Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schiermonnikoog verdeeld zijn.

1. Gedurfde en zeer geslaagde combinaties van ingrediënten, steeds goed in balans en heel smakelijk! Een feestje voor de smaakpapillen.

2. Top avond gehad! Eten is erg goed, kwalitatief en gewaagde combinaties. Vooral voor- en tussengerechten sprongen er echt uit! Mooie eenvoudige kaart, keuze voor vis/vlees of vegetarisch. Het enige restaurant op het eiland dat Michelin-waardig kookt.

Personeel is vriendelijk en gaat ontspannen met elkaar en met klanten om. Ze letten op wie ze voor zich hebben.

3. Susanne Leineweber-Günther

Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Das Essen war ein Erlebnis! Super lecker, eine Geschmacksexplosion! Nur zu empfehlen!

4. Annija van der Leest

Alles klopte. Zeer attente bediening met goede wijnadviezen. Het eten was heerlijk, goede porties en tot slot kreeg de hond ook een toetje. (even nagezocht, slagroom voor de hond? Nee dat is niet slecht)
    Kortom een zeer geslaagde smaakvolle avond voor het hele gezelschap, ook voor de vegetariër.

5. Francis

Genoten van het vijfgangenmenu. De chef weet zijn gerechten op te tillen tot heerlijke en verrassende gerechten. Ook het bijhorend wijnarrangement was top. Een aanrader!

6. mark meier

Geweldig gegeten als afsluiting van een fantastisch familie weekend op Schier!
    Mooie gerechten en voortreffelijke smaken.
    Hoop hier weer snel terug tekomen.

Bediening doet alle moeite om er een heerlijke avond van te maken.

Alle lof!

7. Uitstekend eten (we kozen beiden voor een viergangenmenu, een met vis en een vegetarisch) van verrassende gerechten en smaken. Zeer gastvrije ontvangst en even vriendelijk als deskundig wijnadvies. Daar betaal je wel wat voor, maar het is het waard!

8. Echt een heerlijke avond gehad bij Ambrosijn! Voortreffelijk gegeten: een vegetarisch 5-gangenmenu met bijpassende wijnen. Ieder gerecht was even smaakvol. De sfeer was prettig, en de service ook. Kortom, echt een aanrader!

9. Wouter

Het eten werd mooi opgediend en was heerlijk van smaak. Prettige bediening die duidelijke uitleg gaf over de verschillende gerechten.
    Wij komen zeker nog eens terug.

10. We hebben hier op 27 april 2023 gegeten. Ontvangst was hartelijk, bediening attent. Mooie spijs wijn combinaties. Verrassende amuses. Eten was goed, mooie presentaties. Sprongen in deze menu’s twee gerechten uit aan de bovenkant, de kwartel en het warme kaasgerecht. Het vegetarische hoofdgerecht viel wat tegen. Al met al zeker een aanrader en een plek waar je als je op Schier bent, geweest moet zijn.

11. Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Ambrosijn. Er is een standaard menu met vlees en vis of een vegetarisch menu. Je kiest zelf het aantal gangen. Wij kozen voor vijf gangen. De gerechten waren stuk voor stuk geweldig. Mooi opgemaakte borden en heerlijke combinaties van smaken. Vooral de pompoen met schapenkaas was heel bijzonder. En het wentelteefje als dessert was origineel en lekker.
    Het was helaas rustig in het restaurant, waardoor de sfeer beter had gekund. De bediening was enthousiast. Iets meer tijd nemen voor de uitleg van de gerechten kan geen kwaad. Een minpunt: we kregen papieren servetten. Dat past niet bij een restaurant van dit niveau.

12. Piet van Guluck

Ontvangst was hartelijk.
    Wij kozen voor een 3-gangen menu met bijpassende wijn.
    Voorafgaand kregen we een heerlijke amuse.
    De gerechten waren heel apart opgemaakt en overheerlijk.
    De wijn paste perfect bij de gerechten.
    Sfeer was goed en ontspannen en de gerechten werden in het juiste tempo opgediend.
    De prijs was zeer acceptabel, zeker gezien de kwaliteit van het gebodene.

13. Conny van Heumen

Fijne relaxte sfeer, super lekker eten, prachtige presentatie en deskundig personeel. Ook goede wijnkaart.

14. C van heumen

Het was super lekker eten: En bijzonder creatief en smaakvol.
    Een professionele bediening met deskundig advies.

15. Anna Schimmel

Prachtig opgediende gerechten, heerlijk, smaken goed op elkaar afgestemd en aanvullend,
    goede Spaanse wijn.
    We waren met 12 personen tgv van opa's 80ste verjaardag. Het was een beetje vol (dicht op elkaar) maar dat wisten we van tevoren. Misschien waren de tieners niet allemaal even blij met het verfijnde eten maar zij die het konden waarderen, smulden en goede frites waren er in overvloed.

16. Bert Jan van der Steeg

Heerlijk gegeten, ik had het viergangenmenu. Geweldige smaken, alle gerechten waren prachtig in balans. Prima gekozen wijnen bij de gerechten. Complimenten!

17. Jolanda Helder

Verrassende gerechten met heerlijke smaken.

18. Willem Slot

Alles ok, alleen de grootte van de porties hoofdgerecht waren extreem minimaal. Ik zou mij schamen als restaurant om mijn klant zo weinig te serveren. Om die reden zou ik niemand adviseren voor deze prijs hier naar toe te gaan.

19. Heerlijk gegeten. Niet te duur.
    Uitstrijk kwaliteit!

Wel lastig om de menukaart te begrijpen.
    De afzuiging in de open keuken verdient aandacht.
    Op onze avond kon de keuken het aantal gasten niet goed aan. Iedereen moest te lang wachten tussen de gerechten. Erg jammer.
    Gelukkig bood de bediening na wat gefronste blikken excuses en een drankje aan.

20. Jan-Willem Sieben

Een heerlijk avondvullend 7 gangen diner met bijpassende wijn. Verrassend, creatief, en met duidelijk veel liefde gemaakt en geserveerd. Wij hadden het vegetarische menu en je mist nergens vlees of vis. Hoogtepunten: de hangop met pompoencreme, de schorseneer teriyaki en de spitskool rouleau. Verrassend lekkere wijnen uit alle windstreken (Bulgarije bv). Top allemaal!

21. Gaby Breuer

Heel goed gegeten, mooie gerechten en fijne bediening.

22. Aardig personeel, mooi restaurant en leuk met een open keuken. En vooral: zeer mooie en lekkere gerechten! Leuk hoe de chef-kok meedacht met gerechten (toch iets proberen ook al lustte ik het echt niet.

23. Lekker eten met goede service. Het verrassingsmenu van 3 gangen was erg lekker ook goed geprijsd!

24. We hebben heerlijk gegeten.
    Lekkere smaken, gelukkig kleine porties.
    Een 6 gangen menu met lekkere wijnen.
    De bediening was uitstekend.
    Al met al een aanrader!

25. Heerlijk gegeten prachtige verrassende smaakcombinaties met zuivere producten.
    Echt genieten…
    Aan te raden…

26. Lambert

Lekker geluncht. Dit is goed verzorgd. Je kunt diverse lunchgerechten krijgen of een 2 of 3 gangen menu. Heerlijk met bijpassende wijnen.

27. Geweldig lekker gegeten. We hebben alleen het hoofdmenu gegeten. Dat is voldoende. De vegetarische. Super lekker. Met de zeer kleine voorafjes en brood voelde het als een meergangendiner. Zeker voor herhaling vatbaar.

28. Heerlijk 3 gangen menu, lekkere wijn en vriendelijke bediening.

29. Verrassingsmenu was een aangename verrassing. Heerlijk! Precies gegeten wat ik niet snel zou kiezen, was erg lekker. Je proeft de aandacht en passie van de chef. Vriendelijke gastvrouw en prettige ambiance.

30. Heerlijk gegeten, restaurant is ster waardig. Vriendelijke bediening, kortom een aanrader.