Op 75 meter afstand diverse parkeermogelijkheden.

• OV

Op 25 meter afstand een bushalte voor diverse opstap mogelijkheden.

• Suikervrij

• Landelijk
    • Aan het water
  6. Betalen pin

1620726752 72

1. Op di 1 aug in de namiddag gestopt bij dit restaurant met mooi speelgelegenheid en spring kussen.

Het was niet heel druk. Dan zou je verwachten dat er sneller iemand naar je tafel toekomt, helaas dit duurde even.

Iedergeval we bestellen koffie met de gratis appelgebak en kinderijsjes. De koffie kwam snel en het gebak moest uit de keuken komen. Dan denk je hmm lekker. Helaas een domper het appelgebak kwam uit de vriezer.

De kinderen hadden een ijsverrassing. Zag er leuk uit. Hoorntje met softijs stond op de kop op het bord. Deze brak bij omkeren helaas af en viel op de grond.

Mijn dochter kreeg een nieuwe. Dat was aardig. De oude die op de grond lag zat een lange haar in van de grond. Die werd niet even opgeruimd. Pas na vragen kregen we een servet en een nat doekje om haar schoon te maken. Het Had handiger geweest om met het kinderijsje standaard servetten mee te geven. Jonge kinderen knoeien altijd wel wat.

Opvallend is dat er meerdere stukje glas van gebroken drink/ bier glazen op het terras lagen, waar ook nog eens kindje in je in liep (dikke tranen). Jammer dat de tegels niet geveegd / gestofzuigt worden. Vooral omdat naast het terras een springkussen is waar zonder schoenen op gespringt wordt… dan kan je al raden dat dit niet de eerste keer zal zijn geweest :(.

Dan was ook nog eens de dameswc was erg vies. De handzeep was op. Erg jammer aangezien personeel soms doelloos heen en weer liep en aan de wc zo ook aandacht had kunnen geven.

2,8
  2. A.J. Offereins

Rond etenstijd (ca 17.30 uur) wilden we met z'n tweeën wat eten. Het was prachtig weer en het terras lokte.
    Na even zoeken toch gekozen voor een plekje in de schaduw, aan de voorkant.
    Het was niet druk maar al het personeel leek bezig met het schoonmaken van de ramen van het terras.
    Wat binnen rondliep had het kennelijk te druk. Dus na een halfuurtje wachten maar weer vertrokken.
    Helaas, De locatie van dit horecabedrijf is zo sterk dat ze zelfs paardemest met succes zouden kunnen serveren. Mensen blijven toch wel komen.

3,5
  3. Serveerster was absoluut vriendelijk, niks op aan te merken. Eten was ronduit slecht. Het was koud, en de kipfilet harstikke droog. Geen aanrader!!

1,7
  4. Fam. Breustedt

Online gereserveerd voor de 23e december 2016, 18.30 uur.
    Keurig een reserveringsbevestiging van het restaurant ontvangen, en wat bleek toen we 's-avonds wilden gaan dineren? Het restaurant was gesloten!!
    We kunnen dus helaas geen recensie geven.

5. Eten was redelijk, flinke steak gekregen hoewel een deel erg taai was.

Taaie stukken laten staan - dat is blijkbaar een reden voor het personeel om niet af te ruimen. Na 10 minuten negeren (ze waren wel al 5x langsgelopen) maar naar binnen gegaan om af te rekenen. Daarna toch onze serveerster nog een fijne avond gewenst maar die vond het niet nodig om nog even gedag te zeggen.

Cursusje klantgerichtheid zou op zn plek zijn.

3,9
  6. Jax Tuininga

Om 13.00 uur op het terras neervlijen. Binnen luttele seconden stond er een jongedame die ons kwam vragen wat we wilden drinken. Een tijdje later kwam ze vragen of we iets wilden eten. Om 13.08 uur (stond op het bonnetje) werd de bestelling bij de keuken ingeleverd.

Nadat we navraag gedaan hadden waar ons eten bleef, stond binnen 2 minuten een man aan onze tafel met onze bestelling. Echter, dit was al om 13.45 uur!!! Meteen hebben we tegen deze man gezegd dat we het niet zo netjes vonden dat we bijna 3 kwartier op onze broodjes moesten wachten. Volgens hem wachtten we helemaal niet 3 kwartier en gepikeerd liep de man weg. Kritiek was duidelijk niet gewenst. Uiteindelijk heb ik het maar een beetje recht gepraat. Ik, de klant!

Oké, Het Baken is een pannenkoekenrestaurant. Maar een broodje... Een Club Sandwich en een ciabatta met carpaccio... moet dat bijna 3 kwartier duren?

We hebben het opgegeten. We hadden er immers lang genoeg op gewacht. Dat de kwaliteit van de broodjes te wensen overliet, hebben we maar gelaten voor wat het was.

De volgende keer gaan we elders lunchen!

1,4
  7. Heerlijk gegeten, wat een schitterende opmaak van de borden. Was een genot om naar te kijken en te eten.

8. Je vindt goed eten en drinken voor een leuke prijs. Je krijgt echt het gevoel welkom te zijn. Hier kom je nog eens terug.

9. Vorige week bij Het Baken een lunch gehad. Ik had een jutterssalade. Deze was echt zalig!! Het Baken een prima restaurant om voor of na je bezoek aan het strand wat te gaan drinken of eten. Vriendelijk personeel, het eten is goed. Kom een keer langs!!

10. Rugby Zwolle

We komen al verschillende jaren bij het Baken tijdens het Beachrugby toernooi in juni. We maken er altijd een gezellig weekend van. Zo ook dit jaar. Weer lekker gegeten en genoeg gedronken. We hebben na het eten nog lekker aan de bar gezeten met de leukste barkeepster aller tijden.
    Super avond gehad!

11. Ton Brinker

Vanmiddag betraden we met hoge verwachting het terras van 't Baken met de bedoeling om van een lekkere lunch te genieten. Een medewerkster informeerde naar wat we wilden drinken en uiteraard vroegen we ook naar de lunchkaart. Na een half uurtje was ons drinken op maar de medewerkster was nog steeds niet in beeld. Hevig teleurgesteld zijn we maar naar binnen gestapt om de rekening te betalen en tot onze verbazing zat de medewerkster achter de bar zelf een broodje op te peuzelen. Van dit soort medewerksters moet je het als restauranteigenaar niet hebben!!!

13. Robert Jan Huizinga

Zojuist een Jutterssalade besteld en opgegeten, die was werkelijk fantastisch. Alle gebruikte producten smaakten vers en als kroon op het werk een heerlijke lap zalm over de salade. Ook de bediening viel positief op, geen moment zonder "natje" gezeten en de genoemde salade was ook met 10 minuten geserveerd.

14. Sep 2013, eind van het seizoen hebben mijn echtgenote en ik hier de hele week prima gedineerd. Hondje was welkom, eten meer dan goed, service uitstekend en de sfeer gemoedelijk. Wij komen hier zeker terug.

15. Sinds twee jaar zijn de salades niet meer wat ze waren.
    Voorheen waren de salades als maaltijd voortreffelijk ruim verder sla.
    NU echter is joma de smaakmaker.
    De juttersalade heeft joma tonijn terwijl de zalm en garnalen vers zijn.
    Tijdens ons vorig bezoek was dit hetzelfde met de girossalade Ook uit de joma bak.
    Jammer, voor de lunch gaan we op zoek naar iets smakelijks.

16. Gerco Talens

17. Van de week met mijn twee kinderen heerlijk gegeten bij 't Baken. Bediening was super en heel spontaan, eten was prima en zag er goed verzorgd uit, al had de hele schol iets langer in de pan gemogen want hij liet slecht los, prijs / kwaliteit prima in verhouding, ambiance zeer goed, pannenkoeken kinderen mogen iets groter, maar omvang toetje maakte veel goed bij ze. Al met al een totaalscore 8! We komen zeker nog eens terug!

18. Erg leuk gegeten vorige week. Saté en gambas waren lekker. De verse groenten en gebakken aardappeltjes konden we ook waarderen!
    Bediening ++
    Aanrader in Nes.

19. Wanneer je een advertentie plaatst waarin staat dat je bij een bak koffie gratis appelgebak met slagroom krijgt voor het hele gezelschap, moet je niet moeilijk gaan doen wanneer je gezelschap bestaat uit o.a. 2 kinderen die in plaats van koffie ijsthee nemen! In eerste instantie was het prima, maar toen we wilden afrekenen, moesten we de appelgebak van de kinderen gewoon betalen. Na heel wat heen en weer gepraat werd de rekening iets aangepast, maar het zou jullie sieren wanneer jullie een volgende keer hier niet zo moeilijk over doen. De lol was er voor ons wel af en wij komen hier niet weer!

3,6
  20. Met nieuwsgierigheid besloten hier een hapje te gaan eten. Het eten: spareribs redelijk. De schol meer dan redelijk. Maar de aardappels en groente voorzien van een smakeloze onappetijtelijk uitziende saus waren niet uitnodigend om te proberen. De servereerster gaf als antwoord dat de saus een keuze van smaak is en daar had ze een punt en bood een nieuw portie groente/aardappels aan. Helaas kon de kok geen afstand van de sausjes doen en de 2 de portie droop in een soort roombotersoep en deden wederom de mooie vis in het niet verdwijnen. De reactie van de serveerster maakte de teleurstelling minder groot. Ze was betrokken en heeft iom de keuken de cola en de biertjes niet in rekening gebracht. En hoopte dat we nog eens zouden komen. Euhhh nu eerst even een patatje omdat alleen de schol mijn honger niet heeft kunnen stillen. En deze serveerster. Die verdient een grote pluim.

4,9
  21. Eten besteld en het kwam snel. Vriendelijke bediening maar niet even gevraagd of alles naar wens is of nog iets nodig. Vis was niet smaakvol. Schnitzel was goed.

22. Anita paap

Teleurstellende ervaring! Meerdere soorten bier bleken op te zijn, de twee flesjes bier die nog wel voorradig waren werden door de ober over de tafel gegooid. Alle smoothies waren ook al op. Als vegetariër kun je helaas geen borrelhapjes bestellen. Nacho's stonden volgens de ober niet op de kaart, na bestudering van de kaart bleken er wel tortilla chips aanwezig te zijn. Na aandringen bij de tweede serveerster kwam er een bordje op tafel met 3 bruchetta's waarvan er eentje belegd was met salami. Lekker vegetarisch...De hele schol was heerlijk. De groentequiche was erg flauw en bevatte slechts een half tomaatje als groente. De hierbij geserveerde saus was smakeloos en deed de groentequiche geen eer aan. 17€ voor zo'n stukje quiche vind ik buiten proportie. Al met al en zeer teleurstellende ervaring, wij komen hier zeker niet meer terug,

4,1
  23. Claire,Bep,Anna,pieternel.

Naar aanleiding van de menukaart met de bijzondere gerechten op de website,besloten wij bij het Baken te gaan eten.Tot onze grote teleurstelling bleek de kaart heel anders te zijn. En geen van de door ons aansprekende gerechten kwam hier meer op voor. Wij besloten toen een surprise bittergarnituur te kiezen wat tot onze grote verbazing bestond uit o.a in stukken gesneden frikandellen, bitterballen en blokken kaas. Het bestellen van de soepjes en voorgerechten was helaas reeds gedaan. De uiensoep bleek uienragout te zijn met een stuk zompig brood. De jutterschotel was een deceptie en de champignons met saus en het geitenkaasje was te doen. De teleurstelling bij ons was nog groter toen op de rekening de uien"soepjes" er gewoon op bleken te staan. Kortom het prachtig opgemaakte bord te zien op de website komt niet inde buurt.

24. Voor de zoveelste keer geweest, maar het is en blijft toch onze favoriet op Ameland! Gewoon goed eten en niet duur! Leuk personeel! Ga zo door!

25. herma hulscher

Nadat ik de vorige, niet gunstige recensie, op deze site geplaatst heb, ben ik benaderd door de eigenaar van dit restaurant. Hij bood zijn excuses aan voor het gebeuren, en stuurde me een tegoedbon. Erg sympathiek, al was het me daar niet om te doen.
    Gelukkig heb ik vorig jaar erg goede ervaringen opgedaan met dit restaurant, en geeft me deze reactie weer vertrouwen in het Baken.
    Dus we gaan de volgende keer dat we op Ameland komen zeker weer eten bij Het Baken.

26. Monique

Het was lang wachten, wel prima bediening. Eten viel tegen. Carpaccio was geen carpaccio zoals wij deze verwachtten. Verder niet heel smaakvol op de borden. Hoofdgerecht beter dan voorgerechten. We waren met 7 dus hebben veel gerechten kunnen proeven. Helaas voor ons niet voor herhaling vatbaar.

27. 2e kerstdag gegeten.
    Het was heel lekker, de bediening ongedwongen, maar beleefd en zeer vriendelijk.
    Ga je naar Ameland is dit zeker een aanrader.

28. Janneke Booi

Ondanks mijn glutenvrijdieet hebben we heerlijk gegeten.
    Er werd met mij kort gesloten wat er mogelijk was en ze konden alles voor me klaar maken.
    We hebben in een super sfeer en met een goede service lekker gegeten en voor een betaalbare prijs.

29. Miranda en Frank

Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu wat een culinaire belevenis was. Erg lekker gegeten.
    Gastvrij, leuke ambiance, lekker eten en vriendelijke bediening. Honden zijn ook welkom! Absoluut een aanrader.

30. We zijn hier met het triumph treffen geweest en hebben hier super lekker gegeten. De sfeer was ook super en de bediening ook toppie.

31. Ik heb een wadloopuitje georganiseerd voor de Personeelsvereniging van mijn werk. Na het wadlopen hebben we gegeten bij 't Baken. We waren met een groep van 31 mensen en hadden maar 1,5 uur de tijd om te eten, omdat we de laatste boot moesten halen.
    Het personeel van 't Baken was heel vriendelijk en behulpzaam en ze hebben ervoor gezorgd dat alles op tijd werd geserveerd. Het eten was ook nog eens voortreffelijk. Mijn complimenten!

32. Lekker eten, leuk terras en zeer vriendelijk personeel!

33. Vandaag hebben we gegeten bij 't Baken. Onze verwachtingen werden hier ruimschoots overtroffen: het eten was heel erg goed (Zalm/Kabeljouw en de eendenborst). Goede bediening, erg fijn toebereide maaltijden en een sfeervolle inrichting.

De lokatie is ook goed (aan het strand) echter vanwege het slechte weer hadden we hier helaas niets aan.

Kortom een echte aanrader!

34. Hesdy & Koen

T baken sponsorde een actie tbv giro55, waardoor wij een heerlijk etentje kregen en al het geld naar het goede doel ging! We hebben een heerlijk 5gangen diner gegeten, met onder andere een mooie kreeftsoep en pappardelle met truffelsaus en lamsvlees. ik heb pas ter plekke aangegeven vegetarisch te zijn, maar dat was absoluut geen probleem. De gezellige bistro sfeer werd gecombineerd met een culinair hoogstandje! Echt een aanrader!

35. Deze site gaf de doorslag om maar eens bij 't Baken te gaan dineren, een 8,7 is tenslotte niet niks! Buiten op het terras kun je leuk/gezellig met sfeervolle gasvuurtjes genieten van een drankje. De serveersters zijn erg vriendelijk en attent en de bediening is vlot. De fles water van het huis wordt ook erg gewaardeerd, wanneer je een specialiteit besteld.

Dan het eten, onze mixed grill zag er goed uit maar was vrij flauw en had totaal geen flavour. Het varkenshaasje was lekker, chickenwing zonder vlees en kruiden, (lenden) biefstukje erg taai en de spare-ribs alsof ze gekookt waren. Warme groenten waren ook niet aanwezig.

Ik schrijf deze recensie omdat ik teleurgesteld was en omdat ik een 8,7 zwaar overdreven en onterecht vind.

36. Aart 67 punten

Positief aanvullend op onderstaand bericht:

We hebben de eigenaar gesproken over onze slechte ervaring. Hij reageerde hier meteen snel en goed op. Hij was het met ons eens dat dit absoluut niet had mogen gebeuren en zou meteen passende maatregelen nemen. Ter compensatie werd het hele gezelschap gratis koffie en gebak aangeboden. De volgende ochtend hebben we dit inderdaad gedaan. Wederom een hartelijke ontvangst en uitstekende bediening.

37. Een zeer prettige ambiance, goede kaart (moeilijk kiezen dus terugkeren is bijna verplicht :-) ) en prettige bediening.

Een absolute aanrader! Wij gaan in ieder geval terug zodra we weer op het eiland zijn!

38. Gezelschap Belgen

Hebben heerlijk genoten van ons drankje 's avonds aan de grote tafel met ons gezelschap... en zeker van de heerlijke lunch 's middags... Een echte aanrader...

39. Het was de bedoeling om tijdens weekje Ameland iedere dag een ander restaurant te doen, maar werd bijna weekje Het Baken. Gezellig ingericht, terras prima met vuurtafels en zeer leuke bediening. Erg gemoedelijk, echte toppers. Kwaliteit uitstekend, genoten van de gegrilde varkenshaasjes etc.

40. Heerlijk eten in een gemoedelijke sfeer. Gelegen vlak bij het strand dus ook goed om lekker te borrelen op het ruime terras. Keuze van de kaart is ruim en de kwaliteit voortreffelijk. Voor onze kinderen perfect vanwege de grote eigen speeltuin voor het terras. Kwamen er al regelmatig en komen er zeker vaker terug!

41. Heerlijk gegeten en gedronken aan prachtige Vuurtafels. Nog nooit zo iets gezien maar die tafels zijn echt geweldig. We hebben toen heerlijk warm tot diep in de nacht daar gezeten, dit jaar gaan we zeker weten daar weer heen!