De Gecroonde Liefde in Vlissingen

1356201935 79
1412097627 81
1455572054 83
1474203952 85

1. Ja kritiek geven is niet zo moeilijk. Maar ik wil toch doorgeven dat ik ten onrechte kritiek had. Omdat ik zelf niet goed op mijn bon had gekeken. Ik moest geen 8 euro betalen voor extra friet maar drie euro en ook dat is netjes opgelost want ik heb ze gewoon teruggekregen want ook dit beruste op een misverstand.

Dus uiteindelijk eind goed al goed!
    Els

2. Ik heb samen met mijn kinderen heerlijk gegeten. De borden zagen er super mooi uit.
    Echt met liefde klaar gemaakt. Alleen wat echt een min punt is dat er erg weinig groente er bij was ja een beetje onder je vlees. Verder is het eten voor een grote eter wat weinig dus we hadden er wat frietjes bij besteld.
    Maar tot mijn grote schrik stond daar 8e voor op de rekening. Gewoon een schaaltje met frietjes.
    Dit vind ik nog steeds echt heel erg jammer en niet te begrijpen.

Els.

3. In september voor het eerste naar Restaurant de Gecroonde Liefde. We hebben gereserveerd en onze tafel staat klaar. Het restaurant is al redelijk vol en we worden dan ook niet opgemerkt. We zijn hier voor het eerst maar zien waar we onze jassen kwijt kunnen. Wanneer we ons melden bij de bar worden we dan toch naar onze tafel gewezen. Een wat koel begin en hoewel men vriendelijk is ontbreekt een warm welkomstgevoel.

We gaan vanavond voor een 4 gangen diner en beginnen met de zalm vooraf, de tomatensoep als tweede gang, scholfilet als hoofdgerechte en een proeverij van nagerechten als afsluiter.
    Het restaurant is compleet gevuld en we zien een paar man in de keuken en twee mensen in de bediening. Het loopt echter allemaal perfect, geen enkele gang laat lang op zich wachten.
    De eerste gang is de tartaar van verse zalm met avocadocrème, wakame, couscous en soja. Een heerlijk voorgerecht, de zalm is fijn gesneden en op temperatuur, de wakame gaat hier prima bij en de sojasaus is pittig. We krijgen er huisgemaakte broodjes bij die zijn nog wat warm. Ook ontbreekt een schijfje echte boter niet.
    Ook bij de tweede gang krijgen we weer van dit verse brood. De soep is een Pomodorisoep met chorizoreepjes, lenteui. Verse tomatensoep heeft altijd een natuurlijk zuurtje. De chorizo zorgt voor een smakelijke afwisseling.

Het hoofdgerecht is een gegrilde scholfilet met Tom Kha Kai saus en een decoratieve streep wortelcrème. De saus is voldoende aanwezig, gelukkig. Deze is erg smakelijk met een duidelijke maar niet overheersende kokossmaak. De vis is mooi gebakken en ligt op een groen bedje met boontjes en courgette.
    We krijgen er heerlijke friet bij met mayonaise. Het lijkt zo eenvoudig om friet te bakken maar er zijn weinig restaurants waar men deze perfect weet te bakken met een mooie kleur en krokante buitenkant als hier. Het is dan wel een bijgerecht maar het zijn vaak de kleine puntjes die het verschil maken.

Het nagerecht is een waardige afsluiter. Heerlijke hapjes op een bord die net wat anders zijn dan gebruikelijk. Zo is de panna cotta een panna cotta verveine. Ook heerlijk frisse yoghurtmousse met rood fruit en het frambozen sorbetijs met een chip van kroepoek misstaan niet op het bord. De yoghurtmousse is mooi vol en wat dik waardoor er een mooie canelle van gemaakt is.

Wij komen hier graag nog eens terug. Kijk ook eens op www.restaurantrecensie.blogspot.nl

4. Robert

5. Met een Albert Heijn actie kom je nog eens ergens. De Gecroonde Liefde was voor ons een aangename ontdekking in eigen stad. Alles perfect: ambiance, bediening en keuken. Beslist een aanrader voor mensen die verrassende smaakcombinaties kunnen waarderen.

6. Greet Jongerius

Ga hier niet naartoe met een giftcard, zoals 'etentje voor 2'. Je wordt behandeld als tweederangs gast.

7. A. Sleeking

Reviews en menukaart op internet bekeken. Voldeed niet aan verwachtingen. Vlees en vis op hetzelfde bedje van groenten geserveerd. Geen krokant huidje, vis te ver door gegaard. Prijs/kwaliteit niet in overeenstemming.
    Niet voor herhaling vatbaar.

8. Mark Brenda

Hier gegeten met mijn partner. Viel me tegen, denk dat het cijfer 9 bij de recensies gebaseerd zijn op de wijn die erg lekker was en het breekbrood dat ook erg goed beviel.

Het voorgerecht ( garnalencoctail ) was niet op smaak, de garnalen waren erg waterig en bovendien is het portie behoorlijk aan de prijs.

Als hoofdgerecht de "gamba's" met coquille. De jus van schaaldieren was erg lekker, coquille goed gebakken en warm. Over de "gamba's" wil ik het eigenlijk niet hebben. Klein, niet erg warm, en gewoon niet lekker. Dit terwijl de coquille wel op temperatuur was.

Het kaasplankje als nagerecht was wel erg lekker, maar dat lijkt me persoonlijk ook een kwestie van kaas in stukjes snijden. Kan het verkeerd begrijpen.

Het meest vervelend is dat ik na een krappe anderhalf uur weer buiten was en dat zonder een voldaan gevoel te hebben. We gaan regelmatig uit eten en dan kan het makkelijk twee keer zo lang duren.

Een typisch geval van een keer proberen maar volgende keer weer wat anders.

9. Ruud & Ilse

Heel lekker gegeten, leuke sfeer, zeker voor herhaling vatbaar!!

10. Had telefonisch een tafeltje gereserveerd voor high-tea bij De Gecroonde Liefde. Was een leuk uitstapje met mijn dochter. In een gezellig hoekje een tafeltje bij het raam gekregen. Kon niet beter. Perfect verzorgd en erg lekker allemaal. Vriendelijke en keurige bediening. Kijken met plezier terug en kan het iedereen aanbevelen.

11. Marianne

12. Wij komen al jaren met regelmaat bij De Gecroonde Liefde, zowel voor de lunch als het diner. Steeds weer komen wij meer dan voldaan hier vandaan (!).
    Gisteravond genoten van het dagmenu: asperges met zalm, zeebaars met tomatencoulis en aardbeien met donkere chocolade.
    Wat wij zo waarderen bij De Gecroonde Liefde? De kwaliteit blijft constant en hoog.
    De keuken is culinair van hoog niveau en de bediening zeer professioneel, charmant en attent.
    De Gecroonde Liefde is onze favoriet en we hopen hier nog heel lang te mogen komen!

13. We hebben heerlijk gegeten. Alles klopte. Prima prijzen. Bediening kon gezelliger. Al met al zeker een aanrader.

14. Erg lekker om hier te lunchen. Diner is ook top.

15. Wij proberen hier minstens 1 keer per week te komen voor een goed glas wijn, soms (lees meestal) vergezeld door de niet te overtreffen Gamba-kroketjes. De Gecroonde Liefde is en blijft onbetwist onze nummer 1!
    Elpee: Elly&Peter.

16. Dingemanse

Onze lunch was heerlijk en prima verzorgd. Wij kunnen iedereen aanraden om daar te gaan eten.

17. Gert en Trees

Aardige, vriendelijke bediening. (Heel) lekker eten. Gezellige sfeer. Geschikt voor ouder stel zoals wij, maar ook voor gezinnen met (heel) jonge kinderen - dat hebben we gezien.

18. Al jaren komen we regelmatig bij De Gecroonde Liefde. Als ik iedere keer een recensie schreef, zou ik steeds in herhalingen vervallen: het is altijd goed! Afgelopen weekend waren we er weer. Het was super top !

Als voorgerecht kreeftensoep met stukjes gerookte zalm en Hollandse garnaaltjes; bouillon prachtig op smaak. Perfect gebakken coquilles omwikkeld met reepjes tongfilet en besprenkeld met stukjes uitgebakken spek.
    Hoofdgerecht: weer perfect gebakken coquilles met scampi en een heerlijk sausje; knapperige sugarsnaps en frietjes als garnering. Tweede hoofdgerecht: Bouillabaisse ruim gevuld en een heerlijke bouillon. Mooie rouille en krokante stukjes brood er naast.
    Als dessert Irish coffee en een mooi uitgebalanceerd kaasplankje met een glaasje port.

De bediening als altijd zeer charmant: attent maar niet opdringerig. Water bij het eten wordt zonder probleem aangeboden en bijgeschonken. De sfeer is prettig.
    De keuken staat culinair op hoog niveau. Presentatie altijd prachtig.
    Kortom: De Gecroonde Liefde is nog steeds onze grote favoriet !

19. Jacky Luitwieler

Heerlijk gegeten, daar valt niets van te zeggen. Bediening was vriendelijk en correct, maar een beetje chaotisch. Driegangenmenu besteld, zou vooraf soep krijgen (volgens meisje bediening) werd toch gamba's (erg lekker) volgens de mannelijke ober. Klein misverstand met de koffie aan het einde, werd al gebracht voordat we hem eigenlijk besteld hadden(waarschijnlijk een misverstand). Al met al valt er over de bediening wat aan te merken, locatie en eten zelf zijn gewoon erg goed en vooral ook vers.

20. Voor het eerst hier wezen dineren, was een prima ervaring. Alle gerechten waren van uitstekende kwaliteit en heerlijk van smaak. Het personeel was vriendelijk en de bediening was goed. We gaan hier zeker nog terug komen.

21. Rob van Grondelle

Prima keuken, perfecte bediening.

Jammer dat men (in mijn geval) zo'n grote concessie doet aan hetgeen het publiek wenst. Een kom frieten met mayonaise bij de bouillabaisse! We komen zeker terug!

22. Prima, heerlijk gegeten, ontspannen en erg vriendelijk personeel. Volgende keer weer!

23. Toppertje, ik eet er graag. Het is er schoon netjes en heel lekker.
    Ga zo door!

24. Louise en Willem

Het voorgerecht en hoofdgerecht was lekkere en verse vis. Jammer dat er friet bij geserveerd werd en dat de friet in oud vet gebakken was. We hebben de friet teruggestuurd en kregen een nieuw bakje. Helaas was het friet uit hetzelfde vet. We raden het restaurant aan om wat anders te serveren bij de gerechten dat recht doet aan de goed bereide verse vis en regelmatig olie te verversen.

25. Verschillende malen wezen lunchen en met verschillende mensen en iedereen was het erover eens dat het eten van goede prijs/kwaliteit is. Diegene die daar werken zijn ook erg vriendelijk en alles is mogelijk als je iets besteld buiten de kaart. Ze zullen het je zeker naar je zin maken. Eveneens daar al een paar keer gedineerd en het eten is erg smaakvol en bereid van verse produkten. We komen daar zeer zeker vaker genieten.

26. Komen er vrij regelmatig (als het saldo het nog toelaat). Maar voor lekker eten en drinken, vriendelijke bediening en een perfecte locatie en ambiance wil ik best iets meer betalen. Top tent!

27. Het is een goed restaurant met een mooi terras. Wij hebben buiten van een heerlijke lunch genoten. De bediening is vlot en vriendelijk. De verse salades, zowel de geitenkaas als de gamba salade, zijn een echte aanrader.

28. Via "www.ontdekjeplekje.nu" uitgekomen bij dit restaurant. En weer was het een goede keuze van dit unieke recept. Lekker gegeten, zeer gastvrije bediening en als uitsmijter een geweldig en verrassend dessert(dame blanche 2011). En door het pasje van ontdekjeplekje ook nog eens een hoofdgerecht gratis.

29. wim helsen

Deel gewoon mee dat je geen 3 gezinnen met kinderen wenst in je zaak, ipv dit op een hautaine manier duidelijk te maken. Conclusie getrokken voor de opname van de bestelling en de zaak verlaten.

30. Ria en André

Gisteravond heerlijk gegeten. Bediening is vriendelijk maar niet opdringerig. Ook dessert was een traktatie. Ga zo door!

31. Inga 19 punten

We hebben dit weekend geluncht en ook gedineerd bij De Gecroonde Liefde. Het eten is er heerlijk! Als lunch namen we een broodje met verse Robin salade en een BLT sandwich. Een heerlijke frisse, droge, witte huiswijn erbij. Als diner hadden we een kerriesoepje met kip en komkommer, erg lekker. Hoofdgerecht dorade met paprika/tomaat saus. Als nagerecht een cappuccino met zalige friandises. Dit alles op een prachtig terras en mooi restaurant.

Verbeterpunt: toen het 's avonds rustiger werd in het restaurant begon men vast met opruimen/koelkasten vullen/tafels schoonmaken. Dit gebeurde vrij luidruchtig en door de open keuken en bar, duidelijk merkbaar. Het gaf ons het gevoel dat het restaurant gesloten werd en we weg moesten. Een 2e kopje koffie durfden we niet meer te bestellen. Nb zaterdagavond 21.30 u!

32. Komen hier nog steeds regelmatig en nog steeds met groot plezier. Gisteren weer. Dagsoep: knoflooksoep met lenteui en uitgebakken spekjes, héérlijk. Daarna catch of the day: doradefilet en coquilles (perfect gebakken) met een heerlijk sausje en knapperige sperzieboontjes, subliem! Daarna kaasplankje met vier mooie goed op elkaar afgestemde kaasjes en een prachtig glaasje port erbij.

Zoals gewoonlijk was de bediening zoals het hoort: attent, charmant, maar niet opdringerig.

Onze avond was weer AF!

33. Alleen paar keer geluncht. Heerlijk gegeten. Mooi restaurant.

34. nicolle en rob

Rustig, en heel sfeervol ingericht. Lekkere muziek op de achtergrond. Vriendelijke bediening, met oog voor detail.

Heerlijk gegeten! Voor, hoofd- en nagerecht : allemaal top! Zowel het vlees als de vis. Beslist een aanrader en als we weer eens in Vlissingen zijn, gaan we zeker terug!

35. Heerlijk gelunchd! Het zag er pico-bello uit. Heerlijke bruine broodjes met ossenhaas, en verse salade. De pompoenpitjes waren nog warm van het roosteren. Prettige bediening. We zaten buiten op het terras aan de overzijde van de straat met zicht op de prachtige gerestaureerde pandjes.

Echt een aanrader!

36. Bij binnenkomst zagen we een uiterst smaakvol ingericht restaurant.
    Vrijwel alle tafels waren bezet, behalve de lange middentafel, maar die was helaas nog niet afgeruimd van eerdere gasten.
    Personeelsbezetting bleek veel te krap. Na een tiental minuten zelf ruimte gemaakt en drankjes besteld.
    We wilden dineren, maar dat bleek niet mogelijk.
    Stond nergens vermeld.

Maar een lunch besteld, waar we circa 30 min. op moesten wachten.
    Overigens supervriendelijk bediend en de kwaliteit van de gerechten was perfect.
    Ondanks de onderbezetting op dat moment, komen we beslist weer terug.

37. michiel

38. Heerlijke vis-clubsandw. Rode wijn iets te warm.

Prettige bediening. Mooie lokatie. Top.

39. Rob en Marilou

Prettige, keurige bediening.

Vissoep en knoflooksoep: heerlijk! Coquilles en gamba's: zaaaaaaaaalig. Borden waren prachtig opgediend.

Deze tent is TOP.

Tip: (geldt voor meeste restaurants in Nederland):
    Geef ook eens stokbrood bij het hoofdgerecht.

40. Het was gezellig druk, desondanks toch vlot bediend.

De vissoep heerlijk en goed gevuld. De knoflooksoep een bijzondere ervaring: lekkere gegrilde paddestoelen erdoor, mmm. Daarna coquilles en gamba's, perfect gebakken en heerlijk van smaak. Ook de lamsfilet was goed. Knapperige groenten en gebakken aardappeltjes in rozemarijn om je vingers bij op te eten.

De borden mooi opgemaakt. De bediening niet opdringerig, maar toch oplettend. Kortom: nog steeds een aanrader!

41. uit Benthuizen

Fijne en goede bediening, heerlijke erwtensoep op grootmoeders wijze

42. Ook de lunch was een succes. De zaak was erg druk met klanten, maar dat deed niets af aan de vlotte bediening en heerlijke eten. Het doet er niet toe wat je bestelt, het is allemaal mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.

43. Waren al lang van plan, nu eindelijk hier gegeten: Prima! Bediening erg prettig, inrichting en aankleding zaak smaakvol, eten origineel en zeer smakelijk! Echt een aanrader.

44. Kees&Loes

Alles is prima in orde! Ook sfeervol ingericht, erg rustgevend.