't Backhuys in Winschoten

1320295307 92
1419188019 91
1482761905 93
1532208261 94

1. Gisteravond heel erg gezellig en lekker gegeten. Heel vriendelijke en behulpzame bediening en voor jarige schoonzus nog een verrassing bij de koffie. Hulde!

2. Gisteravond heerlijk gegeten in ' t Bakhuijs in Winschoten. Voor een goede, betaalbare maaltijd zit de sfeer, inzet van het personeel en een fantatische maaltijd er allemaal bij in. Mochten we er in de buurt zijn, zeker voor herhaling vatbaar.

3. Anoniem

Super goed eten en goede bediening.

4. Vanavond daar geweest te eten en kwaliteit/prijs was top hadden de 3 gangen menu gedaan en kon tegen kleine vergoeding een ander gerecht uit kiezen. Verder waren de porties zeer voldoende. We kamen niks te kort. Complimenten aan de kok dat alles mooi op tijd aan kwam waardoor we zo goed als niet hoefden te wachten.

Groetjes,

Zeer tevreden klanten.

5. Heerlijk gegeten, mooi gepresenteerd en goede service...zeker een aanrader 😃👌👌

6. J.P Emmelot

Na een prettige ontvangst hebben wij in een gezellige ruimte ruim twee uur genoten van een met zorg klaargemaakt driegangen menu. Perfecte servering, wijn op goede temperatuur, een heerlijke mix van vlees met garnituur met als afsluiting een bordje met allerlei lekkers zoals ijs , mousse e.d Kon niet beter. Kortom: een aanrader.

7. Gisteravond genoten van een goddelijk wildmenu.
    Vakmanschap ten top.

8. Julia Muskee

Het is hier heerlijk vertoeven, zalig eten, attente bediening en een mooie ambiance.

9. Willem Mulder

We hebben weer heerlijk gegeten bij het backhuys.

10. Hans Meihuizen

Het was weer top! Prachtig opgemaakte gerechten.

11. Jaap van Gans

Heerlijke, eerlijke gerechten die met finesse worden bereid. Zeer gastvrij. Een absolute aanrader. Top!

12. Dineren in Het Backhuys is een heerlijke culinaire ervaring. De gastvrouwen zijn super gastvrij en maken het een feestje om aan tafel te schuiven. Mijn partner heeft een glutenallergie, echter weet de kok dit probleem moeiteloos te elimineren. Smaakvol was het 4 gangen wilddiner, met een geweldige soepele rode huiswijn. De wild zwijn ham, de fazant, de hertenbiefstuk, smaakvol en voorzien van een uitgelezen garnituur. Het desert met rabarber is een geweldige afsluiter. Een restaurant om opnieuw te reserveren, zodra we in het "Hoge Noorden" zijn. Wij rijden er graag wat kilometers extra voor.

13. Dorothy Span

Geweldig, heerlijk, zalig, fantastisch genoten van ons diner met mijn familie.
    Een smaaksensatie die ik iedereen kan aanraden, complimenten voor de keuken en de bediening.
    Groeten uit Nijmegen

14. Alex ottens

Heerlijk gegeten en prima prijs kwaliteitverhouding.

15. Wederom onverdeeld enthousiast en uitermate onder de indruk van het gebodene. Deze keer op het beschutte terras.

Van amuse tot temperatuur van aperitief en wijn, van tijd-tussen-diverse-gangen tot opmaak en ingrediëntenkeuze, van voorkomendheid bediening tot mooi en interessant interieur. Van gebruik streekproducten tot kaart gelardeerd met Groninger culinair jargon.

Van alle super-smakelijke details eentje: de fantastische wijn uit Nieuwolda (Voor de niet-Groninger: Groningen).

En, niet in allerminste plaats: vrij parkeren in Winschoten. Als dat niet gastvrij is!

16. Henk den Boer

Prima sfeer, leuke inrichting in oude bakkerswinkel/bakkerij. Zeer goede en attente bediening naast heerlijk eten dat op een inventieve manier is samengesteld en wordt gepresenteerd. Echt een aanrader en een cullinaire parel in Winschoten.

17. Sape Woudman

18. Een bezoek aan dit restaurant is een echte smaaksensatie.
    Zeer vriendelijke bediening. En amuse hapje werd door de kok zelf geserveerd. Heel sfeervol restaurant en een zeer gedreven kok. Een echte aanrader waar je voor om kunt rijden.

19. Van der Hoek

Wat een geweldige zaak!

Na het lezen van een aantal zeer goede recensies besloten we afgelopen weekend hier te gaan eten. We komen uit Rotterdam, dus Groningen is voor ons onbekend terrein. Onze verwachtingen waren hoog, maar dit hebben zij weten te overtreffen. Wat een goede service, onwijs lieve en gastvrije mensen, en het eten was in één woord fantastisch! De borden zijn prachtig opgemaakt, de ingredienten zijn perfect op smaak, en je krijgt ongelofelijk veel waar voor je geld. Het is jammer dat we niet dichterbij wonen, want dan waren we beslist vaker gekomen!

20. janneke groenen

Wij hebben hier vorige week gegeten, maar vooral genoten.

De gerechten zien er smaakvol en creatief uit. De smaak is heerlijk en ook de amusehapjes vooraf zijn een feestje. Een kwaliteitsrestaurant met een infomele sfeer. De koks in dit restaurant zijn echte liefhebbers van koken. Als Brabantse ben ik een liefhebber van lekker eten, kwaliteit en word ik graag verrast. Dit restaurant biedt het allemaal.

21. Ruben 293 punten

Ik eet hier regelmatig. Soms alleen met mijn vrouw, maar ook wel met familie of vrienden. Het eten is hoe dan ook elke keer weer een feestje. In alle jaren dat ik hier kom is er eigenlijk nooit iets mis geweest met het eten.

Tegenwoordig bieden ze overigens iedere week een wisselend weekmenu (drie gangen) met een fantastische prijs-/kwaliteitsverhouding. Verder wordt er veel gebruik gemaakt van streekproducten en merk je dat men passie voor eten heeft.

Wat mij betreft nog steeds een aanrader!

22. Hillie Blok-Helbig

23. Jammer genoeg kunnen mijn man en ik ons niet bij de lovende recensies aansluiten. We kwamen in een leeg restaurant want vroeg (dus alle tijd voor de kok om ons eten goed klaar te maken) maar de door mij bestelde zeebaars had nog 15 minuten baktijd nodig om gaar te zijn dus die kon weer terug naar de keuken. Mijn man kreeg ondertussen wel zijn bord met de door hem bestelde snoekbaars dus hij heeft dit maar opgegeten. Toen hij uitgegeten was kwam alsnog mijn eten, deze keer wel gaar, weer. En de snoekbaars smaakte nergens naar....... Wat voor vis het was, geen idee. De zeebaars was, eenmaal gaar, lekker. Deze ervaring heeft het zo verpest dat er uiteindelijk geen positieve herinneringen overblijven, al was de serveerster best vriendelijk.

24. Wat een fantastische smaakervaring met een mooie presentatie. Kunst met een grote K. Ook het voorafje met eigen streekprodukten, heerlijk! Heel gastvrij ontvangen met goede bediening. Als we ooit weer in de buurt zijn, komen we zeker hier eten! Bedankt voor 2 heerlijke avondjes uit eten!

25. Andre en Ienke

Eten in het Backhuys is gewoon top en je bent hier gewoon een heerlijk avondje uit met geweldig eten. Chef Dirk weet echt wat koken is en maakt prachtige en heerlijke gerechten van vooral lokale produkten en dat ook nog tegen schappelijke prijzen. Het Backhuys is een van de pareltjes van het noorden, ook mede door de zeer vriendelijk bediening. Hier komen wij dus echt wel weer terug..

26. Gisteren het weekend gegeten. Een geweldige smaaksensatie! De streekproducten smaakten heerlijk, lang geleden dat ik zo lekker gegeten heb.

27. Carlo Wijering

Voor het eerst hier gegeten en na een wat aarzelende entree, waarbij we niet wisten waar we naar toe moesten, kwam de gastvrouw al. We hadden wel gereserveerd en gezien de drukte was dat geen overbodige luxe.
    Na een drankje kregen we het menu, maar ook een schaaltje met streekproducten uit eigen keuken!
    Ook het menu staat bol van Grunningse lekkernijen en inderdaad; De smaak en presentatie was uitmuntend.
    Ik heb ze al aan een aantal vrienden aangeraden.

28. Jan & Henriette Abbas

Fantastisch gegeten! Heerlijke streekproducten, smaakvol, verassend! Bediening vriendelijk, attent en precies de juiste timing qua bedienen! Top avond. Dank. Grv Jan & Henriette

29. Voor het eerst hier geweest,erg gezellig en heerlijk gegeten! We komen zeker terug.

30. Rene en irene

Wij hebben het afgelopen jaar veel restaurants bezocht in de omgeving. De kwaliteit was op een uitzondering na, matig. Eind oktober 2012, voor het eerst in dit restaurant gedineerd.
    Het 3 gangenmenu was prima van kwaliteit. Er was veel aandacht besteed aan de smaken en opmaak van alle 3 de gangen. Wij komen beslist weer terug.

31. Bert en Wilma

Gisteren heerlijk gegeten in een vol en sfeervol restaurant. Het overtreffen van de verwachtingnis hier regel. Een verrassende kaart met slow cooking, leuke Groningse teksten en echte gast rije bediening. Dirk de chef in de keuken ziet kans om met streekproducten mooie combinaties te maken. We hebben tournedos gegeten en draadjesvlees. Beiden perfect bereid en met een heerlijke zelfgemaakte jus. Overigens was het voorgerecht ook heel bijzonder. Een carpaccio van zalm en zoute haring. Kortom, een echte aanrader als je in de buurt bent.

32. Van den Berg

Op 14 juli 2012 voor het eerst gegeten in dit restuarant.
    In één woord geweldig! Alles klopt, de ontvangst, de kaart, de sfeer en natuurlijk de heerlijke gerechten.
    Komen zeker terug!

33. Heerlijk verrassend! Net en kundig personeel.

34. René Venema

35. Joke en Peter uit het westen des lands

We hebben ons laten verrassen met het (ja, ja) verrassings 4-gangenmenu. Bleek een goede keus. Uitstekende combinatie van perfect klaar gemaakte spijzen. Daarbij goede wijn en andere dranken. Personeel zeer gastvrij, klantgericht en kundig. We komen zeker een keer terug.

36. Thea Hidding

37. Wilma en Peter

Geweldig restaurant.
    Leuke sfeer; hartelijke bediening.
    Het weekmenu is top. Wij vragen ons steeds weer af hoe men dit kan leveren voor zo weinig geld.
    Een echte aanrader.

38. We zijn dit jaar verschillende keren wezen eten in dit
    super etablissement.
    Het eten is altijd van super kwaliteit.
    De bediening is goed en snel.
    We worden altijd vriendelijk begroet door de gastheer Bart.
    De wijn is voortreffelijk.
    Het beste restaurant in Winschoten
    Ze hebben ook een heel mooi terras.
    De sfeer is super.
    Voor rokers is een aparte rookruimte, super!!!!!!!!!!

39. Ulrike Staring

Voor het eerst in 't Backhuys gegeten. Ik ben best een verwende eter, maar dit was zo ontzettend lekker! Het varkensgebraad is zeker een aanrader, maar ook de soepen zijn verrukkelijk. De sfeer is leuk in dit oude bakkershuis. Zeker uitproberen! De prijs is het zeker waard.

40. Gert van der Laan

Dit jaar voor de derde keer geweest. De beide vorige keren waren al top (beide keren weekmenu), maar de kok heeft zich nu werkelijk overtroffen. Ben geen vegatarier, maar had uit nieuwsgierigheid het vegetarisch menu besteld (Stoetrolle). Zag er niet alleen prachtig uit, maar was ook om te smullen. Vriendin had toch weer voor het weekmenu gekozen en vond dit gerecht ook het beste tot nog toe. Aangezien het weekmenu een 3-gangen diner is, kreeg zij ook een toetje geserveerd. Eigenlijk had ik aan mijn Stoetrolle voldoende, maar dit nagerecht was zo lekker, dat ik er ook 1 heb laten komen.

Dit restaurant staat in Winschoten en omgeving op eenzame hoogte. Een dikke aanrader.

41. 1 woord: Fantastisch!

Prijs/kwaliteit: 10

Eten/drinken: 10 (heerlijke rode huiswijn)

Sfeer: 10

Bediening: 10

Hier willen we elke week wel eten :-)

42. Anneke en Albert

Wij aten er op 05-02-2011. We hadden niet gereserveerd en hadden gelukkig nog een tafeltje voor het uitkiezen omdat we vroeg waren. Later liep het (bijna) vol. De reden was duidelijk, we hebben heerlijk gegeten en in tegenstelling tot voorgaande recensies ervaarden wij de prijs/kwaliteit als zeer gunstig.

43. 28.1.2011 hier gegeten. De sfeer is heel gezellig, rustige atmosfeer. Prima ruimte aan de tafels, ook de tafels onderling staan ruim voldoende uit elkaar. Je zit in een oude Bakkerij, stijvol. Het diner was royaal van hoeveelheid, uitstekende Ossenhaas en Vis gegeten, aanrader hoor, niks te duur! De bediening en onthaal zijn oprecht en wel verzorgd. Ik geef een hoog cijfer en kom hier bij een volgend bezoek aan de regio terug.

44. De sfeer was goed, de bediening uitstekend en het eten was heerlijk. Ons is ook nog het één en ander over het bijzondere pand uitgelegd (leuk!). Kortom: een aanrader.

45. Heerlijk gegeten.

Prettige bediening en het eten was van hoge kwaliteit.

46. Vind het persoonlijk duur, let op ik zeg niet dat het te duur is! Komen we binnen voel ik me wel een ster, heerlijk om te ervaren! Klasse, mensen dank u wel!

47. Haute cuisine! De prijs is er dan ook naar, maar voor speciale gelegenheden een fantastisch restaurant met een zeer gezellige inrichting.

48. Prachtige creatie`s op het bordmwelke ook overwegend goed smaakten. Minpuntjes: carpattio duidelijk uit de diepvries en ossehaas ongevraagd rose geserveerd.De ossehaas lag ws ook al tijden in de koelkast. verder een wel zeer eenvoudige wijnkaart. Toch al met al een goede prijs/kwaliteit verhouding

49. r.van der baan

Genoten van een uitstekende lunch.Kwalitatief uitstekend ,ambiancie kan verbeterd worden(terras)Bediening eerst terughoudend later zeer vriendlijk(oost-gronings?)
    Wijn uitstekend