Herberg Molecaten in Hattem

do vanaf 11:00
vr vanaf 11:00
za vanaf 11:00
zo vanaf 11:00

Herberg Molecaten in Hattem is de ideale plek om jezelf eens heerlijk te laten verwennen. Je kunt er heerlijk vertoeven in het restaurant voor een smakelijke lunch of diner.

Herberg Molecaten is ontstaan bij een watermolen. Deze watermolen aan de Molecatense beek heeft een bovenslagrad. Het is een van de oudste watermolens van de Veluwe (rond 1597).
Na de tweede Wereldoorlog kwam er ook een restaurant. Herberg Molecaten is nu ook het startpunt van het Assenradepad.

We hopen dat u bij ons met veel plezier zult verblijven en gaat genieten van onze keuken en onze gastvrijheid.

• EV-oplaadpunt

1368195439 62
1497619681 72
1519190387 73

1. Manon Visser

2. Prachtige locatie, sfeervolle, nostalgische ambiance.
    Bediening top! Heel beleefd en professioneel.
    Het eten werd, voor de hele tafel, snel geserveerd.
    Kortom, een echte aanrader om het nog eens te gaan bezoeken :)
    Jullie krijgen een dikke 10!

3. Mooie locatie, goede bediening. Eten; je moet geen grote honger hebben om daar te eten of je moet een dubbele portie bestellen. Eten mooi op een verwarmd bord maar daar werden ook salades op geserveerd, volgens mij zou je dat beter in een apart schaaltje kunnen serveren. Dit alles in kleine hoeveelheden. Kwaliteit van het eten goed, voor wat je krijgt vond ik het duur.

Ik zou er geen tweede keer naar toe gaan en ook geen aanrader voor een ander.

4. Begin december met 8 personen genoten van een heerlijke high tea! Wat een feestje. Ontzettend uitgebreid en heerlijke verse en heel diverse lekkernijen. Echt een aanrader!

Helaas: op 2e kerstdag vol verwachting met 15 personen een kerstbrunch gehad. Deze stond niet eens in de schaduw van de high tea. Allemaal standaard gerechten, niks verrassend en weinig uitgebreid. Echt het idee dat er bij de koks geen inspiratie was! Soms zelfs half koude (warme) gerechten, waar weinig smaak aan zat. Zeer teleurstellend en zeker geen aanrader! Jammer!

5. D.Voorhorst

2 dec. met onze familie een fijne avond gehad in jullie restaurant. Het eten was prima en alles was leuk in kerstsfeer gebracht. Ook de bediening was voortreffelijk. We hebben van onze familie alleen maar mooie reacties gehad en we komen zeker terug.

6. Heerlijk gegeten in dit prachtige restaurant midden in de bossen. Gevarieerde menukaart, voor ieder wat wils. Goede bediening en een gezellige sfeer!
    We komen hier zeker nog eens terug!

7. Afgelopen week heerlijk gegeten bij Herberg Molecaten. Gerechten worden mooi gepresenteerd en smaken goed. De bediening is vakkundig en gastvrij. Een restaurant in een prachtige omgeving, een aanrader!!

8. Alie Bastiaan

Biefstuk was taai en droog. Door meerdere mensen aan tafel geproefd maar volgens ober en 2 koks was de biefstuk perfect. Zegt genoeg over dit restaurant. Kom hier niet weer!!!

9. Gisteren heerlijk geluncht op het gezellige terras! Zeer vriendelijke bediening en het eten was voortreffelijk... Ik ga zeker vaker naar deze mooie plek om te genieten van de goede sfeer en al het lekkers wat ze daar te bieden hebben...

Een aanrader dus!

10. Eindelijk een goede high tea. Na een slechte ervaring vorig jaar was ik niet van plan om hier terug te komen voor een high tea. Maar een vriendin had mij uitgenodigd. Ze hadden de high tea aangepast. Mooie grote muffins. Lekkere brownie en diverse sandwiches. Daarbij nog veel meer zoet en hartig. Molecaten bedankt voor de goed verzorgde high tea. Wij komen terug!

11. M. van Velzen

We zijn zeer tevreden over de service van dit restaurant. Op verzoek werd er een zelf meegebrachte non-alcoholische wijn geserveerd voor mijn oma en haar vis gefileerd. Het eten was heerlijk en genoeg en de ambiance prettig. We zijn al eerder geweest en ook over deze andere gelegenheden (besloten feest/ lunch) zijn we altijd zeer tevreden. Kortom: een aanrader!

12. We hebben vorige week ons 25 jarig huwelijk bij Herberg Molecaten gevierd. Nadat we gereserveerd hadden, gaf men aan de samenstelling van de high tea gewijzigd te hebben; we hoefden ons geen zorgen te maken. Het bleek te kloppen, de smaak van de hapjes van de high tea was prima, voldoende variatie en qua hoeveelheid meer dan voldoende. Het prachtige weer en de prachtige omgeving hebben het voor ons tot een onvergetelijke middag gemaakt. Echt een aanrader!

13. De high tea is nog steeds zeer onder de maat, blijkbaar wordt er geen lering getrokken uit de slechte recensies hier en daar. We schaamden ons een beetje voor onze gasten, maar we hielden ons groot. Maar een high tea is toch echt iets anders dan wat ons hier werd voorgeschoteld. En dat voor 21.50!

14. jenny modders

30 januari 2015 heb ik met 4 zussen een high tea gehad bij Herberg Molecaten. De omgeving is prachtig en het restaurant zelf is sfeervol. Het eten was zeer matig, de zoete hapjes waren niet zelfgemaakt en van matige kwaliteit, zeker geen bakkerskwaliteit. De thee kwam uit een thermoskan en de keuze van de thee was zeer beperkt. De hartige hapjes waren er weinig en ook van matige kwaliteit en weinig belegd. De prijs was 21,50 p.p. en dat stond niet in verhouding tot wat je er voor terugkreeg. Ook werd alles in een keer op de tafel gezet en kwam verder niemand meer langs. Voor een echte High Tea ga ik niet meer naar deze plek.

15. Op 4 oktober hebben wij hier ons 40 jarig huwelijk gevierd, samen met ongeveer 70 gasten. We hebben een hele mooie dag gehad. Niet in de laatste plaats door de inspanningen van herberg de Molecaten! Alles was prima verzorgd, voortdurend werd overlegd over de invulling en - niet onbelangrijk - het buffet was heerlijk! Ook onze gasten hebben het erg naar hun zin gehad: getuige de vele berichtjes die we de volgende dagen kregen. Veel complimenten over de locatie, bediening en het heerlijke buffet. De kinderen mochten zelf hun ijsje maken (met vuurwerk, zoals ze zelf vertelden) ook dit was een succes!

16. Wij hebben op 6 september 2014 een super 50 jarig huwelijk gevierd met bijna 70 gasten. Onvergetelijk! Na allerlei activiteiten (o.a. vogelshow) hadden we een uitnemend buffet. Kwaliteit, kwantiteit, ambiance en bediening waren geweldig. Ook de gasten waren vol lof. Dank daarvoor.

Henk en Jannie van Gelder

17. Nog nooit zo slecht gegeten bij een restaurant. Slechte, oude kwaliteit vlees, country potatoes is gewoon friet en de salade was uit een pakje. Prijs, kwaliteit verhouding is zeer slecht. De bediening was matig en gehaast, volgens mij wilden ze vroeg thuis zijn.
    Positief was dat de drankjes de juiste temperatuur hadden.

2,1
  18. Na een dag met vrienden op de Hattemse golfbaan hier met zijn tienen heerlijk gegeten. Locatie is schitterend, heerlijk buiten op het verwarmde terras een aperitief gehad. Een heerlijke Amuse vooraf, een voorgerecht van filet van eendenborst en een hoofdgerecht van ossenhaas met gamba's. Een aanrader als dessert is de creme brulee welke aan tafel met een wafelijzer "gebrand" wordt.

19. Klaassen

We hebben afgelopen weekend heerlijk gegeten, maar we zijn erg koud geworden tijdens het eten, het was er koud en het tochtte, we hebben snel afgegeten en zijn gelijk vertrokken. Normaal hadden we de tijd genomen en lekker nagetafeld met een kop koffie. Maar dit keer zijn we veel te snel weggegaan, jammer want we verheugden ons erg op een fijne avond.

20. We komen hier regelmatig, het eten is uitstekend. Een op een erg mooie locatie gelegen sfeervol restaurant. Bediening kan soms wel eens iets beter en vriendelijker. Al met al een prima en goed restaurant voor een gezellig avondje uiteten.

21. Wij hebben in januari 2013 ons 50 jarig huwelijks feest hier gevierd met 40 personen. In een woord geweldig.
    De bediening, het buffet, alles was zeer goed verzorgd.

Nogmaals dank.

Een groet van jannie en gerrit bultman.

22. Prachtige locatie om tijdens de wandeling iets te drinken. Ik vind het stuitend dat je voor een kopje cappiccino 2,75 betaald en dat de kopjes bijna onder je handen weg worden gehaald.

23. Met Valentijn gegeten, heerlijk mals stukje vlees gehad, lag genoeg op het bord, voor ons eigenlijk nog iets te veel, leuke gezellige sfeer goed onderhouden pand, service goed dus al met al voor herhaling vatbaar.

24. E. v.d. Harst

Op 22 december 2012 met 9 personen ons 45-jarig huwelijksfeest met etentje in de Herberg gevierd. Ondanks dat het stampend druk was en we à la carte bestelden, werd het eten zonder al te lange wachttijden geserveerd. Prima eten, prettige bediening. Petje af voor het totaal.
    Sjaak en Elky v.d. Harst

25. Truus Lubbers

Gisteren met een vriendin een high tea gehad bij jullie. Wij hadden er ons op verheugd, Molecaten heeft een goede naam. Wij hadden ook al eens bij jullie gedineerd.
    Het is ons tegengevallen. De koekjes en de zoute koekjes zijn van erg goedkope kwaliteit en smaakten niet
    Bovendien waren de koekjes slof( dus oud!). De cake was droog en het laatste plakje( kontje van de cake)
    Zo hoort het niet gepresenteerd te worden.Voor de prijs mag je wel goede kwaliteit van de goede banketbakker verlangen.Dat er ook koffie bij genomen kon worden werd ons pas verteld toen wij naar huis gingen.Wij komen zeker niet terug.

26. Op mooie dag tijdens wandeling met de hond neergestreken op het terras voor een broodje/uitsmijter.

Bediening is bang voor daglicht, want er komt gewoon niemand.

Broodje is ok, niks bijzonders, maar omelet is een aanfluiting met toast die uit een pakje komt en naar karton smaakt.

Niet lekker!

27. Wij zijn met ons gezin hier wezen eten. Het is ons enorm tegengevallen, met name de prijs kwaliteit is ver te zoeken. Daarnaast komen de groentes en patat, die geleverd werd op het moment dat wij erom vroegen en te laat, als extra op de rekening.
    Wat een feestje had moeten zijn werd een deceptie. Wij zullen in het vervolg ergens anders ons etentje gaan houden.

28. Enkele tijd geleden geweest, heb er een lunch genomen, en die was zeer lekker. Goede bediening, ik voelde mij er zeer welkom!

29. Janneke en Gerrit

Met dertig vrienden en familieleden een diner gehad om 40-jarig huwelijk te vieren. Het eten was perfect, de bediening uitstekend en de locatie super. Van onze gasten alleen maar positieve reacties gehad.

30. Vanmiddag met zijn vijven geluncht bij Molecaten. Ik heb zelf jarenlang in de bediening gewerkt en de bediening hier was ronduit slecht te noemen. We hebben 2 uur lang tegen 2 grote tafels aan zitten kijken die vol stonden met troep van de vorige gasten. Daar kwam bij dat één van ons zijn gerecht pas kreeg toen de andere vier het al op hadden. We hebben hier tot drie keer toe zelf naar moeten vragen, de bediening toonde geen enkel initiatief. Bleek dat ons vijfde gerecht 'vergeten' was.

Hoewel het eten erg goed was, was de service zo onprofessioneel dat we hier niet meer gaan lunchen.

31. Met een gezelschap van 40 personen een buffet genoten , en dus ook echt genoten , lekker eten en drinken . echt super avond .Mensen Bedankt

32. Gisterenavond hier met drie personen gegeten, dit liep voor ons uit op een grote teleurstelling.

Voorgerecht was okay maar niets bijzonders, tussen het voor- en hoofdgerecht bijna anderhalf uur moeten wachten.

Het hoofdgerecht was voor ons drieeen ronduit slecht,.....taaie- en koude biefstuk, een schnitzel zonder smaak, patat werd vergeten, enzo kunnen we nog wel even door gaan.
    Het was erg koud in het restaurant waar meerdere mensen last van hadden maar de deur mocht niet dicht?!?

Voor honderd euro een avond voorgeschoteld gekregen met een nare nasmaak: JAMMER!!!

33. Wat ligt het mooi midden in de bossen! Binnen ook gezellig, bediening goed maar het eten is niet echt een aanrader,hele mini porties (op zich wel lekker) , country patatjes (was gewoon aardappelpartjes in de frituurpan), patat bijbesteld en peertjes nou die waren dus duidelijk niet vers en dat voor de herfst. Ik weet niet of de kok z'n dag niet had, maar ik ga er niet meer heen om te eten.

34. Elisa 93 punten

Hele goede prijs en kwaliteitsverhouding.

Personeel is vriendelijk en gastvrij.

Gratis parkeren, niet onbelangrijk.

Prachtige omgeving.

De sfeer is rustgevend, ook door middel van de omgeving.

Uitstekend, kort samengevat!

35. Liesbeth en Nicole

Op een doordeweekse dag schoven wij aan voor de lunch en die was voortreffelijk. Heerlijke salade, goede prosecco en een vriendelijke, geruisloze ober die ons van alle heerlijkheden voorzag. De ambiance is ook een feestje, zowel binnen als buiten. Binnenkort ga ik terug met andere bezoekende vrienden naar deze mooie lokatie, want deze eerste kennismaking is me goed bevallen!

36. Mooie locatie maar al een tijd niet meer geweest.

Voor het eerst vandaag bezocht onder regiem van de nieuwe eigenaar.

Koffie met gebak besteld.

Koffie al bijna op toen het gebak pas kwam.

Z.g. Frambozen gebak. Kant en klaar Creme met plakje inwendige cake. Doormidden gesneden met iets saus en bolletje room.

Appelgebak eveneens kant en klaar uit de diepvries. Droog en smaakloos.

Prijs kwaliteit in geen enkele verhouding. Dit was onze laatste keer.

37. Prachtige locatie op het landgoed. Maar die weegt niet op tegen de abominabele prestaties van de keuken. Ervaring van ons zessen: Voorgerecht: Meloen met ham was met nauwelijks meloen, maar wel met sla (!). Soep was bremzout en eigenlijk niet te eten. Hoofdgerecht: schnitzels platgeslagen en niet krokant gebakken; champignonsaus met nauwelijks champignons maar wel met zuur makende dressing; scholfilets zonder enige smaak; de bij elk (!) gerecht meegeleverde koolsalade (hoe verzin je het) kwam overduidelijk uit een grote pot.

Wij hebben afgezien van het nagerecht, want we zijn er snel vandoor gegaan. Hier komen wij niet terug.

38. Prachtige locatie, waarbij je warm onthaalt wordt bij binnenkomst. Mooie zaal en prachtig gedekte tafels. De bediening is vlot spontaan en denken met je mee. Het eten is fantastisch, heb zelden zo'n goeie tournedos gegeten voor dat geld! Verder... leuke wijnkaart, lekkere seizoensbijgerechtjes. En leuk restaurant om zowel met een groep als met z'n tweeën te eten. Wij komen zeker terug! Wellicht met beter weer.. op dat prachtige terras!

39. Heerlijk eten in een warme ambiance op één van de prachtigste plekken van Hattem; prima!

Vlotte en persoonlijke bediening, gecombineerd met prima eten maakt dit tot een aanrader!

40. Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant.

Bediening was attent en vriendelijk, kortom een heerlijke avond.

Als ik iets mag noemen zijn er te weinig kapstokken voor je jas.

Maar vooruit kleinigheidje...

41. Na alle recensies gelezen te hebben toch naar Restaurant Herberg Molecaten gegaan.
    Wij hebben een heel fijne avond gehad. Goed en lekker gegeten in een gezellig restaurant met goede en plezierige bediening! Daar gaat het toch om.

Dit restaurant is een aanrader.

42. Grote klasse, voor weinig geld, met een hartelijk ontvangst en veel vriendelijkheid! Voor herhaling vatbaar!

43. Wij hebben 7 januari met vier personen hier gegeten en het was heel goed. Wij hebben 150 euro betaald voor een 4 gangen diner met drinken met 4 personen en ruim voldoende gegeten. Klasse.

44. Gisteravond met 10 man/vrouw gegeten aldaar.

Zeer smakelijke gerechten en we hebben genoten van het eten.

Voorgerecht was heerlijk, de vegetarische schotel (terwijl ik helemaal niet vegetarisch ben) was echt lekker.

Bediening was heel goed. Wist zelfs wat iedereen besteld had, dus zonder eerst te moeten vragen wie wat had.

45. Wat jammer dat zo'n locatie de indruk geeft dat je er geweldig kunt eten, niets is minder waar. Wat ontzettend slecht en wat enorm weinig (kan beter geserveerd worden op een schoteltje) dan lijkt het nog wat.
    Het lijkt me voor het personeel enorm genant om je gasten zo iets voor te zetten.

46. Met Kerst hier gegeten. Viel zwaar tegen. Waardeloos buffet wat opgesteld was in de entree dicht bij de toiletten. Enige waar ze aandacht aan besteden is de drankomzet zo hoog mogelijk te maken. Omdat het blijkbaar niet snel genoeg ging kregen we de vraag of de wijn niet lekker was. Salades waren redelijk maar het vlees was niet te pruimen en daarbij niet warm. Bakken met vlees werden "warm" gehouden door 'n waxinelichtje. Absoluut niet voor herhaling vatbaar en ons zien ze daar dan ook niet meer terug.

47. Leuk om te zitten, vlotte en vriendelijke bediening.

Alleen het eten wordt wel erg duur als je voor je patat en groente extra moet betalen.

48. Vanavond à la carte gegeten in dit restaurant. Wat een verschil met jaren geleden. Slechte afstandelijke bediening en qua eten was het de prijs absoluut niet waard.

Bij het hoofdgerecht moet je nota bene je groente bij kopen, iets wat in een restaurant van dit kaliber toch bij de prijs in mag zitten!

Zeker als je bedenkt dat de zaak leeg was en wij met z'n 6 en komen eten mag je toch wel wat verwachten.

Qua smaak vond ik het heel gewoon! Nee ik zal dit restaurant niet gauw aan bevelen. Jammer want het heeft wel de naam en gesitueerd op een prachtig plekje midden in het bos. Nogmaals te duur voor het gebodene!

49. Vanavond voor het eerst gegeten bij de Herberg. Geen kant en klaar gehalte, maar gewoon heerlijke gerechten en genieten in een gezellige open sfeer. Goede bediening en een kleine prijs voor een prima kwaliteit.

50. Deze zomer gegeten, mooie locatie, maar het viel tegen, kleine porties, onze tafel was nog smerig van de vorige gasten. Bij anderen werd de tafel wel gedekt, bij ons niet. Het was druk, maar geen excuus om ons wel ons eten te geven maar geen bestek..Heel jammer, super locatie, mooi terras, maar slechte bediening en matig eten.

51. Mijn vriendin en ik hebben hier vandaag met zijn tweeën gegeten. Het eten was lekker en ruim voldoende en ook de bediening was erg goed. Verder is het ook qua prijs/kwaliteitsverhouding erg aantrekkelijk.

52. Hebben er met 4 personen gegeten. De mening van ons allemaal was dat de portie's te klein waren. Vooral de paar stukjes aardappel vielen zwaar tegen. De koolsalade was op en we kregen er wat stoofpeertjes voor. (niet vers)

53. De sfeer, het eten en de service waren uitstekend en kan dit restaurant bij iedereen aanbevelen.

De prijs vs kwaliteit is optimaal voor familie bezoek of een avondje uit met vrienden.

54. fam.v.rooyen

Maandag 12-10-2009.

Wij hadden gehoord dat res. Molecaten weer geopend was.
    Daarom met 4 personen wezen eten. Dat viel er tegen.
    Kleine porties, wel vijf aardappeltjes op het bord. Friet kan extra bijbesteld worden, stoofperen uit blik in oktober? Oogsttijd.

Nagerechten met een hoog Hanos kant en klaar gehalte, muffins\Tiramisu\kinderijsjes.

55. Sinds september 2009 is dit prachtige restaurant weer geopend. Samen met mijn vrouw heb ik hier op een zonnige zondagmiddag heerlijk genoten van een goed glas wijn en wat lekkernijen van de kleine kaart. Echt top dat dit mooiste stukje van Hattem weer toegankelijk is!