• Lid sinds 24 januari 2009
  • Leeftijd: 45

Samen met Tom-Eric en Jeroen eigenaar en ontwikkelaar van www.eet.nu.

Lijsten

Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Recensies om even naar te kijken

Normaal vinden we dat soort beschuldigingen zo ernstig dat we het risico niet willen nemen dat dit wordt gebruikt om een restaurant onderuit te halen met nep foto's of beschrijvingen dat we het hebben opgenomen in onze richtlijnen.

Bij uitzonderlijke voorvallen hoort uitzonderlijk bewijs. Dat is er in dit geval.

2. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Recensies om even naar te kijken

In dit geval weten we 100% zeker dat het klopt

3. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van Happy Italy

We waren met zijn 5-en, de foto is van de pizza van mijn zoon.

Het is extreem goedkoop wat gunstig is voor de prijs/kwaliteit verhouding als je de sfeer en bediening ok vindt.

4. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Happy Italy

Wij opscheppen over hoe snel je eten krijgt bij Happy Italy tegen mijn moeder die we meenamen. Helaas, vandaag was het niet sneller dan een normaal restaurant. Gek genoeg geeft dat een teleurstelling omdat je zoveel sneller gewend bent.

De bediening was verder goed hoor, hij had alleen te veel tafels die vol waren in zijn wijk.

Bij Happy Italy zijn de maaltijden echt ruim voldoende. Ik laat meteen mijn pizzakorst ook liggen anders krijg ik het niet eens op. Gelukkig maar, want richting de korst werd het ook heel deeg-ig. Niet fijn.

Sommige dingen wil je echt niet op je pizza. Meegebakken vliegen bijvoorbeeld!

5. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Dieet.nu

Tijdens corona en net ervoor zijn verschillende studies uitgekomen waarmee het Carbohydrate Insuline Model (CIM) onderuit is gehaald. De theorie van veel low-carbers was (kort door de bocht genomen) veelal dat het eten van suikers je insuline verhoogd en dit zorgt voor meer honger en minder vetverbranding.

Dat wil niet zeggen dat je niet af kunt vallen van een low-carb dieet, maar de reden dat je afvalt heeft in ieder geval niet met je insuline te maken.

Bekende low carbers zijn nu druk bezig om de doelposten te verplaatsen zodat deze studies weggewoven kunnen worden waarmee ze vaak hun eigen woorden uit het verleden tegenspreken. Het is geinig om dit tafereel te toeschouwen

refs:

6. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Koken en techniek

Geinig! Ja, de pers is iets meer werk schoon te maken hoewel het uitneembare korfje van de Brabantia dit wel een stuk eenvoudiger maakt. De schommel lijkt wel meer plek in te nemen en je zult je ondergrond ook schoon moeten maken.

Ik ben nog niet overtuigd. Hier op kantoor zijn we overigens van mening dat het meer een wip is dan een schommel...

7. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Guilty Food Pleasure

Nou, een guilty pleasure hoeft niet slecht voor je te zijn. Als ik het goed begrijp gaat het om iets wat je eet, waar je van geniet, en wat anderen wellicht raar vinden.

Voor mij is het havervlokken met water. Gewoon een bakje https://www.ah.nl/producten/product/wi368021/ah-havermout-volkoren gevuld met koud kraanwater tot 1 cm boven de vlokken. 3 minuten wachten tot het iets zachter is geworden. De mouthfeel vind ik erg prettig en ik hou van de smaak van haver.

It's an acquired taste laten we maar zeggen :)

8. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Bad Gateway als ik "Community" kies

Arnoud als die pagina een tijd niet bezocht is (en dus niet in de cache zit), dan is hij wat langzaam met opbouwen. Dit hebben we versneld en we geven hem nu ook wat meer tijd hiervoor. Het zou nu niet meer voor moeten komen.

9. Gerard's profielfoto
    Gerard is rudi reppert gaan volgen.
  10. Gerard's profielfoto
    Gerard is Arnaud de Klerk gaan volgen.
  11. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Bad Gateway als ik "Community" kies

Ik ga er naar kijken Arnoud!

12. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Lento
    Vegetarisch Hasselt

Gerard

Een restaurant dat van Michelin 3 sterren krijgt is niet alleen een omweg, maar zelfs de reis waard om er te eten. Dit is Lento voor mij.

Vegan, verrassend en verrukkelijk, wat een geweldige combinatie!

Het menu is een maand geldig en bestaat uit 2 keuzes voor elk voor-, hoofd- en nagerecht. Bij je bestelling voor drinken geef je door of je 3 of 4 gangen wilt. Bij 4 gangen krijg je beide voorrechten en verder kies je bij elke gang wat je het meeste aanspreekt.

We werden verrast met een hapje vooraf wat geïntroduceerd werd als een "explosie van appel". Ze weten wel hoe ze dingen kleurrijk moesten brengen dacht ik nadat ik een slok van mijn "parelend" water nam en me klaarmaakte voor deze hap. De buitenkant die licht krakend uiteen viel als een heel dun laagje chocolade zodra ik mijn mond sloot maakte plaats voor een golf van een mousse met een heerlijk fris zoetzure groene appelsmaak. Dus DAT is een smaakexplosie! Wow.

De paprikasoep met sriracha was wat saai om te fotograferen, maar zeker niet om te eten. Perfecte balans en geen enkele hap eentonig. Net als een goed boek waar je liever geen einde aan ziet komen probeerde ik elke hap zo lang mogelijk uit te rekken om langer te kunnen genieten. Dat viel nog niet mee, want als je meer en sneller eet is de ervaring misschien korter maar wel intenser.

De gepekelde watermeloen met sesam-yuzu dressing was wel echt een prachtige combinatie voor de ogen en smaakpapillen.

De rijstnoodles met langzaam gegaarde wortel en rode curry werden geserveerd in een diepe kom en lastig naar boven in mijn mond te krijgen met mes en vork. Mijn lepel was met de praktisch leeggelikte soepkom opgehaald en de glibberige smaakwonderen wisten zich telkens van mijn vork af te maneuvreren. Het is een manier om langer van je eten te genieten, maar het gevecht met de volgende hap haalt de aandacht wat weg van de sensatie in je mond. De sensatie die keihard zijn best aan het doen is om je te laten afvragen hoe deze hap van precies hetzelfde gerecht nu nog lekkerder kan zijn dan de vorige.

Het zachte sorbet ijs van het toetje smaakte zo geweldig naar appel alsof een hele appelboom inclusief de zon en lente gecomprimeerd en afgekoeld waren tot deze bol heerlijkheid op mijn bord. De frisse smaak contrasteerde perfect met de fermere structuur van de beignets van vlierbloesem.

De bonbon bij de koffie bevatte een complete framboos (en mijn eerste van het jaar) en hier verwonderde ik mij zo over dat ik hem al half had afgehapt voordat ik een foto had kunnen nemen.

75,- in totaal voor 2 personen, superaardige bediening en uitmuntend eten is voor mij de reis zeker waard.

13. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het artikel: Bijzondere delicatesse: Kaviaar
  14. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Sushi Yami

Een paar weken terug had mijn vrouw voor de verrassing hier besteld. Dit was voor het eerst bij deze tent. Het werd precies om het afgesproken tijdstip geleverd netjes met een mondkapje en op afstand.

Binnen werd alles werd uitgepakt en op de tafel gestald. Wow! Het leek wel meer dan wat we besteld hadden. Even nakijken en inderdaad er zat een extra bakje bij met heerlijke sushi. Een vergissing van Yami in ons voordeel.

Ik had de vegetarische pokebowl en deze was heerlijk. Lekker gevarieerd en niet te veel saus. Veel ook, ik kreeg het bijna niet op! De edamame die maar 3,- kost en genoeg is om met meerdere mensen te delen heb ik de volgende dag als snack gehad. De rest van mijn gezin was ook zeer te spreken over de sushi en gefrituurde garnalen. Er werd meteen afgesproken om vrijdag een vaste sushi dag te maken.

De volgende vrijdag bestelden we rechtstreeks in plaats van via Thuisbezorgd en kregen we 10% korting en wederom een extra bakje met eten. Het was helemaal geen vergissing, het was met opzet! Bedankt Yami!

Altijd lekker en genoeg. Niet duur en leuk om een extraatje erbij te krijgen

15. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor i76
    Huiskamerrestaurant Sittard

test

4 vorige recensies
  16. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Gezocht: vegetarische schnitzel restaurant

Ik ben nog nergens een vegetarische schnitzel tegen gekomen helaas.

17. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Niet werkend topic op forum en rare recensies Zout & Citroen

Rare topics krijgen we bijna dagelijks. Van elk nieuwe topic krijgen we een melding. De handeling voor spam is standaard om het profiel van de schrijver te verwijderen. Hierbij wordt automatisch alles wat hij heeft geschreven ook verwijderd.

Kennelijk is de melding van dit topic net over het hoofd gezien door ons. Omdat we de meldingen gebruiken om te kijken op het forum en niet de hoofdpagina zelf, heeft dit topic zo lang ongestraft kunnen bestaan.

Gelukkig hebben we jou! Bedankt Arnaud.

De redactie zal naar de recensies kijken en iets laten weten.

18. Gerard's profielfoto
    Gerard vindt de recensie door Frans van Pelt voor L'Orangerie leuk

Frans van Pelt

Heerlijke avond gehad. Jan, even geen handen meer schudden! 😉

19. Gerard's profielfoto
    Gerard vindt de recensie door Anne-Marie voor Frank's food & grill leuk

We hebben weer super lekker gegeten, ondanks de dreiging van het Corona virus 😉
    Succes met de verbouwing van de bar.
    Groetje.
    Anne-Marie & Wim.

Eén vorige recensie
  20. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Schoonoord

Lekkere koffie. Aardige bediening. Voor de honden buiten een bakje water.

21. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Luna
    Nederlands Sittard

Wat zeg je me? Vegan lunch opties in Sittard? Meteen proberen!

Bij een reservering voor 10 personen kun je kiezen uit a-la-carte of iedereen hetzelfde. Uiteraard gekozen voor a-la-carte zodat we allemaal verschillende dingen kunnen proberen.

Dat is nu jammer! Bij het restaurant kwamen we er achter dat onze keuzes flink werden ingeperkt. Je mag niet kiezen uit de lunchgerechten selectie, je mag kiezen uit een selectie van de lunchgerechten! De twee vegan opties die er overbleven waren beide met brood. Jammer, ik had me verheugd op groenten.

2 lunches per persoon besteld omdat 1 broodje natuurlijk niet genoeg is voor een maaltijd. Ook een glas tomatensoep erbij voor de vegans. De geadverteerde 2,- is natuurlijk geen geld!

De bediening is zeer snel en kundig, de sfeer prima.

Als je twee lunches moet bestellen om genoeg te hebben is een lunch wat prijzig. Voor de soep moesten we uiteindelijk ook 2.95 betalen ondanks dat deze voor 2,- geadverteerd staat.

Als we hier ooit weer komen reserveer ik wel voor 2x5 personen, want op deze manier was het een beetje een teleurstelling. Controleer dus goed je bon en lees de kleine letters op de site om teleurstellingen te voorkomen.

4 vorige recensies
  22. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: persoonlijke mail beantwoorden

Beste Helmuth, geen probleem, ik heb de foto gelijk weggehaald!

23. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: persoonlijke mail beantwoorden

Hoi Arjan,

Als het gaat om een bericht op ons forum of in de community bij een profiel, dan is dit nog niet mogelijk helaas.

Als eigenaar van een restaurant kun je wel privé reageren op recensies. Als je bent ingelogd kun je bij je profiel 'Restaurantbeheer' kiezen. Bij de recensies staat dan een optie 'Stuur privébericht'.

24. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Groenten van Roos
    Afhaal en bezorg Sittard

Gerard

Toen Groenten van Roos nog op een andere locatie zat en daarvoor, toen het nog een andere naam had en zelfs daarvoor toen het nog een andere eigenaar had kwam ik al hier.

Heerlijke en gezonde groentegerechten kun je bijna nergens krijgen in Sittard, dus je komt al snel hier terecht, maar er is genoeg variatie en het is altijd lekker.

De aankleding is simpel en gezellig. De lichte houttinten geven het een eenvoudige en natuurlijke uitstraling. De gerechten worden direct achter de balie in elkaar getoverd. Alle groenten liggen klaargemaakt en uitgestald in de toonbank. Je kunt je lievelingen aanwijzen of Roos een succescombinatie in een bakje laten scheppen.

Als het je lukt om een high-tea helemaal op te krijgen ben je een flinke eter, want de mensen die ik ken die het hier geprobeerd hebben (inclusief mezelf) gingen met een doosje vol lekkernijen, die er echt niet meer ingingen, naar huis.

Het menu zit wel een beetje verstopt op de website.

25. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Ernesto's Cantina

Echt een sfeervolle plaats om te eten. De aankleding en het meubilair voelt heel Mexicaans.

Vegetarisch/veganistisch was geen probleem en werd goed rekening mee gehouden. De hoofdgerechten zijn helaas wat klein. Als je voldaan wilt zijn zul je echt meer moeten bestellen.

Ik had verwacht dat we met een grote groep veel verschillende tapas op tafel konden krijgen en dat iedereen dan kon kiezen en pakken. Uiteindelijk kreeg iedereen een aangewezen schaal met 3 gerechtjes. Het was heel lekker, maar ik miste de gezelligheid die je krijgt als je eten door moet geven of vragen of een gerecht bevalt zodat je het ook kunt nemen. Zo had ik me het in ieder geval voorgesteld.

De bediening en keuken zijn erg goed.

26. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Enquête over eetgewoonten

Graag gedaan!

27. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Enquête: kant-en-klaar maaltijden in Nederland

Ik heb hem ingevuld, maar het was me niet duidelijk of je bij vragen 9 het land bedoeld of waarvan het is gemaakt. Overal kon ik toelichting invullen en daar net niet.

28. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: waar je echt moet zijn voor gezellig dineren

Is er een specifiek restaurant dat je daarbij in gedachten hebt?

29. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Het lijkt erop dat het kleine kaartje dat we tonen een afwijking heeft. We hebben wel de juiste coordinaten, maar ze worden niet goed weergegeven. Als je op het kaartje klikt, dan zie je de marker wel op de juiste plek staan.

Ik ga er naar kijken!

30. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

Ze hebben gemaild dat de recensie van "Peter Biesdonk" is weggehaald, maar die staat toch nog onder de link van 'toon alle reviews' De 10-die-eigenlijk-een-1-is staat er ook nog...

De laatste keer duurde het 3 maanden voordat ze reageerden. Ik hoop dat het nu sneller gaat.

file

Meer updates