Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ballum verdeeld zijn.

Dit is meer dan een cafetaria. Ze serveren eenvoudige smakelijke menu's. Met aandacht opgemaakt en geserveerd. De afhaalmenu's zijn altijd goed. 't Kruuspunt heeft zich gedurende meerdere jaren positief ontwikkeld.

Concept proeverij werkt niet echt goed, wij hebben allemaal een hoofdgerecht besteld en een voorgerecht kon alleen van de proeverij, dus een garnalen cocktail met een eetlepel garnalen (erg weinig dus voor € 11,75).
    Je krijgen alleen patat en ongare gebakken aardappeltjes.
    Op zondag waren sommige gerechten niet meer te bestellen.
    Geen schaaltje salade er bij en dat alles voor de prijs van €26,00 voor een biefstuk die zelf nog moet bakken.

Henk en Gees Bosch

Gastvrij, ruim toegankelijk voor Rolstoel en geleide hond. Een van de weinige restaurants op het Eiland Ameland waar ik ook zelfstandig naar toe kan. Voorzien van een mindervaliden toiletruimte.
    Het eten en drinken goede kwaliteit en presentatie. Goed advies over eten en bijbehorende wijnen.
    Wij komen er meerdere malen per week.

4. Frans Ballum

Heerlijk gegeten! Mooie gerechten… waarbij goed is nagedacht over de smaak combinaties. Personeel zeer service gericht… mijn complimenten. Mooie wijnen spijs combinaties. Echt een compleet avondje genieten. Komen zeker een keer terug! Bedrankt!

Meer dan een uur gewacht op 4 patat, 2 frikadellen, 1 bamischijf en 1 hamburger. Alle klanten die na ons kwamen waren al lang uitgegeten en weer vertrokken. Volgens de bediening lag het waarschijnlijk aan onze bestelling(?) dat het zo lang duurde. Ze waren ons gewoon vergeten, maar dat wilden ze niet toegeven. Ronduit slecht. We kregen uiteindelijk hele kleine portie patat die we bijna ook nog weer moesten inleveren omdat we volgens de bediening de verkeerde bestelling hadden gekregen. Kortom, een zooitje. Ook geen enkele excuses.

6. Frans Ballum

Leuk terras aan een karakteristiek dorpsplein. Vanaf een lekker louchebank kijk je het mooi authentiek dorpje in. De koffie was lekker en bediening erg vriendijk.

Klaus Scheuer

Vertaal van de naar Nederlands

Wir kommen immer wieder gerne in diesen Imbiss, weil die Qualität des Essens sehr gut ist, das Preis-Leistungsverhältnis stimmt und man hier vor allem sehr freundlich bedient wird. Sehr empfehlenswert!

Nette eetgelegenheid met prachtig uitzicht.
    Wij hebben nacho's en bitterballen besteld met icethee en een Duits Edelweis bier. Een lekker Duits bier, aanrader. Uitgebreide kaart.
    De bitterballen waren uitstekend, lekkere rundvleesragout. Het leek mij zonder smaakversterker zelfs (in de meeste bitterballen verwerkt). Prijs redelijk tot goed, iets voor terug te komen. De nacho's waren ook bovengemiddeld goed, in de room mag wat mij betreft wel een vleugje limoen, de loempiadip was uitstekend. Ik mis de guacamole. Voor chips met wat kaas en ui is het met €7,50 aan de dure kant, overigens niet vreemd voor het eiland, flinke winstpakker.
    Fijn gezeten en bediening vriendelijk en aandachtig.
    Prijzen zoals geheel Ameland aan de hoge kant (in 2016 ook het duurste strand van Nederland).

Ik wilde 2 soorten patat bestellen, dit kon niet vanwege de drukte… ronduit belachelijk. Kom al vele jaren op Ameland maar dit nog nooit meegemaakt. Heb alle begrip voor de drukte, had gerust een poos willen wachten. Maar nee verkopen, met zo'n reden vind ik heel bijzonder!

Gerrit Bremer

Al jaren ons vaste afhaalpunt voor biterballen en -garnituur. Nu zijn we er eens wezen eten, en dat beviel goed! De prima, vriendelijke service kenden we al, de plates nog niet. Sate, loempia en hamburger werden keurig verzorgd met garnering en frieten gepresenteerd, en smaakten uitstekend. Net als de kinderbox met verrassing, en dat was nu eens niet weer een fluitje van 1 cent, maar gewoon een leuk spelletje. Sauzen dienen apart bestelt te worden, maar dan kan je ook uit een hele trits kiezen. De prijzen zijn gezien het gebodene erg schappelijk. Wat spannender bieren waren welkom geweest.

Heerlijke lunchgerechten, leuk terras en zeer vriendelijke bediening. Prijzen wel aan de hoge kant.

Sorbet besteld, nog nooit zo'n slechte gehad, er zat appel en rood ijs in, zo vies dat ik het niet heb opgegeten. Ik heb er wat van gezegd, maar ze lopen gewoon bij je weg en het interesseert ze niet, ach ja ieder weekend komen er wel weer andere toeristen dus wat maakt het uit.

Nu de tweede keer in een jaar bezocht om te lunchen en een dikke prima. Is vorig jaar verbouwd, daarvoor nooit bezocht. Lekker eten en goede bierkaart en goede bediening. Ieder jaar weer.

Zeer ongeïnteresseerde bediening die niet weet wat ze serveren.

Slechte ervaring. Hebben veel producten niet als je wil bestellen. Zowel vlees als vis waren er niet of nauwelijks. Slap excuus dat het druk was geweest. Door de weekse dag. Wij komen er niet meer.

Verleden week met zijn viertjes een smakelijke lunch genuttigd: overheerlijke soepen, broodjes en koffie en verse muntthee. Bedienende medewerker was erg attent, vriendelijk en behulpzaam. De ambiance was uitnodigend en heel erg gezellig. Een echte aanrader. Prijs en kwaliteit waren goed.

Een fijne aanloopplek na een strand/duinwandeling. Lekker op het ruime terras zitten, bijzonder vriendelijke bediening, koekje voor de hond en lekker eten. Men heeft er de lekkerste appeltaart van het hele eiland!!! Alleen jammer dat de salades in vergelijking met het vorige jaar wat minder waren. En men wil nog wel eens onverwacht gesloten zijn door de week.

Een heel gezellig restaurant met super vriendelijke bediening.

Heerlijk gegeten, bord nog net niet afgelikt. Vriendelijk en goed personeel. Gezellige sfeer.

Jiska

Onderweg naar Hollum hier iets gedronken. Mooie locatie en leuk personeel! Wij komen zeker terug.

Bor

Zijn de afgelopen week twee keer wezen eten in dit vernieuwde paviljoen en enige malen voor een kop koffie. Eten is prima en de bediening verdient een pluim. Dat het lang duurt zoals in vorige recensies stond heb ik niets van kunnen merken. Dat de bedrijfsleider een afwezige indruk maakt kan ik beamen. Afspraken gemaakt over de volgorde van gerechten wordt gemakkelijk vergeten.

Vorige week heerlijk gesteengrild. Vlees was heerlijk vers. Bediening vriendelijk. Jammer dat het nodige aan groenten geserveerd werd op hetzelfde bordje als het rauwe vlees (ook kip).

Verder prima. Heel gezellige avond gehad met onze vrienden. Zeker een aanrader om ook eens te proberen.

Martine Keur

Gezellige sfeer, op zich lekker gegeten maar toen wij er waren weinig keuze en kleine porties. Dessert maakte wel wat goed! 2 halve liter water voor 9 euro.

testregistratie

27. Frans Ballum

Subliem gegeten. Geweldig smakenfestival. Mooie opbouw ook met tussengerechtjes die niet op de kaart stonden. Attente bediening en een kundige sommelier. Een reden extra om nog een keer naar Ameland te gaan: Nobel!

test

Enkele dagen geleden tussen de middag een overheerlijke lunch genuttigd met heerlijke soep en vers bereide broodjes en overheerlijke koffie en thee. De sfeer was er gezellig en uitnodigend met super gastvrije bedienden

30. Frans Ballum

Klaas Nagtegaal

Geweldige ervaring, fantastische gerechten gegeten. Sfeervol en super gezellig.