Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ballum verdeeld zijn.

1. Ruben

Het enige met een goede prijs-/kwaliteits verhouding hier vind ik de frisse salade. Dit is een mooie portie, vers en smaakt goed. Overige zaken zoals friet en snacks zijn gewoon te duur. Bij een cafetaria hier betaal ik tussen de 5 en 7 euro minder (2 volwassenen en 2 kinderen) terwijl de kwaliteit hier even goed of zelfs beter is. Wat mij betreft overgewaardeerd hier. Niet slecht, maar wel te duur.

2. vincentsch

Keurig, daar kunnen ze in de randstad wat van leren! Je krijgt precies wat je besteld, netjes verpakt (afhaal) en niet te zout, salades goed vers.

3. Leuke middag /avond gehad met heerlijk eten. Wij vonden de prijzen ook wel wat hoog. Heel vriendelijke bediening, lief voor de kinderen! Dat scoort enorm bij mama :-) Erg leuk die tractor, dat was de topper van de dag voor onze zoon. Met erg jonge kinderen, in ons geval (0 en 3 jaar), kun je geen gebruik maken van het speelarrangement. Zij kunnen niet zelfstandig naar de Speelboerderij. Dat is dan wel jammer. Verder tevreden, nogmaals wat een vriendelijke, spontane en gastvrije bediening!

4. Dennis

5. Heerlijk gegeten bij dit restaurant, lekkere wijnen en heerlijk eten.
    De bar was ook erg gezellig.

Echt top.

6. Rob Berting

7. In september jl. kwamen we aan het eind van een warme dag toevallig langs het strandpaviljoen Ballum fietsen. Vanwege de mooie ligging van het paviljoen en het dorstige gevoel besloten we hier wat te drinken. Door de enthousiaste bediening en de mooie entourage en inrichting van het strandpaviljoen besloten we hier ook te eten. Daar hebben we absoluut geen spijt van gehad! Alle drie onderdelen van het driegangenmenu smaakten bijzonder goed. Mijn vrouw en ik hebben beiden hetzelfde menu gekozen. Als voorgerecht hadden we een drieluik van voorgerechten met voorkeur van de kok, bijzonder goed! Eenzelfde kwalificatie was er voor het hoofdmenu (vis) en het nagerecht (crème brûlée). De bediening was perfect en met kennis van zaken. Een aanrader!

8. Gewoonweg een keurige cafetaria waar we graag komen voor het bittergarnituur en de ambachtelijke bitterballen.

9. Van strandtent naar prima restaurant met een enthousiaste, onvermoeibare bedrijfsleider die elk glas wijn en gerecht deskundig begeleidt. Zeer aangename prijs/kwaliteit verhouding, en dan krijg je nog nog een amuse ook. Brugse Zot op de tap, helemaal top. Alleen, net als vorig jaar, die vliegen...

10. Sinds enige tijd kom ik vrij regelmatig op Ameland. Omdat wij in de buurt altijd paardrijden, gaan we graag naar de strandtent toe omdat het uitzicht daar zo mooi is. De bediening was niet altijd even best, maar ach, voor een drankje loop ik zelf wel naar de bar om te bestellen.

Nu zijn wij er van de week weer geweest en ben ik er eigenlijk wel klaar mee, want het uitzicht weegt niet op tegen het gebrek aan klantvriendelijkheid en de prijs/kwaliteitverhouding.
    Wij hebben er een uur of 1,5/2 gezeten en er is slechts 2 keer gevraagd of wij nog wat willen drinken. Bij de eerste bestelling werd het halve dienblad ook nog over een van ons heengegooid, maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren met deze wind.
    Ook wilden wij graag wat eten. Gezien zo'n dagje uit al duur zat is, koos ik voor de poffertjes met de keuze om later dan nog een extra drankje te doen gezien het budget. Voor 4 euro 50 kreeg ik dus 10 hele poffertjes. We hebben nog een halfuur met ons bord voor onze neus gezeten zonder dat het afgeruimd werd, en we zijn naar binnen vertrokken omdat het koud werd. Ook daar werd ons niks gevraagd of we wat wilden drinken, en de bediening stond wat duf voor zich uit te staren. Absoluut niet klantvriendelijk. Als de bediening goed was geweest, hadden we er wel de hele middag gezeten. Uiteindelijk maar opgestaan om af te gaan rekenen..

Toen ik bij het afrekenen een opmerking maakte over dat ik de poffertjes echt veel te duur vond, kreeg ik ook nog een grote mond van het meisje van de bediening. "Dat is bij ons normaal voor een portie poffertjes. Bovendien bestellen vaak alleen kleine kinderen poffertjes..". Voor mij dus absoluut een grote no-go om nog daarheen te gaan. Jammer, zo lopen ze een hoop geld mis gezien we vrij regelmatig met een grote groep (10+ mensen) naar Ameland gaan. Wij gaan we lekker in Nes zitten bij het Nescafé, die weten tenminste hoe het wél moet.

2,2
  11. Prachtig geluncht. Heerlijk broodje gezond, lekkere soep en een mooi broodplankje. De thee is helemaal goed met losse theeblaadjes en een zeefje. Wel iets aan de prijs - dat kan beter.

12. Twee maal gegeten. Eerste keer het seizoensmenu (super lekker) met amuses en heerlijke wijn. De tweede keer het ontdekkingsmenu incl wijnarrangement. Ontzettend lekker, met amuses én prélude, verrassende combinaties. Bij elk gerecht een heerlijke wijn met enthousiaste uitleg. Heel erg vriendelijk personeel, en niet te afstandelijk. Kortom, voor een heerlijk avondje eten moet je hier echt zijn!

13. Hier komen we al jaren en vorige week ook weer twee keer goed gegeten. Lekkere salade met geitenkaas en ook het stoofpotje is aan te bevelen. Wat wij waarderen is de ruime hoeveelheid groente bij de gerechten en natuurlijk geweldige wijn.
    De leestafel geeft veel informatie over de geschiedenis van Ameland, heel leuk!

14. Jane Appleseed

15. Test

16. Abcd

17. Nare ervaring. Bestelling helemaal verkeerd begrepen. Er werden geen kersen bij de wafel geleverd, bij 2 van de 4 bestellingen. Na 10 minuten de melding dat er geen appelgebak was. Eten kwam niet te gelijk (15 min) na elkaar. Wet van Murphy?

3,6
  18. Je moet er even op wachten. Maar dat is de moeite waard.
    Keurige bediening, nette zaak.
    Een van schoonste snackbars die ik gezien heb.
    Heerlijk gesnackt.

19. sasja

20. Harm

Verrassingsmenu met wijnarrangement is een aanrader!
    Verrassende onderdelen, w.o. amuse en prélude.
    Goede bijpassende wijnen met goede uitleg.

21. div_

22. Hier komen we al drie jaar en altijd weer heerlijk! Goede kaart, goede kwaliteit vlees en goed op smaak. Zeer ruime porties! en ook niet onbelangrijk ruim groente bij je gerecht. De wijn is ook lekker!

23. Zelden zo lekker gegeten, mooie eerlijke producten. Echt een aanrader!!

24. Das Essen dort ist richtig lecker besonders die pommes spezial
    ich möcht zu gerne wissen wie die die pommes so krum und schiff sind sprich das rezept bräuchte ich mal.

25. Wat een super mooi restaurant en wel met een tractor in de bar. Helemaal goed. We hebben hier heerlijk gegeten samen met onze kinderen die zich konden vermaken in de Speelboerderij, wat een top idee!!!Wij komen zeker terug.

26. goed snackbareten. Minpunt: wordt moeilijk gedaan over mayonaise die ze zelf verkeerd serveren, bij het ijsje wordt dit nog extra gerekend, beetje zielig.

27. Na een zeer leuke ervaring met Pasen besloten om terug te gaan naar het pittoresque dorpje Ballum en weer een hapje te eten bij de Boerderij..maar helaas, wat een teleurstelling! Het eten was smakeloos, mijn visfilet uitgedroogd en doorbakken(diepvries?) en mijn vrouw haar quiche was koud van binnen en klef...Om over de nerveuze bediening maar te zwijgen! Wij komen zeker niet meer terug..Jammer.

1,9
  28. Ik kom net terug van dit nogal verrassende wat-op-het-eerste-oog- een-strandtentje-lijkt. Zo vind je op de kaart een rode-bieten-carpaccio (strandtentje?) die mij vanavond erg goed gesmaakt heeft. Van de ratatouille had ik minder verwacht. Zeer simpel maar erg smaakvol. Dit restaurant is een echte aanrader, zelfs al kom je niet net van het strand.

29. Komen regelmatig bij het Kruuspunt, of voor een ijsje of patatje maar ook voor een menu. Altijd een vriendelijke ontvangst alles kan en niks hoeft. Het eten is prima en zeer zeker zijn geld waard. Je eet daar voor weinig geld een heerlijke maaltijd.