Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vlieland verdeeld zijn.

1. Nederlands Vlieland

Stalman

Het was niet de eerste en hopelijk ook niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Het was weer top.

2. Nederlands Vlieland

Van de week weer heerlijk gegeten bij de Richel. Het is er gezellig, het eten staat snel op je tafel en het is gewoon lekker.
    Wij gaan vaak voor de schnitzel heel ernvoudig omdat die zo heerlijk is. Vervelende is wel dat als we elders n schnitzel eten het eigenlijk altijd tegenvalt. Dat zegt genoeg toch?

3. Nederlands Vlieland

Gretha Werkman

Ontzettend lekker gegeten voor weinig geld.

Gezellige tent. Prima voorafje. Garnalencocktail was erg goed. Mijn vrouw had een prima visje. Ik had de spare-ribs. Die vielen tegen. Niet gemarineerd, niet mals, flauw en 3 sausjes in een kartonnen bakje erbij. Als je 5 vleesgerechten hebt moeten ze allemaal prima zijn.

Prima sfeer. Correcte bediening. Garnalencocktail vooraf was prima. Ik nam daarna spare-ribs. Deze waren taai en flauw. Advies: niet nemen.

6. Nederlands Vlieland

Heerlijk gegeten!!!! De ribeye is een aanrader, ik heb genoten. 😊 Ook de gebakken lever is al jaren 1 van mijn favorieten. De dame blanche met ECHTE CHOCOLADE, maakt voor mij de avond af.

Super...heerlijk gegeten en vriendelijk personeel...

8. Nederlands Vlieland

ineke postma

Geweldig restaurant waar heerlijk kunt eten zonder poespas en de de prijs is normaal. Eten hier altijd een keer als we op Vlieland zijn.

9. Internationaal Vlieland

Harry en Jenny Kuizenga

Fantastisch gegeten! Bediening met kennis van zaken -wat een verademing- en het vijf gangen menu was werkelijk een culinaire verrassing! De koks kwamen zelf ook gerechten uitserveren wat enorm werd gewaardeerd! Het wijnarrangement maakte het plaatje af. Met recht was het genieten met hoofdletter G! Dit restaurant en team verdient een ster. We komen heel graag nog eens terug. Hartelijke groeten, Harry en Jenny Kuizenga.

10. Nederlands Vlieland

Prima eten voor een prima prijs.

11. Internationaal Vlieland

Jaap Hamstra

12. Nederlands Vlieland

De klassieke gebakken lever was weer als van ouds.
    Het pannacotta dessert was heerlijk en de bediening snel en vriendelijk.
    Gezellig restaurant.

Mooie locatie, prachtige zaak en prima eten, maar we moeten nog even wennen aan het moderne interieur! De kneuterigheid zoals voorheen missen we wel een beetje

Mooi ingericht op toplocatie. Gastvrijheid heb ik niet ervaren. Borden en eten met bon wordt op tafel 'gedumpt' terwijl er al werd gekeken naar een andere tafel. Bijzondere ervaring. Geen gevoel van welkom zijn. We zijn na het eten (oké, maar niet bijzonder) snel weer weggegaan. De plek is echt prachtig, maar als t niet meer vriest neem ik liever een zelfbelegd broodje mee

15. Pannenkoekenhuis Vlieland

Bij aankomstdag is ons eerste "etentje" bij het pannenkoekenhuis.
    Plezierige bediening, heerlijke pannenkoeken en een grote keuze uit beleg. Echte aanrader. Bij ons is dit inmiddels traditie geworden.

16. Pannenkoekenhuis Vlieland

Olga Jansen

17. Internationaal Vlieland

Wat een smaaksensaties en wat een lieve bediening. Het wijnarrangement bij het 5-gangen menu is een aanrader. Prijs-kwaliteit is prima in balans. Gewoon een heerlijke avond uit!

G. Van Assen

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.

Op fiets naar ‘verste’ eetgelegenheid op ‘t eiland: Posthuys. Lunch it is.
    Redelijk uitgebreide kaart en de plichtmatige uitsmijter ontbreekt. Gedurfd.
    Hamburgers, belegd broodjes en pannenkoeken gekozen. Heerlijke hamburger op grote bol met kaas en bacon en ruime salade voor nog geen 9, - euro. Sausjes apart. Uitstekend.
    Pannenkoek met appel en suiker groter dan bord. Niets mis mee. Belegde verse broodjes met geitenkaas en cranberrie-saus. Goed ontvangen.
    Ontspannen inrichting en sfeer, fijne bediening en ondanks volle zaak binnen 10 minuten op tafel. En oh ja, vers geperste jus, heerlijk.
    Na uitbuiken terugfietsen naar dorp, stop onderweg even om cranberries te plukken!

Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening met net dat beetje extra aandacht. Goede stoelen/inrichting.
    Bot (laaxumer), spareribs, mosselen en mixed grill, alles goed met extra groente en salade. Fijne wijnkaart. Wel even reserveren, want de Herbergh is gewild!

WillemO

Volledig verbouwd met nieuw interieur. Sfeer en richting is gezellig te noemen, door open keuken is de geur echter ook goed merkbaar in het restaurant. Aparte kinderhoek dicht bij de sfeerhaard. Niet handig. Door inrichting erg luidruchtig en dan ook nog een soort lounge muziek op de achtergrond. Voor mij persoonlijk veel te veel geluiden om lekker te zitten.
    Glaasje wijn vanaf 5,-. Prijzen op hele kaart zijn trouwens afgerond op hele euro’s. Broodje hamburger lunch 17,-. Prijzen zijn naar mijn mening te hoog voor eetcafe niveau.

23. Nederlands Vlieland

Gerard en Elies

Gezellig en goed gegeten. Bediening erg vriendelijk. Een snelle goede kok. Niet een uur wachten op je eten, waardoor je avondje uit eten extra duur wordt door dat extra drinken.

Eten in een informele prachtige sfeer.
    Hoewel het eten lekker was werd alles wel erg snel opgediend (waardoor ik enigszins twijfel over de versheid). Maar ja prijs - kwaliteit is in orde.

25. Internationaal Vlieland

Prachtig mooi modern restaurant met geweldig uitzicht op de haven en waddenzee.
    Je zit er heerlijk binnen en buiten.
    Personeel is vriendelijk en heeft een open uitstraling.

26. Nederlands Vlieland

W.Groeneveld

Prima restaurant, gewoon lekker eten in ongedwongen sfeer!

Gewoon goed. Leuke plek. Eten was goed.
    Steak medium zoals gevraagt.
    Prima prima.

28. Nederlands Vlieland

Weer heerlijk gegeten bij de Richel! Wij zijn verslaafd aan de heerlijke schnitzels🤗. Die is nergens zo goed als daar, ook aan de wal is t meestal n teleurstelling als we n schnitzel nemen. Ook fijn dat er naast de bekende sla/rauwkost ook eens wat anders is...de doperwtes salade. Ook lekker. En Jesse's toetje ook n echte aanrader! Fijne no nonsense bediening. Je voelt je er thuis🤗.

Karin seydel

Mojito top!
    Vrolijke positieve sfeer en sympathieke bediening.
    Snap dat je daar graag werkt.
    En als gast voel je je gelijk thuis. Ook door de goede muziek die ze draaien.

30. Nederlands Vlieland

Informele sfeer. Goed eten.