Grote plaatsen met restaurants in Antwerpen

Alle plaatsen in Antwerpen

Nieuwste recensies in Antwerpen

1. Internationaal Antwerpen

Prima zaak, goede akoestiek, gekozen voor de 11 gerechten i.p.v. 14? Verhouding vlees/vis is 20/80, jammer… verder blijft de bediening zoveel mogelijk water en wijn aandragen, zonder te vragen, beetje onbeleefd.

Op eerste gezicht een heel leuk tentje. Leuke sfeer en lekker in de zon kunnen ontbijten.
    Maar. De croissants en chocoladebroodjes waren op en vanaf 12 uur konden we pas uit de lunchkaart kiezen. De keuze bestond dus alleen uit taart en daar zit mijn buik niet vol mee. We kozen ervoor om te blijven zitten en dat was dus een half uurtje overleven tot het 12 uur was, dus vulde ik mijn maag kort met een muffin die ik ook in de lidl had kunnen kopen.
    Vervolgens met het krijgen van deze informatie over de broodjes en de tijden was de jongen niet heel duidelijk en kwam hij nogal nonchalant over.
    Dat mocht ook weer blijken op het eind dat hij me niet kon terugggroeten en me meer zat aan te staren. Het is vandaag zondag en het kan zijn dat ie wat brak was of iets dergelijks, maar krijg hier geen lekker gevoel bij.
    Ook erg veel geld voor wat we uiteindelijk kregen.
    Maar goed ik heb gegeten en kan weer lekker door.

Dit is naar mijn mening ingevuld en misschien hadden andere een betere ervaring natuurlijk. Ik zou er zelf niet nog een keer naartoe gaan.

Zeer slecht, koninginnenhapje was alles behalve gekruid, vispannetje van mijn man was helemaal niet lekker, kroketten waren kapotgebakken, lang wachten terwijl het helemaal niet druk was. Zelfs geen nootje of kaasje bij aperitief. Wij komen hier nooit meer. Ook heel duur, zeker als je de kwaliteit van eten / service in acht neemt, maar we waren in gezelschap en hebben hierdoor niets gezegd.

Eddy Keersmaekers

Zeer goed onthaal en lekker gegeten.
    Een keuken die je niet veel meer vind.
    Piepkuiken met dragonsaus is overheerlijk.
    Hier kom ik nog vaak.
    Ps: Gezellig terras.

Ditmaal met pa naar onze favoriet in Antwerpen, dat was voor hem al weer lang geleden. Het weer was prima en het terras was ingedekt, we vonden het toch gezelliger om binnen te zitten, daar kregen we een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een frisse witte, dat werd een Verdejo uit de Rueda van Javier Sanz die zeer goed beviel. Ernaast de bladerdeeg krokantjes met soesjes die hartig gevuld waren, lekker.
    De kaart werd gepresenteerd met een extra voorgerecht en twee extra hoofdgerechten. Wat opviel was dat er nu ook de mogelijkheid van begeleidende bieren was.

Chef Roger presenteerde zelf de eerst amuse. Hij wilde ons vandaag ook nog enkele bereidingen laten proeven die nog in ontwikkeling zijn, super leuk. De amuse was geïnspireerd op de pizza prosciutto uitgeserveerd in een glazen kogel. Onderin een chutney van ui, vloeibare tomatensaus, vers tomaatje en burrata, afgedekt met prosciutto, afgewerkt met twee hele dunne plakken krokant brood. Een hele mooie smakencombinatie.

Het eerste project was geïnspireerd op de “pan con tomate” gepresenteerd op een mooi zwart bord. Stukken krokant zuurdesembrood met knoflook waarbij burrata en verschillende tomaat structuren. Verse tomaatjes, mooie kogels tomatenmousse gevuld met mousse van basilicum (mooi hoog op smaak), het meest indrukwekkende was de gemarineerde tomaat. Maar liefs drie dagen gemarineerd in een zoetzuur kruidenbad, explosief van smaak, wow.

Een licht trotse Roger presenteerde de gekarameliseerde paling met oosterse invloeden. De paling filets waren licht krokant gekarameliseerd en zoetzuur afgelakt, lagen op een bedje van Japanse sushirijst, ertussen aubergine met miso, erop gefrituurde fijne zeegroentjes, ernaast dotjes crème van gefermenteerde look, aan tafel afgewerkt met een miso bouillon. Een heerlijke smaakbeleving met mooie sappige textuur, genieten!

De “pekingduif”, geïnspireerd op de pekingeend was al aan aan de vijftigste uitvoering. De bereiding duurt maar liefst drie dagen, ik kan wel zeggen dat deze uitvoering de perfectie benaderde. Uitgeserveerd met tafelbereiding, vandaag door de familie van Damme, leuk! De borstfiles werden er keurig uitgesneden en verdeeld in hapklare stuken. Top cuisson, mooi hoog op smaak met een sappige textuur. Huidje licht krokant en hoog op smaak met aangename kruidentoets. Partner die van kluiven houd vond de boutjes helemaal geweldig.

De eerste begeleider was de Spaanse El Cullerot van Celler del Roure, aangenaam fris met wat body. Ernaast een mooie presentatie. Langzaam gegaarde, keurig afgegrilde tarbotfilet op een bedje van aardappelpuree, eromheen een krans van fijn gesneden lauwwarme gebakken groentjes waarop structuren van wortel, mosseltjes escabeche, cressjes en toefjes kruidige mayonaise, aan tafel afgewerkt met een heerlijke schaaldierensaus. De tarbot had een prima cuisson, in het garnituur mooie smaken die prima combineerde en de wijn was keurig in balans, genieten. (9,8)

Partner had gekozen voor de roodbaars met Aziatische invloeden. Op het bord een keurige filet met twee stukken van de kreeftenstaart op een bedje van rijst met groentjes, erop een kroepoekje met verse kruiden, aan tafel afgewerkt met de smaakmaker van het gerecht, een heerlijke curry-kokossaus. Mooie smaken, prima cuissons met ernaast de witte Zuid-Afrikaanse Ladybird van Laibach die naadloos aansloot. (9,7)

Ditmaal gekozen voor de Orelys. Een hele mooie presentatie verscheen op tafel. Een taartje van kogels met de smaken van yuzu, basilicum en gekarameliseerde appel tussen krokante schijven, bovenop een compote van gekarameliseerde appel. Ernaast nog verschillende structuren van luchtige room, appel, spongecake en orelys chocolade, met de vlinder als decoratief hoogtepunt. Heerlijke smaken en zeker niet te zwaar. De heerlijke Duitse Riesling Leiwen auslese van Josef Rosch maakte het gerecht nog lichter. (9,85)

Het hoogtepuntje van vorige keer mocht niet ontbreken. Een prachtige presentatie van de smaken uit Hoogstraten. Als basis een ring van luchtige yoghurtmousse, erop structuren van Hoogstraten aardbeien met toetsen van basilicum en rode biet. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke complexe saus van rood fruit met kruidigheid. Heerlijke frisse smaken, prima textuur en originele begeleider, de Oostenrijkse Merlot Spätlese van Tschida, top! (9,88)

Als afsluiter nog een Nespresso, glaasje slagroom met likeur en koekjes, waarvan de broodpudding de hoofdrol opeiste.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteit was uitstekend, bij topgerechten hoort een serieus prijskaartje.

Kortom, het was weer een topbeleving. Super leuk dat Roger verschillende nieuwe ontwikkelingen liet proeven. Dit laat zien dat hij absoluut niet stilstaat. Leuk ook dat er steeds meer aan tafel wordt gedaan, zodat beleving nog completer wordt. Wij waren onder de indruk, bedankt!

Meer recensies in Antwerpen