Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ballum verdeeld zijn.

Klaus Scheuer

Vertaal van de naar Nederlands

Wir kommen immer wieder gerne in diesen Imbiss, weil die Qualität des Essens sehr gut ist, das Preis-Leistungsverhältnis stimmt und man hier vor allem sehr freundlich bedient wird. Sehr empfehlenswert!

Nette eetgelegenheid met prachtig uitzicht.
    Wij hebben nacho's en bitterballen besteld met icethee en een Duits Edelweis bier. Een lekker Duits bier, aanrader. Uitgebreide kaart.
    De bitterballen waren uitstekend, lekkere rundvleesragout. Het leek mij zonder smaakversterker zelfs (in de meeste bitterballen verwerkt). Prijs redelijk tot goed, iets voor terug te komen. De nacho's waren ook bovengemiddeld goed, in de room mag wat mij betreft wel een vleugje limoen, de loempiadip was uitstekend. Ik mis de guacamole. Voor chips met wat kaas en ui is het met €7,50 aan de dure kant, overigens niet vreemd voor het eiland, flinke winstpakker.
    Fijn gezeten en bediening vriendelijk en aandachtig.
    Prijzen zoals geheel Ameland aan de hoge kant (in 2016 ook het duurste strand van Nederland).

Ik wilde 2 soorten patat bestellen, dit kon niet vanwege de drukte… ronduit belachelijk. Kom al vele jaren op Ameland maar dit nog nooit meegemaakt. Heb alle begrip voor de drukte, had gerust een poos willen wachten. Maar nee verkopen, met zo'n reden vind ik heel bijzonder!

Gerrit Bremer

Al jaren ons vaste afhaalpunt voor biterballen en -garnituur. Nu zijn we er eens wezen eten, en dat beviel goed! De prima, vriendelijke service kenden we al, de plates nog niet. Sate, loempia en hamburger werden keurig verzorgd met garnering en frieten gepresenteerd, en smaakten uitstekend. Net als de kinderbox met verrassing, en dat was nu eens niet weer een fluitje van 1 cent, maar gewoon een leuk spelletje. Sauzen dienen apart bestelt te worden, maar dan kan je ook uit een hele trits kiezen. De prijzen zijn gezien het gebodene erg schappelijk. Wat spannender bieren waren welkom geweest.

Heerlijke lunchgerechten, leuk terras en zeer vriendelijke bediening. Prijzen wel aan de hoge kant.

Sorbet besteld, nog nooit zo'n slechte gehad, er zat appel en rood ijs in, zo vies dat ik het niet heb opgegeten. Ik heb er wat van gezegd, maar ze lopen gewoon bij je weg en het interesseert ze niet, ach ja ieder weekend komen er wel weer andere toeristen dus wat maakt het uit.

Nu de tweede keer in een jaar bezocht om te lunchen en een dikke prima. Is vorig jaar verbouwd, daarvoor nooit bezocht. Lekker eten en goede bierkaart en goede bediening. Ieder jaar weer.

Zeer ongeïnteresseerde bediening die niet weet wat ze serveren.

Slechte ervaring. Hebben veel producten niet als je wil bestellen. Zowel vlees als vis waren er niet of nauwelijks. Slap excuus dat het druk was geweest. Door de weekse dag. Wij komen er niet meer.

Verleden week met zijn viertjes een smakelijke lunch genuttigd: overheerlijke soepen, broodjes en koffie en verse muntthee. Bedienende medewerker was erg attent, vriendelijk en behulpzaam. De ambiance was uitnodigend en heel erg gezellig. Een echte aanrader. Prijs en kwaliteit waren goed.

Een fijne aanloopplek na een strand/duinwandeling. Lekker op het ruime terras zitten, bijzonder vriendelijke bediening, koekje voor de hond en lekker eten. Men heeft er de lekkerste appeltaart van het hele eiland!!! Alleen jammer dat de salades in vergelijking met het vorige jaar wat minder waren. En men wil nog wel eens onverwacht gesloten zijn door de week.

Een heel gezellig restaurant met super vriendelijke bediening.

Heerlijk gegeten, bord nog net niet afgelikt. Vriendelijk en goed personeel. Gezellige sfeer.

Jiska

Onderweg naar Hollum hier iets gedronken. Mooie locatie en leuk personeel! Wij komen zeker terug.

Bor

Zijn de afgelopen week twee keer wezen eten in dit vernieuwde paviljoen en enige malen voor een kop koffie. Eten is prima en de bediening verdient een pluim. Dat het lang duurt zoals in vorige recensies stond heb ik niets van kunnen merken. Dat de bedrijfsleider een afwezige indruk maakt kan ik beamen. Afspraken gemaakt over de volgorde van gerechten wordt gemakkelijk vergeten.

Vorige week heerlijk gesteengrild. Vlees was heerlijk vers. Bediening vriendelijk. Jammer dat het nodige aan groenten geserveerd werd op hetzelfde bordje als het rauwe vlees (ook kip).

Verder prima. Heel gezellige avond gehad met onze vrienden. Zeker een aanrader om ook eens te proberen.

Martine Keur

Gezellige sfeer, op zich lekker gegeten maar toen wij er waren weinig keuze en kleine porties. Dessert maakte wel wat goed! 2 halve liter water voor 9 euro.

testregistratie

21. Frans Ballum

Subliem gegeten. Geweldig smakenfestival. Mooie opbouw ook met tussengerechtjes die niet op de kaart stonden. Attente bediening en een kundige sommelier. Een reden extra om nog een keer naar Ameland te gaan: Nobel!

test

Enkele dagen geleden tussen de middag een overheerlijke lunch genuttigd met heerlijke soep en vers bereide broodjes en overheerlijke koffie en thee. De sfeer was er gezellig en uitnodigend met super gastvrije bedienden

24. Frans Ballum

Klaas Nagtegaal

Geweldige ervaring, fantastische gerechten gegeten. Sfeervol en super gezellig.

Wij hebben heerlijk gegeten vanavond. Het was gezellig, leuke muziek en goede vriendelijke bediening.

ary & guusje noordermeer van business meal catering

We hebben hier 2 jaar geleden gegeten en waren heel tevreden. Afgelopen week dus weer terug en verheugde ons op een geweldige avond. Helaas was het zo slecht dat we nooit meer terug komen. Veel te lang wachten op je eten. De vissoep met alle schelpen en schalen met je handen open maken leek wel op een bordje oorlog. Alles zat onder de vissoep. Hoofdgerecht, kalfsvlees, was zonder enige smaak en lag op een bedje van bijna rauwe groene asperges. De veelbelovende saus was 2 theelepels en toen we om meer vroegen moest het nog gemaakt worden. In de tussentijd kreeg iedereen voorrang en was de drank kennelijk belangrijker dan het eten. Kortom, een zaak die zich dood moet schamen!!

We hebben ze door heel den lande gedegusteerd, maar de ambachtelijke bitterballen van 't Kruuspunt behoren tot de top. Ook het bittergarnituur is smakelijk, de frieten goed, en de kaassoufle (apart van vorm) erg lekker. Voor die laatste betaal je wel Euro 1.95. De bediening (ik ben er dit jaar 4 keer geweest) wisselt sterk, van zeer attent tot ronduit nors. En in het zicht ijsblokjes met je hand uit de koeler halen valt af te raden, zeker als je in je andere hand een speciaal voor dit doel ontworpen knijper hebt. De entourage is schoon, fris, maar wel een beetje zakelijk. Afhalen heeft daarom onze voorkeur.

We pakken de drankenkaart en zien sympathieke prijzen. Het blijkt echter de oude lijst te zijn (beetje slordig, hij wordt ook ter plekke verscheurd). Het prijsniveau is danig opgeschroefd. Euro 2.60 voor een klein flesje drank is echt teveel. Nochtans een lekkere lunch gebruikt bij Strandpaviljoen Ballum. Niet spectaculair, maar zeer acceptabel. Dat geldt ook voor de vriendelijke bedienende dames. Alleen de bedrijfsleider mag attenter zijn als ik zijn aandacht probeer te vangen (hij staat ongeveer naast me), maar zijn conversatie met 2 bekenden over kite-surfen belangrijker vindt. Zeker niet slecht, maar het diner vorig jaar heeft meer indruk gemaakt.

Het duurde anderhalf uur voordat we ons eten hadden. Maar het was redelijk goed wat we kregen.

test