• Lid sinds 24 januari 2009
  • Leeftijd: 47

Samen met Tom-Eric en Jeroen eigenaar en ontwikkelaar van www.eet.nu.

Lijsten

1. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het artikel: 7× All you can eat toprestaurants
  2. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van Tant Marie

Excuses, ik las uw eerdere opmerking over de prijs van het gerecht in het licht van dat ik wel echte truffel kon verwachten in een klein pasta-gerecht met een hoge prijs. Ik ging er initieel niet vanuit dat er echte truffel op zat. Mijn opmerking ging over de smaak van de overheersende eentonige smaak van het gerecht.

Ik snap dat een negatieve recensie voelt als een persoonlijke aanval en dat je de neiging hebt in de verdediging te schieten. Ik vertel over mijn ervaring, wat ik er van vond, hoe het mij gesmaakt heeft. Als ondernemer lijkt het me waardevol te weten wat anderen van uw product vinden. Misschien zijn er verbeterpunten.

Als er meerdere mensen zijn die het te weinig vinden of die de gerenommeerde truffelolie te overdadig, dan is dat eenvoudig te verbeteren. Of misschien als je weet dat je het niet op tijd warm kunt krijgen binnen, de verwarming eerder aan, of mensen niet aan het raam zetten als het zo koud is. of een waarschuwing van te voren.

De verantwoordelijkheid en kwaliteit van uw producten en service ligt bij uzelf en u lijkt het af te willen schuiven op de gasten. Ik denk dat ik hierbij veel meer heb laten weten dan een kort, snel antwoord aan tafel. Het is wel twijfelachtig dat u deze informatie oprecht had willen weten gezien uw antwoorden hier.

3. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van Tant Marie

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb dan ook niet geantwoord op die vraag. Ervaring leert dat als ik het wel doe de bediening niet weet hoe ze er mee om moeten gaan en achteraf wordt het eten er toch niet beter van. Maar ik ga er niet om liegen.

De smaak van een truffel is behoorlijk subtiel en niet zo overheersend. Wat wel veel gebeurd met zwarte winter truffel is dat de smaak met zout water er uit getrokken wordt om zwarte truffel sap te maken. Hiermee kun je het hele jaar door truffelsmaak aan gerechten geven. De smaakloze truffel die dan overblijft wordt verwerkt tot zwarte truffelpasta (met echte truffel!) nadat er kunstmatige smaak aan is toegevoegd.

Zoals ik in mijn recensie ook aangaf, ik weet niet wat er precies in zat, maar het lijkt niet gewoon puur truffel.

Ik vond de koffie lekker en mijn tafelgenoten hun bestellingen ook. Ze hebben dan ook volmondig 'ja' gezegd op de verplichte standaardvraag.

4. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Tant Marie

Brrr, wat was het koud buiten! Jammer dat we bij Tant Marie niet echt konden opwarmen. Koude ramen in onze rug en koude tocht door het restaurant. De aankleding is verder echt wel geinig en in stijl en met aandacht gemaakt. De kou doet helaas wel echt af aan de sfeer van gezelligheid die ze proberen te creëren.

Ik had gekozen voor de raviolli gevuld met bospaddenstoelen en truffel. Dit pasta gerecht staat onder het kopje 'Veur de grote honger' en kost 17,50, maar het is zeker niet genoeg als je honger hebt. Het is maar een klein bordje. Alle gerechten worden geserveerd met friet of aardappelen, maar de pasta niet. Je zou alleen hierom al wat meer volume verwachten.

Omdat de smaak van echt truffel zo subtiel is kan ik niet bepalen of er daadwerkelijk truffel in het gerecht zat. De chemische smaak van "truffelaroma" was echter zo verschrikkelijk overheersend dat al het andere verbleekte. De pasta en de vulling smaakten naar nep truffel. De rucola als een pittige neptruffel, de gedroogde tomaat als neptruffel met tomaat.

Ik heb mijn buik gevuld met de bijgerechten van de anderen aan mijn tafel en heb daarmee wel genoeg kunnen eten om 80% vol te zijn.

De koffie toe was prima hoewel het wel lang duurde om de aandacht van de bediening te vangen.

Het is leuk om met vrienden uit eten te gaan, maar de volgende keer dan wel ergens anders wat mij betreft.

5. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Blog onderwerpen gezocht!

Geinig, we hadden het er vanmiddag nog over op kantoor

6. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor El Paso

Het is 17:30. Iets vroeger dan normaal, maar El Paso is open vanaf 17:00. De zaak is leeg, de stoelen zijn koud en een beetje sfeer laat zich niet zien tot veel later op de avond als de muziek pas aangaat om 18:30.

Het drankenmenu moeten we bij de randjes vastpakken, want het hele menu plakt. De tafelpoot ook en mijn aandacht gaat de rest van de avond naar het klittenbandgeluid dat mijn schoen maakt als ik hem optil van de poot.

Tapas kost 27,50. Dat is dan exclusief toetjes en drankjes. Voelt best prijzig, maar misschien is het eten heel lekker. We krijgen gratis brood met aoli om onze buik te vullen met goedkoop eten voordat we aan de tapas beginnen. Het rechterdeel van de tafelpoot plakt duidelijk harder dan het linker.

Als je van groenten houdt is je keuze erg beperkt. Schijfjes courgette verdronken in bakvet met kaas er op, bladerdeeg met een vulling van "spinazie" die nauwelijks groen is, gebakken champignons als een soep in een kommetje vet. Ondanks dat ze niet gezond proberen te koken wisten ze er toch maar weinig smaak aan geven.

Lopend naar de WC maakt mijn schoen een slurpend geluid bij elke stap op de vloer. De enkele, gedateerde WC is met de bril naar beneden helemaal ondergeplast door een andere klant. Ik plakstap weer terug naar de tafel.

Ik bestel nog wat gebakken uienringen die wat rubberig voelen en niet veel beter smaken en laat het daarbij. Met elke stap naar buiten wordt het plakken iets minder net als mijn ervaring door de avond.

7. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Kan niet meer posten?

Zou je eens willen uitloggen en weer inloggen Arnaud en kijken of dat helpt?

8. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Kan niet meer posten?
  9. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een nieuwe lijst gemaakt: eet.nu
  10. Gerard's profielfoto
    Huiskamerrestaurant Sittard

de sfeer is wat minder, maar de gatenprik service geweldig!

11 vorige recensies
  11. Gerard's profielfoto
    Huiskamerrestaurant Sittard

Ik weet wel dat ik bij een andere recensie zei dat die wel eens de eerste recensie zou kunnen zijn met een .heic plaatje die in 1 keer goed zou gaan, maar dat was niet zo helaas.

Nu ben ik er vol van overtuigd dat deze het gaat worden

prijs/kwaliteit 9!

12. Gerard's profielfoto

snelle jpg test

13. Gerard's profielfoto
    Huiskamerrestaurant Sittard

Dit zou best wel eens de eerste recensie op eet.nu kunnen zijn waarbij de schrijver een HEIC plaatje heeft toegevoegd en dit helemaal goed is gegaan zonder command-line interventie

14. Gerard's profielfoto

testetst

15. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Dadawan
    Aziatisch Kerkrade

Wow. Gewoon wow.

Goedkoop, gezellige sfeer, lekker, snelle bediening. En.....robots!

16. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Bolwerk

Gerard

Wat een leuke plek! Lekker aan het water op de kade dineren op een warme dag is goed te doen. Veel mensen denken hetzelfde, want het was behoorlijk druk. Het is ze zelfs gelukt om voldoende bediening te vinden. Hoewel erg jong en onervaren ging het prima en liep alles vlot.

Gezond eten is er helaas niet te krijgen. Voor groenten hoef je hier niet te komen. De Sformatino komt dan nog het dichtste in de buurt met 3 schijfjes aubergine, maar die worden verstopt onder een laag gesmolten kaas. Ook helaas jammerlijk te weinig als hoofdgerecht.

Het suikervrije bananenbrood is nog wel aardig om het gat van het te kleine hoofdgerecht op te vullen.

Hoewel ik nog moet wennen aan de nieuwe prijzen om buiten de deur te eten voelt 110,- voor 3 man avondeten aan als gemiddeld.

Matig eten op een geweldige locatie.

17. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van i76
  18. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van i76

hmm, ja of niet?

19. Gerard's profielfoto

Gerard

dit is een recensie die een create_rev view event gaat laten afvuren

20. Gerard's profielfoto

test

21. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van 't Raedthuys

Woops, je hebt gelijk. Ik ga het laten aanpassen!

22. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor 't Raedthuys

Op zoek naar een plekje om te eten even na 1 in de middag kwamen we bij Het Raedthuys terecht. We vroegen voor een hapje eten en kregen een koude tafel buiten aangewezen.

Ze hebben een uitgebreide theekaart, maar omdat er maar 1 kaart was dacht ik slim gebruik te maken van de QR code die me toegang gaf tot het menu online. Bij die kaart kon ik na 25 pagina's scrollen uiteindelijk kiezen uit de thee smaken: thee 1, thee 2, thee 3, etc. Dat was geen succes. We hebben de bediening ook twee keer moeten zeggen dat we nog even tijd nodig hadden om eten en drinken uit te zoeken.

Toen het tijd was om te bestellen en we onze wensen doorgaven werd ons verteld dat de oven uitstond en opwarmen toch zeker 45 minuten zou duren! Daar wilden we niet op wachten. Waarom zeg je dat dan niet meteen als we om eten vragen bij binnenkomst?!

23. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Het Bonte Hert

Als het koud is en het regent, dan kun je hier nog prima op het terras zitten. Lekker verwarmd en er zijn ook dekentjes bij de stoelen.

De bediening is vlot en attent en ik moet zeggen dat ik hier de beste groentekroketten heb gehad ooit.

24. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Recensies om even naar te kijken

Normaal vinden we dat soort beschuldigingen zo ernstig dat we het risico niet willen nemen dat dit wordt gebruikt om een restaurant onderuit te halen met nep foto's of beschrijvingen dat we het hebben opgenomen in onze richtlijnen.

Bij uitzonderlijke voorvallen hoort uitzonderlijk bewijs. Dat is er in dit geval.

25. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Recensies om even naar te kijken

In dit geval weten we 100% zeker dat het klopt

26. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op een recensie van Happy Italy

We waren met zijn 5-en, de foto is van de pizza van mijn zoon.

Het is extreem goedkoop wat gunstig is voor de prijs/kwaliteit verhouding als je de sfeer en bediening ok vindt.

27. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Happy Italy

Wij opscheppen over hoe snel je eten krijgt bij Happy Italy tegen mijn moeder die we meenamen. Helaas, vandaag was het niet sneller dan een normaal restaurant. Gek genoeg geeft dat een teleurstelling omdat je zoveel sneller gewend bent.

De bediening was verder goed hoor, hij had alleen te veel tafels die vol waren in zijn wijk.

Bij Happy Italy zijn de maaltijden echt ruim voldoende. Ik laat meteen mijn pizzakorst ook liggen anders krijg ik het niet eens op. Gelukkig maar, want richting de korst werd het ook heel deeg-ig. Niet fijn.

Sommige dingen wil je echt niet op je pizza. Meegebakken vliegen bijvoorbeeld!

28. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Dieet.nu

Tijdens corona en net ervoor zijn verschillende studies uitgekomen waarmee het Carbohydrate Insuline Model (CIM) onderuit is gehaald. De theorie van veel low-carbers was (kort door de bocht genomen) veelal dat het eten van suikers je insuline verhoogd en dit zorgt voor meer honger en minder vetverbranding.

Dat wil niet zeggen dat je niet af kunt vallen van een low-carb dieet, maar de reden dat je afvalt heeft in ieder geval niet met je insuline te maken.

Bekende low carbers zijn nu druk bezig om de doelposten te verplaatsen zodat deze studies weggewoven kunnen worden waarmee ze vaak hun eigen woorden uit het verleden tegenspreken. Het is geinig om dit tafereel te toeschouwen

refs:

29. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Koken en techniek

Geinig! Ja, de pers is iets meer werk schoon te maken hoewel het uitneembare korfje van de Brabantia dit wel een stuk eenvoudiger maakt. De schommel lijkt wel meer plek in te nemen en je zult je ondergrond ook schoon moeten maken.

Ik ben nog niet overtuigd. Hier op kantoor zijn we overigens van mening dat het meer een wip is dan een schommel...

30. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft gereageerd op het topic: Guilty Food Pleasure

Nou, een guilty pleasure hoeft niet slecht voor je te zijn. Als ik het goed begrijp gaat het om iets wat je eet, waar je van geniet, en wat anderen wellicht raar vinden.

Voor mij is het havervlokken met water. Gewoon een bakje https://www.ah.nl/producten/product/wi368021/ah-havermout-volkoren gevuld met koud kraanwater tot 1 cm boven de vlokken. 3 minuten wachten tot het iets zachter is geworden. De mouthfeel vind ik erg prettig en ik hou van de smaak van haver.

It's an acquired taste laten we maar zeggen :)

Meer updates