Schiermonnikoog is een autoluw eiland en het is alleen toegestaan aan de eilandbewoners om de auto mee te nemen. Dus geen last van tekort aan parkeergelegenheid voor de auto.

Wél aanwezig een gelegenheid om de fiets te parkeren.

Makkelijk bereikbaar vanuit de aankomsthaven op Schiermonnikoog, bus lijn 1, stopt aan de overkant van Ambrosijn.

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 21:30
di lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 21:30

In de gerechten van restaurant Ambrosijn proef je de passie van de eigenaar en chef-kok Co Huijbrechts. Na een lange carrière als chef-kok in verschillende gerenommeerde restaurants door geheel Nederland koos hij in 2010 voor het openen van een eigen restaurant op het mooie Schiermonnikoog. Op originele wijze brengt hij hier zijn culinaire dromen in praktijk.

Overdag worden tal van gerechten van de kleine kaart geserveerd, variërend van luxe broodjes tot soepen en salades. Vanaf 17.30 uur is het restaurant geopend voor het diner. Veel gasten kiezen voor een verrassingsmenu, waarbij de chef-kok, rekening houdend met de dagelijkse aanvoer en uw eigen voorkeuren, een uitgebalanceerd meergangendiner bereidt. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid op basis van de menukaart uw eigen menu samen te stellen. Ook vegetariërs komen bij Ambrosijn aan hun trekken. Een passend wijnarrangement maakt uw gastronomische ervaring compleet.

Omdat wij u graag optimale service en kwaliteit willen bieden streven wij naar één menu per tafel bij gezelschappen van 6 personen of meer.

• Koosjer
  • Veganistisch

5. Betalen pin Visa Master Card

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 21:30
di lunch 12:00 - 16:30 diner 17:30 - 21:30

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1291199659 89
1320178147 89
1411943359 77
1436092099 82
1489219327 80

1. Op een waterkoud Schiermonnikoog een warm bad in de Ambrosijn. 2x kennismakingsmenu en 2x verrassingsmenu. De menu’s waren verschillend en elk gerecht heerlijk. Lekkere amuses en zeer inventief de alikruiken.
    Lekker veel groentes.
    Een aanrader

2. In één woord top!
    2x verrassingsmemu met wijnarrangement. We zijn buitengewoon verwend. De bediening was buitengewoon vriendelijk en bekwaam

3. dorine hoogendam

Wij hadden een tafel voor 6 personen en vanwege dit enorme aantal gasten, kon de keuken alleen maar een menu bereiden voor ons. Geen discussie!! Dus al het moois wat op de kaart stond was niet te kiezen. Een ongelofelijke starre houding. We hadden dit op geen enkele manier kunnen weten anders waren we daar niet gaan eten. De conclusie; ons gezin is te groot om daar a la carte te eten. Nog nooit ergens mee gemaakt en nooit meer naar Ambrozijn.

4. Ober vergat wijn bij te schenken. Is goed gecompenseerd!

5. Met groep gegeten. Gezellige sfeer. Attente bediening. Wijnarrangement bij verrassingsmenu was goed gekozen. Goed en lekker gegeten.

6. Monique Godijn

Heerlijk eten en vriendelijk personeel.

7. Prima gegeten. Heel goed rekening gehouden met glutenvrij dieet!!
    Hier komen we wel weer terug.

8. Verleden week zijn wij bij Ambrosijn wezen eten, na de recensie`s gelezen te hebben had ik er hoge verwachtingen van! Helaas wat viel het tegen zeg, zo jammer. Prijs kwaliteit staan niet in verhouding.
    We lieten ons verrassen met het verrassing menu. De smaken waren oké maar de opmaak van het bord was echt een rommeltje, te rommelig, te veel uitgesmeerde broccoliprut. Mijn eetlust werd er niet door getriggerd! Echt aan de opmaak van het bord valt nog veel te winnen. Voor de €43.50 Had ik beter en lekkerder kunnen eten!

9. Leontine Wagenaar

We hebben heerlijk gegeten. 3 gangen verrassingsmenu, was bijzonder smakelijk en apart. Niet te zwaar op de maag ook fris en heerlijke huiswijn sauvignon blanc viognier!

10. Erg lekker gegeten. Prettige service, vriendelijk en attent. Net als vorig jaar trouwens. Wel aan de dure kant.

11. Chris van Amersfoort

We zijn nu 4 keer hier geweest. Top top top en nog eens top. Heel goed voer en uitgekiende wijn. Ook voor de vegetarier een menu vol inspiratie.
    Groeten Chris en Tam

12. R. Van dijk

Met vier vriendinnen/oud collega's een heerlijkeer avond gehad. Gekozen voor het kennismakingsmenu omdat we het restaurant niet kenden. Een prima eerste indruk gekregen. Prettige benadering door de medewerkers, menu met variatie aan smaken. Kom graag terug.

13. Mooi en heerlijk 3-gangenmenu met lokale groenten. Uitstekende bediening ! Komen zeker nog eens.

14. Geweldig! Heerlijk gegeten en gedronken in een sfeer volle omgeving!

15. Gisteravond heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen met een drie-gangen verrassingsmenu. Mooie porties, seizoensgroenten, mooi en verzorgd opgediend. Bijzonder smaakvol! Als afsluiter koffie met huisgemaakte bonbons. Heerlijk! Zeer gastvriendelijk! Als je een avond luxe wilt dineren dan is dit zeker een aanrader.

16. Het niveau lijkt bij Ambrosijn elke keer weer een treetje hoger te komen; zeer smakelijk en verrassend gegeten. Bediening is efficient en attent en denkt graag mee. Aanrader voor iedereen die een culinaire avond op Schier zoekt.

17. Het Kerstmenu 2016 bij Ambrosijn was een feestje. We hebben genoten. Het eten was heerlijk en iedere gang lag als een kunstwerkje op het bord. De gesuggereerde wijnen bleken een voltreffer. De tijd tussen de gangen beviel ons uitstekend: zeker niet te kort en vooral ook niet te lang. De bediening was vriendelijk en professioneel. Bovendien had iedereen duidelijk plezier in het werk.
    Deze ervaring maakt dat Ambrosijn ons weer mag verwachten wanneer we Schiermonnikoog bezoeken en onszelf willen trakteren op een voortreffelijk etentje.

18. emma Visser

Heel lekker en verassend gegeten. goede bediening en heerlijke wijn. Het eten was afwisselend en niet te 'zwaar". Het was ook leuk te zien hoe toegewijd er gekookt werd door het team.Een aanwinst voor het eiland. We komen zeker terug.

19. Een geweldige verrassing op Schiermonnikoog.

Fantastische avond met een voortreffelijk diner en heerlijke wijnen (Hongaars en Bulgaars!) en en zeer attente bediening, de hele avond lang.

Suggestie: vraag of het 'gesmaakt heeft' en niet of het 'heeft mogen smaken': dat klinkt toch wat gekunsteld

20. De grote verrassing van Schiermonnikoog. Wij hadden echt niet verwacht dat wij een dergelijk klasse restaurant hier zouden aantreffen.

Een fantastische keuken, gastvrije bediening met humor en een ontspannende sfeer. Een kaart met lekkernijen gemaakt van bijzondere ingrediënten. Ik had nooit verwacht dat ik nog eens hibiscus in een nagerecht zou aantreffen.

Probeer het maar, wij komen zeker nog een keertje terug.

21. G. De Wit

We hadden het kennismakings menu besteld van 29,50.

Voorgerecht, maissoep met schol en schelpdieren, dit smaakte goed.
    Hoofdgerecht eendeborst, echter wij kregen lamskoteletten, vreemd, het is ons nog nooit overkomen in de horeca.
    Dessert, seizoensfruit met kersen ijs, een mooie afsluiting.
    Prijzige wijnkaart, een huiswijn of een wijn van de kaart a 40 euro, weliswaar een mooie pinot Noir, maar wel minimaal 5 × over de kop. Timing, 2 tafels bezet, na ruim anderhalf uur weer buiten.

Voor het prijsniveau van dit restaurant, niet representatief.

22. Alleen al voor de kookkunsten bij Ambrosijn komen we naar Schier. Ook deze keer tongstrelende recepten, geheel op ons verzoek vegetarisch. En omdat het af en toe ietsje langer duurde kregen we tussendoor extra amuses en glaasje wijn. Dat Ambrosijn nog geen ster heeft verbaast ons zeer!

23. fam Dijkstra

Zeer teleurstellend. Voor de prijzen van Ambrosijn verwachtten wij een net en schoon restaurant. Helaas spinnenwebben in de lampen boven onze tafel, vloer niet schoon. Smakeloos eten, we misten bij het hoofdgerecht de bijgerechten. De prijzen die jullie hanteren zijn veel te hoog voor wat wij kregen, we hebben het dessert ergens anders genuttigd. Dit restaurant wordt zeker niet aanbevolen bij familie en bekenden.

24. Janette

Lekker gegeten en een heerlijke ontspannen avond gehad.

25. Fam. Emmelot

Smaakvol gegeten, maar wel aan de prijs. Bediening leek wat onderbezet en we konden onenigheid tussen bediening en personeel uit de keuken volgen, niet professioneel.
    Voor 3 kleine kinderen hoefde wat ons betreft geen amuse worden neergezet. Tevoren bij reservering aangegeven dat we met 3 kleine kinderen zouden komen, maar dit was niet gelezen. Daardoor helaas bijna 3 uur aan tafel gezeten, terwijl je hoopt dat als je aankondigt met 3 kleine kinderen te komen dat de tijd tussen de gerechten zo kort mogelijk wordt gehouden.

26. Ron Janssen

Het duurde te lang voor we konden bestellen. Er kwam wel kraanwater op tafel, maar toen stonden er al twee flessen mineraalwater.

27. Arjen Jensema

Lekker gegeten en aardig, maar onervaren, personeel. Het aantal tafels in het restaurant was voor het Paasweekend blijkbaar uitgebreid, waardoor we in de ijssalon zaten, wat minder sfeervol was.

28. Prima gegeten, wel aan de prijs. Een driegangenmenu voor 44,50... daardoor zijn de verwachtingen hooggespannen.

29. Heerlijk gegeten op oudejaarsavond met verassende smaakcombinaties, alleen de patrijs was taai, en ik kreeg een nieuw bordje, die wel heerlijk smaakte. Verder goede wijnen en fijne service. Personeel vriendelijk maar er wel weinig werd er over de wijnen verteld, dat is misschien wel een verbeter puntje.

30. We vonden de bediening wat rommelig. Het eten was echter voortreffelijk! Goede bijpassende wijnen en een sfeervolle aankleding van het restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Pieter-Bas

Heerlijk gegeten op Eerste Kerstdag. De gerechten en vele gangen waren mooi op elkaar afgestemd en heel goed bereid. Fantastische ervaring, zeker een aanrader. Prijs/kwaliteit is in orde, niet goedkoop, maar dat mag wel voor de kwaliteit die wordt geboden. Rustige, plezierige ambiance. Leuk dat de chef aan het eind van de avond even langs de tafels loopt, dan kunnen de complimenten ook direct aan hemzelf worden gegeven.

Bedienend personeel zeer vriendelijk en voorkomen. Hier en daar laten sommigen wel een steekje vallen. Direct bij binnenkomst gevraagd om aperitief en ook besteld, maar deze bestelling ging verloren bij de binnenkomst van nieuwe gasten. Vervolgens zelf om moeten vragen toen de amuse werd gebracht. Het viel kennelijk niet op dat we op dat moment geen drankje hadden.

Nogmaals heerlijk en zeer uitgebreid gegeten, dus volstrekt niets tekort gekomen, maar dat kan waarschijnlijk niet de oorzaak zijn dat ons één (na)gerecht niet is geserveerd. Klein slordigheidje in de communicatie keuken - bediening. Neemt allemaal niet weg dat de Ambrosijn een aanrader is voor een heerlijk avondje eten op Schier.

32. Enorm lekker gegeten, wijnarrangement was perfect op de gerechten afgestemd! Helemaal top!

33. Jan Brandhorst

Wij namen het menu en daarvan vier gangen. Bij de bestelling gingen een aantal dingen mis, waardoor het erg lang duurde. Er heerste nogal verwarring wat er besteld was en hoeveel gangen. Uiteindelijk is dat in orde gemaakt. Het eten is goed, vooral de tussengang van Koningsvis was heerlijk. Mijn tafelgenoot had tamme eendenborst en was ook zeer te spreken over dit gerecht. Helaas was het dessert beneden peil. Het ijs van het nabijgelegen ijssalon was veel te hard en daarbij was wat rood fruit gedrapeerd. Dit is onwaardig voor een pretentieus restaurant als Ambrosijn.

34. Ambrosijn is het pareltje van Noord-Nederland. Hier hebben we heerlijk genoten van de suite, de wijnen, het diner en het ijs. We namen het verrassingsmenu met het wijnarragement, de smaken waren puur en eerlijk, er zaten o.a. in tonijn, kreeft en koningsvis. De bediening is vakkundig en correct. Ik ben zelf werkzaam als Chef-kok en vond het hier een culinair paradijs.
    M.v.g Larissa.

35. Femke van der Heide

Zelden zo lekker gegeten! Het verrassingsmenu is een echte aanrader. Wat een heerlijke combinatie van smaken, met zorg samengesteld. Ook de wijn smaakte voortreffelijk, vooral na de 10km Monnikenloop ;-)

37. We werden hartelijk ontvangen en daarna hebben we ons, achterover leunend in comfortabele stoelen heerlijk laten verwennen in de Ambrosijn. Wij vonden ieder gerecht heel verrassend en bijzonder van smaak. Wat ik knap vond was dat tijdens het verrassingsmenu alles goed op elkaar was afgestemd, omdat ik geen vlees eet en mijn partner wel. De bietensoep, de gevulde artisjok met heerlijk bereide groeten, de botermalse kabeljauwfilet en de ree smaakten in een woord allemaal verrukkelijk. We vonden het interieur van het restaurant mooi en warm overkomen. Het personeel is erg toegankelijk en zij hebben een hart voor het vak. Bij elke gang werd met enthousiasme verteld over de bijpassende wijn. Kortom wij hebben een heerlijke avond gehad!
    De Ambrosijn is een absolute aanrader!

38. A. Bertrams

Afgelopen zaterdag 2 augustus 2014 hebben we met vrienden heerlijk gegeten in het restaurant Ambrosijn. We kozen voor het kennismakingsmenu en dat was heel goed verzorgd met lekkere wijnen. Wel wat opmerkingen: de amuse was een klein soepje en het voorgerecht was ook weer soep. Beetje weinig variatie. Er was niet veel keuzemogelijkheid bij het menu.

Hoofdgerecht vonden we heel verrassend met kleine smaakexplosies. Nagerecht heerlijk en machtig. We hebben genoten.

39. We hadden er meer van verwacht. Zaten wel heerlijk buiten. De amuse was simpel, het voorgerecht was tartaar van kalf dat zag er niet smakelijk uit, het kwam zo uit de vleesmachine, weinig smaak en extra's. Hoofdgerecht was lekker, toetje ook. We hadden een wijnarrangement erbij maar ze lieten ons niet proeven werd zonder te vragen ingeschonken. Geen warm gevoel bij dit restaurant.

40. Vandaag met ons tweeen het 3-gangen verrassingsmenu vis gegeten. Het was verrukkellijk! Zwarte heilbot met avocadomousse, kabeljauwfilet met oude kaas en groenten. Matige bediening: dessertwijn arriveerde pas na onze melding toen het dessert al bijna op was, koffie ook vergeten te brengen, verkeerde bedrag van rekening op pinautomaat gezet.

41. Genoten van een uitstekend verrassingsmenu met bijpassende wijnen.
    Hier is de kennis van wijn duidelijk in eigen huis aanwezig, gelukkig vooral Europese wijnen. Hoofdgerecht was zeer veelzijdig en complex, nagerecht heerlijk verrassend.
    De top van Schiermonnikoog!

42. Pieter Simons

Buitengewoon! Hebben verrassingsmenu genomen. Eerst een amuse (bloemkoolsoepje), daarna als voorgerecht griet op een bedje van aubergine met kappertjes en papikasaus, hoofdgerecht hertebiefstuk op vergeten groenten, tot slot een chocoladetaartje met ijs. Bij alles passende wijn. Zonder meer voortreffelijk en zeer goede deskundige bediening

43. Han de Ruiter

Erg aardige mensen die in de bediening werken, maar niet zo georganiseerd, advies is om zelfde medewerker aan tafels te koppelen, nu hadden we er drie, duurde soms te lang. Ook meer aandacht voor reservering, men wist niet dat we gereserveerd hadden terwijl we ook van de eigenaar een email terug hadden gekregen. Het eten en drinken maakte dat weer goed, we hebben genoten van de gerechten. Ook een grote plus voor de zorg voor ons hondje, spontaan water en een paar brokjes! We komen zeker weer terug.

44. Boer

45. N. van Stigt Thans

Zeer teleurstellende ervaring, eten was weinig smaakvol en weinig, vegetarisch alternatief op kennismakingsmenu zeer weinig creatief en er werd zeker een bijgerecht gemist. Ben dol op desserts, maar dit desserts was het echt niet waardig om geserveerd te worden! Personeel was vriendelijk, maar kon het geheel niet goedmaken. Kindermenu zeer teleurstellend, de kipfilet had geen smaak, ook de hamburgers bleven vrijwel onaangeroerd op het bord liggen. De aardappelschijfjes die frites genoemd werden waren ook weinig smaakvol en werden niet opgegeten.

46. L.Velthuis

De ontvangst was zeer vriendelijk, de bediening persoonlijk. Wij hebben het kennismakingsmenu genomen, nog geen 40 euro voor 3 gangen inclusief bijpassende wijnen. Echt aan te bevelen! Superadresje op Schiermonnikoog, zeer de moeite waard en wij komen zeker terug!

47. E. Wijker

Pretenties worden absoluut niet waar gemaakt. Zou beste restaurant zijn op Schier en dat schept verwachtingen.
    Is i.i.g. het duurste en verder een aanschakeling van teleurstellingen.
    Popie-Jopie vaste kracht in de bediening, meldt dat collega's nog door haar ingewerkt moeten worden (het zal je voorbeeld maar zijn!). Naar wensen m.b.t. garing vlees wordt niet gevraagd en biefstuk komt doorbakken op tafel. Kaasplateau is aanfuiting van restjes kaas.
    Na afloop veel geld en een illusie armer!

48. Roel en Noor

Boven gemiddeld voor Schiermonnikoog, met zorg bereide maaltijd. Wel aan de prijs met gemiddeld 15 euro voor een voorgerecht en 25 voor een hoofdgerecht.
    Het verrassingsmenu was erg lekker, je maakt daarbij een keuze tussen vis, vlees of vegetarisch. Wat je kiest zul je als voorgerecht en hoofdgerecht krijgen dus voor variatie, aanvragen!

49. michiel drese

Een uitstekend verrassingsmenu met prima wijnarrangement. De eend was uitstekend bereid met een heerlijke jus. De bediening was uitstekend. Er werd erg goed en leuk omgegaan met onze 11 jarige dochter: "wat vind je lekker?". Een aanbeveling.

50. Frank van Aalten

Een verwen weekend had niet beter gekunt. Mooie suite, heerlijk gegeten! Het verrassingsmenu met wijnarrangement was uit de kunst. Mooie produkten en pure smaken met uitleg van bediening en/of chef. Helemaal geslaagd en ik kom zeker terug.

51. Wij hebben met een flinke groep vrienden een heerlijk verrassingsmenu gegeten bij Ambrosijn.De kwaliteit van het eten was echt goed en verfijnd. Er werd tevens rekening gehouden met individuele wensen.Ook onze hond werd met water en brokjes verwend.
    De wijze waarop we bejegend werden zou wel hartelijker kunnen. Het welkom heetten ontbrak, de uitleg wat de amuse inhield ook .De toon bleef bijna zakelijk. Verder vonden wij dat er teveel tijd tussen de diverse gangen zat. Evengoed hebben wij een gezellige avond gehad.

52. Ben ter Hoeve

Heerlijk gegetewn in een ontspannen omgeving

53. M.G.A.marcin

Eerste kerstdag 2012 op schier uit eten.
    Mijn moeder en ik hebben genoten we hadden half zeven gereserveerd en gingen om half elf weer richting ons huisje.
    We hebben erg genoten het eten was heerlijk het kostte wat maar het was het zeker waard. Ook het wijnarregement was geweldig.
    En ik mocht mijn pup meenemen die voorzien werd van een bakje water en en schaaltje met hondenkoekjes. Super, erg gastvrij en gezellig.

54. Leuk restaurant maar men verwacht wel dat je een voor/tussen/hoofdgerecht neemt. De porties zijn hier wel op gemaakt. Was wel lekker maar dan is wel aan de prijs en (te) duur.
    Bediening was te informeel.

55. Gereserveerde tafel was niet klaar, aangeboden aperitief voor wachten in de koude ijssalon, stond voor 24 euro op rekening. Zelf kaars aangestoken, gesmeekt om verdere bediening. Gerookte zalm was rauw en papperig, alle gasten vochten om het zoutvaatje, met reden! Geboden verrassingsmenu, ook het ipv zalm geserveerde zouteloze kalfsgehakt, ver beneden de maat voor veel te hoge prijzen.

56. We hebben genoten van een geweldig drie-gangen menu met heerlijk bijpassend wijnarrangement. Een culinaire parel op Schier!

57. Piet van der Veen

We hebben bij Ambrosijn een uitstekende avond gehad.
    Plezierige bediening met aandacht voor de gast. Het verrassingsmenu en de wijnen waren uitstekend op elkaar afgestemd. Hoewel de prijs hoog is, is de kwaliteit heel goed.
    We zullen Ambrosijn bij vrienden en familie zeker aanraden.

58. Super avond gehad! Geselecteerd op basis van deze recensies, en de hoge cijfers zijn terecht. Plezierige bediening met veel kennis en eten was echt goed. 5-gangen verrassingsmenu gehad, na elke gang alweer zin in de volgende. Met goede bijpassende wijnen. Niet goedkoop maar zeker het geld waard!

59. Jan Reinders

Voor mijn AOW leeftijd een uitwaaiarrangement gehad, 2 nachten hotelsuite bij ambrosijn "all inclusive". Geweldige ervaring op schier, vooral het eten was subliem, wat de jonge mensen in de keuken ervan maakten was geweldig. Voor het oog maar vooral voor de tong. De bediening erg flexibel met verrassingsmenu aan te passen, goede adviezen omtrent bijpassende wijn, het ontbijt was ook top, al met al voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.

60. Rolf en Agnes

We hebben genoten van een sfeervol en heerlijk verrassingsmenu met bijpassende wijnen!
    De gerechten waren origineel en erg goed bereid, smaakvol, helemaal goed. Leuke is dat er met een jonge en wat ons betreft talentvolle keukenploeg wordt gewerkt.
    De wijnen waren zeer goed passend bij de gerechten, hier was duidelijk aandacht aan besteed. Ook de bediening was van een goed niveau: aandachtsvol en met kennis van zaken zoals o.a. bleek uit de toelichting op de gerechten en wijn.
    Het restaurant is beperkt in omvang, waarschijnlijk een voormalige woning, wat de sfeer ten goede komt. En een open keuken is altijd een plus...

61. Gister avond genoten van een verrassing menu. Verrassende smaken. Mooi opgemaakte, kleurrijke borden. Het oog wil ook wat, toch.
    Een echte plek om heerlijk te genieten in een mooie relaxte omgeving.
    Gisteren hebben we hier gegeten omdat mijn man jarig was. Ik verjaar wel in december, maar een paar dagen schiermonnikoog staan nu wel op mijn verlanglijstje. En voor ons is het heel belangrijk dat onze hond mee mag. En ja hoor, dat mag hier. En zelfs voor de hond wordt goed gezorgd. Bak water, bordje met kluifjes. Dus echt uit eten met ons drietjes op een speciale dag. Dank daar voor.

62. rina sikkema

1 punt
  63. Onbetwist het beste restaurant op Schiermonnikoog.
    Wij hebben afgelopen zaterdag avond genoten van een 5 gangen verrassings-menu en het was meer dan fantastisch.
    zeer gedreven keuken brigade en bediening.
    Zoals al eerder in de recensies te lezen kunnen vele op niveau presterende restaurants en keukens een voorbeeld nemen aan de wijze waarop men in de ambrozijn omgaat met de klant en het vakmanschap welke in de keuken ten toon wordt gespreid.
    Grote klasse.
    Heerlijk ongedwongen met een enorme passie voor eten drinken en gastvrijheid Chapeau echt top en nogmaals bedankt voor de onvergetelijke culinaire avond.
    Het dessert met het taartje van een ambachtelijke passie crème maakte diepe indruk ( alle andere gerechten overigens ook ) top
    Erik en Irma

64. Het enige echte restaurant van het eiland: onder de indruk van de gedrevenheid en het enthousiasme van de eigenaar van de zaak voor zijn produkt. Prima verhouding tussen kwaliteit en prijs. Aan deze zaak kan menig restaurant in de randstad een voorbeeld nemen.
    Goede, persoonlijke bediening zonder opdringerigheid.
    Wij zijn de volgende dag nog langs de ijssalon gegaan om te proeven van het eigengemaakte ijs. In een woord verrukkellijk! Mochten wij weer op Schier terecht komen, dan bezoeken wij Ambrosijn zeker opnieuw.

65. Gisteren gegeten ook naar aanleiding van de recensies .een viergangen verrassingsmenu. Vonden het achteraf jammer dat we niet het vijf gangen menu hadden besteld het smaakte allemaal Zo lekker, er had nog makkelijk een gangetje bijgekund .bediening was prima ondanks dat het vol zat verliep alles vlot . Als we op schier weer mochten komen dan komen we zeker weer aan .

66. Hellinckx Sisse

Een paar dagen uitwaaien en lekker eten op Schier... Voor dat laatste is Ambrosijn een aanrader. Bij ons eerste bezoek kozen we voor een viergangen verrassingsmenu met aangepaste wijnen: Verrukkelijk! Een paar daagjes later probeerden we een paar gerechtjes à la carte en ook dan lekker gegeten en niets dan lof. Een paar nieuwe personeelsleden stonden er nog wat onwennig bij doch dit heeft ons niet echt gestoord, hoofdzaak blijft voor ons het lekkere eten. Bij ons volgend bezoek aan Schier gaat het zeker nogmaals richting Ambrosijn.

67. Roland Blaak

68. Roland Blaak

69. Voor we uit eten gingen op Schier hadden we deze site geraadpleegd.
    De Ambrozijn steekt in de recensies met kop en schouders boven de andere restaurants uit. Aangezien het voor ons de eerste keer uit eten op Schier was, kunnen we zelf geen oordeel vellen over de andere restaurants, maar over de Ambrozijn zijn we zeker tevreden.
    We hebben gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu en verrassend was het zeker. We hebben geen spijt van onze keuze en heerlijk gegeten.

70. Bari van Staden

Bij meerdere restaurants op Schiermonnikoog gegeten, maar vrijwel overal hetzelfde eentonige menu. Bij De Ambrosijn werden we zeer aangenaam verrast, mooie menukaart en prima wijnen. Prettige bediening. Het eten was een lust voor het oog, maar nog meer voor de smaakpapillen. Elk gerecht was met veel zorg en liefde bereid en met grote kennis van zaken. Er wordt gebruik gemaakt van veel biologische producten, seizoensgebonden en streekproducten. Smaken, geur en kleur prima op elkaar afgestemd.
    Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Absoluut een aanrader als u heerlijk wilt eten op dit prachtige eiland.

71. Heerlijk getafeld. Bij Ambrosijn is het meer dan eten: het is echt tafelen. Een prachtige zaak die van buiten dat niet meteen uitstraalt door de wat saaie baksteen. Maar laat je niet afschrikken: van binnen ziet het er prachtig en ruim uit. Een mooie open keuken die het bekijken waard is. Goed ingespeeld op kinderen waardoor het dineren met twee kleine jongens (1 en 4 jaar) geen enkel probleem is. Het kan dus prima!
    Het verrassingsmenu was uitstekend. Ook de kindergerechten waren prima van kwaliteit en smaak. Het wijnarrangement bij het verrassingsmenu was ook goed en ondersteunde de gerechten mooi.

Een aanrader voor iedereen die van lekker eten en tafelen houdt!!

Was er dan echt geen minpuntje? Toch nog eentje: een fles bruiswater voor 5,75 op de kaart zetten als de klanten ook een volledig wijnarrangement kiezen is in onze ogen een beetje duur...

72. Henk Boomker

Een speciaal 5 gangen menu voor 21 mensen werd geserveerd door de vriendelijke en vlotte bediening van een groep jonge mensen met kennis. De gerechten waren heerlijk met veel lokale producten en mooi opgemaakt.
    Onze groep was dolenthousiast over deze parel van het eiland.
    Van harte veel succes gewenst.

73. Bob Boelens

Altijd weer een feestje om bij Ambrosijn te eten. Uiteraard het verrassingsmenu genomen en dat was weer een voltreffer. Heerlijke amuse van bietensoep, mooie scholfilet met zeevruchten vooraf, op de huid gebakken kabeljouw tussendoor, eend met seizoensgroenten als hoofdgerecht en als zalige afsluiter citroentaart met ijs en bosvruchten. Prachtig opgediend, verrassende smaakcombinaties, prettige bediening, sfeervolle inrichting, kortom, een aanrader!

74. Hallo iedereen,

Wij zijn al meerdere malen wezen dineren bij de Ambrosijn en het is zoals Seppie verteld. Wij (3 van de 4 personen) als vegeratiers kunnen nergens op het eiland zo goed terecht als bij de Ambrosijn. Aanstaande vrijdagavond (3-6-2011) gaan we er weer heerlijk eten. Dat weet ik nu al. Tot dan!

75. Heerlijk gegeten. Bediening aardig, echter het duurde wel erg lang. Het brood dat we besteld hadden kwam niet meer. Als je alle tijd hebt is het een aanrader.

76. In het superzonnige paasweekend hebben wij meerdere malen genoten van het ijs bij Ambrosijn. Zoveel smaken, zoveel keus en alles even lekker! Perfect klaargemaakt en de Coppa mooi geserveerd. Een echte aanrader!

Kom je aan het eind van de dag, dan staat de buiten BBQ al aan om het vlees van die avond op te bereiden, wat een heerlijke geur.

Om zeker nog eens naar terug te keren.

77. Wij komen al jaren op Schier. Prachtig rustig eiland. Maar echt lekker uit eten, dat is daar niet zo makkelijk... Maar sinds kort is dat veranderd! Dit weekend gegeten bij Ambrosijn, een nieuw restaurant aan de Langestreek. Dat was een openbaring. We lieten ons door de chef verrassen met een 3-gangenmenu. Vooraf een zeer smakelijk vegetarisch taartje met "vergeten" groenten, als hoofdgerecht een prachtige in plakken gesneden entrecote (zoals ie hoort) met een qua smaak meesterlijk passend garnituur en tenslotte vers fruit met specerijen en aan tafel geserveerd huisgemaakt ijs. De opmaak was steeds een lust voor het oog. Je moet wel wat wachttijd incalculeren, maar hier ga je niet voor de snelle hap... Wij weten wel, waar we de volgende keer gaan eten!

78. Eten tijdens een weekend weg kan voor verrassingen zorgen die erg positief zijn. Nu, van het weekeinde was de verrassing erg groot en zeer positief.

Gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu + 4 gangen wijnarrangement.

Ik moet toegeven, het geheel liep niet vlekkeloos maar de misstapjes werden gauw rechtgetrokken en verholpen. Het wijnarrangement was goed maar 2x dezelfde wijn is een klein smetje op de overigens heerlijk smakende gerechten. Zeker de moeite waard om te bezoeken tijdens een weekeinde Schiermonnikoog.

79. Prima eten! En Paulien 'de serveester' is echt een schatje!

80. Hans en Maartje

Zeker gaan eten. Creatief, eigentijds, puur en lekker.

81. Na enthousiaste verhalen van anderen zelf ook 3(!) keer wezen eten in Ambrosijn tijdens de Kerstvakantie 2011. Inderdaad super. Zeer smaakvolle originele gerechten, mooie presentatie, vriendelijke mensen en geen poeha. Wil je eens wat anders dan de gebaande paden, dan is dit wat voor jou. Zelf vond ik de vegetarische gerechten een openbaring. Zo kan het dus ook! En zeker niet duur gezien de kwaliteit. Wij waren met 2 personen voor 3 gangen, fles huiswijn en koffie steeds rond de 100 euro kwijt. Een aanwinst voor Schiermonnikoog!

82. In december 2010 twee keer gegeten en twee keer was het helemaal goed!

Prettige snelle no-nonsense bediening, fraaie presentatie, en bovenal een smaakervaring die we op Schier nog niet eerder hadden beleefd. Allemaal zonder pretenties en dikdoenerij. Dit restaurant is een grote aanrader.

83. Wil je goed en lekker eten op Schier dan moet je hier zijn. Ik heb er nu 3 keer gegeten en het was alle keren erg lekker. De producten zijn vers en van goede kwaliteit, de wijnen zijn ook erg goed.

Laat je verrassen en neem het verrassingsmenu, zeer smakelijk.

Kom zeker vaker!

84. Met een groep van 12 man gegeten.

We konden kiezen uit een vast menu met wat verschillende mogelijkheden! De gerechten vielen erg goed in de smaak en waren van zeer hoge kwaliteit. Mooie verse ingredienten gebruikt. Wijnen zijn prima.

Bediening was wat onwennig, er werd niet veel contact gemaakt en bleef wat formeel op de achtergrond.

De "special touch" ontbrak duidelijk.

Intertieur is modern/klassiek.

85. Top!

Samen met partner op zaterdagavond 5 juni een menu gegeten.

Onverwachte smaaksensaties en een goed bijpassend wijnarrangement.

Prijs verrassend voor het gebodene!

Een aanrader voor culinair verwende mensen.
    Was voor het eerst op Schier. ( niet voor het laatst overigens!)

In de Telegraaf zou dit restaurant de titel veelbelovend verdienen.