Op de markt is ruime (gratis) parkeergelegenheid.

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 20:00
di lunch 12:00 - 15:00

Mossel-en palinghuis Lekens is gelegen in aardenburg op de markt recht tegenover de kiosk. Ons restaurant is al meer dan 44 jaar gekend voor zijn lekkere mosselen en paling.
voor mensen die niet van vis houden hebben we ook lekkere vleesgerechten. ook aan de kinderen hebben wij gedacht. al onze gerechten worden bereid met verse ingrediënten. mosselen en paling worden dagelijks aangevoerd. op onze kaart staan ook zeetongen, scampi, en tal van andere gerechten.
sinds 2011 zijn we ook eerste ambassadeur van prins en Dingemanse van de Benelux.

Wij hebben ook plaats om grote groepen te ontvangen (tot ongeveer 80 personen).

Op de markt is er ruime parkeergelegenheid.

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 20:00

1362089416 97
1369820794 97
1416209062 96

1. Luc Declerck

Mosselen oké maar te duur voor de portie, bij bijbestellen mosselen nog eens 19€ extra. Echtgenote zeetong gegeten, was niet lekker. Groot verschil met vorige uitbating… zal voor ons waarschijnlijk laatste keer geweest zijn!

2. De menu's zijn zeker aan te raden.
    De paling is een topper.

3. Savat Rudiger

Ontvangst was in orde, lekker hapje gekregen bij het aperitief en niet lang moeten wachten op de bestelde mosselen. Waren heerlijk!

4. Jeannine Van Wynsberghe

De mosselen waren super lekker tot herhaling vatbaar

5. Diana Vandenbossche

Mijn ervaring bij rest. Lekens is altijd hetzelfde. Vriendelijke bediening voorop!
    De mosselen smaken er fantastisch en zijn zeer vlug in de bediening.
    Het is er zeer netjes en aangenaam vertoeven.
    Kortom, ik blijf er komen!
    Proficiat!
    Diana.

6. Langaskens Julien

De paling van het huis was zeer lekker maar de frieten was een tegenvaller veel te hard.

7. H. Chinitor - M. Van Loocke

Super lekkere mosselen en vriendelijke en vlotte bediening!

8. Bruno Diependaele

Mosselen natuur gegeten met 4 personen. Zeer vriendelijk ontvangen (hadden wel on-line gereserveerd) en onmiddellijk gevraagd om onze zitplaats te kiezen (binnen of buiten). We kregen onmiddellijk een hapje bij ons aperitief (stukjes maatjesharing met een kerrievinaigrette - zeer lekker) en +/- 10minuutjes later werden de mosselen al opgediend. Zeer lekker; goed warm, groot formaat en meer dan genoeg. Zeker een aanrader!!!

9. Hebben terug een prachtige ervaring opgedaan. Alles verliep vlot, vriendelijk personeel. Waren met 4 pers, 2× mosselen en 2× paling. Mosselen waren van het goudmerk en waren vlezige (groot). Paling was er ook super. Dus zou ik zeggen, eens in de buurt, spring gerust binnen. Je zal het niet beklagen.

10. Guido Clotman

Het restaurant en de mosselen waren prijs/kwaliteit.
    Aardenburg is een oersaai stadje, niks te beleven… alleen Lekens en een hotel-restaurant.
    Grtn. Guido Clotman.

11. DHONDT MICHEL

Zeer lekkere mossels gegeten op 21 juli. We hebben de mosselen genomen gelijk ieder jaar. Het is een aanrader.

12. Super lekker gegeten en heel vriendelijke bediening! We gaan zeker nog terug! Alles was top👍👍

13. Als je eens Perfect klaargemaakte super grote lekkere mosselen wil eten, moet je hier zijn. Met lekkere verse frietjes, wij gaan terug.

14. Een echte aanrader. Super lekkere mosselen, vlotte en vriendelijke bediening. We komen zeker nog terug.

15. Een speciaal uitgekozen adres door ons om toch wel heel lekkere mosselen natuur te eten! We weten dat het er goed is :-)

16. Chantal

Lekker gegeten mossels waren zeer lekker toch graag mijn eigen potje.

17. Anoniem

Goede ontvangst en lekker eten, gaan zeker terug.

18. Enorm vriendelijke ontvangst. Op onze wenken bediend, in een mooi opgewarmde terras. In ieder geval was het verjaardagsfeest van mijn echtgenote geslaagd, en dit met de goede medewerking van het personeel.

19. K.D.de Haas

Het vlees was perect. Mals en goed gebakken. Jammer dat het vlees onder de saus 'begraven' lag.
    De paling was smakeloos en moest uit de soep van saus opgezocht worden. Dit verwacht ik niet bij een klasse restaurant. De prijs kwaliteit verhouding voor de paling lag behoorlijk scheef. Dit is wel gecompenseerd, maar we hebben liever waar voor ons geld.
    Het feit dat we geen kraanwater konden drinken was ook opmerkelijk.

20. Patrick Josson

Het was niet de eerste keer, dat ik bij Lekens mosselen gegeten heb. Ook al van de Paling in 't groen gegeten. Twee specialiteiten, die heel lekker zijn. Vriendelijke bediening en alles naar wens. Mevrouw verwittigde ons wel dat het seizoen van de Zeeuwse mosselen naar zijn einde liep, maar ze waren toch delicieus. Werkelijk een aanrader.

21. Jef Goethals

Gezelligheid, zeer lekker eten en meer dan voldoende.
    Met een eenvoudige en vriendelijke bediening. Wat wil een mens nog meer.

22. maria de leyn

De beste mosselen eet je bij Lekens daarom komen we elk jaar tenminste 2 keer.

23. Anita Averein

De ontvangst en het eten was in orde. De mosselen waren lekker. Misschien was de tong een beetje te veel gebakken, maar volgens mijn vrouw en haar vriendin was de smaak super.
    Tot de volgende keer.
    Anita Averein uit Koksijde.

24. Cornilly guido

Bijzonder lekker, zeker de mosselen vlotte bediening en vriendelijk ontvangst.

25. De mosselen waren superlekker, zacht en vol in de schelp! De bediening was vlug en onze gastvrouw vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

26. Geert Goossens

Uitstekend! Aanrader voor mosselliefhebbers!

27. Johny Vandekerckhove

Zoals verwacht opnieuw een zeer lekker menu met als hoofdgerecht de heerlijke mosselen ...
    Vriendelijke bediening en mooi en aangenaam interieur.
    Een aanrader ...

28. Heel vriendelijke ontvangst, goede bediening aan tafel, heel lekker gegeten. Een aanrader voor wie mosselen wil eten.

29. Super lekker,vriendelijke ontvangst & bediening.
    Voor herhaling vatbaar.
    Dank U.

30. Diana Wollrabe

Heerlijk en gezellig!

31. Fam.paul T'Hooft

Zeer tevreden over ons etentje van gisteren, voor herhaling vatbaar.

32. Jeanine desmedt

Lekkere mosselen, lekkere paling. Goede bediening

33. De mosselen natuur waren weer erg goed. Ook de zelfgemaakte frites, mayonaise, mosselsaus en tartaarsaus heerlijk. Kortom, heerlijk gegeten en goed ontvangen!

34. Heel gezellig met de fiets 50 klm naar aardenburg, daar aangekomen kwamen de mannen met de auto ons vergezellen. Ik heb voor de verandering vlees genomen, de mannen paling en mijn vriendin mosselen. We hebben heerlijk ons buikje gevuld, ook de wijn en het bier waren uitstekend.
    De biefstuk was precies zoals ik gevraagd had en de gebakken paling was verukkelijk, krokant van buiten en zacht van binnen. De mosselen zagen er zalig uit en dat waren ze ook.

35. Niet alleen vonden wij het super lekker in het restaurant, ook de bediening was ook liefdevol en aangenaam. Wij komen zeker terug in dit restaurant.
    Dank u voor alles.
    L en A

36. De Cremer-Van den Abbeele

Het was een 3-tal jaar geleden dat wij in dit restaurant kwamen. Sinds 2 jaar blijkbaar nieuwe uitbaters, maar wij wisten dit echter niet. We vonden het wel al verdacht dat er bijna geen volk in het restaurant aanwezig was. We namen aperitief op het terras. Klein glas cava zonder bubbels en smaak zoals van een fles die al dagenlang open staat. Wel 7€. Ineens werd ons gemeld : "jullie eten staat op tafel". Ons aperitief was nog halfvol. Na afloop vroeg men of het gesmaakt had. We zeiden dat het eten toch niet optimaal was. Dit werd aan de patron gemeld, waarna deze aan onze tafel kwam en zeer agressief reageerde. Geen wonder dat daar niet veel volk (meer) komt. Wij waren jarenlang klant bij vorige uitbater, maar hier zien ze ons NOOIT nog terug!!!

37. Dina De Rudder

Alles in orde.

38. Onghena Peter

Dit was ons eerste bezoek en zeker niet onze laatste

39. Rudy Dierickx

Superlekker en een zéér eerlijke prijs

40. DEPREST

Het was een heerlijke dag, goede bediening (vlug en vriendelijk )en... Héél goed gegeten, er was genoeg, daarom bedankt, heb het adres doorgegeven aan vrienden. Je ziet ons nog terug. DANK U WEL.

41. Een immens grote eetzaal waar we helemaal alleen waren, straalt niet veel gezelligheid uit. Vriendelijke bediening en de paling was lekker. De wijn is te duur voor wat je krijgt.

42. marleen lambert

De mosselen heel lekker en de paling nog nergens zo lekker gegeten. We komen zeker terug.

43. Tack Eveline

Héél goede ervaring, lekkere mosselen gegeten, voldoende van portie. Een proper en net restaurant, echt niets op aan te merken! Ga zo verder zou ik zeggen!

44. Het was, het is en het blijft super lekker, vlotte bediening en een vriendelijk onthaal. Proficiat aan de jonge starters, Cindy en Peter, doe zo verder!

45. Barbara van Oudgaarden

Twee en drie jaar geleden bij Lekens geweest in de pauze van de Mattheus Passion. Het was er aangenaam druk en er kon gegeten worden. Er was mij nu, toen ik reserveerde via eet.nu, gevraagd of ik kwam eten of alleen koffie kwam drinken. Ik gaf aan wel te willen eten. Toen we het restaurant binnenkwamen konden we kiezen uit op een buffet uitgestalde soep met boterhammen (niet een knapperig broodje dus) en koffie of thee met taart. Eten zou te veel tijd kosten. Dan maar aan de soep. Die was voor mij te dik en nogal zout. Jammer. Er kwamen ook weinig mensen binnen, niet aantrekkelijk meer helaas.

46. Ben daar al regelmatig gaan eten, zowel bij de vorige eigenaar als bij de nieuwe uitbaters, en heb altijd al goed gegeten. Ik weet ook dat er mensen zijn die weten als de kok er niet is en iemand anders in de keuken staat het nooit goed is. Maar ik weet dat de kok die ze nu hebben goed zijn best doet en dat we jonge mensen moeten steunen in plaats van ze altijd maar af te breken.

47. Ik kwam regelmatig in dit restaurant, en ik was steeds heel tevreden, maar ik moet mijn mening herzien want sinds de overname de voorbije zomer is er toch wel wat veranderd. Recent aten ik en mijn echtgenote er paling en deze was zeker NIET vers, We spraken de eigenaar erover aan en die beweerde het tegendeel. Wij hebben niet smakelijk gegeten. De sfeer is er ook niet meer zo goed, want er is bijna geen volk... in zo'n groot restaurant.

Jammer want ik kwam hier gedurende heel veel jaren heel graag

48. Heel lekker. Een aanrader! Grote porties, mooi verzorgd. Goede bediening. De mosselen zijn de beste die ik al gegeten heb. Voor herhaling vatbaar.

49. Heel regelmatig ga ik samen met mijn man eten bij mossel-en Palinghuis Lekens. Steeds waren we heel tevreden, maar bij de start van het mosselseizoen werd de zaak overgenomen. Men vertelde toen dat Ko Lekens nog een paar jaren in de keuken zou staan. Maar toen we er deze week opnieuw waren, had ik een raar gevoel.
    Er waren zo goed als geen klanten. We bestelden een mossel natuur en een mossel in de room. Toen wij onze mosselen geserveerd kregen, merkte ik dat het niet goed was. De porties waren veel kleiner dan voorheen. De mosselen in de room hadden een rare smaak en de mosselen natuur waren bereid met veel te weinig groenten en waren niet genoeg gekruid. Dit kon niet door Ko bereid zijn. De vriendelijke mevrouw in de bediening (de vrouw van Ko) vertelde me dat Ko er inderdaad niet meer is. Wat een gemis! Het zal nog lang duren vooraleer ze me terug zien. Er kwam geen compensatie!!

Mossel-en Palinghuis Lekens is niet meer Mossel-en Palinghuis Lekens. Ik maakte vroeger steeds goede reclame voor deze heel bekende zaak, maar dit doe ik nu zeker niet meer. Het is jammer dat de lekkere recepten van Ko niet meer gevolgd worden. We misten ook de speciale sfeer waarvoor Ko steeds zorgde.

50. Reeds heel veel jaren bezoek ik dit restaurant en steeds was ik heel tevreden. Recent werd deze zaak overgenomen, maar de kok van dienst is nog steeds de vroegere eigenaar Ko. De porties zijn heel ruim en alles wordt klaargemaakt met dagverse ingrediënten. Zowel de mosselen, paling, biefstuk,... zijn er heel lekker. De frietjes worden nog handgeschild en gesneden (dit gebeurt in heel weinig zaken nog op deze manier) en super lekker klaargemaakt. Als je omwille van de drukte eens even iets langer moet wachten, dan wordt jouw geduld beloond met het lekkere eten dat er geserveerd wordt. Een aanrader.

51. Absoluut niet tevreden over dit restaurant: gebakken mosselen bij de aperitief die druipten van het vet, frites die niet voldoende gebakken waren, mosselen die maar matig waren, paling die véél te zwaar klaargemaakt was, bestek dat door de gastvrouw proper gemaakt werd met haar duim... geen reinigingsdoekjes voor de mosseleters... Positief: grote porties.

52. Veel te traag, en zijn ergens anders mosselen gaan eten. Jammer en dan nog met afspraak.

53. Anne luyten

Lekkere mosselen, goede huiswijn. Bediening vriendelijk, maar de bazin (vermoed ik) wat stroef. Ik miste een beetje meer ontvangst en warmte.

54. Celine r.

Ik heb hier fantastisch lekker gegeten en kom zeker nog eens terug. Wie hier niet tevreden is , heeft ongelijk.

55. lambrecht freddy

Lekkere mosselen, we zijn al op veel verschillende plaatsen gaan eten ! We vinden ze nergens zo lekker. Komen hier al meer dan 30 jaar.

56. Beste Ko,

Proficiat met jouw benoeming tot ambassadeur van Prins en Dingemanse.

Deze erkenning is terecht ; voor de beste mosselen moet je bij mossel-en palinghuis Lekens zijn.

Heerlijk.

Rik.

57. goed eten voor een schappelijke prijs,moet wel eens moderniseren

58. van wemmel martine

prijs-kwaliteit, heel goed.Verzorgd en de mossels zijn er heel lekker

59. S van Grol

Uitstekende service, vriendelijk personeel, goede sfeer maar bovenal heerlijke gerechten

60. d nicolai

heerlijk gegeten, super ambiance,voor herhaling vatbaar, maw een aanrader

61. van outryve lucien

kwaliteit en hoeveelheid zeer goed.vriendelijke mensen.dit reeds meer dan 25 jaar

62. l.van.outryve

zeer lekker.overvloedig.vriendelijke bediening.schappelijke prijs