Schiermonnikoog is een autoluw eiland en het is alleen toegestaan aan de eilandbewoners om de auto mee te nemen. Dus geen last van tekort aan parkeergelegenheid voor de auto.

Wél aanwezig een gelegenheid om de fiets te parkeren.

Makkelijk bereikbaar vanuit de aankomsthaven op Schiermonnikoog, bus lijn 1, stopt aan de overkant van Ambrosijn.

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 20:00
di lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 20:00

In de gerechten van restaurant Ambrosijn proef je de passie van de eigenaar en chef-kok Co Huijbrechts. Na een lange carrière als chef-kok in verschillende gerenommeerde restaurants door geheel Nederland koos hij in 2010 voor het openen van een eigen restaurant op het mooie Schiermonnikoog. Op originele wijze brengt hij hier zijn culinaire dromen in praktijk.

Overdag worden tal van gerechten van de kleine kaart geserveerd, variërend van luxe broodjes tot soepen en salades. Vanaf 17.30 uur is het restaurant geopend voor het diner. Veel gasten kiezen voor een verrassingsmenu, waarbij de chef-kok, rekening houdend met de dagelijkse aanvoer en uw eigen voorkeuren, een uitgebalanceerd meergangendiner bereidt. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid op basis van de menukaart uw eigen menu samen te stellen. Ook vegetariërs komen bij Ambrosijn aan hun trekken. Een passend wijnarrangement maakt uw gastronomische ervaring compleet.

Omdat wij u graag optimale service en kwaliteit willen bieden streven wij naar één menu per tafel bij gezelschappen van 6 personen of meer.

• Koosjer

1448819999 81
1462059198 79
1481917996 79
1581211987 83

1. Een geweldige jonge serveerster die goed de wensen vertaald richting de keuken 👍

2. Zeer mooie gerechten gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. De starters en de lekkernijen bij de koffie achteraf waren van het huis en zorgden voor een echte avond uit ervaring. Het jonge personeel is zeer vriendelijk en maakt grapjes. De inrichting doet wat gedateerd aan, maar dit is niet storend. Een mooie plek om naartoe te gaan wanneer je net even iets sjieker wil dineren in een wel toegankelijke setting.

3. Van de Luitgaarden

Heerlijk gegeten, vers en smaakvol en mooi opgediend. Verbeterpunt om vooraf bij binnenkomst eerst duidelijk het concept uit te leggen alvorens de amuse uit te serveren. Zeker een aanrader!

4. Her verrassingsmenu was erg goed, en er was tevoren overleg met ons, we hadden nog keuze hierbij. Vooraf maar liefst 4 amuses, waarbij het kwarteleitje met saffraansaus de show stal. Wij raden dit restaurant zeker aan.

5. Cisca de Koning

We hadden het 3 gangen vegetarische kennismakingsmenu. Verrassing was geslaagd. Bijzondere hapjes vooraf. Soep was heerlijk en goedgevuld. Hoofdgerecht was bijzonder en prachtig opgemaakt. Het toetje was overheerlijk. Kortom een zeer geslaagde actie. We zijn wel wat gewend als vegetariër maar dit was toch erg bijzonder.

6. Vriendelijke & attente bediening. Goede wijnen & heerlijk gegeten & voor herhaling vatbaar.

7. We hebben ons heerlijk laten verwennen met ons 3 gangen verwenmenu. Daar aan voorafgaand en tussendoor kwamen er steeds nieuwe hapjes. Alles heerlijk, smaakvol en zo mooi opgediend. We hebben echt genoten van deze avond uit.

8. Lekker gegeten, leuke amuses, prima bediening, wachttijden wel vrij lang.

9. Christ van der Aalst

Een supergoed restaurant, met veel aandacht voor de klant. Goede bediening en een uitstekende variatie. Echt een aanrader.

10. We hebben best al vaak bij Ambrosijn gegeten. We komen steeds terug vanwege de goede keuken en de sfeer die ik informeel, maar wel wat exclusief zou noemen. Deze keer vonden wij dat niet geheel terug. Het eten was goed op smaak, maar niet heel speciaal of creatief. We werden niet echt verrast. De hoofdgerechten werden naar onze smaak opgediend met te veel sauzen. Het voorgerecht en nagerecht waren prima. De bediening was niet wat we gewend waren. Het liep wat traag. We vonden dat er te veel gasten waren, zeker in relatie tot de coronaregels. Ook waren er tijdens de avond momenten dat er tafels werden verplaatst. Dit vonden we nogal rommelig. Bovendien vonden we het jammer dat er zoveel heen en weer gelopen werd naar de gang. Het werd zo koud dat we een deken hebben gevraagd. We hopen dat we bij ons volgend verblijf weer de "oude" sfeer en kwaliteit vinden bij Ambrosijn.

11. Goede gastheer, kundig en rustig. Een fijne bijkomstigheid is dat er geen punt wordt gemaakt over het dragen van passende kleding. Hierdoor voelden wij ons op ons gemak. Mooie gerechten met goed uitgekozen wijnen. Elke gang was een verassing. Wij raden dit restaurant iedereen aan die Schiermonnikoog bezoekt.

12. We hebben heerlijk gegeten en de ambiance was super. Het personeel weet hoe zij klanten moet benaderen.

13. Rutger Lensing

Vriendelijke en adequate service. Prettig personeel.
    Voortreffelijk eten, met unieke combinaties.
    Goede balans in de gerechten. Veelzijdig.
    Lekkere wijnen.
    Prijs-kwaliteitverhouding erg goed.
    Mocht je de toetjes toch niet lekker vinden, hebben ze ook nog een ijszaak aan de zijkant van het pand.

14. Met alle aandacht van de vriendelijke bediening.
    Genoten van het vier gangen verwen menu.

15. Ambrosijn is ons favoriete restaurant op Schier, prettige ontvangst, fantastisch eten, heerlijke verse groente. Wij nemen altijd het 7 gangen menu, dit keer ook weer erg smakelijk! Een restaurant om aan te bevelen.

16. Mooie avond, originele gerechten met veel aandacht voor groenten, gecombineerd met verrassende wijnen. Prettige, ontspannen, persoonlijke bediening.

17. Heerlijk gegeten en een uitstekende keuze van begeleidende wijnen. Goed om met vooral lokale producten te werken. Ook fijn dat het verrassingsmenu veel vis-gerechten aanbood.

Wel nog een aantal Tips/aandachtspunten: wees ervan bewust dat je in een open keuken werkt. Leuk voor de gast om te zien wie en hoe z’n maaltijd wordt bereid. Minder punt is dat de hele zaak meegeniet als er iets niet volgens plan loopt en iemand een veeg uit de pan krijgt.
    Probeer ook het aantal couverts te maximeren op de capaciteit aan personeel. Wij kregen de indruk dat er teveel gasten waren geaccepteerd waardoor de druk op het personeel opliep wat zich meteen vertaald in een lagere kwaliteit van de beleving.

18. Heerlijk een 7-gangen menu gegeten. De vele verschillende gerechten waren allemaal van een geweldige creativiteit en kwaliteit. We kozen voor verschillende wijnen, maar werden (terecht) gewezen op een andere wijn die beter bij een specifiek gerecht paste; heel erg bedankt want de bediening had het juist. Wat mij betreft een aanrader en ik zal een volgende keer op Schiermonnikoog zeker dit restaurant weer bezoeken.

19. Lekkere en originele gerechten met vriendelijke bediening.

20. Heerlijk gegeten bij Ambrosijn! Lekker eten, gezellig sfeer en vriendelijke mensen. Hartelijk dank aan jullie team voor het zorgen voor een enorm gezellig avond!

21. Peter Elich

Heerlijk verrassingsmenu gegeten met het gezin in de ‘voortuin’. Gezellige sfeer, vriendelijke, attente en spontane bediening. Leuke tussen-en voorgerechtjes naast het menu en goede vegetarische mogelijkheden.
    Huiswijn is ook prima! Genieten!!!

22. De ambiance voortreffelijk. In het gras.
    De oesters vol zout helaas.
    De vele gangen best ok, vooral de visgerechten.
    De wachttijden veel te lang. Van 19.00 tot 24.00 uur!
    Bediening, uit Groningen, fantastisch!

23. Lintenbrink Peter

Het was al weer even geleden dat we hier, bij Ambrosijn, gegeten hebben, maar het was weer geweldig. Heerlijk buiten op het terras.
    We komen graag weer eens langs.

24. 5 jaar geleden hier ook gegeten. Nog altijd niets veranderd aan inrichting en menu behalve het hoofdingredient van elke gang. Sausje en schuimpje zonder veel verrassing. Bediening erg matig, merendeel wist niet wat ze moesten doen. Op Schier verandert maar weinig

25. Bijzondere ervaring: verrassingsmenu met extra amuses vooraf. Verfijnd en mooi opgediend. Bijzonder verrassingsmenu van sterrenklasse voor een heel gewone prijs. Uitstekend personeel vlekkeloos samenwerkend.

26. Verrassend avondje uit eten! Heerlijk gegeten met geweldige wijntjes. Superaardige bediening.

27. Marly Burger

Het eten was heerlijk, puur van smaak. De wijn uit t arrangement sloot prima aan. De bediening perfect, je voelde je echt te gast.

28. Tim Stork
    Vertaal van English naar Nederlands

We waren al een aantal keren langs de ijssalon gelopen, zonder dat we wisten dat naast die lange rij klanten - al wachtende op hun ijs - een restaurant 'verstopt' zat die het vinden waard was. We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug.

29. Bob de Theije

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, prima bediening.

30. Bart Rottier

Bediening heel natuurlijk, gastvrij, kennis en humor. Verassende amuses en tussengerecht. Naast de 4 gangen verrassende combinaties met bijbehorend heerlijk wijnarrangement. Je zou er alleen makkelijk voorbij lopen want oogt onopvallend

31. Het personeel was rustig waardoor er geen gejaagdheid was. Ook zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was super en mooi gepresenteerd. Wij hebben het verassingsmenu genomen

32. Heerlijk gegeten bij Ambrosijn! We hadden gekozen voor het driegangenmenu met wijnarrangement. Het eten was voortreffelijk met bijzondere combinaties van smaken en de porties waren groot genoeg. Het verschil met 'gewone' restaurants zit niet alleen in de smaak, maar ook in de amuses vooraf en lekkere zoetigheden bij de koffie. De wijn bij het hoofdgerecht was erg lekker, maar wat zwaar om gecombineerd te worden met parelhoen. De dessertwijn die aangepast werd op ons verzoek was top. Het driegangenmenu is in prijs ongeveer gelijk aan die van 'gewone' restaurants, maar in kwaliteit veel en veel beter!

33. C Westra

Bediening was attent en bekwaam, maar de prijs-kwaliteitverhouding apperatief en plat water vinden wij bovengemiddeld duur. Het voorgerecht erg complex met een vissoort welke zich niet gemakkelijk liet scheiden van de huid. Het hoofdgerecht; de groentes waar erg licht gegaard en het vlees miste een grilleffect.
    Kortom ons advies houdt menu iets eenvoudiger zodat aandacht en doorlooptijd beter hanteerbaar zijn. Opm: de routing van het ophalen van drankjes geeft een onrustig en tochtig beeld. Ik zou dit in een ruimte laten plaatsvinden.

34. Jorrit Boonstra

Weer heerlijk gegeten bij de Ambrosijn. Professionele en vriendelijke bediening en een fantastisch wijn arrangement.

35. Margreet te Pas

Heerlijke combinatie van smaken en gezellige sfeer.

36. Merel van Tellingen

Ambrosijn ziet er heel sfeervol uit en het personeel is vriendelijk en correct. We kozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement en zijn vegetariërs. We moesten wel twee keer vertellen dat vegetariërs ook geen vis eten, maar als veel gasten dat verwarren snap ik dat je het even dubbelcheckt.
    Het menu was heerlijk. Mooie gerechtjes, goede smaken en balans. Alleen snapte we de wijn spijs combinatie niet altijd. Tot we bij de tafel naast ons zagen dat zij hetzelfde aten, maar dan met allemaal vis erbij. Dat verklaart de witte wijn bij het gerecht met pompoen, quinoa en beukenzwammen. Dat was een beetje jammer, want echt een mismatch.
    Maar we hadden een fijne avond. En toen kwam de rekening...die was veel hoger dan we hadden verwacht.
    Voor het glas champagne vooraf dat als aperitief wordt aangeboden betaal je de hoofdprijs. Het eten is heel goed, ziet er mooi uit, maar in Rotterdam betaal je voor een vergelijkbare ervaring een stuk minder. Zeker als vegetariër.
    Nog een kleine irritatie zijn de tafels met poot in het midden waardoor ik zijwaarts moest zitten om mijn voeten kwijt te kunnen. Of heel erg rechtop moet zitten met mn voeten onder me.

37. Karin Karstens

Vrienden hadden ons aangeraden als we Schiermonnikoog gingen bezoeken om dan zeker te gaan eten bij Ambrosijn. De hoge verwachtingen waarmee we er naar toe gingen is volledig uitgekomen. We konden kiezen uit een 3 gangen verrassingsmenu of een 4/7 gangen menu. We hebben gekozen voor een 3 gangen menu en hebben heerlijk gegeten. Een aanrader dus!

38. Margreet

Mooi wijn/spijs combinaties.
    Hele prettige jonge vrouw in de bediening. Vertelde het erg goed. En voelde alles goed aan. Echt een aanrader als je op Schier bent!

39. Wij vonden dat ze het in Corona tijd goed onder controle hadden.
    Wij hadden een wijnarrangement en waren erg onder de indruk van de mooie combinaties van wijn en spijs vooral de jonge man die ons iets over de wijn kwam vertellen.
    We hebben enorm genoten.

40. Paul Coebergh

Leuke rustige sfeer, verzorgd interieur, fijne bediening, prachtige wijnen in het arrangement, originele gerechten die al met al uitstekend smaakten.

41. In vergelijking met eerdere bezoeken was de kwaliteit van het eten een enorme teleurstelling.

42. Menno de Wit

Naar aanleiding van een vorige ervaring hier zijn we weer bij de ambrosijn gaan eten. De vorige ervaring was veel beter dan de laatste ervaring. Opnieuw een mooi en strak interieur en luxe stoelen en tafels, mooi samengesteld en met smaak ingericht restaurant. We hebben het verrassingsmenu van drie gangen en het wijn arrangement besteld. Achteraf geredeneerd ging het bij de amuse al mis en hadden we al aan moeten geven dat we geen voortgang meer wilde van het menu. De amuse bestond uit een nogal smakeloze knolselderij soep met zoutjes. De tweede amuse bestond uit een ongepeld kwartel ei met saffraan mayonaise, het pellen van een kwartel ei vergt geduld en is pittig zeker als het ei vers is. De saffraan mayonaise was een vlakke toevoeging aan het ei. Het wijn arrangement is goed en goed uit gekozen. Verrassende witte wijn uit Hongarije die erg lekker was. Het bijpassende voorgerecht was teleurstellend, pompoen soep met mosselen en garnalen en wat taaie lamellen van de kabeljauw. Smakeloos en zonder fantasie. De soep was niet licht gebonden en zonder enige vorm van smaak aangemaakt. De bediening heeft stoïcijns gereageerd op de aanmerking dat we het vlak vonden. Hoofdgerecht, de wijn was wederom zeer goed en het gerecht zelf ook weer vlak. Al dente uitgevoerde groente gebaseerd op prei was wederom een teleurstelling. Zonder enige vorm van creativiteit uitgevoerd door de keuken. Vier stukken vlees (runderlende) die zonder fantasie tussen de groente lag. De opmaak was troosteloos en ook hier misste de creativiteit van uit de keuken. Ook hier werd bij de vraag of het gesmaakt had en ons antwoord stoïcijns aangehoord. Het dessert bestond uit een Swarswalde kirsch met zelfgemaakte gember ijs. De muscat wijn was wederom goed gekozen. En het dessert was omdat we al teleurgesteld waren niet tevreden stellend. De rekening van honderd vijfentwintig euro voor twee personen is betaald en we zijn een ervaring rijker. Het leermoment voor ons is dat we voortaan, als de amuse al tegenvalt, dat we moeten stoppen met het diner en ons restaurantbezoek ergens anders moeten gaan doen. Ik vind het erg jammer dat een restaurant die zoveel in zich heeft de boel zo laat versloffen. Een ware deceptie.

43. Merel Nijenhuis

Heerlijk verrassende gerechtjes met bijpassende wijnen. Bediening vriendelijk

44. We hebben erg goed gegeten en de bediening was goed…

45. Mooie sfeer en leuke op elkaar afgestemde bediening. Helaas houden wij niet zo van schelpdieren, maar was het wel een mooie ervaring. Bedankt en misschien tot ziens

46. Renate Dokter

Ieder jaar vier ik mijn verjaardag bij de Ambrosijn op Schiermonnikoog en ik weet nu al dat ik dit volgend jaar weer ga doen. Heerlijke wijnen, dito gerechten, uitstekende bediening en ook nog es lief voor de hond. Ambrosijn: tot volgend jaar!

47. Een avondje uit bij Ambrosijn viel ons tegen. We hadden hoog gespannen verwachtingen. En verheugden ons op een lange avond culinair eten waarin de klant verwend wordt vanaf het begin tot het einde.
    We misten een persoonlijke ontvangst waarbij onze jassen werden aangenomen en een persoonlijke uitgeleide. We kregen geen uitleg van het verloop vd avond. De gangen volgden elkaar in een hoog tempo op. De sfeer was koel en kwam niet persoonlijk over. We misten de persoonlijke afstemming.
    De wijn was heerlijk en het eten oké. Binnen 2 uur stonden we weer buiten. Een illusie armer.

48. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir haben zu zweit Silvester das Fünf-Gang-Überraschungsmenu gegessen - sehr abwechslungsreiche, auf den Punkt zubereitete Speisen, auf die vorher abgefragten Unverträglichkeiten bzw. Animositäten wurde problemlos reagiert.
    Insgesamt ein sehr netter Abend - mit ausgezeichnetem, aber unaufdringlichem Service.

49. Harm Lambers

Beetje iets te veel poeha. Op zichzelf wel aangenaam, maar net niet je-dat, gezien de prijs.

50. eric spaans

Heerlijk eten in een ontspannen atmosfeer. Goede wijnen.

51. We hebben heerlijk genoten van het verrassingsmenu van de chef, vanwege mijn vis allergie werd voor sommige gerechten een passende vervanging geserveerd waar ik erg blij mee was. We hadden een geweldige avond en komen zeker nog eens terug!

52. We hadden het 3 gangen kennismakingsmenu en dat was voortreffelijk. Goed uitgebalanceerd, niet te zwaar en heerlijke aparte smaakvolle verse groente op het bord erbij. Voorafgaan kregen we nog 3 keer een amuse.

53. Heerlijk gegeten! Experimentele combinaties, het één is wat lekkerder, dan weer wat minder, maar wát leuk dat je ook zo bijzonder uit eten kunt op Schier. Aanrader.

54. Entree: tot onze verbazing beschikt dit mooie restaurant tevens over een ijssalon.Op het terras aan de voorzijde van het restaurant is het deze zwoele zaterdagavond opvallend rustig. Los van wat mensen die een ijsje eten, zitten er geen 'dinermensen'. Wat blijkt: er is een theetuin waar mensen dineren, maar die zit al vol met gereserveerde mensen. Jammer. Helaas waren we hiervan, toen we reserveerden, niet op de hoogte gebracht. Afijn, we kunnen op de loungebanken beginnen met de amuses en aperitief en daarna hopelijk verkassen naar de theetuin. Fair enough.

Eten en drinken: we kiezen voor een 4-gangen verrassingsmenu inclusief wijnarrangement. In sneltreinvaart komen de amuses op ons af. Lieve, jonge maar onzekere dames brengen het onze kant op: een lekkere maissoep en kwarteleitjes met een dip van mierikswortelcrème. Weinig mis mee. Wel met het tempo van serveren, dat ligt wel erg hoog. Luttele seconden na het afhalen van de amuses komt wordt reeds het voorgerecht geserveerd: tonijn. Vreemd ogende reepjes roze en rode rauwe vis vullen het bord. Het doet denken aan shoarma, erg appetijtelijk is het niet helaas. Daarmee sta je als restaurant feitelijk al met 1-0 achter. Om de bijpassende wijn moeten we zelf vragen. Slordig.

Het tempo van serveren blijft hoog. Gangen die volgen zijn - afgezien van de slakken, maar daar moet je van houden - smaakvol. Combinaties van smaken zijn soms echter niet te rijmen. Zo zitten er bij de harder cantharellen, terwijl deze eerder bij een stuk wild horen. Bovendien passen ze qua smaak niet bij de overige groente op het bord (o.a. gele biet, sugar snaps, spercieboontjes, bloemkool). De wijn die we er telkens bij krijgen is uitmuntend. En bij een leeg glas wordt zonder probleem bijgeschonken. Hiermee onderscheidt Ambrosijn zich duidelijk.

Finaal oordeel: Ambrosijn maakt de verwachtingen die we hadden gedeeltelijk waar. De wijnen zijn super, het eten valt hier en daar tegen zeker door de wat vreemde combinaties van ingrediënten en smaken, en het personeel is erg vriendelijk doch niet zo professioneel als je mag verwachten in een zaak als deze. De prijs-kwaliteitsverhouding is redelijk, maar niet meer dan dat.

55. Ingrid van der Krieken

Gezellig restaurant, lekker gegeten, zodra we weer op Schier zijn komen we weer terug!

56. Stefanie Farla

Wordt waarschijnlijk met veel liefde gekookt. Naar onze mening te volle borden en teveel ' gedoe' er omheen. Zoals vlees op n puree van pastinaak met wortel bundel zwammen radijs sugarsnaps dungesneden snijboon gele wortel etc etc.
    Mag n stuk simpeler.

57. Kuert Eolderingh

Goed eten, goede sfeer alleen heel erg jammer, dat we niet van de kaart konden bestellen.
    Het rundvlees was naar mijn mening wel behoorlijk zout, maar goed, het is wat men gewend is.
    Ik zou hier zeker terug komen, maar dan alleen als we van de kaart zouden kunnen bestellen.

58. We wilden mijn ouders trakteren in het beste restaurant van Schiermonnikoog. Na enig rondlezen over de verschillende mogelijkheden zijn we bij Ambrosijn geland. Twee van ons namen het ontdekkingsmenu en twee van ons het verassingsmenu. Voor het verassingsmenu werd nog gevraagd of er iets was dat we niet wilden eten, maar we gaven "carte blanche" zodat de kokken het zelf maar konden beslissen wat ze bedienen wilden.
    We kregen allemaal 3 hapjes voor de starter met complimentie van het restaurant. Het bevatte heerlijke zelfgebakken kaasstengels met olijven en chips, zelfgebakken brood met kruidenboter, zachtgekookt kwartelei met een interessant sausje van mierikswortel en inktvissen inkt, etc. En een tussendoortje van alikruikjes met een soort pesto.
    Alle gerechten waren heerlijk. We hadden er prima Hongaarse witte wijn bij en een Zuid Afrikaanse dessertwijn bij het toetje.
    Inklusiev de 3 hapjes, het tussendoortje en de 3 gerechten zaten we ca. 2.5 uur aan tafel. Dus gemiddeld 20 minuten tijd om te eten en praten tussen de gerechten, wat we heel redelijk vonden. De bediening was ook heel netjes en gezellig.
    Al lijkt dit restaurant wat duurder dan sommige andere restauranten op Schier, vonden we dat de preis goed weergegaven werd in de kwaliteit van de gerechten. Voor ons een groot succes en het word zeker onze favoriet op Schiermonnikoog.

59. eveline

Lekker gegeten en gedronken. De bediening was top! Goed en met de nodige humor en vriendelijkheid. Het terras voor en achter zijn heel gezellig. Binnen zouden ze nog iets gezelliger kunnen maken wat mij betreft.

Eén vorige recensie
  60. Barbara Frohn

Subliem eten, creatief en smakelijk.

61. Het eten was heerlijk en de bediening geweldig.
    We hebben heerlijk buiten gegeten en van alles genoten.

62. Ingeborg Smeets

Mooie combinaties, goed eten van goede herkomst, goede enthousiaste bediening! Mooie wijn, mooi Puur pils.
    Een hele leuke avond gehad ! We werden echt verwend!

63. Heerlijk gegeten voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Aanrader!

64. Philip Baumgarten

Vreselijk lekker en een bijzonder vriendelijke en deskundige bediening. We waren heel blij!

65. Mirjam Rietveld

Heerlijk gegeten. Kookkunst ten top. Vriendelijke bediening. Als we weer op Schier zijn gaan we zeker weer hier eten.

66. Ondanks reservering tafeltje in de tocht van openslaande deuren. Geen informatie over prijzen van diverse menu’s. € 8,- voor een glas Rode wijn van doorsnee kwaliteit vonden wij overdreven. Geserveerde gerechten waren prima en amuses mooie aanvulling.

67. Werkelijk verrukkelijk gegeten, venkelsoep zeer rijk gevuld met vis en schaaldieren, zeer goede plakjes van een lamsbout met werkelijk overheerlijk klaargemaakte groenten, mijn tafelgenote idem bij de heilbot, en een super dessert.
    Alles goed verzorgd, ruime amuses, heerlijke chocolade (van jonge theebladeren!) bij de koffie.

De bediening was niet ontspannen en/of gezellig, dat is jammer want bepalend voor de sfeer. Juist de jongste bediende maakte het weer goed met ontwapenende aanpak.

68. E.M.Douwes

Teleurstellend. Restaurant is Michelin bord op gevel niet waard.
    Chef op vakantie? Zeer traag verloop avond, lange wachttijden.
    We hopen niet dat dit de norm is voor het beste restaurant van dit.
    Mooie eiland.

69. Groeneveld

Heerlijk gegeten en goede bedoening. 6 Gangen verassingsmenu, ook voor een zwangere compleet aangepast! Heerlijk avondje uit.

70. Heerlijk gegeten. Bediening prima. Wat echt ontbreekt in dit restaurant is een klein beetje achtergrondmuziek. Als er weinig gasten zijn is het ijzig stil. Tevens wordt halverwege de avond zonder reden het licht gedimd, met tot gevolg dat gasten de wijnkaart gaan lezen met de priemende zaklamp van hun telefoon.
    Goed restaurant, we komen binnenkort weer!

Eén vorige recensie
  71. maaktnietuit

Echt heerlijk gegeten met een groep. Er werd ontzettend goed voor ons gezorgd op onze speciale gelegenheid. Complimenten voor koks en gastheer.

72. Sarah van Gestel

Heel lekker en speciale gerechten. Ook erg fijne service.

73. Uitstekende maaltijd, heel origineel.
    Mannelijke ober zeer kundig en professioneel. De jongere dames in de bediening doen hun best, maar moeten echt op cursus. Te amateuristisch, verlegen en bescheiden.
    We waren gekomen voor de a la carte gerechten, maar er werd alleen verrassingsmenu geserveerd.
    Niet onze keuze, maar heel goed klaar gemaakt en gepresenteerd.

74. Jo en Alize

Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.

75. We hebben ons koning te rijk gevoeld. Heerlijk gegeten, super bediening, en het was allemaal zo mooi op elkaar afgestemd en het kleurenpalet was des Schiers en feest voor t oog.
    Niet voor niets, maar t meer dan waard.

76. Gastvrij ontvangst en heerlijk gegeten. We waren met een grote groep en iedereen werd perfect geholpen.

77. Marianne eggermont

Enige punt is dat we verrast werden door een verrassingsmenu en er geen menukaart was om uit te kiezen. Er werd gelukkig flexibel mee omgegaan en het eten was van hoge kwaliteit.

78. Heerlijk gegeten, erg vriendelijke service en ontzettend leuk. Ook vooral omdat er enorm werd meegedacht met onze peuter (eigen amuses enz.)
    beste restaurant van Schiermonnikoog.

79. Het eten was goed, maar de sfeer die door de bediening gecrëerd werd was echt belabberd.
    Eten werd ahw op tafel gegooid, jammer. Tip: vraag om niet helemaal achterin bij de open keuken te mogen zitten, dat is vrij lawaaierig.

80. Heerlijk gegeten met een geweldig wijnarrangement. Echt verwend met allerlei amuse en goede champagne. Aanrader!

81. Ambrozijn is een gezellig ingericht restaurant. De sfeer is uitstekend. Het eten is zeer goed met een goede prijs kwaliteit verhouding. Wij dronken zowel de rode als witte huiswijn die zonder meer heerlijk waren. De bediening was heel ontspannen en vriendelijk.

82. Prima. Bediening was niet alert.
    Lang wachten. Ook bij ontvangst.

83. Eindelijk een restaurant waar je verrast wordt. Verrast door een welkome gevoel, hapjes die je krijgt en uit eindelijk ook de porties maar vooral de kwaliteit van de producten en verrassend lekker klaargemaakt. Hier zijn niet alleen ‘ mooi’ opgemaakte bordjes het devies maar gelukkig de gast die komt eten.

84. Wat een avondje verwennerij. Verrassende heerlijke gerechten en wat een smaken. Dat gecombineerd met een super vriendelijke bediening.

85. Prima avond. Goed eten met bijpassende wijnen.

86. Pieter Das

13/7 Hebben we hier gegeten en het was zeker geen vrijdag de 13e waarop het misging.
    Integendeel, we zijn zeer verrast door het heerlijke eten de amuses en de relaxte bediening.
    Als trouwe Amelandgangers waren we deze keer op Schier en moesten we denken aan hotel Nobel waar Ambrosijn zich wat ons betreft mee kan meten.
    Extra willen we benadrukken dat we heel blij en verrast waren met de vele groentes in de gerechten. Top!
    We komen zeker terug op Schiermonnikoog en zullen Ambrosijn niet overslaan.

87. Koelman

Als je als restaurant je profileert aan de bovenkant van de markt, - en dat doet dit restaurant - dan moet alles kloppen. Maar dat doet het dus niet echt. Wat uit de keuken komt is op zich prima van kwaliteit. Waar het aan schort is de bediening. Op zich allemaal goed en lief bedoeld, maar het is knullig en onbeholpen. Dat bedekken we wel met de mantel der liefde, maar als je (bijna) de prijzen rekent van een Michelin-ster restaurant dan moet de bediening ook professioneel zijn.
    Ik heb eigenlijk niet direct kritiek op het bedienend personeel, maar wel op de eigenaar(es). Hij/zij dient er voor zorg te dragen dat er in de zaak, als je dit soort prijzen vraagt, getraind personeel rondloopt.
    En zelf had hij/zij de neus ook wel even mogen laten zien. Vinden gasten leuk!
    Misschien is bovenstaande niet zo leuk om te lezen, maar doe er wat mee. Het is opbouwend bedoeld!
    Succes.

88. Lonneke

Het eten was heerlijk, heerlijk. Wijnarrangement erbij!

89. Janneke

Heerlijke avond gehad, met een 4 gangen verrassingsmenu. De bijpassende wijnen waren subliem, de amuses een mooie verrassing en de bediening was op en top vriendelijk! Zeker voor herhaling vatbaar!

90. Petra Zwiers

Bijzonder lekker.
    Fijne service.
    Voor herhaling vatbaar… dan gaan we er ook logeren.

91. Lubbert van Dusschoten

Prettige sfeer en bediening. Maar het belangrijkste was het eten. Prima smaken en afwisselde gerechten.

92. We hebben met 9 personen een super lekker 4 gangen verrassingsmenu gegeten. Een aanrader voor iedereen.

93. Heerlijk gegeten, maar prijs beetje uit verhouding.

94. Heerlijke gerechten, lekkere amuses, combinatie wijn-spijs verrukkelijk.
    Fijne bediening. Kortom aanrader!

95. H Fleer

We hebben hier met pasen gegeten, en echt genoten van het heerlijke paas dinner. We waren niet op de hoogte van het vsste 5 gangen menu met de pasen, maar dat heeft heel goed uitgepakt. Super lekker en goed eten.

96. Marco van Thiel

Wat een fijn restaurant. Ik ben hier al een aantal keren geweest, absoluut het beste restaurant van het eiland, constante kwaliteit, en een bijzonder hartelijke ontvangst.

97. Wij hebben heerlijk gegeten bij Ambrosijn en hebben genoten van de verassende ingrediënten keuzes op ons bord. Het ziet er prachtig uit en zo smaakt het ook. Je zit erg gezellig en lekker knus. Je wordt netjes en gezellig benaderd door de bediening en je hebt echt het gevoel dat ze weten wat ze doen en graag een stapje extra doen. Kortom als we op Schiermonnikoog zijn eten we zeker bij Ambrosijn.

98. Tegenvaller
    Prijs- kwaliteit verhouding niet in orde
    Ineens bleek A la Carte niet mogelijk, alleen een verrassingmenu.
    Voorgerecht vis, ijskoud, niet lekker.
    Voor 1 pers. Toetje genomen, moesten we ineens los betalen?? Was 13,50 Voor een appelschijf in zure sap met 1 bolletje ijs.
    Hele avond door 7 verschillende mensen geholpen waardoor communicatie niet goed verliep. Eten kwam heel snel achter elkaar.
    Hoofdgerecht was lekker maar erg weinig
    Te duur en te rommelig

99. Marianne Verheij-Fakkert

Wij hebben weer genoten van de heerlijke gerechten. Bijzondere combinaties van ingrediënten en smaken. Een avond uit, jezelf verwennen. Dat lukt bij Ambrosijn.

100. Op een waterkoud Schiermonnikoog een warm bad in de Ambrosijn. 2x kennismakingsmenu en 2x verrassingsmenu. De menu’s waren verschillend en elk gerecht heerlijk. Lekkere amuses en zeer inventief de alikruiken.
    Lekker veel groentes.
    Een aanrader