1. In september voor het eerste naar Restaurant de Gecroonde Liefde. We hebben gereserveerd en onze tafel staat klaar. Het restaurant is al redelijk vol en we worden dan ook niet opgemerkt. We zijn hier voor het eerst maar zien waar we onze jassen kwijt kunnen. Wanneer we ons melden bij de bar worden we dan toch naar onze tafel gewezen. Een wat koel begin en hoewel men vriendelijk is ontbreekt een warm welkomstgevoel.

We gaan vanavond voor een 4 gangen diner en beginnen met de zalm vooraf, de tomatensoep als tweede gang, scholfilet als hoofdgerechte en een proeverij van nagerechten als afsluiter.
    Het restaurant is compleet gevuld en we zien een paar man in de keuken en twee mensen in de bediening. Het loopt echter allemaal perfect, geen enkele gang laat lang op zich wachten.
    De eerste gang is de tartaar van verse zalm met avocadocrème, wakame, couscous en soja. Een heerlijk voorgerecht, de zalm is fijn gesneden en op temperatuur, de wakame gaat hier prima bij en de sojasaus is pittig. We krijgen er huisgemaakte broodjes bij die zijn nog wat warm. Ook ontbreekt een schijfje echte boter niet.
    Ook bij de tweede gang krijgen we weer van dit verse brood. De soep is een Pomodorisoep met chorizoreepjes, lenteui. Verse tomatensoep heeft altijd een natuurlijk zuurtje. De chorizo zorgt voor een smakelijke afwisseling.

Het hoofdgerecht is een gegrilde scholfilet met Tom Kha Kai saus en een decoratieve streep wortelcrème. De saus is voldoende aanwezig, gelukkig. Deze is erg smakelijk met een duidelijke maar niet overheersende kokossmaak. De vis is mooi gebakken en ligt op een groen bedje met boontjes en courgette.
    We krijgen er heerlijke friet bij met mayonaise. Het lijkt zo eenvoudig om friet te bakken maar er zijn weinig restaurants waar men deze perfect weet te bakken met een mooie kleur en krokante buitenkant als hier. Het is dan wel een bijgerecht maar het zijn vaak de kleine puntjes die het verschil maken.

Het nagerecht is een waardige afsluiter. Heerlijke hapjes op een bord die net wat anders zijn dan gebruikelijk. Zo is de panna cotta een panna cotta verveine. Ook heerlijk frisse yoghurtmousse met rood fruit en het frambozen sorbetijs met een chip van kroepoek misstaan niet op het bord. De yoghurtmousse is mooi vol en wat dik waardoor er een mooie canelle van gemaakt is.

Wij komen hier graag nog eens terug. Kijk ook eens op www.restaurantrecensie.blogspot.nl