Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vlieland verdeeld zijn.

1. Internationaal Vlieland

Wat een smaaksensaties en wat een lieve bediening. Het wijnarrangement bij het 5-gangen menu is een aanrader. Prijs-kwaliteit is prima in balans. Gewoon een heerlijke avond uit!

G. Van Assen

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.

Op fiets naar ‘verste’ eetgelegenheid op ‘t eiland: Posthuys. Lunch it is.
    Redelijk uitgebreide kaart en de plichtmatige uitsmijter ontbreekt. Gedurfd.
    Hamburgers, belegd broodjes en pannenkoeken gekozen. Heerlijke hamburger op grote bol met kaas en bacon en ruime salade voor nog geen 9, - euro. Sausjes apart. Uitstekend.
    Pannenkoek met appel en suiker groter dan bord. Niets mis mee. Belegde verse broodjes met geitenkaas en cranberrie-saus. Goed ontvangen.
    Ontspannen inrichting en sfeer, fijne bediening en ondanks volle zaak binnen 10 minuten op tafel. En oh ja, vers geperste jus, heerlijk.
    Na uitbuiken terugfietsen naar dorp, stop onderweg even om cranberries te plukken!

Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening met net dat beetje extra aandacht. Goede stoelen/inrichting.
    Bot (laaxumer), spareribs, mosselen en mixed grill, alles goed met extra groente en salade. Fijne wijnkaart. Wel even reserveren, want de Herbergh is gewild!

WillemO

Volledig verbouwd met nieuw interieur. Sfeer en richting is gezellig te noemen, door open keuken is de geur echter ook goed merkbaar in het restaurant. Aparte kinderhoek dicht bij de sfeerhaard. Niet handig. Door inrichting erg luidruchtig en dan ook nog een soort lounge muziek op de achtergrond. Voor mij persoonlijk veel te veel geluiden om lekker te zitten.
    Glaasje wijn vanaf 5,-. Prijzen op hele kaart zijn trouwens afgerond op hele euro’s. Broodje hamburger lunch 17,-. Prijzen zijn naar mijn mening te hoog voor eetcafe niveau.

7. Nederlands Vlieland

Gerard en Elies

Gezellig en goed gegeten. Bediening erg vriendelijk. Een snelle goede kok. Niet een uur wachten op je eten, waardoor je avondje uit eten extra duur wordt door dat extra drinken.

Eten in een informele prachtige sfeer.
    Hoewel het eten lekker was werd alles wel erg snel opgediend (waardoor ik enigszins twijfel over de versheid). Maar ja prijs - kwaliteit is in orde.

9. Internationaal Vlieland

Prachtig mooi modern restaurant met geweldig uitzicht op de haven en waddenzee.
    Je zit er heerlijk binnen en buiten.
    Personeel is vriendelijk en heeft een open uitstraling.

10. Nederlands Vlieland

W.Groeneveld

Prima restaurant, gewoon lekker eten in ongedwongen sfeer!

Gewoon goed. Leuke plek. Eten was goed.
    Steak medium zoals gevraagt.
    Prima prima.

12. Nederlands Vlieland

Nicky Matser

Weer heerlijk gegeten bij de Richel! Wij zijn verslaafd aan de heerlijke schnitzels🤗. Die is nergens zo goed als daar, ook aan de wal is t meestal n teleurstelling als we n schnitzel nemen. Ook fijn dat er naast de bekende sla/rauwkost ook eens wat anders is...de doperwtes salade. Ook lekker. En Jesse's toetje ook n echte aanrader! Fijne no nonsense bediening. Je voelt je er thuis🤗.

Karin seydel

Mojito top!
    Vrolijke positieve sfeer en sympathieke bediening.
    Snap dat je daar graag werkt.
    En als gast voel je je gelijk thuis. Ook door de goede muziek die ze draaien.

14. Nederlands Vlieland

Informele sfeer. Goed eten.

15. Nederlands Vlieland

Fons Terhurne

We hebben heerlijk gegeten en de prijs was ook goed. Een aanrader.

16. Nederlands Vlieland

Gezellig, persoonlijk en heerlijk gegeten!

17. Nederlands Vlieland

C.R. Verbeek

Heerlijk gegeten. Goeie sfeer. Volgend jaar komen we weer.

18. Nederlands Vlieland

Wij hebben erg lekker gegeten en komen zeker weer terug. Van de gerechten van de gezinsleden heb ik geproefd en alles was gewoon goed. Ook was de ambiance en de bediening aangenaam.

19. Nederlands Vlieland

vlielandganger

Leuk tentje. Eten was op zich prima, maar teveel friet en aardappelsjes in verhouding tot de vis en de schnitzel. Personeel was aardig.

Deze avond herkansing gelet op ervaringen van gisteren.
    Prima avond gehad, goede voorgerechten, heerlijke gamba's van de grill afgesloten met prima eton mess en zeer vriendelijk en betrokken personeel.
    En net als gisteren, heerlijke wijn.

Het eten was niet bijzonder. Voorgerecht van garnalen was te zompig, waarbij de cognac te zeer aanwezig was. Pommodorisoep was erg vlak. Mosselen waren erg lekker maar bijbestelde patat kwam niet en werd alsnog gebracht toen eten al op was.
    Erg lekkere wijn.
    Geen warme sfeer vanuit bediening.
    Prijs ligt veel te hoog voor hetgeen geserveerd wordt.
    Het is prettig om als hotelgast dicht bij huis te kunnen eten maar was teleurstellende ervaring.
    Ligging van het restaurant is geweldig en eten met dit mooie uitzicht is natuurlijk een kado!

22. Internationaal Vlieland

Arjan Houwaart

Voor de eerste keer gegeten bij Zuiver. Was een prima ervaring met niet echt ontzettend spannende gerechten maar wel erg lekker en zeker mooi op smaak. Wijnarrangement (bob) was zeker niet spectaculair en voor 17,50 veel te hoog qua prijs. Aperitief à 8,50 ook te hoog voor n glaasje cava! Balans keuken/wijnen is niet in evenwicht. Jammer!

Alex de vries

Geweldig gegeten. De voorkant van het restaurant deed ons twijfelen maar van binnen perfect. Stoelen zaten goed bediening super. Gerechten heerlijk vooral het dessert blue stilton met stoof peertjes een aanrader.

24. Nederlands Vlieland

Alex de vries

Eten was erg goed, bediening super vriendelijk.
    Je voelt je snel op je gemak. Had eerst mijn twijfels omdat ze niet door de VVV werden aanbevolen maar nu reeds meerdere malen gegeten. Dikke aanrader.

25. Nederlands Vlieland

Henny sinnema

Wat een mooie zaak hebben jullie! Heerlijk gegeten, de gebakken lever is een aanrader, wat ons betreft een dikke 10!

Groeten van Henny en floris

Helaas teleurstellende ervaring.
    Kruidenboter bij broodplankje was nogal hard en droog (niet smeerbaar. Kwam wat oud over). Zeer lang moeten wachten op het hoofdgerecht (bijna 2 uur). Volgens bediening was men vergeten onze bestelling aan de keuken door te geven. De bestelling zou nu zsm komen. De snelheid had gevolgen: Medium biefstuk was te rauw, 2 bestelde bijgerechten zaten er niet bij, 1 topping op de hamburger was men ook vergeten. De gepofte aardappel was veel te droog.(nee, ik vergis me niet met kruimige aardappel)
    Volgens bediening had men niet gerekend op zo'n drukke zondagavond.
    Om positief te eindigen: de friet en hamburger waren goed. Het idee mbt de manier van bestellen en om zelf je broodje hamburger samen te kunen stellen is erg leuk en ook leuke sfeer. De bediening was vriendelijk.

27. Nederlands Vlieland

Ons favoriete eetadres op Vlieland! Prima eten in een leuke, informele sfeer. Wij waren al blij met de grappa, nu nog limoncello?

28. Nederlands Vlieland

Jurriën Kemmink

Prima gegeten. Zeker de moeite waard om de Dorpstraat even door te lopen. Ontspannen sfeer en de bediening is vriendelijk en gastvrij. Volgende keer Vlieland komen we zeker weer.

29. Nederlands Vlieland

Lekker gegeten voor een redelijke prijs!
    Vriendelijke bediening!
    Komen beslist nog eens terug.

30. Nederlands Vlieland

Jh wessels

Twee keer gegeten hier, was helemaal top! Goeie service en eten was erg lekker! Komen hier zeker nog een keer vaker!