Op dit adres zit nu: Kobe

1. Rob 2563 punten

Dit blijft één van onze favoriete adressen in de regio. Onlangs hier weer eens gegeten met een grotere groep. Deze avond genoten van een uitgebalanceerd menu en alles wat we deze avond aten was onberispelijk en smaakvol bereid. De service is daarbij van hoog niveau en ook de wijnen zijn hier altijd uitstekend. De prijs-kwaliteit verhouding is daarbij absoluut zeer goed. Sinds kort zijn ze hier op de zondagmiddag gestart met Zizzzz (Zin in Zondag, Zondag Zonder Zorgen). Er kan hier dan genoten worden van een glaasje wijn of bubbels (ruime keuze per glas) en eventueel vergezeld van één of meerdere kleine hapjes/gerechtjes. Heel leuk en lekker concept hebben we inmiddels al aan den lijve ondervonden!

Vorige recensies van Rob

• Rob

Het was even schrikken toen enkele maanden geleden bekend werd dat Restaurant Silvester's zou gaan sluiten. Sittard zou haar met afstand beste restaurant gaan verliezen. Een korte bezinningsperiode bracht het horeca-echtpaar echter op andere gedachten en Silvester's 2.0 was een feit. Iets laagdrempeliger, een wat kleinere kaart, minder liflafjes op het bord en wat vriendelijkere prijzen.

Het bruist deze avond bij Silvester's. Het restaurant zit afgeladen vol, de tafels staan iets korter op elkaar de sfeer is wat minder formeel geworden. Jammer is het dat de bijzonder bekwame sommelier en gastheer is verdwenen. Wat overblijft is de altijd sympathieke en vakbekwame gastvrouw, aangevuld met enkele dames in de bediening die goed hun best doen, maar af en toe ook wat knullig overkomen. Zo is het een mooi streven om zonder iets op te schrijven de keuze van de tafel op te nemen. Maar als je vervolgens twee keer moet terugkomen om de keuze met de gasten te checken, dan is het vooral knullig.

Dit is eigenlijk dan ook het enige kritiekpunt deze avond. Het eten is formidabel, de porties zijn gul en de smaken onverminderd goed. We aten deze avond a-la-carte en hebben werkelijk genoten van heerlijke gerechten als risotto met kreeft en lamsoren, speenvarken met zacht gegaard buikspek, of een voortreffelijke vitello tonato met stukjes verse tonijn. Alle porties zijn genereus en na een voor-, tussen- en hoofdgerecht heb je een super voldaan gevoel. Het eten is iets minder pretentieus, overbodige toevoegingen zijn nu weggelaten en de keuken en het restaurant lijken nu misschien wel meer in balans.

Wij gaan zeker snel terugkomen en hopen dat het snel beter weer wordt, zodat we van al dat lekkere eten kunnen genieten op hun fantastische terras.

• Rob

Afgelopen week weer eens een keer gedineerd in Restaurant Silvesters. En dit was absoluut de beste keer. Silvesters is natuurlijk al jaren met afstand het beste restaurant in Sittard en omgeving, maar dat heeft dan ook vooral te maken met gebrekkige hoogwaardig gastronomische concurrentie.

De hele avond klopte, zowel het eten als de service waren van hoog (michelinster) niveau. Bij een eerder bezoek vonden we soms dat de gerechten geen eenheid vormden en dat er vaak te veel smaken op een bord lagen. Vandaag Laat Silvester en zijn team ons echter proeven van uitstekende en uitgekiende gerechten. We beginnen op het prachtige terras met enkele verfrissende amuses. De oester met sorbetijs van pompoen is heerlijk vers en eetlustopwekkend. Als eerste gerecht krijgen we een tartaar van rund met kingkrab, avocado-ijs en rode curry. Prachtige presentatie, frisse smaken en een uitstekend begin. Daarna volgt zeeduivel met verse paling, licht gerookt met mousse van groene asperges en krokante rijst. Een bijzonder smaakvol en overheerlijk gerecht. Derde gerecht is een open ravioli met bommerig hoender, ganzenlever, romige saus van morilles en een uiterst geraffineerde hint van citrus. Wederom erg geslaagd. Hoofdgerecht zijn plakjes rosé gebraden lamsbout, met krokante lamszwezerik, rollade van lam met basilicum, asperges en tuinboontjes. Een puur en uitgebalanceerd gerecht! Tot slot kiezen we zelf de kaas van de kaaswagen en sluiten we de avond zeer voldaan af.

De bediening is kundig en bijzonder vriendelijk, de prijzen komen overeen met hetgeen geboden wordt. Alleen liggen de a la carte prijzen erg hoog. Het door ons gekozen vijfgangen diner kostte 63,50 euro en is een absoluut te verantwoorden prijs! De wijnen kozen we deze avond zelf van de italiaans georienteerde wijnkaart. De witte Binel van Ettore Germano (een ongewone combinatie van Riesling en Chardonnay) was overheerlijk en ook de rode wijn van dezelfde wijnmaker was een voltreffer!