Restaurant de Vrijheid in Grou

1201558763 72
1320753334 80
1429112036 71
1461619646 70

1. Ja, ook wij hebben alhier op deze werkelijk waar schitterende locatie aan het Pikmeer nabij Grou culinair hoogstaand en meer dan gewoon geweldig goed mogen toeven en tafelen. Ja hoor, zeer wel smakelijke en prachtig opgemaakte creaties met mooie, zeer welpassende begeleidende wijnen. Bijzonder plezierige ambiance, fijne sfeer en uitstekende service.
    Uit goed voor U en dat gaat onsinziens dus ook zeker zeker op voor een avondje in alle opzichten heerlijk mogen genieten in de Vrijheid dus.
    Enfin, niet bepaald goedkoop (zonder Groupon, haha.) en helaas ook niet echt makkelijk te bereiken zonder auto, maar overigens wat ons betrof dus toppie.
    Reuze bedankt en hopelijk (ooit) tot ziens.

2. Van Meeuwen

We hebben ontzettend lekker gegeten hier. We hadden het 4-gangenverrassingsmenu met wijnarrangement. De amuses waren verrassend, alle gerechten mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. Ook de wijn was er perfect bij uitgezocht. De bediening was aardig en vakkundig. We hebben eerlijk gezegd geen minpunten kunnen ontdekken! We vonden alles top!

3. Houwing

We hebben met 9 man (7 volwassenen en 2 kinderen <10) van een heerlijk diner genoten.
    De gerechten waren divers en prachtig opgemaakt. Ook voor de kinderen was er een lekker, afwisselend en niet vet menu.We hadden ruim voldoende aan een vier-gangen menu, zeker gezien het uitgebreide desert en de bonbons bij de koffie. De bediening was attent en hartelijk. Kortom, een fijne en onbezorgde eetervaring.

4. marcel nagelhout

Kort geleden er een vijf gangen diner gehad, mooie plaats aan het water! Was allemaal best smakelijk, het hoofdgerecht varkenswang zou met gemak in een holle kies kunnen! Wat me erg tegenstond was dat ik later twee koffie vroeg, of eigelijk een koffie en een cappuccino, om daar 10.90 voor te durfen vragen vond ik ronduit belachelijk! Verder leuke plek maar niets bijzonders!

5. Op 29 November 2015 een heerlijke avond gehad bij De Vrijheid. Na het plezierige welkom en vriendelijke bediening hebben we van een heerlijk 4 gangen diner genoten met lekkere bijpassende wijnen. Uiteindelijk nog een uur na gezeten met wat koffie en een likeurtje. We komen zeker nog een keer terug!

6. Henk en Ankie

Tijdens een fietstochtje op 30-8 dachten we even fijn te kunnen bijtanken op het terras met een kop koffie en vruchtenvlaai. Na lang wachten kregen we lauwe koffie en 1(!) stukje vruchtenvlaai waar de slagroom van afdroop. We hadden 2 koffie en 2 vruchtenvlaai besteld! Direct aangegeven dat we 2 besteld hadden en dat we de geserveerde vruchtenvlaai beneden het verwachte niveau vonden. De reactie 'we hebben het druk' schoot bij ons in het verkeerde keelgat. De ontbrekende vruchtenvlaai werd later alsnog gebracht, maar aan het wanstaltige gebakje werd niets gedaan. We kregen het geld voor het gebakje terug, maar de laconiek houding heeft ons doen besluiten om hier niet weer terug te komen.

1,5
  7. Hofstra

Afgelopen weekend in De Vrijheid gegeten. De locatie, de wijn en bediening zijn prima. De gerechten zien er schitterend uit maar wij vonden ze smakeloos. De kok gebruikt zeer weinig zout en kruiden. Erg jammer.

Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

8. Afgelopen zondagmiddag ben ik samen met mijn ouders naar de Wijn & Spijsmiddag van restaurant de Vrijheid geweest.

Het was wederom weer een fantastische middag. De vier fantastische gerechten waren wederom vergezeld door 8 prachtig afgestemde gerechten. De smaakpapillen werden weer heerlijk verwend. Dit alles werd prachtig gepresenteerd in een mooie ambiance.

Zeker voor herhaling vatbaar!

9. Ontzettend slechte ervaring met dit restaurant qua service. Hadden een Groupon voucher welke niet wilde scannen, eerdere annuleringen welke niet goed waren verwerkt. Konden alleen dineren als we volle pond betaalden, niet tegen actie prijs (we hadden ook al aan Groupon betaald). We zijn vertrokken. Dame van de bediening zou ons schriftelijk bevestigen dat wij niet hadden gegeten als dit nodig was. Na paar weken hier om gevraagd, willen ze niet meer geven.
    Vervolgens twee keer gebeld om uitleg, krijgen we Melle niet te pakken. Terugbel verzoek gedaan, niks meer gehoord tot op heden. Gelukkig heeft Groupon wel een goede service en krijgen we bedrag in credits terug.
    Teleurgesteld in de service van een restaurant van dit kaliber. Nog meer teleurgesteld in het feit dat men hun beloftes niet nakomt!

10. Op 22 augustus 2013 gegeten tijdens een week vakantie in Grou. Ieder gerecht was een schilderij zo mooi. Spannende gerechten die waanzinnig lekker zijn.
    Het restaurant een een mooi terras aan het water waar je een goed uitzicht hebt op het Pikmeer.
    We werden door de eigenaar met de watertaxi/fietserspontje opgehaald aan de overkant in Grou.
    De bediening is zeer professioneel. Allemaal vakmensen. Kortom een aanrader!

11. Willem van Rooij

Op 13 juli 2013 uitstekend gegeten tijdens een weekendje Friesland. Mooie diverse niet te uitgebreide kaart. Met leuke hoofdgerechtkeuzes met regionale producten zoals paling en geit. Uitstekende begeleidende wijnen. en dat alles voor een acceptabele prijs. Aanrader!

12. Op 17 april 2013 een fantastisch diner genoten met 6 personen. We hadden al heel gauw in de gaten dat dit restaurant door een stel professionals wordt gerund. De gerechten zagen er uit als schilderijtjes en het was bijna jammer om mes en vork erin te zetten. De informatie over de gerechten was zeer uitgebreid en er werd rekening gehouden met speciale wensen. De tafel was rond, zodat je elkaar allemaal goed kon verstaan en aankijken. Wij vonden het top!

13. Wat een fantastische ervaring!
    Allereerst bij aankomst natuurlijk het uizicht, dit moet een van de mooiste plekken van Friesland zijn.
    Hartelijke ontvangst. Gekozen voor 4-gangen verrassingsmenu. Heerlijk verse vis, een heel bijzonder gerechtje met snijbonenjus. Goede bijpassende wijnen. Bediening die weet waar ze het over hebben.
    Absouut een aanrader en zeker die Bib Gourmand waard!

14. Zaterdagavond, 23 maart, met moeder en zussen, voortreffelijk gedineerd.
    Zeer smaakvolle gerechten; prachtig opgediend; prima (huis)wijnen; vriendelijke bediening, in een zeer sfeervolle lokatie aan het Pikmeer.
    Michelinwaardig!

15. Eten en drinken een 9 omdat een 10 altijd nog kan!!! Fantastisch gegeten vorige week en nu las ik dat de Vrijheid voor de tweede keer op rij in de top 500 van Lekker stond met een heel leuke recensie en volgens mij zeer terecht.
    Het is een gezellige omgeving en het eten. drinken en bediening/gastvrijheid is geweldig goed, Succes mensen van de Vrijheid en namens ons gefeliciteerd!

16. Charlotte

17. Wat een fantastische avond! Heerlijk gegeten. Vooral de paling van visser Ale en het bounty dessert zijn echte aanraders. De bediening is leuk, de eigenaar heeft een goede wijnkennis. Het restaurant heeft een fantastisch uitzicht over het friese pikmeer en er hangt prachtige fotografie aan de muren. Samenvattend: ik heb genoten. Een echte aanrader!

18. Als je in Friesland bent, ga dan ook naar Grou, zoek DE VRIJHEID. De weg er naar toe is lang, de bediening kundig en alert en de gerechten, die zijn fantastisch!

19. Ina Hacksteiner-Huisman

Ik was met mijn dochter en haar kinderen in oktober 2011 voor het eerst sinds 5 jaar in Nederland en heb mijn 6 zusters uitgenodigd op een middageten bij Restaurant de Vrijheid. Zo ik nog nooit in Grou was geweest was voor mij alles nieuw en voor mijn zusters een verrassing.
    Wij waren echt heel enthousiast over dit Restaurant, daar past alles, de bediening, het prachtige restaurant, het eten was geweldig, er was heel mooi gedekt, het eten zowel voor het oog als voor de smaak perfekt. Wij denken met heel veel plezier terug aan een heel fijne familiedag bij Restaurant de Vrijheid.

20. Een geweldige ervaring om hier te eten. Ieder gerechtje zag er schitterend uit en smaakte nog beter! (bedankt Will) Jammer dat ik de BOB was, want het wijnarrangement (ik heb wel mogen nippen) was SUPER.

Restaurant De Vrijheid is een echte aanrader en laat die sterren maar komen!

21. Cor de Jong

Dagje varen met gasten en aangemeerd bij de Vrijheid. Daar hebben we geen spijt van! Mooie plek om te dineren, mooie kaart, plezierige bediening. Prachtig opgemaakte gerechten en errrug lekker. Gebleven bij de huiswijn want die was gewoon goed. Maar de volgende keer breiden we onze verkenning zeker uit naar de veelbelovende wijnkaart. Samenvattend: we hebben het "Vrijheid gevoel" met heel veel plezier ervaren.

22. Gisteravond gegeten in restaurant de Vrijheid.

Een top ervaring. Het komt niet vaak voor dat aankleding, gastvrijheid, de timing en dan natuurlijk de kwaliteit van de geserveerde gerechten zo'n hoog niveau waarmaken.

Bijna altijd is er wel iets waarvan je denkt: dat had ik anders gedaan.

Bij de Vrijheid is dat niet het geval.

Echt een aanrader om daar te gaan eten, zelfs voor restaurateurs om eens te zien, hoe de perfectie wordt nagestreefd èn bereikt in een ontspannen sfeer.

Restaurant de Vrijheid staat boven aan mijn lijst!

A.C. Van Nood.

23. Zelden ergens zo hartelijk en gastvrij ontvangen.

En dan ook nog heerlijk gegeten en gedronken aan een schitterend gedekte tafel met een prachtig uitzicht.

Wij komen zeker terug.

24. Geweldige avond gehad, gigantisch lekker eten en zeer goeie service.

25. Verjaardag gevierd in Restaurant De Vrijheid met onze familie. Iedereen heeft genoten van de gastvrijheid en het heerlijke eten. Je bent in dit restaurant echt uit. Wij gaan beslist nog een keer. Ook de kinderen hebben zich prima vermaakt. Er werd heel veel moeite gedaan om het feest te laten slagen.

26. Ons bezoek was in januari 2011

We werden gastvrij ontvangen, ambiance was goed, met uitzicht op 't water, heel mooi dus.

Ondanks dat er, incl. ons gezelschap van 5 pers., maar 3 tafels bezet waren, duurde het allemaal heel erg lang. Gerechten zagen er heel mooi uit, maar helaas was alles vrij smaakloos.

Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar.

27. Heerlijk gegeten. Vooral de service vonden wij erg goed. De gastheer kon leuk wat vertellen over de wijnen die hij serveerde. Het interieur ziet er net en strak uit en het schitterende dak maakt dat het samen warm en gastvrij overkomt.

Een geslaagde avond!

28. chris huitema

In één woord een fantastische avond gehad! Voortreffelijk gegeten, sfeervolle ambiance, afgesloten met een perfect dessert. De gastheer, tevens uitstekend vinoloog, heeft ons bij ieder gerecht voorzien van een heerlijk passende wijn. Ook bleken enkele gasten, enige tafels verderop, hun plezierige avond te willen waarderen, waardoor wij werden voorzien van de meest heerlijke Irish Coffee, eentje uniek in zijn soort!

Kortom, hartelijk dank voor een onvergetelijke avond!

29. Nieuwe eigenaar is altijd afwachten wat het wordt. Het is nu een modernere en strakkere tent geworden. Prijzen zijn omhoog gegaan. En de menukaart is ook exclusiever. Naar mijn mening iets te exclusief, maar dat is persoonlijk. Eten was heerlijk en van hoge kwaliteit. Locatie is prachtig daar zo aan het Pikmeer. De modernisering zorgt er voor dat het aan toegankelijkheid inboet. Weet niet of dat een succesformule is voor al die watersporters.

30. Het interieur ziet er gezellig uit. De menukaart is beperkt qua visgerechten, maar biedt voldoende keus.

De geserveerde gerechten voldoen echter niet aan onze verwachtingen. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is in onze ogen in onbalans. Als hoofdgerecht bestelden we de kalfslende met zwezerik en filet américain. We moesten zogezegd een entrecote delen en kregen het idee dat schraalhans hier keukenmeester is. Wij zijn geen grote eters, maar een beetje volume mag wel. Patat als bijgerecht en een kommetje sla zonder garnituur is wel erg gemakkelijk. Er waren bijna geen gasten, en wij kunnen ons een andere reden dan het WK-voetbal heel goed voorstellen. Wij schrappen dit restaurant ook van ons lijstje.

31. Gister heerlijk asperges gegeten in een mooie ambiance met vriendelijke bediening. Zeker een plek om weer te komen.

32. Wat een heerlijke avond! Een gezellige drukte, maar toch veel aandacht voor de gast. Super gegeten en het eten en de wijncombinaties waren goed bij elkaar uitgezocht. Hier zou de Lekker eens voorbij moeten komen.

Echt genieten!

33. Chique tent, sinds 1,5 jaar geen boeren eetschuur meer maar een strak, hip restaurant. De prijzen zijn aan de hoge kant maar de gerechten zijn het waard. Alhoewel wel boven mijn budget, heb ik heerlijk gegeten. Het brood, de salade en de amuse waren top. Ook de hoofdgerechten waren absoluut heerlijk.

Als je chique wil eten is dit een fantastisch restaurant op een toplocatie.

34. Iets te vroeg gearriveerd, maar geen probleem 'kom maar verder!'. Mijn man is voorheen Chef kok geweest en zo keurt hij als een ware Herman den Blijker alle restaurant op verschillende punten. Het is lang geleden dat een restaurant zulke hoge punten scoorde want we hebben onze vingers er net niet bij op gesmikkeld! Compliment voor de kok! Het uitzicht was schitterend, het meer was in een grote ijsvlakte veranderd en af en toe schoof er een boot door het ijs, wat een top locatie.

Het zag er fris en hip uit. Kortom, wij komen zeker terug naar dit mooie restaurant waar je heeeeeeeerlijk kunt eten en je je welkom voelt!

35. Na enkele jaren goede ervaringen te hebben gehad met de Vrijheid leek het ons nu leuk om na ongeveer twee jaar weer eens lekker te gaan lunchen. We zagen dat het grondig verbouwd was, erg jammer, de hele sfeer is verdwenen. Tevens zagen we de nieuwe eigenaar lopen en hij was al net zo bedroefd als zijn nieuwe interieur. Toch maar aan tafel geschoven en vriendelijk te woord gestaan door een lieve serveerster. Twee maal soep besteld en twee maal had het niet de smaak die de naam deed vermoeden. Groentesoep smaakte naar afwaswater en de tomatensoep naar zure tomaten. Ook hadden we brood met kruidenboter en tapenade besteld. Maar we kregen een vreemd (vies) kikkererwtprutje (?). Alles met elkaar niet goed, zeg maar gerust slecht. Wij komen niet weer.

2,1
  36. Geen aanrader.
    Ik was er met een groep van 22 p. op 8-9 jl.
    Mooi terras aan het water, mooi weer, goede omstandigheden dus. Eerste drankje was er vlot, daarna wat lunchhapjes besteld. Het was absoluut niet druk in de zaak.
    Een uur later verschenen de hapjes. Toen een lid van het gezelschap vroeg of er brood bij de cesar-salade kon worden geserveerd werd er gezegd dat het brood erin zat: croutons.
    En anders moest het gebakken worden.....
    De salade was onder de maat, de club sandwich wordt geserveerd met een bakje met 5 chips erin, zo uit de zak.
    Dat kreeg ik 30 jaar geleden in Spanje ook, chips bij mijn eten.
    Bij het afrekenen, dat wij apart wilden doen, kon dat niet apart, dat was teveel werk. Het was nog steeds niet druk en het was geen klein totaalbedrag. We kregen zelfs een rekenmachine aangereikt. Wij vonden het vreemd en lieten dat weten.
    Tevens zei een lid van het gezelschap, na het totaalbedrag voor ieder te hebben voorgeschoten, dat het de laatste keer was dat we er kwamen.
    Het antwoord was dat ze ook liever hadden dat we weggingen.

De site van dit restaurant prentendeert heel wat nieuws en aansluiting bij de wens van de moderne gast. Wij waren zeker ouderwetse gasten....

Op 5-9 was ik er als lid van een grote groep skutsjesilers.
    Het geserveerde buffet was zeer eenvoudig, drie soorten broodjes met beleg van de supermarkt en een waterig groentensoepje. In de herkansing op 8-9 dus gezakt.

Als je een zaak overneemt moet je rekening houden met de reputatie en de oude klantenkring of heel zeker van je zaak zijn en een overtuigend nieuw concept neerzetten.
    Dat lukt niet met design servies alleen. Het gaat uiteindelijk nog steeds om eten en drinken.

37. Klaas de Haan

De bediening leek te slapen, het eten was smaakloos en de sfeer was niet erg fijn. Hier kom ik niet weer!

3,5
  38. Uitstekend.

39. Fam. de Jong

Met een zeer gemengde groep van 26 mensen, jong en oud, genoten van een buffet met 3 verschillende landenthema's (skandinavisch, portugees en aziatisch). Iedereen enthousiast.

Bediening zoals het hoort bij een buffet: onopvallend aanwezig.

Ruimte prettig en meer dan ruim genoeg, afgezonderd van het eigenlijke restaurant.

40. Ik erger me aan de negatieve recensies omdat deze echt nergens op slaan: dit restaurant ìs gewoon goed.
    En ik "kan het weten", ik maak deel uit van een" test-team".
    Wellicht betreffen de negatieve recensies mensen die om één of andere reden hun verhaal willen halen, en helaas gaat dat in dit geval ten koste van de zeer goede kwaliteit die dit restaurant dus wel levert!

41. Wat heerlijk om restaurant van dit niveau in de buurt te hebben! we hebben een fantastische avond gehad en komen zeker terug.

42. Helaas twee maal geprobeerd en tweemaal voor het nagerecht al vertrokken dus hierover geen mening. Dertig jaar lang hier vaak en lekker gegeten. Jammer van zo een goed restaurant.
    Komend jaar niet weer. Veel te weinig en niet
    lekker Dit ook laten merken.

2,2
  43. fam Zwerver

We hebben een super avond gehad in dit restaurant. Als je echt lekker wilt eten, in een gezellige sfeer moet je zeker hier zijn, super!

44. Hanny Schouten

Laten wij de Vrijheid na de overname maar eens proberen dachten wij. Helaas viel het erg tegen. Vroeger was alles beter zij mijn vader altijd - in dit geval komen deze woorden tot hun recht.

45. Joris de Hond

Elke zomer varen wij op de Friese wateren en steken dan ook altijd aan bij de Vrijheid.
    Het bleek dat deze is andere handen is overgegaan.
    Na een heerlijke lunch op het terras die naar meer smaakte besloten we er de volgende dag te dineren.
    Wat een zalig zomermenu kregen we voorgeschoteld, werkelijk voortreffelijk.
    Ook de inrichting ( let ook eens op de artistieke foto's aan de wand) is helemaal van deze tijd.
    Ik wil de fam. Bakker heel veel succes wensen en zeker tot volgend jaar.

46. Kees de Koning

Al je zo pretentieus wilt zijn, moet je het ook goed doen. Maar je zakt door het ijs als, dat bij lange na niet gerealiseerd wordt.
    Een matige en beperkte kaart en zeer geen culinaire hoogstandjes. Moeten nog veel leren. volgende keer varen we wel door.

2,2
  47. A. Klaassen

Wij komen al jaren bij de familie Feenstra van de vrijheid te eten. Elke zomer. Het was wel een verassing dat het was overgenomen door anderen. Wat een verandering. De gerechten op de kaart zijn vrij apart en minimaal. Je moet er van houden. Je ziet duidelijk dat ze gericht zijn op een andere doelgroep. Gerechten zijn aparter en vele malen duurder. Serveersters zijn erg jong, weinig ervaring en als ze wel ervaring hebben merk je dat ze hier nog niet zo lang werken. Bediening voor de overname waren geschikter. Eten is goed, weinig garnituren (1 x gemengde groente & 1 x droge aardappels). Miste wel wat rauwkost e.d. Kwa interieur is het wel mooi geworden maar voor de rest kan er nog veel verbeterd worden. Wel een super locatie.

3,7
  48. Dirk Faber en Bianca Thomassen

Een warme en gezellige ambiance. Garnituur is zeer divers en bij bestellen van alle garnituren mag zonder meerprijs. We komen al jaren in dit restaurant en kunnen we zeker aanbevelen ook voor groeps arrangementen.
    Hebben we goede ervaringen mee.

49. Eten was zeer goed. Kwa garnituren was het zeer goed. Meer dan in een gemiddeld restaurant. De bediening was echt top. Echt een geslaagde avond

50. Klaas Wassenaar

Tijdens het reserveren kregen we te horen dat er voor 18 mensen geen buffet gemaakt werd. Er werd vergeten te zeggen dat er slechts keuze gemaakt kan worden uit DRIE verschillende voorgerechten en DRIE verschillende hoofdgerechten. Als we dit hadden geweten waren we nooit hier gaan eten. Maar we zaten er, enkele van onze groep waren slecht ter been, ik kan wel zeggen helaas zijn we niet ergens heen gegaan.

De kwaliteit van het eten had misschien nog iets goed kunnen maken, maar zoals je misschien aan voelt komen het was niets bijzonders. Kennelijk is dezelfde keuken die niet in staat is om meer dan drie verschillende voorgerechten te maken voor een groep van 18 mensen ook niet in staat om van soep meer te maken dan een pakje cup a soup met wat water erbij.

Bijzonder bedroefend, er zijn vele restaurants die in kwaliteit, service en sfeer veel beter presteren. Het uitzicht is prachtig als je van water houd. Ook voor grotere groepen die geen problemen hebben met beperkte keus van gerechten zijn er veel betere alternatieven.

Ondanks het werk dat ze zichzelf besparen met het beperken van de menu keuze voor groepen was toch aan de aandacht ontsnapt dat de koekjes al week waren van het lang in de vochtige openlucht liggen en de slagroom zuur. Deze slappe koekjes en zure room waren de kroon op een slechte maaltijd.

3,1