Villa Westend in Velserbroek

Trendy restaurant- vergader- en feestlocatie

Gratis voor de deur

mogelijk

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

Villa Westend met het meest aantrekkelijke stadsstrand van de Randstad, is een unieke horecalocatie gelegen aan de Westbroekplas in het recreatiegebied Spaarnwoude. Slechts 10 minuten vanaf Amsterdam Westpoort & Haarlem station. Goed bereikbaar, ver van de hectiek van alledag. Dagelijks geopend voor lunch, diner & borrel

• Veganistisch

1347351900 64
1419807246 71
1453619740 61
1501923304 64

1. Wij hebben gisteren een heerlijk avondje uit gehad bij Villa Westend. In dit hippe en rustgevende restaurant zijn wij van het begin tot het eind enorm vriendelijk geholpen. Het toilet was redelijk donker, daar mag meer licht worden geplaatst. Het eten was bijzonder smaakvol en daarin is vooral het dessert de home made sweets echt een aanrader, het zag er fantastisch uit en was ontzettend lekker! Wij komen hier zeker nog eens genieten!

2. Heerlijk genoten van shared dining. Wat een beleving van verse producten, pure smaken en verrassende combinaties. Een echte aanrader als je relaxed wil genieten van top gerechten in een gezellige ambiance.
    De nieuwe chef kok heeft een fantastische nieuwe kaart samen gesteld.

3. Op 1e Kerstdag gingen wij hier met een groep van 9 personen brunchen. Er bleek een buffet te zijn, hetgeen wij niet wisten. Noch via de site, noch bij de reservering was dit ons gemeld. Niet handig met twee mensen die slecht ter been zijn. Wij hadden gedacht proeverijen aan tafel geserveerd te krijgen.

De schalen waren al behoorlijk leeg, de broodjes op en er was niks aparts voor kinderen. Toen we erom vroegen werd er gelukkig wel gauw iets lekkers gemaakt voor onze dochter en alles weer aangevuld, maar dit zou niet nodig hoeven zijn.

Het eten was oké, maar zeker niet bijzonder. Hetgeen dus niet in verhouding staat met de prijs die je ervoor betaalt. Bij de reservering was er bovendien groots gesproken over de aanwezige Kerstman dus onze verwachtingen waren hoog gespannen. Het viel zwaar tegen. De Kerstman liep wat rond, maar was verder weinig spraakzaam.

Wij zaten aan een tafel in het feestgedeelte, maar daar was het behoorlijk tochtig. Over het personeel niets dan goeds, zeer vriendelijk en behulpzaam!

4. Dit weekend met 9 personen gegeten op deze fantastische lokatie. Dit was voor ons de eerste keer.
    We namen het Shared Dining menu, dit moeten we proberen werd er gezegd.
    We hebben allemaal genoten van het eten. Er werd zelfs rekening gehouden met de allergie van mijn vrouw, die geen vis eet. Bediening was vriendelijk, en correct.
    Jullie zien ons zeker terug, nogmaals bedankt voor de heerlijke avond.

5. Van den Eshof

Zeer teleurstellend, de zogenaamde nieuwe kaart. Shared dining betekent heel duur en zeer kleine porties. Veel te hoge prijzen voor gerechten, die niet bijzonder zijn qua smaak. Ook te lange wachttijden tussen de gerechten.

Kom hier nooit weer!

6. Mooie lokatie. We besloten buiten te eten. We zaten aan een tafel die zo ruw en verweerd was dat deze niet eens schoon te maken valt. Misschien een tip om de tafels aan het begin van het seizoen op te schuren en ze te voorzien van een olie laag. Als je tijdens het eten een tweede drankje besteld word het lege glas niet meegenomen. Overgens de jongen die de maaltijden serveert doet dit wel. Het kwam bij ons over als dit is niet mijn taak. Het schijnt dat dit bedrijf een leerbedrijf is, maar of ze daar wat leren vragen wij ons af. Eten was wel oke, maar de prijzen liggen erg hoog voor hetgeen je ervoor krijgt.

7. Wij zitten nu nog bij Villa Westend, te wachten op ons dessert. Na al meerdere malen geluncht te hebben bij Villa Westend, leek een diner ons heerlijk. Helaas was de service zo dramatisch, dat een recensie op zijn plaats is naar onze beleving.

De omgeving en het uitzicht is werkelijk prachtig. Vol blijdschap vertrokken wij naar Westend. Na aan een vieze tafel plaats genomen te hebben,  welke gelukkig na 10 minuten werd schoongemaakt, konden wij de kaart bekijken (De kaart was nog viezer dan de tafel).

Een jongedame nam al onze bestellingen op. Zij vergat tot 2 keer aan toe dat wij drinken besteld hadden, waardoor wij lang moesten wachten. Lege glazen werden niet opgehaald, vies bestek werd op de hoek van de tafel gelegd waardoor wij al snel het idee kregen dat zij haar baan niet leuk vond.
    Er is ons geen enkele keer gevraagd of wij nog iets wilden,  waardoor wij haar steeds moesten wenken.
    Als zij dan bij onze tafel stond, keek zij ons niet aan, maar keek zij naar haar digitale apparaatje voor het bestellen. Erg jammer, zeker gezien onze positieve herinneringen aan Villa Westend.

Het eten was daarentegen prima. De wijn werd echter niet besproken wanneer wij hierom verzochten. Na het hoofdgerecht wilden wij graag ons dessert. Toen wij, gelukkig, een aardige jongeman troffen die onze glazen ophaalde, vroegen wij of het dessert al besteld kon worden. Zijn vrouwelijke (zie bovenstaande) collega, liep langs en wanneer hij aan haar vroeg of zij onze bestelling op kon nemen, keek zij niet op of om en verklaarde: "oh joh ik kom over 2 minuten wel langs". We zijn erg teleurgesteld in deze service.

De prijs voor een gerecht is goed, maar de verhouding mist. (3 euro voor een mini bakje patat extra).

Kortom: voor lekker eten en geen haast: een prima restaurant. Het personeel is helaas niet om over naar huis (maar wel naar jullie) te schrijven, zeker nu het restaurant niet vol zit.

8. Kleine gevarieerde kaart. Prijzen doen exclusief aan. Hoeveelheden zijn "haute cuisine". Onze groep had 6 verschillende gerechten, maar de kwaliteit is zeer matig. De saté doet vermoeden dat deze kant en klaar uit de vriezer komt. Personeel is jong en de leiding staat niet echt open voor commentaar. Was de 3de keer in 3 jaar met dezelfde ervaring.

10. Heerlijk gegeten!

De dames in de bediening waren erg behulpzaam en wisten goed toelichting te geven op de gerechten.

Eten was erg goed en ook de hoeveelheid was ruim voldoende. Het is niet goedkoop maar je krijgt zeker waar voor je geld. De ambiance sluit perfect aan op de stijl van het eten. Het plaatje klopt gewoon. Zeker een aanrader!

11. Zeer slecht. Ik kom binnen. Meiden praten alleen met elkaar. Word mij geen hallo gegeven. Terwijl ik sta te wachten. Niet gezegd kom zo bij u. Niets gevraagd. Ben weggegaan. Mooie zaak maar bediening zwaar onervaren. Ze moeten het filmpje van hans lebbis maar zien. Terras ervaring kennen ze daar niet.

12. Erg leuke locatie met heerlijk eten. Alles prachtig opgediend. Heel vriendelijk personeel. Leuk terras en loungebanken op het strand. Toch wel mijn favorite restaurant!

13. Jan Dulles

Laatst heb ik hier met mijn vriendin gegeten en het smaakte ons fantastisch. We komen wel eens lunchen wat heerlijk is, maar het diner was echt uitzonderlijk lekker. Het personeel is onwijs aardig en behandelden ons hoffelijk. De prijzen vonden wij heel erg meevallen en het eten was naar onze mening zelfs "te lekker en goed" voor deze prijs. Wij aan hier zeker heel vaak terugkomen. Top tent!

Ps: de lokatie is prachtig en je kan heerlijk op het terras in het zonnetje zitten (als deze verschijnt)

14. Karin Peduzzi

In het zonnetje heerlijk genoten van een lekkere tapas deluxe. Goed gevuld plateau met o.a.
    lekkere ribbetjes, krieltjes en groene asperges. Heerlijk wit wijntje erbij, bijna als vakantie. Spontane, vlotte bediening met een leuke glimlach! Kom graag nog eens genieten bij deze leuke plek in de Velserbroek !

15. Dennis

16. annie Bridge

Heb nu al een paar keer meegemaakt dat we hier heerlijk zitten te lunchen en de bediening aan je tafel staat om te melden dat ze dicht gaan. Vind het raar omdat er geen uitleg komt en de openingstijden doorlopend zijn. Geeft een beetje een ongastvrij gevoel, alsof je niet mag na tafelen. Laatste keren toch maar gekozen om dit restaurant te vermijden en elders te gaan tafelen.

17. De locatie geeft je het gevoel dat je op vakantie bent,zeer vriendelijk personeel die hun uiterste best doen om het de klant naar hun zin te maken. Het eten is heerlijk, er word aandacht aan besteed dat is duidelijk.
    Ook hebben wij er een feest gegeven dat tot in de puntjes vezorgd was. Duidelijk een aanrader.

18. Kimberly

Personeel erg vriendelijk en behulpzaam, goede huiswijn, smakelijk eten, aantrekkelijk opgemaakte borden, unieke locatie (!!!)....absolute aanrader voor lekkere lunch/diner!

19. Linda

1 punt
  20. Even een bericht op het laatste feest van oudejaarsavond.
    Er waren 5 senioren stellen aanwezig op het feest. De rest waren alleen maar jongeren.
    In de vroege avond werd er nog muziek van de jaren 70 gedraaid. Daarna alleen maar house muziek, wat voor onze oren ook al niet goed beviel.
    Dan nog de schandalige hoge prijzen, te laat begonnen bij het aftellen van het nieuwe jaar kon er ook nog wel bij. Geen oliebollen en wijn om het nieuwe jaar te klinken? Verleden jaar wel het geval wel geweest?
    Kortom een verloren avond die voor ons als zeer belangrijk moest zijn. Ik zou de entreekosten van 70 euro graag terug willen.

21. Prachtige locatie, eten is top, bediening zeer professioneel, vriendelijk en attent. Kom er regelmatig en dat hou ik graag zo

22. De sate is wel lekker maar de laatste keer was het toch wel heel slecht geworden zoals de kaasfondue waarbij de smaak veel en veel te sterk is dat het niet meer lekker was. Je kon je vork gewoon rechtop in de kaasfondue zetten. Zelfs het mes waarbij een puntje kaasfondue opzat rook zo sterk. De italiaanse salade met truffelolie zit zoveel olie bij dat het letterlijk van je vork en pasta afloopt. De boschampignon zit zoveel kruidenboter op (staat niet op de kaart dat het incl kruidenboter is) dat de hele champignon doordrenkt is en niet meer te eten is. Ik had 3 servetten nodig om de nodige olie op te vangen om het nog eetbaar te maken. De kruidenboter was reeds in een leeg bakje gegaan. Zonde.

Dat ze de koffie niet doorberekenen prima vanwege het bovenstaande maar vertel het tenminste aan de klant.

23. wij waren hier met een gezelschap, maar doordat het nogal druk was, kregen we veel te laat (ruim 1 uur wachten) te eten, de patat kwam na het vlees/vis en het bedienend personeel reageerde heel gelaten op de klachten over de late bediening. Het eten is wat vlak van smaak en de prijs/kwaliteitverhouding is niet in orde. Wel is de locatie prachtig gelegen, vooral bij mooi weer.

24. Ben er al verschillende keren geweest heb er op 1 aug geluncht broodje geitenkaas was erg lekker ook de zelfgemaakte appeltaart is erg lekker vraag altijd of ze het even op willen warmen.

Het wordt altijd erg mooi opgemaakt ziet er dan ook smaakvol uit wat ook erg leuk is de lounge banken op het prive strand je kunt er heerlijk zitten de drankjes worden niet op het strand geserveerd die moet je binnen halen. Wel is er een mogelijkheid om op een mooie zomeravond een wijn/houtblokken arrangement te nemen om die vervolgens op het strandje op te stoken erg romantisch natuurlijk. Kom er zeker terug!

25. De locatie is prachtig! Het personeel komt soms wat chagrijnig over en de prijs-kwaliteit verhouding rondom het eten vind ik slecht. Te prijzig voor het voedsel dat ze aanbieden.

26. Bas Leijten

Bediening zeer slecht. Eten redelijk maar vlak van smaak. Biefstuk moest medium zijn maar was doorbakken.

27. de B 61 punten

Slechte ervaring, eten sloeg echt nergens op. Als vegetarisch hoofdgerecht een bord vol tortilla chips met wat tomatensaus en groente eroverheen. Hoe verzinnen ze het als hoofdgerecht?

Verder leek de Teriyaki saus in de aanbieding bij de groothandel, die zat wel bij opvallend veel gerechten.

Kwaliteit was al met al niet wat we hadden gehoopt, erg teleurstellend. Bediening viel ook tegen, veel dingen die niet doorkwamen, lang duurden, of niet klopten.

Locatie is prachtig, voor een lunch of drankje op het terras zal je hier prima slagen, dan zit je erg leuk.