Ambrosijn in Schiermonnikoog

Waar groenten de hoofdrol speelt.

Schiermonnikoog is een autoluw eiland en het is alleen toegestaan aan de eilandbewoners om de auto mee te nemen. Dus geen last van tekort aan parkeergelegenheid voor de auto.

Wél aanwezig een gelegenheid om de fiets te parkeren.

Makkelijk bereikbaar vanuit de aankomsthaven op Schiermonnikoog, bus lijn 1, stopt aan de overkant van Ambrosijn.

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 20:00
di lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 20:00

In de gerechten van restaurant Ambrosijn proef je de passie van de eigenaar en chef-kok Co Huijbrechts. Na een lange carrière als chef-kok in verschillende gerenommeerde restaurants door geheel Nederland koos hij in 2010 voor het openen van een eigen restaurant op het mooie Schiermonnikoog. Op originele wijze brengt hij hier zijn culinaire dromen in praktijk.

Overdag worden tal van gerechten van de kleine kaart geserveerd, variërend van luxe broodjes tot soepen en salades. Vanaf 17.30 uur is het restaurant geopend voor het diner. Veel gasten kiezen voor een verrassingsmenu, waarbij de chef-kok, rekening houdend met de dagelijkse aanvoer en uw eigen voorkeuren, een uitgebalanceerd meergangendiner bereidt. Ook vegetariërs komen bij Ambrosijn aan hun trekken. Een passend wijnarrangement maakt uw gastronomische ervaring compleet.

• Koosjer

1341965194 91
1407219973 76
1436222097 82
1631986435 84

1. Veel puha weinig service, hoofdgerecht kwam 50 minuten later, geen excuus, foutje van de keuken kan gebeuren, was de reactie. Tussendoor kwam de bediening regelmatig langs met de tekst: uw gerecht komt er zo aan.
    Vis met pastinaak melde de bediening, geen stukje pastinaak veel wortel.

2. Heerlijk gegeten, werden wel dingen vergeten.

Minpunt dat er honden worden toegestaan.
    Zat precies tussen 2 tafels in waar honden zaten.
    Bedelen, blaffen enz.!!

Jammer.

3. Johan Fekkes

Een verrassende ontmoeting op Schiermonnikoog; een culinair hoogstandje met een fijne begeleiding van het personeel wat de gerechten en bijpassende wijnen zijn, een perfecte avond gehad. Gaan we zeker vaker doen: Ambrosijn is een klasse apart!

4. Mieke Hilhorst

De ijsbereider gaf top uitleg.
    De gerechten waren hemels.
    We hebben super genoten.

5. Evert Timmer

Heerlijke gerechten, alke 7 gangen zijn goed op elkaar afgestemd. Kortom, genoten!

6. We hebben heerlijk culinair gegeten en de bediening was heel goed.

7. Caroline van Donkelaar

Wat hebben wij genoten van het heerlijke eten, de lieve mensen en de gezellige sfeer. Na onze eerste ervaring hebben wij besloten nog twee avonden hier te dineren. Wij hebben in totaal 13 gangen gehad en geen 1x hetzelfde gegeten. Ook het bijpassende wijnarrangement was uitstekend! De creativiteit van het team is geweldig en het eten gewoonweg grandioos. Bij ons volgende bezoek aan Schiermonnikoog komen wij zeer zeker terug!

8. Maria Rutten

Dat lijkt me duidelijk. Ik heb niet betaald dus dat weet ik niet.
    Goed rekening gehouden met iedereen z,n keuzes. Vriendelijk enz.

9. Conny de Smidt

Was een heerlijke avond: super gegeten en zeer vriendelijk personeel! Mooi is dat er in verhouding veel groenten zijn ten opzichte van het vlees.
    Als er al een dingetje op te merken is, dan is het dat het vegetarisch hoofdgerecht alleen groenten is. Aanvulling met iets van peulvrucht of kaas is dan welkom. Maar verder alle lof!

10. Verrassende smaaksensaties, mooi opgemaakte borden, menu aangepast aan Schiermonnikoger setting met veel vis. Echte aanrader!

11. Soan Lan Ie

Vriendelijke ontvangst, geen muziek, er werd rekening gehouden met afstand tussen de tafels. 3-, 5-, of 7-gangen verrassingsmenu is een leuk concept.
    Vegetarisch is echt heel uitgebalanceerd en spannend, streekproducten zoals lamsoor, zeekraal en zeewier maken het een feestje.
    Vis en vlees wordt ook origineel geserveerd.
    Een wijnarrangement beveel ik aan, dat maakt het compleet. Deze chef is met z'n team een ster waard!

12. Rob Klaver

Avondje met z'n 2-en naar best gewaardeerde restaurant van het eiland.
    Gekozen voor 5 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement.
    Lekkere amuses vooraf.
    Voor- en tussengerechten zonder uitzondering erg origineel en smakelijk. Wijnen ook erg mooi gekozen en inderdaad zeer passend bij de gerechten.
    Hoofdgerecht vonden we wat minder. Wel OK op zich, maar minder bijzonder dan de gangen ervoor. Wat minder verfijnd en wat rommelig. M.n wat erg veel bietjes, verhoudingen waren wat zoek wat ons betreft...
    Als nagerecht keuze tussen zoet of kaas. Gekozen voor kaas. Viel erg tegen, wel erg standaard kazen en dan ook nog 5 euro supplement onaangekondigd in rekening brengen. Beetje een afknapper na een veelbelovend begin.
    Bediening zou wel wat losser mogen wat ons betreft.

13. Nancy Kreuwel

Heerlijk gegeten! Alleen om dit restaurant zou je al naar Schiermonnikoog komen.

14. Wij kregen de tip van onze buren in de jachthaven. Het is een heerlijk menu met heel veel smaaksensaties. Complimenten aan de kok. Wij gaan hier zeker nogmaals eten.

15. Jans Vellinga

Het was weer heerlijk en zeer prettige sfeer!

16. H. Hoeksema

Heerlijk eten. Fijne vriendelijke bediening. In feite word je een avond verwend. Top!!

17. Heerlijk gegeten.
    We hadden een 7 gangen menu en ons lekker laten verrassen. En zeker heerlijk van genoten top. Had alleen als opmerking bij sommige gerechten werden de zelfde garnituren gebruikt. Ook het wijn arrangement was top. Kortom maar weer snel naar Schiermonnikoog.

18. Heerlijk gegeten. Verrassend lekkere amuses die ons nieuwsgierig maakten naar de gerechten. Helemaal goed! Ook de vegetarische gerechten. Wijnarrangement paste perfect. Complimenten.

19. Jeannette

Heerlijk gegeten. Naast goed eten weten ze bij de Ambrosijn ook wat goed gastheerschap is!

20. Katinka Henderson

Leuke zaak met goede vriendelijke service. Het eten was verrukkelijk! De ambiance past iets minder bij de kwaliteit, dat kan volgens mij nog verbeteren. Maar zeker de moeite waard!

21. Marion Blocq

Hadden een top avond, heerlijk gegeten. Top bediening en sfeer. Wijn was wat teleurstellend. Wel besproken met de maitre die enorm open stond voor suggesties. Komen zeker terug als we weer op Schiermonnikoog zijn.

22. Op ons gemak heerlijk 3,5u getafeld, wijnarrangement bij het 7 gangen diner - nooit teveel en altijd smakelijk. Smaken en ingrediënten uit de buurt en de zee. Zoveel verrassing en ook supergezellig en relaxed. Korte broek en Crocs-slippers en gewoon ontvangen en gezellig met bediening gekletst. In alles een aanrader.

23. Patrick Bemelmans

Heerlijk gegeten. Mooie gerechten, wijnarrangement aanrader. Jonge bediening maar heel gastvrij.
    Aanrader.

24. Gerleen

Amuses en voorgerechten waren verrassend en lekker. Het hoofdgerecht mocht iets hoger op smaak, vlees heerlijk mals en de parelgort met gorgonzola was een 2de portie waard (gekregen!). Nagerecht was ook heel lekker. Extra glaasje van wijnarrangement was geen probleem, uitzonderlijk!

25. Buiten in het gras genoten van een heerlijk vijfgangenmenu met bijpassende wijnen. Het was fantastisch, het eten was top en de bediening was geweldig!

26. Twee jaar geleden was ik totaal verrast en overrompeld door dit restaurant, zo geweldig. Nu was ik eigenlijk verbaasd. We werden ontvangen door een dame die gelijk al meedeelde dat ze geen verstand van wijnen had maar dat alle wijnen open waren. Een beetje rare ontvangst voor zo’n klasserestaurant. De amuses en gerechten waren wederom super, maar toen een van ons even naar het toilet ging, werden er ineens drie gangen gebracht (we waren met zijn vieren). Alleen maar goede woorden voor dit restaurant, maar ogenschijnlijk is het moeilijk om aan ervaren personeel te komen. Dit komt misschien ook door de coronacrisis. Als we weer op Schier zijn, gaan we er beslist weer heen.

27. Hilda Rodenboog

Het eten was heerlijk! We hebben genoten.
    Ook de wijnen pasten er voortreffelijk bij.

28. Michael

Heerlijk eten in stijlvolle sfeer met hartelijke en attentive bediening. Geen goedkoper maar kwaliteit en prijs zijn in orde en realistisch.

29. Isabelle Gottdang

Super Service, hochwertiges Essen und tolle Location! Immer wieder gerne!

30. Het eten (we kozen voor vlees en vis en namen vier gangen) en ook het wijnarrangement was goed en verrassend. Ook de kleine amuses tussen de gangen door waren echt een hele leuke (alikruiken) en lekker aanvulling!

31. Marion Jansma

Een heerlijke avond beleefd met ons gezin en absoluut verwend met wijn en spijs!
    De nieuwe chef is een topper en de charmante bediening verdient ook zeker een pluim!

32. Marijke Olzheim

We hebben een heerlijke avond gehad. 4 Gangen met meerdere amuses plus een toetje. De bediening was attent en het eten verrukkelijk.

33. Jacqueline

We hebben voortreffelijk gegeten, bijzondere amuses ook. Een leuke ervaring om zo verrast te worden. Het ziet er ook allemaal prachtig uit. Wij hadden van te voren niet echt op de website gekeken dus vonden we het wel vreemd helemaal geen kaart te krijgen en zo ook geen inzicht in de prijzen te hebben. Ze zouden best ergens iets kunnen ophangen of vertellen over het aantal gangen en welke prijs daarbij hoort, dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

34. Eten was redelijk maar overpriced. Vijf gangen chef besteld, was verrassing vlees/vis maar bleek uitsluitend vis. Drie keer witte vis op een bedjes van. Met betrekkelijk weinig variatie. Toetje maak je heel makkelijk zelf. Bediening wist weinig, wijnarrangement was niet gebalanceerd. Ergste: dit alles duurde meer dan 4 uur. Je kon kiezen wanneer je kwam, maar de 18.45 Starters kregen dezelfde gerechten als de 19.30 Starters op hetzelfde tijdstip. Lekker makkelijk voor de keuken, dat wel.

35. Heerlijk gegeten, en de gerechten zagen er prachtig uit.
    We zijn prettig en vriendelijk bediend, maar niet iedereen van het personeel had die positieve uitstraling.
    We vonden het erg bijzonder en jammer dat er honden in het restaurant aanwezig waren, waarvan er zelfs een aan onze tafel kwamen schooien. Dat zou je niet in een dergelijk restaurant verwachten.

36. Het eten was heerlijk, maar de bediening oogde onervaren. Vingerafdrukken op het wijnglas, over je heen hangen om in te dekken, geen uitleg over het concept etc. Deed het mooie eten geen eer aan!

37. P. Bouwman

We hebben heerlijk gegeten. We hadden t 4 gangen verrassingsmenu. Begonnen met 2 x een amuse, daarna heerlijk toast met gezouten boter. 2 x vis, een tussenamuse, en een gerecht met parelhoen. Alles was heerlijk op smaak, ruim in de groenten en zag er prachtig uit.
    We hebben genoten.

38. Rob Schenk

Heerlijk eten, mooi opgemaakt.
    Verrassingsmenu dus u raadt het al : verrassend!

39. Heerlijk gegeten, verassende combinaties en goed wijn advies.
    Concept om alleen verassings-menu’s aan te bieden weer eens wat anders en goed bevallen.
    Bediening enthousiast en behulpzaam dragen bij aan een prettige sfeer in het restaurant.

40. Karel Klop

Ten tijde van Corona een heel matig menu gekregen. Geen bijzondere gerechten, geen instructies over hoe op te warmen en qua prijs kwaliteit gewoon slecht. Geen aanrader.

41. Fam Tolsma

We hebben super lekker gegeten. We hebben gekozen voor het verwenmenu van vier gangen en eigenlijk alles was heel erg lekker en mooi opgemaakt. Het was de laatste avond voordat alles dicht moest, maar desondanks was de bediening heel positief en opgewekt. Zet 'm op voor de komende tijd.

42. Rob Grool

Zelfs met corona beperkingen was dit een speciaal en erg goed diner: bediening uitstekend, heerlijke pompoen soep met mosselen en verse schol, en dan de smaken in het hoofdgerecht die prima bij elkaar aansloten. Uitstekend gedaan, hartelijk dank!

43. Prijs van een sterrenrestaurant maar niet de kwaliteit en smaak. We hadden een 6 gangen diner, maar het ontbrak een beetje aan creativiteit door drie gerechten met witvis en ook smaak. Aan het eind wel €185,- armer (maar één halve glaasjes wijnarangement) en dat was het niet waard.

44. Vriendelijk, goedlachs, smakelijk.

45. Hans van Tol

Afgelopen jaren meerdere keren hier gegeten, het 4-gangenmenu was redelijk. Het wijnarrangement matig, van alle keren hier dineren het-minst-goed! Jammer.

46. Gili Crouwel

Fantastische avond, heerlijk eten, bijzondere wijnen en top service.

47. Fijne bediening. Heerlijk eten.

48. ingrid bloemen

Het eten was heerlijk, goede kwaliteit, mooie porties en smaakvolle gerechten, waarbij je de verschillende gebruikte ingrediënten kan onderscheiden/proeven.
    De bediening was goed, de 1e uren hadden wij 2 dames die veel wisten te vertellen over de wijnen en het eten.
    Het laatste uur hadden wij bediening van een zeer vriendelijke hr maar minder adequaat en kundig en met een bijna onverschillige houding/uitleg. Nogmaals erg vriendelijk, leuke humor maar misschien niet altijd passend bij een restaurant van jullie niveau. Ik persoonlijk had er geen problemen mee, 2 van mijn tafelgenoten wat meer.

Mochten wij in de toekomst weer naar Schier komen dan staat een diner bij jullie zeker bovenaan de lijst.

Vriendelijk bedankt nogmaals voor de goede zorgen en het heerlijke eten!
    Ingrid Bloemen

49. Een geweldige jonge serveerster die goed de wensen vertaald richting de keuken 👍

50. Zeer mooie gerechten gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. De starters en de lekkernijen bij de koffie achteraf waren van het huis en zorgden voor een echte avond uit ervaring. Het jonge personeel is zeer vriendelijk en maakt grapjes. De inrichting doet wat gedateerd aan, maar dit is niet storend. Een mooie plek om naartoe te gaan wanneer je net even iets sjieker wil dineren in een wel toegankelijke setting.

51. Van de Luitgaarden

Heerlijk gegeten, vers en smaakvol en mooi opgediend. Verbeterpunt om vooraf bij binnenkomst eerst duidelijk het concept uit te leggen alvorens de amuse uit te serveren. Zeker een aanrader!

52. Her verrassingsmenu was erg goed, en er was tevoren overleg met ons, we hadden nog keuze hierbij. Vooraf maar liefst 4 amuses, waarbij het kwarteleitje met saffraansaus de show stal. Wij raden dit restaurant zeker aan.

53. Cisca de Koning

We hadden het 3 gangen vegetarische kennismakingsmenu. Verrassing was geslaagd. Bijzondere hapjes vooraf. Soep was heerlijk en goedgevuld. Hoofdgerecht was bijzonder en prachtig opgemaakt. Het toetje was overheerlijk. Kortom een zeer geslaagde actie. We zijn wel wat gewend als vegetariër maar dit was toch erg bijzonder.

54. Vriendelijke & attente bediening. Goede wijnen & heerlijk gegeten & voor herhaling vatbaar.

55. We hebben ons heerlijk laten verwennen met ons 3 gangen verwenmenu. Daar aan voorafgaand en tussendoor kwamen er steeds nieuwe hapjes. Alles heerlijk, smaakvol en zo mooi opgediend. We hebben echt genoten van deze avond uit.

56. Lekker gegeten, leuke amuses, prima bediening, wachttijden wel vrij lang.

57. Christ van der Aalst

Een supergoed restaurant, met veel aandacht voor de klant. Goede bediening en een uitstekende variatie. Echt een aanrader.

58. We hebben best al vaak bij Ambrosijn gegeten. We komen steeds terug vanwege de goede keuken en de sfeer die ik informeel, maar wel wat exclusief zou noemen. Deze keer vonden wij dat niet geheel terug. Het eten was goed op smaak, maar niet heel speciaal of creatief. We werden niet echt verrast. De hoofdgerechten werden naar onze smaak opgediend met te veel sauzen. Het voorgerecht en nagerecht waren prima. De bediening was niet wat we gewend waren. Het liep wat traag. We vonden dat er te veel gasten waren, zeker in relatie tot de coronaregels. Ook waren er tijdens de avond momenten dat er tafels werden verplaatst. Dit vonden we nogal rommelig. Bovendien vonden we het jammer dat er zoveel heen en weer gelopen werd naar de gang. Het werd zo koud dat we een deken hebben gevraagd. We hopen dat we bij ons volgend verblijf weer de "oude" sfeer en kwaliteit vinden bij Ambrosijn.

59. Goede gastheer, kundig en rustig. Een fijne bijkomstigheid is dat er geen punt wordt gemaakt over het dragen van passende kleding. Hierdoor voelden wij ons op ons gemak. Mooie gerechten met goed uitgekozen wijnen. Elke gang was een verassing. Wij raden dit restaurant iedereen aan die Schiermonnikoog bezoekt.

60. We hebben heerlijk gegeten en de ambiance was super. Het personeel weet hoe zij klanten moet benaderen.

61. Rutger Lensing

Vriendelijke en adequate service. Prettig personeel.
    Voortreffelijk eten, met unieke combinaties.
    Goede balans in de gerechten. Veelzijdig.
    Lekkere wijnen.
    Prijs-kwaliteitverhouding erg goed.
    Mocht je de toetjes toch niet lekker vinden, hebben ze ook nog een ijszaak aan de zijkant van het pand.

62. Met alle aandacht van de vriendelijke bediening.
    Genoten van het vier gangen verwen menu.

63. Ambrosijn is ons favoriete restaurant op Schier, prettige ontvangst, fantastisch eten, heerlijke verse groente. Wij nemen altijd het 7 gangen menu, dit keer ook weer erg smakelijk! Een restaurant om aan te bevelen.

64. Mooie avond, originele gerechten met veel aandacht voor groenten, gecombineerd met verrassende wijnen. Prettige, ontspannen, persoonlijke bediening.

65. Heerlijk gegeten en een uitstekende keuze van begeleidende wijnen. Goed om met vooral lokale producten te werken. Ook fijn dat het verrassingsmenu veel vis-gerechten aanbood.

Wel nog een aantal Tips/aandachtspunten: wees ervan bewust dat je in een open keuken werkt. Leuk voor de gast om te zien wie en hoe z’n maaltijd wordt bereid. Minder punt is dat de hele zaak meegeniet als er iets niet volgens plan loopt en iemand een veeg uit de pan krijgt.
    Probeer ook het aantal couverts te maximeren op de capaciteit aan personeel. Wij kregen de indruk dat er teveel gasten waren geaccepteerd waardoor de druk op het personeel opliep wat zich meteen vertaald in een lagere kwaliteit van de beleving.

66. Heerlijk een 7-gangen menu gegeten. De vele verschillende gerechten waren allemaal van een geweldige creativiteit en kwaliteit. We kozen voor verschillende wijnen, maar werden (terecht) gewezen op een andere wijn die beter bij een specifiek gerecht paste; heel erg bedankt want de bediening had het juist. Wat mij betreft een aanrader en ik zal een volgende keer op Schiermonnikoog zeker dit restaurant weer bezoeken.

67. Lekkere en originele gerechten met vriendelijke bediening.

68. Heerlijk gegeten bij Ambrosijn! Lekker eten, gezellig sfeer en vriendelijke mensen. Hartelijk dank aan jullie team voor het zorgen voor een enorm gezellig avond!

69. Peter Elich

Heerlijk verrassingsmenu gegeten met het gezin in de ‘voortuin’. Gezellige sfeer, vriendelijke, attente en spontane bediening. Leuke tussen-en voorgerechtjes naast het menu en goede vegetarische mogelijkheden.
    Huiswijn is ook prima! Genieten!!!

70. De ambiance voortreffelijk. In het gras.
    De oesters vol zout helaas.
    De vele gangen best ok, vooral de visgerechten.
    De wachttijden veel te lang. Van 19.00 tot 24.00 uur!
    Bediening, uit Groningen, fantastisch!

71. Lintenbrink Peter

Het was al weer even geleden dat we hier, bij Ambrosijn, gegeten hebben, maar het was weer geweldig. Heerlijk buiten op het terras.
    We komen graag weer eens langs.

72. 5 jaar geleden hier ook gegeten. Nog altijd niets veranderd aan inrichting en menu behalve het hoofdingredient van elke gang. Sausje en schuimpje zonder veel verrassing. Bediening erg matig, merendeel wist niet wat ze moesten doen. Op Schier verandert maar weinig

73. Bijzondere ervaring: verrassingsmenu met extra amuses vooraf. Verfijnd en mooi opgediend. Bijzonder verrassingsmenu van sterrenklasse voor een heel gewone prijs. Uitstekend personeel vlekkeloos samenwerkend.

74. Verrassend avondje uit eten! Heerlijk gegeten met geweldige wijntjes. Superaardige bediening.

75. Marly Burger

Het eten was heerlijk, puur van smaak. De wijn uit t arrangement sloot prima aan. De bediening perfect, je voelde je echt te gast.

76. Tim Stork
    Vertaal van English naar Nederlands

We waren al een aantal keren langs de ijssalon gelopen, zonder dat we wisten dat naast die lange rij klanten - al wachtende op hun ijs - een restaurant 'verstopt' zat die het vinden waard was. We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug.

77. Bob de Theije

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, prima bediening.

78. Bart Rottier

Bediening heel natuurlijk, gastvrij, kennis en humor. Verassende amuses en tussengerecht. Naast de 4 gangen verrassende combinaties met bijbehorend heerlijk wijnarrangement. Je zou er alleen makkelijk voorbij lopen want oogt onopvallend

79. Het personeel was rustig waardoor er geen gejaagdheid was. Ook zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was super en mooi gepresenteerd. Wij hebben het verassingsmenu genomen

80. Heerlijk gegeten bij Ambrosijn! We hadden gekozen voor het driegangenmenu met wijnarrangement. Het eten was voortreffelijk met bijzondere combinaties van smaken en de porties waren groot genoeg. Het verschil met 'gewone' restaurants zit niet alleen in de smaak, maar ook in de amuses vooraf en lekkere zoetigheden bij de koffie. De wijn bij het hoofdgerecht was erg lekker, maar wat zwaar om gecombineerd te worden met parelhoen. De dessertwijn die aangepast werd op ons verzoek was top. Het driegangenmenu is in prijs ongeveer gelijk aan die van 'gewone' restaurants, maar in kwaliteit veel en veel beter!

81. C Westra

Bediening was attent en bekwaam, maar de prijs-kwaliteitverhouding apperatief en plat water vinden wij bovengemiddeld duur. Het voorgerecht erg complex met een vissoort welke zich niet gemakkelijk liet scheiden van de huid. Het hoofdgerecht; de groentes waar erg licht gegaard en het vlees miste een grilleffect.
    Kortom ons advies houdt menu iets eenvoudiger zodat aandacht en doorlooptijd beter hanteerbaar zijn. Opm: de routing van het ophalen van drankjes geeft een onrustig en tochtig beeld. Ik zou dit in een ruimte laten plaatsvinden.

82. suzanne

Alles wat mis kon gaan, ging mis. Eerst moesten we erg lang wachten om uberhaupt bediend te worden, wij zagen de lekkerste gerechten voorbij komen en waren na een lange fietstocht ook wel toe aan iets. De kinderen konden volgens de (nogal arrogante) serveerster geen streetfood aan tafel geserveerd krijgen, ondanks dat wij vol menu zouden nemen. Ze zei letterlijk dat als wij het concept niet begrepen, wij dan maar naar de snackbar aan de overkant moesten gaan… Achteraf bleek alles te komen door de onwetendheid van de nieuwe (arrogante) serveerster. Werden uiteindelijk goed opgevangen door een collega, die beloofde dat alles goed zou komen maar het duurde allemaal veel te lang. We besloten te vertrekken zonder eten, drankjes wel afgerekend en we zouden de volgende dag door de manager gebeld worden… ik wacht nog steeds op dat telefoontje. Wat een aanfluiting!

83. Jorrit Boonstra

Weer heerlijk gegeten bij de Ambrosijn. Professionele en vriendelijke bediening en een fantastisch wijn arrangement.

84. Margreet te Pas

Heerlijke combinatie van smaken en gezellige sfeer.

85. Merel van Tellingen

Ambrosijn ziet er heel sfeervol uit en het personeel is vriendelijk en correct. We kozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement en zijn vegetariërs. We moesten wel twee keer vertellen dat vegetariërs ook geen vis eten, maar als veel gasten dat verwarren snap ik dat je het even dubbelcheckt.
    Het menu was heerlijk. Mooie gerechtjes, goede smaken en balans. Alleen snapte we de wijn spijs combinatie niet altijd. Tot we bij de tafel naast ons zagen dat zij hetzelfde aten, maar dan met allemaal vis erbij. Dat verklaart de witte wijn bij het gerecht met pompoen, quinoa en beukenzwammen. Dat was een beetje jammer, want echt een mismatch.
    Maar we hadden een fijne avond. En toen kwam de rekening...die was veel hoger dan we hadden verwacht.
    Voor het glas champagne vooraf dat als aperitief wordt aangeboden betaal je de hoofdprijs. Het eten is heel goed, ziet er mooi uit, maar in Rotterdam betaal je voor een vergelijkbare ervaring een stuk minder. Zeker als vegetariër.
    Nog een kleine irritatie zijn de tafels met poot in het midden waardoor ik zijwaarts moest zitten om mijn voeten kwijt te kunnen. Of heel erg rechtop moet zitten met mn voeten onder me.

86. Karin Karstens

Vrienden hadden ons aangeraden als we Schiermonnikoog gingen bezoeken om dan zeker te gaan eten bij Ambrosijn. De hoge verwachtingen waarmee we er naar toe gingen is volledig uitgekomen. We konden kiezen uit een 3 gangen verrassingsmenu of een 4/7 gangen menu. We hebben gekozen voor een 3 gangen menu en hebben heerlijk gegeten. Een aanrader dus!

87. Margreet

Mooi wijn/spijs combinaties.
    Hele prettige jonge vrouw in de bediening. Vertelde het erg goed. En voelde alles goed aan. Echt een aanrader als je op Schier bent!

88. Wij vonden dat ze het in Corona tijd goed onder controle hadden.
    Wij hadden een wijnarrangement en waren erg onder de indruk van de mooie combinaties van wijn en spijs vooral de jonge man die ons iets over de wijn kwam vertellen.
    We hebben enorm genoten.

89. Paul Coebergh

Leuke rustige sfeer, verzorgd interieur, fijne bediening, prachtige wijnen in het arrangement, originele gerechten die al met al uitstekend smaakten.

90. In vergelijking met eerdere bezoeken was de kwaliteit van het eten een enorme teleurstelling.

91. Menno de Wit

Naar aanleiding van een vorige ervaring hier zijn we weer bij de ambrosijn gaan eten. De vorige ervaring was veel beter dan de laatste ervaring. Opnieuw een mooi en strak interieur en luxe stoelen en tafels, mooi samengesteld en met smaak ingericht restaurant. We hebben het verrassingsmenu van drie gangen en het wijn arrangement besteld. Achteraf geredeneerd ging het bij de amuse al mis en hadden we al aan moeten geven dat we geen voortgang meer wilde van het menu. De amuse bestond uit een nogal smakeloze knolselderij soep met zoutjes. De tweede amuse bestond uit een ongepeld kwartel ei met saffraan mayonaise, het pellen van een kwartel ei vergt geduld en is pittig zeker als het ei vers is. De saffraan mayonaise was een vlakke toevoeging aan het ei. Het wijn arrangement is goed en goed uit gekozen. Verrassende witte wijn uit Hongarije die erg lekker was. Het bijpassende voorgerecht was teleurstellend, pompoen soep met mosselen en garnalen en wat taaie lamellen van de kabeljauw. Smakeloos en zonder fantasie. De soep was niet licht gebonden en zonder enige vorm van smaak aangemaakt. De bediening heeft stoïcijns gereageerd op de aanmerking dat we het vlak vonden. Hoofdgerecht, de wijn was wederom zeer goed en het gerecht zelf ook weer vlak. Al dente uitgevoerde groente gebaseerd op prei was wederom een teleurstelling. Zonder enige vorm van creativiteit uitgevoerd door de keuken. Vier stukken vlees (runderlende) die zonder fantasie tussen de groente lag. De opmaak was troosteloos en ook hier misste de creativiteit van uit de keuken. Ook hier werd bij de vraag of het gesmaakt had en ons antwoord stoïcijns aangehoord. Het dessert bestond uit een Swarswalde kirsch met zelfgemaakte gember ijs. De muscat wijn was wederom goed gekozen. En het dessert was omdat we al teleurgesteld waren niet tevreden stellend. De rekening van honderd vijfentwintig euro voor twee personen is betaald en we zijn een ervaring rijker. Het leermoment voor ons is dat we voortaan, als de amuse al tegenvalt, dat we moeten stoppen met het diner en ons restaurantbezoek ergens anders moeten gaan doen. Ik vind het erg jammer dat een restaurant die zoveel in zich heeft de boel zo laat versloffen. Een ware deceptie.

92. Merel Nijenhuis

Heerlijk verrassende gerechtjes met bijpassende wijnen. Bediening vriendelijk

93. We hebben erg goed gegeten en de bediening was goed…

94. Mooie sfeer en leuke op elkaar afgestemde bediening. Helaas houden wij niet zo van schelpdieren, maar was het wel een mooie ervaring. Bedankt en misschien tot ziens

95. Renate Dokter

Ieder jaar vier ik mijn verjaardag bij de Ambrosijn op Schiermonnikoog en ik weet nu al dat ik dit volgend jaar weer ga doen. Heerlijke wijnen, dito gerechten, uitstekende bediening en ook nog es lief voor de hond. Ambrosijn: tot volgend jaar!

96. Een avondje uit bij Ambrosijn viel ons tegen. We hadden hoog gespannen verwachtingen. En verheugden ons op een lange avond culinair eten waarin de klant verwend wordt vanaf het begin tot het einde.
    We misten een persoonlijke ontvangst waarbij onze jassen werden aangenomen en een persoonlijke uitgeleide. We kregen geen uitleg van het verloop vd avond. De gangen volgden elkaar in een hoog tempo op. De sfeer was koel en kwam niet persoonlijk over. We misten de persoonlijke afstemming.
    De wijn was heerlijk en het eten oké. Binnen 2 uur stonden we weer buiten. Een illusie armer.

97. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir haben zu zweit Silvester das Fünf-Gang-Überraschungsmenu gegessen - sehr abwechslungsreiche, auf den Punkt zubereitete Speisen, auf die vorher abgefragten Unverträglichkeiten bzw. Animositäten wurde problemlos reagiert.
    Insgesamt ein sehr netter Abend - mit ausgezeichnetem, aber unaufdringlichem Service.

98. Harm Lambers

Beetje iets te veel poeha. Op zichzelf wel aangenaam, maar net niet je-dat, gezien de prijs.

99. eric spaans

Heerlijk eten in een ontspannen atmosfeer. Goede wijnen.

100. We hebben heerlijk genoten van het verrassingsmenu van de chef, vanwege mijn vis allergie werd voor sommige gerechten een passende vervanging geserveerd waar ik erg blij mee was. We hadden een geweldige avond en komen zeker nog eens terug!

Volgende pagina