1. Erwin 11498 punten

Sinds maart 2012 weer eens terug naar de Belgische Loodsensociëteit.

We hebben vooraf gereserveerd en onze tafel staat gereed. We worden opgevangen en onze jassen worden aangenomen. Een prettige binnenkomst.

We nemen de salade met asperges vooraf, het lamstrio en de zalm als hoofd en een appelbol na.
    Het voorgerecht valt in eerste instantie op door de hoeveelheid, deze is behoorlijk. Gelukkig is deze ook erg smakelijk. Het is een salade met asperges, beenham, appel, paprika, courgette, radijs, diverse slasoorten, mosterdzaad en een lint van komkommer. Het heeft voldoende dressing en de (Brabantse) asperges zijn prima gegaard met nog een beetje stevigheid.
    We krijgen er wat donker brood en huisgemaakt ciabattabrood bij. Uiteraard ontbreekt de, ook huisgemaakte, kruidenboter niet. Allemaal prima op smaak. Het witte brood is supervers en heerlijk zacht.

Daarna volgt het hoofdgerecht. De zalm is huisgerookt en dit is perfect gedaan. De vis heeft een aangename rooksmaak en de cuisson is prima, niet helemaal doorgegaard, perfect.
    De asperges zijn ook prima gaar en de hollandaise saus is smakelijk. De hollandaise saus is ook weer huisgemaakt en hier lijkt een eigen twist aan gegeven.
    We krijgen er verse friet en huisgemaakte mayonaise bij.
    Het trio van lam bestaat uit twee stukjes lamsrack, een gehaktballetje van lamsvlees en een stukje lamsfilet. Heerlijk gerecht, de garing is perfect en het vlees prima op smaak gebracht. Het wordt geserveerd met een saus met tuinkruiden op een groentebedje van boontjes, wortel en asperge.

We sluiten af met een lauwwarme appelbol met chocolade ijs en vanillesaus.
    De appelbol is gelukkig gehalveerd, we zijn al aardig gevuld. Ook deze is erg lekker met de vanillesaus. Op de kaart stond dat deze geserveerd zou worden met kaneelijs. Dit had inderdaad wat beter gepast bij het gerecht dan het chocolade ijs maar desondanks een smakelijk gerecht.

Kijk voor meer op restaurantrecensie.blogspot.nl