Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Son verdeeld zijn.

1. Snackbar Son

Zeker een aanrader om hier te gaan eten. Het sonsgrasmenu met chickenstrips is erg lekker!! Ook het personeel is super gastvrij en vriendelijk. Leuke sfeer om lekker te genieten van je bestelling. Kom zeker nog vaker terug!

De jonge chef Rick Geven heeft begin dit jaar het restaurant overgenomen. Het restaurant heeft door de jaren heen reeds een goede naam opgebouwd in de omgeving. Het was dan ook gezellig druk deze middag. De ligging is aan een plein in het centrum met parkeerplaatsen voor de deur, fijn. De inrichting is sfeervol met keurig gedekte tafels.
    De kaart is goed opgebouwd. Een verwenmenu dat een verassing blijft. Het a la carte gedeelte als keuzemenu, dus zonder individuele prijzen. En er is zelfs een wijnmenu waarbij gerechten bij geselecteerde wijnen zijn bedacht.

Als aperitief een Sauvignon uit Nieuw-Zeeland die erg goed beviel. Ernaast een drietal hapjes. In een weckpotje frietjes van pompoen met komijn. Platbrood van gedroogde sinaasappel in een crème van dragon, de smaak combinatie leek wat op taaitaai, grappig. Ernaast nog bladerdeeg met een gel van limoen en een krul van bleekselderie, lekker fris.

De tweede ronde was een soepje van gerookte paprika. In een potje een cakeje van mosterd gevuld met oude kaas in een crème van garam masala met een crumble van amandel. Erg lekker.

De eerste gang was licht gerookte en geschroeide makreelfilet, ernaast partjes geschroeide avocado, toefjes avocadocrème, zoet zure komkommer, bundelzwammen en een vinaigrette van komkommer. Hele pure smaken, de makreel was lekker vers en delicaat van smaak. De Albariño zorgde voor wat extra fruitigheid, keurig. (9)

We vervolgden met een blok langzaam gegaard buikspek in een kalfsjus, ernaast krokant gebakken wafels van aardappel, stukjes oerwortel, takjes bimi, streep van kaas en een “muis” van roomkaas. Lekkere volle smaken met hartige toets, de viognier uit Californië maakte de gang iets lichter. (8,8)

Terug naar iets lichter met een visgerecht. Plakjes heek gerold in as van peterselie, aan tafel overgoten met een fris soepje (waterzooi). Als garnituur stukje schorseneer, bleekselderij en little jam. In het glas een frisse Aguia Moura 2016 uit Portugal. Verfijnde smaakjes die prima combineren. (9,3)

Terug naar vlees met een uit elkaar getrokken goulash. Plakjes aangebakken bavette met een eigen saus aangemaakt met piment pasta, gebrande ui, toefjes crème van gebrande knoflook, champignon, sherry tomaatje en een crumble van peterselie. Bavet is wat minder mijn smaak, de combinatie met de paprika was erg goed, helaas net wat te weinig paprika op het bord. De mooie Rosso di Montepulciano van Capoverso was keurig in balans. (8)

Voor het hoofdgerecht een spoom. Granité van komkommer met een kokoslikeur, verfrissend.

Het pièce was duivenborstfilet met blokjes gnocchi gekruid met komijn, toefjes piccalilly, gebakken paddenstoel, rode biet en crème van gezouten karamel, aan tafel afgewerkt met de braadjus afgekruid met kaneel. De filet was iets te ver daarom wat droog en hoog op smaak, met de fruitige rode van Domaine Janasse kon je prima neutraliseren. De gnocchi blokjes waren verrassend lekker. (8,8)

De chef presenteerde zelf het dessert, zo konden we even kennismaken, leuk. Structuren van mango met structuren van five spices en schaakstukken van witte chocolade. Goede smaken die mooi combineren, lekker fris en kruidig. De “H” Tokaji van chateau Pajzos gemaakt van Hárslevelű sloot keurig aan. (9,2)

Als afsluiter nog een goede espresso met een viertal aardige friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd in een gezellige ambiance. Goede uitleg bij de wijnen en gerechten en complimenten voor de keurige wijnselectie door Mark van Beek.

3. Italiaans Son

Onze ervaring bij ll Ponte is zoals altijd goed.
    Gezellige gastvrouw, gastheer was hard aan het werk zodat een ieder kon genieten van een heerlijke maaltijd.
    Er hangt een erg ontspannen sfeer.
    Een echte aanrader.

Een tip:
    Omdat het er erg druk kan zijn, even reserveren.

4. Hamburger Son

Zeer lange wachtrij tot buiten aan toe en maar 1 kassa open met trage bedienig. Ze leren het hier nooit. Dit is al jaren zo.

Wat een heerlijke gerechten! Uitstekende bediening, prima ambiance. We gaan veel uiteten, maar dit hebben we nog zelden ervaren en dat voor die prijs. De keuken wist ons zeer te plezieren en de bediening zorgde voor zeer passende wijnen. We hebben genoten!

Frans Jacobs

Kerstdiner 2e kerstdag. Gereserveerd: op de vraag in de serre? Ja
    Wat blijkt de serre is een doorgaande gang. 2 tafeltjes, sfeerloos, koud.
    Onze teleurstelling kenbaar gemaakt. Verplaatst naar lege zaal, weliswaar bij de openhaard, waar wat passanten af en toe plaatsnamen. Een aanfluiting voor een kerstdiner. De kwaliteit van het diner stond in geen verhouding tot de prijs. Hoofdgerecht: 3 kleine reepjes rosbief met wat geblancheerde stukjes groenten. Tenslotte capuccino besteld. Niet warm. Gereclameerd, nieuwe gebracht in gebruikte kopjes. Al met al een enorm teleurstellende ervaring. Geen aanrader. ☹️

7. Chinees-Indisch Son

Hebben keer een ander gerecht besteld maar wederom klote.
    De nasi zit bijna niks in is gewoon witte rijst waar de prei en andere dingen doorheen zijn gerend zit niks in!
    Belachelijk gewoon!

En o ja de sate saus is zo waterig en licht van kleur niet te geloven gewoon flauwe waterig eten weer.

8. Chinees-Indisch Son

Als je flauw smakeloos wil eten ga dan hier eten halen.

Wim wanneer krijgen we van jou lekkere verse friet? ipv kleine harde stukjes friet! Veel mensen klagen hier over doe hier wat mee! Service en klantvriendelijk scoor je hoog. Groetjes mark

10. Grieks Son

Ik kom hier vanaf 1994 en zie de porties alleen maar kleiner worden. Als ik een voorgerecht bestelde kon ik het hoofdgerecht niet op. Nu met gemak. Kwaliteit van het eten is goed de prijs minder gezien de hoeveelheid.

11. Frans Son

Andreas Stas

Prima eten daar, ik kom er al 10 jaar met enige regelmaat maar tekenen van herkenning of klantenbinding kennen ze niet. Jammer…

12. Italiaans Son

Niekol Dols

Vriendelijke ontvangst en bediening. Porties erg klein en prijs stond niet in verhouding tot de kwaliteit. Vier personen 3 gangen 227 euro.
    Vooraf was ons bekend dat het een prijZig restaurant is, maar de kwaliteit viel ons desondanks wat tegen.

13. Hamburger Son

Na hele lange tijd 2 e poging. Vreselijk ongeïnteresseerd personeel. Er stonden 20 mensen in de rij met 2 kassa s open. Alle mensen die geholpen werden kwamen allemaal terug omdat er niks van de bestelling klopte. Het duurde een half uur voordat wij eten hadden. De mayonaise ontbrak. Geen rietjes en kleine cola bij groot menu.

Ik snap niet dat er niet geïnvesteerd word in personeel.

14. Hamburger Son

1 medewerker nam de bestelling op en ondertussen stond er een hele lange rij waarbij ze met een slakkentempo de klanten verder hielp. Toen we een plekje zochten was het enorm vies! Tafels onder de saus en friet, de stoelen plakte en waren echt ontzettend smerig!! Mijn vriendin moest nog naar de wc en kwam binnen 2 tellen terug en vroeg of we niet nog even bij de Ikea naar binnen konden om daar naar de toilet te gaan. Het personeel staat er ook nog eens met een chagerijnig gezicht te kijken.

Dus voor ons ook de eerste en de laatste keer!

15. Grieks Son

Samantha

Heerlijk gegeten en gedronken! Vooral de vleesschotels vielen erg goed in de smaak. De service was ook prima.
    Jammer dat je alleen buiten kan zitten aan de weg, maar daar kan het bedrijf weinig aan doen.
    Een aanrader, waar we zeker vaker zullen komen!

Barend Maaskant

We kozen voor het 4-gangen verrassingskeuzemenu.
    Het eten was voortreffelijk. Gang na gang (een stuk of 8) de lekkerste hapjes.
    Gevraagd om om ons beiden niet hetzelfde voor te schotelen, waardoor we konden genieten van een grote variëteit.
    Was er al eerder geweest en ben zeker van plan terug te gaan.

Fons van Griensven

Super gegeten. Zeer goed rekening gehouden met allergieën. We komen zeker terug.

18. Italiaans Son

Eten Drinken valt mee. Heb veel beter gegeten voor veel minder.
    Service daar mogen ze ook wel aanwerken, een paar fruit vliegjes die van tafel naar tafel fladderen.

Sfeer is ok maar goed dat word vepest door de vliegjes en de prijs.

19. Italiaans Son

Lekker gegeten, gezellig!

20. Grieks Son

Het eten is zeer summier. Een gerecht voor twee personen die je alleen op kunt. Ik ben geen grote eter maar had honger bij het verlaten van het restaurant. De totale tijd bij binnen komst tot het verlaten bevraagde maar liefst 40 minuten, dit kwam er mede door dat er continu door de serveerders word gekeken of iemands zijn bord al leeg had, ze hadden het zeer druk want iedereen heeft zijn bord hier zo leeg, je mac menu duurt nog langer. Ga hier nooit meer heen.

21. Grieks Son

Het eten is zeer summier. Een gerecht voor twee personen die je alleen op kunt. Ik ben geen grote eter maar had honger bij het verlaten van het restaurant. De totale tijd van binnenkomst tot het verlaten bedroeg maar liefst 40 minuten, dit kwam er mede door dat er continu door de serveerders word gekeken of iemands zijn bord al leeg had, ze hadden het zeer druk want iedereen heeft zijn bord hier zo leeg, je mac menu duurt nog langer. Ga hier nooit meer heen.

natee

23. Frans Son

Mooi en lekker eten. Iedere keer als we hier belanden, komen we weer voldaan buiten. De gastvrouw houdt alles goed in de gaten en aan het personeel te zien, heeft ze een prettige werksfeer weten te creëren. Dit merk ja als gast en is erg fijn.
    Het eten in het "kroeg" gedeelte is minder storend dan het ons de eerste keer leek. Als je wat langer wilt tafelen en veel te bespreken hebt, is het restaurant gedeelte wat meer geschikt. Reserveren is daar wel vaak noodzakelijk.

24. Grieks Son

Ik heb hier op 24 januari gegeten omdat ik in die nacht in een hotel in Son was.
    De sfeer is echt goed en het personeel bedient prima.
    De "Souvlaki Special" gemaakt uit een perfect stuk vlees was om te smullen, mals en precies goed bereid.
    Binnenkort ben ik met mijn vrouw in de buurt en ga ik er dan ook zeker met haar naar toe.

25. Hamburger Son

Leuke crew, gezellige ontvangst.
    De burgers zijn gewoon het lekkerst hier. Zeker met de kortingsbonnen is het voor iedereen betaalbaar.

27. Chinees-Indisch Son

Ontzettend druk, maar lekker gegeten.
    Prijs kwaliteit verhouding is echt goed.

Kim raaijmakers

Super gezellig, heel lekker eten. Nu al een keer of 6 wezen eten en iedere keer weer heerlijk.

Diverse smaak explosies ondergaan. Het voorgerecht van carpaccio was subliem! Deze heb ik nog nooit ergens zo lekker gegeten. Ook het hoofdgerecht was heerlijk. Toetje van verschillende smaken mousse waaronder perzik was echt lekker. Complimenten voor de kok. Was aangenaam druk, maar we hadden geen overlast van andere gasten. De bediening was vriendelijk en geduldig.

30. Italiaans Son

Met AH actie hier heerlijk gegeten met z'n vieren. Heerlijk vis met erg lekkere saus en spinazie. Zacht, mals vlees voor een ander. Zeer vriendelijke bediening. Dit is zeker een herhaling waard.