Kom binnen… in ons gezellig eetcafé Jour de Fête. We leggen je graag in de 'Bourgondische' watten. Heerlijk eten en drinken, ontspannen en genieten met een uitzicht waar je 'geer' tegen zegt.
Jour de Fête ligt op een van de meest markante pleinen van Maastricht. De levendige markt waar niet alleen op marktdagen van alles te beleven is. De wekelijkse vrijdagmarkt bruist van de bedrijvigheid, maar de Markt is ook hotspot voor vele andere activiteiten. Jaarlijks vindt hier het 'Oetroepe' van prins Carnaval plaats en vanaf ons terras heb je niet alleen een prachtig uitzicht op de Markt, maar ook het statige Stadhuis en ons 'Mooswief'.
Bij Jour de Fête weten we wat genieten is. Ons team staat klaar om je te verwennen. Met grote passie voor het vak, joviaal, altijd goed gemutst. Daar komen mensen voor terug. De ongedwongen sfeer, het enthousiasme van iedere medewerker, maar ook de geweldige gerechten op de kaart, zorgen voor net even dat tikkeltje meer. Onze chef zorgt voor smakelijke gerechten met verse producten uit eigen streek. We houden van onze lokale leveranciers, koken heel bewust en seizoensgericht. Van Maastrichts zuurvlees met Vlaamse frietjes tot Limburgse asperges. We zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Genieten van de beste koffie van het Maastrichtse Maison Blanche Dael, van regionale én internationale gerechten en heerlijke wijnen. Daar draait het om. Op het overdekt terras van Jour de Fête verbroederen mensen en nemen er samen nog een!
IENS weet waar je het beste eet en zet ons al vier jaar als toppertje neer. Daar zijn we trots op. En dat SBS Smaakpolitie de keuken van Jour de Fête een OK sticker geeft, is voor ons de normaalste zaak van de wereld. Hygiëne staat voorop en onze service is groot! Dat is waar Jour de Fête als sinds 2007 leading in is.
We maken er iedere dag een feestdag van!
In onze 'huiskamer' op de 2e verdieping verzorgen we borrels, presentaties, diners en lunches voor grotere groepen. Hier kun je ook vergaderen, met gebruik van de juiste apparatuur.
Meer informatie en/of reserveringen: info@jourdefete.nl

1320328484 81
1378182027 83
1441820924 84

1. Heerlijk gegeten en prima bediening.

2. men. 10135 punten

Een ober rende zijn benen onder zijn lijf vandaan. De andere blijven peuken roken in het deurgat.
    We hebben hier iets gedronken maar het speciale drankje was redelijk slecht gemaakt.
    Het eten dat langs kwam was niet wauw dus verder gaan kijken.

3. Gewoon goed, niets bijzonders. Gingen beiden voor de Beef Wellington, "biefstuk" was wel wat taai, moet beter kunnen! Verder voldoende bijgerechten. Was wel "proppen" binnen zo dicht op elkaar. Reservering niet volgens wens, was om 18.00 of 20.00hr? Achteraf hadden we gewoon om ca.19.00 hr kunnen gaan eten, en niet om 18.00hr, dat was eigenlijk iets te vroeg voor ons.

Joey

5. Avondje uit, etentje gedaan bij deze zaak. Na een warm welkom voelde ik me meteen op gemak. Daarna genoten van de heerlijk dinertje.
    Mijn sliptongetjes waren perfect gebakken en de gerechten (pasta en entrecote) van mijn vriendinnen smaakte ook uitstekend.
    We hebben nog lang nagetafeld met goede huiswijn en kaas. Er hangt een hele goede vibe in dit eetcafe.
    De bediening bestond uit jonge bekwame mensen die vrolijk werkte.

6. Monique

7. Vanavond heerlijk gedineerd bij Jour de Fete. We werden allerhartelijkst ontvangen door een zeer vriendelijke jongeman. De kaart is erg leuk opgebouwd, vooral de kleine voorgerechtjes vielen ons goed in de smaak. Als hoofdgerecht had ik het zuurvlees en mijn man de steak. Beide waren echt voortreffelijk. Wat ons aangenaam verraste, was dat de hierbij geserveerde frieten VERS waren. Dit verschil proef je meteen! Het nagerecht, bokkepootjesparfait, was ook lekker en leuk opgemaakt met de garde nog in de chocomousse. De wijnen en bieren bevielen ons eveneens zeer! Een absolute aanrader!

8. Waarschijnlijk hebben we een slechte dag uitgekozen, gezien de recensies. De bediening was goed in een sfeervolle gezellige zaak. Maar het eten ?? 2 van ons gingen voor de pasta van de week. De pasta was lauw, heel flauw, gekookte kip, geen gedroogde tomaatjes en weinig saus. Volgens ons gewoon opgewarmd in de magnetron. De 2 anderen kozen voor konijn in het zuur. Veel vlees, maar ook flauw. Het ergste waren de frietjes die erbij geserveerd waren. Die waren beslist niet gaar, slap en bleek. Het dessert daarentegen was wel lekker, maar bij de Dame Blanche geen warme, maar koude chocoladesaus. Voor ons geen reden om daar nog eens te gaan eten.

9. Leuk restaurant en gezellig!

10. Het is hier heerlijk! Alles klopt, het eten, de service. de prijzen. Er heerst een hele prettige sfeer. Zowel lunch als diner zijn erg goed (inderdaad, 2 keer op 1 dag langsgeweest). Ga zo door, en heel graag tot een volgende keer! Ons weekendje Maastricht was mede door Jour de Fete een geweldig succes!

11. We hebben hier gegeten met een Social deal. Gereserveerd voor 8 personen waarvan 2 kleine kinderen. Er was een tafel gedekt voor 6 personen met 1 kinderstoel. Gevraagd voor een tweede kinderstoel, maar die hadden ze niet. Voor de hele zaak was er maar 1 IKEA kinderstoel. Mijn tip is dan ook om er nog een aantal bij te kopen. Ze kosten geen drol en je straalt er een kindervriendelijke zaak mee uit. Daarnaast kun je ze stapelen dus ze nemen niet meer ruimte in beslag.
    Onze zoon maar tussen ons in op de bank gezet, maar een peuter van 2 jaar blijft natuurlijk niet stil zitten. Doordat we een kinderstoel misten was het heel onhandig eten. De tafel naast ons bleek ook 2 kinderen bij zich te hebben waarvan 1 zelfs onder de 2 jaar. Ze hebben met het kind op schoot moeten eten, dat is toch belachelijk? Ik hoop dat ze deze review lezen en er wat aan gaan doen, want zolang er nog maar 1 stoel is zullen wij daar niet meer gaan eten aangezien ons tweede kindje op komst is.
    Het eten en de bediening, daar was niets over te zeggen.....was gewoon goed!

12. Altijd lekker, vriendelijk personeel en betaalbaar eten. Ik ben fan van de salade met scampi's.

13. Gisteren hier gegeten. We waren een paar dagen in Maastricht en op de laatste avond lekker buiten gezeten op het terras. Als voorafje hadden we een uiensoep en mosterdsoep besteld, die beide erg lekker waren. Daarnaast een combinatie van voorgerechtjes. Ook lekker alleen wat makkelijk gekozen (stokbroodje kruidenboter, stukje carpaccio en de kleine garnaaltjes plus heel klein bakje courgettesoep. Met makkelijk gekozen bedoel ik, dat ze voor het brood en kruidenboter wel iets beters hadden kunnen kiezen. En ook mbt de courrgettesoep, aangezien de amuse ook al een soepje was), euro 9,50 vind ik dan te prijzig. Wij hadden twee keer zuurvkees, helaas geen stukje vlees te bekenen. De salade kip was zo zo, de slibtongetjes vielen wel in de smaak. De ober heeft de avond gered, niet alleen omdat er slechts een keer een halve prijs werd gerekend voor de twee hoofdgerechten, wat de beste oplossing was (waarom geen goed hoofdgerecht reserveren na de klacht? Was het gewoonweg echt op!?) in deze situatie. Jammer dat er eigenlijk alleen een groot bak patat bij geserveerd werd. Al met al zouden wij voor het eten niet terugkomen, maar een ober als daar chapo! Een topper, maar is dat genoeg om de avond te redden.....

14. Geweldig eten en altijd gezellig!

15. Paul

16. Wij (gezin met 2 tieners) hebben heerlijk gegeten bij Jour de Fête. Van amuse tot nagerecht, alles wat echt overheerlijk. De ambiance en gastvrijheid maakten het helemaal compleet. Tot slot ging de fooi ook nog naar een goed doel (Fill the cup). Wij hadden echt een topavond, een aanrader dus!!!

17. Gisteren hier gegeten met mijn familie ter gelegenheid van een verjaardag. Daar de recensies goed waren vol verwachting naar binnengestapt om toch weer gedesillusioneerd naar buiten te lopen aan het eind van de avond.

Voorgerecht had ik de salade Nicoise genomen. Veel te weinig dressing en / dus smaak, de sperziebonen moest je zoeken en deze salade hoort niet met een gebakken tonijnsteak maar stukjes tonijn er doorheen gemengd. Als ik daar niet overheen had gelezen op de kaart had ik dit ook zeker niet genomen.

Als hoofdgerecht had ik de Pasta van de Chef met geitenkaas, pijnboompitten, spek, rucola en tomaat. Ik dacht: weinig ingredienten, vers dan kun je daar weinig mee fout doen. Maar helaas, qua smaak was het niet al te bijzonder, maar het ergste was dat het gerecht gewoon opgewarmd was (als ik een gok mag doen zelfs in de magnetron..) want de pasta was gummigummi... Ik herken de textuur want ik doe dat thuis ook wel eens met een pasta van de dag ervoor, dan weet ik dat, maar in een restaurant word ik daar toch een beetje verdrietig van.

Ik heb er geen opmerking over gemaakt in het restaurant want ik word een beetje moe van die zaken in Maastricht waar het toch moeilijk blijkt om met verse ingrediënten een simpele en (h)eerlijke maaltijd op tafel te zetten. Als je het gevoel hebt dat je de gerechten met gemak thuis beter had kunnen maken krijg je geen voldaan gevoel.

De sfeer in het restaurant was daarentegen super. Heel erg attente en vriendelijke bediening. Ik heb een zeer lekker glas wijn gedronken namelijk de Laroche, Pinot Noir, Vin de Pays d'Oc. We hebben een erg gezellige avond gehad, niet geheel onbelangrijk, maar voor het eten komen we niet meer terug.

18. Afgelopen weekend voor het eerst gegeten in eetcafe Jour de Fete.
    Het eetcafe heeft een leuke uitstraling en een warme, gezellige en knusse sfeer van binnen.
    Vriendelijk personeel en vooral heerlijk gegeten.
    Hier komen we vroeg of laat nog eens terug !

19. Op een prachtige nazomerdag samen met mijn vriendin heerlijk gegeten. Zowel de mosselen als biefstuk waren voortreffelijk. Personeel erg aardig, en hadden kennis van zaken.
    Gaan zeker nog een keer terug!

20. Vorige week hier gedineerd met 2 personen. Leuk was dat er een amuse werd geserveerd na onze bestelling. Een lekker paprikasoepje dus een plus punt. Als voorgerecht hadden wij een carpaccio van ossehaas en scampi's in een tomaensausje. De carpaccio was zonder meer goed. De scampi's waren niet goed. Een tomaat in 6 gesneden, even verhit en dan zo samen met een in ringen gesneden rode ui en de scampi's op een te klein bordje was eigenlijk slecht. Dit is niet wat het menu aankondigt. Als hoofdgerecht een forel in papilotte en een pasta van de chef. De pasta was gewoon goed, de forel ook. Onze verwachtingen waren misschien te hoog na de lovende recensies die ik hier gelezen heb, maar misschien zijn Belgen nu eenmaal wat meer gewend. De prijs was wel een pluspunt. 68.50 euro incl drank is niet veel.
    Eindconclusie : niet slecht gegeten maar zeker al dikwijls beter gegeten.

21. Na een dag shoppen en de lunch te hebben overgeslagen zijn we hier op terras gaan zitten, voor een early diner. We zijn begonnen met wat brood en kruidenboter, die zeer goed op smaak is. We hebben binnen het hoofdgerecht en dessert gegeten. Het is een sfeervol eetcafe. Gastvrije en goede bediening. We hebben echt heerlijk gegeten, lekkere wijn gedronken en de verhouding prijs/kwaliteit is dik in orde!

22. Na een druk dagje winkelen hier heerlijk gegeten. Konijn genomen. Smaakte het prima alleen de saus kon iets minder.Bediening zeer gastvrij. Aanrader om daar te eten

23. Gisteravond gaan eten met een ander koppel, geweldig fijne avond gehad! Zeer vriendelijke bediening, we hadden wat speciale verzoeken en alles werd als een vanzelfsprekenheid aangenomen.
    Eten was heerlijk, entrecote is een aanrader!
    We komen hier snel terug.

24. Het was een gezellig cafe met een goede sfeer. Wij zaten daar met 9 collega's en hadden het driegangen menu. Ik had gekozen voor de zalm vooraf en als hoofdgerecht de biefstuk met varkenshaas. Helaas was de gegrilde zalm erg lauw en de gerookte zalm (die na mijn weten koel geserveerd moet worden) was even "warm" als de gegrilde zalm. De biefstuk en de varkenshaas waren zo doorbakken dat het net stenen waren. Ik heb om nieuwe gevraagd en kreeg deze binnen no time maar helaas was iets minder doorbakken en lauw. Ik heb het idee dat de kok een grote warmhoudkast heeft waar de gerechten al de hele dag in hebben gestaan. Kortom mijn collega's en ik hebben het wel gezellig gehad maar echt niet voortreffelijk gegeten. Echt geen aanrader.

25. Marco Goossens

Met een groep van 15 personen een heerlijk diner genoten ter gelegenheid van mijn 25 jarig werk jubileum. Prettige ambiance in een ongedwongen sfeer en een perfecte en vriendelijke bediening. Je voelt je snel thuis. Een aanrader.

26. Gebruik gemaakt van de bon Socialdeal. Een drie gangen keuzemenu voor 12.25. Een leuke manier om kennis te maken met dit restaurant. Boeken met de bon was geen probleem en het eten was smaakvol, bediening netjes. Kortom: een leuke, sfeervolle zaak waar we heerlijk gegeten hebben.

27. Heerlijk gegeten: lekkere combinaties en goede porties. Gezellige en vriendelijke bediending. Vrolijke aankleding van restaurant en leuke locatie! Top!

28. Zeer gezellige eetcafe, prima bediening. Eten was geweldig. Aanrader voor een fijn avondje uit. Zelfs muziekkeuze was goed.

29. G van Oostrom

We moesten véél te lang wachten, de bediening was zeer onvriendelijk en het eten was zondermeer een teleurstelling. Op elk gerecht dat op tafel kwam was wel iets aan te merken.
    Hier kom ik nooit meer terug.

30. arjen boesten

Vanavond heerlijk gegeten op de Markt. Lekkere rode Merlot huiswijn gedronken. Als voorgerecht een originele uiensoep zoals het hoort. Als hoofdgerecht een lekkere hertenbiefstuk met vanalles erbij. Op het verwarmde terras genoten. We zullen zeker snel terugkomen...een aanrader!

31. Taco en Denise van der lem

Eigenlijk alles wat een gast zich kan wensen is hier aanwezig. Zeer vriendelijk en hoffelijk personeel, snelle bediening naar wens, perfect eten, gezellig, goede muziek, schoon, geen manager-die -zijn-zakken-vult gevoel en goed dus ook betaalbaar. In een woord "fantastisch" en een grote fooi waard!

We hebben een erg leuke avond gehad.

32. Familie Bruinsma- v/d Bij

We hebben hier zaterdag 12 december heerlijk gegeten. En zoals beloofd schrijven we ook een recensie.

De bediening was vlot en attent. Prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Het was vol, dus reserveren is zeker aan te raden.

33. Hier gegeten met de familie vanwege een feestje.

We hebben een leuke avond beleefd met lekker eten.

Ze hadden ook de tafel versierd en een slinger boven de tafel gehangen daar zij op de hoogte waren van ons feest. Hadden we niet verwacht, daarom extra leuk!

De obers waren de hele avond duidelijk aanwezig maar op een zeer positieve manier.

Kwaliteit van het eten was gewoon heel goed. Prijs-kwaliteit was dan ook dik in orde.

34. Renee en Edwin

Fijne avond gehad in deze zaak. Lekker gegeten en ontzettend gezellig getafeld.

Bediening had kennis van zaken en heeft ons de hele avond fantastisch verzorgd.

Eten was aangenaam verrassend, topniveau.

Dit was weer eens ouderwets goed uit eten!

Tot snel!

35. susan gácsér de swart

Via goede recensie kwamen we bij dit eetcafé.
    Viel enorm tegen. Bij het dessert werd het gebaksbordje al weggehaald terwijl we de koffie nog moesten opdrinken...

Het terras was maar voor 1/3 gevuld, toch hadden we het idee dat we snel alles moesten opeten.

36. Echt een leuk eetcafe! Je wordt goed geholpen en dat gebeurd allemaal met een glimlach. Het eten was voortreffelijk en de porties ruim voldoende. We werden er door een ober van een ander eetcafe naar toegestuurd, zegt genoeg!

37. Dit was van a tot z genieten! We werden vriendelijk ontvangen, het eten was bijzonder lekker. Je zit echt in een goed restaurant te eten terwijl de sfeer een gezellig eetcafe-ambiance is!
    We komen zelf uit de horeca en zijn dus kritisch maar deze mensen vertsaan het vak.
    Dikke pluim!

38. Cees en vrienden uit Gouda en Leeuwarden

2e Kerstdag geweest met z'n 4tjes. Enorm gezellig, eten voortreffelijk, goede, attente bediening, werd zelfs nog voor taxi gezorgd. Kortom : heerlijk relaxed gegeten en gedronken.
    Komen zeer zeker terug.

39. hele leuke tent met vriendelijk personeel eten was lekker

40. Na meerdere bezoeken ben ik er nu zeker van.. 1 van de topzaken van Maastricht! Keep up the good work