De Richel in Vlieland

Begin uw vakantie eens aan de andere kant van de Dorpsstraat

Uitzonderingen

1442391909 78
1454207373 80
1471930569 85
1519192425 84

1. Gezellige avond en heerlijk gegeten met super leuke mensen! Top.

2. We hebben hier heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. De bediening was vlot en heel vriendelijk.

3. Jan van Ingen Schenau

Echt een leuk restaurant om betaalbaar en goed te eten. Slippies om je vingers bij af te likken. En vooraf garnalenkroketjes die niveau Holtkamp hebben. Kortom heerlijk om hier te vertoeven.

4. Heerlijk restaurant. No nonsens met heerlijke ouderwetse gerechten.
    Gelukkig hadden we gereserveerd, want zelfs op een doordeweekse woensdag zit dit restaurant gewoon vol.

5. Jan Ploeger

Prima service en heerlijk gegeten!

6. M Ziegerink

De Richel is een gezellig restaurant, we zijn nu meerdere keren geweest en komen bij ons volgende bezoek aan Vlieland zeker terug. Het eten smaakt altijd heerlijk, de week specials zijn altijd bijzonder en lekker! De bediening is vriendelijk en vlot! Voor ons inmiddels een vast adres als we Vlieland bezoeken.

7. Onze verwachtingen van dit restaurant zijn zeker niet waar gemaakt. Het eten is niet bijzonder en eerder als middelmatig te kwalificeren. De bediening is routineus en wekt de indruk meer aandacht voor elkaar te hebben dan voor de gasten.
    Dit restaurant is wat ons betreft geen aanrader, zeker niet in vergelijking met meerdere andere restaurants in diezelfde Dorpsstraat.
    Misschien nog een tip:
    Dat er in de horeca opmerkingen worden gemaakt over gasten komt wel meer voor, maar doe dat dan in ieder geval niet, zoals bij u, binnen de gehoorsafstand van andere gasten!

8. Siska 't Hart

Het eten in de Richel was erg lekker en de sfeer heel ongedwongen en gezellig. Ondanks het feit dat we met een groot gezelschap waren, en het erg druk was in het restaurant, was ieder gerecht met zorg klaargemaakt.

9. Het plan was om tijdens mijn 12 dagen verblijf op Vlieland verschillende restaurants uit te proberen. Ik heb totaal 5 keer bij De Richel gegeten. Dat zegt genoeg. Alleen al voor de overheerlijke palingsoep kom ik weer terug. Super!

10. Eten matig, hoog tempo: bestellen, eten, betalen en wegwezen. Gemaakt vriendelijk personeel, die het drukker met elkaar heeft als met de lastige gasten. Heb me op Vlieland altijd welkom gevoeld in de restaurants, maar hier niet. Gelukkig zijn er veel goede restaurants op Vlieland.

11. Kees van Poortvliet

Gezellig restaurant, erg vriendelijke bediening, heerlijk eten, niet duur. Kortom een aanrader!

12. Jaco Oostinga

Dinsdag daar gegeten. We hadden voor 4 mensen bij het raam gereserveerd. Er vielen helaas 2 mensen door omstandigheden plotseling uit. Er werd ons verzocht om aan een andere tafel plaats te nemen. Dit was wel een veel minder prettige plek. Gelukkig konden we zelf nog een andere plaats kiezen. De locatie is heel sfeervol maar wel gehorig. Waar we eerst zaten konden we elkaar bijna niet goed verstaan. De bediening was heel vriendelijk. We moesten na het hoofdgerecht lang wachten voor er iemand kwam om het nagerecht op te nemen. De prijs kwaliteit is goed. Het eten was niet culinair maar wel boven gemiddeld.
    Wat mij betreft, ondanks de verbeterpuntjes een aanrader.

13. F van Gorkum

Prima service van het vriendelijke personeel. Uitstekend eten. Wat wil je nog meer.

14. Jan en Yvonne

Een goed stukje eten voor een heel redelijke prijs. De bediening is super vriendelijk, meedenkend en attent. Goede huiswijnen.

15. Sfeervol restaurant in de Dorpstraat. De vegetarische maaltijdsalades zijn niet bijzonder, eerder maagvullend door de overdreven hoeveelheid noten. De rabarber is veel te zoet. De helft van de suiker kan er vanaf en zet er voor de zoetekauwen een schoteltje suiker bij, dat is ons advies. De huiswijn is goed en dat je er ongevraagd een karafje water bij krijgt is een positieve vermelding waard. Het was niet verfijnd, maar we hebben toch goed gegeten in dit gezellige restaurant.

16. Fijne sfeer. Heerlijk eten. Mijn favoriete restaurant op Vlieland.

17. Ron Scheffers

Heerlijk gegeten. Goede en vriendelijke bediening. Echt een aanrader!

18. Gezellig en druk restaurant. Eten eenvoudig en matige kwaliteit. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening.

19. Stalman

Het was niet de eerste en hopelijk ook niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Het was weer top.

20. Van de week weer heerlijk gegeten bij de Richel. Het is er gezellig, het eten staat snel op je tafel en het is gewoon lekker.
    Wij gaan vaak voor de schnitzel heel ernvoudig omdat die zo heerlijk is. Vervelende is wel dat als we elders n schnitzel eten het eigenlijk altijd tegenvalt. Dat zegt genoeg toch?

21. Gretha Werkman

Ontzettend lekker gegeten voor weinig geld.

22. Heerlijk gegeten!!!! De ribeye is een aanrader, ik heb genoten. 😊 Ook de gebakken lever is al jaren 1 van mijn favorieten. De dame blanche met ECHTE CHOCOLADE, maakt voor mij de avond af.

23. ineke postma

Geweldig restaurant waar heerlijk kunt eten zonder poespas en de de prijs is normaal. Eten hier altijd een keer als we op Vlieland zijn.

24. Prima eten voor een prima prijs.

25. De klassieke gebakken lever was weer als van ouds.
    Het pannacotta dessert was heerlijk en de bediening snel en vriendelijk.
    Gezellig restaurant.

26. Gerard en Elies

Gezellig en goed gegeten. Bediening erg vriendelijk. Een snelle goede kok. Niet een uur wachten op je eten, waardoor je avondje uit eten extra duur wordt door dat extra drinken.

27. W.Groeneveld

Prima restaurant, gewoon lekker eten in ongedwongen sfeer!

28. Informele sfeer. Goed eten.

29. Fons Terhurne

We hebben heerlijk gegeten en de prijs was ook goed. Een aanrader.

30. Gezellig, persoonlijk en heerlijk gegeten!

31. C.R. Verbeek

Heerlijk gegeten. Goeie sfeer. Volgend jaar komen we weer.

32. Wij hebben erg lekker gegeten en komen zeker weer terug. Van de gerechten van de gezinsleden heb ik geproefd en alles was gewoon goed. Ook was de ambiance en de bediening aangenaam.

33. vlielandganger

Leuk tentje. Eten was op zich prima, maar teveel friet en aardappelsjes in verhouding tot de vis en de schnitzel. Personeel was aardig.

34. Alex de vries

Eten was erg goed, bediening super vriendelijk.
    Je voelt je snel op je gemak. Had eerst mijn twijfels omdat ze niet door de VVV werden aanbevolen maar nu reeds meerdere malen gegeten. Dikke aanrader.

35. Henny sinnema

Wat een mooie zaak hebben jullie! Heerlijk gegeten, de gebakken lever is een aanrader, wat ons betreft een dikke 10!

Groeten van Henny en floris

36. Ons favoriete eetadres op Vlieland! Prima eten in een leuke, informele sfeer. Wij waren al blij met de grappa, nu nog limoncello?

37. Jurriën Kemmink

Prima gegeten. Zeker de moeite waard om de Dorpstraat even door te lopen. Ontspannen sfeer en de bediening is vriendelijk en gastvrij. Volgende keer Vlieland komen we zeker weer.

38. Lekker gegeten voor een redelijke prijs!
    Vriendelijke bediening!
    Komen beslist nog eens terug.

39. Jh wessels

Twee keer gegeten hier, was helemaal top! Goeie service en eten was erg lekker! Komen hier zeker nog een keer vaker!

40. Echte aanrader voor als je van lekker eten houdt!

41. Jacques van Akkeren

Ook deze keer was het eten heel goed en lekker. Doordat er een Vlielandloop was, was het erg druk op Vlieland. Reserveren was daardoor wel noodzakelijk. Personeel was erg druk, maar toch zag je een glimlach en werd er tijd gemaakt voor een praatje. Echt een aanrader, als je een leuke restaurant zoekt op Vlieland.

42. Froukje

Al jaren komen we bij de Richel, eten en kwaliteit altijd prima in verhouding tot prijs
    geen gekke fratsen, gewoon, maar wel erg lekker met stoofpeertjes of overheerlijke rode kool,
    frietes en gebakken aardappeltjes en salade, gebakken lever met uitjes ..... heerlijk,
    waar vind je dit nog op de kaart

43. thea 597 punten

Tijdens een weekendje Vlieland hier aanbelandt omdat er gehaktballen op de menukaart stonden en gebakken lever. Heel gewoontjes maar daarom het proberen waard. Lekker palingsoepje vooraf en manlief ging voor de bal en ik voor de lever, heerlijk gebakken maar voor mijn smaak teveel ui erbij. Lekkere friet erbij en groente. Daarna de overheerlijke cranberry pannacotta. Geheim recept van de kok, maar overheerlijk. Leuk restaurantje om als we nog eens op Vlieland komen zeker gaan bezoeken.

44. Hoe maak je van een goed product iets heerlijks... nou dat weet de kok hier heel goed.

Zagen de menukaart en dachten dit ziet er basic uit maar als je het op je bord krijgt dan is het echt smullen, dat hebben we dan ook gedaan.

Wij raden het aan. Loop wat langer door in de Dorpsstraat, vanaf aanleg plaats gezien en loop er binnen. Wij gaan dat zeker weer doen als we weer naar Vlieland gaan.

Dank je wel Marjolein & Rik

45. Willem Jan Haisma

Net op Vlieland komen wonen. Heerlijk eerlijk eten prijs kwaliteit verhouding prima. Gezellige ambiance en vriendelijk personeel Fijne gezellige eetgelegenheid. Komen zeker hier vaker

Ronald van der Meer en willem Jan Haisma

46. Een voorgerecht salade besteld, maar moest een hoofdgerecht betalen! Duidelijk besteld, zelfs aangewezen!! De serveerster gaf aan dit niet te kunnen zien op zo'n grote afstand. (ze stond naast me en keek mee!!!) Een uitleg van haar was dat wanneer mensen 1 gerecht bestellen ze ervan uitgaat dat dit een hoofdgerecht is. Hierover zeer slecht te spreken!

47. Was weer erg lekker!! Tegen een mooie prijs.

48. Leuke ontvangst, leuke locatie, en het eten was super! We hebben er daarom de 2e avond ook nog gegeten. Ik heb gebakken lever en spareribs gehad. Mijn vriendin zalm en biefstuk. Ook een vlotte bediening. Ook goede prijs/kwaliteitverhouding. Als we weer op Vlieland komen gaan we hier zeker weer eten.

49. Fam van Gerderen

Lekker eten en drinken voor een zacht prijsje. Toegankelijk en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader voor iedere bezoeker van Vlieland! Familie Van Gerderen

50. Jack en Angelique

De beste Tournedos van Vlieland. Geweldige prijs/kwaliteit. Mooi restaurant en geweldige bediening. Altijd gezellig...

51. Heerlijk gegeten. Goed verzorgd. Vriendelijke bediening. Fijne omgang met kleine kinderen. Komen nog graag weer.

52. Zeer slechte ervaring. Eten veel te doorbakken en onaardig personeel wat ons niet serieus nam...

53. Wezen eten met partner, we waren wat later dus niet druk. Het geheel deed wat kil en sfeerloos aan, en de bediening net zo.

Eten was goed, mixed grill smaakte uitstekend maar wel wat karige hoeveelheden. Zeker gezien de prijzen.

De eindconclusie is dan ook goed eten maar echt veel te duur en een sfeerloze bediening in een sfeerloze omgeving.

54. JdB 69 punten

Geweldig lekker gegeten bij de Richel.

Geen bijzondere gerechten, wat ook goed is. Lekker normaal gebleven.

55. Inspiratieloze gerechten voor een veel te hoge prijs! Ze maken zich er wel heel makkelijk van af, het oog wil ook wat?

56. koos 19 punten

Heerlijk met twee personen gegeten. Goed eten, vriendelijke en snelle bediening en heel betaalbaar.
    Echt een aanrader om te gaan eten.

57. Lekker gegeten, aanrader!

58. Met moeder en schoonmoeder uit eten. Mosselen, biefstuk en lever. Alles heel lekker.

60. Fried Strik

Heerlijk en goed bereid eten van een Hollandse kaart.
    Goede prijskwaliteit verhouding.
    Echt lekker gegeten.

61. Yolan Schroeder

Een geweldig gezellig restaurant met enorm gastvrije mensen. Het eten is er uitmuntend voor een super prijs. Zeker de moeite waard om te gaan eten als je op Vlieland bent.

62. Henk en Mary

De nasi was heerlijk. Gezellig buiten gezeten. Vriendelijke en ontspannen bediening. Prima dus!

63. Gezellig streekgebonden restaurantje.

64. Een prima restaurant, De Richel, een aanrader. Vaak op Vlieland geweest, daar nog nooit gegeten, gemiste kans. Vorige week met twaalf personen, waaronder drie kinderen. Keuze uit een beperkte kaart vanwege de grootte van het gezelschap, maar dat was niet hinderlijk.
    Alles was van hoge kwaliteit en zeer smakelijk. De bediening was zeer vlot, feitelijk stonden wij na 1.5 uur al weer buiten: voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht wat zeer plezierig is als er kleinere kinderen in het gezelschap zijn.

65. Kees kalisvaart

Had zeetong besteld. Het duurste gerecht op de kaart. Hij zat vol kuit. Dat is in dit geval een soort griesmeel. Ik maakte daar een opmerking over en er werd gemeld dat tong zonder kuit 2 x zo duur is. Een beetje rare boodschap. De koffie bevestigde dat dit restaurant meer een verdienmodel is dan een culinaire uitdaging.

66. Wij, mijn vrouw en ik zijn zeer onder de indruk van de kwaliteit die dit restaurant levert. De prijs is erg laag voor de kwaliteit dat geleverd word door dit restaurant. Hun huisgemaakte bal gehakt is er 1 om in te lijsten en daag de mensen dan ook uit deze uit te testen als men in de buurt is van Vlieland. Ook de boeren schnitzel was erg lekker.
    De sfeer is geheel in oude stijl van het eiland en geeft je een beetje kijk in het verleden. De service is perfect. De bediening is klant vriendelijk en is niet opdringerig aanwezig, waardoor het aangenaam tafelen is.

Vriendelijke groet Manja en Ale de Haan/Duijvestijn.

67. Judith Wilens

N.a.v. Recensies direct eerste avond gereserveerd bij de Richel. Echt fantastisch. Eten was voortreffelijk, leuke bediening. Dus van de boot af niet het eerste beste restaurant nemen maar even doorlopen in de Dorpsstraat. (naast het huis dat in de serie van dokter Deen het doktershuis was).

68. Lekker gegeten, uitermate vriendelijk. De inrichting is oudbollig, maar ze gaan verbouwen.

69. Agnes 9 punten

Fantastisch! Dit is HET restaurant op Vlieland waar men ECHT naar toe moet gaan, heerlijke palingsoep, super zacht vlees bij de mixed grill. Vrienden hadden lever besteld, deze was om te zuigen zo zacht! Een geweldig restaurant, gezellig personeel geen stress alles in heerlijke harmonie en een gezellige ambiance. Niet nadenken gewoon lekker eten daar! Toppertje!

70. Heerlijk gegeten bij de Richel. Vriendelijke binnenkomst waarna snel het eerste drankje werd opgenomen en de kaart werd gepresenteerd. De kaart bevat een goede keus van bekende en betaalbare gerechten. Wij kozen voor soep en een stokbroodje vooraf. De soep was lekker, met verse prei en zelfgemaakte gehaktballetjes. Het stokbrood was vers afgebakken en was voorzien van een lekkere tomatentappenade, kruidenboter en knoflookboter. Als hoofdgerecht kozen we voor de boerensnitzel en de mixed grill. Beiden een meer dan prima keuze, heerlijk. De kok heeft haar best gedaan en de bediening was ook prima. Met een kop koffie na was het al met al een lekkere en betaalbare avond uit eten in het vriendelijke Vlieland. Zeker een aanrader dus, complimenten aan de uitbaters.

71. schurman

Heerlijk gegeten in een gezellige huiselijke sfeer. Aardig personeel, gemoedelijk. Voortreffelijke éénvoudige keuken, toppie!!

72. Afgelopen weekend hebben mijn man en ik hier heerlijk gegeten. Leuke sfeer en snelle/goede service. Als je naar Vlieland gaat moet je hier zeker gaan eten. In 1 woord toppie!!!

73. Heerlijk gegeten!! Gezellig gezeten. Absoluut een adres om weer terug te komen!

74. Tijdens een weekend op het prachtige Vlieland, besloten we om hier te gaan eten. Het restaurant zag er gezellig uit en de kaart was uitnodigend. Voldoende keuze en ook gedurfde gerechten als lever met uien en spek.
    We zijn heel blij met onze keus. Een allerhartelijkst ontvangst, prima eten, ruim voldoende porties in een gezellige sfeer. Kortom er werd aandacht besteed aan het eten maar ook aan de gasten. Het gaf een prima gevoel, zeker toen de rekening voor dit heerlijke eten ook nog eens meeviel.
    Kortom, een aanrader. Wij gaan in ieder geval zeker nog eens terug en wensen Marjolein en Rik veel succes met hun Richel. Dat verdienen ze!!

75. Nicole van den Bos

Leuke avond gehad in dit gezellige restaurant. Lekker gemoedelijk en no nonsense. En heel belangrijk: lekker gastvrij!

76. H. Timmer

We hebben hier twee keer heerlijk gegeten. Bediening uitermate vriendelijk en correct. Komen hier evenals op Vlieland zeker terug.

77. Henk Leussink

78. We hebben hier weer heerlijk gegeten, lekkere ongedwongen sfeer.Goede bediening zeer kind vriendelijk restaurant. En zeer gunstig ge prijst . Komen zeker terug.

79. Dit restaurant is leuker en beter dan het van de buitenkant doet vermoeden. Van binnen wat gedateerd maar dat heeft ook zijn charme. Eten is prima, royaal en vriendelijk geprijsd en bediening is correct. Het ligt enigszins diep in de Dorpsstraat en daardoor wat uit het centrum en de loop waardoor het velen aan de aandacht ontsnapt. Tussen Kerst en Jaarwisseling hebben wij hier gegeten en we komen hier zeker terug.

80. Toch weer geprobeerd om hier wat te eten. Een paar jaar hebben wij dit restaurant overgeslagen omdat wij het toen niet goed vonden. Het eten was nu prima. Waarom geen limonade uit een flesje. Ook nu weer drinken uit een grote fles waar de prik al vanaf was. IJs met slagroom na, de slagroom uit een spuitbus. Waarom, waarom. Er is daar totaal geen sfeer.

81. We hebben hier in de vakantie gegeten. Goede bediening, ik had de mixed grill en mijn vrouw de spare ribs. Precies genoeg, alles is opgegaan, leuke bediening. Zeer gastvrij, als we weer is naar Vlieland gaan gaan we zeker weer in De Richel eten.

82. We hebben hier in de zomervakantie heerljik gegeten, alles aan dit restaurant is super! De sfeer, de service, de prijs! En het belangrijkste het eten! Aanrader!

83. Ruud 394 punten

Hier zijn we met ons gezin vaker geweest. Gewoon lekker eten voor een zeer redelijke prijs. No-nonsense ambiance, scheeps ingericht. Kan hier en daar wel wat onderhoud gebruiken, maar nog niet storend.
    De dames die het restaurant runnen zijn zeer betrokken. Het is alsof je thuiskomt. Gezellig, gewoon erg vriendelijk.
    Het eten is zeer smakelijk. Iedereen was jaloers op elkaars menu, dus meer dan genoeg goede keuzes. Sliptong was vers en smakelijlk. Goede salade, lekkere gebakken aardappeltjes. Ruime porties. Een aanrader voor gewoon lekker eten.

84. liesbeth

Prima restaurant met leuke bediening en goede kaart. heerlijk gegeten en zeer betaalbaar. een aanrader

85. Met een grote groepen opzoek geweest naar een eet gelegenheid.

Via via uitgekomen bij De Richel. Een gezellig en knus restaurant achter in de Dorpsstraat. Met 12 man naar binnen gegaan en heerlijk gegeten. Voor iedereen wat wils en niet duur. De bediening is top, vriendelijk en allemaal familie van elkaar. Eten kwam snel uit de keuken en was heerlijk. Een echte aanrader dus...

86. Kom hier elk jaar de spareribs eten. Gewoon een degelijk restaurant, waar je gewoon de hedendaagse dingen kan eten. Het smaakt nog lekkerder als je een hele dag lekker op Vlie gefietst hebt. De mensen in de bediening zijn erg vriendelijk en herkennen je ook als je vaker komt. Een aanrader voor het gezin.

87. Heel knus restaurant wat je wel even moet vinden in de dorpsstraat. Het eten is heerlijk. Lekker vlees en vis. Geen poespas erbij, gewoon ouderwets geserveerd. Het personeel is vriendelijk en de prijzen zijn goed te doen vergeleken bij de andere restaurants. Een echte aanrader.

88. Ik zou zelf nooit voor dit restaurant kiezen, maar de mensen met wie ik was kwamen hier regelmatig. Je hoeft geen hoge verwachting te hebben van de bijgerechten maar het vlees is super! En bovendien zijn ze een van de meest constante restaurants op Vlieland! Dus je weet altijd wat je krijgt. En dat is helaas bij de andere bedrijven vaak wel anders.

De huiswijn vond ik wel een beetje te zuur.

89. Knus en gastvriendelijk, gelegen in de dorpstraat. Een beetje aan het eind.

Wij gaan hier elk jaar onze lunch nuttigen als we op vakantie zijn.