Pallas Athene in Almere

Pallas Athene, de godin van de hemel, staat voor de volmaakte en vooral pure goddelijke ingrediënten waarmee we onze gerechten bereiden.
Daar ligt ook de basis van onze keuken: we koken met verse ingrediënten die we tot hun recht laten komen door ze niet onnodig te bewerken.

Van oorsprong komen wij uit Griekenland waar onze ouders en voorouders ons kennis lieten maken met de vele producten die het vruchtbare land levert. Veel van onze producten worden selectief uit Griekenland geïmporteerd. En dat is een culinaire hoogstand!
Wij serveren een dagelijks een gevarieerd menu met als welkom de traditionele uzo. De voorgerechten en exclusieve vlees- en visgerechten zijn vers voor u gemaakt.

Naast onze verse gerechten hebben wij een uitgebreide en exclusieve wijnkaart voor u samengesteld.
Laat u verrassen door onze traditionele Griekse smaken en vergeet even dat u in Nederland bent.

We zien jullie graag bij ons!

3. Betalen Visa Master Card pin

1391711936 88
1420308599 86
1463203594 86
1477501925 86

1. Goed, we hebben lekker gegeten, er was genoeg, mooie salade bar, niet duur.

2. Heerlijk gegeten! Goede en snelle bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

3. Het enige vervelende was dat in 3 minuten ons door 4 dames uit de bediening is gevraagd of we een dessert wilde, terwijl we de eerste keer al aangegeven hadden geen dessert te willen.

Naar onze mening moet de bediening een aantal tafels bedienen en niet alles.

Als 3 serveersters achter elkaar een ronde maken ziet het eruit of ze een pollenaise aan het doen zijn, en dat oogt niet echt professioneel.

4. Bart 20 punten

Wat was dat lekker. In ons weekendje weg 2x daar gegeten. Beide keren heerlijk, leuke vlotte bediening en gezellig restaurant.

6. Ik heb er vorige week weer eens gegeten en het eten was zoals altijd weer uitstekend net zoals de bediening! We hebben genoten van de gezellige sfeer. We hebben een geweldige avond gehad.

7. Met valentijn er naar toe geweest, was goed druk, Het eten was zoals gewoonlijk geweldig. Heel leuk personeel. We gaan er zeker binnenkort weer naar toe

8. Weer fantastisch lekker gegeten. Aanrader is de garides saganaki en de pallas athene schotel. Ik kom hier al ruim 7 jaar, beste in de wijde omgeving. Het is zelfs mogelijk om vantevoren afspraken te maken over het menu, bijvoorbeeld speciale vissoorten. Eigenaar is erg hartelijk, je voelt je weer even op vakantie, gewoon doen dus.

9. Altijd lekker en betrouwbaar!
    Hier komen wij graag. Een van de toprestaurants in de omgeving.

10. Dimitri ello

11. We komen regelmatig heel graag bij Pallas omdat we ons thuis voelen hier. De maaltijden zijn van prima kwaliteit! De service is super en de bediening is heel vriendelijk. Voor ons altijd voor herhaling vatbaar.

12. De Kroon

Omdat ik allemaal goede recensies las, vrijdag de 11e april bij Pallas gaan eten.

Resultaat: Om 19.00 aanwezig, bediening vergeten om drinken te serveren tot 2x toe, verkeerd eten geserveerd werd weer weggehaald, wachten, wachten en wachten.

Feta insalata was brem zout, toen we dat meldden zeer agressieve benadering door personeel? Wij waren Europeanen en in Griekenland was dat altijd zo zout.

Toen schoondochter meldde dat de "gefrituurde feta niet zout was", een verhaal na lang nadenken dat dat kwam omdat dat warm was. Uiteindelijk heerlijke aubergine gegeten als plaatsvervanger van de oneetbare feta insalata. Dat was echt lekker.

Pas ruim 1 uur na bestelling hoofdmaaltijd geserveerd. Schoondochter werd steeds vergeten met drinken. De Gyros smaakte naar zweet, de zalmforel zat vol met graadjes, de rekening klopte niet en er werd drinken opgevoerd die niet was geserveerd en vervolgens kregen we ook nog te weinig geld terug na afrekenen.

Er werden 3 verjaardagen gevierd en een gekocht huis. We gaan het over vieren in een ander restaurant.

De Kroon
    Almere

13. Wij zijn hier vaker gaan eten. Altijd prima kwaliteit en erg veel op je bord. PRIMA! Mocht er iets zijn, dan is er in overleg uit te komen. Prima eten, prima sfeer. Als je van Carpaccio houdt, zeker even doen.

14. Arjan en Emelie

Zojuist met z'n vieren wezen eten. Bij binnenkomst gelijk een glaasje Griekse Ouzo gekregen. Leuke binnenkomer! Het eten: 3x vis en een ovenschotel was prima en de borden waren heel mooi gegarneerd. Daarna nog een lekker toetje (ook weer prachtig op het bord) en koffie. Alles was erg lekker en zag er verzorgd uit. Zeker een aanrader!

15. Edwin en Louise

We gaan regelmatig naar Pallas Athene. Gewoon spontaan in het weekend, voor een verjaardag, en zelfs een 25 jaar jubileum bij de zaak. Elke keer is het super gezellig daar. Bediening is top, heel vriendelijk. En het eten, elke keer warm, het vlees perfect gebakken en smaakt voortreffelijk, meer dan genoeg op je bord. Salade bar is perfect, soms heb je daar trek in soms niet maar het is wel fijn om een keuze te hebben. Eigenlijk, een perfecte restaurant. Wij zijn kieskeurig als het over uit eten gaat, en wij blijven zeker vaste klanten van Pallas Athene. De eigenaar en zijn vrouw maken altijd de tijd om een praatje te maken en je voelt je daar altijd comfortabel en welkom.

16. Fam. Uit Huizen

Erg lekker gegeten, alleen niets gezegd over de groentesalade bar.
    Een min puntje

17. Marja en John de Klerk (de buurman!)

Wij zijn al jaren vaste klant! En nog steeds super tevreden en gaan sindsdien nooit meer naar een ander Grieks restaurant.

Bij de eigenaren Wally en Maria voel je je als klant echt koning!
    Elke keer genieten we (weer!) van de overheerlijke malse vleesschotel met bijgerechten, en altijd meer dan genoeg.

Een echte aanrader!

18. Ondertussen al heel vaak gegeten bij deze zeer goede Griek. Goede sfeer en de bediening en het eten is al even goed en meer dan genoeg. Vaak leuke (korting)acties en zelfs een verloting van 2 kaarten (met vlucht en overnachting) voor Portugal - Nederland op het komende EK in Polen en Oekraine. Waar mijn vader en ik de gelukkige winnaars van waren.

Wally en Maria heel erg bedankt.

Tot snel en ga zo door.

19. An en Hans

Wij hebben hier reeds diverse malen gegeten.
    Steeds is het eten van prima kwaliteit, voor ons vaak te veel.
    Ook heerlijk is het saladebuffet. Prima sfeer en leuke bediening. Wij komen hier graag terug.

20. Wij hebben het opgehaald en thuis op gegeten.

Wij hebben de Suzuki schotel besteld.

Smaak was te doen, maar ik vond het niet goed. Gyros zat vol met vette stukken vlees. In de schotel zaten totaal 10 patatjes, gekruide gehaktrolletjes vielen uit elkaar en was niet goed gebakken.

De bak sla wat er bij zat was bruin. Dat zegt voor mij dat het niet vers is. Jammer voor zo'n prijs maar hier bestel ik nooit meer.

21. Wij komen 2x per maand bij deze top Griek en dat al jaren.

De bediening is altijd goed, altijd hetzelfde personeel, dat zegt ook wat!

Altijd een praatje van Wally en zijn vrouw Maria.

Het eten is zonder meer goed, veel keuze en heerlijke voorgerechten, lekkere vis en gyros en de nagerechten zijn ook helemaal goed!

Wij komen er in ieder geval heel graag.

22. Vrijdag's avonds hebben wij er met 22 man gevierd dat ik 25 jaar bij ons bedrijf werkzaam was.

We hebben dit gevierd door hier a la carte te eten en geloof me iedereen kreeg tegelijk de borden opgediend, compleet, gevulde borden en van uitmuntende kwaliteit.

Willem van der Valk.

23. Op 2 april zijn wij met vrienden naar dit Griekse restaurant gegaan. Een restaurant dat ik nooit gevonden zou hebben omdat het nu niet echt een gezellige buurt is. Des te groter was de verrassing bij het binnenkomen. Erg gezellig restaurant met mooie details. Het eten was uitstekend en de bediening eveneens. Helaas heb ik wel een punt van kritiek wat mij doet besluiten van te voren goed te informeren of er live muziek aanwezig is. Want in ons geval was dat zo. Met de muziek op zich was niets mis, maar het volume was abnormaal. Tot 3 keer toe heb ik verzocht om de muziek wat zachter te laten klinken. Echter werd dit niet gedaan. Met elkaar praten de hele avond werd tegen elkaar schreeuwen. Wij gingen alle vier met suizende oren naar buiten. Echt heel jammer dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Dus tip voor de eigenaar: zorg voor een aangenaam volume zodat mensen het restaurant niet gaan mijden.

24. Echt een geweldig restaurant voor alle gelegenheden, de sfeer is super en de bediening is ook echt geïnteresseerd in de mening van de gasten! De eigenaar (Wally) heeft het enorm druk maar vindt toch altijd een paar minuten om gezellig te komen kletsen (en ook naar de mening over het eten te vragen). Ik ben normaal heel kieskeurig waar ik ga eten, komt waarschijnlijk door mijn horeca werkzaamheden enkele jaren terug maar dit is een top tent en ik zou iedereen adviseren erheen te gaan (ook mensen buiten Almere uiteraard, het zal het rijden waard zijn!).

25. Rick en Hellen

Wij gaan er regelmatig eten. En ondanks de drukte hebben ze altijd tijd voor een babbeltje, vooral Wally de gezellige eigenaar.

Ze zijn ook erg lief voor de kinderen (7 en 9). Wij vinden ook het eten heerlijk. Nog nooit koud of lauw eten gehad. En wat ook zo super is, is dat je er zelf van het saladebuffet kunt kiezen. Dus niet voor iedereen zo'n klaarstaand schoteltje uit de keuken, maar gewoon zelf een bakje oid vullen met wat je lekker vindt.

Kortom wij blijven lekker bij Wally komen en raden anderen aan het ook eens uit te proberen. Maar 1 keer Pallas Athene is altijd Pallas Athene.

26. Henk Groot

Als ik deze site eerder had gekend zou ik ook eerder een recensie hebben geschreven. Ik heb hier al een aantal keren gegeten en elke keer is het top, zowel bediening als keuken (en natuurlijk niet te vergeten: de live-muziek o.l.v. Mike Silk). Ik kom gauw weer!

27. Gaan regelmatig daar eten. Al enkele gerechten geprobeerd maar echt super allemaal. Het personeel is erg vriendelijk.

Deze Griek is zeker een aanrader. Ook met live muziek, erg gezellig.

28. Fam Melis met z'n tienen

We wonen al 3 jaar om de hoek en wilden wel eens weten hoe goed het daar is. (we zien het altijd vol zitten)

34 jaar getrouwd, dus een goede reden.

Wat een verrassing! Gezellig leuke inrichting, mooie 10 persoons gereserveerde tafel die uitnodigend klaarstond.

Rustige muziek, het eten was heel lekker en goed, we hebben echt genoten.

Een echte aanrader dus.

29. Dit restaurant is de beste Griek van Almere. We waren hier gekomen met een paar vrienden er was ook nog live muziek en het was super gezellig. We hebben op de tafels gedanst en de eigenaren zijn schatjes. Het eten was verrukkelijk ondanks de drukte en het zag er goed en netjes uit. De bediening is top, vriendelijk en vlot. Echt een aanrader!

30. Ik weet een ding zeker, ik ga nooit meer eten bij deze Griek...

Het eten was veel te vettig en op smaak kon het ook wel beter.

De bediening kan ook wel sneller.

En het is zo een druk lopende zaak, laat ze dan een schoonmaakster in dienst nemen.

31. 5-9-2009

Ontvangst correct en vriendelijk.

Kindvriendelijkheid: extra aandacht voor de kleintjes.

Gerechten uitstekend van kwaliteit.

Relaxte sfeer ondanks de drukte.

Bediening attent.

Lekkere live muziek.

Een redelijk groot restaurant waar je toch ook lekker "op jezelf" kunt zijn. Inmiddels meerdere keren naar volle tevredenheid gegeten.

32. jodokusdeboer

we namen een voorafje keftadis, en schotel v. 2 pers. met ossehaas, kipfilet, lamskotelet en varkenshaas, was te vet en de smaak hetzelfde en veel te veel, ik werd er misselijk van, de wijn was goed naoussa, ga er nooit meer naartoe (6-1-09)

33. Joop v Beem

5-11-2006 heerlijk gegeten alles was even goed uit eten gaan moet een feest zijn en dat was het ook prima sfeer echt een aanrader dus tot ziens

34. .w de jong

heerlijk gegeten en daardoor mijn geloof,wat ik had,weer terug in de griekse keuken

35. Meerdere malen heerlijk gegeten en altijd een gezellige sfeer