Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rijen verdeeld zijn.

1. Linsay Henderickx

Lekkere friet 🍟 Vriendelijke mensen, veel verschillende keuzes.

Linsay

2. Internationaal Rijen

J.Wagtmans

Goede prijs kwaliteit verhouding, vlotte bediening, vriendelijke mensen leuke sfeer, zeer zeker voor herhaling vatbaar!

3. Heerlijk 4 gangen menu gegeten met 6 personen bij Sjef’s table. Passende wijnen en bijzonder biertje ( Vuurzee). Rustige atmosfeer, fijne service en zoals mijn moeder van 85 zei: lekker en apart. Iedereen heeft genoten aan de tafel. Komen zeker weer!

4. Hanneke Ligtenberg

Echt een geweldig wildmenu mogen eten, ontzettend genoten! Groetjes van Ad en Hanneke

5. We waren gisteren al weer voor negende keer te gast bij Sjef’s Table. We zijn dan ook absolute fans geworden. Het culinaire vakmanschap schittert er vanaf. Steeds opnieuw prachtige gerechten met bijzondere ingrediënten en mooie bijpassende wijnen zorgvuldig gecomponeerd door de chef en sous-chef. De chef geeft aan tafel graag en uitgebreid uitleg over de gerechten, ingrediënten, bereidingswijzen en wijnen. Bij ons vorige bezoek speelde de Gamberi Rosso garnalen de hoofdrol, gisteren was het de eer aan het Wagyu rund. Geweldig. Eigenlijk was alles weer geweldig. Smaakvolle amuses, een eigenzinnige krabsalade, een vegetarisch gerecht van knolselderij, scholfilet met mosselen en pastinaak, ambachtelijke wildterrine en dus de Wagyu als hoofdgerecht. De afsluiter was het dessert gebaseerd op Magnum met witte chocolade. En natuurlijk de huisgemaakte friandises bij de koffie. Alles draait om het perfectioneren van de gerechten en de beleving. Minstens zo belangrijk is de fijne en gastvrije sfeer. Gewoon een absoluut toprestaurant en onze favoriet!

6. Inmiddels komen we al weer enige tijd met regelmaat bij dit pareltje hier in het Zuiden. Al bij binnenkomst weet je direct ook al weer waarom je hier zo graag komt: De ontvangst is even hartelijk als altijd!

We mogen een van de 4-persoon tafels uitzoeken, want we zijn weer met onze favoriete eet-vriendjes op stap. Deze keer weer met een uitmuntende reden: Het 11 gangen wild-menu welke Sjef’s table deze periode heeft.
    Nu is dit wel een klein beetje smokkelen: De amuses zijn meegeteld in deze 11 gangen, maar het blijft een koopje: 89 euro voor zo veel verschillende gerechtjes en smaken.

Vanavond krijgen we de volgende gerechtjes gepresenteerd:

Chawanmushi | bospaddestoelen -> een gestoomde hartige custard, in dit geval met een bouillon van paddenstoel ipv dashi. Een lekker hartig begin welke perfect past bij de koude gure herfst buiten de deur.

Knolselderij | truffel | Olde Remeker -> De knolselderij is gegaard op de big green egg waardoor je een lekkere combinatie van aards/zoet/umami krijgt. Lekker met truffel en de intense romige Olde Remeker.

Marbré | foie gras | Jambon de Bayonne | brioche -> Romig, hartig, zoetig gecombineerd met de lichte orgaansmaak. Heerlijk. Lekkere crunch van de brioce!

Heilbot | pastinaak | jus van schaaldieren -> De puree van pastinaak was lekker aards, zoet en fluweelzacht. De heilbot perfect gebakken met een lekker hartig korstje, maar van binnen precies gaar. En die saus! Heerlijk!

Wildconsommé | bitterbal van hazenpeper -> Prima, mooi heldere wildconsommé, maar de held was wat mij betreft toch die bitterbal. Daar mogen ze wel een borrelschaal van vullen. En die mayonaise van miso. Heerlijk!

Duif | rode biet -> Bij het opdienen werd er nog iets van een krokantje genoemd, maar deze was niet te vinden op het bord. De duif kende verschillende bereidingen (haas, gekonfijte poot, en borst) welke allemaal zalig waren. Rode biet kwam in de vorm van een espuma: Zalig… en weer een heerlijke saus die je doet denken aan de warmte van een haardvuur. Vrouwlief had als aandenken nog een kogeltje in de duif zitten;-)

Eend | sheperd’s pie | zuurkool -> Een sheperd’s pie met eend en zuurkool. Nu staat zuurkool normaal gesproken niet heel hoog op mijn verlanglijstje, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Hier lust ik ook wel een normaal formaat sheperd’s pie van. Top!

Ree | rode kool | kastanje -> Prima bereid stukje botermalse ree, lekkere rode kool, maar het lekkerste op het bord was eigenlijk de gnocchi van kastanje, welke volgens mij gefrituurd was? Erg erg lekker!

Lepelkaas | truffel -> Prima kaasje, lekker romig. Niet te sterk. Mooi afgemaakt met wat aan tafel geschaafde truffel.

Magnum | duindoorn | tarwe -> De lekkerste magnum die ik ooit op heb. De “tarwe” leek verdacht veel op honey pops, but I don’t care… zalig!

Apfelstrudel | vanillezeezout | karamelijs | Calvados -> De vanille zeezout zat volgens mij in de crunch verwerkt, erg lekker. Mijn vrouw was compleet verliefd op het karamel ijs. Zacht, romig, zoet en toch fris! Geen kristalletje in te vinden en een prima afsluiting.

Bovenstaande hebben we op met een wijn arrangement. Hierbij waren ze gelukkig zo verstandig geweest om “maar” 6 wijnen te selecteren welke telkens bij 2 opeenvolgende gerechten pasten. Alleen het kaasgerecht kreeg zijn eigen wijn. De “Sjef” vertelt elke keer uitgebreid en vol enthousiasme over de wijnen. En wat ook fijn is: De Hollandse zuinigheid waarmee ze bij sommige restaurants de glazen inschenken is ze hier vreemd. Gewoon mooi royaal gevulde glazen!

Uiteindelijk zijn we nog aan de koffie en thee gegaan waarbij we een lekker warme madelaine kregen. Uiteindelijk hebben we ruim 5 uur lang mogen genieten van de gastvrijheid die dit team je van begin tot eind biedt. Tel daarbij op de open keuken, de klassieke, pure en eerlijke smaken die je op je bord vindt. Niet te veel poespas, maar gewoon goed & lekker eten, bereid & geserveerd door mensen met liefde voor het vak!

7. Internationaal Rijen

Gerrit Oomis

Voor ons de eerste keer om daar te eten. Zeker niet de laatste! Gemoedelijk en gastvrij. Meer dan voldoende keus, en zag er mooi en vers uit. Zelf je drinken halen is een goed initiatief. Geen gezeur van het duurt te lang of ze lopen niet. Tot de volgende keer!!!

8. Internationaal Rijen

Wiesmuller

Eten vers klaar gemaakt is prima. Echter de warm gehouden gerechten waren lauw/koud.
    De ambiance was erg matig tot geen sfeer.
    Gemiste kans.

9. Internationaal Rijen

Alles is hier 100%
    Eten, drinken, sfeer, prijs kwaliteit.

10. Internationaal Rijen

Cees Markus

Fijne gastheer. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vuil goed werd snel opgehaald. Vriendelijk personeel. Voldoende variaties betreft het eten en drinken. Wij hebben met onze familie wederom genoten

11. Gubbens

Heerlijk. Ik ben een slechte eter. Mag wel zeggen een viesneus. Maar hier heb ik heerlijk gegeten alles in kleine porties. Ook een hele professionele uitleg bij zowel het eten als bij de wijnen. Ook de prijs voor wat je krijgt is heel goed. Zeker een aanrader. Het is er rustig. Open keuken geweldig. Ze hebben echt veel aandacht besteed aan hun product. Ga er zeker nog een keer naar toe.

12. Beja Slingerland

Het was een warme avond… maar die werd in de beleving- sfeer nog warmer… wat een gastvrijheid en aandacht voor de klant. Echt mooi.
    Het eten was verrassend met smaakexplosies die je niet verwacht.
    Voor mij een ster op de voordeur! Prijs/kwaliteit kan ik niet beoordelen want ik heb de rekening niet gezien… ha ha… maar ik neem aan dat die ook goed zit.
    Mijn complimenten.

13. Pannenkoekenhuis Rijen

Marianne Felius

Vandaag stralende dag en heerlijk gegeten op het terras lekker in de schaduw.
    Allebei een pannenkoekglaasje wijn erbij heel vriendelijk en voorkomend personeel gezellig vol terras, prima sfeer.
    Geweldig restaurant om heel vaak te komen.
    Voor mij een 10
    Marianne Felius

14. Internationaal Rijen

Tishiyah

Vriendelijk personeel, lekker eten.

15. Internationaal Rijen

petravandongen

Wij komen graag met de meiden bij jullie eten; we worden altijd netjes en vriendelijk bij naam aangesproken en het eten is lekker, goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Zeer vriendelijke bedrijfsleider!

16. Inmiddels een goede 1 ½ jaar geleden zijn we voor de eerste keer hier verzeild geraakt en inmiddels voelt het binnen stappen bij Sjef’s Table als thuis komen. De zaak heeft een kleine opfrisbeurt gehad (nieuwe keuken, wat nieuwe meubels, etc…) maar de ziel is gelukkig hetzelfde gebleven.

We werden weer vriendelijk ontvangen en mochten zelf een plaatsje uitzoeken. We kozen er weer voor om bij de open keuken te gaan zitten, zodat je lekker mee kan kijken terwijl de gerechten bereid worden.

Als aperitief begonnen we met de lekkere huischampagne: Taittinger Brut Reserve. Als eerste amuse kregen we hierbij een frisse creatieve versie van een salade caprese bij geserveerd. De 2e amuse was helemaal een geweldige smaakmaker: Een tartaar van …vis (vergeten welke) met een mouse van Djeroek Poeroet, citroengras en een eigen gemaakte sambal. Echt een klein smaakbommetje. Vervolgens nog een shot aspergesoep en die asperge ging nog een aardige rol spelen bij de verschillende gerechten vanavond.
    We besloten voor een volledig 7-gangen menu van “de Sjef” te gaan. Hierbij kregen wij de volgende gangen geserveerd:

Asperge | snijboon | witte boon -> Ofwel… blote billetjes in het gras, maar dan “anders”… Sorbet van asperge, cremeux en gel van snijboon, crème van witte bonen en een sabayon van Vuurzee. Normaal geef ik niets om snijbonen en witte bonen, maar hier werd ik toch wel heel blij van. Geen grote smaken, maar juist verfijnd. Lekkere krokant textuurtje erbij. De sorbet van asperge was lekker fris. Een fijn begin!

Kreeft | Asperge | Bisque -> Het zilte van de lamsoor combineerde geweldig met het zoete vlees van de kreeft. Prima bisque erbij en de erbij geserveerde kreeft-salade-koekjes waren ook zalig.

Rode mul filet | N’Duja | paprika | maftoul -> Dit is denk ik tot nog toe het lekkerste gerecht welke ik hier op heb. De Maftoul was eerst geroosterd en daarna bereid met bouillon. Hier zat lekkere zoete groente (puntpaprika?) door. De rode mul perfect bereid en hoog op smaak. En het schuim van N’Duja waarbij deze met de juiste terughoudendheid is gebruikt. En een lekkere zoete paprikaviskoekje er bij voor de bite. Perfect in balans. Wauw…

Steak Tartare | Eendenlever | kwarteldooier -20 -> Een klassieker van “Sjef”, maar dan weer anders. De zilveruitjes waren gegaard in PX, lekkere balsamico over de tartaar. Terrine van eendenlever… en die bekende kwarteldooier welke 48 uur in de vriezer heeft gelegen. Een ongekende romigheid.

Asperge | kalf | kriel | tuingroenten -> Prima gerecht. Asperge met een lekkere bite. Prima dragonsaus er bij. Kalf goed bereid.

Kaasplankje met kazen van Het Kaas Attelier uit Oud Gastel. Prima in orde. Met name de “Sjtink Kieës” – De Rauwe van Steenbergen was echt een ontdekking. Die moeten we ook maar eens in huis halen.

Chocolade | aardbei | advocaat | merengue -> Als afsluiter een mooi opgemaakt dessert met een prima samenspel van zoet, bitter en fris.

Hierna zijn we nog lekker aan de koffie met friandises gegaan.

Wat was het fijn om weer hier te zijn. Naast de hartelijke ontvangst en de uitgebreide uitleg bij elk gerecht wordt je door de verhalen bij de gerechten meegenomen op een culinaire maar ook een persoonlijke reis. Zowel de chef als de gastvrouw nemen alle tijd voor je en zorgen er voor dat je naast het lekkere eten en drinken, je ook een gevoel van echte gemeende gastvrijheid hebt.

17. Pizzeria Rijen

Al jaar en dag bestel ik bij Jaffa. Super lekker eten.
    De laatste 5 bestellingen die ik online heb gedaan waren ook weer heerlijk maar elke keer een flink stuk te laat! 1 keer twee uur te laat, 2 keer een uur te laat een keer 3 kwartier te laat en vandaag ook weer ruim een half uur te laat!

Dus ik heb gebeld om te vragen waar mijn bestelling bleef,ik kreeg een snauw en dan moest ik het voortaan maar komen halen. De man aan de telefoon was ronduit onbeschoft tegen me. Dus voor ons nooit geen Jaffa meer hoe goed het eten ook is.

Als ik eten bestel om te laten bezorgen dan kan het best gebeuren dat het iets later bezorgd wordt. Maar niet 5 keer op rij en met deze lange tijden! En klanten zeik je niet af aan de telefoon!

18. We bestellen hier vaker, was altijd goed. Warm en snel bezorgd. Tot gisteren. Een pizza met tonijn besteld, dit doe ik nooit meer. Waar was de tonijn op de pizza? Wel heel veel kaas erop, waarschijnlijk als compensatie voor de ontbrekende tonijn. Hier bestellen we dus niet meer, deze vaste klant is weg!

19. Chinees-Indisch Rijen

Jolanda van gestel

Vandaag eten gehaald een loempia met kip, nou de kip moest je zoeken. Chinese bami nou dat sloeg nergens op geen groente erin smaakloos, en de kip ketjap was interdaat kip in ketjapsaus dat was het ook smaakloos zonde van ne 20 euro.

20. Internationaal Rijen

Lekker en vers eten. Vriendelijk personeel. Gerechten die op waren, werden snel weer bijgevuld. We komen graag nog een keertje terug.

21. Marcella van Amelsfort

Prima gegeten en dat in ons eigen dorp Rijen! Voor herhaling vatbaar hoor!

22. Pizzeria Rijen

Marco Zajec

Pizza shoarma genomen met aardappelschijfjes. Lekker, maar pizza mocht iets langer…

23. We hebben eten besteld, nooit meer.
    Stokbrood met Shoarma moet je zelf in elkaar zetten. In het bakje waar de Shoarma in zit, zit 1 komkommer schijfje en klein stukje tomaat. Dat is dan de sla die erbij zit.
    Stokbrood is voor een kwart aangebrand.
    De Shoarma is op zich nog wel lekker. Pizza zag er ook wel goed uit.

24. Linda

25. Karin Wijker

Personeel was vriendelijk.
    Qua eten zijn wij het beter gewend (ik kom van de kust streek en daar zijn de vispotjes top) misschien is dat de reden dat ik beter gewend ben.
    Overlast van wespen was niet normaal er lagen vliegen meppers hiervoor op tafel een betere tip koffie pads aansteken en door de rook hiervan verdwijnen tijdelijk de wespen zodat je rustig kunt eten.

26. Laurens

Top ervaring, dit hadden we ondanks goede recensies echt niet verwacht.
    Bij verschillende restaurants gegeten met sterren en aspiraties daarvoor.
    Laten we zeggen bij skef’s table doen ze daar niet voor onder. Wat een top ontvangst, origineel, goed en eerlijk eten.
    Begrijp dat een betere lokatie in het verschiet ligt, we duimen mee dat het gaat lukken.
    Dit is de eerste maar zeker niet de laatste keer. Eindelijk een goed restaurant in Rijen, goed is een understatement. Mijlenver boven de rest uit in Rijen en directe omtrek uit.
    Je kunt merken dat ze passie en plezier erin hebben.

Over het eten,
    Verassende en originele ingrediënten en combinaties, mooie opbouw, verfijnde smaken. Elke week wordt er één van de gangen vervangen, over 6 weken weer een compleet nieuw menu, we zijn nu al benieuwd.

Over de entourage, laat je niet afschrikken door de locatie, eenmaal binnen en je waant je totaal ergens anders. Persoonlijke aandacht, goed verhaal, goede verhouding in grootte.

Totaalverhaal, met de nieuwe beoogde locatie kunnen we ons in Rijen meten met de grote jongens om ons heen. En dat voor een prima prijs.

27. Pizzeria Rijen

Linda

Super goed gegeten! Komen niet uit de buurt maar zo lekker dat ik toch even iets wilde plaatsen. Heerlijke pizza en ook de durum was heel goed! TOPPIE

28. Pizzeria Rijen

Linda

29. Internationaal Rijen

Eten onverzorgd en niet alles vers. Met name biefstuk die groenig verkleurd was. Garnalen met blauwe punten erop. Garnalen in een andere bak die snotterig waren. Ongeïnteresseerde koks achter wok en bakplaat. Kan geen vriendelijk woord of lachje van af. Alleen de tongfilet en zalm waren heerlijk. Verder erg sfeerloos en ongezellig. Wij zijn wok garden in Biest en Houtakker gewend, en dan is dit allemaal erg amateuristisch. Dus voor ons eenmalig en met gierende banden terug naar de concurrent.

3,6
  30. Internationaal Rijen