La Fleurie in Oirschot

1363762005 86
1443719908 88
1465042015 86

1. Het eten was perfect maar de gezelligheid ver te zoeken, het was erg rumoerig geen tafellinnen stoelen die niet lekker zitten de aankleding minimaal,
    Een serveerster die niet wist wat we gingen eten, kortom aan aankleding geluid en service nog hard werken eten was perfect.

2. Echt heerlijk gegeten samen met mijn vriend. We begonnen met een plankje Pata Negra en oesters, toen hebben we voor het 4 gangen Martino's keuze menu gekozen. Alle gerechten waren even verfijnd en goed op smaak. Ook de gastvrouw denkt graag met je mee. Wij hebben echt genoten en komen hier heel graag terug!

3. We wilden iets anders dan wat de kaart brengt. Niet dat de gerechten op de kaart niet goed genoeg zijn, integendeel. Wij komen regelmatig bij La Fleurie en weten als geen ander hoe goed het er is. Nee, we wilden een plateau fruits de mer vanwege een feestelijke gebeurtenis. Welnu, dit was niet tegen dovemans oren gezegd. Omdat het niet op de kaart staat, hebben we dit een paar dagen van te voren besproken. Wat een heerlijke avond met kreeft, oesters, krab, venusschelpen, rivierkreeft etc. etc. En een geweldige keuze van wijnen. Wij danken mevrouw Sylvia Streumer en haar chef William Rijnen en zijn brigade voor de voortreffelijke avond die we hebben gehad.

4. Zondagmiddag 6 augustus 2017 hebben wij met 18 personen een familiereünie georganiseerd in de tuinkamer bij La Fleurie en hebben genoten van een geweldige middag. Verrast door een voortreffelijk lunchdiner, super mooie gerechten en een goede afstemming van prachtige en betaalbare wijnen. Gewoon TOP.
    Onze complementen gaan naar de staf, keukenbrigade en bediening. Het had niet beter gekund.
    Bedankt voor deze middag.
    La Fleurie is een echte aanrader.
    Marjan en Jan.

5. natee

6. Eten zag er fantastisch uit, smaakte heerlijk en de bediening was top! Kortom: wij komen zeker terug.

7. Mmaa

8. Na een hele geslaagde middag vorig jaar, die door Pieter Deurloo tot een waar feestje was gemaakt, nog eens op herhaling. Ditmaal stond Pieter zelf niet achter de kachel en was de sous er niet waardoor Remi Kuijpers onze chef van deze middag was.
    De gezellige Sylvia Streumer was onze maître, we mochten een tafel uitzoeken welke dezelfde werd als vorig jaar. We gingen voor het schappelijk geprijsde “menu degustation”. Als aperitief een Pinot Blanc 2015 uit de Alsace van Joseph Cattin die aardig was. Het borrelgarnituur was een koekje met venkelzaadjes en een pesto dip van basilicum, erg lekker. En een cakeje met een toefje ansjovis mayonaise.

De amuse was een drieluik. Een schotje gazpacho, een kroketje van risotto en een blokje avocado gelei met relatief milde en pure smaken.

De eerste begeleider werd keurig door Sylvia gepresenteerd. Een Italiaanse Eclisse 2012 van La Roncaia gemaakt van Sauvignon Blanc en Picolit. Een rijk aroma wat iets had van een dessertwijn van Muscat, fris en droog in de mond en een lange afdronk, erg lekker. Uit de keuken een ceviche van kabeljauw met erop kerrie krokantjes en toefjes mayonaise met kerrie, komkommerrollertjes en frisse bloemkoolroosjes, afgewerkt met een vinaigrette met gember. De garing van de kabeljauw was voor mij wat te kort waardoor de mondbeleving niet prettig was, de grijze kleur die door het gebruik van sepia inkt was ontstaan droeg hier wel iets aan bij. De smaken van het garnituur waren wel erg lekker en combineerde ook mooi met de wijn. (geen score)

Over naar een Italiaanse Pinot Grigo 2015, De Fritz van Kupelwieser, lekker fris met subtiele kruidigheid. In een zwart schaaltje een keurig gebakken coquille op een aardappel mousseline, verder brunoise van aardappel met peterselie, aardappel kaantjes, cracker en beukennoot cressjes ernaast een milde saus met grijze garnaaltjes, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette met kappertjes. Een verrassend lekkere smakencombinatie met aangename textuur waarnaast de wijn keurig in balans was, genieten. (9,3)

Over naar een Chardonnay 2015 van de Nederlandse familie Aaldering uit Stellenbosch, gemaakt in een mooie, verfijnde, frisse stijl met een vleugje hout, heerlijk. Uit de keuken een bruin gebakken tarbotfilet op een bedje van risotto met eromheen pompoenstructuren stukje groene asperge en pompoen pitjes, aan tafel afgewerkt met een heerlijk fruitige hollandaisesaus. De cuisson van de tarbot was erg goed en hij was mooi op smaak, heerlijk naast de wat zoetere pompoenstructuren. De fruitige saus optimaliseerde de koppeling naar de heerlijke wijn. Ons favoriete gerecht van de middag. (9.6)

Wederom terug naar Italië met een Salice Salentino 2013 van Marchese Borgosole gemaakt van Malvasia en Negroamaro. Heerlijk aroma met tonen van amarena en beurre noisette, beetje rond in de mond met fluweel zachte afdronk. Op het bord twee keurig gegaarde medaillons van eendenborst, loempiaatje gevuld met stoof van de bout, pastinaak structuren, macadamia structuren, crackers met pizzakruiden, aan tafel afgewerkt met een eigen jus subtiel gekruid met harissa. Mooie pure smaken die prima combineren en die door de wijn werden gecompleteerd. Genieten weer. (9.3)

Als overgang naar het dessert een parfait van zwarte bes met toefje chocolade.

De dessertwijn was een Soft Muscat van Clementine met die herkenbare Muscat toets, rijk maar niet te zoet. Op een zwart bord een mooie presentatie. Als basis een keurig vierkant van pannacotta, erop structuren van ananas, quenelle karamelijs, toefjes yoghurt en meringue paaltjes gekruid met rozemarijn. Mooi smaken, van heel zoet tot fruitig met subtiele kruiden en goede textuur. De wijn was keurig in balans. (9)

Als afsluiter nog een espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd met in de hoofdrol Sylvia Streumer die plezier uitstraalde en het werk deed op correcte en gezellige wijze. Leuk dat de chef van vanmiddag, Remi Kuijpers, ook nog even kwam informeren hoe onze ervaring was.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed, vijf gangen menu €45,-, wijnarrangement €30,50, huiswijn €4,35 en koffiearrangement €5,75.

Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam zijn verrast door de goede bereidingen van de keuken zonder dat de chef en Sous er stonden en hele mooie wijnen in het arrangement. Wel jammer dat het voorgerecht niet mijn ding was, dat leverde toch tijdelijk ietsje ongemak op. Niet te min een hele geslaagde middag weer, bedankt!

9. Wat een verwennerij... Op zondag met vriendenclub heerlijk geluncht in de tuinkamer. Leuke bediening en het eten was voortreffelijk... Volgend jaar komen we zeker terug!!

Echt een aanrader!

10. Gisteravond heerlijk buiten gedineerd bij La Fleurie. We kozen voor verschillende gerechten van de kaart. Partner ging voor de Steak Tartare, de Zwezerik en de Dame blanche. Zelf koos ik voor de 3 bereidingen van ganzenlever, de Coquilles Saint-Jacques en een selectie van de kaaswagen. Het geheel wordt begeleid door mooie amuses en heerlijke bijpassende wijnen. De bediening is altijd prima in orde hier, kom hier ook al jaren een vast team tegen.
    Kortom, een heerlijke plek voor fijnproevers. Niet goedkoop maar zeker waar voor je geld! Wij komen terug!

11. Martin en Yvette

Heerlijk 4 gangen diner met bijpassend wijnarrangement genoten. Hele bijzondere smaken, waarin elke hap vol smaak was.. Om heel erg blij van te worden.

12. Ingrid Buzeman

Recent heb ik samen met mijn man geluncht in Oirschot, bij La Fleurie. Wij hadden ieder een carpaccio besteld, met een huiswijn chardonnay. Wij komen uit Groningen, waren naar Oisterwijk gereden en wilden op deze dag graag landelijk terug rijden naar huis. Maar er moet natuurlijk ook nog heerlijk geluncht worden.... Terwijl mijn man achter het stuur zat, heb ik een restaurant gezocht in de buurt van Oisterwijk. Ik kwam uit bij La Fleurie.
    La Fleurie gebeld, en een tafel gereserveerd, vrij laat in de middag.

La fleurie was meer dan het omrijden waard. Fantastisch gegeten en gedronken.
    Hier wordt met veel passie een gast verwelkomd en bediend.
    Ook de keukenbrigade heeft een zeeeeer goede indruk achter gelaten.
    Voor herhaling vatbaar!

13. Jannie Hanemaaijer

Buitengewoon lekker en verrrassend gegeten in een gezellige gastvrije relaxte sfeer!
    Een aanrader!

14. Was een super fijne avond, goeie bediening, lekker eten, echt geweldig.

15. Op 8 en 9 Juni op het terras van la Fleurie in de Heerlijckheid Oirschot genoten, van zalige gerechten
    en dito wijnen.
    Haute cuisine met een gemoedelijke bediening.
    Een perfecte combinatie.

16. nico v peer

Eten van zeer goede kwaliteit, bediening niet altijd even paraat, was toch echt niet druk. Minpunt was de veel te koude rode wijn bij het hoofdgerecht dit moet niet kunnen gezien de toch forse prijsstelling.

17. Paul van Rixtel

18. Hans Droppert

Uitstekend eten, goede service, fijne ambiance

19. Bediening is top. Eten idem. En over de wijnen maar niet te spreken. Daarnaast heb ik nog nooit hetzelfde gegeten; ook niet als je het resturant kort na elkaar bezoekt. Altijd iets nieuws van perfecte kwaliteit van hoogwaardige producten. Complimenten!!!

20. Voor ons al jaren een topper.

Een vaste stopplaats voor wanneer we van ons Franse adresje weer huiswaarts keren. Pieter is een waarlijk meesterkok en Sylvia weet met haar team de gasten goed te verwennen.

Zeker een aanrader.

21. Gisteravond hebben wij heerlijk, culinair gegeten bij La Fleurie in Oirschot. Alles was heerlijk:de amuses, het vierstemmig voorgerecht en het hoofdgerecht. Het was veel beter dan de vorige keer en we komen nu graag terug.

22. Bram 13 punten

Leuke ontvangst van jonge dame, eigenaren zakelijk, afstandelijk beleefd, niet Brabants. De prachtige borden maakten de verwachting van smullen helaas niet waar. Fletse en weinig Franse smaak. De vis van de tafeldame was deels ongaar, de rest laten liggen. Prijzen zijn fors, Euro 20 en 30 voor resp. voorgerecht en hoofdgerecht. Dan verwacht men niet dat voor een koekje bij de koffie (friandises) men ook nog eens extra 75 cent per stuk moet afrekenen. Komt vrij zakkenvullerig over. Niet voor herhaling vatbaar dus. Met groet, Bram.

23. Lekker eten maar duurde veel te lang! We hadden aangegeven dat we haast hadden maar tevergeefs, we hebben bijna een uur moeten wachten tot ons hoofdgerecht kwam.

Voor de rest was het eten lekker.

24. Perfect gegeten, erg leuke bediening door jongeman die erg veel wist over de wijnen van ons wijnarrangement. Perfecte sfeer, erg goed eten, prima prijs kwaliteit verhouding. Voor erg goed en verfijnd eten met de hele entourage en alles erop en eraan betaal je nu eenmaal wat meer.

25. Als je lekker wilt eten in een goede en vriendelijke sfeer probeer dan dit restaurant. Ik was er vaker en kom er graag terug.

26. Zeer recent gegeten. Eten was voldoende, prijs kwaliteit verhouding zou je over kunnen twisten. Heb op zich lekker gegeten. Wijn was wel erg lekker. Sfeer onder het personeel voelt niet goed aan, maar de dame in kwestie was luid en duidelijk aan het vertellen dat het haar laatste week was.
    Al met al was vooral de sfeer een domper op de avond.

27. rob Korthagen

5 september 2010 gegeten. Het duurde 45 minuten voor we de wijn op tafel kregen. We hebben van 2 tot 5.30 aan tafel gezeten voor 2 voorgerechten.

Het eten was heerlijk maar we hadden er wat korter over willen doen.

Bediening was traag en waarschijnlijk de keuken ook. Weinig aandacht van het bedienend personeel.

28. J. Reintjes

Een relatief nieuw team heeft de toch al goede naam van La Fleurie alleen maar nog beter op de kaart gezet. Een vlotte bediening, niet te stijfjes, maar wel zeer correct. Maar het belangrijkste is het eten. Wat je ook besteld, het is allemaal vers, het zijn schilderijtjes die op tafel getoverd worden en het is tongstrelend. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Probeer eens een menu van een gang of 5 en je hebt een geweldige avond.

Hier komen we nog zeker vaker terug.