Silvester's in Sittard

1208450642 84
1339199808 80
1394252089 62
1483712045 78

1. Om een heuglijke gebeurtenis feestelijk af te sluiten had ik door goede ervaringen uit het verleden bij bezoek aan Silvesters nu ook weer gekozen voor dit restaurant en dus tijdig gereserveerd voor een tafel van zes personen. Echter dit bezoek is uitgedraaid op een grote teleurstelling.
    Op de eerste plaats was het al moeilijk om aan tafel met tafelgenoten te praten vanwege de zeer slechte akoestiek. Daarbij kwam de zeer matige kwaliteit van het aangeboden eten. Ik vond het jammer voor de vriendelijke bediening dat zij dit moesten presenteren. Als klap op de vuurpijl moesten we ervaren dat de keuken ons vergeten was na het voorgerecht. De bijpassende wijn was al ingeschonken, maar het gerecht liet op zich wachten. Bij navraag aan de gastvrouw moest deze ook erkennen dat er iets was misgegaan in de keuken. In plaats van de fout op een tactische manier op te vangen werd een hoofdgerecht opgediend wat ver beneden alle peil was, kwaliteit van het vlees was slecht vanwege de bovenmatig aanwezige pezen en de bijgerechten leken wel opgewarmd in de magnetron. Tevens was het gerecht niet goed op temperatuur, kortom het eten was ver beneden het niveau wat je mag verwachten van een restaurant met zo’n goede naam.
    De gastvrouw erkende wel dat er fouten waren gemaakt en heeft door het aanbieden van een nieuw hoofdgerecht geprobeerd de zaak te redden. Dit aanbod is door ons echter niet aangenomen, want dit was mosterd na de maaltijd. Wat een fijne afsluiting van een feestelijke dag had moeten worden was totaal in het water gevallen. Uiteindelijk is de kwestie geschikt door een prijsaanpassing.
    Hopelijk zal het restaurant uit dit vervellend voorval lering trekken en alle pogingen doen om de goede naam hoog te houden.

2. Ambitieuze eerlijke gerechten dus daarvoor niets dan lof. In de details echter wat hiaten. Smaken niet gebalanceerd en vis ronduit taai en saai blokje helaas. De prijs en uitvoering maken het ambitieuze idee niet helemaal waar.

3. Ontvangst was uitstekend, de sfeer en het eten subliem. We hadden gasten bij ons die voor bepaalde voedingsstoffen allergisch waren. Dit was geen enkel probleem en in overleg met de keuken hebben we een subliem 4 gangen verrassingsmenu gehad. Bij het naar het buitenland gaan zei mijn nicht dat ze nog nooit zulk een lekker nagerecht had gehad en dat ze zich waande in Masterchef Australië maar dan wel de finale.
    Voor ons was dit de 2e keer bij Silvester en ik ben blij dat ik weer gekozen heb voor Silvester want het was zeer zeker de moeite waard.

4. Zeer lekker gegeten, mooi opgemaakte borden en goede correcte service. Absoluut voor herhaling vatbaar.

5. Bib Gourmand restaurant waar je sterren-eten krijgt. Ongedwongen, zeer hartelijke sfeer. De bediening doet er alles aan om je te verwennen. De wijnen en de bijpassende uitleg van hoog niveau. Ja, en dan het eten: verfijnd, smaaksensaties, licht, intens, prachtig opgemaakt. Je ziet hoe het in de open keuken met liefde en zorg wordt gecomponeerd door een perfect op elkaar ingesteld team. Wij hebben een reusachtige avond gehad en willen jullie daarvoor hartelijk danken.

Ton Offermans en Hedy Tiber.

6. Afgelopen zaterdag op uitnodiging van vrienden voor het eerst bij Silverster's geweest. Dat viel enorm tegen! Van het viergangen verrassingsmenu waren de porties veel te klein en het eten had kraak noch smaak en was bovendien totaal kleurloos. De bediening bestond uit voornamelijk jonge, onervaren en ondeskundige meisjes die fout op fout stapelden bij het opnemen van de bestellingen. Ze hadden meer interesse in het ginnegappen met elkaar dan in de klant. We hadden echt medelijden met onze gastheer en -vrouw. We waren met 6 personen en achteraf bleken we allemaal dezelfde mening te hebben. Voor ons dus nooit meer Silvester's!

7. Dit blijft één van onze favoriete adressen in de regio. Onlangs hier weer eens gegeten met een grotere groep. Deze avond genoten van een uitgebalanceerd menu en alles wat we deze avond aten was onberispelijk en smaakvol bereid. De service is daarbij van hoog niveau en ook de wijnen zijn hier altijd uitstekend. De prijs-kwaliteit verhouding is daarbij absoluut zeer goed. Sinds kort zijn ze hier op de zondagmiddag gestart met Zizzzz (Zin in Zondag, Zondag Zonder Zorgen). Er kan hier dan genoten worden van een glaasje wijn of bubbels (ruime keuze per glas) en eventueel vergezeld van één of meerdere kleine hapjes/gerechtjes. Heel leuk en lekker concept hebben we inmiddels al aan den lijve ondervonden!

8. erik 68 punten

Wij hebben afgelopen weekend gegeten bij Sylvester's.
    Porties: te klein, smaak: te weinig en allesbehalve verrassend, wijnen ok, maar het lange verhaal erbij maakt dat je bijna spijt hebt dat je geen cola hebt besteld...
    De presentatie van de gerechten is kleurloos en te veel met liflafjes in plaats dat je een gerecht krijgt: wij gaan eten omdat wij gevoedt willen worden en niet om met honger naar buiten te gaan.
    Bediening staat meer in de keuken te kletsen dan in het restaurant.
    Kortom, teleurstellend, niet goed voor wat zij pretenderen, geen wow sensatie en geen smaakbeleving.

9. Wellicht waren onze verwachtingen te hoog gespannen maar wij kijken enigszins teleurgesteld terug op ons avondje sylvesters.
    Het geboden 3gangen verassingsmenu was smakelijk maar niet bijzonder en de porties waren dermate klein dat deze ( niet grote eter) toch geen verzadigd gevoel had na 3 gangen.
    Het a la carte voorgerecht van Gamba bestond uit gewoon gebakken gamba's op bolletjes te harde meloen en een salade van venkel dwz droge venkelplakjes en een pittig "koekje". Dat laatste was wel verrassend omdat het hier een smaakexplosie betrof, maar stond niet in verhouding tot de laffe smaak van het gerecht. Het hoodgerecht van Risotto met Kreeft was lekker maar geen feestje voor mijn smaakpapillen.
    Het 3gangen kindermenu van tomatensoep, vlees&friet, ijs was prima, een suggestie is om een klein&groot kindermenu aan te bieden, een 10jarige heeft natuurlijk een andere behoefte dan een 5jarige.
    Als we de prijs/kwaliteits verhouding vergelijken met onze ervaringen elders dan komt deze matig uit de bus.
    Grote complimenten echter voor de vriendelijke en service gerichtte bediening, het goede tempo van de gangen en de sfeer van het restaurant.

10. Edwin en Anita

11. Gisteren 5 gangen gegeten bij Silvester's op hun waanzinnige terras op deze eerste echte zomeravond van het jaar, je hebt het gevoel dat je in Frankrijk zit in de Provence. Het was werkelijk top. Alles klopte, waanzinnige gerechten, hoog op smaak, verse ingredienten allemaal perfect op cuisson/bite. Alle gerechten waren op hoog niveau, wat aangekondigd werd door de sublieme amuse. De tartaar van tonijn, zo lekker vers, zo hoog op smaak, HEERLIJK gewoon. De bouillabaisse, inderdaad rijk gevuld met zeevruchten en vis. De truffelrisotto met tong, parmezaanschuim en verse truffel, echt deze MOET je proeven! Dan de Iberico varkenshaas, echt die moet je proeven, wat een mooi semi wildzwijn. De super smakende en boterzachte wang die smelt op je tong! Ook de garnituur van linzen was perfect op smaak en lekker sappig. Tenslotte de creme brulee, PERFECT! Mooie creme anglaise (custard), vers eigen bereid, dat proef je, en een krakend dun laagje heerlijk smakende caramel. Zo hoort een creme brulee, vraag dat maar in la douce France! Daarbij mooi zelfgemaakt en subliem smakend vanille roomijs en lekkere verfrissende rabarber. Perfect.

Ook de bediening is geweldig. Monique heeft alles op orde, de wijnen die ze verkiest in het arrangement passen waanzinnig goed bij de gerechten. Verder is eenieder erg vriendelijk en gastvrij en ondanks de drukte (volle bak) altijd bereid tot een praatje.

Dit is met vlag en wimpel het beste restaurant van Sittard. En als je de laatste gang, de rekening ziet, dan ga je helemaal blij naar huis. Hier eet je echt geweldig voor een super prijs kwaliteit verhouding.

12. Niets dan lof voor Sylvesters!

Mocht er enige opmerking nodig zijn dan is het dat de vaart er iets meer in mag zitten.

Avondje uit eten is leuk en gezellig maar meer dan 4 uur voor een 6 gangen menu is iets teveel van het goede.

13. Zojuist gedineerd bij Silvester's ter ere van mijn verjaardag.

De bediening is zeer vriendelijk en houdt zich aan de etiquette hoewel dit bij de informele sfeer die er toch wel hangt niet nodig is.

Het hele menu had, naar mijn mening, een stuk verfijnder gemogen. De smaken waren vlak en de garnituur was smakeloos en bijna kapotgekookt.

Ik deel absoluut geen enkele recensie wat hier al geschreven is, of de kwaliteit is gewoonweg minder geworden of de chef is met vakantie gegaan.

Samenvattend, geen herkansing meer voor Silvester's.

14. Het was even schrikken toen enkele maanden geleden bekend werd dat Restaurant Silvester's zou gaan sluiten. Sittard zou haar met afstand beste restaurant gaan verliezen. Een korte bezinningsperiode bracht het horeca-echtpaar echter op andere gedachten en Silvester's 2.0 was een feit. Iets laagdrempeliger, een wat kleinere kaart, minder liflafjes op het bord en wat vriendelijkere prijzen.

Het bruist deze avond bij Silvester's. Het restaurant zit afgeladen vol, de tafels staan iets korter op elkaar de sfeer is wat minder formeel geworden. Jammer is het dat de bijzonder bekwame sommelier en gastheer is verdwenen. Wat overblijft is de altijd sympathieke en vakbekwame gastvrouw, aangevuld met enkele dames in de bediening die goed hun best doen, maar af en toe ook wat knullig overkomen. Zo is het een mooi streven om zonder iets op te schrijven de keuze van de tafel op te nemen. Maar als je vervolgens twee keer moet terugkomen om de keuze met de gasten te checken, dan is het vooral knullig.

Dit is eigenlijk dan ook het enige kritiekpunt deze avond. Het eten is formidabel, de porties zijn gul en de smaken onverminderd goed. We aten deze avond a-la-carte en hebben werkelijk genoten van heerlijke gerechten als risotto met kreeft en lamsoren, speenvarken met zacht gegaard buikspek, of een voortreffelijke vitello tonato met stukjes verse tonijn. Alle porties zijn genereus en na een voor-, tussen- en hoofdgerecht heb je een super voldaan gevoel. Het eten is iets minder pretentieus, overbodige toevoegingen zijn nu weggelaten en de keuken en het restaurant lijken nu misschien wel meer in balans.

Wij gaan zeker snel terugkomen en hopen dat het snel beter weer wordt, zodat we van al dat lekkere eten kunnen genieten op hun fantastische terras.

15. Paul 22 punten

Voor de eerste keer sinds de heropening weer wezen eten.

Erg vriendelijke bediening, lekker eten en heerlijke wijnen. Een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding Het blijft een TOP-adres voor Sittard, een absolute aanrader!

16. Lea 22 punten

Twee weken geleden met zijn tweetjes heerlijk gegeten bij het nieuwe Silvester's.

De prijzen zijn vriendelijker geworden. Het eten en de wijn blijven heel lekker. Het terras is super op een mooie zomeravond en de bediening is heel vriendelijk.

Doordat de gerechten minder ingewikkeld zijn en nog steeds van uitstekende kwaliteit is de verhouding prijs/kwaliteit prima.

Een echte aanrader.

17. andre westphal

maud

Jos

mitch

18. Tijdens de restaurant week 3 gangen gegeten bij Silverster's.

Het voorgerecht van hoender was prima en zag er leuk uit.

De piece en het dessert had ik liever iets verfijnder gezien.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ben zeker van plan om er nog eens te gaan dineren.

Na het diner vroeg ik om een kaart met de wijnen die we gedronken hadden en kreeg een mooie kaart per post thuis gestuurd.

19. Afgelopen week weer eens een keer gedineerd in Restaurant Silvesters. En dit was absoluut de beste keer. Silvesters is natuurlijk al jaren met afstand het beste restaurant in Sittard en omgeving, maar dat heeft dan ook vooral te maken met gebrekkige hoogwaardig gastronomische concurrentie.

De hele avond klopte, zowel het eten als de service waren van hoog (michelinster) niveau. Bij een eerder bezoek vonden we soms dat de gerechten geen eenheid vormden en dat er vaak te veel smaken op een bord lagen. Vandaag Laat Silvester en zijn team ons echter proeven van uitstekende en uitgekiende gerechten. We beginnen op het prachtige terras met enkele verfrissende amuses. De oester met sorbetijs van pompoen is heerlijk vers en eetlustopwekkend. Als eerste gerecht krijgen we een tartaar van rund met kingkrab, avocado-ijs en rode curry. Prachtige presentatie, frisse smaken en een uitstekend begin. Daarna volgt zeeduivel met verse paling, licht gerookt met mousse van groene asperges en krokante rijst. Een bijzonder smaakvol en overheerlijk gerecht. Derde gerecht is een open ravioli met bommerig hoender, ganzenlever, romige saus van morilles en een uiterst geraffineerde hint van citrus. Wederom erg geslaagd. Hoofdgerecht zijn plakjes rosé gebraden lamsbout, met krokante lamszwezerik, rollade van lam met basilicum, asperges en tuinboontjes. Een puur en uitgebalanceerd gerecht! Tot slot kiezen we zelf de kaas van de kaaswagen en sluiten we de avond zeer voldaan af.

De bediening is kundig en bijzonder vriendelijk, de prijzen komen overeen met hetgeen geboden wordt. Alleen liggen de a la carte prijzen erg hoog. Het door ons gekozen vijfgangen diner kostte 63,50 euro en is een absoluut te verantwoorden prijs! De wijnen kozen we deze avond zelf van de italiaans georienteerde wijnkaart. De witte Binel van Ettore Germano (een ongewone combinatie van Riesling en Chardonnay) was overheerlijk en ook de rode wijn van dezelfde wijnmaker was een voltreffer!

20. Rob

Helmut

Daan

21. Geweldig goed restaurant.

Super vriendelijke bediening met een zeer gepaste afstand-nabijheids-gehalte!

Eten is kwalitatief super, zeer zeker al hun aanbevelingen die ze op hun raam hebben hangen waard!

Helaas is de prijs wel hoog. Het eten en de bediening zijn het waard, maar voor ons dus echt alleen iets voor hele speciale gelegenheden.

22. Zeer goede bediening eten was voor mij op sterrenniveau. buiten eten is top binnen mag her en der nog iets aan de muur.

23. Daan 514 punten

Het eten wordt met grote zorg bereid en is mooi opgemaakt. De smaak is behoorlijk verfijnd en vers.

Bediening is zeer vriendelijk en ongedwongen. Prijs is aan de hoge kant, maar het eten is het waard.

Voor speciale gelegenheden is Silvester's een prima restaurant om een avond lang te genieten van heerlijke gerechten.