dochter nog steeds erg bijzonder vindt. De gepekelde zalm was prachtig gepresenteerd op leisteen. Mooie kleine smaken, heerlijk!

Hoofdgerecht; de varkensmedaillon. Goed bereid. Smakelijk. We kregen er 1 schaaltje aardappeltjes bij voor ons tweeen. Er was geen sxhaaltje groente bij...helaas...

Nadat wij het hoofdgerecht hadden genuttigd, hebben we 40min moeten wachten tot er iemand kwam om het af te ruimen... Wij hadden in de gaten dat er onderbezetting was onder het bedieningspersoneel. Meerdere malen, oogcontact, zwaaien, even de aandacht zoeken...
    Helaaaasss... Toen onze "buurtjes" hun hoofdgerecht kregen, wees de man het personeel er op dat wij al erg lang zaten te wachten... Toen werden we direct geholpen met het afruimen.

We zagen dat er "hulptroepen" werden ingezet van het grandcafe... dat zei voldoende...;-)

Nagerecht was binnen 15min op tafel.
    Als nagerecht hadden we een mousse en roomijs, ook mooi gepresenteerd op leisteen.
    Smaakte erg lekker!

Het 3gangendiner was prima. Sfeer was wat oubollig. Personeel zou iets meer "oog" kunnen hebben voor de gasten.

Wij komen niet snel terug hier.

30. Nederlands Exloo

Lekkere afwisselende gerechten en goede wijnkeuze en juiste prijs/ kwaliteit verhouding.