U kunt gratis parkeren op parkeerplaats "De Bleek"(Koepoortwal), meteen na de afrit vanaf de brug over de IJssel rechtsaf en dan rechts de parkeerplaats op. Invaliden kunnen gratis op de invalidenparkeerplaatsen parkeren.

WELKOM IN BRASSERIE HET ZESDE ZINTUIG

Onze brasserie is gevestigd in het Hanzestadje Doesburg in een monumentaal pand. Wij willen dat u bij ons gezellig uit bent met lekker eten en drinken. Onze keuken laat zien dat er voor een prettige prijs puur gekookt kan worden met eenvoudige, eerlijke en soms streekproducten die uitstekend passen in deze tijd.
Naast ons keuzemenu, hebben wij ook een specialiteitenkaart die regelmatig verandert.
Uitsluitend op reservering en vanaf 10 pers, kunt u vanaf 13.00 uur gebruik maken van onze high tea of lunch.

Er bestaat ook de mogelijkheid om een feest te geven tot maximaal 45 personen.

Wij van Brasserie Het Zesde zintuig zullen er alles aan doen,
om u een fijne tijd in onze brasserie te bezorgen.

Kortom: gezellig Eten en Drinken!

Graag tot ziens!
Yvo en Hannie Vos

• Buffet: € 25,00
  • High tea: € 14,95
  • Veganistisch
  • All-inclusive

1520375764 86

1. Onze verwachtingen werden weer overtroffen. De gastvrijheid, de vriendelijkheid van de gastvrouw en de prima prijs/kwaliteit van het menu zorgden ervoor dat we met onze restaurantkeuze goed voor de dag kwamen bij degenen die ons hadden uitgenodigd. Eén gast had een handicap, maar de gastvrouw dacht goed mee en zorgde ervoor dat ook deze gast zich op haar gemak voelde. Top! Ik denk dat ik al weet waar ze de volgende keer willen eten, als ze weer in Doesburg zijn :)

2. Heerlijk gegeten, de bediening was punctueel en vriendelijk. Het geheel klopte, zelfs tussen voor en hoofdgerecht werden we verrast!
    De salade was met veel ingrediënten opgemaakt hetgeen een mooie uitstraling was.
    Ook het nagerecht mocht er wezen, een plaatje!
    Een aanrader die we graag doorgeven 🔝

3. Joost&Hester

We hebben heerlijk gegeten bij jullie. Jullie persoonlijke aandacht en eerlijk eten. Goed en smaakvol bereid. Dank je wel voor jullie gastvrijheid.

4. Trudy van Vulpen

Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Voldoende en mooi gepresenteerd. Gastvrouw altijd vriendelijk en gezellig sfeer in restaurant. Komen zeker weer terug.

5. Ary en Jilanda

We hebben heerlijk gegeten, en super vriendelijk personeel Een echte aanrader.

6. Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening!

7. Marloes

Erg vriendelijke en beleefde bediening.

8. We hebben heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving met prima bediening.

9. Prima eten, ook voor vegetariërs, bediening uitstekend, de sfeer is gemoedelijk en ongedwongen.

10. ZOT danesweekend

Wat een enthousiaste, gastvrije eigenaars en personeel. We hebben voortreffelijk gegeten met een goede huiswijn in een gezellige omgeving. Een zeer goede aanrader. Prijs kwaliteit is prima in orde.
    Dank je wel voor de fijne avond.

11. Fantastisch lekker eten voor een goede prijs, zeer vriendelijke bediening en een gezellige sfeer.

12. Hemels gegeten voor een aangename prijs.

13. Heerlijk gegeten, niet te duur, gezellige sfeer en erg gezellig personeel.

14. Lekker gegeten. Genoeg keuze. Ook vegetarisch genoeg te kiezen. En goede prijs. Leuke bediening.

15. Toevallige ontdekking. (Tegenover de Waag).
    Interessante formule: verrassingsmenu aan een zeer voordelige prijs. De cijfers zeggen voldoende: alles is 10/10.
    Alle gerechten zijn lekker en mooi gepresenteerd. De gastvrouw en de kok zijn top.

16. Zo heerlijk gegeten bij het Zesde Zintuig! Leuk de 'tussendoorgerechtjes', de bijzonder attente gastvrouw en het heerlijke menu! Komen zeker terug€

17. Heerlijk gegeten. Bijzonder vriendelijke ontvangst en bediening. Prijs-kwaliteit verhouding is perfect.

18. Vos

19. Heerlijk 7 gangen diner gegeten.
    Men informeerde goed vooraf welke wensen er waren voor dit verrassingsmenu.
    Prijs glas wijn 4,50 vond ik aan de hoge kant.

20. Heerlijk gegeten en heel erg verwend met een 10 gangen hapjes menu met bijpassend wijnarrangement voor heel weinig geld, top.

21. Marjan Dillen

Leuke locatie. Vriendelijke bediening.
    Eten… heerlijk.

22. We hebben heerlijk gegeten met vriendelijke ontvangst en bediening. Erg leuk en lekker zijn de hapjes van het huis die we tussendoor aangeboden kregen. Wij komen zeker terug!

23. Fam. Kievit

Op 21-8-2018 a la carte gegeten. In alle opzichten perfekt en een 100% aanrader. Onze vangst van de dag was in de oven gebakken zalm met een lekker garnituur. De liefde voor het vak sprankelt van deze mensen af en dat zie je, hoor je en proef je. Absoluut herhaling waard.

24. Sfeervol, gezellig en goede gastvrouw. Onze eerste ervaring hier, maar zeker voor herhaling vatbaar.
    Alles wat uit de keuken kwam was lekker en goed op smaak.
    De kleine hapjes tussendoor een leuke extra.

25. Heerlijk gegeten bij het Zesde Zintuig.

We hebben genoten van de proeverij.
    Mooie smaakvolle gerechten waar de passie van de kok in te proeven is.
    De enthousiaste gastvrouw maakte de avond compleet.

Zeker voor herhaling vatbaar.

26. Alles was heel lekker echt heel goed gegeten. De mensen die er werken zijn heel aardig alles perfect in orde.

27. Jos de Kreek

Prima ervaring met een 7 gangen diner met 7 verrassingen. Lekkkkkuuuuuuuur!

28. Wij hadden glutenvrije- en koolhydratenarme maaltijden gevraagd. Het was fantastisch en zeer smakelijk. Vriendelijke bediening, prachtig opgediend en prijs/kwaliteit was helemaal goed. Dank aan de kok voor het heerlijke eten en dank aan de bediening voor de duidelijke uitleg. Aan te raden voor mensen met allergie-problemen.
    Familie Vink-Visser uit Doetinchem en Scheveningen.

29. Robert Blom

Afgelopen weekend van vrijdag t/m zondag te gast in Doesburg en op donderdagavond online gereserveerd in dit restaurant. De reservering werd direct telefonisch bevestigd en op vrijdagavond om 19:00 uur werd ik uiterst vriendelijk ontvangen in het restaurant. Er was een leuk tafeltje gereserveerd met zicht op de straat waar het tijdens het festival Doesburg Binnenste Buiten erg druk was. Direct bij binnenkomst werd breekbrood met boter en geserveerd en onder het genot van een lekker flesje prosecco al snel besloten om te kiezen voor het zomer keuzemenu van 4-gangen. Voorafgegaan door een kleine amuse bestond het voorgerecht uit gegratineerde slakken, kruidenboter, geserveerd met brood. Heerlijk! Als tussengerecht uiteraard gekozen voor de Doesburgse mosterdsoep. Bij het hoofdgerecht, voorafgegaan nog door een kleine sorbet, een perfect klaargemaakte Rundersteak uit de pan, diverse groenten uit de overen met rode port-gembersaus. Om je vinger bij af te likken! Tot slot het nagerecht een trifle van citroen, crème brulée van citroen, citroencake, citroenlikeur en citroensorbetijs. Om het geheel op een passende wijze af te sluiten nog een koffie met amaretto. Een heerlijke avond uit (van 7 tot half 10) en genoten van alle heerlijke gerechten en de uiterste correcte en vriendelijke bediening. Chapeau!

30. Fam. Engelen

Gisteravond bij toeval in dit restaurant beland. Hartelijke ontvangst, vriendelijke bediening en verrukkelijk eten! Voor herhaling vatbaar!

31. Ellen ten Have

Heerlijk gegeten; proeverij met uiteenlopende smakelijke gerechtjes.
    Wij komen zeker weer een keer terug.

32. De bediening was vriendelijk en de gerechten heerlijk! Absoluut een aanrader.

33. Genoten van het 7-gangen Proeverij menu. Heerlijke verrassende gerechten, vriendelijke en attente bediening, fijne ambiance. We hebben genoten van alles, een top-avond!

34. Lekker gegeten met vrienden. 7-Gangen proeverij, zeer verrassend en erg lekker,
    Goede en gezellige bediening. Zeker de moeite waard.

35. Anoniem

We hebben een prima avond genoten. Culinair niet top, maar degelijk Achterhoeks. Hoewel we gereserveerd hadden, was dit bij (een deel van) het personeel niet meteen duidelijk. Dat gaf enige verwarring. We kregen tot onze verassing al snel de menukaart in handen gedrukt, terwijl we bij reservering overduidelijk hadden geopteerd voor de aangeboden 7-gangen proeverij. Kniesoor natuurlijk, want we hebben ons verder uitstekend vermaakt. Het Zesde Zintuig is allerminst verkeerd. Sterker, het verdient een bezoek.

36. Stijn Hermans

Zeer plezierige bediening en uitstekende prijs / kwaliteit verhouding! Aanbevelenswaardig!

37. Karin Fuik

Knus restaurant. Lekker gegeten. Vriendelijk personeel

38. We hebben heerlijk gegeten in prettige sfeer en fijne bediening.Bedankt.

39. Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Het was gezellig met tussen de tafels voldoende afstand zodat je vrijuit kon praten. Hoge score

40. Rein Jansen

5-5-2018 Met z'n 4-tjes enorm genoten van de 7 gangenproeverij! Het was een avondvullend "programma". De tijden tussen het serveren van de gerechten was goed. Niet te lang en niet te kort. De smaak van de gerechten was niets op aan te merken. De bediening was goed! Maar gezien onze ervaringen in het verleden hadden wij niet anders verwacht.

41. je.pattynama

Jammer gemiste kans.

Was gisteren echt onthutst toen we gisteren het restaurant betraden en bij de deur op gevangen erwden met de mededeling dat men ons niet kon binnenlaten omdat de keuken het anders niet meer aan zou kunnen. Ik was slechts met mijn vrouw en er waren nog 2 a 3 tafeltjes onbezet die overigens niet gereserveerd waren.
    Mijn vrouw en ik gaan geregeld uit eten, maar dit hebben we niet eerder ervaren.
    We hebben overigens heerlijk gegeten bij een andere zaak, waar men 2 personen nog wel kon plaatsen ondanks de drukte.

Over het eten kan ik geen uitspraak doen.

42. Heerlijk gegeten! Echt een aanrader.

43. Heerlijk eten, mooie portiers waardoor alles op ging! Verrukkelijke appelmoes 😊
    Beetje stijf ontvangen bij binnenkomst. Verder goed eten!

44. Cees Sweep

Een geweldige avond.
    Zoekende op het internet naar een hondenevenement, besloot google mij de aanbieding voor de proeverij van Restaurant Het Zesde Zintuig in Doesburg te laten zien.
    En ja, ook een hondje was welkom. Dat zag er goed uit, dus hoewel niet gepland en niet in de buurt toch gereserveerd.
    Tijdens een allerhartelijkste ontvangst in dit restaurant in huiskamer sfeer, maakten we kennis met de eigenaars en het personeel. Een heerlijke parade van verassingen volgde, waarbij perfect rekening was gehouden met onze smaak voorkeur.
    Behalve het lekkere, en zoals gezegd, iedere keer weer verassende eten, was het een genot om de mensen in de keuken en restaurant met zoveel liefde voor het vak aan het werk te zien. Met het grootst mogelijke gevoel voor detail werd zowel het eten als de ambiance verzorgd.
    Een heerlijke avond, waarbij we, inclusief ons hondje, ons zeer welkom voelden. We komen graag nog eens terug.

45. Zoals de reviews al deden vermoeden, werd het een overduidelijke bevestiging van een heerlijke, gezellige en vooral smaakvolle avond bij deze leuke tent.
    Tot de volgende keer!

46. We hebben een erg gezellige avond gehad met lekker eten. De jongeman in de bediening was duidelijk nog in de leer, maar werd goed begeleidt.
    De hoeveelheid was bij sommige gangen wat karig. De kwaliteit was goed.

47. Lekker gegeten in een heerlijk knus restaurant met prima bediening!

48. Bram Grandia

Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Muziek niet overheersend. Vriendelijk personeel. Goeie kok.

49. Heerlijk genoten van de proeverij in een gezellige sfeer!

50. Gekozen voor 5 gangen verrassingsmenu voor 25,/- Voor dat geld mag je niet veel verwachten maar jammer dat er niet gewoon met verse produkten werd gewerkt. Aspergesoep in januari? Kies een produkt dat gewoon vers voorhanden is en maak daar soep van. Ook een soort stoofschotel van biefstuk is geen aanrader. Bediening was erg vriendelijk en attent.

51. We hebben heerlijk gegeten van het driegangen keuze menu. Fijne sfeer, prettige bediening met volop aandacht voor een fijne restaurantbeleving. Wij komen graag terug!

52. Henriëtte Van Veenendaal

Super heerlijk eten voor een goede prijs kwaliteit verhouding.
    Vriendelijke bediening…
    Echt een uitje met heerlijk eten en drinken… 🥞

53. Gisteren (12 januari 2018) heerlijk gegeten in ‘t Zesde Zintuig in Doesburg. Van te voren hadden wij aangegeven dat 1 persoon een lactoseallergie heeft en daar hadden ze al keurig rekening meegehouden. Bediening is prima en het eten was heerlijk. Echt een aanrader!

54. Al een paar keer goed en tegen een aantrekkelijke prijs gegeten bij het Zesde Zintuig. Gisteren was het niet anders. Helaas waren er nauwelijks andere gasten, zodat het er leeg uitzag. Maar we kregen alle aandacht van de eigenares en de kok deed ook uitermate zijn best. Kleine extra hapjes completeerden een mooi driegangendiner.

55. Jan Ewout Scholten

Na een goed welkom hebben we prima gegeten!

56. Graafland

Heerlijk gegeten! Met name de amuse, de vele verse bijgerechtjes, de verse sauzen en zalige desserts hebben ons positief verrast. Helaas heb ik wel eens een malsere steak gegeten, maar dit heb ik verder niet aangekaart, omdat de rest van de maaltijd het méér dan compenseerde en we echt met volle teugen genoten hebben. Daarnaast is de bediening heel klantvriendelijk, spontaan en enthousiast.

57. Wij hebben zoals altijd weer heerlijk gegeten.
    Met dank aan chef Yvo en en de altijd gezellige gastvrouw Hannie

58. Top restaurant! Zeer vriendelijke bediening. Alles was erg lekker. Wij komen terug!

59. We ebben lekker gegeten in een heel plezierige omgeving. De bediening was uitermate attent en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar!

60. Ik heb hier mijn verjaardag gevierd. Fijn besloten met familie en vrienden. Vooraf alles doorgesproken. En.... ze hebben het waargemaakt. Gasten hebben genoten van een heerlijke hartige high tea / lunch. Dit sfeervolle restaurant is een echte aanrader. Voor zowel een feestje als lekker uit eten.
    Hannie en Yvo, nogmaals bedankt.

Ans

61. Wat een gezellig restaurant. We waren met 2 kinderen en dat ging prima. Het eten is heerlijk en de borden zijn prachtig opgemaakt. We hebben er met zn alle echt van genoten echt een aanrader!

62. Heerlijk gegeten, 3 gangen-menu. Goede prijs. Vriendelijke bediening. Leuke zaak, buiten ons groepje waren er die avond geen anderen. Jammer, maar we hebben geen moment het gevoel gehad dat we ons moesten haasten.

63. Antoinette

Heerlijk gegeten leuke bediening en voor een super prijs. Overnacht in landgoed Avegoor. We hadden zin om er even uit te gaan. Erg leuk dorp Doesburg en maar 5 min rijden van landgoed Avegoor! Dit restaurant is echt een aanrader

64. Henk Waardenburg

We hebben op dinsdagavond 31-10-2017 dankbaar gebruik gemaakt van de "verlengde AH-restaurantactie"(op eigen initiatief van de uitbaters tot 31-1-2018) en weer eens voortreffelijk gegeten. Ook de wijnsuggesties waren een schot in de roos!
    Het was niet ons eerste bezoek aan Het Zesde Zintuig en, hoewel smaak subjectief is, hebben wij de indruk dat het goede eten steeds nog ietsje beter is geworden.

65. Anki Constandse

Een hele gezellige avond gehad! Prima sfeer! 👍👍

66. Moltmaker

Dat we voor wat extra frites moesten bij betalen, deed afbreuk aan het geheel.

67. corrie van megen

Heerlijk gegeten. Gezellig restaurant. Ga zeker nog eens terug.

68. van der Kloet

Vlotte bediening in een gezellige sfeer. Eten was heerlijk!

69. F. van Gaal

Heerlijk gegeten. Niet alleen de kwaliteit en de grootte van de porties waren voldoende maar ook de presentatie van de gerechten was perfect. Vriendelijk personeel. Fijne avond gehad en voor herhaling vatbaar.

70. Vriendelijke bediening, en ongedwongen sfeer. Leuke kunst aan de muur (wel even een ander lijstje er omheen dan de houten lijsten).

71. Zeer vriendelijke bediening. Wij hadden een 3-gangenmenu gekozen; voorgerecht was zeker de moeite waard erg lekker en zeker een sensatie met al die kleinen voorgerechtjes. Ook ons nagerecht was erg lekker. Helaas was ons hoofdgerecht Argentijnse steak minimum gebakken minder goed van smaak erg droog en stevig, Was zeker goed te eten maar viel erg tegen, hadden toch wel beter verwacht. Tevens was het erg druk, wellicht de reden dat tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht zeker een uur wachten zat. Het is zeker een aanrader, alleen hadden wij die dag denk ik wat pech?

72. Zeer lekker gegeten.
    Vriendelijke bediening
    Aanrader !

73. Prima eten, dito gastvrouw.

74. Gastvrij restaurant, goede bediening, eten voortreffelijk
    Het was echt genieten.

75. M.J. Kersten

We hebben heerlijk gegeten, voor mijn kleinzoon was het net iets te weinig!

76. Het duurt erg lang voordat het eten geserveerd wordt. Daarbij was het hoofdgerecht niet erg warm. Kleine porties maar ook niet echt bijzonder. Ik snap niet waar de goede recensies vandaan komen.

77. Prettig restaurant met vriendelijk gastvrouw en bediening die er op uit zijn om het je naar de zin te maken - en een zesde zintuig daarvoor hebben ontwikkeld☺

78. We hebben er heerlijk gegeten, en wat een fijne enthousiaste bediening!!

79. Top!!

80. Wiljohn Wattimena

Heerlijk gegeten met een grote groep! Goeie service, leuke sfeer, kortom ik kom er zeker terug!!

81. Vriendelijke ontvangst en bediening. Goed eten voor een redelijke prijs. Voor herhaling vatbaar.

82. w.fronczek

Super lekker gegeten!!!

83. jos de wolf

Weer heerlijk gegeten. Nu met ons zessen. Iedereen vond het eten erg lekker. We komen snel terug.

84. J.Lanke

Hartelijke mensen, heerlijk gegeten, proeverij van voorgerechten een echte aanrader. Ik ga zeker weer eens terug!

85. Piet van Delft

Leuke zaak die stijlvol is ingericht. Het eten is erg lekker (in drie dagen tijd tweemaal gegeten) en aan ieder bord is aandacht besteed. Van mij krijgt deze zaak een negen.

86. een heerlijke avond uit bij Het Zesde Zintuig; lekker eten, aardige, correcte, kundige bediening, leuk zitten ondanks de steigers en alles fris en schoon. Ook de prijs/kwaliteitverhouding was dik in orde.

87. Het was super lekker eten. De bediening zou wel iets sneller moeten reageren op de mensen die een drankje willen bestellen. We moesten namelijk tot drie keer toe vragen om drankjes. Ook zou het goed zijn brood te serveren vanaf het voorgerecht, niet perse met sausjes, maar gewoon voor erbij is dat erg lekker. We hadden namelijk wel kleine borden liggen voor brood, maar het brood ontbrak en moesten daar dus om vragen.
    De presentatie van het eten zag er erg mooi uit. Het eten stak door de kwaliteit en de presentatie boven de bediening uit.

88. Prettige ongedwongen sfeer maar wel met een tikje chique. Een heerlijk hapje van het huis, zeer attent. Uitstekend eten dat werd geserveerd door zeer vriendelijke en hoffelijke medewerkers.

89. Super!!! Heerlijk gegeten. De sfeer was super. Het was een geweldig uitje

90. Na twee weken hier alweer terug gekomen. Altijd spannend na een eerste heel positieve ervaring. De verwachtingen zijn dan hoog en vaak valt een tweede keer dan tegen. Niet in het Zesde Zintuig! Weer met veel plezier daar gegeten. Bediening is zeer klantgericht. Prijs kwaliteit is dik in orde! Alleen de Bastogne parfait, maakt een bezoek al meer dan waard.

91. Wederom gebruik gemaakt van de 2=1 actie en er heerlijk van genoten.

92. Heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Vriendelijke, attente bediening. Kortom, om zeker een keer terug te komen.

93. Ton en Arja Ruder

We genoten van een heerlijk vooraf hapje van het huis. Dit restaurant onderscheidt zich van veel andere restaurants waarbij je bijv. een broodje wordt "aangeboden" en dit dan later terugvindt op de rekening. Het zesde Zintuig doet dit al jaren en uiteraard is dit steeds weer anders.
    Voor de rest genoten wij van de prima kwaliteit en hoeveelheid van zowel het voor- hoofd en nagerecht. Meer dan voldoende in keuze en het smaakte zoals het behoort. Wij waren een periode niet meer in dit restaurant geweest maar gaan hier vast weer vaker komen.

94. Was er nog nooit geweest. De ontvangst was hartelijk en je jas werd voor je weggehangen. De service was goed en het eten heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

95. Olislagers

Een gezellig restaurant midden in het centrum van Doesburg.
    Prima kwaliteit voor een eerlijke prijs!!

96. Een reactie op ons etentje, verleden week woensdag. Het was gezellig, sfeervol en een
    gastvrije bediening. We hebben genoten van deze avond.

97. Gastvrije ontvangst, leuke ambiance en uitstekende keuken.

98. Wij hebben genoten van een heerlijke proeverij. Aanrader voor iedereen! Wij zijn hier al vaker geweest en komen zeker nog terug. De gerechten zijn goed en de smaken zijn perfect op elkaar afgestemd. Erg gastvrij en een vriendelijke bediening! Kleine tip: de tafeltjes kunnen wat ons betreft iets gezelliger (informeler) worden opgesteld.

99. Wij hebben een fantastische avond doorgebracht bij het Zesde Zintuig. De proeverij van 7 gerechten was perfect, heerlijk gegeten en vriendelijke, professionele bediening. Een avond met een sterretje! Gaan zeker terug.

100. M. jansen

Heerlijk gegeten. De gerechten leken net schilderijtjes. Bijna te mooi om op te eten. Gezellige sfeer.

Volgende pagina