O Mundo in Wageningen

1392086161 78
1399741901 78
1438020600 81
1453332079 83

1. Absoluut geen ster waardig. Sfeer van het restaurant, koud en kil. Bediening jong en nerveus, en totaal niet klantgericht. Eten, smakeloos. Totaal geen smaak verrassing. Prijs veel te hoog. Rekening klopte niet.

1,3
  2. Middels dining deals hier met vrienden gegeten. Een vier-gangenmenu. We keken uit naar een ster-waardige avond. De conclusie is echter dat we het geheel geen ster waard vonden. We hebben in principe goed gegeten, maar hebben niet genoten. En dat vind ik toch een must bij een sterrenrestaurant. Het personeel deed zijn best en was vriendelijk, maar net dat beetje meer zat er niet bij. Ik heb het de hele avond koud gehad, terwijl ik daar niet zo snel last van heb. Al met al kan ik geen echte fouten noemen of zeggen dat het eten niet goed was, maar is er ook geen enthousiasme ontstaan en zullen we hier niet snel terugkeren.

3. Diepeveen

Vol verwachting zijn wij zaterdagavond met vrienden richting O Mundo vertrokken. Bij aankomst netjes onthaald door de hostess. Wij kregen een tafel aangeboden naast de ingang van het restaurant. Je tochtte daar echt weg. Ik snap niet dat ze daar een tafel neer zetten. Vooraf een amuse gekregen, waarvan de tompouce erg zuur was. Bij het voorgerecht kwamen de smaken totaal niet overeen. Het hoofdgerecht ging dan nog wel (duif). Wat wel erg goed was, waren de wijnen. Maar wij komen hier niet meer terug!! Zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding!!

4. Om mijn verjaardag leuk te beginnen hadden wij (4 personen) een warme lunch afgesproken bij O Mondo. Het was voor mij de tweede keer dat ik het restaurant aandeed. Gezellig was het en de bediening was top, zo ook de meeste gerechten. Mijn zoon en ik hadden buik en darmproblemen. Ik durfde mijn andere 2 gasten niet te vragen daar ik zo opgeschept had over de culinaire prestaties ;) Totdat een van de gasten vertelde dat zij voor 1 * had gegeten en voor 2 ** had gesch... Ook mijn andere gast had darm problemen. Na melding bij O Mondo werd ik teruggebeld door de restaurantmanager. Vol begrip toonde hij zich en na het met de chef gesproken te hebben kwamen zij tot de conclusie dat er niets fouts geserveerd was. Nog geen drankje bij een eventuele volgende diner afspraak kon er van af. Dit is een slechte klant-onvriendelijke benadering. Zeker voor een sterren restaurant. Wij zullen er niet zo gauw meer gaan eten en ik beveel het restaurant niet aan. Jammer dat dit zo werd opgepakt. Ook niet slim. Vriendelijke groet, Jolie.

Bezocht April, 2016

5. Edwin Koster

6. Carla 2091 punten

Op deze negende juni reden we aan het begin van de avond naar Wageningen. Ons doel was O Mundo. Ole was de dag ervoor 18 geworden en natuurlijk vieren we dat met een mooie maaltijd. O Mundo kenden we alle vier niet, dus we waren benieuwd. Parkeren is makkelijk, naast het hotel is een parking. O Mundo is gevestigd in Hotel de Wereld, leuk om eens te zien. Het restaurant zelf is nogal stijfjes ingericht vind ik, wel netjes verder, hoewel bij volledige bezetting het geheel wat krapjes aandoet.
    Een vriendelijke ontvangst en een ronde tafel in een hoek. Champagne uiteraard. Van Moutard hier. Niet aan tafel ingeschonken helaas, dus ik weet niet precies welke, wat jammer is. In ieder geval een soepel glas. Erbij wat knabbels. Op een bord. Een spritsje met kruiden; lekker, in een glas komkommerstengeltjes met een wasabidip; flauwtjes en een toastje met crème van tonijn met gevogeltelever; lekker.
    Nadat we hadden aangegeven accoord te gaan met een verrassingsmenu met voor allemaal een extra gang en daarbij graag een wijnarrangement (kaartje met de wijnen stond op tafel) wilden kwam er een amuse. In een glaasje een crème van doperwten met paling, crème fraîche en Cevenne-ui. Mooi op smaak en de ui was prettig zoet, een lekkere amuse dus. Tot slot verscheen er nog een bordje met daarop vier bitterballetjes met een vlaggetje. De bitterbal bleek gemaakt van geitenkaas met erbij wat rucolamayonaise. Lekker ook.
    De eerste wijn werd ingeschonken.
    Een Prova Regia, Lisboa, Portugal 2010. Van de Arinto-druif. Niet onaardig, maar erg licht vond ik. Ik begrijp na googelen ook waarom overigens.
    Het eerste gerecht kwam.
    Zalm. Ingelegd in mosterd, selderij en dille, geserveerd met asperges, tuinbonen,
doperwten, haringeitjes en bitterballetjes van Hollandse garnalen. Erbij nog twee halve kwarteleitjes, bietjes en een beetje kerrievichysoise. In aanleg een aardig gerecht, maar wat ons betreft niet heel samenhangend en aan de flauwe kant.
    De tweede wijn had een Spier moeten zijn (de reden eigenlijk dat we het arrangement hadden genomen), maar die bleek op, dus we kregen een Domaine Astruc, Malras, chardonnay-druif. Een vrij vlakke wijn uit de Languedoc. Erbij het tweede gerecht.
    Risotto. Van inktvis, limoen en fijne groenten geserveerd met zeebaars gebakken in gerookte paprika en schuim van amandel en knoflook.Risotto dus met inktvis, groentjes, een stukje niet heel bijzondere zeebaars, wat gerookte paprika en schuim waarin je duidelijk amandel en knoflook kon proeven. De risotto was goed, de zeebaars vond ik ondermaats. Ik heb eigenlijk nog nooit zo’n dun stukje zeebaars gezien eerlijk gezegd.
    De volgende wijn die werd ingeschonken zou het extra gekozen gerechtje begeleiden. Je kon kiezen uit drie gerechtjes en toevalligerwijs hadden we alledrie hetzelfde gerechtje gekozen. Deze wijn was deze avond Conde de Valdemar, Rioja, Viuradruif, Spanje 2010. Een heel aardige wijn, meer onze smaak. Het gerechtje erbij was ravioli van gegrilde gamba met couscous, tomaat, hangop en bouillabaiseschuim. Hoewel het gerechtje er mooi uitzag, was het helaas bepaald niet hoog op smaak, waardoor het eerlijk gezegd een beetje tegenviel Ik vond de ravioli ook te dik, ik ben een enorme voorstander van zo dun mogelijk pastadeeg.
    De volgende wijn was een Deakin Estate, Victoria, Australië 2010. In ieder geval een prettige Pinot Noir, die ik goed vond passen bij het gerecht.
    Franse eend. Gelakte tamme eendenborst geserveerd met vlees van de bout als brewatte met sinaasappel en saffraan, puree van knolselderij en witte chocolade en pikante wortel. Ik weet niet wat een brewatte is en google geeft ook geen uitsluitsel, behalve dan dat het van oorsprong iets Marokkaans is. Ik ga er maar vanuit dat het envelopje gevuld met de gekonfijte eend de brewatte is. Verder een stuk gelakte eend, wat crème van pastinaak en nog wat worteltjes. De eend was niet van briljante kwaliteit, ik moest zelfs het mes van echtgenoot lenen om het te kunnen snijden, vervelend vond ik dat. Het envelopje was wel lekker.
    Bij het hoofdgerecht kwam een Cecilia Beretta, Valpolicella Superiore Classico, Veneto 2010. Een lekkere Valpoliccella.
    Het hoofdgerecht was Moerland kalf. Op lage temperatuur gegaard en geserveerd met asperges, cannelloni van kalfstong, parelgort en fijne groenten met een crème van kappertjes en rozijnen. (googelen op Moerland kalf levert niets op, dus ik kan er geen verdere informatie over geven helaas).
    Een mooi stuk kalf kregen we, mooi mals. Erbij parelgort in een rolletje tong gewikkeld met erop een cornichon, leuk! Verder bruine pompoencrunch, asperges, goede eigen jus en mooie linzen onder het stukje kalf. Een goed gerecht!
    Bij het dessert was er een keus uit twee dessertwijnen. De zonen kozen voor de Chateau Tariquet, Gascognes 2011, Gros Mansengdruif, maar wij kenden die al en wilden de Stiegelmar Spätlese, Burgenland 2011, Muskat-Ottonel wel eens proeven. Allebei fijne, niet te zoete dessertwijnen.
    Het dessert zelf was deze avond rabarber. Met een mousse van sereh geserveerd met roomijs van basmatirijst, pindakoekjes en kokos crème. Een tompoes van sereh met rabarber kregen we, met erop een flinke bol basmatiroomijs, er naast aardbeitjes en gezouten nootjes en nog wat rabarber. In aanleg een fris dessert, maar op de een of andere manier kwamen de smaken niet goed los. Wat ik erg betreurde was dat ik via mail had gevraagd of het mogelijk was om op het dessertbordje van Ole met bv. chocolade ‘proficiat’ te tekenen en had daarop een heel enthousiaste mail teruggekregen dat de kok dat zeker zou doen. Niets stond er op zijn bord helaas. Bij het afrekenen heb ik daar een opmerking over gemaakt en de vriendelijke mevrouw wist nergens van. De volgende ochtend trof ik de genoemde mails nog aan in mijn mailbox en ik heb dus een mail gestuurd met mijn opmerking. Diezelfde dag nog kreeg ik een mail terug dat het hen erg speet en dat ze het hoog opnamen. Ole kreeg een bon aangeboden om in het tegenovergelegen pannenkoekenrestaurant een volledig verzorgde avond voor twee te mogen doorbrengen. Een zeer aardig gebaar vond ik dat en ik stel dat ook enorm op prijs.
    Bij de espresso kwamen nog wat snoeperijtjes en na het betalen van de rekening verlieten we niet geheel tevreden O Mundo. Nog even los van het - inmiddels dus uitstekend opgeloste - misverstand vond ik de kwaliteit van de maaltijd niet geheel conform de verwachting die ik heb bij een * restaurant. De kwaliteit van de ingrediënten zou beter kunnen heb ik zo de indruk. De bediening is overigens onervaren, maar wel goed en van zeer goede wil, wat heel prettig is.

7. Ik heb hier op 5 mei met mijn vriendin gegeten. Het eerst wat de dame bij de deur zei was: "jullie weten dat dit een restaurant is met een michelin ster, toch?" terwijl ze ons met de nek aan keek. Dit was eigenlijk wel te verwachten aangezien wij allebei nog pubers zijn, dus dat snapte ik wel. Maar helaas was de volgende anderhalf uur erg ongemakkelijk en zuchte de serveerster bij elke bestelling die we deden. Als wij haar bedankte trok ze een verwaand hoofd en liep ze weg. De enige glimlach die ik die avond gezien heb was toen ze ons voor het eerst die avond normaal behandelde, omdat we 10% fooi hadden gegeven.

Erg jammer, want het eten was wel lekker. Ik vind het alleen minder prettig als ik tijdens een romantisch diner met mijn vriendin als een stuk afval behandeld word. Ja, hier ga ik niet snel meer eten.

8. Jan en Neeltje

Gisteren met familie hier bijzonder lekker gegeten. Geweldige ervaring, alles was echt af. Geweldige smaaksensaties met bijpassende wijnen. Prettige bediening, uitstekende timing tussen de gerechten. Enige minpuntje was dat er geen wijnarrangement is met een vaste prijs, maar dat je per glas betaalt. Prijzen van de wijn zijn vrij stevig.

9. De soep was heerlijk, maar mijn broodje was verbrand. Jammer.

10. Woensdag 31 augustus 2011 gegeten bij Omundo.
    Op 1 tafel na was het restaurant vol. Gekozen voor het 7 gangen maandmenu. Sfeervol en verzorgd ingericht, ruime opstelling. Mooie amuses en uitstekende gerechten, goed op smaak en temperatuur. Vlotte en niet stijve bediening. Prima uitleg bij de wijnen en de gerechten door gastheer Tom (zijn naam zagen we later op de rekening staan). Het BOB wijn arrangement bleek later op de rekening zeer vriendelijk geprijst. Tot en met het weggaan bleef gastheer Tom zijn taak uiterst plezierig uitoefenen. Uitstekend prijs/kwaliteit. Gaan er zeker opnieuw eten.

11. Geweldig restaurant.

Bedienend personeel weet waar het over praat, geeft goede wijnadviezen, en herkent vaste gasten.

Ook een groot pluspunt is dat de prijzen niet enorm omhoog zijn geschoten na het in ontvangst nemen van hun 1ste michelinster!

12. JONCKHEERE

13. Pierre Kegels

14. Heerlijk gegeten. Verrassende smaakcombinaties die allemaal even lekker waren.

De live muziek had wat zachter gemogen, maar beide heren waren zo enthousiast dat ze steeds weer op sterkte terugkeerden. De muziekkeuze en kwaliteit was echter prima :-)

15. Hilbert en Evelyn

Hier ga je niet eten maar uit eten, neem de tijd en geniet er van. Heerlijk en mooie gerechten van verfijnde smaak.

Over de bediening alleen maar lof.

16. Ilona Pomstra

17. Alhoewel de kwaliteit van het eten erg goed was, was de hoeveelheid eten ver beneden de maat. We hadden een vijf gangen menu maar alle vier hadden we zoveel honger na het eten dat we thuis nog maar kroketten hebben gebakken.

Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.

18. O Mundo XXL menu gegeten! Heeeerlijk; 7 gangen met telkens een smakelijke verrassing van verschillende smaken. Prima wijnen die de smaak completeerden. Leuke bediening.

Meer dan een avondje uit!

19. Fantastisch lekker gegeten.

Pure smaken gecombineerd in geweldige gerechten.

Qua hoeveelheden kregen we precies genoeg.

We gaan zeker nog een keer in o Mundo eten.

20. Louiz van der Beek

21. Gepaste en toch gezellige bediening, zeer attent en kennis van het voedsel. Van de obers hoor je dus gelukkig niet meteen "Dat zal ik even navragen".

Zeer verfijnde smaak, mooie gerechten en goede wijnkeuzes.

22. Uit eten in stijl. Heerlijk eten en goede bediening.

23. marja degen

Wat wij erg storend vonden is dat er een hond aan het tafeltje naast ons luid slurpend zijn bak water aan het leeg maken was. Is zeker geen prettig gehoor als je zit te eten. Verder was alles prima.

24. Dit restaurant bestaat nog wel degelijk. We hebber er op 12 okt 2006 heerlijk gegeten !!

25. helaas bestaat dit restaurant niet meer