ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Eetcafé Kronenhuis is gelegen aan de markt in Winterswijk. Het heeft een gezellige huiselijke sfeer. We hebben een gedeeltelijk overdekt en verwarmd terras dat in het seizoen uitgebreid wordt naar +/- 110 zitplaatsen. We hebben een zeer uitgebreide koffiekaart en ook voor lunch, diner en borrelen kunt u bij ons uitstekend terecht. Bezoek onze website www.kronenhuis.nl voor nog veel meer informatie.

5. Betalen Master Card pin Visa

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1376920648 64
1383119746 64
1420314336 84
1519499911 89

1. We hebben een fijne avond gehad, zijn goed verzorgd en we hebben heerlijk gegeten. De prijs- kwaliteitverhouding is goed!

2. Heerlijk restaurant.
    Goed eten! Tomaten en uiensoep vooraf is echt een aanrader!
    Bedienster straalde niet veel plezier uit... enige min punt. Wel hebben we genoten!!

3. Noa Riedijk

Klantonvriendelijk en geen slim beleid.

Omdat ik herstellende ben van een vervelende ziekte kan ik niet veel op. Toch wilde ik gezellig mee eten met mijn familie. Ik wilde een klein menu bestellen maar dit mocht niet omdat ik boven de 12 jaar ben.

Je betaald toch voor de portie die je krijgt? Hoe oud ik ben heeft toch niets te maken met de grote en de prijs van de portie. Heel raar. Er werd ook nog vervelend gereageerd door de medewerkster bediening. Zij bepaald de regels niet en daar moet ik het mee doen.

Wij gaan hier niet meer naartoe en ik zal dit eetcafé dan ook zeker afraden aan een ieder.

Ik begrijp waarom hier nog wel plek was en bij jullie buren niet..

4. Heerlijk eten, gezellige sfeer, aanrader is de biefstuk, nergens zo lekker als bij het Kronenhuis!

5. Bianca Boeyenk

Heerlijke avond gehad met lieve vriendinnen!!

6. Heerlijk gegeten met grotere groep. Vriendelijke bediening.

7. Betrouwbare kwaliteit: de kaart is niet heel uitgebreid, maar het eten met zorg klaargemaakt.
    Vriendelijke en vlotte bediening.
    Prijs/kwaliteit gunstig.
    Alleen de sfeer is iets minder: lijkt mij te komen door de grote open voorzijde...

Ik kom hier vaker en je weet dat het goed is.

8. Tom ten Dam

Het eten was echt lekker. Mooie gerechten, goed bereid, netjes geserveerd door bekwaam en zeer vriendelijk personeel.
    Zeker een aanrader.

9. Gerard Lavalaye

Lekker gegeten in een gezellige ambiance; nette bediening.
    We eten er vaker: altijd goed.

10. Ron Dorland

Heerlijk gegeten in een ontspannen en gezellige sfeer met goede bediening. Gewone kost kan verrassend lekker zijn!

11. Leuke en lekkere lunch voor een eetcafe. Prima en alerte bediening.

12. Goede ontvangst en bediening. Eten was goed verzorgd en smaakte opperbest.
    En dat terwijl we toch wel kritisch zijn.

13. Marjolein

Gezellig restaurant met mooi verwarmd terras en zeer vriendelijk personeel.
    De uiensoep vooraf was zonder meer heerlijk, de hoofdgerechten waren lekker al was bij de zalm met een limoen koriander saus de koriander ver te zoeken. Smaakte prima, maar waar was de koriander?
    Lekkere sla, goede friet / gebakken aardappeltjes en heerlijke witloof met ham en kaas . Nog een minpuntje: ja, bij koffie met verschillende lekkernijen verwacht je geen standaard chocolaatjes. Op een mini etagere kwamen wat chocolaatjes die helaas zo uit de voordeelverpakkingen van de Lidl of Action leken te komen. Op zich niets mis mee maar zeker geen €5,95 waard. Dan beter 1 mooie bonbon en een petit four of zo. Dit was wel heel makkelijk, beetje jammer. Maar geen reden om hier niet meer terug te gaan, verder gezellig en lekker gegeten.

14. Het eten lekker, goed verzorgd, was meer dan genoeg, we hopen in de toekomst vaker bij jullie komen eten.

15. Very good food.

16. Jolanda Beusink

Gezellig zitten, waar voor je geld! Aanrader!

17. Ginny Roeloffzen

Leuk en gezellig restaurant. Heerlijk gegeten voor een super redelijke prijs. Ook de bediening was snel en aardig. En wat een heerlijk huisgemaakt brood.

18. Jan en Anja

Heerlijk gegeten met 5 personen. Vriendelijke vlotte bediening. Wil je een iets andere samenstelling dan de menukaart laat zien, geen probleem. De plek bij de deur bleek iets te koud, er werd gelijk voor ons een andere tafel geregeld, Super toch? Komen beslist weer terug. Een echte aanrader.

19. Henk weerman

Heerlijk gegeten, goede bediening.
    Akoestiek kan beter, het was druk en behoorlijk lawaaierig.

20. We hebben heerlijk gegeten, leuke bediening, super eetcafe, echt een aanrader.

21. Lekker gegeten. Jammer dat we na het voorgerecht lang moesten wachten op het hoofdgerecht.

22. Siny Kruisselbrink

Het was voortreffelijk. De bediening was ook goed.

23. Lekker eten voor goede prijs, zeker aanrader.

24. Gezellig en lekker.

25. Miranda Baten

Het was heerlijk en een hele gezellige en onbedwongen sfeer, kortom een topavond!

26. Heerlijk gegeten en fijne bediening. Als enige minpunt de akoestiek was wel slecht.

27. Goed eetcafe met vriendelijk personeel en uitstekende keuken voor een betaalbare prijs, aanrader. Vlotte en goede service.

28. Vegetarische keuze is beperkt en niet echt verrassend. Verder top!

29. Eten en bediening prima, niks op aan te merken. Gewoon goed!

30. Gerben Geurkink

Heb echt heerlijk gegeten. Bediening prima. Kan niets negatiefs bedenken.
    Informele sfeer en dat ervaar ik als prettig.

31. Gewoon top. Leuke bediening met aandacht voor de klant. Eten goed zonder franjes maar gewoon zoals je mag verwachten. Komen niet uit de buurt helaas dus terugkomen zit wat lastig. Prijzen heel redelijk

32. Thea Dunnewold

Het eten was lekker, niet lang hoeven wachten. Fijne bediening! Kortom: voor herhaling vatbaar!

33. Gezellig restaurant met uitstekende bediening en heel lekker gegeten.
    En een primabprijs/kwaliteit verhouding dus al met al een restaurant om aan te bevelen.

34. Wolfgang lenz

Het eten was super en ruim voldoende, de bediening was erg vlot en vriendelijk, een klein min puntje de rode wijn was iets te warm wat door de bediening met het tweede glas super was opgelost door het glas vooraf koel te maken met ijsblokjes kronenhuis is een echte aanrader gr Wolfgang

35. A.B.Hoogenraad

Gerrit Peterink en ik hebben in een uiterst fijne ambiance van ons diner kunnen genieten.
    Het eten was voortreffelijk, maar ook de bediening.
    Gerrit Peterink kent reeds een aantal jaren jullie eetcafe. Voor mij was het volkomen nieuw.
    Mijn bijgevoegde beoordeling is gestoeld op mijn jarenlange ervaring in grote recreatieparken. O.m.als General manager bij CenterParcs en als directeur exploitatie van Aquadelta in Bruinisse.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar!

36. Cristo Scharenborg

Prima bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Mooi gezellig terras.

37. Ankie visser

Perfecte avond ondanks hitte ,zeker met heel jonge kinderen!

38. Konings G.W.

Het eten en de bediening waren prima.

39. Nathalie

Super gezellig gezeten, eten is heerlijk en bediening super vriendelijk

40. De gastvrijheid en de kwaliteit van het eten was geweldig! Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren erg goed van smaak en zag er verzorgd uit! Een slokje wijn meer in het glas zou welkom zijn maaar ja je kunt niet alles hebben! Komen beslist weer!

41. V. Koomen

Geweldig goed eten voor een schappelijke prijs. Ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening. Kortom, prima!

42. Charlotte

Wij eten hier regelmatig. Zeer nette bediening en snel. Eten is heel erg lekker voor een zeer scherpe prijs. Kortom: we zijn zeer tevreden, een echte aanrader.

43. Het was erg goed. Het eten was goed en de bediening netjes. Gezellige sfeer. Kortom een aanrader.

44. Jackie van de Pol

Fijne sfeer, zeer attente bediening en relaxte entourage.
    En het allerfijnste, zelfs het eten was geweldig!
    Echt voor herhaling vatbaar en een absolute aanrader!!!!

45. Jan Heynen

Op zaterdagavond prima gegeten met het gezin in een ongedwongen sfeer en attente bediening met een glimlach. De menukaart is niet uitgebreid, maar wel goed doordacht. Bovendien zijn er drie extra gerechten te verkrijgen die niet op de kaart vermeld staan. Het voorgerecht - uitstekend uiensoepje! - staat al vrij snel op tafel. Ook al moeten we zeker 20 minuten wachten op het hoofdgerecht; wachten is geen straf in het Kronenhuis, waar de sfeer ontspannen is en de rode wijn voortreffelijk smaakt. Het hoofdgerecht stelt ons niet teleur, alle vier hebben we iets anders gekozen en allemaal laten we het ons bijzonder goed smaken.
    De formule klopt als een bus: prima eten in een relaxte ambiance met een gastvrije serveerster tegen een prettig prijsje. We komen snel terug!

46. Ariël Vermeiden

We hebben heerlijk gegeten met ons vieren.

47. Ann Zweers

48. van der Kolk

Heerlijk gegeten, bediening uitstekend, en aardig.
    We waren met 7 personen . 1 jan. 2017
    Iedereen was tevreden
    Echt een aanrader

49. monique van Amelsfoort

Een prettig restaurant om uit eten te gaan. Ruime afstand tussen de tafeltjes, nette, vriendelijke bediening. Drie gangen menu werd smaakvol gepresenteerd en voldoende. Prijzen in goede verhouding met hetgeen wordt aangeboden. Vanwege de drukte (waarschijnlijk) die avond geen luide muziek door de boxen, wat erg prettig was, omdat je nu met je medegasten kon converseren.

50. Jte Brummelstroete

Geweldig goed gegeten. Zeer goede kwaliteit en bediening.

51. Wij hebben hier verassend lekker gegeten, het broodje vooraf, de kalfsentrecote was perfect gebakken de roze pepersaus klopte! De aardappelen waren goed gebakken, niet in de frituur of patat, gewoon lekkere gebakken aardappelen!! De groenten spinazie witlof worteltjes en de sla. Meestal in een eetcafé alleen sla. Eén opmerking: de muziek kan wel wat romantischer, daar hebben we ons aan geërgerd en het stond ook te hard, als je uit eten gaat wil je ook elkaar nog kunnen verstaan en dan is mooie achtergrondmuziek op zijn plaats. Voor de rest niets aan te merken. Riet

52. Gezellig en sfeervol eetcafé en de twee biljarttafels -overigens onbezet- zijn geen 'sta in de weg'. We kwamen niet om te biljarten maar om lekker te eten. De kaart is weliswaar niet echt uitgebreid te noemen; maar maakt de keus wel eenvoudiger. Buiten de kaart werd mondeling de Vitello tonato (dun gesneden kalfswang) en een duo van vis: schelvis en kabeljauw, aanbevolen. De saus op de vis is smakelijk maar gezien de kleine hoeveelheid zorgt deze niet voor de finishing touch die een gerecht tot iets bijzonders maakt. De witte Sauvignon blanc compenseerde dit gemis. De smaak van de prima geroosterde spareribs is wat vlak (liever iets pittiger) en proefde naar bloemetjes; rozemarijn? Iets minder in de marinade a.u.b. De bediening; gastvrouwen, is attent en voorkomend. De garnituur van: gebakken aardappeltjes, twee warme groente en royale gemengde salade was meer dan voldoende. Een dikke + is de achtergrondmuziek: sfeer verhogend en inderdaad aanwezig op de achtergrond. Al met al: heerlijk gegeten. Warm aanbevolen.

53. thea 597 punten

Afgelopen zaterdag in het Kronenhuis gegeten met 4 personen. Wij kenden het eetcafé niet omdat wij uit Brabant voor 2 dagen waren fietsen in de omgeving van Winterswijk. Restaurant geboekt omdat we na het fietsen geen zin hadden om dan nog naar iets gaan te zoeken. We kwamen binnen in een wat rumoerig eetcafé, waarvan we dachten; tja... we kijken wel. Maar het was uitermate goed. Heel lekker gegeten, borden netjes opgemaakt, warme en koude groente. De fles wijn die mijn vriendin en ik bestelden kwam in een leuke plastic ijstas. Heel leuk allemaal. Bediening kwam regelmatig of alles naar wens was. Kortom het was een hele goede ervaring. En als wij ooit nog eens in Winterswijk komen gaan we er zeker nog een keer eten.

54. Heerlijk gegeten in het Kronenhuis. Het was vrijdagavond, dus erg druk. Maar we konden met zes personen prima aan tafel zitten. Bediening was prettig en een kort woordje van de gastvrouw voordat we weggingen deed net even dat extra's. Eten was heerlijk, de carpaccio is echt een aanrader maar over de hoofdgerechten ook niets meer dan lof van de tafelgasten. Kortom, een prima avond.

55. Muurmans

Heel redelijk eetcafé niveau, is ons bevallen.

56. G. Jansink

Heerlijk gegeten op het fraai gelegen terras. Vriendelijk en attent personeel. Een aanrader!

57. Gisterenavond samen met mijn vrouw gegeten. Was erg lekker, de bediening was top. Mijn vrouw had de zalm, ik de biefstuk, was helemaal top. Echt een aanrader.

58. Semmy 108 punten

Heerlijk eten voor een prima prijs. Op het terras kun je heerlijk zitten. Binnen vind ik het persoonlijk wat minder gezellig.

59. Leuke relaxe tent voor een lekkere hap. Je krijgt meer dan genoeg op je bord. En voor kinderen is er voldoende keus.

61. jan hendriks

Zeer goed eten, waren met 5 personen. 4 verschillende gerechten besteld, alle 4 waren zeer lekker en ook alle bijgerechten waren super. Vriendelijk personeel. Waren op 28-03-2015 aanwezig, komen zeker terug.

62. Gert

63. Zaterdag 22-02-2014 zijn wij hier geweest. We hebben heerlijk gegeten. De biefstuk van de Haas was perfect bereid en werd goed op temperatuur geserveerd. Ook alle bijgerechten waren goed. Personeel is vriendelijk en alert en de sfeer is erg gezellig. Een echte aanrader!

64. Mijn vrouw en ik hebben hier op 11 januari 2014 naar volle tevredenheid gegeten. Ik had de biefstuk van de haas die perfect was gebakken en heet werd opgediend. Mijn vrouw had spare-ribs en die waren ook foutloos gebakken en uitstekend qua temperatuur. De meegeleverde gerechten (patat, salade en witlof met ham en kaas) smaakten ook heerlijk. De sfeer is gezellig en het personeel is vriendelijk en attend. Achterin staan 2 biljarttafels die de sfeer enigszins verstoren maar ze staan niet hinderlijk in de weg. Een absolute aanrader!

65. Absolute aanrader! Probeer vooral de Biefstuk van de haas, als je hem wilt hebben zoals 'ie hoort: medium tegen rare aan, maar volledig warm en van superkwaliteit en ze serveren hier de lekkerste uiensoep in de regio!

66. Eten beneden de maat en groente koken en serveren kennen ze niet.

67. Ik vind het een mooi restaurant/café waar je goed kunt eten.

68. joleintje

vooral een plek voor mensen van daar. Zeker wie er 's avonds zijn