El Caballo in Alphen aan den Rijn

Gezellig, Knus en vooral genieten op zijn Zuid Amerikaans!

Online bestellen bij El Caballo

Afhalen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Bestel kaart

Welkom bij Argentijns Grill Restaurant El Caballo te Alphen aan de Rijn.

El Caballo betekent letterlijk 'het paard', maar heeft ook te maken met de kracht en de kwaliteit van het Argentijnse vlees. De kracht komt doordat de kudde gelukkig nog de ruimte heeft om te grazen. Het Argentijnse vlees met de hoge kwaliteit wordt met kennis van het vak voor u gegrild op een houtskool grill.

Kom en proef ons eten in een fijne ambiance.

Restaurant El Caballo Rhenanialaan 1 (zijstraat van de hoofdstraat)
2406 GS Alphen a/d Rijn Tel: 0172-424843.

In april voordelig eten bij restaurant El Caballo

4 april 2018 -
In april voordelig eten bij restaurant El Caballo

De hele maand april kun je voordelig én lekker eten bij Argentijns Grill restaurant El Caballo in Alphen aan den Rijn. Van maandag tot en met donderdag kun je gebruik maken van twee verschillende acties.

Actie: spareribs
De bekende spareribs van El Caballo kun je tijdens de maand april afhalen van 13,50 euro voor 9,95 euro!

Dus heb jij trek in deze smakelijke spareribs? Of geen zin om te koken? Kom dan op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag langs om een portie op te halen!

Actie: driegangenmenu
Alleen in april serveert El Caballo een driegangenmenu voor slechts 18,95 euro. Benieuwd wat er op het menu staat? Lees dan verder!

Voorgerecht
Pollo ala Brasil - gefrituurde stukjes kip met zoete chilisaus

- OF-

Carpaccio - dun gesneden ossenhaas met een dressing en Parmezaanse kaas

Hoofdgerecht
Costillas el Caballo: onbeperkt spareribs

- OF -

Bife de lomo stroganoff - ossenhaaspuntjes met stroganoffsaus

Nagerecht
Dama Blanca - vanilleijs met chocoladesaus en slagroom

- OF -

Argentijnse koffie

Live muziek
Terug op het oude nest is zanger Freddy Purcachi. Deze muzikant verzorgt zoals vanouds op vrijdag en zaterdag live muziek in het restaurant.

• Veganistisch

1193242499 93
1203323013 96
1314208665 78
1576302025 79

1. Heerlijk gegeten, vlotte bediening en leuke sfeer.

2. Prima spare-ribs gegeten voor een eerlijke prijs.

3. Jessica

Onwijs lekker gegeten. Spareribs zijn geweldig

4. A. de Jong

Prima service en goed eten!

5. Goed eten op een ambachtelijke manier bereid.

6. Hannie

De heerlijke spare-ribs gegeten! Wat zijn die lekker!

7. Antoinette

Nog steeds veruit de beste spareribs in omstreken!!

8. Perfect vlees! Zeer goede kwaliteit, tot perfectie gebakken. Groenten bij het vlees waren ook heerlijk. Nieuw favoriet restaurant!
    Zou alleen wel saus bij de patat geserveerd mogen worden.

9. De spareribs waren zoals altijd heerlijk. Echter: hadden een radler besteld, kregen een 0.0 biertje, bij het vlees hoofgerecht werd geen patat en salade geserveerd tot we erom vroegen, en wat nog wel het ergste was: voor het toetje een bananensplit besteld, we kregen duidelijk wat anders dus gevraagd of we alsnog de bananensplit mochten. Kregen we hetzelfde toetje terug maar met wat plakjes banaan erop... Ik hou het voortaan bij bestellen, want zoals ik al zei, het vlees is heerlijk.

10. Lekker gegeten en zeer aardige man

11. Ans kinkel

Het was niet echt een warm onthaal. Het duurde best lang voor dat we het eten kregen om 18.00 Gereserveerd en pas om 20.00 Uur eten we hadden het vermoeden dat de bezorgen van eten voor gingen als voor die klanten die binnen zaten te wachten ik zou er niet meer voor de tweede keer heen gaan.

12. Sander Van Den Broek

Ik eet nérgens anders ter wereld meer spare-ribs! De zoete marinade is le-gen-da-risch. Punt!

13. Jolanda

Lekker gegeten. Vlees heerlijk gebakken. Beetje krap en weinig bewegingsruimte bij en om de tafels. Aardige bediening en leuke entourage.

14. Kevin L
    Vertaal van English naar Nederlands

Altijd heerlijk eten. Rundvlees van hoge kwaliteit... en de houtgrill ruikt "awesome' !!

The only issue for some people may be that it is a bit cold inside, especially for your feet. But not too uncomfortable to enjoy the fine cooking!

I would (and always do) choose El Caballo over other restaurants at the Rijnplein center of Alphen. The other similarly "upscale" establishments do not match the grade of meats and cooking experience of El Caballo. And they also charge more money for their meals... which are not as good as El Caballo.

But don't tell the tourists! ;~}

15. Marcel Pouw

Voor de 2e keer binnen enkele maanden hier gegeten, het eten is een aanrader, veel en erg lekker. Helaas hebben wij voor de 2e keer heel lang moeten wachten op het eten, 1e keer was oorzaak gebrek aan personeel door zieken, alle gasten moesten daardoor lang wachten waardoor gasten zonder te eten vertrokken. 2E keer gekozen voor het 3 gangen menu, waren als eerste gasten binnen en pas bijna 4 uur later gingen we naar huis, diverse keren gemeld dat het weer lang duurde maar moesten telkens weer wachten… verklaring : jullie maken gebruik van het 3 gangen menu en het voorgerecht reeds ontvangen en dus duurt het langer voordat het hoofdgerecht geserveerd wordt waar we het niet mee eens waren, alle andere tafels werden veel sneller bediend!

16. De beste spare ribs in de regio!
    Het eten en drinken is prima. Niet alleen de beroemde spareribs, maar ook het vegetarisch gerecht en de tournedos, welke bij ons aan tafel gegeten werden.
    De sfeer is lekker Zuid Amerikaans en de bediening is vriendelijk.
    De service is echt uitstekend. Er wordt regelmatig heel vriendelijk gevraagd of er nog iets nodig is. Aan een 2e vraag naar de "onbeperkte" spareribs wordt snel gehoor gegeven.
    De prijzen zijn gemiddeld. De kwaliteit is goed.

17. 14 feb 2022
    Wij hebben heel gezellig gedineerd.
    Het restaurant ziet er sfeervol uit.
    Het eten was van prima kwaliteit!
    Vooraf de gevulde paprika, smaakvol opgediend!
    Daarna de gegrilde zalmmoot met een gepofte aardappel, ook hierbij zag het bord er mooi uit!

18. Hans van den Berg

Heel lekker gegeten en een top bediening en gezellig leuke sfeer daar top.

19. Heerlijk gegeten.

20. Heel gezellig en lekker eten.

21. Heerlijk gegeten, jammer dat het een beetje fris was in het restaurant. Heel gastvrij en snelle goede service. Prijs kwaliteit uitstekend

22. bartr van veen

Is een gezellige tent, eten en service waren prima.
    Alleen waren ze niet voldoende voorbereid op de drukte na het vrijgeven van de corona maatregelen.

23. El Caballo is een grote naam in Alphen maar wij hebben echt een waardeloze avond gehad.
    Echt €120,- weg gegooid.
    Om 19:00 uur gereserveerd, voorgerecht besteld en hoofdgerecht.
    Voorgerecht was niet heel ingewikkeld maar kwam pas na een uur op tafel voor 1 persoon ruim 10 minuten later dan de rest. Was wel erg lekker.
    Adverteren met live muziek, maar ik zit de hele avond naar raprommel te luisteren.

Het hoofdgerecht was er na 3 keer vragen om 21:00 uur nog niet.
    Ik heb voorgesteld om het voorgerecht af te rekenen en weg te gaan maar uiteindelijk toch blijven zitten.
    Uiteindelijk kwam het bestelde op tafel spareribs voor 1 persoon, deze waren gewoon koud.

Voor twee personen bestelde we : 25 Bife ancho fiesta (ca. 400 gr.) Compleet vleesassortiment op een eigen tafelgrill. (minimaal 2 pers. = Prijs is per persoon).
    Wat op tafel kwam, 2 bordjes met 3 stukken vlees en een bakje frites en dat was het.
    tafelgrill niet gezien, werd zo op tafel gekwakt.
    2 stukken vlees waren echt nog rauw.
    Als je het druk hebt, of personeelstekort zeg dat dan, daar heeft iedereen begrip voor, maar nu heb ik zoiets van dit was mijn laatste keer El Caballo

24. Erg lekker gegeten en zoals altijd goede service bij el caballo!

25. Bediening niet top, heel lang wachten tot dat de bestelling werd opgenomen, daarna duurde het heel lang voor dat het geserveerd werd.
    Voorgerecht gefrituurde kip, was volgens mij te lang gebakken. Dit ook gemeld.
    Spareribs waren lekker, maar de ossenhaaspuntjes was met teveel saus.
    Ik ga hier niet meer heen

26. Er waren maar een paar tafeltjes bezet en de eigenaar moest alles alleen doen en dat deed hij goed en vriendelijk. We kregen een soort broodje vooraf van de zaak, altijd lekker. Het eten was van goede kwaliteit en smakelijk. De patat was perfect gebakken en de salade was vers en zag er verzorgd uit. We hebben lekker gegeten

27. Spareribs besteld via hun site om af te halen, kom ik daar aan heel die zaak dicht. Excuus was dat ze Technishe problemen hadden. Maar er was niemand aanwezig en de telefoon werd ook niet op genomen.

28. Super super lekker gegeten en zeer gastvrij ontvangen. Graag tot gauw!

29. hans van diejie

De spare ribs van mijn maat en mij waren taai en niet te vreten. Na een klacht kreeg ik nieuwe die beter waren. De kipspies van mijn vrouw was niet gaar. We kregen voor ons drieën één klein schaaltje sla en één kleine portie frites. De sauzen bestonden uit één bakje knoklooksaus en "'en bakje mayonaise. De bediening was sloom (understaffed?), Niet begrijpend (buitenlandse komaf?) en pas na 1 1/2 uur kwam het eten. Inclusief wat wijn en bier: 90 euro voor z'n drietjes, inclusief een door mij omgegooid glas bier dat niet op de bon stand maar na een beleefde opmerking mijnerzijds alsnog berekend werd. Geen verontschuldiging, geen gratis koffietje of zo. Fenomenaal slecht en dat terwijl wij aan vorige bezoeken prima herinneringen hadden. Wij gaan niet meer terug. Dan maar geen spare ribs.

2,1
    2 vorige recensies
  30. Alexander Worrell

Het was weer zoals gewoonlijk. Nog steeds de beste spareribs die wij gegeten hebben.

31. C hoogervorst

Een dikke 10 voor de spareribs deze keer. Ze waren echt super lekker en zat heel veel vlees aan. Het vlees trok je zo van het bot af HEERLIJK.
    Het biertje die sloeg snel dood. Dat was jammer. De bediening was oke deze keer. Hebben het ook wel slechter getroffen. Andere keren lang moeten wachten voor we wat kregen. Dus deze keer zijn we dik tevreden. Ga zo door. We komen gauw weer langs.

Eén vorige recensie
  32. Heerlijke spare ribs dubbel gemarineerd met knoflook. Ook marinade op het bord, fijn! Bij de tweede (onbeperkt) lijkt het een andere kwaliteit: veel vet en mist de knoflook. Bij ander eetmoment hetzelfde ervaren helaas. Alsof de eerste top is en de tweede een andere goedkopere lichting ofzo. Verder fijne salade en vooraf krijg je ook iets lekkers met dip aangeboden.

33. Woensdag was een rustige avond dus niet overvol en te druk. Bediening was goed en vriendelijk.

34. Heerlijke zoete spareribs (onbeperkt), gezellige sfeer een aardige bediening. Ik kom hier graag en raad het zeker aan!

35. Lee Rietveld

Reserveren ging makkelijk, de volgende dag heerlijk gegeten dus! We werden snel en netjes geholpen en het eten was goed bereidt en nog goed heet. Bedankt!

36. Heerlijk gegeten. Zowel het voorgerecht als de spareribs als het dessert waren heerlijk!

37. van Ingen

Het eten is top! Ken geen betere sparerib. Maar je wilt ook vriendelijk behandeld worden en dat is hier ver te zoeken, heel ver. Wij komen hier vaker en elke keer hoop ik dat het beter is geworden, maar helaas, de eigenaar heeft daar geen zin in. Thuis bestellen is dan een goede optie alleen dan zijn de spareribs niet onbeperkt en de mannen lusten wel wat.

38. Maurice

Heerlijke spareribs! Prima sfeer en service. Voor herhaling vatbaar.

39. Op aanraden van een ander zijn we met ons gezin gaan eten bij El Caballo. Nadat we online gereserveerd hadden kregen we de melding dat annuleren niet meer mogelijk was.

Aangekomen voor de deur stond op 50cm van de voordeur een dikke auto dwars geparkeerd. We konden er net omheen. Het viel ons op dat het binnen donker was. Niet gezellig gedempt licht, maar donker.

Zoals volgens het RIVM aangegeven bleven wij bij de ingang wachten tot wij een tafel kregen. Er was geen desinfectiemiddel. Helaas vielen wij niet op en ook na oogcontact met een oudere meneer vanuit de keuken, kwam er weinig reactie. Uiteindelijk zijn we naar binnen gelopen om ons ‘te melden’.

De sfeer van de cabines met koeienhuiden is leuk, met een (1) lampje boven de tafel. Onze jassen hebben we maar tussen ons neergelegd, onwetend waar we die moesten laten.

Al vlot werden de menukaarten afgegeven, die wijzelf konden doorgeven aan elkaar. Al snel werd onze bestelling opgenomen. 2x Tournedos en 2x spareribs. Tot op heden nog niet dramatisch.

Na 1 uur wachten ben ik maar gaan vragen wanneer ons eten geserveerd werd. Ook omdat er in totaal maar 5 tafels bezet waren en de gasten achter ons al hun spareribs hadden, terwijl ze 15 minuten later binnen kwamen.

Binnen enkele ogenblikken werd ons eten gereserveerd. 2 borden met een tournedos en een hele berg champignonsaus. 1 kinder spareribs en 1 gewone spareribs die dreef in een soep van saus. Zo zijn we spareribs niet gewend.
    Van de tournedos was 1 doorbakken en de andere medium rare. Erg opvallend. Ook werd 1 bordje salade bijgeleverd en 1 bakje patat die wij moesten delen met elkaar.
    Binnen 5 minuten was ik klaar met eten. Letterlijk en figuurlijk.

Een grote teleurstelling voor €102,-. Uiteindeljk zijn we ergens anders maar gaan afsluiten met een heerlijk dessert.

Je moet alles eens meegemaakt hebben, maar El Caballo krijgt geen 2e kans.

40. Maarten

Leuk klein restaurant temidden van een woonwijk. Gezellig aangekleed in Argentijnse sferen. Het eten was er heerlijk en we werden bediend door een vriendelijke meneer.
    Leuk om te zien was dat hij zonder iets te hoeven noteren de gehele bestelling kon onthouden en we zonder problemen netjes ons bestelde eten kregen.
    Het eten en de prijs waren prima op elkaar afgestemd.

41. Richard

Lekker eten, snelle service en een leuk sfeertje.

42. Vlees was van uitmuntende kwaliteit. De salade was vers maar stelde niet zoveel voor. Wij hadden gekozen voor een rode Shiraz-wijn. Heerlijk en normaal geprijsd. Minpuntje was dat lampjes niet boven midden van de tafels hangen. Hierdoor zit de ene kant van de tafel in het donker en de andere kant teveel in het licht. Ander minpuntje was dat personeel voor de entree stond te roken. Met een voordeur die open moet staan ivm corona was het niet plezierig om de rooklucht binnen te krijgen. Na gevraagd te hebben of zij daarop aangesproken konden worden, gebeurde dit ook en werd de deur gesloten.

43. Pete Bevan

Mijn zoon is geslaagd voor zijn examen en ik vroeg aan hem waar wil je eten en zonder twijfel zegt hij El Caballo.
    Het mag ! Dus wij ging daar (weer) eten. De sfeer is altijd leuk, de eten super lekker en de staff heel vriendelijk en hulpzaam. Top restaurant.

Eén vorige recensie
  44. Afgelopen zaterdag 10 oktober heerlijk gegeten bij El Caballo, Op mijn menu stonden steurgarnalen als voorgerecht en het vispotje als hoofdgerecht beide een echte aanrader.

Daarnaast vind ik de bediening supervriendelijk en enorm gastvrij.

De volgende keer kom ik terug voor de slakken, want in het argentijns is het geen escargots haha…

hartelijk dank, en tot snel weer.

45. Priscilla

Weer heerlijk gegeten bij El Caballo! Zoals altijd malse en goed gemarineerde spareribs!

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  46. Altijd met plezier terug te gaan bij deze restaurant. Aardige mensen daar lekker eten, altijd goed gezorgd voor gasten.
    Volgende keer alweer daar eten.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  47. Ontzettend top deze tent. De spareribs zijn ontzettend lekker. Het enige kritiekpuntje was toen wij eenmaal aan t bunkeren waren op de spareribs en we nieuwe wilde bestellen, was er zeker 20 minuten lang niemand die dichtbij onze tafel kwam om aan te spreken.

Maargoed, kan soms gebeuren. Ervaring was toch heel goed.

48. Merel Bezuijen

Heerlijk gegeten & het personeel is ZO aardig en gezellig en grappig. En de dubbel gemarineerde spareribs blijven het lekkerst!

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  49. Vriendelijk personeel, heerlijk eten.

50. Nico en nathalie

Wij komen er elke week, het eten is altijd zo heerlijk, gewoon verslavend. Die spareribs zijn zo mals, vallen zo van het botje af. Een hele gezellige sfeer, leuk personeel, altijd even vriendelijk. Met de drankjes ook, als je glas leeg is vragen ze al gelijk of je wat wil drinken. Alles is gewoon echt top vandaar wij er al jaren komen

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  51. Nog nooit zo slecht getafeld. Snoezelige entourage, slechte bediening, koude spareribs, een bord flauwe sla om met 4 personen te delen, klein schaaltje friet om met 4 personen te delen, vragen om drankjes, stokbrood vooraf wat op de kaart stond was er niet, stuk plastic in toetje, en dat alles voor een veel te dikke prijs. Wij komen hier NOOIT meer.

52. Lotte

53. Nick simmerman

Top tent! Heerlijk eten goeie service! En dat al jaren! En ja als t druk is moet je wel is wachten! Maar niet lang moeten wachten en wel druk! Tja t is maar hoe je als mens uit eten wil! Wil je snel eten moet je n mcdonalds nemen! Voor mij? El Caballo n dikke 10 heerlijk gegeten en gedronken op het gemak hoe je ouderwets uit eten hoort te gaan.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  54. Afgelopen weekend hier gegeten. Was een grote teleurstelling. We hebben 2 uur moeten wachten voordat we te eten kregen. De bediening was onderbezet en zeer gehaast. Het hoofdmenu bestond slechts uit een stukje vlees evt met saus en het portie friet en sla moesten wij met 6 personen delen. Voor een extra portie friet moest betaald worden. De prijzen van de gerechten zijn belachelijk hoog als je ziet wat je hier voor krijgt. Zeker geen Argentijns hoogstandje, maar een menu dat je thuis nog lekkerder en aantrekkelijker klaarmaakt. Het restaurant is bovendien alles behalve covid 19 proof. Geen desinfectie middel aanwezig voor de klanten, de 1,5 meter regel tussen de tafeltjes wordt niet toegepast, zelfs geen schermen tussen de tafeltjes. Denk dat een bezoek van de inspectie hier op zijn plaats is. Dit is geen schoon restaurant en zeker niet voor herhaling vatbaar!

55. jeroen de moor

Leuk knus restaurant. Was bommetje vol en je zit echt letterlijk leuning aan leuning met mensen (waar is de afstand?!)

We hebben ruim 7 minuten gewacht tot er iemand kwam. Ze zei dat ze er zo aankwam bij binnenkomst. We draaiden bijna om, en dan ergens anders eten maar daar was ze na 7 minuten.Ze wees ergens een plek aan ergens, en ze was weer weg. Geen drinken aangeboden nix. weer 12 minuten gewacht voor er iemand eindelijk is kwam. Lang gewacht weer op 1 biertje. Ja mensen, weer 9 minuten. Inmiddels zijn we na binnenkomst een half uur verder met geen enkel uitzicht op eten!

Toch maar iemand de kaart gevraagd. Vanaf daar ging het wel ok-ish. Eten was goed en voor herhaling vatbaar. Moest uiteindelijk zelf naar voren lopen voor de rekening. Het was gelukkig niet veel.

Verbeterpuntje voor het restaurant:
    Zorg dat je welkom warmer wordt (meer mensen?)
    Rook niet voor de deur want dat ruik je tijdens eten goed.
    Snellere ontvangst en een glimlach. Ik kom graag nog een keer terug.

56. Op zondagavond gegeten met 2 volwassenen en 2 kinderen. We hebben heel lang op het eten moeten wachten (18.00 uur gereserveerd, om 19.45 uur kregen we het hoofdgerecht), maar het was het wachten waard. Het was echt heel erg lekker.

Het restaurant zelf vind ik wat benauwd/bedompt overkomen, het is erg krap en donker. Er wordt geen rekening gehouden met de coronaregels, zowel de tafelindeling als het personeel. Het personeel is wel erg vriendelijk.

Dus als je van lang tafelen houdt In een klein restaurant, dan raad ik dit restaurant aan. Wij zullen er met de kinderen niet meer zo snel heen gaan, maar met vrienden waarschijnlijk wel.

57. Wij gaan vanuit Den Haag een paar x per jaar hier eten voor de spareribs, dit is hier zo lekker!!
    Maar de bediening is daar zo slecht, je moet lang wachten op de bestelde drankjes, duurt een eeuwigheid voor dat ze komen, nu met de Corona de 1,5 word hier al snel vergeten. En staat de bediening tegen je aan om de bestelling op te nemen.

Dus voor het eten, ja echt een aanrader!!
    Maar voor de bediening is echt echt een nee..

58. Wat een schande! Wij waren als eerste deze avond. Expres om 17:30 uur gereserveerd omdat er 2 kinderen bij waren. Eigenaar was naar heen en weer aan het lopen om eten te bezorgen. Voelden ons al niet welkom. Kregen na 20 min. pas iets te drinken. Ondertussen werd het drukker 0% rekening houdend met coronamaatregelen. Heel de zaak was vol. Zaten mensen op nog geen 10 cm op een tafel achter ons. Bestelden alleen een hoofdgerecht. Meer dan 1,5 uur moeten wachten met kids. Eten was matig en lauw toen het eindelijk kwam. Personeel druk en niet gastvrij. Wat een zonde van het geld en de avond.

59. Wat een slechte service. Wij waren met zijn vieren. Bestelling door bediening vergeten door te geven aan de keuken. Bij reclameren kwam er een onnozel verhaal maar moesten we nog eens een half uur wachten. Pas na 1 uur en 3 kwartier kwamen wat voorgerechten (geen crème fraiche bij taco’s, zou op zijn) met tegelijkertijd 1 hoofdgerecht.
    Sparerib was aan 1 kant gaar, het andere deel was kouder en had kennelijk niet op de gril gelegen. De cappuccino had een scheut melk, had niets met melkschuim te maken. In de loop van de avond kwamen de walmen wiet binnen. Vrienden van het personeel stonden bij de voordeur te blowen, het personeel ging er ook regelmatig biJ staan.

Rekening van €170,00, schandalig slechte service en zeer matig eten.

60. We werden vriendelijk ontvangen, heerlijk drinken en een voorafje met de kaart. Nette, duidelijke kaart. We hebben heerlijk gegeten en werden niet opgejaagd. Niet lang hoeven wachten. Super service. Overall een heerlijke avond

61. De beste spareribs die je maar kan wensen. Ik denk dat ik inmiddels al 20 keer terug ben gegaan voor de zoete spareribs

62. We hebben heerlijk gegeten. Alleen duurde het te lang voordat alles kwam. Uiteindelijk besloten om weg te gaan na het hoofdgerecht. We vonden het erg jammer dat de service niet goed was deze keer.

63. Johandroog

Bediening was prima. Sfeer was minder omdat er gewoonweg niemand zat helaas… Eten was heerlijk, de spareribs waren 👌Alleen de desert ijsjes waren wat aan de kleine kant. Maar al met al een dikke 8!

64. Vertaal van English naar Nederlands

Op een zondag met drie mensen gaan eten bij La Caballo in Alphen aan de Rijn.

We hadden vroeg gereserveerd dus bij binnenkomst was de eigenaar, die tevens de bediening verzorgt, nog niet aanwezig. We werden daarom verwelkomt door de kom die aangaf dat we een plaatsje konden kiezen. Wat bij binnenkomst wel meteen opviel was dat het heel erg donker was binnen. Omdat we dus een tafeltje mochten kiezen, hadden we gekozen voor een tafeltje bij het raam voor wat extra licht. Het plaatst nemen op de houten bankjes, welke niet heel comfortabel waren, was een beetje een uitdaging omdat de tafel en bankjes vast staan en er maar weinig ruimte zit hiertussen. Mensen met een wat breder postuur zouden niet bij het raam kunnen plaats nemen.

De kok kwam onze drankjes bestelling opnemen waarbij wij een radler, witbier en ice tea green bestelde. Wij kregen echter te horen dat alle drie deze drankjes niet beschikbaar waren en we werden verzocht wat anders te bestellen. Dan maar cassis en cola.

Vervolgens ontvingen wij de menukaart waarbij meteen al opviel dat er wel heel veel keuze was. Zo waren er onder andere vier soorten spareribs. Dit vind ik zelf altijd een beetje zorgwekkend omdat ik denk dat het bij zo'n grote kaart lastig is om veel aandacht en creativiteit in elke te kunnen stoppen. Toch waren we al snel uit onze keuze en de kok nam onze bestelling op.

Vooraf wilde we zalm carpaccio, garnalencocktail en een taco met kip. Bij het bestellen van de zalm carpaccio gaf de kok ons echter een vreemde blik en vertelde ons dat dit niet op de kaart stond en dat het nog nooit besteld was. Het stond echter wel op de kaart, maar het was dus in ieder geval niet te bestellen. Ook de garnalencocktail was niet beschikbaar. De taco met kip was gelukkig wel beschikbaar, al is gelukkig achteraf misschien niet het goede woord. De zalm carpaccio en garnalencocktail werden vervangen door een runder carpaccio en gefrituurde kip met zoetzure saus.

Voordat het voorgerecht uitgeserveerd werd, arriveerde de eigenaar. Deze parkeerde zijn mooie auto pal voor de deur en rookte nog even een peukie voordat hij aan de slag ging. De eigenaar serveerde ons voorgerecht keurig uit. We hadden geen last van een rooklucht, want dat was vervangen door een overdosis aan parfum.

De runder carpaccio was prima. De taco met kip en de gefrituurde kip waren dit zeer zeker niet. Het is niet zo dat het vlees rauw of verbrand was, maar de kwaliteit, presentatie en smaak waren zeer matig. De gefrituurde kip had weinig smaak en zat bijna geen (kant en klare) zoetzure saus bij. De KFC bied voor het helft van het geld, meer en betere gefrituurde kip aan.
    De taco werd geserveerd in een soort soep van tomaat met daarin kipgehakt. De "soep" was veel te zoet en de harde taco was niet knapperig.

Na het voorgerecht kwam de eigenaar onze tweede bestelling aan drankjes opnemen en wij vroegen voor de zekerheid nogmaals of er geen witbier was. Hierop kregen wij te horen dat ze dit wel hadden, en de ice tea green was ook voorradig. Het aan tafel door de eigenaar op een stoere manier inschenken van het witbier ging niet helemaal goed, want bij het neerzetten van het flesje stroomde de resterende inhoud rap eruit. We kregen wel netjes een volledig nieuw witbiertje welke wel zelf konden inschenken.

Dan het hoofdgerecht. Hierbij hadden we reuze gamba's, onbeperkt dubbel gemarineerde spareribs en stukjes ossenhaas en kipfiles in zigeunersaus. Ook hadden we een maiskolf en gewokte groente als (betaalde) bijgerechten. Hierbij werd een salade, friet en een gepofte aardappel geserveerd. De reuze gamba's waren goed en ook de stukjes ossenhaas en kipfiles waren prima. Deze laatste was een beetje fantasieloos op het boord gedeponeerd, maar de smaak was prima. De spareribs waren op zich ook prima, maar er kon niet gesproken worden van gemarineerde spareribs. Er was een zoetzure saus/marinade over de spareribs heen gegoten, waardoor ook het hele boord onder zat, en de tweede "marinade" was een grote hoeveelheid fijngehakte stukjes knoflook. Op zich was dit wel lekker, maar de knoflook was wel erg veel en de marinade was niet ingetrokken in het vlees. Het vlees viel niet van het bot af, maar was wel mals genoeg en sommige mensen houden wat meer van spareribs waar je echt aan moet kluiven. Ik ben hier niet een van, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Van de bijgerechten was de mais lekker. De gewokte groente waren ook lekker, maar hier was vrij weinig van en het was opgevuld met taco’s. We hadden het besteld omdat we juist extra groente wilden hebben. De gepofte aardappel was smaakloos en zure room is hierbij een minder goede combinatie dan kruidenboter of crème fraiche.

Tenslotte als dessert kozen we voor de tiramisu en de santa fe. Waar we al een beetje bang voor waren, was de santa fe niet beschikbaar. Afijn, dan alleen tiramisu. Dit werd geserveerd in een glas en was redelijk lekker. Wel was het erg machtig (meer dan gebruikelijk) en zat er een flink verschil in de hoeveelheid alcohol smaak tussen de ene tiramisu en de andere.

Al met al hebben was de bediening vriendelijk en was het eten niet slecht bereid, maar de sfeer/aankleding en kwaliteit van het eten was zeer matig. Ik zou zelf dus niet weer naar dit restaurant gaan.

65. Erg lekker gegeten, ook de kinderen hebben genoten. We moesten wel vrij lang wachten op de kaart. Het restaurant liep vol en één dame in de bediening. Was net te druk, maar toen ze even later versterking kreeg liep alles weer op rolletjes. Bediening was overigens wel enorm vriendelijk en gastvrij.

66. We hebben het nog nooit zo slecht meegemaakt.
    De bediening had het druk buiten en binnen met de telefoon verschillende soorten frisdrank niet aanwezig.
    Bediening had geen tijd om te vragen voor nog een spare rib. We zijn maar naar de balie gelopen om af te rekenen.

67. Spare Ribs

Onbeperkt Spare Ribs: Heerlijk.

68. Patrick van der Wal

Slechte bediening, heel veel gehurkt gezien in een hoekje, en telefonerend… en wij maar wachten…
    Uiteindelijk weg gegaan zonder dessert.
    Hoofdgerecht veel voor betaald maar… jemig… een paar blaadjes sla voor 4 P. Volgens Menu diverse sauzen… niet gezien…
    Erg slecht… eigenaar komt ook erg gestrest over, BMW van Eigenaren… misschien auto verkopen en beter personeel aannemen!!

69. Anoniem

Was weer heerlijke spare-ribs! We komen graag weer terug

70. Anouschka

Aardig druk en maar 1 persoon in de bediening, moesten soms zelf naar hem toe lopen om een order op te laten nemen. Duurde daardoor ook erg lang voordat we ons eten kregen...

71. Fijnproever

Viel ontzettend tegen. We dachten eens proberen na de goede verhalen van bekenden. Oudbollig ingericht. Slechte bediening vergat steeds onze bestelling. Spareribs moet daar de specialiteit zijn maar vond ze elders lekkerder. We gaan nooit meer. Jammer.

72. Jammer dat de gevulde paprika is gehalveerd.
    We hebben echt heel lang moeten wachten op ons eten, erg jammer. Mijn vreind was hier nog niet eerder geweest en wil er nu ook geen 2e keer heen.

73. Moesten erg lang wachten zaten 1 1/2 uur te wachten voor we ons eten kregen.
    Hadden vroeg besproken ivm kinderen.
    Was een beetje balen.

74. Wij hebben hier met de familie voor het eerst gegeten. Belangrijkste reden: een pup maakt deel uit van onze familie, dus wilden we ergens eten waar honden welkom zijn. En dat is hier! We werden in gezellige nis gezet met nét genoeg ruimte voor de bench. De bediening en de sfeer waren prima! En de spare ribs werden sneller aangevuld dan vorige recensies doen geloven, dus ook dat was erg prettig. En omdat de pup zich uitstekend heeft gedragen, houden we een hele goede ervaring over aan het etentje. Ga zo door!

75. Brendavzijdervelt

Er was maar 1 persoon in de bediening.
    Een beetje weinig voor een heel restaurant. Gelukkig voor hem was t niet vol.
    Niets dan lof voor deze persoon. Hij rende de benen uit zijn gat.
    Het eten was prima.
    Wij komen er al heel wat jaartjes maar vroeger waren de spareribs lekkerder ze vielen zo van t bot.
    Nu moest je echt knagen.

76. Gezellig gegeten zaterdag avond, het was er gezellig druk, vlotte bediening hielden goed in de gaten of glazen leeg waren en vroegen regelmatig of alles naar wens was. Eten was goed, sausen beetje weinig en de salade was er ruimschoots voor het vlees bezorg werd dus deze was bijna al op. Wel een aanrader!

77. El Caballo

78. Heerlijk gegeten! Gezellig restaurant en goede service! Veel keuze op het menu!

79. J leliveld

Eten was heerlijk alleen jammer dat je iedere keer 1 uur moet wachten tot dat je je volgende spare rib krijgt.

80. Eten was heerlijk!
    Fijne service.

81. Voor de eerste keer bezocht, hadden een te goed bordje gekregen op een verjaardag. We moesten er een flink stuk voor rijden maar dat was het meer dan waard. Erg lekker gegeten. Komen zeker nog een keer terug.

82. Fam. de Loete

Heerlijke spare ribs gegeten!
    Om je vingers bij af te likken.

83. Ik kom hier niet heel vaak, maar al wel heel lang (zeker 10 jaar terug) en heb eigenlijk altijd spareribs. Dubbel gemarineerd, knoflook+zoet, heerlijk. De eerste smaakt altijd het best, de ribben die daarna komen zijn altijd wat minder mals of lekker vind ik.

De service is prima, ze komen snel langs en vragen als je glas leeg is of je nog wat wilt drinken etc zonder dat het té is. Sfeer is op zich prima, al zou ik het niet per se heel sfeervol willen noemen in die zin dat het je bij blijft.

Het toetje wat ik had (huisgemaakte tiramisu) vond ik behoorlijk tegenvallen. Ten eerste geserveerd in een dubbelwandig glas, wat dus niet hoort of handig eet. Door de vorm van het glas was het toetje niet in balans. Eerst een grote klodder slagroom met wat cacaopoeder, daarna 2 droge stukjes lange vinger, dan weer minstens 5cm dikke smaakloze room en dan weer een klein beetje lange vinger. Teleurstellend.

Jammer dat ze alleen merlot, warsteiner of wiekse witte hebben als bier/wijn keus.

De prijs, €21,50 voor onbeperkt spare-ribs eten, vind ik prima want het smaakt heerlijk en is meer dan genoeg.

Alles bij elkaar weer een prima ervaring, wij komen sowieso ooit wel weer eens terug.

84. De spare-ribs waren weer overheerlijk!

85. Leuk ingericht, knus en ietswat donker restaurant. Ik had als voorgerecht menu "9 Albondigas con salsa mexicana a la mama", heerlijke gehaktballetjes. Daarna met 2 personen hoofdmenu "24 Gran parrillada mixta". De 2 medium gegrilde steaks smaakte prima, de spareribs vond ik wat minder. De 2 worstjes waren iets aangebrand. Voor €25.25 per persoon vond ik de prijs kwaliteit bedenkelijk. Ik ben jaren geleden met een collega in Argentinië geweest en heb daar destijds in Buenos Aires super heerlijk gegeten voor een redelijk prijs en een flink stuk heerlijk gegrilde vlees. Dit heb ik bij El Caballo niet gezien.
    Een groot minpunt vind ik dat de bediening buiten voor de deur stond te roken, de deur stond open en daardoor waaide de sigaretten rook naar binnen. Voor ons als niet-rokers niet zo fijn en daarom heb ik service een 5 gegeven. De bediening was wel heel vriendelijk. De gerechten werden niet te snel opgediend, maar ook weer niet te traag. Er waren op die donderdag maar een aantal gasten in het restaurant. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

86. Heerlijk eten en zeer gastvrij! Wij komen zeker nog een keer eten. Bedankt.

87. Robert

Waarschijnlijk de lekkerste spareribs van Alphen a.d. Rijn. Alleen die met louter knoflook waren minder lekker. Gelukkig kun je voor de tweede ronde - het is onbeperkt - een andere smaak kiezen.
    Wat wel tegenviel is dat op de kaart Lipton-ice tea staat, maar dat er een icetea uit een automaat geserveerd wordt.

Het restaurant is leuk ingericht, alleen toen wij er waren waren er bijna geen andere gasten. (Voetbal op tv)

88. Jeanette

Duurde 40 min. voordat de gerechten werd opgediend.
    Op de kaart staat specialiteit van het huis "magere spareribs met zoete saus" Mijn vette dikke spareribs dreven in de saus. Tournedos was vlak en te gaar en zeker geen 350gr. Jammer had beter verwacht.

89. uit eten

Jaren geleden hier gegeten en dat was echt heerlijk. Nu weer terug, maar denk voor de laatste keer. Eigenaar is veranderd, en dat is te merken. Net zoals anderen gemerkt hebben bediening langzaam, en toen we vroegen wanneer het hoofdgerecht kwam, werden we serieus bijna agressief gevraagd wat wij dan vonden dat een normale tijd was om te wachten. Biefstuk van mijn man was rauw, terwijl dit niet gevraagd was, hamburger van mijn zoon kwam uit de diepvries, taco's voor mijn dochter en mijzelf waren lekker maar het vet droop ervan af. Verder drankjes langzaam, de zalm was op, en een ander gerecht was ook niet te krijgen.
    Jammer want was echt lekker eten met hele gezellige argentijnse bediening.

90. Frits van der Valk

De dubbelgemarineerde ribs… gewoonweg de lekkerste van Nederland.

91. Zoals altijd heerlijk gegeten. Spare ribs zijn mals en een heerlijke marinade om je vingers bij af te likken.

92. Jochem Bos

Eten/drinken: Meer side gerechten zoals (meer) salade, gebakken aardappeltjes, (meer) frietjes, fruit, etc. Nu kregen we slechts 2 schaaltjes met zijn 6en.
    Sfeer: In het begin vrij stil, dus misschien een bandje?
    Service: Ober vergat ons af en toe een beetje voor mijn gevoel, maar wellicht was dit vanwege de drukte.
    Prijs/kwaliteit: De spareribs smaakten goed, alleen kan het dus allemaal ietsje uitgebreider wat mij betreft!

93. Lang gewacht op ons eten, gerookte zalm was op, mango was op en vanille ijs gekregen ipv walnotenijs. Na 3 glazen spa rood, spa blauw gekregen. Grote T. Bone(€27,50) vol met pezen en rood vlees. De spareribs waren wel erg lekker.

94. Lekker en goed eten voor de juiste prijs👍 Spare Ribs zijn echt de beste.

95. Corina van Oostrom

Heerlijk gegeten maar als je om 18:30 uur binnen komt en om 20:30 een keer een bord met eten voor je hebt is te lang, een tussendoor besteld drankje wordt vergeten… personeelsprobleem misschien (net als in de hele horeca?)?

96. Rob Verboekend

Gisteren weer heerlijk gegeten, ditmaal met z'n vieren.
    Alle 4 een ander gerecht, maar alles heerlijk en gelijk uitgeserveerd.

Wij komen hier regelmatig en hebben het altijd naar ons zin.

97. Heerlijke zoete spareribs, vriendelijk personeel en leuke sfeer. Dé plek voor spareribs!

98. Heerlijk gegeten en een leuke ambiance met live muzikant. Vriendelijk bediening en eigenaar.
    Weer voor herhaling vatbaar.

Eén vorige recensie
  99. Op zaterdag heerlijk gegeten met gezellige live muziek! Hebben we heerlijk malse vlees met pepersaus (echt een aanrader vlees)
    en de dubbele gemarineerde malse sparebis. Friet en salade erbij.
    Het was echt alles gewoon op tijd.
    De bediening waren echt een top mensen.
    El caballo is echt een aanrader.
    Ga jullie zo door.
    Graag henk.