De Compagnie in Oudeschild

Dineren of lunchen op een prachtige en unieke locatie

enkele gratis parkeerplaatsen voor de deur en op loopstand achter de dijk.
    Daarnaast betaald parkeren op de haven.
    Tip: Bij een bezoek aan ons eiland Texel langer dan 1 dag raden we u aan om een Texelvignet aan te schaffen.
    Met dit vignet kunt u voor 15 euro vanaf 1 januari tot 31 december op alle parkeerplaatsen parkeren met gebruik van een parkeerschijf.

ma vanaf 11:00
di vanaf 11:00
wo vanaf 11:00
do vanaf 11:00
vr vanaf 11:00
za vanaf 11:00
zo vanaf 11:00

Omschrijving

Dineren of lunchen op een prachtige en unieke locatie op Texel? De compagnie is een eigentijds restaurant op de haven van Oudeschild. Naast een prachtig uitzicht over de Waddenzee en de haven van Oudeschild, staan kwaliteit en gastvrijheid hier centraal. Kom genieten van een drankje, een lekkere lunch, een diner of een kopje koffie met overheerlijke taart en andere zoetigheden.

Binnen in ons restaurant zijn honden helaas niet toegestaan, buiten op het terras zijn ze van harte welkom.

• Halal

1401220929 60
1427701914 57
1657203782 74

1. Ria Slot

We zijn prima ontvangen in de compagnie. Iedereen heeft heerlijk gegeten. De kaart is gevarieerd.

2. Andrea Jendrusch
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir waren am 20.8.2023 zum Essen hier. Tischreservierung hat problemlos geklappt und wir konnten wählen ob wir innen oder draußen sitzen möchten.
    Der Ausblick ist grandios, über den Hafen bis nach Den Helder und zum Abschlussdeich.
    Wir waren hier, da viele unserer Segelbekannten hier immer einkehren und begeistert sind.
    Der Service ist ok, aber auch nicht mehr was sicherlich dem allgemeinen Personalmangel geschuldet ist.
    Leider waren wir vom Essen nicht überzeugt. Beim Fischcurry viele Gräten im Kabeljaufilet und beim Fischsalat der Salat nur mäßig angemacht, der Fisch darauf gut und ausreichend.
    Der vegetarische Geit, Gemüse mit Salat on Top (nicht angemacht) mit Reis, eine eigenwillige Zusammenstellung.
    Ich selbst hatte die „Combi“, ausreichende Portion und auch schmackhaft.

Schade, de Compagnie hat keinen guten Eindruck bei uns hinterlassen, wir werden hier nicht mehr einkehren.

2,8
  3. Met grote groep van 20 mensen lekker gegeten.
    Service was prima.
    Er werd wel verbaasd gereageerd uit de groep waarom er geen standaard sallade bij het eten zit. Verder lekker gegeten.

4. Matige service (wordt o.a. niet gevraagd of je nog een dessert wenst, of een schaaltje, waar je de graat in kan doen van de sliptong) hoge prijzen.
    Altijd was het mogelijk om wedges ipv rijst te krijgen bij de pikante garnalen, maar dat beleid is ineens veranderd! Nu moet je 4,50 euro extra bijbetalen voor de wedges bovenop de €26, die je voor de pittige garnalen betaald!

3,6
  5. Roel 17 punten

Geen aanrader. De locatie is het enige dat mooi is, maar dat is dan ook het enige. Onfrisse toiletten, krankzinnig hoge prijzen. De prijslijst bestaat uit een placemat. Een gerecht bestaat alleen uit vis of vlees, groente en frites dien je apart bij te bestellen tegen extreem hoge prijzen (€ 9,00 per portie). Ook voor een biertje mag je € 9,00 neertellen. Toen wij een opmerking maakte over het feit dat je frites/aardappels en groente extra (boven de € 36 van de biefstuk) tegen betaling moest bestellen, kwam het excuus dat de prijslijst niet meer helemaal klopte. Wij zouden de frites dan niet in rekening gebracht krijgen. Al met al is bij ons bij dit restaurant het gevoel van oplichting ontstaan.

2,4
  6. Even een drankje op het terras met een paar vrienden. Prachtige locatie aan de haven. Maar wat een prijzen €9 voor een bier, €17 voor een bordje bittergarnituur. En dan stinkende half defecte toiletten. Bediening dat alleen gebrekkig engels spreekt. Verhouding is ver te zoeken. Snap dat de horeca het zwaar heeft gehad door corona en dat de prijzen van inkoop en personeel zijn gestegen. Maar deze prijzen nodigen niet uit om nog een keer op het terras te gaan zitten.

7. Het eten was erg goed. De lokatie is prachtig. De prijzen zijn enorm hoog voor een kaal hoofdgerecht. Frites en groente moet je los bestellen. Het duurde lang voordat het eten kwam. De bediening is correct maar afstandelijk.
    We komen hier al jaren een paar keer per jaar met grote en kleine gezelschappen. We denken nu dat dit de laatste keer was.

8. Albert Boonstra

Komen al jaren op Texel en ook bij dit restaurant. Sfeer, vriendelijkheid en ligging uitstekend. Prijs is beschamend duur geworden. Klein portie varkenssaté bevat 1 stokje met wat zuur, blaadje sla en wat pindasaus € 20,00. Groente en friet apart erbij kopen voor € 3,50 per portie. Sliptong, 3 sliptongen, waren lekker maar niets erbij. Dagprijs € 31,50. Verhouding totaal zoek. Niet leuk meer voor deze prijs.

9. Vincent van der Velde

Super gezellig klein eetcafé aan de haven! Leuke en vlotte bediening en gastheer is de vriendelijkste man van Texel! Ga hier eten en proef de lekkerste uiensoep, huis gemarineerde saté en spareribs en de heerlijke in roomboter gebakken sliptong. Alle vis is dagvers van de Texelse Visspecialist uit hetzelfde dorp als de Compagnie, vissersplaatsje Oudeschild.

10. Sinds Corona lijkt men er ‘een potje van te maken’.
    Hoge prijzen, verkoolde spare ribs, karig gevulde vissalade.
    De lokatie blijft top, maar voor ons is dat onvoldoende om terug te komen!

11. WG v lamoen

12. Heidrun Mueller
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Super leckeres Texelse Lam und eine schön cremige Creme Brulee.

13. Altijd heerlijk genieten hier! Heerlijk eten, op een fantastisch terras, met uitstekende service!

14. Restaurant waar je zowel voor diner als lunch heerlijk kan eten, vooral de saté is voortreffelijk. Prachtige locatie aan de haven van Oudeschild. Geweldige speeltuin en voetbalkooi voor de kinderen. Elke keer als we met de boot aankomen gaan we eerst langs De Compagnie om te lunchen.
    Een echte aanrader.

15. Theo van Brenk

komen al jaren hier.
    ieder jaar bezoeken we de compagnie tijdens onze vakantie op texel
    maar helaas wij zien het almaar achteruit gaan.
    heel jammer voor zo'n locatie en beslist niet nodig.
    laatste keer calamaris waren taai dus niet goed gebakken.
    de spare-ribs waren droog een hele kale compagnieburger.
    een vegetarische salade die wel zo simpel was.
    en trouwens een keer de kaart vernieuwen mag ook best.

Heren eigenaren maak er aub weer een top zaak van want het kan zeker!!

16. Lekker geluncht afgelopen week, vlotte bediening en een leuke kaart. Het restaurant staat op een top plek, lekker genieten.

17. Prachtig terras met een schitterend uitzicht op de Waddenzee. Wat ook heel fijn is, is dat er voor de kinderen een speeltuin naast ligt waar je prima zicht op hebt. Het eten is heerlijk en de bediening vriendelijk. Al met al een top restaurant. Zeker een aanrader!

18. Het eten is hier zalig! Een restaurant waar je kwaliteit, sfeer en gezelligheid in één krijgt.

19. Heerlijk restaurant, mooie kaart en heerlijk terras aan de jachthaven van Oudeschild, prettig is dat er speelplaats naast zit en je de kinderen goed in de gaten kunt houden. Restaurant is goed onderhouden en heeft een prettige sfeer, zowel voor toerist als Texelaar.

20. Dit restaurant beschikt over alles wat een gast zich kan wensen. Eten uitstekend, vriendelijke service, sfeervolle ambiance en een fantastisch uitzicht! Zeker een aanrader!

21. Altijd gezellig...zeer goed eten...echt top!

22. Willemijne

Super fijn restaurant. Gastvrij, goed eten, hele mooie locatie... zowel het pand als de omgeving. Voor de kinderen is zowel buiten als binnen voldoende vertier. Personeel zeer vriendelijk en alert. Ruime keuze op de kaart. De spareribs zijn heerlijk! Zo ook de tiramisu!! Kom zeker snel weer... geen 10, maar komt in de buurt! Moet altijd iets te wensen over blijven!

23. Heerlijk gegeten, leuke vriendelijke bediening en super vermaak voor onze kinderen in de speeltuin buiten, echt een aanrader!

24. Dit restaurant lekker overslaan. Bediening ongeïnteresseerd, eten erg slecht en restaurant kon ook wel een likje verf gebruiken. De toiletten waren het best. Al met al een teleurstelling.

25. Het eten vond ik niet heel bijzonder in verhouding tot de prijs die ervoor gevraagd wordt. Het restauarant is inderdaad mooi gelegen. Het bedienend personeel wordt niet aangestuurd. Staan wat met elkaar te praten. Lopen elkaar in de weg. Staren gasten die binnenkomen aan, maar komen niet in actie. Je wordt niet verwelkomd en een tafeltje gewezen. Je wordt ook niet gedag gezegd als je vertrekt. Daar valt nog heel wat winst te halen...!

26. Adrienne Otten

Was 2 jaar geleden nog zeer enthousiast. Nu matige kwaliteit van de maaltijden, laffe zalm met pasta, spareribs flauw, roerbakkip erg zout met weinig rijst. Personeel zeer wisselend per dag. Plek en uitzicht is nog steeds fantastisch, helaas is de kwaliteit erg achteruit gegaan.

4,5
  27. Eenvoudige kaart en een ruim boven gemiddelde prijs. Leuk uitzicht en goed vermaak voor de kinderen. Als je bediening wilt zul je voor iemand die rondloopt moeten springen. Ze zien je niet zitten en halen niet de lege glazen en borden op.

4,9
  28. Leon en Sel

Gezellige sfeer binnen, maar helaas waren de gamba's vrij taai en bijgerechten mager. Wel een heel mooi uitzicht.

29. In de herfstvakantie met 4 personen gegeten. Een prachtige locatie, prettige bediening en echt heerlijk eten. Zo mooi opgemaakt op het bord, het leek wel een sterrenrestaurant, maar dan voor een normale prijs. Echt een aanrader om op Texel naar toe te gaan! Let wel op de openingstijden in het winterseizoen. Een volgende keer zullen wij er in elk geval weer heen gaan!

30. Familie van 't Hof

Geweldig restaurant! Twee keer geweest tijdens onze vakantie, eerst met de hele familie, daarna nog een keer met z'n viertjes (incl. 2 kids van 6 en 8). Echt niets op aan te merken: de bediening, de limonade mét voor de kids, de spareribs die zo mals waren dat het vlees bijna van de ribbetjes af viel, heerlijke vegetarische gerechten, heerlijke toetjes (inderdaad, geweldige chocoladetaart!)... en dan nog het super uitzicht, plus een geweldig piratenschip om de hoek, én een pannaveldje. Echt een aanrader, als we nog een keer op Texel zijn weet ik waar we in ieder geval weer gaan eten...!

31. Theo van brenk.

Wij hebben er op 2-8-2013 wat gedronken en gegeten. Wij waren met 4 volwassenen en 3 kinderen, 12/15 jaar. Bij binnenkomst goed ontvangen, het was 17.00 uur en we wilden graag eten om 18.00 uur,
    er waren buiten op het terras loungesets bij navraag werden er direkt kussens ingelegd. De bediening was goed en attent. Ook met de speciale wensen van de kinderen werd rekening gehouden.
    Ik had gekozen een vis menu (catch of the day) Snoekbaas, hij was heel goed op de huid gebakken en natuurlijk in roomboter gebakken, voortreffelijk! Ook de andere gerechten waren goed.
    De spare-ribs waren mooi gaar dus gemakkelijk van het bot te eten en
    de nagerechten waren ook heerlijk vooral de chocoladetaart
    is een aanrader. Dus kort omschreven: een aanrader op texel.

32. De broodjes paling en geitekaas zagen er waardeloos uit. Niets aan gedaan, behalve deze ingredienten. Ongezellig om dit op een bord geserveerd te krijgen. De bediening was prima, er werden direct excuses aangeboden en de keuken zou worden geinformeerd. Jammer, want het uitzicht is prachtig.

33. Gisteren, 14 mei 2011, heerlijk gegeten hier. De voorgerechten, uiensoep en toast met paling waren heerlijk. De hoofdgerechten, visspies (zonder saus) en heilbot met verrukkelijke saus was top. Het dessert dat er eigenlijk niet meer in past dan, was ook volop genieten. De TX19 was om te smullen, net als de overheeeeeeeeeeeeeeerlijke chocoladetaart voor de chocolade liefhebber. Wij gaan zeker weer hier eten als we op Texel zijn. Ook de bediening was goed.

34. Twee keer gegeten. De ene keer was het eten en de bediening goed. De tweede keer was het eten ontzettend goed, maar de bediening echt een ramp. Je kunt hier wel beter vlees bestellen dan vis, want de porties van het vlees zijn twee keer zo groot en vele malen beter dan de vis-gerechten.

Als ze dit nog verbeteren is dit zeker een restaurant om nog eens te gaan eten.

35. Waardeloos, de bediening was meer met WK voetbal bezig dan met klanten. Geen saus bij de visspies, mul was niet te eten en zalm verbrand. De salade was nauwelijks van dressing voorzien. De lokatie is geweldig maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Als bij de koffie gemeld wordt dat een after dinner bonbon nog vergeten is en ook niet meer gebracht wordt, hebben we nog maar een ding te doen... Betalen en wegwezen en nooit meer terug komen.

2,3