Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schiermonnikoog verdeeld zijn.

1. Zaterdag 16 maart een tafeltje voor twee personen, gelukkig hadden we gereserveerd want het was erg druk. Maargoed wel erg gezellig. De menukaart was erg gevarieerd en er was voldoende keuze in alle genres. Voor mijn vrouw was de keuze op een portie spareribs gevallen met bijpassende. Zelf ging ik voor de pizza pollo, met rode ui, paprika, kaas en natuurlijk kip.
    De spareribs was een royale portie en en was uitstekend van kwaliteit. De pizza was een ander verhaal, een voorgebakken bodem met saus en kaas was nadien was opgeleukt met voorgekookte kip en wat garnituren. Om vervolgens nog even een reisje door de oven te gooiden. Hetgeen resulteerde in een smakeloos droog geheel. Na een lange dag werken toch maar 3/4 opgegeten maar het was een eenmalig bezoek aan dit restaurant.
    Met vriendelijke groet Jan Welles

2. J Welles

3. Was echt goed en gezellige sfeer, goede bediening en niet te duur.

4. Ik had kerstdiner gereserveerd op website. Daar stond menu en prijs keurig vermeld. Bij afrekenen bleek menu 17,50 euro duurder te zijn. Toen ik ober op verschil wees zei hij dat het menu op website van vorig jaar was! Zonder excuses. Vind het jammer want verder was eten prima!

5. Gerry Hagens

Het eten was heerlijk en ruim voldoende. Het vlees was bijzonder mals en goed klaargemaakt. De bediening was super en ook een hele fijne entourage met een gezellige sfeer.
    Wij kunnen de Tox Bar echt aanbevelen.

6. “Wilt u water?”, dat was de vraag die ons werd gesteld. “Ja, graag”. En pats, daar stond al meteen
    € 6,50 op de rekening voor een fles water van 75 cl.
    We kozen daarna, voorzichtig, voor het driegangenmenu. Het voorgerecht werd geserveerd op een bord ter grootte van een flinke pizza. In het kleine kuiltje in het midden lag het voorgerecht. Een minuscuul stukje kabeljauw met daaromheen wat fruits de mere gedrapeerd. Het geheel bevatte zoveel verschillende soorten smaken dat daardoor alles ėėn geheel werd. Het hoofdgerecht had hetzelfde probleem. Het leek of de kok geen keuze had kunnen maken waaruit hij het gerecht zou samenstellen en daardoor maar wat willekeurige ingrediënten bij elkaar had gevoegd. Gelukkig was de zuring in het nagerecht zeer verfrissend. Kortom een voor ons eens maar nooit meer bezoekje.

6,1
  7. Wim Goettsch

Prima eten, beste restaurant op Schier. Goede prijs kwaliteit verhouding.

8. Ambrosijn

9. Wolbert Vroom

Heerlijk, ontspannen sfeer en geweldig eten.

10. Geweldig! Heerlijk eten en leuke bediening.

11. We hebben 10 minuten buiten zitten wachten voor er iemand kwam. Op de kaart staat weinig dat echt vegetarisch is. Gerechten met vis worden hier vegetarisch genoemd. De tosti was wel heel erg donker uit de pan gekomen (lees deels aangebrand). Bij het afrekenen bleek ik het verkeerde tafeltje afgerekend te hebben (niet dat het nou heel druk was). Ik kreeg het geld direct cash terug toen ik aangaf dat het mij niet leek te kloppen.

12. Harry Grimmius

Goede,vriendelijke bediening, topkwaliteit eten, smaaksensatie, prima prijs kwaliteitverhouding. Kortom een absolute aanrader.

13. Janine donker

Het eten was echt geweldig lekker. Dat begon al bij de amuse en zette door tot het laatste gerecht. We hadden een 5 gangen diner met lekkere wijnen erbij. Er was geen bedieningspersoneel, dus de (chef)koks moesten koken en bedienen. Knap gedaan! Alles verliep goed en volgens mij voelde iedereen zich erg welkom.

14. Het welkom was warm en we werden begeleid naar onze tafel.
    Na enkele overweldigende amuses begon het feest.
    Wij hadden gekozen voor het verrassing vijf gangen diner. Het ene gerecht nog lekkerder dan de ander, ware smaak explosies. Dit allemaal in het juiste tempo en heel vriendelijk geserveerd. Het wijn arrangement paste perfect.
    Wij hebben een fijne avond beleefd in de Ambrosijn.

15. Super heerlijk gegeten.

16. Fantastisch eten innemen mooi restaurant.
    Buiten terras.
    Maar binnen is er zelfs een uitgebreide menu kaart.
    Aanrader!

17. Lekker gegeten, maar ambiance en bediening was minder.

18. Wij hebben eten bij Ambrosijn ervaren als prima, een goed restaurant van een kwalitatief hoog niveau. Geen echte ambacht qua bediening en niet elk gerecht was even goed uitgevoerd. De porties waren vrij groot bij ons 3-gangenmenu, waardoor je niet telkens kon genieten van de verwachte verfijnde smaken. Er werd goed rekening gehouden met dieetwensen.

19. Amgelique

20. Angelique

We hebben hier gegeten op 6 augustus. We waren de laatste die avond. Hadden een tafeltje om 20.00 uur gereserveerd. Een soort bisque vooraf was prima. De overige gerechten en ingrediënten waren helaas onherkenbaar op de borden met ladingen saus of andere zaken die als garneringen horen. Het leek op de borden gesmeten. Later zag ik wat foto s op internet van hoe de gerechten eruit hadden moeten zien. Misschien was de echte kok die avond ziek of al naar huis. Heel erg jammer. Maar dit en voor die prijs kan echt niet. We gaan niet meer terug. Daarnaast werd geen rekening gehouden met een wel heel expliciet aangegeven notenallergie. Hoofdgerecht o.a vol met walnoten. Niet hoe het hoort en onprofessioneel. Ook geen adequate reactie toen we de serveerster hierop attendeerde. Geen enkel excuus. Het had heel verkeerd af kunnen lopen. Wel volle mep betaald. Geen aanrader.

21. Charles Boks

We hebben genoten van de meeste gerechten, helaas was de aubergine bij het vegetarische menu erg taai en bij de artisjok waren nog dradige stukken aanwezig.
    Verder was de toilet niet goed schoongemaakt en kreeg ik het gevoel dat de geurstokjes dit moesten verhullen.
    Veel succes met jullie restaurant.

22. Heerlijk gegeten heel bijzonder. Prettige bediening.

23. Evelien Winkel

Zalig gegeten en heel vriendelijke service.
    Entourage aan de keukenzijde wat cafe-achtig. Volgende keer een tafel voorin.

24. Atsma Anneke

Wij zijn echtpaar 70-plus.
    Heerlijk eten (3-gangenmenu) prima bediening.
    De opzet van de menukaart vinden we ingewikkeld, niet erg duidelijk en voor ons niet praktisch (wij eten normaal maximal een 3 gangen). Het menu geeft alleen keuze ja/nee Vega.
    Er is maar 1 v/v hoofdgerecht en dat was vlees. Dat had voor geen van ons beiden de voorkeur!
    Verder twijfel ik er aan of voldoende markt is voor de gekozen formule.
    Tot slot is het voortdurend heen en weer geloop van de bediening met drank -deur open deur dicht- onrustig en brengt iedere keer koude naar binnen. Het past niet echt bij de sfeer die bij de formule hoort.
    Maar nogmaals, het eten was heerlijk en de bediening uitstekend.

25. Lekker eten, maar slechte service. We moesten heel lang wachten op de gangen terwijl andere gasten die later kwamen eerder bediend werden.

6,7
  26. Nico & Gabi

Heerlijk gegeten en ons laten verassen met nieuwe gerechten.

27. Steven Cras

Super lekker gegeten. Alles klopte, amuses, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht … (alleen de gesmolten kaas was niet helemaal ons ding, we hebben liever een plankje met een paar goede kazen). Wijnkaart ook zeer fijn. Prima bediening. We komen graag terug!

28. Ton en Marianne

Van vrienden kregen we als cadeau een diner aangeboden bij de ambrosijn. Het werd een heerlijke avond. Zeer gastvrij ontvangen. Het eten was heerlijk. We lieten ons verrassen met een 6 gangen menu. Alles met zorg bereid een vooral heel erg lekker. Fijn gekozen wijnen maakten het compleet. Echt een aanrader om te gaan eten bij de ambrosijn.

29. Lenneke van Laar

Even wat drinken na een mooie strandwandeling. Alles was dicht op maandag, behalve om de noord.
    Het zogenaamde *terras” (plekje op de duin)… tafels en stoelen vergaan door het weer. Tevens was de opgang, trap, daar naartoe verrot, met de melding ‘betreden op eigen risico’. Dit slaat nergens op, eigenaar is ten alle tijde aansprakelijk.
    Wij naar binnen; daar zat een mevrouw van haar lunch te genieten. Na 10 minuten kwam ze op ons tafeltje afgelopen met VOLLE MOND of ze (de eigenaresse) iets voor ons kon betekenen. Ik had ‘m gelijk al eigenlijk gehad, maar ja, verder was alles dicht.
    Nou, 2 Heineken graag.
    Zij bracht ons 2 witbier(?), Terug gebracht, kon geen excuus af.
    Broodjes kroket waren oké. Prijs / kwaliteit over de top! €9.50 Voor 2 kroketten en 1 klein broodje.
    Verder viel het mij op dat de in het Engels sprekende jongen in zijn eentje de benen uit zijn lijf liep.
    Vreselijke tent, kom hier NIET!

4,1
  30. Gedurfde en zeer geslaagde combinaties van ingrediënten, steeds goed in balans en heel smakelijk! Een feestje voor de smaakpapillen.