Zeldzaam in Veenendaal

Kom genieten in ons restaurant in Veenendaal!

U kunt parkeren bij ons voor de deur, bij onvoldoende parkeergelegenheid kunt u terecht bij het Lampegiet theater op 100 meter loop afstand van Zeldzaam!

Veenendaal centraal, daarna 15 minuten lopen.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 01:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 01:00

Wilt u genieten van een heerlijke kop koffie, snelle lunch of smakelijk diner? Kom dan naar ons restaurant in Veenendaal. Zeldzaam Café Brasserie is dé ontmoetingsplek in het hart van Veenendaal. Zeven dagen per week kunt u bij ons genieten van heerlijke gerechten van onze lunchkaart, menukaart en dessertkaart. Wilt u liever borrelen of gezellig tafelen met een High Tea of High Wine? Ook dat is vanzelfsprekend mogelijk in ons sfeervolle restaurant in Veenendaal.

• Buffet: € 24,50

1419640433 76
1432119464 77
1482035586 82

1. Ronald Cordes

Top feestje gevierd bij Zeldzaam, heerlijke hapjes en uitstekende persoonlijke service!

2. Prima restaurant, bar. Als nieuwkomers in ‘t Veen voelen we ons hier al snel thuis. Zeldzaam is een eufemistische uitdrukking voor onze bezoekfrequentie.
    We zullen er vaker gespot worden al dan niet met onze evt. Gasten

3. Genoten van begin tot eind! Wat wij goed vonden: het complete proces:
    - informatie opzoeken / orienteren op de website
    - digitaal reserveren
    - ontvangst
    - eten en drinken
    - service
    - parkeren

4. Eten en bediening is zoals altijd top! Leuke en gezellige sfeer,

5. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en leuke sfeer.
    Drankjes zijn iets aan de hoge kant.
    In ieder geval wel voor herhaling vatbaar.

6. Vandenbrink

Heerlijk gegeten en gedronken, erg gezellig, vriendelijk personeel.

7. Heerlijk met 3 collega's van het zomer 3-gangenmenu genoten, zoals iedere keer weer heerlijk. Wij waren er om 17.00 uur en gelijk weer volle bak. Leuke sfeer hangt er altijd, personeel prima!

8. Heerlijk gegeten van het 2=1 menu. Scherpe prijs zonder dat er iets wordt "gekort" op service of smaak. TOP!

9. Vriendelijk personeel! Lekker gegeten.

10. jelle vonk

Altijd weer super.
    Tip:
    Hoe lastig het ook is maar het roken op het terras tijdens het eten blijft een aandachtspunt.

11. Gisteren avond heerlijk gegeten goede bediening top

12. Net die 1% boven verwachting! Goed eten en niet duur!

13. M. Van Hoof

Het vleespotje wat wij kregen tijdens onze hap en trap dag leek meer op soep. Samen met aardappelcroquetjes was dit een vreemde combinatie. Smaak was redelijk.

14. Zoals altijd goed eten en leuke bediening voor een redelijke prijs. Gezellige locatie. Sanitair kan wel meer aandacht gebruiken (klemmende deuren, loszittende bril en niet zo fris).

15. Jacqueline

Heerlijk gegeten icm happen en trappen. Echt een aanrader.
    Voldoende ijs en water gekregen ivm warme weer. Top.

16. Hele leuke en toffe receptie
    Bediening en hapjes waren top

17. Cees Hootsen

Heerlijke wijnen, daarbij passende hapjes, vriendelijke bediening, wat wil je nog meer.
    Het was er gezellig en zeer geslaagd.
    Top.

18. Marianne

Heerlijke high tea gehad. Was eigenlijk de bedoeling dat we 's middags kwamen terwijl wij rond 16.30 uur wilde komen. Was geen enkel probleem. Het was een verlaat moederdag cadeau en ze wilden onze plannen niet in de war schoppen. We werden heel gastvrij ontvangen en hebben genoten.

19. Vorige week sinds enige tijd weer eens geluncht. Lekker op het ruime terras. Vlotte bediening, gerechten kwamen lekker op tijd door en gewoon lekker gegeten. Komen binnenkort wel weer.

20. M.W van Veen

Ik heb via Koen, de eigenaar, de 1e verdieping voor feest gehuurd. Het werd uitstekend georganiseerd en het personeel was heel flexibel en aardig voor mij en mijn gasten. Echt top en een onvergetelijke avond gehad. Bedankt allen. Een aanrader dus om een feest te organiseren met goede hapjes en lekkere dranken.

21. Samen met mijn zoon heerlijk gegeten. Vooral de vitello andersom en de garnalenkroketten waren super! Bediening ook vriendelijk en attent.

22. Met 3 vriendinnen hier gisteren gegeten. Twee van ons kozen het theatermenu en de anderen kozen van de kaart. Als je naar het theater gaat adviseer ik wel op tijd te komen, wij hadden om 18.00 u gereserveerd en moesten ons haasten om op tijd in de Lampegiet te zijn.
    Maar het eten was heel goed, ook voor mij als vegetariër, en het personeel erg vriendelijk! Beslist een aanrader!
    Prijs/kwaliteit verhouding dik voor elkaar!

23. Vriendelijk en geduldig personeel in sfeervolle ruimte. Waren best veel mensen, niet verwacht.
    Eten was lekker, niet heel speciaal, maar prima. Desserts waren heerlijk.

24. Astrid Kremers

Heerlijk gegeten. Echt voortreffelijk. We hadden het theatermenu.

25. Gewoon in 1 woord geweldig! Onbedwongen sfeer, goede/gezellige service. Prijs kwaliteit helemaal top.

26. Wouter Laponder

Origineel, "vers" aangeklede en goed klaargemaakte gerechten en een zeer toegewijde bediening!
    Zeker voor herhaling vatbaar!!

27. Fantastisch gegeten! Voor ieder wat wils op de kaart en een zeer prettige en gezellige sfeer. Hier gaan we zeker nog eens naartoe!

28. J. Dijkerman (Xantion bv)

Keurig restaurant, vriendelijk personeel en kwalitatief goed eten voor een goede prijs.

29. Vrijdagochtend met mijn zusje als verrassing gegeten bij Zeldzaam. De bediening startte vriendelijk en attent. Na ruim een half uur was er nog niemand bij ons terwijl we hadden verteld dat we om half twee weg moesten. Maar goed, kan gebeuren. De serveerster kwam toen ik vroeg of we konden bestellen. Moest even weg en kwam niet meer terug. Ondertussen was er een man in de bediening bijgekomen, we moesten ook hem vragen om de bestelling op te nemen, hij kwam niet uit zichzelf. Om door te geven wat we wilden bestellen heb je volgens mij een lunchkaart nodig. De man wilde gelijk de bestelling opnemen, zelf moesten we vragen om een lunchkaart. Uiteindelijk werd de bestelling opgenomen. Ik bestelde twee kroketten met wit brood wat 9,- kostte. Wat ik als lunch geserveerd kreeg, had ik zelf voor 3,- thuis in elkaar kunnen flansen. Toen we wilden afrekenen, vroeg ik de serveerster om te komen, je raadt het al: ze vertelde dat ze even iets anders moest doen en dan zou komen, maar ze kwam niet. De man kwam weer.
    Hij vertelde ons dat mijn zwager (man van mijn zusje) deze lunch betaalde voor ons. Heel stiekem vraag ik me af of dit te maken heeft met de zeer slechte, onattente bediening in Zeldzaam. Van mij krijgen ze voor deze bediening een onvoldoende!

30. Lekker hoofdgerecht gegeten tijdens onze 'happen en trappen' route.

31. We hebben heerlijk gegeten! Leuke sfeer en een vriendelijke en goede bediening.
    Fantastisch avondje uit.

32. Prima gegeten, geen 'budgetversie' ondanks aanbieding 3 gangenmenu voor € 14,50. Bediening ook vriendelijk en snel, terwijl het binnen en buiten vol zat. Van ons (4 personen) krijgen ze een 10!

33. Heerlijk gegeten, prima, snelle en vriendelijke bediening, 2=1 menu is een aanrader.

34. We hebben genoten van het 2=1 menu.
    Daarom een 10 voor prijs/kwaliteit

35. Met zijn vieren gegeten en het was heerlijk! Boterzachte biefstuk. Nog nooit zo'n lekkere gehad. Ook voor de vegetariër was er een mooie schotel. De porties waren helaas niet erg groot en de frites was amper genoeg. Zonder voorgerecht was het gewoon te weinig.

36. Het was erg lekker en gezellig.

37. Met 4 personen gegeten tijdens de 2=1 weken. Voor 14,50 euro een 3-gangenmenu, waar krijg je dat tegenwoordig nog. Lekker eten en voor een geweldige prijs. We komen zeker nog eens terug deze maand.

38. Heerlijk gegeten, service heel goed. Ze komen je heel ver tegemoet in je wensen, toppie. We hebben 2=1 menu gehad en het is meer dan geweldig wat je er voor krijgt. We waren met ongelijk getal maar dat is geen probleem. De wijnen zijn heerlijk, van goede kwaliteit, normale glazen (niet van die bodempjes wat je bijna overal krijgt) prijs ook goed. Het was helemaal vol, binnen en buiten maar we hebben daar niets van gemerkt wat service betreft. Hoefden nergens lang op te wachten. Compliment voor de bediening en de koks natuurlijk. We komen nu al heel wat jaartjes en blijven dat doen, zolang er goede koks, bediening enz. zijn natuurlijk ;-)

39. Esther van Zoeren

Heel goed geregeld, heerlijk geborreld was top!
    Bedankt!

40. M.van der Velden

Goede ervaring er was nergens wat op aan te merken echt goed.

41. Heerlijk hoofdgerecht gegeten als onderdeel van Happen en Trappen. Vriendelijk personeel die ondanks de drukte nog even een praatje maakte. Heel belangrijk.

42. Rini Zumbrink

Prima service, kwaliteit en sfeer.

43. Sabrina

Wij hebben een high tea besteld, alleen viel ons de high tea een beetje tegen. We misten iets van chocolade en we hadden het idee dat we een beetje van hetzelfde elke keer aten. Maar het smaakte verder wel lekker.

44. Hoofdgerecht gegeten op t volle en zonnige terras. Was onderdeel van happen en trappen. Men ging soepel om met onze vertraging door materiaalpech. Zowel 'haasje' als de 'gamba's' smaakten voortreffelijk.Enige minpuntje is t non-stop rookgedrag van sommige terrasgenieters. Er zijn mensen die roken als een recht zien helaas.
    Wij proberen onze dag er niet door te laten verpesten.
    De smakelijke gerechten en relaxte bediening helpen daarbij 😊

45. Wibo ten Have

Wij hebben ons huwelijk gevierd bij Zeldzaam met 60 volwassenen en 30 kinderen. Het was geweldig. Ze hebben een heerlijk buffet gemaakt met voldoende keuze voor de kinderen en voor de volwassenen.

De bediening was erg aardig en attent en hebben iedereen uitstekend verzorgd.

Vooraf hebben we goed afspraken kunnen maken met de eigenaar die erg met iedereen meedacht en erg flexibel was.

Kortom: uitstekende sfeer, heerlijk eten, fantastisch personeel!

46. Gerda Budding

Op zoek naar een plek voor training, teambuilding, vergaderingen, in Veenendaal, kwamen we terecht bij Zeldzaam. Dat bleek een gouden greep, een super plek met als kers op de taart heerlijk eten! Een plek met een sterretje👍.

47. Gezellig restaurant, lekker eten... ruimte om na te tafelen. Een aanrader!

48. Met 10 personen gegeten, enorm gezellig en de bediening super vriendelijk en vlot! Kwaliteit van het eten is top! Elke keer weer een heerlijke ervaring :)

49. Marcel Klerks

Gezellig geroezemoes, informele sfeer en een hartelijk welkom. Zo begon het; en het werd een heerlijke avond. Speciaal op mijn verzoek werd er een blinde kaart gemaakt, een uit de mode geraakt fenomeen. Maar ze doen het toch maar effe voor je.

Eten was subliem... een ossehaas kun je eigenlijk alleen maar verknallen... maar twee stuks werden fantastisch gemaakt. Alles was oké, voor tachtigers wellicht iets te rumoerig... je moet stevig spreken om elkaar te verstaan.

TOP

50. Arend Flier

Leuke tent, goede bediening en leuk om met een groep op de boven verdieping een avond te organiseren. Zeker aan te bevelen.

51. Hetty Vlastuin

Met een gezelschap van 11 personen heerlijk gegeten aan de grote rond tafel.
    Het was gezellig druk en de sfeer was top. Komen graag terug!

52. Jeanne en Wim van den Berg

Weer eens een enorme ervaring. Het klopt altijd weer. Zeldzaam een nieuwe eigenaar, dan verandert er wat. Dus nu ook. Mijn vrouw bestelde een ossenhaas en als je zag hoe verschrikkelijk heerlijk zij zat te dineren, dan ging je het vanavond zo uit proberen. Zelf bleef ik wat aan de traditionele kant (vis van de grill), maar ook dat was voortreffelijk. Doen dus.
    Jeanne en Wim van den Berg

53. Beata&Darek

Wij hebben een Abraham feest van mijn man in Zeldzaam gevierd en dat werd prima geregeld! Eten, bediening en prijs-kwaliteit was prima! Een echte aanrader en voor herhaling vatbaar!

54. Heerlijk theatermenu gebruikt, lekker glaasje wijn, prima kopje koffie.
    Kortom een uitstekende start van een theateravond.

55. Vrijdagavond. Buiten is het koud en herfstachtig weer. Binnen bij Zeldzaam is het gezellig druk en lekker warm. Het eten was voortreffelijk. De bediening vriendelijk en goed. Wat een fijne plek om bij te kletsen met een goede vriendin en ondertussen te genieten van het goede leven!!

56. Willem van Duijn

In het Happen en trappen arrangement het diner hier gebruikt. Het was buitengewoon goed, eendenborst was voortreffelijk en we werden gastvrij ontvangen.

57. Happen en trappen, na 40 km fietsen was het diner aan de beurt. Nou het was geweldig, goed verzorgd en vriendelijk personeel. Echt een aanrader.

58. Basisschool de Vuurvlinder

Bedankt voor de heerlijke lunch die jullie verzorgd hebben op school! Het was goed verzorgd en erg lekker.

59. Top gegeten. Restaurant zat helemaal vol, sfeer top en eten idem dito. Aanrader!

60. Koedijk

Heerlijk 3 gangen menu.. Zomeraanbieding en heerlijke gerechtjes voor leuke prijs!! Top!

61. Fijn café restaurant. Lekker eten, goede en vriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Ook een aanrader is het 2=1 menu op zondagen.

62. Op zondag 2=1 menu besteld. Goede kwaliteit en niet bezuinigd op kwantiteit. Hele goeie prijs/kwaliteit verhouding dus. Wijnglazen goed gevuld, ook weer voor een schappelijke prijs. Deze aantrekkelijke zondagaanbieding is zeker nog niet tegengevallen, dus de moeite waard.

63. Gezellige atmosfeer en het eten is prima. Zeer zeker de speciale aanbieding van het 3 gangenmenu is aan te bevelen.

64. Goede prijs/kwaliteit verhouding, prima bediening, leuke ambiance.

65. kees keukens

Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance!! En de wijn was ook als vanouds goed!!

66. Goede prijs/kwaliteit verhouding, gezellige bediening!

67. Nick en Marion

Het was eten was heerlijk en de service was top!

68. Goed gegeten, bediening voortreffelijk, aan de bar was men wel wat erg luidruchtig.

69. Heerlijke high tea gehad, meer dan voldoende. Attent en aardig personeel, gezellige ruimte.

70. Met ons 3en op de high tea. Gezellige sfeer, super goede bediening. De high tea werd geserveerd op een mooie etagère, helaas werd de thee geserveerd in van die industriële thermoskannen. Erg jammer. De hartige hapjes waren uitstekend en daar hadden wij er graag meer van gehad. Meer fingersandwiches en scones was een vereiste, want een high tea bestaat niet alleen uit snoep. We kregen erg veel zoetigheden. De patisserie hoorde eerder thuis bij een Frans buffet. Het was lekker maar veel te zoet. Ik stel voor dat zeldzaam toch even wat studie gaat doen naar wat er nou echt hoort bij een high tea, ik wil ze daar graag bij helpen.

71. Gezellige laagdrempelige ambiance, vlotte bediening en lekker eten. Lag ook leuk gedecoreerd op de borden. Voor herhaling vatbaar.

72. A. Elsenaar

Prima ervaring. Lekker gegeten en heel vriendelijk personeel

73. Afgelopen vrijdag hebben we echt uitstekend mogen eten bij Zeldzaam. Het was echt genieten van het viergangen menu. Service was goed, helaas het geluid iets minder, maar dat drukte de pret niet.

74. Wij hebben er heerlijk gegeten en gedronken met ons team. De ronde tafels maken het bovendien erg gezellig!

75. Melinde Hilberink

We hebben bovenin restaurant Zeldzaam een gezellig avond gehad met ons personeel. Ideale ruimte voor groepen. Een heerlijk 3-gangenbuffet en fantastische verzorging.

76. Colin Smith

Positief, wij zullen er vast nog eens gaan eten.

77. Als je in de buurt bent van Veenendaal even een ommetje maken en terrasje pikken. Ondanks de stortbuien heerlijk op het verwarmde terras gegeten, een echte aanrader. Bediening ook perfect. Zeker voor herhaling vatbaar. Chapeau!

78. Erik Troost

Prima bediening, heerlijk eten met goede wijnen erbij. Toppertje om vaker bij terug te komen.

Erik Troost.

79. A. Fransen

Wij hadden alleen een hoofdmenu via happen en trappen die heel goed was.
    De bediening en sfeer was goed.
    Arnold Fransen

80. Rob Versteeg

Goed eten en drinken. Prettige sfeer. Goede bediening.

81. Gisteravond heerlijk gegeten! Had een keer een salade als hoofdgerecht, vis, zag er mooi uit en smaakte ook goed! Andere tafelgasten hebben ook heerlijk gegeten. Enige mindere puntje vond ik de menukaart, zag er erg goedkoop en smoezelig uit. Hier mag wel wat in geïnvesteerd worden, het hoort ook bij de aankleding.

82. Dani 90 punten

Zondag 8 juni voor het eerst gegeten hier. 3-gangen menu voor 14,75 euro! Ik dacht in eerste instantie dat ik de bediening verkeerd begreep maar het was toch echt zo. Heerlijk gegeten, aardige bediening. Kreeg een kannetje water i.v.m. mijn hoest. Ook niet in rekening gebracht, erg gastvrij. Kom snel weer een keer terug.

83. R van Gunst

Wederom goed gegeten bij Zeldzaam, uitstekende service en lekkere gerechten.

84. Hageman

Lekker gegeten, voorafgaand aan een theatervoorstelling. Prima 2-gangen voor een redelijke prijs. Bediening had wel iets sneller gekund, we redden de voorstelling net.

85. Gewoon een goed eetcafe. Eten altijd lekker, snelle bediening en waar voor je geld want de prijzen zijn goedkoop, ook voor een menu.

86. Via de Sensodyne high tea actie bij Zeldzaam gekomen. Sfeervolle zaak, attent personeel en een lekkere high tea: ook speciaal lekkers en niet te veel. Aanrader.

87. SIB Woonservice

Afgelopen week een heerlijke avond gehad met 20 personen. Alles was goed geregeld en het eten was heerlijk. Het eten werd, ondanks dat we met zo'n groep waren, snel geserveerd.

88. Joke de Vries

Heerlijke geitenkaassalade, gevuld met noten, mooie verse sla. Prima!
    Daarna een perfect gebakken biefstuk met heerlijke jus en uitjes. Lekkere dikke frieten en stoofperen. Goede huiswijn en attente bediening.
    Een adres om zeker naar terug te keren :)

89. Gisteren high tea gehad, maar voor die € 19 pp krijg je erg weinig en niet echt iets bijzonders en zelfgemaakt. Ook stond muziek te hard en was de service niet best.

90. Arthur Zwamborn

Uitstekend Valentijnsarrangement gehad met vriendinlief! Prima bediening, uitstekend eten en heerlijke wijnen. Echt een aanrader om eens heerlijk uitgebreid te eten bij Zeldzaam.

91. In plaats van een kindermenu kreeg mijn dochter de pasta voor volwassenen uitgeserveerd. Veel te veel natuurlijk. Zonder dat ik erom hoefde te vragen werd de rekening wel gelijk aangepast naar het bedrag van het kindermenu.

En super service: ondanks dat het druk was werd aangeboden om de ijsbekers van de kinderen ff af te wassen zodat ze die schoon mee naar huis konden nemen.

92. High Wine was goed verzorgd: heerlijke wijnen en zalige hapjes! We hebben genoten.

93. + bediening vriendelijk en prima
    + presentatie van het eten
    + salade geitenkaas uitstekend

- voorgerecht van champignons erg dik deegjasje en vet
    - zeer lawaaiige sfeer
    - kipgerecht zeer matig, flauw en dik gebakken vel.

94. Op 1e Kerstdag heerlijk ongedwongen gegeten, gewoon à la carte! Verrukkelijk eten, ruime porties, zeer attente bediening en de sfeer was top. Het wijnarrangement was voortreffelijk! Graag tot de volgende keer.

95. Met 4 collega's heerlijk gegeten. Prima menu kaart, goede bediening. Enige nadeel, het is erg lawaaierig in de ruimte.

96. Ard van den Bovenkamp

Afgelopen zondag met mijn gezin wezen eten. Op zondag hebben ze een 3 gangen menu voor 14,90. Als voorgerecht een kipsalade. Heerlijk. Als hoofdgerecht konden we kiezen uit een stoofpotje of 2 slibtongetjes. Gekozen voor de tongetjes, die waren uitmuntend. Nagerecht Tiramisu was ook perfect. Kortom, heerlijk gegeten en voor een prijs die er niet om liegt. Ga vaker gebruik maken van deze aanbieding.
    Ook een prima wijntje gehad.

97. J. Sasbrink

Het eten was prima, maar over de bediening waren we wat minder te spreken. Na het voorgerecht moesten we wel heel erg lang op het hoofdgerecht wachten. Op een gegeven moment kwam de serveerster zeggen dat het er "nu zo aan kwam", maar dat duurde nog op z'n minst een kwartier. Toen kwam er weer iemand zeggen dat ze er mee bezig waren. Nou ja... uiteindelijk kwam het met excuses voor het lange wachten, dat wel, maar we hadden het aardiger gevonden wanneer we een klein hapje tussendoor geserveerd hadden gekregen of koffie naderhand.

98. Piet Degenaar

Erg lekker gegeten. Bediening attent en zeer vriendelijk. Heerlijk terras. Kortom zeer de moeite waard.

99. Erg lekker gegeten onder de overkapping met de verwarming aan tijdens een enorme regenbui!

Vriendelijk personeel met verstand van zaken.

100. M.M. van de Vooren

2 persoons high tea. Waren erg lekkere hapjes en service was prima. Mooie etagiare, maar de kan waar de thee uitkwam (thermoskan) vond ik minder. Bij high tea heb ik een luxe idee en geen thermoskan dan.

Volgende pagina