• Lid sinds 4 augustus 2010

Bistro de 13 Balcken

Alkmaar

Azië Man Fat

Alkmaar

Willem heeft nog geen foto toegevoegd

1. Willem's profielfoto
    Willem heeft een recensie geschreven voor Bistro de 13 Balcken

Gewoon lekker gegeten. Bediening zeer attent.

2. Willem's profielfoto
    Willem heeft een recensie geschreven voor Azië Man Fat
    Chinees-Indisch Alkmaar

De indische rijsttafel was matig; de kip in saus was niet gaar. De gebakken banaan zat erg dik in het beslag en daardoor niet gaar en dat was met de garnaal ook zo. De pinda's waren oud en zacht. Het pittige rundvlees was erg mild. De nasi erg karig bereid. Het gepocheerde ei was doorgekookt. Tenslotte de koffie was zeer heet gezet en bitter.
    Onze opmerkingen hierover werd afgedaan met; volgende keer beter.

We denken dat er geen volgende keer gaat komen.

5,1
  3. Willem's profielfoto
    Willem heeft een recensie geschreven voor De Taveerne
    Internationaal De Koog

Slecht; de kaart en de sfeer van het restaurant deed ons besluiten hier te gaan eten. Bij binnenkomst werden we ontvangen door de gastheer. Deze had nog een paar plaatsjes vrij omdat we niet hadden gereserveerd (achteraf bleek dat er nog genoeg tafeltjes niet bezet waren). Ook onze jas werd niet aangenomen en hebben we maar over de stoel gehangen. Hier werd ook geen enkele opmerking over gemaakt. Nadat we wat te drinken hadden werd ons de kaart overhandigd. Binnen enkele minuten werd al gevraagd of we onze keuze hadden gemaakt. Dit ontkennend te hebben beantwoord, kwam men weer enkele minuten later terug met de zelfde vraag. Een beetje overhaast hebben we toen onze keuze doorgegeven. Het voorgerecht, wat voortreffelijk smaakte, werd opgediend. De wijnkaart was men even vergeten en later, na vragen, alsnog gebracht. Na ons voorgerecht bijna geheel te hebben genuttigd, werd gevraagd welke wijnkeuze we hadden gemaakt. De bereiding van het hoofdgerecht verdiend een dikke voldoende (voortreffelijk). Het nagerecht was goed. Ook al duurde het even voordat dit werd geserveerd. Overall, goed gegeten. We vragen om de rekening. Nu werd ons meegedeeld dat het pin-apparaat stuk was en dat storingen in het weekend niet hersteld werden. Of we maar even contant wilden betalen. Dit was niet waar we op hadden gerekend. Immers; er staat aangegeven dat je wel op 7 manieren kan betalen. Niet dus!!! Alleen contant. We konden in het dorp wel even pinnen als we geen genoeg geld bij ons zouden hebben!! Hoezo betalen met Dinners club, American Express, Master Card, Visa, Chipknip of Pin. Als je pin-apparaat stuk is, dan is het wel heel opmerkelijk dat je op geen enkele andere wijze kan betalen dan contant. Het geeft bij ons de indruk dat het niet goed gaat met dit restaurant. Gasten vraag eerst op welke wijze de rekening voldaan kan worden. Zodat je niet voor verassingen komt te staan. Slecht management met een goede keuken. En het zal ook de keuken zijn waarop de tent draait.

4. Willem's profielfoto
    Willem heeft een recensie geschreven voor Paolo

Vriendelijk ontvangst. Het voorgerecht Antipasto di Assaggi, lekkere gerechtjes, mosselen lekker, paddestoelen heerlijk. Wel jammer van de opmaak, rommelig. Tussengerecht, een heerlijke pasta. Hoofdgerecht, kalfshaas met pepersaus, het voortreffelijke stukje vlees was doorgeslagen en saus was zo zout dat het met de dode zee kan wedijveren, jammer. De Dorade in korst van zeezout, vermoedelijk iets te lang in de oven gestaan, was droog. Het was niet vanzefspekend dat brood bij de gerechten werd geserveerd, we moesten hier om vragen. We komen terug voor een tweede kans.

6,3