Bistro de 13 Balcken in Alkmaar

Parkeergarage theater ''De Vest'' op loopafstand.

Op loopafstand van NS en busstation.

5. Betalen pin Master Card Visa

1410632004 87
1415205276 88
1419778547 88
1502097436 90

1. Gewoon lekker gegeten. Bediening zeer attent.

2. Jet 56 punten

Wat een leuke bistro is dit! Nog nooit eerder gegeten, maar een zeer aangename verrassing! Intiem én uniek ingericht. We hebben beiden tikka masala gegeten; een heerlijk en verfijnd vegetarisch gerecht met rijst, chutney en naanbrood. Er bij werd een frisse salade geserveerd met zoete rabarber. Perfect in balans! Wat het helemaal af maakt is de fijne, gastvrije bediening. De cappuccino is verder fantastisch gemaakt en behoeft eigenlijk geen cacao. Hier eet je niet, hier onderga je een belevenis! Een heel goede verhouding prijs/kwaliteit. Wij komen zeker terug!

3. Leuke gezellige bistro, informele relaxte sfeer. Leuke bediening met aandacht voor de wijn die je kiest en de gerechten. Aanrader!

4. Fantastische ervaring om bij jullie te eten!

Wij waren met een grote groep aanwezig en hebben heerlijk gegeten.
    Vriendelijke bediening en een super kok. Ondanks dat wij met een grote groep waren liep alles uitstekend.
    Een echte aanrader.

5. Heerlijk gegeten bij Bistro de 13 Balcken! Lekkere carpaccio met Alkmaarse kaas. Ook kregen wij nog een extra heerlijk voorproefje met geitenkaas. Geweldig lekkere Ierse kogelbiefstuk gegeten, uitstekend medium rare. En als nagerecht hebben wij heerlijk een stuk cheesecake gegeten met hazelnoot ijs!
    In een woord geweldig! Mochten wij ooit nog terugkomen in Alkmaar, dan komen wij bij Bistro de 13 Balcken zeker weer terug.

6. Met 9 personen daar gegeten. Uitstekende ontvangst, heerlijk eten. Goed gevulde borden van de beste kwaliteit. Goede sfeer en uitstekende service.

7. Henriette

Heerlijk gegeten! Mooi opgemaakte gerechten. Bescheiden en prettige personeel.

8. Ronald Blom

Slecht. We hadden een tafel voor drie personen gereserveerd. Ergens midden in een zeer onplezierig ruikende ruimte stond een piep klein tafeltje waar we maar aan moesten gaan zitten. Op mijn verzoek voor een andere tafel kon geen gehoor worden gegeven. We zijn toen naar een andere gelegenheid gegaan waar we fantastisch werden geholpen en top hebben gegeten.

9. Wederom heerlijk gegeten bij de 13 Balcken. Zeer gastvrije ontvangst en een zeer vriendelijke en kundige bediening. Eten was prima, niets op aan te merken. De sfeer is warm en gezellig. Wij komen zeker nog een keer terug!

10. Het eten was prima, zeer gastvriendelijk en servicegericht personeel een prettige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Heerlijk gegeten in een leuke omgeving.

12. Zeer aangenaam gegeten! Personeel verstaat hun vak en dat komt absoluut over. Koks met hart voor koken en de bediening zeer kundig en gastvriendelijk. Het eten was zeer gevarieerd in smaaksensaties en de wijnkeuze perfect! Goed naar onze wensen geluisterd en ook daarom een heerlijk diner genoten. Werkelijk een aanrader!

13. P.Vlaarkamp

Gezellige ambiance, vlotte en uitstekende bediening. Héérlijk gegeten. De koks hebben écht hun best gedaan. Prachtig opgediend! Een aanrader. Wij komen zeker een keer terug.

14. Johan Bult

Als gast ontvangen bij de entree. Goede uitleg van de bestelde gerechten, zeer vlotte bediening, in een goede sfeer. Echt een aanrader om uit eten te gaan.

15. Gezellig. Lekker eten. Correcte bediening. Je bent echt lekker uit eten. Ongedwongen aangenaam rustige sfeer.

16. B. den Nijs

Wij hebben met vijf man hier heerlijk gegeten. Als echte Alkmaarder moet je hier gegeten hebben.

Het pand en de inrichting is zeer smaakvol. De kaart is compleet, de service goed, de smaak erg lekker. De prijs is gezien dit bovenstaande netjes.

Zeker een aanrader.

17. Linda Ursem

Prima, heerlijke gegeten!

18. Sara Mosch

1 punt

Dirk

19. J Hendriks

Heerlijk gegeten, we hadden aangegeven dat we weinig tijd hadden en daar heeft men rekening mee gehouden.

20. Ik ging hier laatst eten met mijn vader en ik heb heerlijk gegeten! Het personeel was zeer vriendelijk en provisioneel! Zeker een aanrader :)

21. Jeannette van den Berg

Weekendje met mijn moeder in Alkmaar en heerlijk gegeten. Top kwaliteit en een fijne sfeer. Gastvrije lieve bediening

22. Zomaar even op een zondag dit niet al te grote eettentje binnen gelopen. Zaak ziet er netjes en huiselijk uit. Voor het voorgerecht kregen wij een amuse van Kreeft en rivierkreeft, erg lekker. Deze was van het huis. Erg attent.
    Vooraf hadden we een bordje met vongole en Gamba's in een soort pesto achtig sausje met 2 plakjes brood daarbij. Erg lekker. Mijn vrouw had als hoofdgerecht gekozen voor de file van zeebaars en ikzelf had voor de hazenbout gekozen, alles zag er mooi uit en de geserveerde groenten erbij waren top en origineel! Wij dronken er de rode huiswijn bij. Als achteraf deden we nog een kaasplankje met een bijpassend dessertwijntje erbij.
    Uiteindelijk de rekening gevraagd en met een lekker vol gevoel de tent weer uitgelopen met de belofte dat we zeker nog eens terug komen!

23. We kwamen hier n.a.v. een gekregen dinerbon. Ontvangst was hartelijk, bediening top, keuken is aan te bevelen (ondanks, of juist door, geen uitgebreide menukaart). Wijntip was goed. Kortom, voor ons zeker voor herhaling vatbaar! Complimenten!

24. Marcel Smelt

Top tent. Het eten was fantastisch en zelden bediend door iemand die zo vriendelijk en gastvrij is. Tevens wist hij exact te vertellen wat je te eten en drinken krijgt.

25. Lekker, maar beetje pretentieus voor wat er geserveerd wordt. Voorgerecht was super, lam ok, dessert ook. Ik heb betere service gehad bij minder luxe restaurants: lege glazen, moeten vragen om nog een drankje en de koffie duurde wel erg lang.

26. We hebben hier met 4 personen gegeten. Complimenten voor het personeel.
    Waar je elders nog wel eens de deur wordt uitgekeken, kregen we hier alle tijd om van het smaakvolle eten te genieten, mooi opgediend bovendien!
    Prima prijs kwaliteitsverhouding.
    Zeker een aanrader.

27. Carsten Weihrauch

Echt super lecker! Netter Service! Immer wieder gern! LG

28. A

29. Rick Brink

Wij hebben 13 balcken gegeten om de verjaardag van mijn schoonvader te vieren. De recensies op internet waren lovend, dus de verwachtingen waren hoog, en dat was niet meer dan terecht.

Het is een gezellig restaurant met een rustieke sfeer, het heeft iets weg van een oude pub. De bediening was vanaf het eerste moment zeer vriendelijk en gemoedelijk. Ze deden zeer hun best om het voor ons gezellig te maken. Het eten was vanaf de amuse tot het dessert top. Prijs kwaliteit verhouding een dikke 10!

Als je gezellig en lekker wil tafelen voor een schappelijke prijs is de 13 balcken ( Jaa het zijn er in het totaal 13, we hebben ze geteld) een absolute aanrader in Alkmaar!

30. Wij hebben heerlijk, eerlijk en puur gegeten. Het lamsvlees bij de asperges was tot in perfectie bereidt. Het wijn arrangement is een aanrader, zodoende een goed glas bij elk gerecht.

31. Prima restaurant, een goede en lekkere menukaart en wijnadvies. Goede sfeer en bediening, een toppertje.

32. Leuke gezellige bistro naast de Grote kerk van Alkmaar. Afgelopen zondag met een vriendin lekker Saté gegeten. De service was prima, aardige en gastvrije bediening. We kregen zelfs een heerlijke amuse tussendoor. Een absolute aanrader voor een ontspannen avondje uit eten in Alkmaar en omstreken.

33. An Dijkstra

We hebben genoten van een heerlijk etentje. De bistro is sfeervol, de bediening heel prettig. Het eten ziet er verrukkelijk uit en het smaakt dienovereenkomstig. Wij komen zeker terug!

34. Arie Appeldoorn-Machiela

Zondag 30 Maart 2014. Wat een gezellige avondje uit deed veranderen in een wrange ervaring.

De bediening gaf bij een drie gangen diner bij het voor twee personen besteld nagerecht één chocolademousse als nagerecht met twee lepels. De kelner hierop aangesproken dat er twee nagerechten besteld waren, betrokkene dacht dat er één nagerecht voor twee personen besteld waren en zou er een nagerecht bijbrengen. Bij het neerzetten van dit nagerecht kreeg ik te horen: ik ben helemaal klaar met u, ik heb het helemaal gehad met u, ik ben gewoon klaar met jullie.

Ik ben achter de kelner aangelopen en betrokkene geïrriteerd op zijn gedrag aangesproken dat ik dit niet accepteerde. Zo ga je niet met klanten om etc. Wij hebben de rekening gevraagd, betaald en zijn weggegaan.

Daar ik dacht dat ik mijn fietssleutel bij het afrekenen had laten vallen, ben ik teruggegaan en heb hem mijn excuses voor mijn gedrag aangeboden, daar ik persoonlijk van mening ben dat dit voorval in een persoonlijk gesprek met betrokkene opgelost kon worden.

Zondagmiddag 6 maart rondom 15.15 uur voor een afspraak/gesprek met de bedrijfsleider naar de zaak gebeld en naar de bedrijfsleider gevraagd. De bedrijfsleider blijkt de betrokken kelner te zijn, deze was niet genegen om met mij en mijn vrouw een gesprek aan te gaan, daar hij vond dat ik hem bij het neerzetten van het nagebrachte nagerecht on heus had bejegend.

Mijn vrouw heeft hem in ons telefoongesprek laten weten dat zijn beleving niet strookt met het voorval en dat haar man pas na zijn opmerking geïrriteerd achter hem aan is gelopen.

De betrokken bedrijfsleider/kelner blijft bij zijn beleving en ziet ons ook niet meer als klant. Wij zullen na onze en zijn beleving de 13 balcken zeker niet meer bezoeken.

35. Jos van Wely

Prima locatie, fantastisch eten en geweldige bediening! Top!

36. Doke de Graaf

Afgelopen zondag hebben wij heerlijk gegeten bij Bistro de 13 Balcken. Er is veel zorg besteed aan het bereiden van het eten en dat kun je proeven. Wij vonden het heel gezellig bij de 13 Balcken. De bediening was heel ontspannen, snel en zonder stress, waardoor de sfeer heel erg prettig is. We kregen een goed advies over het menu zodat we een goede keuze konden maken. We komen zeker terug!

37. Wij waren er voor de eerste keer en het is ons prima bevallen. Erg lekker gegeten. Service is prima en een leuke sfeer. Hier komen wij zeker een keer terug.

38. marcelle sitter

Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening. We waren hier al eerder. Eindelijk geen onzin liflafjes.

39. Leuke tent, lekker gegeten en een prettige sfeer om een avond lekker te zitten!

40. Super leuk restaurantje. Uitstekende bediening, heerlijk eten. En dat voor een hele scherpe prijs. Top!

41. Afgelopen zaterdag waren wij hier voor het eerst. Er werd keurig rekening gehouden met ons qua tafelkeuze. Het eten was echt overheerlijk! Hiervoor willen we zeker terugkomen!

De bediening was erg slecht, we moesten er wel om lachen. Glazen bij ons en de buren waren al een hele tijd leeg en we moesten zelf vragen om drinken. Bediening was continue in de war, legde verkeerd bestek neer, kwam met eten aan wat voor een andere tafel was, zette na 2x vragen toch nog de borden bij verkeerde persoon. Het viel ons en de koks zelf ook op. De sfeer was prima, gezellig en alles zag er erg verzorgd uit!

42. Heerlijk gegeten afgelopen weekend. Wat een bijzondere combinaties worden hier bereid. Zelf had ik nooit kabeljauw, met spruitenpuree en mosterdsaus kunnen bedenken. Het was erg lekker!

En een vriendelijke bediening, ook heel belangrijk.

Bedankt voor alles. In tijden niet zo genoten.

43. M van Veen

Kom er al ruim 5,5 jaar en heb het bedrijf zien groeien tot wat het nu is. Het is elke keer weer een feest om daar te mogen eten. En het eten is altijd heerlijk en de bediening uitermate vriendelijk!!! Ga zo door!!!

44. Wij hebben met 5 personen van een voortreffelijke, verrassende maaltijd genoten. Het personeel was uiterst vriendelijk en voorkomend. De service prima van begin tot eind en de sfeer was, ondanks het feit dat het niet vol zat, gezellig. Zeer zeker de moeite waard om er vaker terug te komen.

45. Gisteravond hebben wij, voor de tweede keer, weer overheerlijk gegeten met een allervriendelijkste bediening, ook de wijn was voortreffelijk !

46. Wij (ouders met kindje van 9 maanden) kwamen iets na vijven binnen. De medewerkers zaten gezellig aan een tafel maar gingen direct naar hun werkplek toen we binnen kwamen. De kinderstoel was gereserveerd maar we konden hem gebruiken tot die gasten er waren. Het voorgerecht was heerlijk, wildproeverij en uiensoep. De maaltijdsalade van mijn vrouw bestond uit hoofdzakelijk sla, zat naar onze mening te weinig bij in om een maaltijdsalade te mogen heten. Mijn sliptongen smaakte prima. Wij lusten beide nog wel wat dus vroegen om nog wat frietjes en appelcompote. Na afloop kwam onze enige domper, de extra frietjes en compote stonden op de rekening...

Voor de rest heerlijk gegeten met vriendelijke bediening!

47. Heerlijk gegeten! De verschillende gerechten zijn fantastisch van smaak en de goede gastheer adviseert hier mooie wijnen bij. Zeer hoge kwaliteit voor een goede prijs. Wij komen hier zeker terug.

48. A.V. &F.V.

Wij hebben hier zeer goed en gezellig gegeten. Super kwaliteit voor een kleine schappelijke prijs. Gezellig knus restaurant met een zeer vriendelijke gastheer met verstand van zaken. Wij komen hier zeker nog eens terug, een echte aanrader!

49. In een woord super! Heerlijk avondje van ontvangst tot het verlaten van het restaurant, vriendelijk en professioneel personeel. Goede prijs/kwaliteit verhouding met uitstekende service.

50. Maud Berendsen

Redelijk beperkte menukaart maar logisch als je het eten krijgt. Alles zelf gemaakt, het smaakte allemaal heerlijk en de service was perfect! Hier komen we eker nog terug.

51. Heerlijk gegeten!! Smaken erg goed op elkaar afgestemd bediening erg vriendelijk het was wel even wachten op het eten maar dat was het zeker waard! Komen ook echt een keer terug!

52. Wat een gezellige sfeer in dit restaurant! Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening en aardige koks. Had nog niet eerder van dit restaurant gehoord, maar echt een aanrader wat mij betreft!

53. Heerlijk gegeten in sfeervol restaurant met een correcte en toegewijde bediening.

54. All was perfect. The service excellent and the food very good. The zommer trio as well as the hummus ballentjes were really a good surprise.
    Thanks a lot

55. Heerlijk gegeten bij De 13 Balcken! Bediening was prima, eten heerlijk! Een aanrader.

56. Goed eten, aardige voorkomende bediening.
    Maar waarom zo moeilijk doen als je een karaf water vraagt, zelfs als je dat betalen wil.

57. S.H. van der Goot

Lekker buiten in het zonnetje gegeten aan de zijkant van het restaurant. Mijn vrouw had de vis van de dag en ik de lamsschouder. Beiden zeer tevreden. Ik had zelf de wijntip gebruikt: ook echt top! De bediening door de twee jongemannen was heel goed. Goede sfeer.

58. M. Nauta

Heerlijk vegetarisch gegeten. Leuk om een gerecht te vinden wat afwijkt van de vegetarische gerechten die in de meeste restaurants op de kaart staan. De gerechten zien er mooi uit. De sfeer was prettig en de service uitstekend. De prijs is prima in verhouding. Het restaurant ziet er mooi en sfeervol uit en is qua locatie goed.

59. Rik en Ilse

Eten was redelijk maar inderdaad goed aan de prijs. Borden niet voorverwarmd, geen verse groentes geserveerd, bijbetalen voor een paar frietjes, en dure wijn. Te kleine tafeltjes en met grote boxen in de zaak geen muziek. Niet echt om nog een terug te gaan. Kortom, stevig betalen voor matig eten en veel makke schapen in een klein hok. Geen aanrader.

60. Lekker gegeten maar naar mijn idee toch voor enigszins forse prijs. Ambiance, aankleding erg sfeervol. Bediening erg correct. Mag van mij iets minder stijf maar dat kan voor een ieder anders zijn.
    Varkenshaas lekker mals, zelfgemaakte satesaus vrij algemeen. Maïskip lekker mals, valt van het bot. Al met al geen tegenvaller.

61. Paters 11 punten

Bij binnenkomst hebben wij ons gelijk welkom gevoeld. Een super avond gehad met als toppunt tekst en uitleg over wijn en spijs. We hebben mogen genieten van hele mooie wijnen en super lekker eten.

Als wij toekomstige gasten iets mogen aanraden vanuit het Limburgse die richting Alkmaar gaan zal het zeker de 13 Balcken zijn.

Super om te ervaren dat iemand zo gepassioneerd en correct met zijn vak omgaat.

62. We hebben een heerlijke avond gehad, vis van het dagmenu was super. Lekker wijntje erbij. Het nagerecht was ook heel lekker van smaak, koffie toe, het was top.

63. D. de Kruyff

Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Zeer smaakvolle gerechten met verrassende elementen en heerlijke wijnen. Wat ons vooral op viel was dat we ons echt als gast en zeer welkom behandeld voelden, dat zie je niet veel meer. De prijs/kwaliteit verhouding is super! Wat ons betreft echt een aanrader!

64. F. Groustra

Een restaurant met internationale allure; fantastisch eten, mooie porties, lekkere wijn, prettig vriendelijke bediening en een leuke sfeer, je kunt een gesprek voeren zonder boven lawaai uit te moeten roepen - kortom - een heerlijke avond!

65. Of het kwam dat we zo vroeg waren of dat het altijd zo gaat in dit restaurant, we hebben van elke minuut genoten. Het eten is echt met zorg bereid en heeft in elke gang wel aantal smaakjes die je niet meteen verwacht maar bij elkaar ervoor zorgen dat er een kundig aandacht voor detail is. De bediening is plezierig en kundig, van een uitleg over de amuse tot het attent bijschenken van water en wijn, met een juiste balans tussen aandacht en afstand. We hadden als hoofdgerecht de doradefilet (vis van de dag) en sliptongetjes en als wijn de Cape Ridge (huiswijn). Ambiance, aandacht en kwaliteit van het eten tot en met de koffie: zeer van harte aanbevolen.

66. Meta de jonge

Het was top, lekkere wijn, lekker eten en een mooi sfeervol restaurant.

67. Simon & Angelique

Willekeurig een restaurant gezocht in Alkmaar en deze gekozen. Achteraf gezien een prima keuze. Keurige bediening met veel persoonlijke aandacht, leuk oud pand maar zeker ook niet onbelangrijk heerlijk eten. Carpaccio, zalm en dessert... Alles was goed op smaak en we hebben dus heerlijk gegeten. Aanrader !

68. Loes Schipper

Gezellige bistro waar je lekker kan eten met aangegeven wijntips! Leuke sfeer!

69. Gisteravond heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Je gaat met een voldaan gevoel naar huis! De wijnen ook zeer passend bij het eten. Wij komen zeker nog eens terug!

70. Echt ontzettend lekker gegeten, ik heb zelfs om het recept van de carpaccio gevraagd (per ongeluk het briefje laten liggen, maar ik heb het onthouden). Zo lekker heb ik die nog nooit gehad!

Service was top en de wijn was ook heerlijk.

Absoluut een aanrader!

71. Leo van Zitteren

72. Geweldig gegeten in dit kleine sfeervolle restaurant. Leuke bediening en een overheerlijke wijn gekregen. En als toetje nog een port waarvan ik nog aan het nagenieten ben.

73. Lekker ontspannen gegeten, goede service. Leuk een hapje vooraf van de zaak, en chocola bij de koffie. Echt de kers op de taart. De prijs is echt goed voor zoveel service, is echt voor herhaling vatbaar.

74. Jeroen verkerk

Zaterdagavond hebben wij een overheerlijke avond gehad in Restaurant de dertien balcken.
    De sfeer was heerlijk rustig en gemoedelijk
    De kwaliteit en de zorg van de bereide maaltijden waren top!
    Alsmede de bediening, zeer correct.
    De amuse was een verrassing en zeer smaakvol,eveneens de huiswijn(zuid Afrikaans)
    Als voorgerecht :gegrilde tomatensoep/carpaccio .
    Als hoofd gerecht :vis v/d markt(zalm) / entrecote
    Als dessert huisgemaakte :vanille ijs / pannacota van witte chocolade met bosvruchten mousse!

Ons zien ze zeker nog een keer terug!

75. Wijngaarden

We hebben genoten van een smaakvol voorgerecht en een lekker hoofdgerecht.
    Jammer genoeg overheerste de fritelucht in het restaurant wat de smaak en onze kleding niet ten goede kwam.
    We hebben de eigenaar hierop geattandeerd maar dat schoot hem in het verkeerde keelgat. Wij zullen hier niet meer terugkomen en dez negatieve ervaring aan onze vrienden en kennissen kenbaar maken.
    Jammer de avond had veel plezieriger kunnen eindigen.
    6 oktober 2012

76. Goed gegeten bij de 13 Balcken in Alkmaar. Prijs -kwaliteit is goed en de producten zijn vers!
    Correct en behulpzaam personeel, een aanrader dus!
    Wat ik jammer vond is dat de wijnkaart erg summier is en dat er gekozen is voor Zuid-Afrikaanse wijnen, die trouwens wel erg goed zijn! Misschien een tip om er wat "wijnlanden" erbij te nemen!

77. Vanavond hier gegeten met mijn vriendin. Het eten was uitstekend, zeer vriendelijk personeel. De service was prima.

Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar. Helaas wat ver uit de buurt voor ons, anders waren we hier zeker vaker naartoe gegaan.

78. Rob en Trudy van den Kamer, Amersfoort

Weleens gekeken naar het programma "herrie in de keuken" van top-kok Herman den Blijker?

Die hoeft in de 13 balcken niet langs te komen. De kaart is klein maar evenwichtig; de maaltijden zijn met zorg bereid en van kwaliteit. Smakenpallet is uitstekend en het is geen "circus" op je bord. Drankenkaart is uitstekend.
    Nu denk je dat dit een duur en chique gebeuren is?
    Nee, het is leuk en ongedwongen en zeker niet te duur.

Kortom: een absolute aanrader!!!

79. mirjam engelen

Was heerlijk eten, bediening prettig en gezellig. Sfeer heerlijk rustig.

80. Verfijnde smaken. Goede sfeer en vriendelijke ober. Een aanrader!

81. Heb er altijd een beetje twijfels over de recensies die mensen geven over een restaurant omdat je nooit weet wie ze schrijven. Maar bij dit restaurant geloof ik alle positieve recensies want wat hebben wij lekker gegeten. Heerlijke gerechten die er ook nog is prachtig uitzagen. En ook niet onbelangrijk een erg vriendelijke bediening.

82. Heerlijk gegeten echt gesmuld, zeer gezellige sfeer en vriendelijke gastheer.
    En niet onbelangrijk lekkere biertjes van de tap .
    Hier komen we zeker terug !

83. D 18 punten

Gisteren samen met mijn vriendin voor het eerst hier gegeten. Wij werden verrast en hebben een leuke avond gehad! Het eten was heerlijk, vooraf carpaccio en een proeverij, erg lekker! Als hoofdgerecht de biefstuk met pepersaus en ik de dagverse zalm, perfect! Het eten, de service en de sfeer was top. Hier gaan wij zeker nog een keer eten.

84. Tessa en Matthieu

Ondanks dat we regelmatig uit eten gaan, is het toch weer gelukt om een restaurantje te vinden waar we positief verrast werden door de goede menukaart, uitermate vriendelijke gastheer, goede prijs-kwaliteit verhouding van eten en drinken, presentatie en sfeer.
    De rode Zuid-Afrikaanse huiswijn was heerlijk soepel en er stonden nog meer prima wijnen op t menu waarmee de inkoper blijkbaar vinoloog van t jaar geworden is! Leuk dat we een amuse kregen als smaakopwekker. Het hoofdgerecht de varkenshaas had een heerlijke zoete pepersaus en hoofdgerecht vis van de markt was kabeljauw op de huid gebakken, ook erg lekker. Prima porties en lekkere bijgerechten. Nagerecht was ook smullen.
    We komen graag en zeker nog eens terug!

85. Rosalie

Erg lekker gegeten hier, leuke sfeer en goede service, zeker een aanrader!!

86. Brabanders

Het was voor ons even zoeken afgelopen donderdag ,maar eenmaal aangekomen zijn we echt verwend :-)
    Proeverijen, loempiaatjes, biefstuk, varkenhaas en de saté waren heerlijk, had je mes bijna niet nodig...Als afsluiter een Irish coffee die zich hier ook voor uit mag geven. Als we in de buurt zijn komen we zeker en vast terug, we weten 't nu rechtstreeks te vinden. Groetjes uit Brabant

87. Fam Verhagen, Tilburg

Op de vooravond van de "halve van Egmond" hier heerlijk gegeten. Vanaf de amuse vooraf tot en met de koffie na heerlijk genoten. Alle bestelde gerechten waren met aandacht klaargemaakt ikzelf had het runderstoofpotje: verrukkelijk, mijn man had de "vis van de markt" met spaghetti (hardlopers kost). Onze zoon de varkenshaas pepersaus, en onze logé had (inderdaad) de "beste saté van Alkmaar"
    We komen hier zeker nog eens een keer terug.

88. Op een heel rustige zaterdag (3 dec 2011) hebben we hier echt heerlijk gegeten. Goede ontvangst en persoonlijke aandacht.
    Vooraf kregen we een amuse van het huis. Die 'starter' legde de lat hoog voor wat er nog moest komen, maar dat bleek geen probleem: zowel de door ons gekozen voorgerechten (rundercarpaccio + gevulde portabella's) als de hoofdgerechten (parelhoen met gecarameliseerde zuurkool + vis van de markt) waren voortreffelijk! Niet alleen qua smaak maar ook nog eens prachtig gepresenteerd.
    Tevens complimenten voor de wijninkoper: van de Zuidafrikaanse wijn was elke slok weer een klein feestje.
    De nagerechten (creme brulee + ijs van Laan); opnieuw helemaal top.
    Wij willen dit restaurant daarom aan iedereen aanbevelen, op een voorwaarde: laat nog een plaatsje vrij, want we komen zeker een keer terug!

89. Echt prima restaurant en prettige bediening met kennis van zaken.
    Aandachtspuntje: je rook de frituur uit de keuken.

90. Zeer lekker gegeten, goede bediening en zeer sfeervol ingericht. Verrassende kaart. De slibtong was uitstekend en de geitenkaasbavarois een echte aanrader! Natuurlijk is een Brugse Zot van de tap ook heerlijk. Prijs-kwaliteit: uitstekend. Een echte aanrader!

91. Vanwege de goede recensies hadden we besloten om eens in deze bistro te dineren.
    Het is ons uitstekend bevallen. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren heel goed en zéér smaakvol. Ook de afrikaanse wijnen waren van goede kwaliteit en pasten uitstekend bij de gerechten. De bediening was heel accuraat en zeer klantvriendelijk.
    De prijs-kwaliteitverhouding is van een bijzonder hoog niveau.
    Ze zullen ons nog vaak terugzien.

Zéér aan te raden voor zowel jong als oud.

92. De Vries

93. We waren een weekje in Alkmaar en op 15 september ontzettend heerlijk gegeten in bistro "De 13 Balcken".
    Het eindcijfer dat wij geven zegt genoeg.
    Een absolute aanrader!

94. Cher

95. Leuke tent waar je voor een mooi bedrag lekker kunt eten!

96. Wat een ontzettend leuke bistro! Hele open sfeer, mede doordat de keuken helemaal open is. 13 Balcken heeft een kleine, maar volledige kaart, een goed assortiment wijnen en zelfs twee goede Belgische bieren van de tap.

Wij hebben er erg lekker gegeten voor een mooie prijs en gaan zeker nog eens terug. Een absolute aanrader!

97. Gisteravond voor de eerste keer in De 13 Balcken gegeten. Het was heerlijk! Prettige bediening en een lekkere fles wijn erbij. Hier komen wij beslist nog terug!

98. Van de week hier gegeten. Het was een heerlijke avond! Prima gerechten voor een eerlijke prijs, en we hadden een mooie fles Zuid Afrikaanse wijn erbij. Behalve de bediening was de rekening ook vriendelijk. Al met al een aanrader!

99. Wij hebben er nu al een paar keer gegeten maar het blijft ons verrassen! De bediening is zeer gastvrij, daar kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen en de prijs-kwaliteits verhouding van het eten is buitengewoon goed!

De 13 Balcken is zeker een aanrader voor jong en oud.

100. Al een aantal malen gedineerd in deze gezellige bistro.

Bediening snel en accuraat, geinteresseeerd maar toch voldoende distantie.

Gerechten verzorgd en zeer smakelijk.

Een aanrader!

101. Ik heb een heerlijk stoofpotje gegeten bij jullie, heerlijk was het. Kom snel weer langs.