Bussemaker in Exloo

Een fantastische locatie midden in het mooie esdorp Exloo..

Als chefkok kijk je elke dag even naar de menukaart en de bestellingen.

Mooi vlees, verse vis, verse groente, dat is heel belangrijk.

Het is vaak lekker druk, maar dat vinden we niet erg, het mooiste is namelijk om te zien dat de gasten het naar hun zin hebben en heerlijk genieten van het eten.

........ en daar doen we het allemaal voor.

Vanaf 12.00 uur kunt u heerlijk lunchen en heeft u een ruime keuze uit zowel bekende gerechten als unieke eigen recepten.
Een verfrissende maaltijdsalade, een warme plate of een heerlijk belegd stokbroodje. Zie onze kleine kaart, waaruit u tot 17.00 uur kunt bestellen.

- De menukaart stellen we altijd zo samen dat iedereen een keuze kan maken.
- Klassiekers zoals schnitzel, saté, sparerib of biefstuk zult u altijd aantreffen, maar hiernaast hebben we ook een ruime keuze aan vele andere gerechten.
- Naast de reguliere kaart ziet u op de bordjes bij de open keuken de vis- en vleesgerecht van de week!
- Voor een diner is de keuken geopend vanaf 12:00 uur en tot 20:00 uur kunt u een bestelling plaatsen.

Lunchen of dineren kan bij goed weer natuurlijk gewoon op het terras!

1198953519 26
1205327107 26
1237195047 72
1320051691 73
1351919632 67
1409281924 71
1422029100 67

1. Gegeten met 4 personen bij de Bussemaker. De bediening was vriendelijk. Het hoofdgerecht van wildzwijn was ronduit droog en totaal niet mals. De andere gerechten en het ijs waren wel goed.

2. Risotto van snelkookrijst en spareribs met kruidenboter besmeerd. Smakeloos eten. Keuken warmt alleen kant en klaar maaltijden op. Afrader!

3. Wij hebben hier 17 maart heerlijk gegeten. Gezellig en niet te duur.

4. Slechte bediening en prijs/kwaliteit niet in evenwicht.

5. Zondag 11 september jl. zaten we zoals we wel vaker doen, lekker op het terras van Bussemaker in Exloo. We vonden het altijd een mooie invulling van bv. een zondagmiddag, een lekkere kop cappuccino met een gebakje, een glaasje drinken of even lekker iets eten. Fijn restaurant, goede keuken, kortom, gezellig. We vonden het ook vooral fijn omdat honden welkom zijn bij Bussemaker. Dus zoals altijd hadden we onze lieve hond mee.
    Ik had even zijn riem afgedaan omdat hij lekker buiten op het terras, bij ons onder de tafel lag.
    Toen ik wilde afrekenen ben ik naar de kassa gelopen. Toen ik eenmaal binnen stond, was mijn hond ongemerkt achter mij aangelopen. Omdat het normaal geen probleem is dat een hond binnenkomt, (we kwamen altijd met de hond binnen) was ik me van geen kwaad bewust.

Ik stond geduldig naast de kassa te wachten tot het personeel met mij wilde afrekenen terwijl mijn hond rustig naast mij stond.
    Opeens kwam een mevrouw van het personeel naar mij toe met een boos gezicht, en zei, “Wil je die hond daar weg doen”, ik schrok en dacht dat ze misschien bang was voor honden dus ik zei, “dat meent u niet”, “Ja”, (zei ze boos) “Dat meen ik wel, ik moet bij de kassa!”
    Geschrokken zette ik mijn hond een eindje achteruit, waarop die mevrouw, nogmaals geïrriteerd zei, “Het is hier een restaurant!” Hierop reageerde ik, “maar hij mag hier anders toch ook naar binnen?”, “JA” (zei ze met een oprecht boze stem, en een boos gezicht) “Maar niet los!” dat terwijl mijn hond, strak naast mij stond. Ik stond perplex. Wij kwamen daar al heel wat jaren en deze mevrouw werkt er ook al heel wat jaren, in een restaurant kun je gezichten herkennen en dan wist deze mevrouw dat wij vaak kwamen, nette mensen zijn, en normaal onze hond nooit los zouden laten lopen in het restaurant. Als deze mevrouw mij met een normale toon had aangesproken en normaal had behandeld, dan had ik alle begrip kunnen opbrengen en had ik haar zelfs gelijk gegeven. Maar ik had niet gezien dat mijn hond achter mij aangelopen was.
    Door deze denigrerende toon kom ik niet meer terug bij Bussemaker, zo ga je niet met je (vaste) gasten om! Omgaan met gasten kun je niet leren, die gave moet je bezitten. Als je die gave niet bezit, moet je niet in een restaurant gaan werken.

6. Jolanda Bakker

7. Wij hebben vandaag onze lunch genoten in diner-café Bussemaker. Genieten hebben we zeker gedaan! Er hangt een prettige sfeer, bediening is adequaat en professioneel.
    Ons gezelschap bestond uit 2 volwassenen en 1 kind (3 jaar), kindvriendelijk is het bedrijf ook zeer zeker te noemen. Goede hygiëne, ook op het toilet, wat bij mij hoog in het vaandel staat.
    Door de open keuken oogt het fris en uitnodigend, het eten is dan ook een ware traktatie!
    Voor de koffieliefhebbers onder ons, de koffie wordt op de goede manier bereid, namelijk met een piston-/espresso-machine. Heerlijk!

Aanrader !

8. Els Nijhof

Mijn zus en ik gingen op aanraden van familie eten bij Bussemaker op 30 juli 2016.

Het eten was voortreffelijk maar de service was ronduit slecht. 4x moeten vragen of we iets te drinken kregen. De mixed grill was al koud toen we eindelijk de bijbehorende friet en sausjes kregen.T oen we klaar waren en om de rekening vroegen hebben we 25 minuten moeten wachten. Toen zijn we zelf maar naar binnen gelopen om te vragen of we a.u.b.mochten afrekenen. Naderhand hoorden we van verschillende mensen dat het vaker gebeurde als de baas niet aanwezig was.

Jammer van zo'n mooi sfeervol restaurant met voortreffelijk eten.

9. Lekkere afwisselende gerechten en goede wijnkeuze en juiste prijs/ kwaliteit verhouding.

10. WillemO

11. WillemO 115 punten

Heerlijk gegeten: seizoensgerecht asperges met lamsham, uitstekend. Van de Mixed grill was alleen de kip van mindere kwaliteit. Overige uitstekend, wel redelijk hoog op smaak. Goede friet en salade. Fijn terras ook buiten in het heerlijk rustige Exloo. Weerkomm'n!

12. Prima sateh en lekkere witte wijn met goede en keurige bediening.

13. Deze week hebben we weer bij Bussemaker gegeten. We kregen eerst een heerlijk, groot kop mosterdsoep. Daarna hebben we een ''plank'' besteld die voortreffelijk smaakte. Met het dessert werden we aangenaam verrast. Het ijs smaakt fantastisch en kunnen we iedereen aanraden!! Kortom: een prima locatie, zeer goede bediening en voortreffelijk eten. Echt een aanrader!

14. Gisteravond uit eten geweest bij Bussemaker in Exloo. Bij binnenkomst vriendelijk begroet vanuit de open keuken. We werden gelijk opgevangen door de gastheer. Vooraf gereserveerd voor 2 personen, dus we konden gelijk aanschuiven aan een mooi gedekte tafel.

Ons voorgerecht was in beide gevallen Carpaccio. Vaak wordt de muis hiervoor gebruikt maar we hadden beiden het gevoel dat de runderhaas gebruikt is. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de zalm en de tournedos. Geen steakmes gekregen, dit was ook absoluut niet nodig aangezien je met een botermes de tournedos kon snijden, zo mals. Zalm goed van smaak en de citroensaus was goed, niet zo zuur dat je kaken er van samen trekken. Enige minpunt, voor zover je het een minpunt kan noemen, is dat de mooie cressen van koppert gebruikt worden als bordgarnituur en niet wordt gebruikt om smaak te verfijnen. Als dessert crème brûlée en chocolade parfait gehad. Brulee-debic. De witte chocolade parfait was goed, veel chocolade saus. Kosten voor de avond waren 104,60. Elke cent waard.

15. Gisteravond kennis mogen maken met het ketstbuffet van Bussemaker Exloo 2014. Na het zien van hun mooie folder/internet pagina hadden we ons er op verheugd, het zag er goed uit. Echter werd dit een grote teleurstelling.

Zowel het eten, de keus aan eten en de presentatie van het eten/buffet was zeer onder de maat, beschamend. Laat ik het dan nog maar niet hebben over de tafelindelingen, buffetindeling etc. De prijs/ kwaliteit verhouding was ver te zoeken.

Aangezien een ieder van ons hier wel eens eerder heeft gegeten was dit een compleet fiasco. Erg jammer!

16. CJ. Treffers

We zijn dit jaar in Drente op vakantie en kwamen op zaterdagavond terecht bij diner-cafe Bussemaker in Exloo.

Het restaurant krijgt van mijn vrouw en mij voor alles een 10! Prima, zeer vriendelijke bediening die zeer vlot alles op tafel hadden. Het eten zelf was voortreffelijk. Heel gezellig en ongedwongen sfeer ondanks dat het restaurant "vol" zat.

17. Lekker gegeten en gedronken voor een mooie prijs. Gezellig in het centrum van Exloo.

18. Marinus

Wij hadden het verrassingsmenu. Het serveren van het eten duurde erg lang en het viel mij op, dat andere mensen, welke van de kaart bestelden, eerder hun eten hadden dan wij, welke vooraf hadden gereserveerd en de aankomsttijd vooraf bekend was. Het voorgerecht, het vlees, vis en nagerecht van goede kwaliteit, de aardappelen/frites ook wel, maar lekker je buik vullen is er niet bij als je maar 2 kleine bakjes gebakken aardappelen krijgt met daarbij dan 4 porties frites voor een veel grotere groep en hetzelfde was het geval met de groenten waarbij iemand van de groep zei "je bent geneigd het kommetje leeg te gooien op je bord" maar ja, dan krijgen de anderen aan tafel geen groente meer. Persoonlijk vind ik worteltjes nou niet direct een verrassing. Op onze tafel was dan ook geen eten meer te bekennen want het was te weinig. Het eten is goed, je veel moet geduld hebben en geen moeite hebben met 1 lepel groenten en 1/2 portie aardappelen/frites.

19. Het eten was lekker en van goede kwaliteit. De service vonden wij goed, echter duurde het serveren van het eten lang.

20. Wij zijn nu twee keer hier wezen eten en ik moet zeggen, de eerste keer was fantastisch! De tweede keer helaas erg slecht!
    De sfeer is goed, mooi pand en leuke bediening. Maar bij binnenkomst loop je recht op de open keuken af, vind ik persoonlijk niks.
    Toen we aan tafel zaten, duurde het erg lang voordat we de kaart kregen. Het was niet druk, dus kon niet begrijpen waarom dit zo lang moest duren.
    De carpaccio was goed van smaak, maar alles was te dik gesneden. Ook de plakken kaas erop, was echt te..! Met het hoofdgerecht waren we snel klaar, graten in de vis en de smaak was zo zo. Groente was wel goed, maar aardappeltjes niet zelf gebakken. Wel hebben we nog koffie aangeboden gekregen, dus wel goed opgelost!
    Het aanbod van de gerechten op de kaart is minimaal en er lopen mensen in de bediening in normale kleding. Geen eenheid! Jammer dat wij de tweede keer deze ervaring hebben gehad.

21. Afgelopen week heerlijk gegeten bij Bussemaker. Erg vriendelijk personeel, dat je oprecht een leuke avond wil bezorgen. Eten was van uitstekende kwaliteit. Veel variatie op de kaart. We hebben genoten en komen zeker terug!

22. In 1 woord; Fantastisch!

Op aanraden van een verkoopster van de schoenenzaak vlakbij, kwamen wij hier vanmiddag voor de lunch.
    Een gezellig & k(l)eurig terras, zelfs aan water v.d. hond is gedacht!

Vriendelijke en nette bediening bracht ons een kop goede koffie en daarna de kaart, wat een keuze.
    Echt heel fijn dat er voor de vegetariër ook voldoende keuze is!!
    Het eten was voortreffelijk, zo vers en zo goed op smaak
    een ruime portie en een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Een hele dikke 10 wat ons betreft, ga zo door!

23. J&m oudleusen

Jaap Blaakmeer

24. Wij hebben genoten van een heerlijke maaltijd in een goede ambiance met een heel vriendelijk welkom en bediening, fantastisch wat hebben wij genoten van het eten. We zijn van plan om nog eens aan te komen. Het is in onze ogen een aanrader, zeker weten!!

25. Wij hebben de laatste tijd niet meer zo slecht gegeten, het lijkt wel of alle eten uit een erg goedkope supermarkt komt. Er zat smaak nog kraak aan het eten, zefs de koffie was niet te drinken. Een mooie lokatie, dramatische keuken.

26. Het eten was erg goed. In tegenstelling wat hieronder wordt gezegd was het water bij ons gewoon gratis. Het personeel was erg vriendelijk. Je kan echt merken dat er met aandacht en gevoel gewerkt wordt. De details zijn goed uitgewerkt. Het vlees prima gedecoreerd en gebakken de hoeveelheid precies goed. Aanrader!

27. Mooi restaurant. Eten was goed maar wel duur. Jammer dat de keuken zo vroeg dicht gaat

28. Eten viel tegen zeker voor deze prijs,

Het stoort mij zeker dat ik voor kraanwater moet betalen, ik kom hier niet terug. Er zijn genoeg alternatieve adressen in de buurt.

29. Robert Pol

Goed eten, leuk personeel en een leuke sfeer.

Ook de kaart is goed icb met de prijs.

30. Maartje Saarsma

Wanneer je in de exloo komt moet u echt even stoppen bij het restaurant Bussemaker. Wat is dat een aanrader! Echt geweldig... Het was er druk toen wij er waren maar het personeel was zo erg vriendelijk en het eten echt overheerlijk! Bedankt!

31. Frank Huizing

Er hing een super gezellige sfeer in het bedrijf.

Het was zeer druk, maar toch verliep alles helemaal super.

*Als voorgerecht een heerlijke boerengroente soep genomen. Je kon gewoon proeven dat hij vers gemaakt was.

*Als hoofdgerecht gekozen voor een entrecote, HEERLIJK!

*het nagerecht was ook prima in orde. Ik dacht ik neem de coupe Bussemaker, eens kijken wat het precies is. Komt de bediening aanlopen met een groot glas ijs, met spetters er in. Helemaal leuk!, en smaakte ook nog lekker, heerlijk walnoten ijs.

Complimenten aan de koks, maar ook vooral aan de bediening, die er een leuke sfeer van maakt.

32. ho 23 punten

We hadden een hele andere ervaring verwacht bij Bussemaker, 1 maal, maar niet weer voor de herkansing.

Onlangs zijn wij er geweest met 4 man. Normaal zou ik niet snel aangeven dat het slecht is, maar nu wel.

We hadden 2 maand van tevoren gereserveerd voor een plaatsje aan het raam, toch werden we doodleuk in het midden geplaatst. Maar na enige ruis van onze kant mochten we dan met enige gratie bij het raam zitten.

Het voorgerecht, zelf had ik een uiensoep besteld, maar schijnbaar was het bovenste van de soep geschept, erg vet en super scherp van de peper, de anderen vonden dat ook. 1 van ons vroeg of er een ander voorgerecht kon gemaakt worden, nee was het antwoord.

Ook de drankjes was erg mee gemorst, dus alles zat direct al onder de rode wijn vlekken.

En erg vriendelijk werden we niet behandeld, misschien de verkeerde avond /plaats/tijd zeg het maar.

Uitendelijk alles betaald ook de soep, wel wat van gezegd, maar geen korting.

Jammer, dit had een leuke avond moeten zijn.

33. Ik heb afgelopen weekend met mijn 2 zussen bij Bussemaker gegeten. We hebben genoten!

Het eten was heerlijk! Het stokbrood/broodjes vooraf met kruidenboter was heel erg lekker.

Personeel was super vriendelijk en het restaurant was gezellig ingericht.

Mooie open keuken...

Kan me de laatste keer niet herinneren dat ik ergens zo lekker heb gegeten en waar het personeel zo vriendelijk was. Helemaal top!

34. NMW 156 punten

Gezellig ingericht en heel vriendelijk personeel.

We hadden een verrassingsmenu. Heerlijk en zeker verrassend. Aanrader!

35. Janny van der Weele

Heerlijk gegeten afgelopen weekend. Het was lang geleden dat mijn man en ik uit eten zijn geweest en het beviel ons heel erg goed.

Lekker voorgerecht, ontzettend mooie vis als hoofdgerecht.

Om je vingers bij af te likken.

36. Wil Scheffer

Bij aankomst waren wij de eerste klanten maar al gauw kwamen meer mensen binnenlopen. De sfeer was door de bediening ondanks dat wij de eerste/enig klanten toch goed en gezellig

37. Het eten is heerlijk en de porties zijn ruim voldoende, het personeel is uitermate vriendelijk en het is er gezellig. Bussemaker is zeker een aanrader voor mensen die in Exloo zijn.

38. mieke garvelink

we hebben heel lang op het eten moeten wachten en toen we er iets van zeiden kregen we een grote mond.het eten was lekker en cretief klaar gemaakt, de ruimte was rumoerig en voor ons niet om terug te komen.

39. wij hebben nog nooit zo slecht gegeten,plastic in het eten, waar nauwelijks op werd gereageerd.
    misschien moet de kok een keer in een goed restaurant gaan dineren om zo inzicht te krijgen in zijn eigen kookkunst en hoe het eten zou moeten smaken. Tip voor de bediening: de glazen onderaan vasthouden om vieze vingers te voorkomen op het drinkgedeelte.