De Belgische Loodsensociëteit in Vlissingen

Parkeren (betaald) kan langs de boulevard of in parkeergarage De Fonteyne.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

1393919316 72
1398620760 80
1502052514 76

1. Marli & Pieter

Heerlijk zeetong gegeten, aangevuld met fantastische biertjes! Een aanrader!

2. We hebben hier heerlijk gegeten, onder het genot van het mooiste uitzicht van Zeeland. Gezellige sfeer en werkelijk fantastisch personeel. Je voelt je meteen thuis! We kregen goede tips toen we twijfelden over onze keuze van de kaart (ik kon niet kiezen uit het lekkers!) en een goede biertip (wij zijn speciaal bierliefhebbers, fijn dat ze met ons meedachten!).

Deze zomer gaan we weer terug naar Vlissingen. Nog geen flauw idee hoe onze planning er dan uit gaat zien die week, maar 1 ding staat al wel vast: wij gaat weer terug naar de Belgische Loodsensociëteit!

3. Gerrit Bremer

4. We hebben heerlijk gegeten! Het personeel doet het goed! Echt een aanrader voor iedereen om daar te gaan eten!

5. Goed terras, heerlijk bier maar slechte bediening vanochtend. Nadat de bestelling was opgenomen kon de dame in kwestie niet meer wachten op een weifelende keuze van biersoort van een vd gasten (ze had ook tips kunnen geven, als je ziet dat iemand twijfelt, alle overige bestellingen zijn opgenomen zeg je niet ik kom straks terug). Nadat het drinken op was maar gevraagd waar onze bestelling (bittergarnituur) bleef. Die was de dame vergeten. In eerste instantie geen enkele verontschuldiging ("wilt u hem alsnog bestellen?), de sorry kwam toen we direct wilden afrekenen. Vervolgens een opmerking dat ik niet zo boos moest kijken, toen mijn uitleg kwam (uitblijven van een sorry) kregen we nog een sneer terug en keek ze naar de andere tafeltjes met een verongelijkte blik. Een tafeltje verder daarna ging met ons in gesprek, die ook slechte ervaringen hebben met deze dame.

Jammer, zo'n mooie plek in combinatie met deze bediening, het zet wel de toon in zo'n omgeving.

6. Zo op het terras, net uit de zon, met een fabuleus uitzicht over de Westerschelde, is het hier genoeglijk toeven. De dames van de bediening zijn opgewekt en netjes, en binnen ziet het er fris en strak uit. Ze gaan prat op hun Belgische bierkaart, maar die had spannender gekund. Ik vind nog een mooie Cornet Oaked, een mooi blond bier van hoge gisting. Niet goedkoop, maar wat zich voor je ogen uitstrekt heeft ook zijn prijs.

7. Leo Klerks

Leuke ervaring, waren reeds in het verleden aanwezig. Lekker eten, mooi gerenoveerd interieur, vriendelijke bediening. In het kort: top!

8. Eind februari geluncht op het zonnige terras en genoten van het uitzicht over de Westerschelde. De garnalenkroketten waren perfect, het brood versgebakken en de bediening was vlot en vriendelijk. Kortom, een adresje on te onthouden. We komen hier zeker terug!

9. Met 2e kerst hier gaan eten met 11 personen. Het eten was goed maar niet geweldig, mijn eerdere recensie was positiever dan we vanavond hebben ervaren.

Een aantal opvallende zaken;
    bediening vriendelijk maar geeft geen uitleg bij de gerechten. Bij een wildtrio zou toch fijn zijn te weten wat we eten. Ook wordt tijdens de gang niet gevraagd of alles naar wens is. Tournedos wordt geserveerd met peperjus. Deze jus is nog dikker dan ragout uit een pasteitje.

Voor de avond die we gisteren hebben beleefd kan ik niet zeggen dat deze slecht was, maar zeker niet voldoende om als aanrader te kwalificeren.

10. Lunch op terras met goed weer, erg fijne locatie. Snelle en leuke bediening, top uitzicht, goede kaart

11. Bestel er nooit een broodje hamburger. Het vlees lijkt op een droog en doorgebakken gefrituurde gehaktbal. Het enige wat op je bord lag dat smaakte was de sla en een bakje ketchup. Het broodje was oud het ei doorbakken en de stukjes spek waren nog rauw. Ik heb er twee hapje van genomen en de rest laten staan.

Dit doorgegeven aan de keuken maar deze gaven geen boe of bah op mijn opmerkingen. We moesten de volle mep betalen.

Al met al bestel er nooit iets te eten wat voor een hamburger moet doorgaan. Slechte service.

(Redactie Eet.nu: De recensent heeft onderstaand bericht in een latere recensie doorgestuurd. Gezien dit geen nieuwe restaurantervaring is, hebben we het toegevoegd aan de originele recensie.)

Gisteren mijn bevindingen over het eten op internet gezet. Ik had verwacht dat er geen response op zou komen van de onderneming maar was zeer aangenaam verrast toen ik mijn email opende en de reactie van Dennis (van het Loodswezen) las.

Het was een prima oplossing (chapeau). Helaas zijn we niet meer in de gelegenheid om hierop in te gaan. Voor de geboden oplossing geef ik het Loodswezen een dikke 10.

1,7
  12. Sinds maart 2012 weer eens terug naar de Belgische Loodsensociëteit.

We hebben vooraf gereserveerd en onze tafel staat gereed. We worden opgevangen en onze jassen worden aangenomen. Een prettige binnenkomst.

We nemen de salade met asperges vooraf, het lamstrio en de zalm als hoofd en een appelbol na.
    Het voorgerecht valt in eerste instantie op door de hoeveelheid, deze is behoorlijk. Gelukkig is deze ook erg smakelijk. Het is een salade met asperges, beenham, appel, paprika, courgette, radijs, diverse slasoorten, mosterdzaad en een lint van komkommer. Het heeft voldoende dressing en de (Brabantse) asperges zijn prima gegaard met nog een beetje stevigheid.
    We krijgen er wat donker brood en huisgemaakt ciabattabrood bij. Uiteraard ontbreekt de, ook huisgemaakte, kruidenboter niet. Allemaal prima op smaak. Het witte brood is supervers en heerlijk zacht.

Daarna volgt het hoofdgerecht. De zalm is huisgerookt en dit is perfect gedaan. De vis heeft een aangename rooksmaak en de cuisson is prima, niet helemaal doorgegaard, perfect.
    De asperges zijn ook prima gaar en de hollandaise saus is smakelijk. De hollandaise saus is ook weer huisgemaakt en hier lijkt een eigen twist aan gegeven.
    We krijgen er verse friet en huisgemaakte mayonaise bij.
    Het trio van lam bestaat uit twee stukjes lamsrack, een gehaktballetje van lamsvlees en een stukje lamsfilet. Heerlijk gerecht, de garing is perfect en het vlees prima op smaak gebracht. Het wordt geserveerd met een saus met tuinkruiden op een groentebedje van boontjes, wortel en asperge.

We sluiten af met een lauwwarme appelbol met chocolade ijs en vanillesaus.
    De appelbol is gelukkig gehalveerd, we zijn al aardig gevuld. Ook deze is erg lekker met de vanillesaus. Op de kaart stond dat deze geserveerd zou worden met kaneelijs. Dit had inderdaad wat beter gepast bij het gerecht dan het chocolade ijs maar desondanks een smakelijk gerecht.

Kijk voor meer op restaurantrecensie.blogspot.nl

13. Wat een verassing. Wij hebben echt heerlijk gegeten. Vooraf de coquilles, daarna een zalm en toetje met van alles wat. Op de kaart staat dat ze de zalm zelf roken, nou dat proef je ook. Het waren behoorlijke porties, verse frietjes, en vriendelijke bediening. Ik wist niet dat je zo lekker kunt eten hier. Als je reserveert moet je wel even aangeven dat je graag aan het raam wil zitten. Wij konden zelfs buiten nog een drankje drinken. Je zit daar uit de wind, in de zon, dus het was echt lekker.

14. Heerlijk gegeten, proeverij van zeebanket, vers gebakken zeetong met echte verse frieten. Vriendelijke bediening. Alles is opgefrist, nieuwe eigenaren, nieuwe chef, nieuw interieur.

15. M.C. Sakko, Hoogkarspel

3 maal gegeten in juli 2014. Twee maal uitstekend. 3e keer een flop.

Reden:
    * aperitief (verkeerde dranken)
    * Hadden visschotel "de Soos" besteld en er werd een vleesschotel geserveerd. Dit niet geaccepteerd
    * Toen de visschotel eenmaal kwam was deze koud. Borden, vis en garnituur
    * Twee personen van ons gezelschap accepteerden dit, maar 1 dame stuurde het terug.
    * Ook de frites was slecht (oud)
    * De drankjes die we besteld hadden werden vergeten.

Onze avond werd hierdoor helaas bedorven. We hebben dan ook geen nagerecht meer besteld.

De zaterdag ervoor dezelfde schotel besteld en gegeten. e.e.a. was toen uitstekend en de vissoort was aanzienlijk meer dan die er nu geserveerd werd. Was nog niet de helft van de vorige malen

Er waren geen excuses en de oudere, onverzorgde serveerster liet een jonger meisje de klachten in ontvangst nemen (Een beetje laf en onsympathiek vinden wij). Op het laatst werd ons een kop koffie van het huis aangeboden. Dit hebben we geweigerd.

Jammer dat we dit hebben ervaren. Het was die avond niet druk en de keren die we er eerder waren was het druk en waren we heel tevreden over zowel bediening als het gebodene.

16. Margreet

Hier zaterdag gegeten met familie en vrienden (totaal 6 personen). Allemaal een verschillend voor- en hoofdgerecht. Het eten was heerlijk, goede prijs- kwaliteitverhouding, de bediening was uitstekend en de sfeer was geweldig. We hebben er allemaal erg van genoten. Komen hier zeker terug.
    P.S. ook het terras is aan te bevelen.

17. We hebben vorige week lekker gegeten in dit restaurant.
    Als voorgerecht vissoep, echt bijzonder lekker en goed gevuld.
    Als hoofdgerecht scampies, het zag er niet echt gezellig uit, nauwelijks garnering, fantasieloos.
    Jammer, want de smaak was prima.
    De vrouwelijke serveerster was uitermate vriendelijk.
    De baas, die haar geregeld assisteerde was een goede gastheer.

18. Prima gegeten. De mosselen zijn heerlijk en een echte aanrader. De sfeer is er één van een societeit, maar met een geweldig uitzicht, kortom karakteristiek.
    De bediening is zeer prettig, netjes maar niet te formeel.
    De prijs/kwaliteit helemaal goed.
    Al met al: Aanrader.

19. franka de wolf

Wij hebben heerlijk gegeten ! Het lentemenu! Goede prijs kwaliteitverhouding! Je kijkt leuk weg over de westerschelde. Vriendelijke bediening,gemoedelijke sfeer. Verse producten gebruikt.
    Jammer dat er slechte recensies gegeven zijn , sindsdien is de zaak wel aangepast , begrijp ik.

20. Vanavond hier eens gegeten. Gezien eerdere recensies wat ouder waren toch de stoute schoenen aangetrokken en hier naar toe gegaan.
    Dichtbij parkeren kan een probleem zijn. Het zit op de boulevard en hier is niet veel plek. Voor ons geen probleem, we zijn met de fiets en die kan je overal kwijt.
    Vooraf voor de zekerheid gereserveerd, je weet niet of het nodig is maar nu hebben we zeker een tafeltje. De lijn was bezet dus opgehangen. Binnen 5 minuten worden we teruggebeld. Wat een service! Het zijn vaak kleine puntjes die net dát verschil maken. Benieuwd of het verder ook zo gaat.
    Bij binnenkomst in het restaurant worden we snel geholpen. Onze reserveerde tafel is vrij maar een andere tafel wordt aangeraden. Prima, de andere tafel was dicht bij de deur.
    We kiezen het aanbiedingsmenu. Dit is niet dagelijks hetzelfde volgens de bediening. Vandaag hebben wij gekozen voor een Waldorfsalade vooraf, varkenskoppuntjes op spies als hoofdgerecht.
    De Waldorfsalade is lekker. Deze bestaat uit een aantal slasoorten met wat appel, walnoot en gerookte ham. De sla is lekker vers, een beetje dressing, precies genoeg. De stukjes appel zijn lekker fris. Hierbij viel mij wel op dat de hoeveelheid appel op mijn bord veel minder was dan op het bord van mijn ega, maar dat is niet erg belangrijk.
    Bij de salade worden 4 sneetjes brood geserveerd. Volgens mij een pain de bologne. Lekker brood met echte boter en een tappenade van olijf. Goed begin.
    Hierna volgde het hoofdgerecht. Gelukkig niet meteen na het afruimen van het voorgerecht maar met een aangename pauze tussendoor.
    Het hoofdgerecht was heerlijk. De varkenskoppuntjes hebben niets met de kop van het varken te maken maar zijn de puntjes van de varkenshaas.
    Deze zijn werkelijk perfect gebakken. Nog een beetje rosé dus niet te droog.
    De groente is ook lekker. Dit is gebakken spinazie met snijboontjes. Klinkt wat eenvoudig en niet echt lekker maar hier hebben ze er een goede smaak aan weten te geven. Ook de aardappeltjes in de schil zijn goed. Niet te hard gebakken, gewoon goed.
    Apart wordt de friet geserveerd met, zonder te vragen, de mayonaise.
    De friet is lekker. Ook deze prima gebakken. Volgens mij is het verse friet. Een beetje robuust met wat lange en korte stukken, vinden we lekker.
    Nagerecht is een schaaltje met twee bollen chocolademouse. Hierbij een beetje perencompote en een paar stukjes stoofpeer. Combinatie had ik zelf niet verzonnen maar is werkelijk erg lekker.
    Espresso na. Lekkere koffie, helaas geen glaasje water.
    De bediening is vriendelijk, letten goed op en staan snel voor je klaar. Mijn jas wordt open gehouden, evenals de deur bij het weggaan.
    We zijn nog geen € 45,- voor twee personen (nee, niet per persoon) lichter maar een perfecte avond rijker. Voor dit bedrag een 3 gangen diner, een wijntje, een frisje en twee koffie. Dat is erg goedkoop. Vandaar de 10. Het eten is ruim voldoende qua hoeveelheid, de kwaliteit is meer dan voldoende. We komen zeker terug en kan dit restaurant ieder aanbevelen.

21. Ongezellig hotel, onvriendelijke bediening en duur!

22. We zijn met z'n vieren wezen eten daar, maar het was niet lekker. Het vlees was koud, een kleine kaart, weinig keuze, bijna geen groente. Jjammer. Mooi uitzicht, maar dat is het dat dan ook.

Zelfs de koffie was niet goed veel te straf.