De Herberg in Elburg

‘’Uitgaan waar je je thuisvoelt!”

Wij laten u graag kennismaken met onze verrassingen uit de keuken.

Ook onze medewerkers in de bediening stellen alles in het werk om u een geweldig en aangenaam verblijf in de herberg te laten beleven.

De Herberg is sfeervol ingericht. Zoals veel van onze gasten zeggen: ‘’Uitgaan waar je je thuisvoelt!”

3. Betalen pin Visa Master Card American Express

1319219220 85
1426120480 76
1474711962 81

1. Jo 25 punten

Vanavond hier gegeten met vijf mensen.
    Drie hadden een schnitzel met peperroomsaus.
    Het was werkelijk waar niet te eten.
    Een grote droge homp vlees met was saus er bovenop.
    Twee hadden vis, maar was ook erg droog.
    Voor vijf mensen, een klein rond schaaltje sla met wat te zure dressing, een beetje patat, en een klein rond schaaltje appelmoes.
    De vliegen moest je letterlijk van je tafel afslaan, want zij bleven komen.
    En de prijzen, voor deze troep was het enige wat wel mals was.
    Ik heb het tegen de bediening gezegd, en hij bood zijn excuses aan, maar ach, maar ik zag hem denken, Elburg is zo toeristisch, de mensen komen toch wel.
    Nou wij dus nooit meer, het hoeft voor ons echt niet een culinair hoogstandje te zijn, maar hygiëne en normaal eten, is toch het minste wat je mag verwachten.
    Geen Herberg meer voor ons!

2. Tisha Hofelt

Woensdag met man en vrienden gegeten bij de Herberg. Waren door slechte weer iets aan de vroege kant. Was geen bezwaar. 3 Kozen voor de dagschotel (schol en schnitzels). Was allemaal voortreffelijk gevonden. Ik had het vegetarisch menu. In meeste restaurants hebben ze meestal alleen pasta, doch hier kon ik kiezen. Eigenaar bracht uit zichzelf voor mij nog een schaaltje lof zonder ham erbij. Hieruit blijkt aandacht voor mij. Wat meestal ver te zoeken is. Verbaas me over restaurants, die nauwelijks iets variatie hebben voor vegetariërs, terwijl toch steeds meer mensen ook vegetarisch willen eten. Daarna een kopje koffie en tevreden ging ook ik naar huis.

3. Luinenburg

Sfeervol, vriendelijk en heerlijk gegeten. Het herfstmenu was een ontdekkingsreis voor mij. Gebakken mosselen in een Italiaanse bol, mmmmm.
    Het wildstoofpotje was even wennen voor mij. Ik had nog nooit wild gehad. Een wat vreemde smaak en dat zou ik niet nog eens bestellen, maar dat is zeer persoonlijk. Het dessert was verrukkelijk: ijs met speculaas en slagroom. Dat zag er ook feestelijk uit. Daarna nog een kopje thee gedronken, wat een keuze.
    We gaan zeker het wintermenu ook nuttigen!

4. Helaas, de Herberg is niet meer wat het was. Vanavond ging er veel mis. We hadden duidelijk bij het bestellen van de gerechten aangegeven welke paar ingrediënten ik niet mocht eten, waaronder knoflook en paprika, vanwege gezondheidsredenen. Toen we tomatensoep besteld hadden, vonden we paprikareepjes in de soep. Vervolgens werd bij het serveren van het hoofdgerecht een salade gepresenteerd met de ongewenste ingrediënten. Er werd gezegd, t stond vooraf klaar en kon er niet uitgehaald worden. Later werd dit gecorrigeerd met een verse salade. Bij het hoofdgerecht hoorde een sausje, dit werd nu maar achterwege gelaten en er werd geen alternatief uit zichzelf aangeboden (ook dit later na opnieuw vragen toch iets anders gekregen). Tot overmaat van ramp werden de frietjes al veel later geserveerd ( vergeten), maar daar waren cajunkruiden overheen gestoord. Ingrediënt paprika en mogelijk knoflook! Dit werd eerst ontkend, later werd toegegeven dat ook dit fout gegaan was! Kortom drama deze avond. Er werd tijdens t eten niet gevraagd of alles smaakte en voldoende was, en of we een toetje wilden nuttigen werd ook maar niet meer gevraag. Het was een grote teleurstelling. Je kunt hier beter niet komen als je een allergie hebt!!

5. TOP ETEN, LOCATIE, PERSONEEL, SFEER EN VOORAL OOK HEEL GEZELLIG.

U moet hier beslist naar toe!
    Met de nieuwe eigenaar is het bestaande concept behouden maar nog veel beter geworden dan wij gewend waren. Wij hebben de afgelopen week er zowel geluncht als ook een keer gedineerd en moet zeggen: Top gerechten o.a. van zowel vlees als verse vis, vriendelijke en perfecte bediening, prima prijs/kwaliteitsverhouding en een schitterende locatie. Zullen hier beslist heel vaak komen om ons wederom te laten verwennen.
    Succes en tot de volgende keer.

6. Goedemiddag, we hebben met z'n vieren heerlijk gegeten op vrijdag 22 Januari met een uitstekende bediening. Erg aardig en informeel, wat we zeer op prijs stelden. Een goeie kok en prima bediening.

7. 24-08-2015 tijdstip 20.00 uur
    Wanneer je vet eten, gemaakt zonder aandacht en culinaire inzichten en het betere gooi- en smijtwerk op je bord geen probleem vindt dan kun je rustig gaan eten in de Herberg. En wanneer de gejaagde bediening en de botte bediening van de eigenaar je niet stoort en je het geen probleem vindt dat er voor een schepje sambal 0,50 cent in rekening wordt gebracht dan moet je zeker hier naar toe gaan. Locatie is prima maar de prijs-kwaliteitverhouding is ver te zoeken!! Een prima plekje om een drankje te drinken...hoewel die prijzen ook weer hoger liggen dan in de binnenstad! Geen aanrader dus! Jammer!

8. Paraplu uit het oosten

Heerlijk op het terras gezeten met vriendinnen om een hapje te eten. Was allemaal voortreffelijk. We hebben genoten tot de zon onderging.

9. Super lekker gegeten. Wat een goed menu voor de prijs van 20,15. Wat een leuke actie herberg, bedankt.

10. Roel Knol

11. Heerlijk gegeten! En wat een topbediening, meneer nam ook alle tijd voor ons zoontje van 3, die zelfs mee mocht een ijsje scheppen en een kadootje uit de schatkist zoeken! Een aanrader! Mooie locatie, heerlijk eten.

12. De afgelopen jaren hebben we hier nu meer dan 10x gegeten (kleine en grote gezelschappen) en het was werkelijk altijd (op 1x na (de schol)) perfect. Veel restaurants gezien, maar deze en een enkele andere restaurants blijven onze favoriet.
    's Zomers buiten eten (super en een geweldig uitzicht) en binnen is het eveneens heerlijk vertoeven. Bediening is werkelijk altijd vriendelijk geweest, ruime en goed smakende porties, leuke sfeer en de prijs is goed. Wat wil je nog meer.
    Waarom ik nu pas schrijf is dat wij het niet goed kunnen hebben dat zo'n leuk restaurant met een te laag waarderingscijfer op internet komt. Bij deze dus alsnog (al is het achteraf) onze mening.

13. Aafke Glas

Vanavond met 8 personen genoten bij jullie. Binnen was de tafel gereserveerd, maar het was mooi zonnig. We hebben op het terrasje vooraf iets gedronken en de bestelling gedaan. Toen het eten klaar was, werden we uitgenodigd om binnen te komen.
    Alle bestellingen waren steeds tegelijkertijd opgediend. Zag er keurig verzorgd en smakelijk uit. Tussendoor werden we op de hoogte gehouden van de voetbalstanden :) Het hele restaurant zat vol (goed teken) en erg gezellig.
    De bediening speelde leuk in op de klanten. En het hert "boog écht zijn kop"?:) Het eten was meer dan genoeg en "heerlijk" vonden we alle 8. We zien terug op een erg gezellige avond. Bediening: bedankt!

14. Wim 200 punten

Op 6 juni op het terras gezeten en behalve drinken twee broodjes besteld: één met ham en één met kaas. Van elk twee plakjes op een slap broodje met wat "frutsels" erop. Kosten: € 3,45 (!)per stuk. Tel uit je winst. Eens maar nooit weer.

15. Anne-Wil Ceelen

Ik heb daar afgelopen zaterdag (02-05) samen met het gezin koffie gedronken. Ik vind het absoluut geen aanrader! Het ziet er allemaal leuk uit aan de buitenkant, maar ik vond het personeel erg onvriendelijk. De jonge man ging nog wel maar een meid van een jaar of 20 liep met een heel chagrijnig gezicht rond. Toen ik de verse muntthee met honing bestelde was het zakje honing wat ik kreeg helemaal versuikerd. Ik liep naar de bar om te vragen of ze andere honing hadden, werd ik eerst afgesnauwd en daarna kwam ze een net zo versuikerd zakje honing brengen. Nee, mij zie je er niet meer!

16. Jim 

17. Vrijdag heerlijk gegeten. Wij beiden de Dagschotel vis. Mijn vrouw had de schol iets doorgebakken en was hierdoor heerlijk. Ikzelf de gewone schol, dus iets zachter, neem volgende maal ook iets doorgebakken. Een lekker Amstel pilsje maakt de maaltijd tot een feest.

18. B vd Scheer

Vanmiddag hier wat gegeten. Mijn dochter had een vlieg in de soep, heeft het gemeld aan de serveerster maar deze reageerde of dit normaal was. Ik had zeker een excuus verwacht hiervoor maar die bleef uit en de warme groente en de gebakken aardappels waren ook niet al te fijn. Het vlees was in tegenstelling tot de andere etenswaren wel lekker.

19. Paul

20. Vanavond genoten wij met z'n 3en van de januari actie, 3 gangen voor slechts 20 euro. Ontzettend gesmaakt. Wij zijn alle 3 werkzaam in de horeca en maken het nog weinig mee om ons heen dat je voor zo'n klein prijsje zo ontzettend lekker en veel gepresenteerd krijgt. Als garnituur 2 aardappel varianten, 2 groente varianten plus salade en heerlijke appelcompote. Het was een zeer geslaagde avond en komen zeker nog eens terug! Erg gastvrij! Bedankt!

21. Prima gegeten met 8 man en iedereen zeer tevreden.
    Vriendelijke bediening en niet duur.

22. Lia en Ben Hack

Komen hier elk jaar uit Delft naar toe als we in Elburg logeren. Eten altijd heerlijk en goed verzorgd, de bediening altijd vriendelijk.

23. Heerlijk gegeten, zorgvuldig klaargemaakt en mooi opgediend. Flinke porties. Attente bediening.
    Gezellig eetcafé!

24. Martin

25. Heerlijk gegeten hier! personeel is aardig en vlot! heerlijk vlees van de veluwe! het sfeertje is helemaal super met ondergaande zon aan de haven! top!

26. Gisteravond heerlijk gegeten, mijn man had het 3 gangen menu, heerlijk en voldoende van alles, met name het ijs, veel. Ik had zelf de tomatensoep [iets te pittig denk ik voor kinderen} heerlijk vond ik het en de vertrouwde schnitzel met saus. Ik denk dat we nog een keer weer komen, gezellig binnen gezeten, buiten te koud, misschien een aanrader terrasverwarmer.

27. Super lekker gegeten.

Alles lekker vers.

Onze tafel had de rookton en meloen met ham.

Varkenshaas, stoofpotje, kindermenu goofy.

En nergens hadden we iets aan te merken alles was heerlijk.

28. Gezellig restaurant (binnen) met een groot terras.

Veel gerechten met biologisch rundvlees van de Veluwe.

Als voorgerecht gevulde champignons die veel te zout waren.

Daarbij was het biologisch rundvlees ook niet lekkerder of malser dan verwacht. Verder liggen de prijzen aardig boven gemiddeld voor wat je krijgt.

29. Leuk informeel restaurant met een gevarieerde kaart. Goede en attente bediening. Vooral het voorgerecht met de gerookte vis is heerlijk. Uitstekende keuken. De prijzen zijn hoger dan gemiddeld.