Venezia in Den Burg

di lunch 16:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

In het centrum van Den Burg op Texel, ligt het gemoedelijke Italiaanse restaurant, Pizzeria Venezia.

Wij willen voor iedereen gezelligheid en lekker, betaalbaar Italiaans eten bieden.

5. Betalen pin Master Card

di lunch 16:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1319787670 76
1411331949 71
1452018295 81
1507962021 82

1. Erg leuk klein restaurantje. Zeer vriendelijk personeel. En bovenal heerlijk eten!

2. Ga er niet eten, grapje! Je blijft namelijk terug komen. Heerlijk voor gerecht en hoofd gerecht. Relaxte sfeer, je bent gewaarschuwd. Aanrader!

3. Erg lekker gegeten! Sfeervol restaurant met prima service, zelfs tijdens de drukke uurtjes. Een echte aanrader als je in Den Burg Italiaans wilt eten.

4. Afgelopen dinsdagavond 19 september 2017 gegeten in deze pizzeria. Goede kwaliteit van de opgediende producten. Hartelijke verwelkoming door de eigenaar, die zich een beetje schaamde voor het lange wachten. De kwaliteit en de gezelligheid, in combinatie met de afsluitende limoncello, deed het lange wachten vergeten. Leuke bediening en goede kwaliteit van de gerechten! Hier komen we zeker terug!

5. Goede gastvrijheid, uitstekende keuken en gezellige inrichting.

6. petruska timmer

Heerlijk gegeten en de bediening is erg vriendelijk.

7. Marianne

We hebben heerlijk gegeten

8. Bianca Reydon

Het eten is altijd super lekker.
    De sfeer is perfect. Leuke mensen en in voor een grapje of extraatje.

9. Dirk Poppe

Lekker eten, vriendelijke en gastvrije service, wel vrij donker interieur, smalle doorgang, veel te kleine toiletruimte.

10. Johan Constandse

Heerlijk gegeten op woensdagavond. Genoten van het AH menu, 3 gangen met geweldige mixgrill.
    Het restaurant was goed bezet, het terras was ook gezellig vol. Aanbevolen.

11. Annoniem

Het eten was prima maar je zat erg op elkaars lip en de werknemers waren erg gehaast...

12. Erg lang moeten wachten op drinken. Eerste keer gevraagd en toen werden we afgesnauwd en toen na lang wachten opnieuw aan een ander personeelslid gevraagd en deze heeft het toen gelijk geregeld. Deze man was overigens heel vriendelijk. Niet iedereen kreeg het eten tegelijk, wat jammer was, want sommige waren al bijna klaar en de andere moesten nog beginnen. De bestelde pizza's waren wel heerlijk. Koffie en ijsje hebben we ergens anders gegeten.

13. Van der wal

Heerlijk eten. Erg druk in het restaurant. Complimenten voor het personeel!!

14. Anoniem

Anderhalf uur gewacht met een grote groep. Jammer dat het zo lang duurt...

15. Heerlijk gegeten hier met mijn verjaardag. Service was top!

16. Ilonka

Zeer slechte bediening. Na een paar x vragen om de kaart en drinken. Kregen we een half uur later ons eerste drankje. Moesten om ons voorgerecht vragen en de rest van de avond werden we genegeerd daarom geen toetje en koffie genomen.

17. Sandra Stijkel

Heel vriendelijk personeel en een gezellige sfeer. Lekkere pizza's met verse ingrediënten. Snelle service.

18. Zéér vriendelijk personeel. Eten voortreffelijk. Eenvoudig maar prima in orde. Alleen mijn groentjes bij de mixed grill waren niet warm genoeg. Zeker aan te raden!

19. D Dilven

Zeer gezellig en heel goede sfeer. De bediening was zeer goed en het eten was Super. Een echte aanrader.

20. Kees Verschoor

Zojuist pizza gehaald. Vet, verschrikkelijk zout en echt niet lekker. Jammer.

21. Karina&Wim

Op 4 mrt jl. bij toeval in deze pizzeria gekomen. Prima ontvangst en bijzonder attent voor onze Duitse herder. Voortreffelijke pizza's gehad, die met alleen maar verse ingrediënten waren gevuld!. Onverwachts een bijzonder goede maaltijd gehad in een warme hartelijke omgeving. Kom graag terug!

K&W en Sam

22. Bas 5 punten

Prima eten. Helaas te weinig bediening om alles adequaat af te handelen (zaterdagavond). Neemt niet weg dat de paar mensen die de bediening doen dit uitstekend doen.

23. Op basis van beoordelingen die wij op diverse sites hadden gelezen, hier een tafel voor 4 personen gereserveerd.
    Het restaurant zat al aardig vol toen wij aankwamen en meteen viel op dat er slechts 1 dame in de bediening liep.
    Na enige tijd kregen we de menukaarten uitgedeeld. We bestelden als voorgerecht een stokbrood met kruidenboter.
    Toen we inmiddels 5 kwartier binnen waren, vroegen we of ons voorgerecht nog kwam. De reactie van de dame; "is deze nog niet gebracht dan". Vervolgens kregen we te horen dat er geen stokbrood was. Van het huis kregen we toen een focaccia aangeboden. We hadden als hoofdgerecht 2 pizza's en 2 pasta (lees spaghetti) gerechten besteld. De spaghetti bleek op te zijn, dus dat werd een andere pasta. De 2 pizza's die wij besteld hadden, werden ook gebracht, echter had met geen rekening gehouden met hetgeen wij gevraagd hadden. Dus 1 pizza weer retour naar de keuken. Het eten was op zich smakelijk, jammer dat het in de bediening fout liep.
    Wat tevens ook heel storend was, was het aantal honden die, regelmatig naar elkaar blaffend, in het restaurant aanwezig waren.

24. Marc de boer

Heerlijke pizza's. Goede service. Heerlijk nagerecht. Ziet er allemaal goed uit. Top avond!

25. Was erg goed. Er was iets kleins vergeten en we kregen meteen een broodje op tafel. Voor de kinderen was de pizza gesneden bij serveren. Erg fijn.

26. Marko en Monique

Wat een onwijs leuk restaurant hebben wij leren kennen op Texel! Zes jaar geleden hebben we hier ook gegeten en dat was ons heel goed bevallen! Nu zijn we weer op Texel en wilden graag terug naar dit restaurant! Gelukkig konden we het snel terugvinden! We waren volgens mij best lastige klanten, want mijn man wilde een bestaande pizza met ingrediënten eraf en erbij. Niets was het personeel te veel! Ze beschikten over leuke humor en waren zeer vriendelijk! De pizza's waren erg goed. De bodem was dun en heerlijk krokant. Met een halve liter wijn, twee pizza's, cola en koffie, thee en een likeur waren net iets boven de €40 kwijt! Leuke sfeer in het restaurant! Kortom: als we weer op Texel zijn, gaan we weer! En echte aanrader!

27. johan beek

Voor de derde keer gegeten bij deze vriendelijke Italiaan. Op het eten is niets aan te merken, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld. Bij binnenkomst gaat het nog goed, maar daarna moet je wel wat geduld hebben. De bediening is erg vriendelijk, maar voordat je bediend wordt is al wel enige tijd verstreken. Bij het laatste bezoek hebben we meer dan 20 minuten niemand van het bedienend personeel in het restaurant gezien en om dan nog een nagerecht te bestellen denk je nog wel even na. dat is erg jammer, want de pizza's zijn erg lekker, maar een vierde bezoek zit er mede om bovengenoemde reden niet meer in.

28. Heerlijk gegeten, hadden menu gekozen. Top kwaliteit. Gegrild vlees en gegrilde vis waren geweldig leuk geserveerd. Bediening prima en vriendelijk. Wij komen zeker terug als wij weer op Texel zijn.
    Als U lekker Italiaans wilt eten, ga naar Venezia in Den Burg.

29. Iman Nami

1 punt
  30. Gezellige sfeer. Vriendelijke bediening. We kozen voor het menu en het was kwalitatief hoogwaardig.

We komen terug, de beste Italiaan in Den Burg.

31. Frans en Berry

Een echte aanrader: bediening goed en super lekker gegeten!
    Het menuutje genomen dat een uitstekende prijs/prestatie kent.
    Gezellige sfeer met aandacht voor de klant.

32. Sebastian

Sehr guter Service und nette Ambiente. Direkt im Stadtzentrum.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Zeer goede bediening en leuke sfeer. Midden in het centrum van de stad.

33. We hebben heerlijk gegeten in deze Pizzeria. Het woord klinkt minder dan het eten is. Bovendien heeft dit pand aan de kogerstraat in Den Burg nog echt een Italiaans sfeertje, waar wij in de 80er jaren altijd voor vielen. Lekker informeel, volle glazen wijn (elders op Tessel 4 euro voor een half glas) voor 3 euro en een halve liter voor nog geen 10 euro. De uiensoep was ontegenzeggelijk vers! Ook de penne met pittige (Arabiata) saus was heerlijk. De spaghetti met champignons, knoflook, verse tomaten was heerlijk. De (Romeinse) salade mista was heerlijk en goed gevuld ( olijven, komkommer, goede tomaten, eitje, ui etc.). Kortom: bent u op Texel? Ga langs deze Italiaan.

34. Vorige week bij pizzeria Venetia gegeten. Ontzettend leuk restaurant, goed opgezet met kleine, gezellige hoekjes. Het eten was echter wat minder. Ik had een pizza margherita, waar zoveel kruiden op zaten dat ik de pizza na 3 happen heb laten staan.

Bij het afrekenen aangegeven dat de pizza echt niet goed was, werd niks aan gedaan, en we moesten hem dan ook betalen. Ik vond dit slechte service en zal hier dan ook nooit meer eten!

35. Heerlijk gegeten. De pizza's waren rijkelijk gevuld. Dit is de vierde pizzaria die we hebben geprobeerd op Texel, in de afgelopen jaren, maar dit was de beste, een aanrader. Zeer kindvriendelijk personeel. 👍 We komen zeker weer.

36. Geweldige bediening! Gastvrij en gezellig! Dachten goed met ons mee en onze grote groep van 10 personen was voor hen geen probleem! Het eten heeft iedereen goed gesmaakt en we willen graag nog een keer terug komen!

37. FHR 19 punten

Het ontvangst was ronduit slecht. Alsof men eigenlijk geen tijd had voor nieuwe gasten. Daarna duurde het lang voor je de kaart kreeg en nog langer voordat iemand de bestelling kwam opnemen. We stonden eigenlijk op het punt de zaak te verlaten. Uiteindelijk kregen we (trouwens erg lekkere) broodjes en knoflookboter vooraf.
    De kip van de grill was érg droog, weinig smaak. Behalve dan daar waar de kip op het rooster had gelegen was het verbrand en dus bitter. De sla was zoals die is gesneden zonder dressing o.i.d. Voor sommigen wellicht goed. Waar de friet in was gebakken, ik denk oude zonnebloemolie o.i.d., was absoluut niet lekker wel hard. Nadien vroeg de ober wel of het had gesmaakt (nou nee dus) en of hij het goed kon maken met het dessert, maar voor ons was de lol eraf. Wij gaan er in ieder geval nooit meer heen.

38. Rob brouwer

Heerlijke gerechten gegeten, ook de pizza was heerlijk met lekkere ingredienten, leuke gezellige sfeer,attent vriendelijk personeel, voor een zeer vriendelijke prijs,top!!👍🏻

39. Een zeer fijne ervaring gehad. De pizza's smaakten uitstekend. Het eten werd geserveerd door een vrolijke en wat gezegd mag worden een zeer mooie dame. Ze zorgde uitstekend voor haar gasten, ondanks de drukte. Aangezien de prijzen meevielen en het eten uitstekend was, bleef ik wat langer hangen om alleen maar een lach op te vangen van de mooie, aardige dame. Ik kom er zeker terug!

40. Zeer goede ervaring opgedaan! Het eten werd snel opgediend en we hebben bijzonder goed gegeten! De sfeer van het restaurant is gezelligheid en naast de prachtige muurschilderijen loopt er ook nog een prachtige vriendelijke dame rond die een lust voor het oog is! Ik kijk er naar uit om deze week weer terug te komen!! (niet alleen voor de overheerlijke pizza's 😉)

41. Tineke

Pfff wat duurt alles vreselijk lang. Na twee keer om ons drinken gevraagd te hebben eindelijk gekregen. Reden; glazen waren op. Ook de dessert kaart zelf om moeten vragen. Nu na twee uur binnen nog steeds geen toetje. Prima te eten maar doe iets aan je snelheid. Bij een pizzeria wil je geen 2,5 uur zitten!!!

42. hanneke weijers

Heerlijke lasagna verdi gegeten... echt een aanrader en ook prima bediening!

43. Heerlijk en gezellig gegeten! Een aanrader 👍

44. D. de Jong

Leuk gezeten, fijne bediening en lekker gegeten. Prima!

45. T. van Exel

Afgelopen week bij Venezia gegeten. Prima pizzeria, heerlijk gegeten, zowel voorgerechten als pasta en pizza. Personeel prima, zeer attent.

46. We werden goed geholpen, aardig personeel! We hebben met zij 6'en erg lekker en veel gegeten!! Zeker een aanrader!

47. Vriendelijke bediening, heerlijk eten, elke keer alsof we thuis komen bij onze familie 😊

48. whpoot

49. Begin maart met vriendinnen tijdens een weekendje Texel heerlijk gegeten. Beetje zout, dus zeker niet flauw. We hadden een driegangenmenu en dat is voor het geld (€ 15,-) echt een goede keuze. Komend weekend gaan we weer naar Texel (maar nu met mannen en kinderen erbij) en zeker ook naar Venezia...

50. Heerlijk gegeten, zowel pizza als pasta en visgerecht waren heerlijk. We komen nog terug.

51. Gisteren hier gegeten. Ondanks de enorme drukte kregen we alles op tijd, pasta was verrukkelijk en het vlees gerecht nog lekkerder.

52. Pizzeria venezia op Texel is een leuk en knus restaurant waar je goed en lekker kunt eten en drinken. Niet duur en de bediening is perfect, het personeel is ook aardig en leuk. Dus echt een aanrader als je naar Texel gaat.

53. Heerlijk genoten in een Italiaanse ambiance en dat in Den Burg! Voortreffelijke uiensoep gevolgd door een zalige pasta met vis. Bediening zorgde ervoor dat we ons thuis voelden. Zeker een aanrader en voor de prijs hoeven we het zeker niet te laten! Tot ziens en bedankt....Patrick Angela uit Amsterdam

54. Heerlijk genoten van het echte Italië in een knusse setting... mijn veggie lasagne met speciale wensen ivm allergieën was perfect bereidt en smaakte overheerlijk! Ons dessert was ook zeer geslaagd... de beste tiramisu die ik tot nu toe heb gegeten... echt een aanrader!

55. Zaterdag gegeten. Eerst erg lang wachten. Lasagne zat geen lasagne in was alleen saus. Penne was gedrenkt in dikke laag olie.

56. Echt een vreselijk slecht restaurant. Lasagne bestond uit alleen saus. Geen lasagnebladen. Pasta spinazie was bereid met diepvriesspinazie. En niet lekker. De pizza's waren redelijk, maar het deeg was vrij droog. We hadden een salade erbij besteld, maar hebben die nooit gekregen. Bovendien ziet het restaurant er totaal niet sfeervol uit. Spijt dat we dit restaurant hadden uitgekozen.

57. Sarra Felixdaal

Ik heb afgelopen zaterdag heerlijk getafeld met mijn partner. De viering van ons zes jaar samenzijn stond centraal. Het eten en de sfeer was uitermate zalig! Tevens een heerlijk dessert waarbij er vanuit de bediening een mooie fontein van vlammen uitbarstte in teken van onze liefde. Service was op hoog niveau, vriendelijk personeel: ik heb genoten van een heerlijke, betaalbare avond!

Bedankt en ik ben zeker van plan om terug te komen!

58. Per toeval bij pizzeria Venezia terecht gekomen, maar zeer zeker de moeite waard geweest. Een weekendje Den Burg goed afgesloten met een heerlijke vis gerecht. De pizza van mijn man rook en smaakte ook voortreffelijk.

Klasse en zeer zeker tot de volgende keer.

Gr. Hannah

59. Freerk Runia

Ik kom hier wekelijks, omdat ik op Texel werkzaam ben, dit restaurant bezocht en vaste klant geworden. Het eten is voortreffelijk, niet duur. Een leuke sfeer en je wordt echt gastvrij onthaald. Kortom dit is ons vast eet adres. De menukaart is uitgebreid. De bediening is ook voortreffelijk, hartstikke aardige mevrouw. En de Kok is ook zeer prima. Kortom een aanrader.

60. Een Italiaans restaurant zoals een Italiaans restaurant hoort te zijn; als je in Italië bent geweest weet je wat een Trattoria is: voor weinig geld heel veel lekker eten en gezelligheid. Snel of langzaam tafelen, aan jou de keus. Of het moet druk zijn - en dat is hier wel eens zo. Komt door het eten en gezelligheid!

61. Henk en Marjolein

Prima zaak, lekkere pizza's, ook de calzone was voortreffelijk. Beginnende jongeman deed erg zijn best in de bediening, zeer attent.

62. Andre Nieuwhof

Een lange haar in het toetje. De pizza calzone was ook smakeloos. Geen aanrader. Ook geen excuus en het duurde nogal voor ik een nieuw toetje kreeg.

63. De pizza's en de andere gerechten zijn prima. Prijs is goed, alleen de bediening is waardeloos. Wij kregen ons voorgerecht niet, drinken wordt niet bij gehouden en het personeel staat buiten voor de deur te roken terwijl er genoeg te doen is. Ga hier heen voor een goede pizza, maar verwacht geen goede bediening.

64. Voor een heerlijke pizza en gezellige service moet je zeker in deze pizzeria zijn... Het eten is heerlijk en de sfeer is erg gezellig. Zeker een aanrader!

65. meidrn uit lemmer

Heerlijk gegeten en super veel!!

66. Lekker gegeten en leuke bediening. Niet lang wachten en attent tijdens het eten, of er nog drinken moet komen en of het smaakt.

67. Afgelopen zaterdagavond besproken met 5 personen om half 7. Eten was goed bediening was goed tot dat we de dessertkaart vroegen. Hadden elk wat uitgezocht en maar wachten, lege glazen al een half uur op tafel, niemand die dit op ruimde en vroeg of we nog wat bestelde wilde! Dus na een half uur : juffrouw mogen wij nog wat bestellen? Waarop het antwoord was: Meneer ik heb nog meer gasten die....
    De zin werd ook niet afgemaakt dus geen idee wat die andere gasten wilden, maar voor ons ook niet belangrijk! Dit zeg je niet, super slecht! Dus de rekening maar gevraagd, we waren met 5 personen, kregen pepermuntjes bij de rekening, maar geen 5 maar 4!
    Ja, de fooi kun je dan wel vergeten. Zou fijn zijn wanneer ik hier een reactie van u op krijg,

68. Voorgerecht was lekker. Alleen het hoofdgerecht hadden we maar terug gestuurd. Al bestel je een risotto dan verwacht je geen bakje soep met rijst. Ik kom hier nooit meer.

69. Helemaal super! Eten was heerlijk, bediening was goed! En we werden zelfs gevraagd om ons Identiteitsbewijs toen we bier wouden bestellen (wat ik een goede zaak vind!)

Keep the good work going!

70. toosje

Pizza was prima, zaak was te vol maar omdat we wat later waren hadden we toch nog een redelijk plekje. Wel veel te weinig bediening. Erg gehorige zaak.

71. Rik Westerbaan

De pizza's zijn echt geweldig, maar de bediening is inderdaad wat aan de trage kant. Super gegeten, maar ze hadden meer aan ons kunnen verdienen als ze o.a. hadden opgelet dat onze glazen leeg waren.

72. Verwacht hier geen hippe aankleding of gerechten. Deze Italiaan is er een zoals je ze wel vaker ziet. Desalniettemin hebben ze hier wel goede pizza's en pasta's. Geen poespas, maar wel lage prijzen!

73. Leuke tent, prima bediening en heerlijk eten.

Klein restaurant en alles zelf gemaakt dus soms even wachten maar het wachten is de moeite waard.

Ik kom er al vijftien jaar met mijn kinderen en t bevalt ons altijd prima. Zeer gastvrije, vrolijke lieve mensen en een uitstekende keuken.

74. Samen met mijn vriend hier gegeten. Je weet dat als je een pizzeria bezoekt, dat je absoluut niet met alle egards wordt ontvangen en bediend. Maar hier is het wel heel erg dramatisch! We hadden niet gereserveerd, geen probleem, we kregen een tafeltje bij het raam. Het eerste wat je krijgt is de kaart, we hadden 10 min. gewacht totdat er eindelijk iemand onze keuzes op nam. Ook onze drankjes, want dat werd niet als eerste gevraagd. Jammer voor de eigenaar, want je loopt heel wat omzet mis!
    En dan heb ik het nog niet over het personeel gehad: ontzettend onverzorgd (behalve de jongedame), alle heren in spijkerbroek en t-shirt, een oudere man zijn hand in het verband gewikkeld als een bokshandschoen, een jonge heer met zijn spijkerbroek op half 11 en zijn bjorn borg short en die al kijkend op zijn telefoon door het restaurant loopt!
    We hadden allebei een pizza besteld, voor mijn vriend absoluut zonder kaas, dus daarom duurde het waarschijnlijk wat langer! Het personeel staat overigens te hangen bij de keuken, wachtend op de gerechten.
    Loop door het restaurant en vraag of de mensen nog wat willen drinken, want mijn vriend stond ondertussen al tijdje droog! Dat is echt omzet mis lopen.
    Wel werd er nog door de jongeheer gevraagd, wanneer hij onze borden uithaalde, of we nog wat wilden drinken terwijl we volle glazen hadden. Dan weet je meteen dat hij het niet begrijpt! Erg jammer voor deze pizzeria die gelegen is in het fantastische Den Burg. De pizza's waren wel goed, dus het enige waar ik mijn compliment aan wil geven: de mannen in de keuken doen het wel goed!

75. Ik vind het een super tent, niks mis mee.